Toon posts:

2 videokaarten (AGP-PCI) en 2 monitors

Pagina: 1
Acties:
  • 390 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste vrienden

Ik heb hier al zowat de seacrh afgegaan naar een oplossing, maar nie echt gevonden wat ik wou willen!

IK heb desktop draait onder windows XP!
Ik heb hierin nu 2 videokaarten:

1. Nvidia Riva 128/128ZX (AGP)
2. Multimediacontroller met oa. VGA out van Sigma Design: Real Magic EM8300 (pci)
(hier een pics van mijn tweede kaart)

Afbeeldingslocatie: http://www.sigmadesigns.com/graphics/product_pics/hollywoodplus_pix.jpg

Op de eerste kaart zit mijn grote monitor waamee ik altijd werk.
Nu heb ik eens op die vga-out van die tweede kaart een 15" scherm gehangen. Maar dat wil niet aanslaan. Die doet dus nog niks!
Van allebei de kaarten zijn de juiste drivers geinstalleerd!

IK heb nu gezien dat NVidia nView heeft, waarmee DualView enzo mogelijk is.
Zou dat mijn oplossing zijn? Of moet ik iets anders doen om een langer gerekte desktop te krijgen??

Hopelijk kunnen jullie mij hierbij verder helpen!

Greetz

Verwijderd

Die PCI kaart is een Sigma Designs Realmagic Hollywood+ MPEG2 decoder(geen VGA-kaart dus :) ), bedoeld om een goeie TV-out te krijgen tijdens het kijken naar DVD's met ook nog eens een lage CPU belasting.
De VGA-out is bedoeld voor het doorlussen vanuit je VGA-kaart.

Nview is alleen ingebouwd in de nieuwere kaarten van Nvidia, dus absoluut niet in de prehistorische Riva128ZX.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 00:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik ga daar geen beeld uitkrijgen?

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:56

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik snap je niet helemaal. Wat wil je nu precies?
Die kaart waar je het over hebt is dat nu niet zo iets als een DXR3 kaart bedoelt om DVD's hardwarematig te decoderen? Dan zou je je Nvidia door moeten lussen naar je Sigma kaart en de monitor aansluiten op je Sigma kaart. Dan heb je beeld.

Maar ik begrijp uit je verhaal dat je 2 monitoren wilt aansturen. Dan moet je geen 2 kaarten in je systeem hangen maar bijvoorbeeld dualhead van Matrox gebruiken. Er zijn ook andere systemen zoals die je zelf noemt (Nvidia).

edit:
Hmm, net te lang zitten tikken :+

[ Voor 6% gewijzigd door SmartDoDo op 14-01-2003 00:19 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 00:16:
Dus ik ga daar geen beeld uitkrijgen?
Nee :P

Verwijderd

Waarschijnlijk niet nee :(

te laat

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 00:18 . Reden: te laat ]

Verwijderd

Topicstarter
IK heb hier nog een oude videokaart sis 6202 liggen, waar ik nie direct juiste drivers voor vind!
En ik heb ok nog een 3dfx super video 3D Accelerator Board liggen!

Zou het met 1 van die 2 gaan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 00:18:
IK heb hier nog een oude videokaart sis 6202 liggen, waar ik nie direct juiste drivers voor vind!
En ik heb ok nog een 3dfx super video 3D Accelerator Board liggen!

Zou het met 1 van die 2 gaan?
Als er drivers voor XP voor zijn(ik heb zo'n bang vermoeden van niet) zou dat moeten lukken

Verwijderd

Topicstarter
Denk je voor dat voor ze allebei geen drivers te vinden zijn?
Maar het zou met driver in principe voor ze allebei moeten lukken? Mits installatie van de software van NVidia waar oa nView in zit?

Verwijderd

Topicstarter
Dju ik zit hier met voorhistorische kaarten dus :(

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Driver met nview software heeft voor jouw kaart geen enkele zin omdat die het niet ondersteund.

En nu kom je trouwens weer op het punt dat je eerst weer zelf even moet gaan zoeken. Naar XP-drivers dus. Als die er niet zijn (wat ik denk) zal je een andere oplossing moeten zoeken (als je perse 2 monitoren wil gebruiken). Een nieuwe dualhead kaart zou kunnen, of een extra PCI videokaart :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb het zowat door ja verdomme!! Stomme kaarten!

Iemand een voorstel voor een goede dualhead kaart? Die kwalitatief ook zijn mannetje kan staan? NVidia goede referentie?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Daarvoor kan je toch echt het beste even de search weer gebruiken en wat revews lezen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.