Toon posts:

Pc scherm op tv projecteren

Pagina: 1
Acties:
  • 801 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen

Ik heb daarnet een SCART adapter gehaald en de beste Svideo-Svideo kabel die er bestaat van Profigold!

Ik heb ook een multimediacontroller inzitten (zie 2 videokaarten (AGP-PCI) en 2 monitors ) met een S video uitgang en ook op mijn gewone videokaart (NVidia Riva 128/128) zit er een S video uitgang!

Ik denk met het meegevoerde programma van mijn multimediacontroller (RealMagic Hollywood Plus) dat ik wel een dvd kan bekijken op mijn TV nu!

Maar is het ook mogelijk om mijn pc scherm te projecteren naar mijn TV, dus dat ik hetzelfde beel dop tv als op pc krijg?
Bestaan daar bepaalde programma's voor die dat mogelijk maken?

Hopend op jullie professionele steun

Greetz

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

klinkt als een klus voor : TV Tool :)

[ Voor 44% gewijzigd door Burning_acid op 25-01-2003 22:57 ]

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 18:57

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 25 January 2003 @ 22:46:
Beste mensen

Ik heb daarnet een SCART adapter gehaald en de beste Svideo-Svideo kabel die er bestaat van Profigold!

Ik heb ook een multimediacontroller inzitten (zie 2 videokaarten (AGP-PCI) en 2 monitors ) met een S video uitgang en ook op mijn gewone videokaart (NVidia Riva 128/128) zit er een S video uitgang!

Ik denk met het meegevoerde programma van mijn multimediacontroller (RealMagic Hollywood Plus) dat ik wel een dvd kan bekijken op mijn TV nu!

Maar is het ook mogelijk om mijn pc scherm te projecteren naar mijn TV, dus dat ik hetzelfde beel dop tv als op pc krijg?
Bestaan daar bepaalde programma's voor die dat mogelijk maken?
Check gewoon eens bij je instellingen van je monitor/grafische kaart in windows ;(
Rechter muisknop op bureaublad, instellingen en dan flink verder puzzelen...
Hopend op jullie professionele steun
Greetz
Kunnen we ook vaker rekenen op jouw professionele steun? ('t is hier geen helpdesk)

[ Voor 5% gewijzigd door WFvN op 25-01-2003 23:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tv Tool ? ok merci ik zal er eens mee aan het werk gaan!

En sorry maar ik heb een heel simpele grafische kaart die zo een instellingen nie heeft!

Al heel fel bedankt voor de tip Burning Acid

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 18:57

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 25 januari 2003 @ 23:05:
Tv Tool ? ok merci ik zal er eens mee aan het werk gaan!

En sorry maar ik heb een heel simpele grafische kaart die zo een instellingen nie heeft!

Al heel fel bedankt voor de tip Burning Acid
Right..... Sjees man, weet je wel waar ik het over heb?

does 'Eigenschappen voor beeldscherm' ring a bell? (bureaublad: rechter muisknop, eigenschappen)

[ Voor 9% gewijzigd door WFvN op 25-01-2003 23:07 ]

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

aargh, leest er dan niemand de post van de topicstarter??! ;(

Hij bekijkt de DVD's op zijn TV met die Realmagic kaart.
Daarmee kan je afaik normaal gesproken geen bureaublad op je tv tevoorschijn toveren, iig niet zonder extra progjes/drivers.

Die Riva 128 met TV out kan dat wel, maar dan moet die kabel dus wel in die S-Video uitgang van de videokaart gepropt worden. Dan kan het zoals wfvn gewoon via de beeldscherm eigenschappen.

TV tool werkt tot nu toe alleen met kaarten die een NVidia chipset hebben, met die Realmagic kaart zal het dus weinig opleveren.

Sky61084: De instellingen die wfvn bedoelt heeft elke videokaart met tvout, dat maakt niet uit hoe simpel deze is. Bij huidige videokaarten met tv out die verkocht worden werkt dit nog steeds vrijwel hetzelfde.

Mocht je nog problemen tegenkomen, kijk dan ook eens bij De grote tv-out FAQ

Veel succes :)

[ Voor 7% gewijzigd door dreeke op 25-01-2003 23:15 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
OK ik heb heir eens alles getest!

met de Realmagic kaart kan ik dvd enzo afspelen op tv, maar tv is zwart wit beeld en geen geluid!

En met de Riva 128 en Tv Tool lukt het niet!

Bij de instellingen van de Riva 128 staat helemaal niets specifiek voor beeldschermen ofzo dat is heel basic windows enkel! Kan je me hier nog wat meer info over geven! Want ik snap dat niet goed! Sorry daarvoor!

En anders even je email adres geven Dreeke, want de andere mensen voelen zich blijkbaar een beetje opgejaagd!

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft de standaard drivers/stuurprrogramma van Windows mee!
Moet ik die mss ook al eens vervangen?

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik daar meer voor installeren een software pakket van NVidia nog ofzo?

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Teneerste voor dat geluid: Kijk eens naar de aansluiting die die scart heeft. Want s-video aansluiting bevat geen geluid, daarvoor moet er een stekker in je geluidskaart.

Voor het zwart-wit gebeuren? Gebruik de search op de termen: tv out zwart wit.

Daarnaast: heb je wel gehoord van de edit optie? die laatste drie posts had je dus in één post kunnen stoppen.

edit: wat ook een goei idee is LEES DE POST VAN DREEKE want in die post noemt hij de faq van tv-out waarin staat : De grote tv-out FAQ

nog een edit:
Verwijderd schreef op 26 January 2003 @ 00:10:
Het heeft de standaard drivers/stuurprrogramma van Windows mee!
Moet ik die mss ook al eens vervangen?
Lijkt me een HEEL goed plan

[ Voor 50% gewijzigd door jevn op 26-01-2003 00:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
sorry ben er nog wat nieuw in! :'(

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 00:44:
sorry ben er nog wat nieuw in! :'(

Maakt niks uit, neem die TV out FAQ even door (Staat echt veel nuttige info in)
en als er dan nog iets is wat niet lukt, kan je het hier weer posten :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:01

GaMeOvEr

Is een hork.

Je moet sowieso de drivers van Nvidia installeren ( www.nvidia.com ) om überhaupt de TV-Out van je videokaart te kunnen gebruiken, want de standaard MS drivers ondersteunen alleen het video-gedeelte, niet het TV-out gedeelte, dat zit wel in de Nvidia drivers gebakken. :)

Aannames zijn fataal.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Verwijderd schreef op 26 January 2003 @ 00:08:
OK ik heb heir eens alles getest!

met de Realmagic kaart kan ik dvd enzo afspelen op tv, maar tv is zwart wit beeld en geen geluid!

En met de Riva 128 en Tv Tool lukt het niet!

Bij de instellingen van de Riva 128 staat helemaal niets specifiek voor beeldschermen ofzo dat is heel basic windows enkel! Kan je me hier nog wat meer info over geven! Want ik snap dat niet goed! Sorry daarvoor!

En anders even je email adres geven Dreeke, want de andere mensen voelen zich blijkbaar een beetje opgejaagd!
Zwart wit? met een beetje matrix vorm erover heen ? dan ondersteund je TV geen svideo en moet je zo'n geel stekkertje aansluiten. Composiet video !

Verwijderd

Toevoeging: Het is logisch dat je geen geluid krijgt, de Realmagic kaart stuurt alleen beeld. Het geluid moet je van je geluidskaart halen, die weer doorgelust is (intern) naar je Realmagic kaart. Zie hiervoor ook de handleideing van je Realmagic.
Ten tweede: Misschien werkt het als je je monitor-beeld doorlust naar je Realmagic, zoals ook in de handleiding staat..

Veel succes :)

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 13:10
Ga eerst eens even deze doorlezen:
De grote tv-out FAQ

Daar staat eigenlijk alles in wat je moet weten. Daarnaast kun je nog op het forum zoeken, met trefwoorden als tvtool. Er wordt hier namelijk ee beetje van je verwacht dat je zelf op onderzoek uitgaat, dingen probeert, zoekt op google bijvoorbeeld of fora van de fabrikant, handleidingen, enz. Begin daar eens mee.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.