Top dingetje en lage prijs !, wie zegt dat qtec bagger is, is zelf bagger
Verwijderd
heb een chieftec 300wat en die trekt toch wat hoorMewBie schreef op 25 januari 2003 @ 12:28:
[...]
kan je dat ook onderbouwen, ik heb m al sinds hij is uitgebracht en heb nog nergens problemen mee gehad, hij doet t zelfs beter als de chieftec voeding die ik had die heb ik namelijk 3 keer opgeblazen.
Verwijderd
Verwijderd schreef op 25 January 2003 @ 12:25:
pak de aopen ... qtec is bagger!
En toch heb ik bijna alleen positieve dingen over die Q-Tec's gehoord?
niks anders dan lof over qtec
en ook perfecte prijs / kwaliteit
Specs ][ [DPC] rc5-72 stats ][ 7758 3D Marks 2001 compare url

Q-Tec 550 Watt voeding.
33 dB geloof ik.Verwijderd schreef op 25 January 2003 @ 15:57:
Zijn die fans van Q-Tec 550 wel stil ?
[ Voor 39% gewijzigd door AxzZzeL op 25-01-2003 16:04 ]
Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?
Maar ook weer geen extreme herrie of zow, maar bevalt mij perfect, zo stabiel als maar kan, en de fans ga ik toch binnekort op 7 v laten lopen.
Deze voeding is zwaar overrated imo, kijk eens naar het aantal amperes wat deze voeding aankan op 12v en 5v, en vergelijk deze met een 430watt antec/enermax.
Ik vind deze voeding niet echt een stabiele stroomtoevoer geven, veel pieken en inzakkingen. ( zeker onder zware belasting en als ie wat langer heeft aangestaan)
I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie
Vind het een geweldige prijs/kwaliteit.
Enige nadeel is dat je hem ondersteboven moet monteren.
jezus denk na manBlack_Adder schreef op 25 januari 2003 @ 16:41:
Qtec noemt iets 550watt wat bij een Antec of Enermax 400watt is.
Deze voeding is zwaar overrated imo, kijk eens naar het aantal amperes wat deze voeding aankan op 12v en 5v, en vergelijk deze met een 430watt antec/enermax.
Ik vind deze voeding niet echt een stabiele stroomtoevoer geven, veel pieken en inzakkingen. ( zeker onder zware belasting en als ie wat langer heeft aangestaan)
watage kan je niet over raten
watage is geen rating maar een opsoming de kracht van een voeding man
bvb
3.3 v 30 A 99 W
5 v 40 A 200 W
12 v 20 A 240 W
- 5 v 1 A 5 W
-12 v 1 A 12 W
totaal 556 W
dit is natuurlijk allemaal @ piek
maar dat doen ze bij alle voedingen
btw ook een leuk iets
ik draai nu burn in @ 100% proc power
en mijn voedings waardes blijven
3.3 V 1.94 v
5 V 5.1 v
12 V 12.2 v
-5 V 5.25 v
-12 V 12.2 v
hij staat nu al 3 uur te stressen @ 100 % proc power
chek de specs in sig
alleen nu zit er een EPOX 8RDA+ in
en een amd xp 1800+ @ 1.85 V op 2.1 ghz
(de 3.3 lijn is een afwijking van het progje dat ik gebruik in combie met de Nforce 2 chipset)
[ Voor 23% gewijzigd door Shunt op 25-01-2003 17:06 ]
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
http://www.qtec.info/prod...r=13025&image=13025-3.jpg
Dat zal waarschijnlijk aan je kast liggen. Bij mij zit de fan die in de kast zit gewoon naar beneden gericht, waardoor ie dus warme lucht van de CPU wegzuigt.Thunderman_303 schreef op 25 January 2003 @ 16:48:
Totaal geen last van gehad, momenteel ook niet.
Vind het een geweldige prijs/kwaliteit.
Enige nadeel is dat je hem ondersteboven moet monteren.
Klopt, mijne (Q-Tec 550W) heeft dat ook niet. Op die foto zie je ook een rood schakelaartje wat waarschijnlijk voor 110/230 V is. Dat heeft mijn voeding ook niet. Ook die fans die je daar in ziet zitten heb ik niet, bij mij zitten er doorzichtige in. Waarschijnlijk zal dat op die foto een andere versie zijn.Verwijderd schreef op 25 januari 2003 @ 18:16:
Vreemd hoor op Q-Tec site zie ik dat deze voeding wel een aan/uit schakelaar heeft . Maar sommigen van jullie zeggen dat die niet heeft .
http://www.qtec.info/prod...r=13025&image=13025-3.jpg
Hier zie je dus waar mijn Q-tec is geplaatst, met boven de Processor koeler (TT) de intake, en gewoon aan de linkerkant de outtake.
Sinds ik deze voeding heb is wel mijn temp met 3 graden omlaag gegaan.
Offtopic: AxzZzel, hoe heb jij je voeding dan zitten?
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Verwijderd
Houdt er wel rekening mee dat de Q-Tec 550 niet een Low Noise voeding is
Net zoals jou. Zo hoort het ook, want zo zuigt die fan warme lucht van de processor weg.Thunderman_303 schreef op 25 januari 2003 @ 18:39:
Offtopic: AxzZzel, hoe heb jij je voeding dan zitten?
Maar er zijn genoeg mensen die wel heel goede ervaringen hebben met Q-tec...
[ Voor 14% gewijzigd door yogy op 26-01-2003 00:17 ]
Ding is op de 12 volt en 5 volt rete stabiel, ook bij een goede belasting blijft het spul stabiel
en dat is me nog nooit overkomen, waarschijnlijk kan een "normale" 450wat treu power het ook zat, doen, dit ding dus ook, en voor de prijs / kwalitiet is het veruit een goede koop.
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)
Mijn systeem .
Moederbord : KT4 Ultra-FISR .
CPU : AMD XP 1800+ Core B met Artic Silent Pro .
Geheugen : Samsung PC2700 cas 2,5 .
HD : Maxtor 30 GB IDE 7200 rpm U133
Videokaart : Powercolor ATI Radeon 8500 64 MB Pro .
Liteon : 16x10x40 .
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 15:26 ]
Over degene die zei dat 300 watt al te weinig is voor een athlon, het volgende:
Ik draai het volgende systeem op Aopen 250 watt voeding:
-AMD 1800+ tbred B (ook ja), met WC op 2 volt, nog geen OC want wachten op nieuw mem
-80GB WD HD 7200rpm
-floppydrive
-epox mobo
-1x cdrom
-1x brader
-SB 128
-netwerkkaart
-GF 4 mx 440 (OC'ed)
-relais van m´n watercooling
Nou dit draait hardstikke stabiel, alhoewel op 2 volt stressed m´n voltages wel een beetje schommelen, zo'n 0,2 volt af en toe hoger of lager. Maar voor de rest doetie het prima. En dat is dus een 250 watt.... Kijk als het nou een low-budget voeding is van zo´n merk X ja dan zal die het misschien niet trekken. Maar voltages wijken soms maar 0,03 af maximum! Ik kan die Aopen dus wel aanbevelen, maar die Qtec is ook niet verkeerd, ik heb daar ook goede reacties over gehoord. (Zelf hoef ik niet te kiezen ga een nieuwe halen, gewoon een enermax) maar voor jouw zou ik gaan voor die Q-tec. Of gewoon nog even wachten.
Sow wat een verhaal
wanneer worden die zo´ een keer verholpen uit dit forum?
[ Voor 6% gewijzigd door pierre-oord op 26-01-2003 18:20 . Reden: typo + offtopic ]
Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)
Verwijderd
Ik persoonlijk waag me er niet aan, waarom zou ik bezuinigen op een zeer belangrijk onderdeel dat meerdere generaties PC overleeft? De voeding is van wezenlijk belang voor de stabiliteit van je systeem en in verschillende reviews heb ik de 5 V lijn van de Q Tec alarmerend zien schommelen. Maar ik zou me kunnen voorstellen dat je een 550W Q Tec prefereerd boven een 300W A-Open, ik zou het alleen even testen.
Nog even dit:
Een fabriek in Guangzhou (China) maakt PSU's voor o.a. Enermax, Super Flower en Topower van de hoogste kwaliteit. Als je goed zoekt zal je identieke voedingen vinden van merken waarvan je nooit gehoord hebt en ondanks dat ze meer kosten als een Q Tec (kwaliteit kost geld!), betaal je niet de Enermax prijs. Mijn TTGI voeding is er zo eentje. Identiek aan de 500 W Super Flower, maar kostte een stukje minder.
Verwijderd
De fans zijn het zwakke punt, maar ik vermoed dat de latere silent uitvoeringen misschien betere fans hebben. Hou daar anders gewoon rekening mee, en ga ondertussen rustig op zoek naar een paar leuk geprijsde Papst fans.
Ook dat hoeft niet. De standaard fans zijn al aardig, alleen sommige stiltefreaks willen graag zo weinig mogelijk geluid en gooien er Papst fans op 7 of 5 Volt in. Produceert minder geluidert maar ook zeker minder airflow. Dus ik adviseer zelf om gewoon die fans erin te houden. Het is ook handig vor de warmte binnen je pc omdat die fan boven je CPU lucht wegzuigt. Dus eventueel zou je die nog kunnen vervangen door een sterkere fan.Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 14:48:
O.K bedankt voor de tip , dus even de fans vervangen en ik heb een super voeding . Cool .
Verwijderd
(ronken en 'rommelen' na een tijdje, als je niet ingrijpt staan ze dus stil.)
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2003 15:54 ]
Verwijderd
Die dingen gebeuren. Je kan altijd pech hebben. Maar ik denk dat er meer Q Tec kapot gaan in het eerste jaar dat Enermaxxen.Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 13:50:
Even over de ' houdbaarheid' , ik heb na een jaar gebruik een Enermax 431 watter ook kunnen weggooien. De 80mm fan uit die voeding zit nu in zo'n Qtec 550 watter die al sinds de vorige zomer draait vrijwel 24/7 met een TB1333 nu op 1500 Mhz.
Verwijderd
Verwijderd
Maar waar baseer je dat dan op..? Ik baseer het op praktijk en de postings hier op GOT.Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 15:53:
[...]
Die dingen gebeuren. Je kan altijd pech hebben. Maar ik denk dat er meer Q Tec kapot gaan in het eerste jaar dat Enermaxxen.
Reviews zijn wel aardig om een indruk te krijgen, maar helaas worden er alleen nieuwe prdukten zo uit de doos getest, het is zelden of nooit dat er na een jaar lange duur-test wordt gekeken of alles nog lekker draait.
Tot nu toe schijnen Enermaxen het hier bij de Tweakers niet wezenlijk langer vol te houden dan een andere willekeurige voeding, en de merken die hun goede naam echt waar schijnen te maken zijn de dure Antec en Chieftec voedingen.
Verwijderd
Tweakers hier kopen over het algemeen goede producten. Er heerst op dit forum het idee dat merken als Enermax en ASUS het beste zijn. Deze merken zijn daarom ook meest in het bezit. Het is dan ook niet vreemd dat het lijkt alsof bij deze producten vaker mankementen voorkomen.Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 16:01:
[...]
Maar waar baseer je dat dan op..? Ik baseer het op praktijk en de postings hier op GOT.
Reviews zijn wel aardig om een indruk te krijgen, maar helaas worden er alleen nieuwe prdukten zo uit de doos getest, het is zelden of nooit dat er na een jaar lange duur-test wordt gekeken of alles nog lekker draait.
Tot nu toe schijnen Enermaxen het hier bij de Tweakers niet wezenlijk langer vol te houden dan een andere willekeurige voeding, en de merken die hun goede naam echt waar schijnen te maken zijn de dure Antec en Chieftec voedingen.
Dat reviews een eerste indruk zijn ben ik met je eens. Doch ervaren tweakers over de hele wereld gebruiken in het algemeen goede voedingen en de naam van Enermax heeft nog steeds de beste reputatie. Waarom is dat? Ik neem niet aan dat mensen elk jaar een andere voeding kopen.
Ik heb inderdaad de fout gemaakt bij het noemen van goede voedingen om mij te beperken tot Enermax. Antec hoort daar ook bij, zo zijn er nog wel meer merken.
Waar het mij om gaat is aan te geven dat goedkoop betekent dat er goedkope onderdelen in je voeding zitten.
12V: 12,16
5V: 4,945
3,3V: 3,36
CPU0 (1,65): 1,648
CPU1 (1,65): 1,648
Dus een zeer aan te raden voeding
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2003 17:22 ]
En dit zijn mijn voltages, let wel het is op een vmodded MSI KT3 ultra 2 bord op 1.9 volt
12V: 12.4
5V : 4.89
3.3V: 3.34
Vcore:2.00
[ Voor 23% gewijzigd door caspergt op 27-01-2003 17:36 . Reden: JA HEEY CASEMOD EERST ZEGGEN DAT JE HET NIET SNAPT EN DAN WIJZIGEN ! ]
De AOpen levert die 300 watt constant, niet bij zijn max.
De Q-teq 550 watt rekent het piekvermogen dat ie kan geven.
Uiteindelijk kom je er achter dat beide voedingen ongeveer hetzelfde trekken, omdat die AOpen voeding ook nog pieken kan hebben die boven de 300 watt liggen.
Ik kan mijn Thunderbird 1400 inclusief 2 HDD's en alle andere rotzooi (zie sig. voor specs) met gemak laten lopen op een AOpen 230 watt, geen probleem.
Plus dat die AOpen ook nog een temperatuurgestuurde ventilator heeft, die heel stil is, de Q-tec heeft 2 fans en is imho niet stil.
Het is goed uit te houden maar stil is anders.
Daarom dus de Q-tec verkopen. Hij levert namelijk ook nog eens meer geld op omdat nogal wat mensen denken dat ie beter is dan die Aopen voeding
edit: In Q-tec voedingen zitten alles behalve duurzame onderdelen. De behuizing is gemaakt van pisbakkenstaal (ruik er maar eens aan) (
Dat het dan ook nog eens bij Aahisma Nederland vandaan komt (zelfde leverancier als Trust) is voor mij al helemaal een reden om het niet te kopen.
[ Voor 18% gewijzigd door dreeke op 27-01-2003 17:48 ]
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
12V - 12.20
5V - 4.94
3.3V- 3.31
CPU- 1.65 @1.65!
en hij is stil
The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw
Er hangt dus niet veel bijzonders aan...maar toch nette waarden, precies wat je zegt:)
The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Waarden van mijn systeem met een 550W Q-tec. Heb de overstap gemaakt van een Enermax 350W naar deze. Zoals je ziet is de 5V relatief laag. Dit is echter wel met volledige belasting (draai nml koetje) Met de Enermax trok de 5V sterk naar bedenden (meen iets van 4.5 of lager) en dit resulteerde in een mooi blauw scherm.
Kortom, door deze voeding draait ie iig wel stabiel, maar toch vind ik dat die 5V wat hoger had kunnen zijn. Iemand een idee waardoor dit komt.
Voor het systeem zie hieronder
You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!
Die 550 watt levert de voeding niet continu. Daarom kan je hem ook niet vergelijken met bijvoorbeeld een 550 watt Enermax, want die levert dat wel continu.
Je denkt toch niet dat de Q-tec voeding zomaar een stuk goedkoper is
Je ziet dus dat hij wel meer kan hebben dan je oude Enermax 350 watt voeding, maar niet veel. Daaruit kan je eigenlijk al de conclusie trekken dat ie op dat moment geen 550 watt levert.
De reden om dan alsnog 550 watt op die voeding te plakken is heel simpel, mensen geilen op mooie getallen, en de prestaties komen op de tweede plaats.
Zelfde als bij speakersetjes, vrijwel iedereen denkt dat het geluid beter is als het aantal watt hoger is.
Uit deze link blijkt ook dat iemand um vergeleken heeft met een 431W van Enermax en ook daaruit bleek ie vrijwel hetzelfde presteerde.dreeke schreef op 28 January 2003 @ 00:47:
Ik heb wel een idee ja, zelfde als wat ik een stukje naarboven gepost heb.
Die 550 watt levert de voeding niet continu. Daarom kan je hem ook niet vergelijken met bijvoorbeeld een 550 watt Enermax, want die levert dat wel continu.
Je denkt toch niet dat de Q-tec voeding zomaar een stuk goedkoper is
Je ziet dus dat hij wel meer kan hebben dan je oude Enermax 350 watt voeding, maar niet veel. Daaruit kan je eigenlijk al de conclusie trekken dat ie op dat moment geen 550 watt levert.
De reden om dan alsnog 550 watt op die voeding te plakken is heel simpel, mensen geilen op mooie getallen, en de prestaties komen op de tweede plaats.
Zelfde als bij speakersetjes, vrijwel iedereen denkt dat het geluid beter is als het aantal watt hoger is.
Daar was ik dus vanuit gegaan, tis alleen jammer dat op deze manier ik niks verder uit dit systeem kan persen voor omdat.........
........Mr Creations met een zwaardere bak er betere verhoudingen op na houdt. Zou dit dan per voeding verschillend zijn of ....?Universal Creations schreef op 27 januari 2003 @ 16:43:
Met het onderstaande systeem + 2 extra HD's + 4x 80mm fans + brander + DVD zijn dit mijn waardes met een Q-Tec 550
12V: 12,16
5V: 4,945
3,3V: 3,36
CPU0 (1,65): 1,648
CPU1 (1,65): 1,648
Dus een zeer aan te raden voeding
Om tot slot nog even ontopic te gaan: Zoals uit die test blijkt en uit andere waarden kun je de Qtec 550W vergelijken met een 431W van Enermax. Als je dan de AOpen zet tov van de Enermax (als A-merk) dan is de Qtec diegene die je moet houden.
1 Addertje, als het blijkt dat het gewoon per voeding verschilt (bijv. bij mij t.o.v. Universal Creations) dan is de beste manier: Sluit beide voedingen na elkaar aan, doe een paar tests (volledige belasting e.d.) en bekijk via een hardwaremonitor welke waarden beide voedingen hebben. Diegene die het meest stabiel blijft, die moet je houden.
[ Voor 34% gewijzigd door Appie op 28-01-2003 01:18 ]
Verwijderd
Ik heb eerst een Enermax 431 watter gehad zoals al vermeld, en die stortte altijd al in op de 5 Volt lijn. Later werdt het opeens nog veel erger, en de voeding werd onbruikbaar.
In de tussenliggende periode zijn er heel veel Tweakers met het zelfde probleem met Enermaxen geweest hier, zoek maar eens in de search naar postings van Rick2000.
Hij heeft uitgezocht hoe je een Enermax 430 kunt modden om de 5 volt weer een beetje op te krikken.
Niet constant die 550 Watt ? , echte onzin. Waar heb je dat nu weer vandaan?? Heb je wel eens naar die keurmerkjes gekeken die er op staan?? Hen je ooit zelfs eens zo'n voeding in handen gehad ??
Het enige wat je die Qtec kunt verwijten is dat hij goedkoop is en een beetje meer geluid maakt. (Tenzij je de Silent versie opduikt). Niet slecht, niet onbetrouwbaar. En niet zwak..
Verwijderd
PS - Zijn de 5Volt waardes in de bios bij jou hetzelfde ? Soms geven die progjes onder Windows een ietwat afwijkende waarde aan door het gebruiken van een verkeerde omrekenings factor. De waarde onder Windows+idle zou het zelfde of ietsje hoger moeten zijn als wat de Bios aangeeft.
(eventueel iets lager in Windows door het ACPI/APM powermanagement dat dan aanstaat)
[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2003 04:09 ]
Voor zover ik dit in kan zien (alleen idle staat van comp) zijn deze waarden idd waar.Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 04:02:
Trouwens spreek ik mijn waardering uit over de wijze woorden van appie_pils, hij heeft heel erg gelijk.
PS - Zijn de 5Volt waardes in de bios bij jou hetzelfde ? Soms geven die progjes onder Windows een ietwat afwijkende waarde aan door het gebruiken van een verkeerde omrekenings factor. De waarde onder Windows+idle zou het zelfde of ietsje hoger moeten zijn als wat de Bios aangeeft.
(eventueel iets lager in Windows door het ACPI/APM powermanagement dat dan aanstaat)
Nou ik draai hier zelfs eenpierre-oord schreef op 26 januari 2003 @ 18:18:
mmmm wacht dan even met verkopen en test het uit in OC...
Over degene die zei dat 300 watt al te weinig is voor een athlon, het volgende:
<knip>
xp 2000+ (palomino)
Seagate Barracuda IV
Geforce 460 mx
en nog de nodige randapparatuur op een 180 Watt Aopen voedinkje !
..eerlijkheid gebied bij te zeggen dat je er een eitje op kunt bakken, maar hij doet het wel
* Mitch gaat ook maar eens voor een zwaarder voedinkje kijken.
Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 02:18:
Niet constant die 550 Watt ? , echte onzin. Waar heb je dat nu weer vandaan?? Heb je wel eens naar die keurmerkjes gekeken die er op staan?? Hen je ooit zelfs eens zo'n voeding in handen gehad ??
Kijk eens op de sticker, het staat er namelijk op, dat weet ik omdat ik ze inderdaad al meerdere malen in mijn handen heb gehad, evenals een hoop andere Q-tec voedingen
Verwijderd
Nou,dreeke schreef op 28 januari 2003 @ 15:53:
[...]
Kijk eens op de sticker, het staat er namelijk op, dat weet ik omdat ik ze inderdaad al meerdere malen in mijn handen heb gehad, evenals een hoop andere Q-tec voedingen
dat is dus een beetje mijn punt. Hier staat niets op de sticker over minder vermogen of stroom. Gewoon de gebruikelijke max. waardes in Ampere voor de spanningen, en hoeveel de twee aparte secties maximaal kunnen geven in Watts.
Die splising in secties is tamelijk normaal.
De aopen voeding heb ik ook van een hx08 en die maakt wel een tikje herrie ook nog zonder fanguard
Verwijderd
Ik heb dus een 380W voeding van CWT
keb 2 codegens gehad, eerste fikte door en de 2de kreeg last van schommel voltages
nu q-tec 450 watt dual fan gold
is wel een coole voeding
werkt goed, mooie lijntjes (veel beter dan mijn oude no name 350)
de fans zijn van normale kwaliteit, en maken dus ook normale herrie
maar vrees niet, de garantie stikker is makkelijk te verwijderen, en het openschroeven is zoals gewoonljk een makkie,
dus doe als mij en hoor er bij (ie heel fout, maar daar had ik gewoon zin in)
en zet er lekker 2 enermaxjes in (kan je ZELF je geluid regelen, ipv die irritante temp gestuurde Aopen dingen...
de enekeer is het bij dat ding stil, en de andere keer is het een herrie... nee ik heb liever iets constants)
owhja, ik heb allebij de fans op de laagste stand staan, en hij is nog nooit afgeslagen ofzo,
dus niet bang zijn voor overhitting (tenzij je de verwarming heel hoog hebt staan, maar dan moet je ff je hand achter je comp houden en voelen hoe warm het is, en de fan wat omhoog draaien)
Verwijderd
45 minuten koetje @ 100%
ging van een codegen 340 naar een q-tec 450 watt dual fan gold, zat toch eerst te kijken voor een enermax of zalman maar die dingen waren duur. Toen maar een q-tec van 30 euro, ben er nog steeds tevreden over
Verwijderd
ik heb een enermax 350 watt geen moment spijt van gehad en dat zie ik ook met me overclock 1400@1650 met voltmod instelbaar tot 2.05
vcore 2.05
+3.3v: 3.42V
+5: 4.88V
+12: 12.66V
ziet er goed uit toch ?
[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2003 13:59 ]
Q-Tech Voeding 400W Dual Fan Gold €29,=
Chieftec HPC-360-202 Dual Fan 360W € 47,=
Antec 350Watt TruePower € 75,=
Enermax EG365AX (365W denk ik dan toch?) € 74,=
Dat enorme prijsverschil zit toch wel ergens in. Antec en Enermax hebben naar natuurlijk ook een heel groot stuk naamsbekendheid in zitten, maar dan nog. De Q-Tech gebruikt gewoon veel goedkopere onderdelen waarmee ze (in een piek) wel 360W kunnen halen.
Ik verkoop zelf al jaren Chieftec (kasten en voedingen) en van die voedingen zijn nog maar 2 stuk gegaan. (En ik denk dat ik er toch al zeker 500 heb verkocht
Ow ja, nog een groot verschil: gewicht. Een chieftec-voeding weegt iets van 2 kg, itt een Q-Tech, die maar iets van 700 gram oid weegt (geschat, maar die chieftec is gewoon 3x zo zwaar
edit: ow ja, met die A-Open heb ik verder geen ervaring, maar ik heb gewoon niet zoveel vertrouwen in die Q-Tech. Ook al verkoop ik ze wel voor de budget-systemen
[ Voor 9% gewijzigd door Marcj op 28-02-2003 14:10 ]
Mijn 1ste Codegen fikte ook zomaar door. Die werd onder garantie direct vervangen. Die ik nu heb is krachtiger en levert hele stabiele voltages
Vcore @ 1.46
+3.3 = 3.30
+5 = 5.24
12 = 11,58 << ok, niet verkeerd, maar mag hoger
[ Voor 9% gewijzigd door Glashelder op 28-02-2003 14:21 ]
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
[ Voor 38% gewijzigd door PD2JK op 28-02-2003 14:12 ]
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
Probeer het over 3 maanden nog eens, ik durf te wedden dat de waardes een stuk lager liggen. Q-tec is niet voor niks zo goedkoop, er zitten gewoon spullen in die goedkoper zijn, en dus vaak minder kwaliteit.
Antec maakt hun voedingen heus niet expres duur hoor, zitten gewoon veel betere onderdelen in.

Dat zijn de voltages van mijn Q-tec 450 Watt Dual Fan.
Mijn Vcore behoort 1.75V te zijn maar die Abit KT7A geeft altijd al wat te veel.
Systeem zo'n beetje: Ati Radeon 9700pro, HD, DVD, CD-RW, 2 low noise fans, pci fan, nog boel interne kaarten en 2 Super heldere LEDs in me voeding gemod.
Voeding al 8 maanden oud ofzo en waardes altijd super stabiel geweest.
Alleen denk ik erover silent fans erin te zetten zodra ik watercooling heb.
[ Voor 19% gewijzigd door Vincentio op 28-02-2003 14:35 ]
draai al bijna 2 jaar met een codegen 350 watt, nooit instabiel, nooit problemen mee gehaddual-zip schreef op 28 February 2003 @ 14:10:
[...]
Mijn 1ste Codegen fikte ook zomaar door. Die werd onder garantie direct vervangen. Die ik nu heb is krachtiger en levert hele stabiele voltages
Vcore @ 1.46
+3.3 = 3.30
+5 = 5.24
12 = 11,58 << ok, niet verkeerd, maar mag hoger
Maaruh is zo'n Q-tec nou aan te raden of niet, want die dingen zijn echt spotgoedkoop
nou, ik vind het welsapphire schreef op 28 February 2003 @ 19:14:
[...]
draai al bijna 2 jaar met een codegen 350 watt, nooit instabiel, nooit problemen mee gehad
Maaruh is zo'n Q-tec nou aan te raden of niet, want die dingen zijn echt spotgoedkoop
en anders probeer gewoon,
zoals je zelf zegt zijn ze spot goedkoop..
als er ooit iets mis gaat koop je toch gewoon een andere of een betere!
en er zit btw een jaar garantie op, dus je zit voor 365 dagen safe.......
Ik kan geen screen posten (krijgt steeds error
Vcore: 1,68 V (in bios ingesteld op 1,675 V)
+5: 4,97 V
+12: 12,10 V
I/O: 3,31 V
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2003 20:07 ]
[ Voor 3% gewijzigd door sapphire op 28-02-2003 19:54 ]
Verwijderd
VinnieWeiss schreef op 28 February 2003 @ 14:34:
[afbeelding]
Dat zijn de voltages van mijn Q-tec 450 Watt Dual Fan.
Mijn Vcore behoort 1.75V te zijn maar die Abit KT7A geeft altijd al wat te veel.
Systeem zo'n beetje: Ati Radeon 9700pro, HD, DVD, CD-RW, 2 low noise fans, pci fan, nog boel interne kaarten en 2 Super heldere LEDs in me voeding gemod.
Voeding al 8 maanden oud ofzo en waardes altijd super stabiel geweest.
Alleen denk ik erover silent fans erin te zetten zodra ik watercooling heb.
In de pic zie je dat de 12V lijn nu al stijgt. En dat moet dan 450Watt zijn...(het gaat meer om de amperes die de 5V kan leveren btw) Een lage Vcore en verder niet echt veel hardware. Alle gebruikelijke dingen en wat kaartjes. Als ik jou systeem bekijk...en dan 450Watt..nee, die voedingen zijn gewoon echt slecht. Je ziet gewoon dat hij de 5V moet compenseren omdat je 12V te hoog is. Kortom de 5V lijn kan niet genoeg leveren voor een relatief licht systeem.
Stel je voor wat er gebeurd als je flink gaat overklokken. Die voeding bezwijkt gewoon.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2003 20:08 ]
dan heb je de mijne nog nooit gehoord
(enermax fans
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd schreef op 28 February 2003 @ 20:27:
fewture die van mij is toch goed die waardes ik wil het graag weten omdat ik mischien een andere voeding wilt kopen een antec heb er veel over gelezen en revieuws gezien en ze zeggen dat het wel de beste voeding is om over te clocken. p.s een 450 watt wordt het dan.
Mja..jouw 5V zakt in en je 12V stijgt. Maar je draait wel 2,05 Vcore dus ja dan vind ik dat best ok. Stel je hebt die voltages als je nog moet beginnen met overklokken dan wordt het denk ik al snel huilen. Vooral met flink wat MHzen en een hoge Vcore is het snel over met een gare voeding.
Maar goed, die dure voedingen zijn niet voor niks zo duur. Dat is het eigenlijk
Verwijderd
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2003 21:14 ]
Verwijderd
een TBird op meer dan 1600Mhz en meer dan 2.00 VCore is een debiel hoge belasting voor de voeding. Ik zit maar op 1466 met een TB1333, en mijn oude Enermax 431 Watter is er spontaan aan bezweken na een jaartje draaien, met gewoon 10 uur per dag gebruik.
Niet alleen ging de 5Volt naar de 4.7 met die Enermax, ook ging de 12V boven de 13 Volt uit.
Nu met de Qtec 550 :
4.95 / 12.3 idle en 4.91 / 12.45 stressed met CPUBurn. VCore 1.95 V.
(En geen stijging op de 12V na verloop van tijd, die is nu net zoveel hoger als in het begin)
En het draait nu 10 maanden 24 uur 7 dagen per week.
Die waardes van jou zijn prima.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2003 22:28 . Reden: tijpo's ]
Verwijderd
Verwijderd schreef op 28 februari 2003 @ 21:07:
jah je hebt helemaal gelijk in gelukkig heeft mijn broer die koffermod gemaakt anders had ik nooit een enermax gekocht. maar daarbij heb ik ook veel gelezen en gezien. nee ik koop ook niet elke maand een nieuwe voeding. ben geen verprutserik wou effe gelijk zeggen dat fewture ook gelijk heeft in merken bedoel me oudste broer draai een 1800xp@2200 maar zijn voltage zijn ook wel laag soms ben ik bang dat ie gewoon afslaat die pc en niet meer aan gaat. hij heeft er wel wat aan hangen bijv6 koeler's en brander dvd baybus enzo. en voor een 350watt codegen maar jah ik zeg altijd je moet niet altijd op het max zitten bij een voeding altijd iets meer dan ben je zeker van je zaak toch.
Ja psies. Ik heb mn knip ook maar open getrokken na alle verhalen over voedingen gelezen te hebben. Tis ff wat geld, maar dan heb je wel iets goeds en het gaat lang mee. Dus het is geen weggegooid geld ofzo.
Een voeding is echt zoooo vaak het probleem. Je kan wel stellen dat het voor een tweaker noodzaak is om een dijk van een voeding te hebben. Hoe meer zekerheden hoe beter. Tweaken is een spelletje van elimineren en met een goede voeding heb je dus alweer een factor minder
Verwijderd
en B: ik weet niet tot hoe ver me cpu trekt en me mobo. jah ik weet hij is een beetje oud me moederbord maar hij kan wel veel hebben! hij poste zelf op 1728 mhz maar hij liep later toen vast als ie verder ging booten dus me vcore moet omhoog. ik heb nu een 33 ohm weerstand ik zou graag met me cpu tot 1700hmz willen dat is me doel zouden jullie weten of me voeding zal trekken met 2.20 volt of 2.25 volt. ik weet het is per pc verschillend maar wat denken jullie ongeveer?. wil ook geen onodige topic openen dus vandaar dat ik effe hier doe.
Black_Adder schreef op 25 januari 2003 @ 16:41:
Ik heb even gekeken bij mijn Enermax 433W voeding (EG465AX-VE FMA):Shunt schreef op 25 januari 2003 @ 17:01:
[...]
jezus denk na man
watage kan je niet over raten
watage is geen rating maar een opsoming de kracht van een voeding man
bvb
3.3 v 30 A 99 W
5 v 40 A 200 W
12 v 20 A 240 W
- 5 v 1 A 5 W
-12 v 1 A 12 W
totaal 556 Wsnappie
dit is natuurlijk allemaal @ piek
maar dat doen ze bij alle voedingen
3.3v 38A
5v 44A
12v 33A
-5v 1A
-12v 1A
Zegt genoeg dacht ik zo
Uiteindelijk draait het allemaal om de Ampere's die de voeding kan leveren!
bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD
Ik zou voor Q-Tec gaan.
the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it
Vooral de vcore vind ik een beetje verontrustend. In het ideale geval zou die 1,725 moeten zijn, daarom vind 1,68 een beetje laag. Bovendien schommelt ie van 1,66-1,71
De 5v lijn is ook wat aan de lage kant. Het verhogen van de vcore in de BIOS heeft steeds minder effect naarmate ie hoger wordt. Op het maximale instelbare voltage (1,850) is de vcore ong. 1,78. Zodoende kom ik met OC'en ook niet echt hoger dan 2350mhz
Eerder postte ik in dit topic dat mn voeding zo fantastisch stabiel was, met goede voltages, maar daar begin ik toch aan te twijfelen. Of zou het ook het mobo kunnen zijn dat gewoon geen stabiele vcore/5v/12v lijn kan geven.....
Dit hangt er aan de AOpen 300w:
- WD400JB
- Geforce2 mx400
- XP1700 @ 2275, vcore 1,68
- 2 80mm casefannetje
Niet echt veel dus.......
Verwijderd
en het trekt het volgende systeempie:
AMD XP 2000+
512 SDRAM-DDR
2 80GB (Maxtor en WD)
Radeon 9000
Lit-on DVD
BenQ Brander
(c USB 2.0)
etc...
Geen problemen mee gehad
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Die waardes zijn wel mooi, maar hij kan ze nooit allemaal tegelijk waar maken. Hij kan toch maar maximaal 433W leveren (deze waarde hangt namelijk vast aan de hoofdzekering).bitshape schreef op 31 maart 2003 @ 11:52:
[...]
[...]
Ik heb even gekeken bij mijn Enermax 433W voeding (EG465AX-VE FMA):
3.3v 38A
5v 44A
12v 33A
-5v 1A
-12v 1A
Zegt genoeg dacht ik zo![]()
Uiteindelijk draait het allemaal om de Ampere's die de voeding kan leveren!
Maar goed, zowel bij de QTec 550W als bij de Enermax 433W is het vermogen meer dan genoeg.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
De volgende waarden lees ik in MBM5 nadat ik Prime95+BurnK7 aanzet:
Vcore zou 1,775 moeten zijn = 1,70
5V : 4,84v
12V: 11,00v
kortom hij trekt de 12V voor geen meter.
Ik heb op advies van Rick2001 een Chieftech voeding besteld. R
Geen inspiratie
Enermax? ja, stabiel hoor, op een lagere 5 volt lijn dan dat het hoort te zijn. Veel Enermaxen kampen met een te lage 5 volt lijn...Black_Adder schreef op 25 januari 2003 @ 16:41:
Heb hier een Q-tec 400Watt, Dualfan Gold:
Proc: 1700XP@2600XP
draait 24uur/24 stressed (UD
5Volt lijn: 4.98Volt
12Volt lijn: 12.08Volt
Ikzelf vind dit wel uitstekend, zeker voor hetgeen deze voedingen kosten..
Dus stop met blaten, deze PSU's geven geen ripple..
(mijn laatste voeding was zelfs zo'n "goede" enermax.. blij dat ik er van af ben..)
Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition
Verwijderd
kijk wat hij zegt kijk naar het gewicht dat wordt ook gezegd bij THG bij hun tests van 21 PSU's http://www4.tomshardware.com/howto/20021021/index.htmlMarcj schreef op 28 februari 2003 @ 14:09:
Waarom kijken nog steeds zoveel mensen alleen naar het aantal watt? Dat zegt echt niets. Het gaat voornamelijk om de kwaliteit van de onderdelen die er in zitten. Even een vergelijking:
Dat enorme prijsverschil zit toch wel ergens in. Antec en Enermax hebben naar natuurlijk ook een heel groot stuk naamsbekendheid in zitten, maar dan nog. De Q-Tech gebruikt gewoon veel goedkopere onderdelen waarmee ze (in een piek) wel 360W kunnen halen.
Ik verkoop zelf al jaren Chieftec (kasten en voedingen) en van die voedingen zijn nog maar 2 stuk gegaan. (En ik denk dat ik er toch al zeker 500 heb verkocht)
Ow ja, nog een groot verschil: gewicht. Een chieftec-voeding weegt iets van 2 kg, itt een Q-Tech, die maar iets van 700 gram oid weegt (geschat, maar die chieftec is gewoon 3x zo zwaar)
edit: ow ja, met die A-Open heb ik verder geen ervaring, maar ik heb gewoon niet zoveel vertrouwen in die Q-Tech. Ook al verkoop ik ze wel voor de budget-systemen
casemod hoeveel weegt die Q-tec want het "beste" merk Antec daarvan weegt de 550 2.3KG
ik heb ff gekeken op de site van Q-tec die 550 weegt 1,5KG dat is een verschil van 0,8KG dat is niet niks
en dan nog iets een 480 antec kost iets van 120 euro een 550 Q-tec kost 60 dat is de helft die zijn echt niet zo goedkoop om aardig te zijn
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2003 17:33 ]
das mooi, maar dit staat in de FAQ:Marcj schreef op 28 February 2003 @ 14:09:
Waarom kijken nog steeds zoveel mensen alleen naar het aantal watt? Dat zegt echt niets. Het gaat voornamelijk om de kwaliteit van de onderdelen die er in zitten. Even een vergelijking:
Ik verkoop zelf al jaren Chieftec (kasten en voedingen) en van die voedingen zijn nog maar 2 stuk gegaan. (En ik denk dat ik er toch al zeker 500 heb verkocht)
Ow ja, nog een groot verschil: gewicht. Een chieftec-voeding weegt iets van 2 kg, itt een Q-Tech, die maar iets van 700 gram oid weegt (geschat, maar die chieftec is gewoon 3x zo zwaar)
Voeding
Welke merk is het?
Cheap-ass spul gaat vaak na een tijdje mankementen vertonen.
Bijvoorbeeld Enermax/AOpen/Enhance/Q-Tec leveren goeie voedingen.
Chieftec maakt mooie kasten, maar hun voedingen zijn niks.
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Kun je even een linkje geven waar dat staat ?dual-zip schreef op 04 April 2003 @ 17:35:
das mooi, maar dit staat in de FAQ:
-------------------------------------------------------
Voeding
Welke merk is het?
Cheap-ass spul gaat vaak na een tijdje mankementen vertonen.
Bijvoorbeeld Enermax/AOpen/Enhance/Q-Tec leveren goeie voedingen.
Chieftec maakt mooie kasten, maar hun voedingen zijn niks.
--------------------------------------------------------
Want ik kan het niet vinden..... en degene die dat heeft geschreven weet duidelijk niet waar die het over heeft
hoezo? is dit een late 1 april grap ofzo?Treb schreef op 04 April 2003 @ 17:52:
[...]
Kun je even een linkje geven waar dat staat ?
Want ik kan het niet vinden..... en degene die dat heeft geschreven weet duidelijk niet waar die het over heeft
qtec maakt echt geen bagger voedingen hoor...
dan zou ik hetzelfde kunnen zeggen over seagate (top merk hd's)
dat het kut dingen zijn, omdat er ooit wel eens wat kapot gaan...
het zijn gewoon goede voedingen voor weinig,
en mocht er ooit een kapot gaan, dan koop je toch lekker een enermax of zalman voeding... voor 50 euro kan je het bijna niet laten op te proberen... toch?
Voltages zijn volgens Asus Probe (geen idee of die betrouwbaar is) het volgende:
+12V : 12,352
+5V : 5,08
+3,3V : 3,36
Vcore : 1,6
Ik veronderstel dat er hier niets mis mee is, en dat het dus een goede keus was om mijn Chieftec 350 te vervangen door deze Q-tec 550. Het systeem is zeer stabiel en draait bijna continu (omzetten dvd-collectie naar divx) + fileserver voor het studentenhuis waar ik woon.
Spoart au kjeis makker, de prosesse es nog lank.
Verwijderd
goed spul, 350 watt voor 50 euro, 2 fans, mooi strak design en lekker stil.
Verwijderd
Verwijderd