Toon posts:

[AMD] Temperatuurwaarden betrouwbaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een AMD Athlon XP 2800+ op een Asus A7N8X. Er zit een Zalman CNP5100CU op. Dit alles in een kast van Chieftec, de Dragon Miditower Aluminium. 3x 80 mm casefans van termaltlake.

Mijn bios zegt dat mijn processor 38 graden warm wordt, ditzelfde geeft Asus PC Probe aan.

Eerst wilde mijn systeem niet starten, koeler bleek niet goed gemonteerd, temperatuur in bios was toen 77 graden. Koeler is door leverancier opnieuw gemonteerd (waar ik bij was, en heb dus alles gezien).

Zijn de waarden die mijn bios nu geeft aannemelijk?

PC staat overigens in de woonkamer waar het zo rond de 20 graden is.

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Dat lijkt me best redelijk ja, in werkelijkheid zal het wel iets hoger zijn, maar je hebt natuurlijk een aardig systeempje (ook qua warmte afvoer met die alu kast en koelers). T zou dus best wel aardig kunnen kloppen, de nieuwste Athlons stoten ook minder warmte af, dus aannemelijk!

JayGTeam (213177)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

Als je heatsink goed gemonteerd is, en tijdens gebruik niet erg heet is, en bovendien je bios geen extreem hoge waarden aangeeft, dan is het goed.

/basic :?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:38

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je de search gebruikt vind je erg veel topics over CPU temperatuurmeting in BIOS (en op andere manieren), zie bijvoorbeeld deze topics:

Temperatuur cpu in bios ?
temperaturen betrouwbaar ??

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.