Ik gok Salland...ben van plan dat geheugen ook aan te schaffen als ik mijn 8RDA+ heb. 256MB HyperX PC3000 voor 59 euro INCL btw.....-GF-Annihilator schreef op 18 februari 2003 @ 15:24:
[...]
Waar heb je dat geheugen vandaan ? Welke winkel aub ? Thx...
wow , klinkt bijna illegaal traffiekje
Maar , ok ik ga daar ff 1tje bestellen voor een kameraad
thx guys
Verwijderd
Woei respect
Amaaai, fantastisch toch , dat is eigenlijk geheugen gecertifieerd tot 370 en jij doet dit ff op 450 mhz lopen @cas2 , RESPECTVerwijderd schreef op 18 februari 2003 @ 15:43:
Nee hoger dan 225 Mhz boot windows niet meer
Verwijderd
Vooral voor de prijs....-GF-Annihilator schreef op 18 February 2003 @ 15:48:
[...]
Amaaai, fantastisch toch , dat is eigenlijk geheugen gecertifieerd tot 370 en jij doet dit ff op 450 mhz lopen @cas2 , RESPECT
Mijn geheugen doet 470Mhz cas2 2-5-2 alleen koste me tijdens de HCC wel 110 euro ofzo....voor 256MB..
En deze reepjes zijn 59 euro...
Verwijderd
wat ik me nu dus afvraag is waarom bijv. ltriples bijna 2400 MHz haalt (ook op lucht) . ligt dat dan alleen aan zijn Nforce2 bord? ik haal bijv. niet veel meer dan 2100 MHz op exact dezelfde proc....
gehehehe ja haal zo me kast op en dan kan het modden beginnenken schreef op 18 February 2003 @ 13:46:
Smokey: Prometeia al binnen zie ikSchiet het al een beetje op met modden?
En ik krijg op geen enkele manier een hogere MP dan 12.5 @ de 8rda dus Spice .....
Niet dat ik em nodig heb maar toch
Turn it off and on again.
Verwijderd
hoi, ik heb een vraagje.
Ik heb een Abit KG7, en ik wil binnenkort een andere processor gaan kopen, om echt flink te gaan OC-en, maar mijn mobo ondersteund maar PC2100 geheugen, en ik wil PC2700 geheugen erin gaan doen, of zelfs dat Kingston HyperX geheugen.
Want met mijn huidige geheugen kom ik niet verder dan 145 MHz
Nu is mijn vraag of dit kan...
Volgens de Wizard van Crucial, kan ik PC2700 erin doen. (http://www.crucial.com/uk...t=RAM&model=KG7&submit=Go
Maar ik weet het dus niet...
Zou het PC2700 geheugen herkend worden als PC2100? en dat ik het dan gewoon kan OC-en?
bvd
Ik heb een Abit KG7, en ik wil binnenkort een andere processor gaan kopen, om echt flink te gaan OC-en, maar mijn mobo ondersteund maar PC2100 geheugen, en ik wil PC2700 geheugen erin gaan doen, of zelfs dat Kingston HyperX geheugen.
Want met mijn huidige geheugen kom ik niet verder dan 145 MHz
Volgens de Wizard van Crucial, kan ik PC2700 erin doen. (http://www.crucial.com/uk...t=RAM&model=KG7&submit=Go
Zou het PC2700 geheugen herkend worden als PC2100? en dat ik het dan gewoon kan OC-en?
bvd
btw zou de 512mb versie net zover komen? want ik heber nu samsung 2700 256 mb inzitten amar wil eigelijk meer geheugen er in!
bla?
@ Smarron
Ik heb zelf 2 repen Samsung Original PC2700 Geheugen. Er schijnen iets van drie smaken Samsung geheugen in omloop te zijn. Heeft te maken met de chips zelf, iets van; wel Samsung stickers op je reep maar geen Samsung chippies. Deze reepjes scoren duidelijk lager. Op diverse sites heb ik gelezen dat 256MB PC2700 Original Samsung een snelheid haalde van zo'n +/- 220Mhz op 2.85 Volt met redelijke timings.
De reep hadden ze daarvoor wel eerst een tijdje laten inbranden.
In elk geval waren de repen op het moment van aanschaf niet de duurste (nog steeds niet duur ivm met andere merken) Dus ik heb toen overwogen: neem ik duurder PC3000/3200 of zeer goed presterend PC2700 tegen een lage prijs. Bij mij was de keuze snel gemaakt.
Nu lopen de twee repen op 185Mhz op Cas2 en snelste timings. (anders gaat er een pci-kaart over z'n nek. Heb het nog getest in een bak van een maat en we kwamen op 200Mhz Cas2+ snelste timings.
Ik heb zelf 2 repen Samsung Original PC2700 Geheugen. Er schijnen iets van drie smaken Samsung geheugen in omloop te zijn. Heeft te maken met de chips zelf, iets van; wel Samsung stickers op je reep maar geen Samsung chippies. Deze reepjes scoren duidelijk lager. Op diverse sites heb ik gelezen dat 256MB PC2700 Original Samsung een snelheid haalde van zo'n +/- 220Mhz op 2.85 Volt met redelijke timings.
In elk geval waren de repen op het moment van aanschaf niet de duurste (nog steeds niet duur ivm met andere merken) Dus ik heb toen overwogen: neem ik duurder PC3000/3200 of zeer goed presterend PC2700 tegen een lage prijs. Bij mij was de keuze snel gemaakt.
Nu lopen de twee repen op 185Mhz op Cas2 en snelste timings. (anders gaat er een pci-kaart over z'n nek. Heb het nog getest in een bak van een maat en we kwamen op 200Mhz Cas2+ snelste timings.
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
Ik heb wel Original Samsung. Er zitten Samsung stickers op en de chippies zijn ook voorzien van Samsung. Ik krijg mijn geheugen echter niet op 185! Zeker niet met strakke timings. Het voltage heb ik nu al op het maximale gezet.Demon_Eyez schreef op 18 februari 2003 @ 17:36:
@ Smarron
Maar als ik dat Kingston HyperX PC3000 zo zie lijkt me dat een zeer goeie keuze. Ik kan deze chippies voor € 100,- kwijt, dus kost het me totaal erg weinig.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Verwijderd
Zal wel lukken, als je in je bios 166 Mhz in kan stellen dan lukt het meestal wel. Moet je natuurlijk wel een 3/5 devider hebben (zeg ik het goedVerwijderd schreef op 18 februari 2003 @ 17:13:
hoi, ik heb een vraagje.
Want met mijn huidige geheugen kom ik niet verder dan 145 MHz![]()
bvd
Verwijderd
Ik ben van plan een nForce2 board te kopen. Nu wil ik daarbij een XP kopen waarvan ik de FSB op 166Mhz kan zetten. Waar moet ik nu precies op letten? Moet het een TBred B zijn?
Ik was eigenlijk van plan tot een dikke 2200Mhz te gaan... wat heb ik daarvoor nodig? Een Tbred B 2200?
Ik wil trouwens gewoon met mijn (zware) luchtkoeling werken blijven. Het bordje wordt denkeleijk een Asus A7N8X
Ik was eigenlijk van plan tot een dikke 2200Mhz te gaan... wat heb ik daarvoor nodig? Een Tbred B 2200?
Ik wil trouwens gewoon met mijn (zware) luchtkoeling werken blijven. Het bordje wordt denkeleijk een Asus A7N8X
Je geeft zelf al antwoord op je vraagVerwijderd schreef op 18 februari 2003 @ 22:45:
Ik ben van plan een nForce2 board te kopen. Nu wil ik daarbij een XP kopen waarvan ik de FSB op 166Mhz kan zetten. Waar moet ik nu precies op letten? Moet het een TBred B zijn?
Zoek een CPU die eindigt met xxxHB, dan zul je zeker de 2200Mhz halen en wellicht nog hoger als ke koeling goed is.
Ehrm.. ik zit net m'n specs te updaten en volgens mij had ik dit nog niet gepost:

Screenshot uiteraard he
2537Mhz 3dmark stabiel.
Screenshot uiteraard he
Verwijderd
Maakt het nog wat uit wat voor Athlon Tbred B ik neem? Klokt een 2000+ dan weer beter dan een 1700+ of niet?Smarron schreef op 18 February 2003 @ 23:26:
[...]
Je geeft zelf al antwoord op je vraag
Zoek een CPU die eindigt met xxxHB, dan zul je zeker de 2200Mhz halen en wellicht nog hoger als ke koeling goed is.
Verwijderd
Misschien komt dit heel dom over , maar waar staat JIVHB precies voor??
Ik ga morgen kijken of ik ook zo'n cpu kan vinden, maar dan moet ik het wel weten waar ik het over heb.
Ik ga morgen kijken of ik ook zo'n cpu kan vinden, maar dan moet ik het wel weten waar ik het over heb.
Je bedoeld waarschijnlijk de JIUHBVerwijderd schreef op 18 February 2003 @ 23:53:
Misschien komt dit heel dom over , maar waar staat JIVHB precies voor??
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
Aan Sgollnau: Ik heb een 8K5A3+ icm een Tbred B, maar ik kan het voltage niet hoger dan standaard laten lopen of m'n pc crasht al, dus wees gewaarschuwd. Dit aangezien we allebei een KT333 chipset hebben.....
Tenzij iemand natuurlijk een oplossing voor dit probleem heeft??
Tenzij iemand natuurlijk een oplossing voor dit probleem heeft??
Ik zou zelf een XP1700+ nemen, vanwege de gunstige prijsverhouding. Anders een XP2100+, want volgens mij zijn de overigen echt geldverspilling en niet goed te OC-en. Lees het topic eens door, dan zul je meer weten. Ik weet het ook niet precies.Verwijderd schreef op 18 februari 2003 @ 23:51:
Maakt het nog wat uit wat voor Athlon Tbred B ik neem? Klokt een 2000+ dan weer beter dan een 1700+ of niet?
Verwijderd
Ik heb dit topic gelezen maar wordt er geen wijst meer uit. Er zijn zoveel verschillende cores etc etc dat ik gewoon door de bomen het bos niet meer zie...Smarron schreef op 19 februari 2003 @ 00:08:
[...]
Ik zou zelf een XP1700+ nemen, vanwege de gunstige prijsverhouding. Anders een XP2100+, want volgens mij zijn de overigen echt geldverspilling en niet goed te OC-en. Lees het topic eens door, dan zul je meer weten. Ik weet het ook niet precies.
Heel Simpel.Verwijderd schreef op 19 February 2003 @ 00:25:
[...]
Ik heb dit topic gelezen maar wordt er geen wijst meer uit. Er zijn zoveel verschillende cores etc etc dat ik gewoon door de bomen het bos niet meer zie...
1700+ JIUHB
2100+ AIUHB
[ Voor 78% gewijzigd door ken op 19-02-2003 00:28 ]
Verwijderd
Dat zijn de 2 versie's die de moeite van het OC'en waard zijn? levert de 2100+ meer dan de 1700+? Ik neem aan van wel?
Dit zijn idd de beste core
De 2100+ gaan algemeen iets hoger dan de 1700+
Als die paar tienjes niks uitmaken dan zou ik voor de 2100+ gaan
De 2100+ gaan algemeen iets hoger dan de 1700+
Als die paar tienjes niks uitmaken dan zou ik voor de 2100+ gaan
Verwijderd
Ik heb vandaag ook samsung original pc2700 gekocht in ik kon niet eens booten op 166mhz 2-2-2-2.0 timings (wel maar 2.5v).. Das toch wel eens anders geweest in verschillende reviews.. Nja, van het weekend even goed alles koelen en nog eens een keer proberen.. Anders klinkt die hyperx toch wel erg aantrekkelijk..Smarron schreef op 18 February 2003 @ 20:17:
[...]
Ik heb wel Original Samsung. Er zitten Samsung stickers op en de chippies zijn ook voorzien van Samsung. Ik krijg mijn geheugen echter niet op 185! Zeker niet met strakke timings. Het voltage heb ik nu al op het maximale gezet.
Maar als ik dat Kingston HyperX PC3000 zo zie lijkt me dat een zeer goeie keuze. Ik kan deze chippies voor € 100,- kwijt, dus kost het me totaal erg weinig.
Waar de codes voor staan zullen we nooit weten. het enige dat wij kunnen doen is ze linken aan ratings en resultaten. De 1800's zijn ook JIUXX btw. 2400's zijn AIUXX.
Verwijderd
Off-topic misschien, maar is de AIUHB week 02 48 2400+ ook 1 van DE overklokcores?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2003 02:08 ]
Wat denk je zelf.Verwijderd schreef op 19 februari 2003 @ 02:07:
Off-topic misschien, maar is de AIUHB week 02 48 2400+ ook 1 van DE overklokcores?
Verwijderd
Worden er momenteel nog verschillende coreversies van de 2100+ gefabriceerd of zit dat allemaal wel snor..?
Er blijven altijd wel oude cores over en als je pech hebt dan krijgt je deze ook
dus zorgt er gewoon voor dat je een goede core krijgt. Kijkt van te voren wat je koopt of stuur een mail naar de shop welke core je wilt hebben
[ Voor 20% gewijzigd door ken op 19-02-2003 10:13 ]
Verwijderd
Bij mijn computerboer zijn xp1700 cpu's met de code: JIUC8 ???
Is dit bekend bij iemand?? Is dit een goed te overklokken cpu??
Heej Fewture word het niet eens tijd voor Deel 4
Zou het niet een slecht leesbare 'B' zijn , i.p.v. '8' ? JIUCB ?Verwijderd schreef op 19 February 2003 @ 10:59:
SmokeyTheBandit schreef op 19 februari 2003 @ 11:17:
Heej Fewture word het niet eens tijd voor Deel 4![]()
Deel 4 is bijna klaar
Rond de 2200Mhz was de limiet van die volgens mij.Verwijderd schreef op 19 februari 2003 @ 10:59:
Even kort vraagje, op hoeveel volt loopt pc2700 geheugen default?
Op mijn Asus a7v8x kan ik het mem voltage aanpassen maar ik wil graag weten wat de default is zodat ik 'm niet meteen tever doorknal.
Op mijn Asus a7v8x kan ik het mem voltage aanpassen maar ik wil graag weten wat de default is zodat ik 'm niet meteen tever doorknal.
Oerbrood!
Verwijderd
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Sgollnau schreef op 19 februari 2003 @ 10:59:
--------------------------------------------------------------------------------
Rond de 2200Mhz was de limiet van die volgens mij.
Dus dat is een mindere dan de JIUHB?! jammer dan moet ik die niet hebben..
Sgollnau schreef op 19 februari 2003 @ 10:59:
Rond de 2200Mhz was de limiet van die volgens mij.
Dus dat is een mindere dan de JIUHB?! jammer dan moet ik die niet hebben..
Elk DDR reepje draait op dezelfde voltage.Chevalric schreef op 19 February 2003 @ 12:20:
Even kort vraagje, op hoeveel volt loopt pc2700 geheugen default?
De nieuwere standaarden houden alleen in dat ze sneller kunnen draaien mits voltage een beetje opgeschroeft word.
Kijk naar DDR 400 (pc 3200) etc
Ok duidelijk, maar hoehoog is dat voltage? Als ik het goed heb kan ik kiezen uit waarden tussen 2,25 en 3 volt oid. Ik neem aan dat de default er wat tussenin zit, 2,5 dus bv, of heb ik het mis?
Oerbrood!
Verwijderd
Vraagje heeft iemand met een EPOX 8K3A+ een XP1700/1800 kunnen overklokken naar 2200 Mhz???
En dit zonder speciale (water) koeling??
Ja, burnk7, pcmark, sisoft, prime, superPIVerwijderd schreef op 19 February 2003 @ 13:25:
Weet iemand ook een stress progje, waarbij je GEEN internet nodig hebt?
enz enz. Vertel mij maar waarvoor je wel internet nodig hebt, want die ken ik nog niet
CPUBurn? Prime95? Sisoft? Waar heb je het WEL voor nodig dan?
Bnet pindle#2913
Ik heb mijn XP1700+ op 2,2Ghz lopen, maar op een Epox 8RDA+Verwijderd schreef op 19 February 2003 @ 13:21:
Vraagje heeft iemand met een EPOX 8K3A+ een XP1700/1800 kunnen overklokken naar 2200 Mhz???
JA, met veel lucht koeling{dacht ikVerwijderd schreef op 19 februari 2003 @ 13:21:

je kunt het best kijken naar wat voor chipset andere gebruiken in plaats van een speciefiek moederbord te vragen, en dat een ander zo ver is gekomen zegt niks over hoe ver jij kunt komen het is ook gewoon geluk hebben
{zie FAQ}
Het moederbord maakt trouwens niet zoveel uit aan gezien je de multiplier bij kunt stellen tot 12,5
Beetje vroeg, maar ok. Ik kon niet wachten
[rml][ OC] Athlon XP1700-2100 Tbred Overclocking! (Deel 4)[/rml]
[rml][ OC] Athlon XP1700-2100 Tbred Overclocking! (Deel 4)[/rml]

Dit topic is gesloten.