Toon posts:

Q-Tec voeding, is dat wat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het beroemde reboot probleem. Heb nu een 300W voeding.
Maar wil nu een 450 Watt Q-Tec voeding kopen.

Nu is mijn vraag heeft iemand ervaring met Q-Tec. Is het een goed merk. Verhelp ik hiermee het probleem.

Alvast bedankt

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-02 22:33
Het is wel iets beter dan noname is mijn ervaring maar als je voor een echte kwaliteitsvoeding wilt gaan kun je beter kijken voor een Antec/enermax. Deze zijn gewoon een stuk stabieler, helaas betaal je der wel "wat" meer voor.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ik heb weinig slechts gehoord van Qtec iig.
ik zou er (bij beperkt budget) waarschijnlijk wel een kopen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Heb je hier ervaring mee Eliminator? Ik denk namelijk zelf aan de 550 watt Q-tec. Deze krijgt alleen maar goede recensies. Waarom zou een Q-tec minder stabiel zijn dan een "merk"-voeding?

edit: Q-tec heeft geen 500 watt voeding...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2002 21:45 ]

Verwijderd

Ik heb zelf na het probleem als wat de topicstarter verteld ook een zwaardere voeding gekocht.

- Enermax EG465P-VE (= 431 Watt met Papst koelers)

Mijn probleem was verholpen...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-02 13:51
Topictitlechange "Voeding???" -> "Q-Tec voeding, is dat wat?" :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Torp_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 14:26
Ik heb zelf zo een 450 watt sinds een maand of 3 en die werkt prima

Verwijderd

Same here, werkt perfect stabiel!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
* Vinnie heeft er ook een. Werkt prima, en maakt niet erg veel geluid. Wel nadeel dat er maar 4 normale molex stekkers op zit :( ( en 2 kleine voor de fdd's :P )

C:\>_

Verwijderd

tja, ik heb er hier nu net een 450W ingebouwd (fyi, niet die uit mijn sig). Hij is goedkoop, hij ziet er gelikt uit en dit systeem is superstabiel. Maarja, dat was ie toch al (xp1600@1900+ op K7S5A met 512 Sams DDR).

Wat belangrijk is: ruim vermogen (A) op de 3,3V en 5V en 2 fans. Daardoor is hij wat luidruchtiger dan een standaard voedinkje maar hij koelt de kast ook beter!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 december 2002 @ 22:58:
tja, ik heb er hier nu net een 450W ingebouwd (fyi, niet die uit mijn sig). Hij is goedkoop, hij ziet er gelikt uit en dit systeem is superstabiel. Maarja, dat was ie toch al (xp1600@1900+ op K7S5A met 512 Sams DDR).

Wat belangrijk is: ruim vermogen (A) op de 3,3V en 5V en 2 fans. Daardoor is hij wat luidruchtiger dan een standaard voedinkje maar hij koelt de kast ook beter!
Vermogen meet je in Watt, niet Ampere :P

C:\>_

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Kep een 400 W Q-tec en ben er zeer tevreden over...

Goede stabiele spanningen en weinig herrie.

• Consiglieri
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-10-2025
Ik zag ergens hier iemand die een aantal high-end merken ging testen en vergelijken met q-tec.

Hoewel er veel mensen van de oude nederlands stempel zijn die zeggen dat goedkoop duurkoop is, moet ik zeggen dat het in het geval van (iig) mijn q-tec onzin is.

Ik heb nog geen cijfers/testen gezien, maar qua feeling is dit gewoon perfect..
Geen een probleem gehad zolang ik hem al heb (rond de 4 maanden)

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02 09:37

icecoolsniper

never run from a sniper!

ik heb de q-tec 450W dual fan, en het is een prachtding, alleen hij is niet super stil maar ook niet te lawaaiig, ongeveer netzoveel als een ttake volcano 7+ @low stand

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Verwijderd

heb zelf 550 watt Q-teq , zeer stabiel met ECS k7s5 , athlon 1200mhz en geforce2mx400. bevalt al +/- 3mnd zeer goed.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat hebben voedingen met PMG te maken :? Abbadon :?

[PMG] > [OH] ;)

Verwijderd

hmmm bij nader inzien, dit scheelt me wel met een zalman heel wat $$$$ :)

Verwijderd

Ik heb die vergelijking gemaakt... zie

http://users.fmg.uva.nl/rstoter/550watt

Ik, en vele anderen met mij, zijn zeer te spreken over deze 550Watt versie,.. vergelijkbare scores als een Enermax 431 Watt...

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
En ter aanvulling: Als je de fans op 5 volt laat draaien, is de 550 watt absoluut onhoorbaar. (En ja, blijft nog heel ook.)
Pagina: 1