Turn it off and on again.
Verwijderd
Je hebt waarschijnlijk de 8RDA in bezit. Dat is een kalere versie dan de 8RDA+.Verwijderd schreef op 01 February 2003 @ 18:39:
Ik dot bordje dus ook rev. 1.1. Ik snap een dingetje niet. Ik dacht dat er op de 8rda+ een netwerkkaart ingebouwd zat (nvmac of zoiets wat overgens in de bios te activeren is). Echter zie ik op het bord zelf geen netwerkaansluiting zitten. Iemand een idee of een netwerkaansluiting aanwezig is?
o.b. netwerk en firewire ontbreken o.a.
Verwijderd
jep maar zolang er een beetje beweging in zit niet.Verwijderd schreef op 01 February 2003 @ 19:06:
he omo..bij normale druk is water nooit onder de 0 graden zolang het vloeibaar is...
Verwijderd
Een topic hierover werd gesloten op de main oc forum, had alleen weinig geluk hier.
Gaat dus erover dat alleen mps 8 en 12 aanwezig zijn.
Kijk even op de backplate boven de USB poorten, naast die audio in/uitgangen. Daar zit een netwerkpoortVerwijderd schreef op 01 februari 2003 @ 21:53:
nope, ik heb echt een 8rda+ met nvidia soundstorm en firewire.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Verwijderd
leg je probleem nog is duidelijk voor, ik ga ervan uit dat jee een 2000+ of lager hebt, dan is het namelijk niet een nieuw probleem.Verwijderd schreef op 01 February 2003 @ 23:27:
Mag ik iedereen verzoeken een paar postings terug van mij te lezen, heb problemen met me MPs wat erg vervelend is bij oc'en.
Een topic hierover werd gesloten op de main oc forum, had alleen weinig geluk hier.
Gaat dus erover dat alleen mps 8 en 12 aanwezig zijn.
Verwijderd
Zit zo, heb een xp1900 die ik geunlockt heb, deze heb ik in me nieuwe epox rev1.1 gedaan, maar alleen de MP's 8 en 12 werken. Nu vraag ik me af waar dit door komt? En of het te verhelpen is, want zo lukt oc'en maar matig.Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 00:12:
[...]
leg je probleem nog is duidelijk voor, ik ga ervan uit dat jee een 2000+ of lager hebt, dan is het namelijk niet een nieuw probleem.
Bios is 3117.
Verwijderd
Verwijderd
dan had ik gelijk, lager als een 2000+Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 00:45:
[...]
Zit zo, heb een xp1900 die ik geunlockt heb, deze heb ik in me nieuwe epox rev1.1 gedaan, maar alleen de MP's 8 en 12 werken. Nu vraag ik me af waar dit door komt? En of het te verhelpen is, want zo lukt oc'en maar matig.
Bios is 3117.
probeer je eigen unlockmod ff ongedaan te maken en kijk of i het dan doet.
zou moeten werken, en anders, gewoon ff je fsb wat hoger, voor een 1900+ zouden die 8 t/m 12 er juist goed bij passen kwa cpu speed.
Heb een EPOX 8RDA+, T'Bred 1800+ AIUGA week 47, 2x256 pc2700 apacer
Loopt nu op 2200+; 11.5*157 @ 1.55 vcore
Aan m'n memory heb ik nog niets veranderd, staat allemaal nogal standaard.
Hoe kan ik nu nog hoger geraken ?
Mss zit ik met m'n AIUGA al aan m'n max, maar toch...
Mag ik de vcore nog verhogen ? Tot hoeveel ?
En moet ik m'n memory op aggressive zetten ?
Of zelf de timings instellen ?
En de frequentie van het geheugen, loopt nu ook nog op Auto
Wsl zijn dit allemaal echte beginnersvragen, maar ik heb hier al zoveel gelezen van timings, voltages, multipliers en fsb dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Ow ja, en met koeling is volcano 9 coolmod, en is nu 35°, dus ik denk dat er nog wat ruimte is
[ Voor 9% gewijzigd door tutterke op 02-02-2003 11:45 ]
And I find it kind of funny
I find it kind of sad
The dreams in which I'm dying
are the best I've ever had.
Verwijderd
Maar zo kijkend naar je settings is je vcore wel erg laag. Up het in kleine stapjes en check of je hoger komt.

het water kan nog zo hard stromen, maar puur water (kraanwater ook) word echt niet kouder van 0*C in vloeibare staatVerwijderd schreef op 01 February 2003 @ 22:32:
[...]
jep maar zolang er een beetje beweging in zit niet.
En wat met m'n geheugen ?Verwijderd schreef op 02 februari 2003 @ 11:44:
Ik zou je vcore nog stuk uppen, met luchtkoeling zou ik tot de 1.9 gaan, ik doe er wel is meer dan 2 op maar of dat echt verstandig is weet ik niet
Maar zo kijkend naar je settings is je vcore wel erg laag. Up het in kleine stapjes en check of je hoger komt.
Of gewoon op auto laten staan ?
And I find it kind of funny
I find it kind of sad
The dreams in which I'm dying
are the best I've ever had.
Verwijderd
TRCD op de 3 of 2, en de TRP ook op 3 of 2, waren ze volgens mij?
Zelf draai nu 2/3/2/2 die 3 is dus de TRAS.
Verwijderd
Als ik windows xp opstart duurt dat echt super lang.
en dat was met mijn asus a7v333 niet.
komt dit probleem bij iemand ook voor
Als jullie nog informatie willen weten er staat wat in mijn sig en jullie kunnen ook nog aan mij vragen.
Alvast bedankt
Verwijderd

Ik snap de vraag niet echt, je hebt problemen met je moederbord dus, met het opstarten in Windows XP en we moeten zelf de correct vraag er bij bedenken?

Ik weet hier niet zo veel van, maar het voelde enorm koud aan, het projectje is gelukt, ik heb hem verder overklokken dan ooit met luchtkoeling, Prometeia komt nog wel verder, alleen, jammer genoeg na GoT WCPUID geval crashed hij, terwijl een koe 2 uur lang zonder problemen kan blijven grazen?Mark_Oostdam schreef op 02 February 2003 @ 11:50:
Ik heb dat neiuwe bios geflashed, dat bios wat de C1 error moet voorkomen, nu heb ik dus nogsteeds die error als ik mijn FSB hoog clock, terwijl die makklijk moet kunnen posten i.m.h.o.
[...]
het water kan nog zo hard stromen, maar puur water (kraanwater ook) word echt niet kouder van 0*C in vloeibare staat
[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2003 17:41 ]
Verwijderd
Misschien wat harder trappen, misschien gaat hij dan ook sneller lopen?

Ik snap de vraag niet echt, je hebt problemen met je moederbord dus, met het opstarten in Windows XP en we moeten zelf de correct vraag er bij bedenken?

[...]
Sorry
Nou als ik mijn drivers van mijn nforce2 niet instaleer
dan duur het laden harstike kort dan gaat balkje van win xp 3 op en neer
Maar als ik mijn drivers dan instaleer dan doet ie er er 20keer over.
Dat is het probleem.
Dat moet toch sneller kunnen?
Want mijn a7v333 dee het ook maar 3keer dat balkje laden.
dus dat is eigenlijk het probleem?
oja je hoort de hardeschijf 1st ratelen en dan is het ff stil en dan gaat hij veder met ratelen.
Ik hoop dat ik het nu beter heb uitgelegd
Verwijderd
Die heb ik geinstaleerd al dan gaat het opstarten veel langzamer
Ik heb een linkje gevonden waar iemand het zelfde probleem heeft
http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic.php?t=2893
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2003 18:44 ]
Tesla Model Y RWD (2024)
Maarja excuus om Corsair te halen
Ik heb er ook wel eens last van met mijn Corsiar pc3500 dus daar ligt het niet aan.SmokeyTheBandit schreef op 02 February 2003 @ 19:03:
Mijn 8rda vind Twinmos 512 mb pc 3200 ook niet tof blijft bij booten hangen bij 0d of 1d das erg irri![]()
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Zit de aansluiting niet op het bord of niet op het metalen plaatje? In het eerste geval heb je een verkeerd mobo, in het tweede geval heb je een verkeerd I/O plaatje.Verwijderd schreef op 02 februari 2003 @ 04:36:
das dus de grap....... op die backplate zit die aansluiting niet.... iemand een idee hoe dat kan? ik heb er verder nog niets over kunnen vinden.......
Of je hebt je gewoon vergist

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Wat is dat dan vaag want k heb nu ff tijdelijk gaar prut ram en ik heb nu geen probz what so everAstennu schreef op 02 februari 2003 @ 19:35:
[...]
Ik heb er ook wel eens last van met mijn Corsiar pc3500 dus daar ligt het niet aan.

heb "net" een 1700+ juicb0251 binnen.
heeft er hier iemand een advies over hoe hard, hoe hoog en hoe veel voltage ik zou moeten gebruiken om in the burnen???
Hij loopt nu op 166x11 (1838MHz) @ 14V!!!
Ik heb um under m'n prommy liggen en hij loopt gewoon op 14Volt
volgens dit bord loopt de temp op naar +3 graden celcuis, maar heb MBM maar ff een -20 Graden correctie gegeven, dit was ook wel nodig met m'n xp1800+ Palomino.
heb corsair XMS pc3200 cas2 op 100% lopen. 4-2-2-Cas2.0
verder nog info nodig?
Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195
[ Voor 89% gewijzigd door ken op 02-02-2003 22:46 ]
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
14V?? Wat loopt op 14V?? Ik snap het even niet_Droopy schreef op 02 February 2003 @ 22:37:
hi all,
heb "net" een 1700+ juicb0251 binnen.
heeft er hier iemand een advies over hoe hard, hoe hoog en hoe veel voltage ik zou moeten gebruiken om in the burnen???
Hij loopt nu op 166x11 (1838MHz) @ 14V!!!![]()
Ik heb um under m'n prommy liggen en hij loopt gewoon op 14Volt![]()
volgens dit bord loopt de temp op naar +3 graden celcuis, maar heb MBM maar ff een -20 Graden correctie gegeven, dit was ook wel nodig met m'n xp1800+ Palomino.
heb corsair XMS pc3200 cas2 op 100% lopen. 4-2-2-Cas2.0
verder nog info nodig?
[ Voor 3% gewijzigd door ken op 02-02-2003 22:39 ]
m'n cpu loopt op 1,4 Volt. (op 1,39V om precies te zijn.)
foutje.
temps = nu +2C.
die 1700+juicb0251 heb ik bij PCL-computers in Rotterdam. (op de jonker frans straat)
Als het goed is weten ze (sinds vandaag) waar je naar vraagt als je vraagt van welke week die cpu's zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door _Droopy op 02-02-2003 22:45 ]
Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195
Ik dacht al 14V_Droopy schreef op 02 februari 2003 @ 22:43:
[...]
m'n cpu loopt op 1,4 Volt.
foutje.
die 1700+juicb0251 heb ik bij PCL-computers in Rotterdam. (op de jonker frans straat)
Als het goed is weten ze (sinds vandaag) waar je naar vraagt als je vraagt van welke week die cpu's zijn.
I know, daarom vraag ik ff een advies of indicatie._Droopy schreef op 02 februari 2003 @ 22:43:
[...]
Ik dacht al 14V, maar 1.4V is niet echt inburnen
Wou alleen maar ff weten of een Tbred-B op 1,4V wou lopen... m'n palominotje niet namelijk en al helemaal niet overclocked.
Verwijderd
ik had 1d, lag aan de Vcore mod van de gpu.SmokeyTheBandit schreef op 02 februari 2003 @ 19:03:
Mijn 8rda vind Twinmos 512 mb pc 3200 ook niet tof blijft bij booten hangen bij 0d of 1d das erg irri![]()
G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR
Verwijderd
jep back online, gpu en nb WC cooled
echt mooie koperen blokkies, ga alleen ff tessen stukkies halen zodat hij minder snel gaan knellen in de bocht van de gpu naar de nb.
nou nog ff me prom testen vanmiddag.
half, staat dat hij niet verder kan met zijn proces, om het maar grofweg te vertalen, ik snapte er in het begin geen bal van, gewoon alles beetje aanklote en toe i het weer deed (voltmod van de radeon onderbroke) wc blokkies strak aangedraaid en booten maar.Waterlelie schreef op 02 February 2003 @ 23:56:
dat over die od 1d staat gewoon in de manual toch?
(wel mooie case hoor de xaser, alleen is die allu backplate beetje slap.
Vraagje: waarom heeft mijn 8RDA+ dan een realtec chip?
2) http://8rda.com/index_1.htm
>>>
Lack of S/PDIF outputs on 8RDA+ which makes Asus A7N8X deluxe more attractive to many. Even though Epox does offer ep-spd650 card, its makes the appealing price of 8RDA+ close to A7N8X deluxe and it is very inconvenient for some who cannot purchase ep-spd650 card locally.
<<<
Vraagje: Mijn bord heeft slechts 3 spdif aansluitingen, dus moet ik zo'n ep-spd650 kaart bijkopen? Ik heb er nog nooit van gehoord!
1. Het SoundStorm gedeelte zit in de MCP-T southbridge, er moet echter nog een extra chip bij om de signalen te vertalen zodat ze naar de audio aansluitingen kunnen. Dit is dus die realtek.poing schreef op 03 februari 2003 @ 09:34:
1) Je ziet dat de plusversie een Nvidia APU gebuikt met EAX2 en 6 channel audio terwijl de gewone versie een realtec chip heeft.
Vraagje: waarom heeft mijn 8RDA+ dan een realtec chip?
2) http://8rda.com/index_1.htm
>>>
Lack of S/PDIF outputs on 8RDA+ which makes Asus A7N8X deluxe more attractive to many. Even though Epox does offer ep-spd650 card, its makes the appealing price of 8RDA+ close to A7N8X deluxe and it is very inconvenient for some who cannot purchase ep-spd650 card locally.
<<<
Vraagje: Mijn bord heeft slechts 3 spdif aansluitingen, dus moet ik zo'n ep-spd650 kaart bijkopen? Ik heb er nog nooit van gehoord!
2. de SPD640 is een losse bracket met SP/DIF aansluitingen erop. Deze is geloof ik bij EPoX te bestellen.
Ik denk dat je wat termen door elkaar haalt.Vraagje: Mijn bord heeft slechts 3 spdif aansluitingen, dus moet ik zo'n ep-spd650 kaart bijkopen? Ik heb er nog nooit van gehoord!
Als ik je goed begrijp dan bedoel je dat je bord 3 mini jack-aansluitingen heeft.(zoals er ook een in je walkman/discman/mp3 player enzovoort zit om je hoofdtelefoon op aan te sluiten.)
zo'n sp/dif-aansluiting is een digitale (volgens mij zelfs optische-) aansluiting voor een speakerset.(tegenwoordig onder andere vaak te vinden op minidisk players en dvd spelers.)
Ik hoop dat je nu wat beter kan bepalen of je die add-in card nodig hebt.
[ Voor 4% gewijzigd door _Droopy op 03-02-2003 10:42 ]
Verwijderd
wat ik al eerder melde deze zijn tekoop bij http://www.informatique.nlChakotay schreef op 03 February 2003 @ 10:06:
[...]
1. Het SoundStorm gedeelte zit in de MCP-T southbridge, er moet echter nog een extra chip bij om de signalen te vertalen zodat ze naar de audio aansluitingen kunnen. Dit is dus die realtek.
2. de SPD640 is een losse bracket met SP/DIF aansluitingen erop. Deze is geloof ik bij EPoX te bestellen.
Omschrijving Ga Prijs (€)
EPoX Blue Tooth/USB module (BT-DG02) 44.00
EPoX P80P Diagnostics Card, PCI 22.50
EPoX SP/DIF Bracket (ES-SPD650) 15.00
EPoX USB bracket, 2 poorts, 5 pins 5.50
Ik zou er in de toekomst (volgende inverstering) zo'n Logitech THX setje op zetten._Droopy schreef op 03 February 2003 @ 10:41:
[...]
Ik denk dat je wat termen door elkaar haalt.
Als ik je goed begrijp dan bedoel je dat je bord 3 mini jack-aansluitingen heeft.(zoals er ook een in je walkman/discman/mp3 player enzovoort zit om je hoofdtelefoon op aan te sluiten.)
zo'n sp/dif-aansluiting is een digitale (volgens mij zelfs optische-) aansluiting voor een speakerset.(tegenwoordig onder andere vaak te vinden op minidisk players en dvd spelers.)
Ik hoop dat je nu wat beter kan bepalen of je die add-in card nodig hebt.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Ik dacht dat Speedy-J dat hadSmarron schreef op 03 February 2003 @ 13:08:
Wie heeft er een GF4 Ti videokaart met een Zalman ZM80A-HP op dit plankje zitten? Naar mijn mening gaat dat niet of nauwelijks passen.
Dus kan wel
En zo niet zorg je dat het past want dat is de taak van een tweaker
De elco naast het AGP slot zit een beetje in de weg

[ Voor 23% gewijzigd door Speedy-J op 03-02-2003 13:32 ]
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Ben ook een neptweakerSmokeyTheBandit schreef op 03 February 2003 @ 13:22:
Ik dacht dat Speedy-J dat had![]()
Dus kan wel
En zo niet zorg je dat het past want dat is de taak van een tweaker![]()
![]()
Die GeForce4 is wel een stukkie langer dan de GF2. Ik had al een GF2 Ultra van Leadtek om te vergelijken, maar deze GF4 van Leadtek is toch een stuk langer. Ik ben bang dat de geheugenchippies dan niet passen.
Ik zal dan toch noodgedwongen een Asus moeten nemen.
Als ik die foto zie, dan gaat het denk ik niet passen jammer genoeg. Die Zalman komt er dik overheen. Hoe moet ik dat dan als neptweaker oplossen?
[ Voor 12% gewijzigd door Smarron op 03-02-2003 13:37 ]
Als ik die pic zo zie van speedy word dat idd een beetje moeilijk maar kom op smarronSmarron schreef op 03 February 2003 @ 13:35:
[...]
Ben ook een neptweakerDaarom doe ik ook mijn oude KT333 plankje weg die niet eens op een FSB van 166 wilt draaien.
![]()
Die GeForce4 is wel een stukkie langer dan de GF2. Ik had al een GF2 Ultra van Leadtek om te vergelijken, maar deze GF4 van Leadtek is toch een stuk langer. Ik ben bang dat de geheugenchippies dan niet passen.
Ik zal dan toch noodgedwongen een Asus moeten nemen.
Als ik die foto zie, dan gaat het denk ik niet passen jammer genoeg. Die Zalman komt er dik overheen. Hoe moet ik dat dan als neptweaker oplossen?
There is a solution 4 every problem
qua
1. versie bios
2. nforce2 drivers (van nvidia of niet?)
3. past mijn sapphire 9700 pro daar goed in of zal ik ook problemen hebben om mn grafische kaart derin te proppen
2: Versie 2.03
3: Waarom zou die niet passen?? Moet kunnen
sinds REV 1.1 passen ALLE videokaarten
mare echt je kaartje zal passen zolang je maar een rev 1.1 bordje heb
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
hmm als die spdif out maar 2 draadjes (spdif out en ground) nodig heeft, waarom zit er dan op het epox spdifkaartje een Vcc aansluiting (check de spdif header layout in het mobo boekje) en ook nog allerlei weerstandjes?Xtinction schreef op 01 February 2003 @ 16:32:
Robby die Spdif out is zelf te fabriceren, heb ik ook gedaan. Gewoon ff naar de betere electronicazaak gaan. 2 van die draadjes die van je kast naar je mobo gaan ff afknippen (je hebt er vaak wel een of 2 over) dat verbinden met zo', COAX stukje.. als je in Rijswijk langs kan komen wil ik je dat coax stukje zelfs wel meegeven...
[ Voor 3% gewijzigd door tinker23 op 03-02-2003 14:38 ]
En ook i.c.m. met een Zalman ZM80A-HP ? Ik heb opzich geen zin om meteen dingen te gaan mollen.Shunt schreef op 03 February 2003 @ 14:11:
voor slechts de 100x![]()
sinds REV 1.1 passen ALLE videokaartengeforce fx weet ik niet omdat dat nog niet getest is
Verwijderd
Wie kan mij vertellen of ik gewoon vanaf harddisk mag flashen?
Had hem op 185 sync draaien op 3-2-2-2 (RAS, RCD RP, CAS)
Maar als ik hem op FSB200 / mem166 en weer 3-2-2-2 wil draaien krijg ik C1 errors
Verwijderd
Ik heb 1.0 en 1.1 in mn handen gehad en geen verschil gezien, wat zou er anders zitten dan?voor slechts de 100x![]()
sinds REV 1.1 passen ALLE videokaartengeforce fx weet ik niet omdat dat nog niet getest is
zit op dit bordje de "alt f2" methode niet?dat werk bij mij atijd primaVerwijderd schreef op 03 februari 2003 @ 14:54:
Overal lees je dat flashen van de BIOS vanaf de harddisk moet, maar bij epox krijg je de warning dat je NOOIT vanaf harddisk mag flashen, maar dat je het vanaf diskette moet doen, terwijl diskettes toch redelijk onbetrouwbaar zijn.
Wie kan mij vertellen of ik gewoon vanaf harddisk mag flashen?
ik zeg maar zo "zeg maar niks"
Volgens mij maakt dat niet uit, als je PC eenmaal opgestart is doet het BIOS (bijna) niks meer. Overigens flash ik vanaf een Zip-drive, aangezien ik geen floppy-drive meer heb.pierre-oord schreef op 03 februari 2003 @ 15:08:
Misschien is van een HD flashen niet goed ofzo omdat je bios ook hardeschijf instellingen aanpastIk flash zelf altijd van floppy, ik geloof dat het flash programma toch altijd eerst een controle uitvoert op het te flashen bestandje voordat het daadwerkelijk begint met flashen. (ik geloof tenminste dat dat award progie dat altijd doet
)
De geheugensloten zijn iets anders geplaatst, omdat die bij rev 1.0 een aantal GF4-kaarten vermoord hebbenVerwijderd schreef op 03 February 2003 @ 16:23:
[...]
Ik heb 1.0 en 1.1 in mn handen gehad en geen verschil gezien, wat zou er anders zitten dan?

Ik heb dat bij mijn 8KHA+ geprobeerd en vond het niet echt super... de 8RDA+ heeft het ook geloof ik, maar daar heb ik het niet geprobeerd.erikdeprik schreef op 03 February 2003 @ 16:26:
[...]
zit op dit bordje de "alt f2" methode niet?dat werk bij mij atijd prima
[ Voor 36% gewijzigd door Demo op 03-02-2003 16:38 ]
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
nou het scheelt alleen dat als je een geforce 4 er in steekt de kaart niet meer 1 cm om hoeft te buigenVerwijderd schreef op 03 February 2003 @ 16:23:
[...]
Ik heb 1.0 en 1.1 in mn handen gehad en geen verschil gezien, wat zou er anders zitten dan?

het scheelt haast een centimeter
Game PC
Er waren toch ook condensatoren vervangen? En misschien dat bios ook?Shunt schreef op 03 February 2003 @ 16:37:
[...]
nou het scheelt alleen dat als je een geforce 4 er in steekt de kaart niet meer 1 cm om hoeft te buigen![]()
het scheelt haast een centimeter
kan idd wel kloppen jah ik gaat zo eens kijken of ik een foto kan vinden van een rev 1 en een rev 1.1 bordjepierre-oord schreef op 03 February 2003 @ 18:04:
[...]
Er waren toch ook condensatoren vervangen? En misschien dat bios ook?
mare ik zweer van af nu bij EPoX
[ Voor 11% gewijzigd door Shunt op 03-02-2003 18:58 ]
Game PC
Ik heb hier een ASUS V8440 (ti4400) met ZM80-HP op mijn rev 1.1 zitten en het past makkelijk hoor.Smarron schreef op 03 February 2003 @ 14:45:
[...]
En ook i.c.m. met een Zalman ZM80A-HP ? Ik heb opzich geen zin om meteen dingen te gaan mollen.
Bij mij is het probleem eerder dat mijn hd ook ten hoogte van de videokaart in de kast zit en deze elkaar maar net missen. (heeft niets met het moederbord te maken hoor, maar met kast (Chieftec DX-01B-D).
al vast bedankt
Zolang het werkt is dat geen probleem. Indien er passive cooling op zit (heatsink only) breng er dan een fan op aan.Gipsy King schreef op 03 februari 2003 @ 19:33:
ik moest vragen van astennu i.v.b.m geen internet, zijn northbridge word 40 graden , op 1,92 v , is dat erg??
al vast bedankt
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Dat valt mee die 40 graden ,Fannetje erop en gaan met die FSB...Gipsy King schreef op 03 februari 2003 @ 19:33:
ik moest vragen van astennu i.v.b.m geen internet, zijn northbridge word 40 graden , op 1,92 v , is dat erg??
al vast bedankt
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Verwijderd
haha heeft hij geen internet !!! Zo dat zou moeilijk voor hem worden !!Gipsy King schreef op 03 February 2003 @ 19:33:
al vast bedankt
Maar 40 graden is toch niet zo erg !
Iemand hier nog een idee over? Ik sta op het punt die Epox te kopen, maar ik moet het wel zeker weten!Smarron schreef op 03 February 2003 @ 14:45:
[...]
En ook i.c.m. met een Zalman ZM80A-HP ? Ik heb opzich geen zin om meteen dingen te gaan mollen.
Ik gebruik iig een COAX aansluiting en dus die 2 draadjes ground en SPDIF out.
Smarron schreef op 03 februari 2003 @ 21:07:
[...]
Iemand hier nog een idee over? Ik sta op het punt die Epox te kopen, maar ik moet het wel zeker weten!
Syzzer schreef op 03 February 2003 @ 19:25:
[...]
Ik heb hier een ASUS V8440 (ti4400) met ZM80-HP op mijn rev 1.1 zitten en het past makkelijk hoor.
Bij mij is het probleem eerder dat mijn hd ook ten hoogte van de videokaart in de kast zit en deze elkaar maar net missen. (heeft niets met het moederbord te maken hoor, maar met kast (Chieftec DX-01B-D).

Ooh, damn!

Donderdag ga ik het plankje halen bij Maxpert!
Ik heb er gewoon een standaard coolermaster P1-coolertje op zitten.Manie Riets schreef op 03 February 2003 @ 22:32:
Iemand hier die de passieve northbrigde koeling heeft vervanger door een actieve, en zo ja, welke? Ik Wil er graag iets voor gaan kopen wat die wordt hier nogal warm, vooral bij hoge fsb
Heb er ff die randjes af gezaagd en een heel klein stippie artic van 2 hoekjes af gepoetst en daar een stippie loctite super glue-3 op gedaan, en gaan met die hap.
Het is uiteraard beter gewone thermal adhesive paste te gebruiken, maar die was op en kon zo snel geen nieuwe kopen/vinden... Beetje ongeduldig misschien als je niet ff een dag kan w88, maar ja het werkt en het lijkt erop dat het gewoon blijft hangen.
de DP5-5G11 van coolermaster was toch voor de P1???
niet helemaal zeker meer van, maar goed; die heb ik erop zitten.
[ Voor 8% gewijzigd door _Droopy op 03-02-2003 23:00 ]
Verwijderd
op naar de 200 sync en dan hoop ik de spullen binnen te hebben voor de Vdd mod, ga alleen ff kijken of ik echt moet solderen of dat ik smd-grabbers kan vinden.
bios 3117 trouwens, aangezien ik las dat de 3129 het wat minder deed.
owja tot nu toch nog geen C1 error gezien
Wat een goeie gasten zeg bij MaXpert!
Stuur ik een uurtje geleden een email met wat vraagjes mbt de Epox. Krijg ik ten eerste net al een reactie terug en kijk ik nog eens op hun site, zie ik dat ze een aantal dingen aangepast hebben waar mijn vraag over ging! Echt super!
Donderdag heb ik ook eindelijk dit plankje!
ik draai nu 11x200 @ 2v luchtgekoeld 100% stable
en dit met een AIRCA week 40 (epox is niet ge v-modded)
2100+ @ 2600+
over 3 weken komt er een duurzame wc op, kijken wat we dan weer halen
groeten dave alvast bedankt
[ Voor 4% gewijzigd door Gipsy King op 04-02-2003 06:11 ]
Tja na de stroom storing van gister lag het internet er in nijmegen.malden.molenhoek,groesbeer,arnem en alles daar omheen er uit. echt weer iets voor Chello hoorVerwijderd schreef op 03 February 2003 @ 20:22:
[...]
haha heeft hij geen internet !!! Zo dat zou moeilijk voor hem worden !!
Maar 40 graden is toch niet zo erg !

Je kunt beter het aantal MHz er neer zetten omdat je boven de 2600+ komt: 2220x1.5-600= 2730+ en als ik dat code zo bekijk heb je een T-Bred A die eerste 2200+ gingen ook wel 2300 MHz mischien deze ook wel.Gipsy King schreef op 04 February 2003 @ 06:09:
jongens welk bios is het beste voor de overclock??
ik draai nu 11x200 @ 2v luchtgekoeld 100% stable
en dit met een AIRCA week 40 (epox is niet ge v-modded)
2100+ @ 2600+
over 3 weken komt er een duurzame wc op, kijken wat we dan weer halen
groeten dave alvast bedankt
En dave zo ver ik weer de 3117 maar wat die 3129 doet weet ik niet.
[ Voor 35% gewijzigd door Astennu op 04-02-2003 07:51 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Verwijderd
Okeey dan w8t ik ook ff. Ik moet een bios hebben waardoor je 2 MHz hoger FSB kan draaien ( qua stabilitijd ) Omdat als ik nu 223 MHz draai op 3-2-2-2 timings haalt i dat niet niet 100% stabiel.Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 08:05:
bij mij draaid 3117 super stabiel, mark ging van 3117 naar 3129 en haalde ineens geen 200 sync meer, hij terug flashen nogsteeds geen 200 sync meer terwijl die er dagen op gedraaid had, dus ik probeer 3129 nieteens, ik wacht wel tot 1 versie erna waar dan ook het C1 gebeuren gefixt is, maarja heb hier nog geen last van gehad
Cpu 2471 MHz 214 FSB = 19654 3dmarks Cas 3-2-2-2
Cpu 2464 MHz 223 FSB = 19810 3dmarks Cas 3-2-2-2 of 5-2-2-2 dat weet ik niet zeker meer. Maar ik weet wel dat het verscil tussen 3-2-2-2 en 5-2-2-2 heel groot in is prestatie. Maar als ik bv 220 fsb ga draaien gaat mijn cpu teveel in mhz achteruit dus dat heeft hier geen nut.
ik heb er 1.965 volt op gezet om die 223 te draaien maar de temp was het probleem. ik heb er dus een Aasa AK-350 op zitten:
Maar de heatsink wordt niet warm ik heb er wel AS3 tussen zitten maar omdat die NB van plastic is verw8t ik er ook niet veel van qua gelijding. Dat ijzere plaatje is namelijk nep.I heb ooit een radeon core uit elkaar gehaald en het bleek dat er onder dat ijzere plaatje gewoon weer plastic zat.
Dus ik kom in dat opzicht niet veel verder
Hehe ik sloop me mobo er ook vandaag uitVerwijderd schreef op 04 februari 2003 @ 08:05:
bij mij draaid 3117 super stabiel, mark ging van 3117 naar 3129 en haalde ineens geen 200 sync meer, hij terug flashen nogsteeds geen 200 sync meer terwijl die er dagen op gedraaid had, dus ik probeer 3129 nieteens, ik wacht wel tot 1 versie erna waar dan ook het C1 gebeuren gefixt is, maarja heb hier nog geen last van gehad
VDD mod doe ik erop (doormiddel van grabbers
OVP Mod
Ook zaag ik een oude socket a heatsink aan gort voor op me mosfets
En ik haal ff een een socket 7 koeler voor op me NB
Verwijderd
Zou ik verder kunnen komen als ik mijn NB actief ga koelen en mijn SB passief?
Das nog een keer het testen waard namelijk.
Kort antwoord -> JaVerwijderd schreef op 04 February 2003 @ 10:28:
ik zit dus met het probleem dat mijn 2100+ niet hoger wil dan 11,5 x 200 (dus 2300Mhz), echt alles al geprobeerd. (behalve vmods e.d., maar dat ga ik ook niet doen)
Wordt een leuke mod dag voor jouSmokeyTheBandit schreef op 04 February 2003 @ 09:55:
[...]
Hehe ik sloop me mobo er ook vandaag uit
VDD mod doe ik erop (doormiddel van grabbers)
OVP Mod
Ook zaag ik een oude socket a heatsink aan gort voor op me mosfets
En ik haal ff een een socket 7 koeler voor op me NB
Daar zou ik zeer zeker ook ja op zeggen.Verwijderd schreef op 04 februari 2003 @ 10:28:
ik zit dus met het probleem dat mijn 2100+ niet hoger wil dan 11,5 x 200 (dus 2300Mhz), echt alles al geprobeerd. (behalve vmods e.d., maar dat ga ik ook niet doen)
Voor ik actieve cooling had op m'n NB redde ik de 190FSB net aan, met slechte actieve cooling op m'n NB redde ik de 192FSB, nu heb ik er een ouwe coolermaster op zitten en nu zit ik op 197FSB en kan nog hoger! (ff nieuwe CPU inbranden voor ik um echt het vuur uit de sloffen laat lopen.)

[ Voor 35% gewijzigd door Astennu op 04-02-2003 11:28 ]
dan graag het volgende winvullen.
Mobo versie:
VDD Voltage:
FSB Speeds:
MEM Cas Speeds:( dit is heel belangrijk want dit belase de NB namelijk zwaar )
NB Cooling:
Andere cooling waardoor NB cooler wordt:
In mijn geval:
Mobo versie: Rev 1.1
VDD Voltage: 1.85 volt
FSB Speeds: 214
MEM Cas Speeds: 3-2-2-2
NB Cooling: Akasa Ak-350 cooler 6x6xx1 + 6x6xx1 5k5 rpm fan
Andere cooling waardoor NB cooler wordt: 12 CM in deur en 8cm achter
Ik zie af van het Twinx is nergens behoorlijk leverbaarAstennu schreef op 04 February 2003 @ 11:27:
heey Somokey heb je je TwinX al ? dan kun je ook eens laten zien wat dat mobo kanals die van jou harder gaat ruil ik die van mij met mijn broertje die krijgt volgende weerk een nieuwe
nu zit ik op 214 1.85 volt maar de 223 1.96 wil net niet
Heb nu gekozen voor Geil Pc 3500 Platinum cas 2
Dat geheugen heeft bio_blade ook gaat op zig wel lekker. Vul jij strax ook ff die gegevens in ga ik een mooie vergelijking maken.SmokeyTheBandit schreef op 04 February 2003 @ 14:42:
[...]
Ik zie af van het Twinx is nergens behoorlijk leverbaar![]()
Heb nu gekozen voor Geil Pc 3500 Platinum cas 2
Voor de mensen die hun NB temp weten zet het er ff bij.
SgoedAstennu schreef op 04 februari 2003 @ 14:44:
[...]
Dat geheugen heeft bio_blade ook gaat op zig wel lekker. Vul jij strax ook ff die gegevens in ga ik een mooie vergelijking maken.
Voor de mensen die hun NB temp weten zet het er ff bij.
Mobo versie: Rev 1.0Astennu schreef op 04 February 2003 @ 14:31:
In mijn geval: [enz.]
VDD Voltage: Stock (1.55V)
FSB Speeds:197 (and rising, zit nog niet op m'n max.)
MEM Cas Speeds: 4-2-2-Cas2.0 (Corsair XMS pc3200 Cas2. Rev. 1.1)
NB Cooling: Coolermaster DP5-5G11
Andere cooling waardoor NB cooler wordt: N.V.T.
De temps van m'n NB zijn mij onbekend.
weet er misschien iemand of ik een cooler op de achterkant van m'n Gpu kan zetten?
dit ivm die dingetjes die er achterop zitten, geeft dat dan geen sluiting? (of geleid die adhesive prut die bij m'n ram-heatspreader geen stroom?)
[ Voor 3% gewijzigd door _Droopy op 04-02-2003 15:51 ]
Ik zat op 1.55 al wel bij 197 op max_Droopy schreef op 04 februari 2003 @ 15:50:
[...]
Mobo versie: Rev 1.0
VDD Voltage: Stock (1.55V)
FSB Speeds:197 (and rising, zit nog niet op m'n max.)
MEM Cas Speeds: 4-2-2-Cas2.0 (Corsair XMS pc3200 Cas2. Rev. 1.1)
NB Cooling: Coolermaster DP5-5G11
Andere cooling waardoor NB cooler wordt: N.V.T.
De temps van m'n NB zijn mij onbekend.
offtopic:
weet er misschien iemand of ik een cooler op de achterkant van m'n Gpu kan zetten?
dit ivm die dingetjes die er achterop zitten, geeft dat dan geen sluiting? (of geleid die adhesive prut die bij m'n ram-heatspreader geen stroom?)
AS adisive gelijd wel want er zit zilver in. verder heb ik er ook ooit een heatsink op gezet bij mijn Radeon 8500 maar dan wel op de chippies van plastic.
[ Voor 11% gewijzigd door Astennu op 04-02-2003 15:56 ]
een bios kan toch nooit permanent iets instellenVerwijderd schreef op 04 February 2003 @ 08:05:
Verwijderd
Mobo versie: 1.1
VDD Voltage: 1.75
FSB Speeds:201
MEM Cas Speeds:2,2,3,3
NB Cooling: standaard epoxkoeler
Mgoed.. zoals hierboven al aangegeven, ga ik eens ff een actieve koeler proberen. Moet dan toch stuk verder komen
ik kan op 190 FSB booten en lekker primen super stabiel, maar als ik koud boot op 200FSB dan gaat dat heel vaak niet, maar als ik eerst boot in 190 ff bezug ben en dan naar 200 ga dan gaat het wel, kan ik uren stabiel primen!
WTH kan hier de oorzaak van zijn?
nogiets, als je echt wilt weten of je bak stabiel is, probeer geen prime maar doomIIIa, ik kan dat met 200FSB niet stabiel krijgen, en met 190wel, terwijl ik toch echt uren zonder hangers kan primen op 200FSB.
Niemand een idee?Albinoraptor schreef op 03 februari 2003 @ 16:09:
Raar als ik A sync wil overklokken krijg ik C1 errors:
Had hem op 185 sync draaien op 3-2-2-2 (RAS, RCD RP, CAS)
Maar als ik hem op FSB200 / mem166 en weer 3-2-2-2 wil draaien krijg ik C1 errors
En dan dit nog effe
Mobo versie: 1.1
VDD Voltage: Standaard volgens USDM 1.584
FSB Speeds: 190 met kast open, kast dicht 185
MEM Cas Speeds: 3-2-2-2 (RAS, RCD RP, CAS)
NB Cooling: Standaard koeler, wacht nog altijd op mijn Papst fans uit Duitsland
Andere cooling waardoor NB cooler wordt: 80 mm fan @7V recht op NB laten blazen.
Verwijderd
Want ik heb hem nu op 2,2volt lopen zonder modificatie.
Ik heb nu mijn athlon xp1700+ palimino op 1700mhz stabiel.
niet slecht he denk ik?
Maar 1 ding snap ik niet als ik op mijn asus a7v333 2,2volt zette dan werd mijn proc bijna 60 graden maar hier met 2,2volt 46 graden strest.
Hoe komt het dan dat deze temps lager zijn dan die a7v333?
Dit topic is gesloten.