Toon posts:

temperaturen betrouwbaar ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wie weet er of de temperaturen betrouwbaar zijn die MBM 5 aan geeft?
ik heb die namenlijk draaien op mijn systeem (voor specs zie sig)
maar ik heb het idee dat die temperaturen niet kloppen.

hij geeft namenlijk aan dat de temp van mijn processor 65 graden zou moeten zijn maar mijn cooler kan ik vlot vastpakken (die is nog niet eens lauw :? ) dus echt vertrouwen doe ik die temperatuur niet.
wat zeggen jullie, is dit wantrouwen gegrond of niet ?

Verwijderd

Niet, want mijn originele hardwaremonitoring tool zeg 26 graden en MBM 5 zegt 30 graden!

Zal wel te maken hebben met de correctie die elke temp-sensor heeft.
Vertrouw meer op Aopen (originele) software dan universele (MBM 5)

Verwijderd

Topicstarter
dus ik kan beter asus probe installeren en kijken wat die doet?

dat ga ik meteen ff doe want ik zie dat er net een nieuwe versie is.

Verwijderd

Het kan ook zijn dat je temp meter andere temps aan geeft of gewoon brak is...

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik dat controleren om te zien of het aan mij sensor ligt?
heb namenlijk net asus probe geprobeerd maar die geeft de zelfde temps aan :(

Verwijderd

Misschien een domme vraag maar zit je koeler dan wel goed op de core gemonteerd? Wat heb je btw verder voor koeling?

Verwijderd

Topicstarter
voor zover ik weet zit hij er goed op (zou niet weten hoe hij er anders op moet) en er zit ook koelpasta tussen.

het is een Thermaltake superorb.
en daarnaast op de chipset zit een blue orb
alles is in een antec sx 1030 ingebouwd met alle fans erin die erin kunnen.
verder zit ik momenteel nog op rounded calbles te wachten om de airflow te verbeteren.

Verwijderd

Als je geen vertrouwen hebt in je temp van je pc koopt dan een niet CPU koeler...

Verwijderd

Ik zou haast denken dat die temp set van je een btje aan de brakke kant is, alhoewel die 1400's wel warm worden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 19:47:
voor zover ik weet zit hij er goed op (zou niet weten hoe hij er anders op moet) en er zit ook koelpasta tussen.

het is een Thermaltake superorb.
en daarnaast op de chipset zit een blue orb
alles is in een antec sx 1030 ingebouwd met alle fans erin die erin kunnen.
verder zit ik momenteel nog op rounded calbles te wachten om de airflow te verbeteren.
Doe maar voorzichtig met die superorb. Staan erom bekend dat ze superbrak koelen en supergoed je core vern**ken. En 65 graden kan wel kloppen, check je bios.

Edit: Nog even dit:
- T bird's worden heel warm
- SuperOrb is echt heel erg slecht (nit om je spullen af te zeiken hoor, het is echt waar)
- Asus mobo's geven teveel aan (algemeen bekend onder de tweakers)

Dus, dat hij 65 graden aangeeft verbaast mij niet. Nogmaals, kijk even in je bios wat die aangeeft (PC Health Status oid)

Verwijderd

Ja maar temp van CPU (core) is niet zelde als tastbare deel van koeler.
Koeler wordt direct gekoeld met lucht (sommigen water duh...). Core is altijd warmer als koelblok anders zou die zijn warmte niet meer afgeven...

\\niet alle moederborden met temp.sensors hebben dat in bios vermeld!\\

• Wbdsgnr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04 07:40

Wbdsgnr

Discombobulated?

Toch denk ik dat je koeler er niet goed opzit, dattie koud is kan dus betekenen dattie geen goed contact maakt en daarom dus ook de proc warm is... Maar hoeft niet natuurlijk :)

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 19:52:

\\niet alle moederborden met temp.sensors hebben dat in bios vermeld!\[/quote]
Die van hem wel.

Verwijderd

Topicstarter
dat verhaal van die superorb had ik inderdaad eerder gehoord dat die behoorlijk k*t koelen
daarom was ik al vanplan om een andere aan te schaffen.

heef iemand nog een goed voorstel?

en verder begrijp ik dat ik me geen zorgen hoef te maken over die temp.
tenminste geen grote zorgen?
zijn er nog meer die deze temperaturen halen?

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

kijk je toch ff inje BIOS hoe warm je cpu is. 8)7

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-08 17:12

NDF82

Doomed Space Marine

heb een noisecontrol silverado op een thunderbird 1200, houdt em op 40 a 45 graden

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 19:56:
dat verhaal van die superorb had ik inderdaad eerder gehoord dat die behoorlijk k*t koelen
daarom was ik al vanplan om een andere aan te schaffen.

heef iemand nog een goed voorstel?

en verder begrijp ik dat ik me geen zorgen hoef te maken over die temp.
tenminste geen grote zorgen?
zijn er nog meer die deze temperaturen halen?
Tja, wat wil je? Dikke koeling of weinig geluid? Een goede optie is altijd om een hele goede heatsink te kopen en dan een fan naar keuze te plaatsen. Je kan ook een Zalman nemen. Zijn erg stil, maar kun je niet erg mee oc'en. Een goede heatsink is Alpha, Swiftech of Thermalright (de AX-7). Kost wel een paar centen, maar dan heb je gegarandeerd goede koeling.

Verder zijn er zat mensen die zulke temps halen. Wat overigens niet inhoud dat het normaal is. 50 a 55 graden is normaal. 60 is hoog, 70 is TE hoog.

Verwijderd

Topicstarter
heb net ff in mijn bios gekeken maar die geeft dezelfde temp aan.

en wat ik van de koeler wil is dat hij hem in ieder geval goed koel houdt en het liefst ook stil maar dat vindt ik nog niet zo spannend.

Verwijderd

Een Thermalright AX-7 is de beste op dit moment. Koop een Enermax vario fan erbij en je bent helemaal blij. Fannetje kun je traploos regelen. Ideaal en koelt perfect. Wil je oc'en en maakt herrie je geen zak uit, neem er dan een Delta 80HP bij. Een betere combo bestaat niet. Kost wel een paar centen (zie pricewatch op t.net)

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-08 14:48

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 19:36:
dus ik kan beter asus probe installeren en kijken wat die doet?

dat ga ik meteen ff doe want ik zie dat er net een nieuwe versie is.
NEEEEEEE !!!!! Niet Asus probe !!! :)

Ik heb ooit Asus eens een mailtje gestuurd omdat de temperaturen op Asus moederborden altijd hoger wordt weergegeven dan op andere borden. Die gast die mij terug heeft gemaild heeft ZELF gezegd dat je Asus probe maar met een korreltje zout moet nemen.

Maar echt veel zorgen hoef je je niet te maken over die temperatuur. Zeker wel aan te raden is een nieuwe koeler. Als je nu een k*tkoeler (want dat is dat orb geval lees en hoor ik overal) hebt en je koopt dan een wat betere dan heb je dus helemaal geen zorgen meer mits je 'm goed installeert (dus koelpasta, bij voorkeur Arctic Silver oid, zorgen dat de heatsink helemaal recht op de core zit en dus overal goed contact maakt en overal dezelfde druk uitoefent op je core).

Verwijderd

Ik heb de nieuwe ASUS-probe geinstalleerd, welke de cpu-temp 10 graden te hoog aangeeft. Daarom MBM 5 weer 's gecheckt, ik draai 1470 Mhz op 49 graden. Het rare is echter dat de nieuwe Asus-probe 59 aangeeft, kijk ik in mijn hardware-mon van de bios (1011) dan komt dat precies overeen met de MBM5 temps. voor mij is MBM dus betrouwbaarder dan de eigen ASUS-software.
Pagina: 1