en het trekt het volgende systeempie:
AMD XP 2000+
512 SDRAM-DDR
2 80GB (Maxtor en WD)
Radeon 9000
Lit-on DVD
BenQ Brander
(c USB 2.0)
etc...
Geen problemen mee gehad
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Die waardes zijn wel mooi, maar hij kan ze nooit allemaal tegelijk waar maken. Hij kan toch maar maximaal 433W leveren (deze waarde hangt namelijk vast aan de hoofdzekering).bitshape schreef op 31 maart 2003 @ 11:52:
[...]
[...]
Ik heb even gekeken bij mijn Enermax 433W voeding (EG465AX-VE FMA):
3.3v 38A
5v 44A
12v 33A
-5v 1A
-12v 1A
Zegt genoeg dacht ik zo![]()
Uiteindelijk draait het allemaal om de Ampere's die de voeding kan leveren!
Maar goed, zowel bij de QTec 550W als bij de Enermax 433W is het vermogen meer dan genoeg.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
De volgende waarden lees ik in MBM5 nadat ik Prime95+BurnK7 aanzet:
Vcore zou 1,775 moeten zijn = 1,70
5V : 4,84v
12V: 11,00v
kortom hij trekt de 12V voor geen meter.
Ik heb op advies van Rick2001 een Chieftech voeding besteld. R
Geen inspiratie
Enermax? ja, stabiel hoor, op een lagere 5 volt lijn dan dat het hoort te zijn. Veel Enermaxen kampen met een te lage 5 volt lijn...Black_Adder schreef op 25 januari 2003 @ 16:41:
Qtec noemt iets 550watt wat bij een Antec of Enermax 400watt is.
Deze voeding is zwaar overrated imo, kijk eens naar het aantal amperes wat deze voeding aankan op 12v en 5v, en vergelijk deze met een 430watt antec/enermax.
Ik vind deze voeding niet echt een stabiele stroomtoevoer geven, veel pieken en inzakkingen. ( zeker onder zware belasting en als ie wat langer heeft aangestaan)
Heb hier een Q-tec 400Watt, Dualfan Gold:
Proc: 1700XP@2600XP
draait 24uur/24 stressed (UD
5Volt lijn: 4.98Volt
12Volt lijn: 12.08Volt
Ikzelf vind dit wel uitstekend, zeker voor hetgeen deze voedingen kosten..
Dus stop met blaten, deze PSU's geven geen ripple..
(mijn laatste voeding was zelfs zo'n "goede" enermax.. blij dat ik er van af ben..)
Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition
Verwijderd
kijk wat hij zegt kijk naar het gewicht dat wordt ook gezegd bij THG bij hun tests van 21 PSU's http://www4.tomshardware.com/howto/20021021/index.htmlMarcj schreef op 28 februari 2003 @ 14:09:
Waarom kijken nog steeds zoveel mensen alleen naar het aantal watt? Dat zegt echt niets. Het gaat voornamelijk om de kwaliteit van de onderdelen die er in zitten. Even een vergelijking:
Q-Tech Voeding 400W Dual Fan Gold €29,=
Chieftec HPC-360-202 Dual Fan 360W € 47,=
Antec 350Watt TruePower € 75,=
Enermax EG365AX (365W denk ik dan toch?) € 74,=
Dat enorme prijsverschil zit toch wel ergens in. Antec en Enermax hebben naar natuurlijk ook een heel groot stuk naamsbekendheid in zitten, maar dan nog. De Q-Tech gebruikt gewoon veel goedkopere onderdelen waarmee ze (in een piek) wel 360W kunnen halen.
Ik verkoop zelf al jaren Chieftec (kasten en voedingen) en van die voedingen zijn nog maar 2 stuk gegaan. (En ik denk dat ik er toch al zeker 500 heb verkocht)
Ow ja, nog een groot verschil: gewicht. Een chieftec-voeding weegt iets van 2 kg, itt een Q-Tech, die maar iets van 700 gram oid weegt (geschat, maar die chieftec is gewoon 3x zo zwaar)
edit: ow ja, met die A-Open heb ik verder geen ervaring, maar ik heb gewoon niet zoveel vertrouwen in die Q-Tech. Ook al verkoop ik ze wel voor de budget-systemen
casemod hoeveel weegt die Q-tec want het "beste" merk Antec daarvan weegt de 550 2.3KG
ik heb ff gekeken op de site van Q-tec die 550 weegt 1,5KG dat is een verschil van 0,8KG dat is niet niks
en dan nog iets een 480 antec kost iets van 120 euro een 550 Q-tec kost 60 dat is de helft die zijn echt niet zo goedkoop om aardig te zijn
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2003 17:33 ]
das mooi, maar dit staat in de FAQ:Marcj schreef op 28 February 2003 @ 14:09:
Waarom kijken nog steeds zoveel mensen alleen naar het aantal watt? Dat zegt echt niets. Het gaat voornamelijk om de kwaliteit van de onderdelen die er in zitten. Even een vergelijking:
Q-Tech Voeding 400W Dual Fan Gold €29,=
Chieftec HPC-360-202 Dual Fan 360W € 47,=
Antec 350Watt TruePower € 75,=
Enermax EG365AX (365W denk ik dan toch?) € 74,=
Dat enorme prijsverschil zit toch wel ergens in. Antec en Enermax hebben naar natuurlijk ook een heel groot stuk naamsbekendheid in zitten, maar dan nog. De Q-Tech gebruikt gewoon veel goedkopere onderdelen waarmee ze (in een piek) wel 360W kunnen halen.
Ik verkoop zelf al jaren Chieftec (kasten en voedingen) en van die voedingen zijn nog maar 2 stuk gegaan. (En ik denk dat ik er toch al zeker 500 heb verkocht)
Ow ja, nog een groot verschil: gewicht. Een chieftec-voeding weegt iets van 2 kg, itt een Q-Tech, die maar iets van 700 gram oid weegt (geschat, maar die chieftec is gewoon 3x zo zwaar)
edit: ow ja, met die A-Open heb ik verder geen ervaring, maar ik heb gewoon niet zoveel vertrouwen in die Q-Tech. Ook al verkoop ik ze wel voor de budget-systemen
Voeding
Welke merk is het?
Cheap-ass spul gaat vaak na een tijdje mankementen vertonen.
Bijvoorbeeld Enermax/AOpen/Enhance/Q-Tec leveren goeie voedingen.
Chieftec maakt mooie kasten, maar hun voedingen zijn niks.
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Kun je even een linkje geven waar dat staat ?dual-zip schreef op 04 April 2003 @ 17:35:
das mooi, maar dit staat in de FAQ:
-------------------------------------------------------
Voeding
Welke merk is het?
Cheap-ass spul gaat vaak na een tijdje mankementen vertonen.
Bijvoorbeeld Enermax/AOpen/Enhance/Q-Tec leveren goeie voedingen.
Chieftec maakt mooie kasten, maar hun voedingen zijn niks.
--------------------------------------------------------
Want ik kan het niet vinden..... en degene die dat heeft geschreven weet duidelijk niet waar die het over heeft
hoezo? is dit een late 1 april grap ofzo?Treb schreef op 04 April 2003 @ 17:52:
[...]
Kun je even een linkje geven waar dat staat ?
Want ik kan het niet vinden..... en degene die dat heeft geschreven weet duidelijk niet waar die het over heeft
qtec maakt echt geen bagger voedingen hoor...
dan zou ik hetzelfde kunnen zeggen over seagate (top merk hd's)
dat het kut dingen zijn, omdat er ooit wel eens wat kapot gaan...
het zijn gewoon goede voedingen voor weinig,
en mocht er ooit een kapot gaan, dan koop je toch lekker een enermax of zalman voeding... voor 50 euro kan je het bijna niet laten op te proberen... toch?
Voltages zijn volgens Asus Probe (geen idee of die betrouwbaar is) het volgende:
+12V : 12,352
+5V : 5,08
+3,3V : 3,36
Vcore : 1,6
Ik veronderstel dat er hier niets mis mee is, en dat het dus een goede keus was om mijn Chieftec 350 te vervangen door deze Q-tec 550. Het systeem is zeer stabiel en draait bijna continu (omzetten dvd-collectie naar divx) + fileserver voor het studentenhuis waar ik woon.
Spoart au kjeis makker, de prosesse es nog lank.
Verwijderd
goed spul, 350 watt voor 50 euro, 2 fans, mooi strak design en lekker stil.
Verwijderd
Verwijderd