Was vanochtend weer ff bezig met editten kwam ik toevallig een post tegen hoe je meer fps kunt krijgen. Eerst maar even wat code en dan uitleg
Ga naar X:\BattlefieldDIR\Mods\bf1942\Settings en kies Videodefault.con (kan met kladblok oid)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| Default settings zijn:
rem * TEMP *
renderer.setFullScreen 1
renderer.fieldOfView 1
renderer.globalLodRadius 1
renderer.globalLodRadiusScaleFactor 5
console.showStats 0
renderer.allowAllRefreshRates 0
Verander dit in:
renderer.setFullScreen 1
renderer.fieldOfView 1
renderer.globalLodRadius 0.5
renderer.globalLodRadiusScaleFactor 20
console.showStats 0
renderer.allowAllRefreshRates 1
renderer.forceSwSkinning 1
renderer.lockfps 500 |
Dit moet voldoende zijn, op dat editting forum werd nog gesproken over een 3rd party progsel oid maar dat roept teveel vragen op i guess

geen zin an
Met genoemde settings haal ik zo'n 20 a 30 fps meer !!!
renderer.globalLodRadius e.d. wordt verder niet uitgelegd hoe dat precies werkt en waarvoor het is, ik heb bijv. alles met defaultsettings en alleen renderer.lockfps 500 getest en met alleen deze extra toevoeging levert het me al 20 a 30 fps extra op, die andere settings heb/had ik niet eens nodig met of zonder merk ik geen merkbaar verschil althans, erg vaag.
Overigens is Battlefield std. gelocked op 100 fps.
Give it a try zouk zeggen, in het menu zou je het al moeten merken, gaat bijv. je cursor sneller knipperen als je iets invoegd

ook ingame gaat dat rode (als de tickets sneller lopen) sneller knipperen, maar afgezien van dit heb ik tot nu toe geen nadelen gemerkt
Ennuh ff patsen: kheb eventueel screenies van 180 fps wel zonder bewegende objecten maar daar heb ik het niet over