ik ga mee met de rest, deze kleuren zijn een stuk rustiger en daardoor ook makkelijker en fijner om te lezen, ik stoor idd soms ook aan het contrast dat nu word gebruikt. vooral als ik last heb van mijn ogen en of moe ben, dit typt en leest een heel stuk comfortabeler
Verwijderd schreef op 25 januari 2003 @ 16:13:
Maak je eigen kleur
<input type="text" name="blaat"><br>
<input type="button" onclick="document.bgColor=blaat.value" Value="Color">
Doe maar luxe
#C1C2E4 <---
[ Voor 56% gewijzigd door MAZZA op 25-01-2003 16:17 ]
Vóór. 
Ziet er echt beter uit!
Zou zeer leuke optie zijn voor in de prefs.
Ziet er echt beter uit!
Verwijderd
Persoonlijk vind ik "lavender" wel een mooie kleur voor de achtergrond. Dat is een lichte paarsblauwe kleur die goed bij de rest past. Het breekt het harde wit op.
Lavender is idd een leuk kleurtje HlpDsK 
Mag misschien *ietsje* donkerder nog
Scriptstealing voor luie mensen zoals ik:
[ Voor 219% gewijzigd door m-m op 25-01-2003 16:55 ]
Van de abbohouders natuurlijk, je moet wel een goede reden hebben om over te stappen.Pacjack schreef op 25 January 2003 @ 16:16:
Vóór.
Ziet er echt beter uit!
Net als op de frontpage.
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Die is wel mooi trouwens
Maar ook leuk dat dat ding ook woorden herkend
The devil is in the details.
NeeResistor schreef op 25 January 2003 @ 16:44:
[...]
Van de abbohouders natuurlijk, je moet wel een goede reden hebben om over te stappen.
Net als op de frontpage.
Ik vind dit blauwe idd een stuk rustgevender. Top idee.
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Ik vind paars / vendel wel keigaaf staan.. beter dan dat felle wit..
Ik vind deze wel mooier eerlijk gezegd
|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!
Ik zie dat de poll in SG gesloten is, kan die eventueel even een tijdje sticky worden gemaakt, want nu zakt ie weg in de database, en mensen die deze topic niet zien weten er totaal niets vanaf.
Mensen die niet in SG komen zouden er dan ook niks van weten. Ik zou eerst even wachten op de mensen die hier wat meer over te zeggen hebben
Verwijderd schreef op 25 januari 2003 @ 17:58:
Ik zie dat de poll in SG gesloten is, kan die eventueel even een tijdje sticky worden gemaakt, want nu zakt ie weg in de database, en mensen die deze topic niet zien weten er totaal niets vanaf.
tsjah das dan jammer, dat soort dingen worden gewoon niet in SG besproken, maar hier
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Alles behalve wit!
Dat wit is echt pijnlijk na een tijdje.
En het ziet er niet uit...
Dat wit is echt pijnlijk na een tijdje.
En het ziet er niet uit...
Samen staan we sterk!
Als je er nou mooie PNGs van maakt (met alpha-transparantie), dan maakt de achtergrond kleur niet uit voor de transparantie (het pixels-met-halve-achtergrondkleur-effect van GiF is vervangen door het pixels-met-gedeeltelijke-transparantie-effect).ing._Buttje schreef op 25 januari 2003 @ 14:19:
Mmmmm'kay .. we zijn eruit!!!
.. hier zijn de Gifjes, integreer ze maar en dan kan hier een slotje op
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
Hmmz ... de laatste 2 zouden nog wat fijntuning kunnen gebruiken, maar het idee is er
edit: laatste 2 nu ook ge-fine-tuned
edit2: nog steeds niet tevreden eig .. iemand de originelen??
edit3: bij deze ook nog ff die hoekjes ..
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding] en [afbeelding]
Niet dat ik het kan (nog nooit gedaan eigenlijk), maar dan hoef je niet bij elke andere kleur het gifje opnieuw te maken.
Verwijderd
Jake schreef op 25 January 2003 @ 19:07:
Als je er nou mooie PNGs van maakt (met alpha-transparantie), dan maakt de achtergrond kleur niet uit voor de transparantie (het pixels-met-halve-achtergrondkleur-effect van GiF is vervangen door het pixels-met-gedeeltelijke-transparantie-effect).
Niet dat ik het kan (nog nooit gedaan eigenlijk), maar dan hoef je niet bij elke andere kleur het gifje opnieuw te maken.
Het nadeel is dat de PNG ondersteuning van Windows/Internet Explorer niet echt alles is. Zonder lelijke truuckjes krijg je het niet voor elkaar.
Ik vindt deze achtergrond wel beter dan het wit; ik draai ook op 1600x1200 en vindt de witte vlakken over het algemeen te wit
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Verwijderd
witte vlakken zijn inderdaad irri op grotere resoluties..
van mij mag het best een kleurtje krijgen.
van mij mag het best een kleurtje krijgen.
Ik ben ook voor. Vooral op een eigen keuzemogelijkheid. Maar ik vind het kleurtje dat op de eerste 100 pagina's te zien was ook heel goed (dat donker blauw/paarse).
We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.
dat is idd een mooie kleurm-m schreef op 25 januari 2003 @ 16:32:
Lavender is idd een leuk kleurtje HlpDsK
<form>
<input type="button" onclick="document.bgColor='lavender'" Value="Maak d'r Lavender van"></form>
Verwijderd
Het lijkt me zo langzamer hand wel duidelijk, 91% wil graag een andere kleur, 81% daarvan vind de blauw/grijze kleur erg goed. De poll geeft dit aan 
Wel vreemd dat dit eigenlijk nooit eerder aan bod is geweest.
Wel vreemd dat dit eigenlijk nooit eerder aan bod is geweest.
Verwijderd
Spider.007 schreef op 25 januari 2003 @ 19:16:
Ik vindt deze achtergrond wel beter dan het wit; ik draai ook op 1600x1200 en vindt de witte vlakken over het algemeen te wit
Op die resolutie kun je twee IE vensters openen, en naast elkaar zetten. Tile Windows Vertically is een optie die ik best vaak gebruik
Mij lijkt een beetje zacht geel wel wat
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Ik heb dan wel twee ogen; maar kan nog geen twee topics tegelijkertijd lezen hoorVerwijderd schreef op 25 januari 2003 @ 19:44:
[...]
Op die resolutie kun je twee IE vensters openen, en naast elkaar zetten. Tile Windows Vertically is een optie die ik best vaak gebruik
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Ik stem ook VOOR...
Dat wit is me echt slecht voor je ogen (doet soms gewoon pijn..)
Lavender vind ik erg mooi maar #DFDFDF ook
Dat wit is me echt slecht voor je ogen (doet soms gewoon pijn..)
Lavender vind ik erg mooi maar #DFDFDF ook
Ehm, ik weet niet hoeveel jij van afbeeldingen bewerken weet, maar dit heet antialiassing en is geen slechte afranding! Antialiassing is er juist om die gore kartelige randjes te verdoezelen. En ja, daar zijn een paar pixels voor nodig, om het plaatje heen, maar dan lijkt het voor het oog wel een stuk beter.NoBody schreef op 25 January 2003 @ 10:45:
[...]
als je die logo'tjes wat beter bekijkt, dan zie je dat dat komt omdat ze eigenlijk slecht "afgerandt" zijn. Oftewel even met Paint Shop Pro, The Gimp of iets dergelijks openen en die witte rand eraf schaven. Moet niet al te moeilijk zijn lijkt me
Juist niet, lees ff wat hierboven staat! Pas als ze dat zogenaamd 'gepruts' zouden weglaten, zou de ranzigheid je opvallen.ing._Buttje schreef op 25 January 2003 @ 12:21:
btw ... ik wilde ff dat Tru_server logo aanpassen, maar éénmaal geopend in PSP maar snel weer weggeklikt ... die gasten zullen prima proggen kunnen, maar in fatsoenlijk gifjes maken mogen ze nog wel een paar lesjes hebben
En dit is ook de reden waarom wisselende achtergrondkleuren nog niet gebruikt worden op GoT. Een andere reden is de uniformiteit, 'GoT is paars' is een feit, maar als je zegt 'ik draai 1600x1200 en ik heb gifgroen eromheen, nou dan issie toch meer groen hoor!' dan vraag je je ook af wat nou de hoofdkleur van GoT is.
Enfin, bij die wisselende achtergrond moet dus een colorpicker. Die moet crossbrowser te gebruiken zijn.
Als dat niet helemaal te redden is, moet er een inputbox voor een Hex code staan. Vraag: kunnen daar fouten bij optreden, door halve of te lange codes? Dat valt in te dammen, toch wel.
Maar dit doe-het-zelf systeem verlaagt weer de gebruiksvriendelijkheid van GoT, want je moet wel weten wat een Hex code is, en hoe zoek je ze zelf uit als je niets beters hebt dan Paint?
Het grootste euvel wordt dan weer het aanpassen van de plaatjes. Een transparant gifje kan dan geen antialiassing meer hebben, want dat moet op kleur gaan. PHP kan het volgens mij nog niet, dat je een kleur opgeeft en dat dan tijdens het laden van de pagina de antialiassing op kleur vanzelf berekend wordt. Ik weet niet hoeveel moeite het de server kost om te doen, maar ik zou het niet uitproberen met de hoeveelheid users en de hoeveelheid mogelijke achtergrondkleurtjes hier op GoT.
Je zou PNG kunnen gebruiken, die kan antialiassing geloof ik zelf redelijk toevoegen maar IE ondersteunt dit zover ik weet (nog) niet.
En wat houd je dan voor mogelijkheid over? Om om Henkie en de bovenbalk (at least for de ronde hoekjes) weer een wit vlak met rand heen te zetten...

Hoewel, dat vlak kan dus wit zijn, met een zwarte 1px rand, en dan 50 procent transparant (dat kan geloof ik met wat 'dubbele' css aanduidingen) al wel in alle browsers. Zo sluit dat
Daarop kun je zeggen dat gedeeltelijk transparante layers weer sloom zijn voor het laden, en scrollen, maar dat zijn die javascript mouseovers ook in de topiclijst, en die kun je ook uitzetten.
Einde van mn hele verhaal, ik hoop dat dit wat helpt
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Dit witte is erg wit op mn tft scherm, maar zoals ik zonet zag op de startpagina van dit topic moeten die gifjes enzo ook worden aangepast. Je ziet van die witte randjes eromheen.
Ik vind het kleurtje ook wel lekker hoor, zou zelf voor een andere kleur kiezen, maar ik kan niet zo goed tegen dat wit, ook al resize ik m'n browser. En zo'n colorpicker zou denk ik niet al te veel moeite kosten als ik bedenk dat je met javascript een heel eind komt.
Ik vind dit idee zeker het "overwegen" waard.
Ik vind dit idee zeker het "overwegen" waard.
dit kleurtje is te overheersend op mn tft, springt er op de een of andere manier TE erg uit...
* veldmuis vliegt snel uit dit topic, is gewoon irritant
zwart komt imo prettiger over
* veldmuis vliegt snel uit dit topic, is gewoon irritant

zwart komt imo prettiger over
Hoewel het geen reactie op mij was, toch ff een opmerking .. hoewel mijn plaatjes behoorlijk strak geworden zijn, was ik inderdaad gestruikeld over de antialiasing die er wel in zát, maar ná mijn pielen nagenoeg verdwenen is.Dark Blue schreef op 25 January 2003 @ 20:16:
[...]
Ehm, ik weet niet hoeveel jij van afbeeldingen bewerken weet, maar dit heet antialiassing en is geen slechte afranding! Antialiassing is er juist om die gore kartelige randjes te verdoezelen. En ja, daar zijn een paar pixels voor nodig, om het plaatje heen, maar dan lijkt het voor het oog wel een stuk beter.
Desalnietteplus is het resultaat wel bruikbaar
Goed, helder verhaal![...]
Einde van mn hele verhaal, ik hoop dat dit wat helpt
Misschien is het beeld wat de Poll schept niet geheel juist, maar je (GoT-admins in het algemeen eig.) moet toch toegeven dat het zéér verassend is dat de allereerste genomen kleur zo goed ontvangen wordt!! Het heeft mij tenminste ontzettend verbaast !! ... er zijn eerder dergelijke draadjes geweest, maar dat eindigde vaak in een zoveel_mensen_zoveel_smaken verhaal! .. en hier staat 81% achter die eerste kleur!
Voor zover ik kijk op kleuren heb is het inderdaad een zéér raak gekozen kleur .. als je het probeert te bereiken kom je er na uren en uren prutsen niet op, maar het lijkt hier te gaan om een toevalstreffer .. en die is gewoon meteen raak!!
Het zou zéker niet verkeerd zijn deze Poll en de resulterende kleurstelling in de toekomst er weer eens bij te pakken als het uiterlijk onder handen genomen gaat worden.
Maargoed ... 81% vind deze kleurstelling raak, een zootje GiFjes heb je al, dus het moet een kleine moeite zijn dit op het hele forum toe te passen ... worden er iig 81% van alle GoTTerende Tweakertjes blij gemaakt !!!!!!!
please .. give it some serious thought!!!
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Wow, toen ik dit topic opende, ik dacht zal wel weer een grap ofzo zijn van 1 van de mods
. MAar het was dus de bedoeling. Leest lekker, dat donkerpaars. Kan je je meer concentreren op de lettertjes
.
Als er gestemd zou moeten worden zou ik donkerpaars pakken. Leest echt lekker.
Dit kan toch makkelijk erin gebouwd worden?
Als HlpDsk het zo kan posten
.

Als er gestemd zou moeten worden zou ik donkerpaars pakken. Leest echt lekker.
Dit kan toch makkelijk erin gebouwd worden?
Als HlpDsk het zo kan posten
w00t
Lavender is idd veel prettiger dan wit
[ Voor 3% gewijzigd door Tim Schuhmacher op 25-01-2003 21:21 ]
lavender heerst, heb het gelijk maar ingesteld op mijn forum als background
ik moet wel zeggen dat lavender goed bij GoT past...
alleen die plaatjes heh.....
en die "onzichtbare tekst"
Total: 0,228 | Incl: 0,026, Init: 0,029, Action: 0,207 | DB: 0,034, Tpl: 0,145 | SV: achelois.webmagix.net
zal ook lavender gemaakt moeten worden
of misschien een instelling in je profile dat je achtergrond zelf kan kiezen, moet toch niet al te moeilijk zijn
alleen die plaatjes heh.....
en die "onzichtbare tekst"
Total: 0,228 | Incl: 0,026, Init: 0,029, Action: 0,207 | DB: 0,034, Tpl: 0,145 | SV: achelois.webmagix.net
zal ook lavender gemaakt moeten worden
of misschien een instelling in je profile dat je achtergrond zelf kan kiezen, moet toch niet al te moeilijk zijn
Ik heb even de poll die op pagina 4 stond gekopieerd naar pagina 1
in de openingstopic. Dat zoekt wat makkelijker terug.
Ikzelf sta ook te kijken met mijn tong op de grond dat toch zoveel mensen
zich achter dat kleurtje geschaard hebben.
Met 81% van de stemmen moeten we toch wel een meerderheids-
kabinet kunnen halen voor een 'paarse' coalitie
in de openingstopic. Dat zoekt wat makkelijker terug.
Ikzelf sta ook te kijken met mijn tong op de grond dat toch zoveel mensen
zich achter dat kleurtje geschaard hebben.

Met 81% van de stemmen moeten we toch wel een meerderheids-
kabinet kunnen halen voor een 'paarse' coalitie
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2003 22:42 ]
Die op pagina 1 is erg goed naar mijn mening, dat donkerpaars dus.
.
Idd, veeeeeel fijner voor je ogen gewoon. Zeker op hogere resolutie.ddc schreef op 25 January 2003 @ 22:47:
Die op pagina 1 is erg goed naar mijn mening, dat donkerpaars dus.
.
Ik draai 1600*1200Nelis schreef op 25 januari 2003 @ 22:53:
Idd, veeeeeel fijner voor je ogen gewoon. Zeker op hogere resolutie.
1600x1200 en dan je browser full screen?je bent gek 
Ik draai 3200x1200 en denk er niet aan om mijn browser schermvullend te maken, dus van dat wit heb ik niet heel veel last, alhoewel dit wel lekker rustig leest
Ik draai 3200x1200 en denk er niet aan om mijn browser schermvullend te maken, dus van dat wit heb ik niet heel veel last, alhoewel dit wel lekker rustig leest
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
pats0r
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
In eerste instantie gestemd op die blauw grijze achtergrond
Maar ik ga bij nader inzien toch voor Lavender
Dan zie je de witte randjes om de plaatjes ook niet zitten, alleen het true server logo en Henk vallen er een beetje buiten, maar de meeste tijd lees je het topic (dus zie je henk of het true server logo toch niet
).
Het leest toch een stuk prettiger als het felle wit, ondanks dat het niet veel donkerder is. En het past natuurlijk heel goed bij de kleuren van GoT.
Maar ik ga bij nader inzien toch voor Lavender
Dan zie je de witte randjes om de plaatjes ook niet zitten, alleen het true server logo en Henk vallen er een beetje buiten, maar de meeste tijd lees je het topic (dus zie je henk of het true server logo toch niet
Het leest toch een stuk prettiger als het felle wit, ondanks dat het niet veel donkerder is. En het past natuurlijk heel goed bij de kleuren van GoT.
Verwijderd
Told you so .. lavender heerscht. Ik heb daar al eens eerder mee lopen klooien namelijk omdat dat wit idd nogal hard is.
Lavender / Lavendel |
ik heb niet het hele topics gelezen.. 
maarre.. waarom geen zwart?

maarre.. waarom geen zwart?
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
even over dat PNG, hier (*klik*
) staat een hele mooie demo daarvan, ben even met google aan het zoeken geweest en naar het schijnt ondersteunt Mozilla dus wel redelijk PNG, als ik me hier niet in vergis dan lijkt me dit een mooie kans om al die IE-gebruikertjes een mooie overstap te laten maken naar Mozilla/Phoenix! 
edit:
hm verrek ze hebben nog gelijk ook, als ik ff met IE naar die site ga dan staan die images in vage grijze blokken en je kan er niets mee
maar dat zou nog kunnen komen omdat ik IE 5.0 heb, dus als iemand met 6 het even zou kunnen proberen
hm verrek ze hebben nog gelijk ook, als ik ff met IE naar die site ga dan staan die images in vage grijze blokken en je kan er niets mee

maar dat zou nog kunnen komen omdat ik IE 5.0 heb, dus als iemand met 6 het even zou kunnen proberen
[ Voor 27% gewijzigd door NoBody op 26-01-2003 04:55 ]
Hoi
Ook met IE6 kun je niet slepen oid en zie je de plaatjes in een grijs blokNoBody schreef op 26 januari 2003 @ 04:51:
even over dat PNG, hier (*klik*) staat een hele mooie demo daarvan, ben even met google aan het zoeken geweest en naar het schijnt ondersteunt Mozilla dus wel redelijk PNG, als ik me hier niet in vergis dan lijkt me dit een mooie kans om al die IE-gebruikertjes een mooie overstap te laten maken naar Mozilla/Phoenix!
edit:

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P
Gelukkkig kun je zoals al uit het blokje van HlpDsk blijkt ook de kleur als tekst (alleen in het engels overigens) invoerenDark Blue schreef op 25 januari 2003 @ 20:16:
[...]
Maar dit doe-het-zelf systeem verlaagt weer de gebruiksvriendelijkheid van GoT, want je moet wel weten wat een Hex code is, en hoe zoek je ze zelf uit als je niets beters hebt dan Paint?
Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P
hufkes schreef op 26 January 2003 @ 06:15:
[...]
Ook met IE6 kun je niet slepen oid en zie je de plaatjes in een grijs blok

(*klik*)
zo hoort het er iig uit te zien
De schaduw van de vogel beweegt aan de hand van waarheen je de zon sleept en zodra je de zon naar onderen sleept, komt er een donker vlak omheen (ongeveer de kleur van de GoT achtergrond zoals die in de eerste pagina van dit topic was
edit:
naar aanleiding van [rml][ img] height= en width =[/rml] maar even het hier weergeven plaatje aangepast, link wijst nog wel naar de grote versie
naar aanleiding van [rml][ img] height= en width =[/rml] maar even het hier weergeven plaatje aangepast, link wijst nog wel naar de grote versie
[ Voor 42% gewijzigd door NoBody op 26-01-2003 07:25 ]
Hoi
Nee niet full screen
Ik vind dit kleurtje echt toppie, lekker rustig aan de ogen en niet te overheersend (wat je gaat krijgen met niet egale achtergrond)
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
Kom maar door met dat andere kleurtje
3x beter dan dat wit
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
De vraag blijft nu of men nu ook de achtergrond kleur van het GoT daadwerkelijk
in elk onderwerp gaat aanpassen.....
een ander subtiel idee.
ik ben sowieso voor een andere kleur achtergrond maar kan ook misschien de breedte van het werkelijke topic breeder en niet op (ik vermoed) 800bij pagina naar beneden?
dus dat je het gewoon pagina breed maakt. of is dit erg veel werk dev gebeuren zut?
vooral voor langere stukken tekst vind ik dat makkelijker lezen en de enters komen er dan beter in uit.
my 2 cents now give me yours
ik ben sowieso voor een andere kleur achtergrond maar kan ook misschien de breedte van het werkelijke topic breeder en niet op (ik vermoed) 800bij pagina naar beneden?
dus dat je het gewoon pagina breed maakt. of is dit erg veel werk dev gebeuren zut?
vooral voor langere stukken tekst vind ik dat makkelijker lezen en de enters komen er dan beter in uit.
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Verwijderd
Ik hoop eigelijk van wel, het leest erg relaxed, en ik vind het ook zeker mooier, een beetje alle witte pixels eruit en ik ben tevreden.Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 16:01:
De vraag blijft nu of men nu ook de achtergrond kleur van het GoT daadwerkelijk
Er zijn veel positieve reacties dus waarom niet
mja, je kan nu tenminste ook op brakke school pc's die 800x600 zijn gottenGeckoo schreef op 26 January 2003 @ 16:11:
een ander subtiel idee.
Als je op 800x600 'Got' dan zie je haast geen witErkens schreef op 26 January 2003 @ 16:16:
[...]
mja, je kan nu tenminste ook op brakke school pc's die 800x600 zijn gotten
Maar goed, wie draait nu nog 800x600
school pc's en sommige laptop'ersVerwijderd schreef op 26 January 2003 @ 16:52:
[...]
Als je op 800x600 'Got' dan zie je haast geen wit
Maar goed, wie draait nu nog 800x600![]()
de laptop van m'n moeder zelfs 640x480

Hoi
mja, met 640 moet je sowiso geen rekening houden, dat ligt echt heel erg lang al achter ons
800x600 wordt nog best veel gebruikt, met name dan op de school van mijn broertje, hier zitten ze vast aan 800x600 ivm rechten

terwijl die machine's prima 1024 aan kunnen

Verder heeft mijn broer zijn laptop een 800x600 schermpje en die zit ook af en toe op GoT
hm ik heb op school een mooi tooltje waarmee je de reso zo kan veranderen, het heet "quickres" en je kan hem hier (*klik*Erkens schreef op 26 January 2003 @ 20:13:
[...]
mja, met 640 moet je sowiso geen rekening houden, dat ligt echt heel erg lang al achter ons
800x600 wordt nog best veel gebruikt, met name dan op de school van mijn broertje, hier zitten ze vast aan 800x600 ivm rechten
terwijl die machine's prima 1024 aan kunnen
Verder heeft mijn broer zijn laptop een 800x600 schermpje en die zit ook af en toe op GoT
Hoi
NoBody schreef op 26 januari 2003 @ 22:05:
[...]
hm ik heb op school een mooi tooltje waarmee je de reso zo kan veranderen, het heet "quickres" en je kan hem hier (*klik*) downloaden (light versie, freeware)
offtopic:
maar dat mag niet vanwege de regels @ school, en daar hoor je je aan te houden, aangezien die regels er niet voor niets zijn
maar dat mag niet vanwege de regels @ school, en daar hoor je je aan te houden, aangezien die regels er niet voor niets zijn
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 18:37
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
zie verschil nietVerwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 02:43:
<body bgcolor="lavender"> Like This .. zelf zie ik 't niet ivm 300 ppp trouwens

off-topicErkens schreef op 26 January 2003 @ 22:41:
[...]
offtopic:
Achjoh .. het is 1 executable en met 1 klik is het een andere res .. en ga je weg klik je hem weer op 800x600 .. en mocht je het 1x vergeten dan nog is er heus geen kip die daar naar kraait

ing._Buttje heeft er zowat 1 jaar mee gedraaid totdat er eindelijk 17" monitoren kwamen die standaard hoger werden ingesteld
Ik draai 1600x1200 en fullscreen. Anders heb ik allerlei irritante dingen om mijn browserscherm heen; icoontjes of achtergronden van andere windows.Kees schreef op 25 januari 2003 @ 23:28:
1600x1200 en dan je browser full screen?je bent gek
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Daarvoor wil ik ook dat ie maar 2cm aan beide kante overhoud maakt niet uit wat de resulutie is van je pc. dus dat ie automagisch mee veranderd aan je eigen resulutieErkens schreef op 26 januari 2003 @ 16:16:
[...]
mja, je kan nu tenminste ook op brakke school pc's die 800x600 zijn gotten
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Verwijderd
JT schreef op 26 January 2003 @ 23:58:
[...]
Ik draai 1600x1200 en fullscreen. Anders heb ik allerlei irritante dingen om mijn browserscherm heen; icoontjes of achtergronden van andere windows.
En daarom draai ik het juist niet fullscreen. Rete-irritant. Ik wil bij 'mn spullen kunnen. Taskmanager op de achtergrond, DU-stats, MBM-stats, enz.
1600 x 1200 is idoot om te surfen. Geen 1 website is daar op berekend.
Ik heb gewoon een venster van ongeveer 1024 of wat meer .. bij 768 of wat meer.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2003 06:13 ]
ing._Buttje schreef op 26 januari 2003 @ 23:14:
[...]
off-topic
Achjoh .. het is 1 executable en met 1 klik is het een andere res .. en ga je weg klik je hem weer op 800x600 .. en mocht je het 1x vergeten dan nog is er heus geen kip die daar naar kraait
offtopic:
nee allemaal rare programma's, nee daar worden ze vrolijk van
daarnaast zijn er ook restricities op de programma's die gestart mogen worden.
einde discussie.
nee allemaal rare programma's, nee daar worden ze vrolijk van
einde discussie.
neeeeeeeee, geen forum wat zich aanpast, weet je wel hoe bagger dat isGeckoo schreef op 27 januari 2003 @ 05:49:
[...]
Daarvoor wil ik ook dat ie maar 2cm aan beide kante overhoud maakt niet uit wat de resulutie is van je pc. dus dat ie automagisch mee veranderd aan je eigen resulutie
in het begin lijkt het wel handig, maar dat is het echt niet.
Iedereeen heeft dan een "eigen" formaat zodat het er niet overal meer goed uitziet. Deze alinea bijvoorbeeld zou bij de een 3 regels in beslag nemen en bij een ander net een halve regel
code:
1
| #HlpDsK=1337 :+ |
Voer dat maar eens in in dat HlpDsK script
Past er niet bij, maar is wel een leuke kleur
[ Voor 6% gewijzigd door Plague op 27-01-2003 08:39 ]
Verwijderd
Ik draai ook 1600 * 1200 en dat werkt perfect.Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 06:12:
[...]
1600 x 1200 is idoot om te surfen. Geen 1 website is daar op berekend.
Ik heb gewoon een venster van ongeveer 1024 of wat meer .. bij 768 of wat meer.
Heb alleen de standaard font groote aangepast omdat dat anders erg klein is.
Maar voor de rest nergens last van.
En dat kleurtje mag van mij wel
Zie het al, #95325E is purper

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2003 09:31 ]
vind dit eigenlijk ook best wel een stuk relaxter lezen !
dat paarse dan, lavendel ben ik iets minder gecharmeerd van
dat paarse dan, lavendel ben ik iets minder gecharmeerd van
[ Voor 36% gewijzigd door heuveltje op 27-01-2003 12:27 ]
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Is het nu ook, gezien de percentage voorstanders (85%), noodzakelijk een 'formele' aanvraag in te dienen voor het veranderen van de achtergrondkleur van dit forum. Of is het iets wat de admins/moderators nu al in beraad hebben. Eigenlijk zou ik wel eens willen weten hoe serieus deze topic genomen wordt.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2003 12:41 ]
ja ben ik ook wel benieuwd na... was het gewoon een "leuk" topic ? of word het serieus opgenomen?
Ik zou het doen!
Als ik ook nog even 2 centen in het zakje mag doen...
Ik vind een net-niet-wit tintje zoals lavender eigenlijk ook wel mooier. En het is net niet zo fel als dat witte. Ik ben voor 
86%gezien de percentage voorstanders (85%)
Exact expert nodig?
Het probleem is met dit soort dingen altijd dat met een dusdanig grote groep gebruikers, er altijd wel weer een groep is die precies het tegenovergestelde vind. Dat harde van wit zorgt juist voor een prettig contrast, of dat "lavendel" komt net niet mooi uit op een computer die geen 32 bits kleuren draait of whatever.
Die poll is ook heel leuk en aardig, maar 182 stemmen (op het moment van schrijven) op een forum met 60.000 users vind ik nauwelijks representatief te noemen. Bovendien zijn altijd wel weer mensen die zo'n poll missen en daar weer over gaan piepen.
Daarom denk ik dat het al met al het verstandigst is om gewoon even geduldig te wachten op de nieuwe templates waarvan al meerdere malen is gezegd dat ze er komen gaan, en tot die tijd even geduldig af te wachten (en niet aan het oude te gaan morrelen).
Die poll is ook heel leuk en aardig, maar 182 stemmen (op het moment van schrijven) op een forum met 60.000 users vind ik nauwelijks representatief te noemen. Bovendien zijn altijd wel weer mensen die zo'n poll missen en daar weer over gaan piepen.
Daarom denk ik dat het al met al het verstandigst is om gewoon even geduldig te wachten op de nieuwe templates waarvan al meerdere malen is gezegd dat ze er komen gaan, en tot die tijd even geduldig af te wachten (en niet aan het oude te gaan morrelen).
* E-Mile vraagt zich direct af of er ook templates voor de Non abbonees komenNegotiator schreef op 27 januari 2003 @ 19:44:
Het probleem is met dit soort dingen altijd dat met een dusdanig grote groep gebruikers, er altijd wel weer een groep is die precies het tegenovergestelde vind. Dat harde van wit zorgt juist voor een prettig contrast, of dat "lavendel" komt net niet mooi uit op een computer die geen 32 bits kleuren draait of whatever.
AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)
Verwijderd
wit vind ik idd wat storend voor de laate uurtjes gotten, dan is paars toch een stuk mooier
Mmm ik zie dit topic net pas 
Dit is een stuk beter met die grijze achtergrond imho
Veeeel rustiger
Dit is een stuk beter met die grijze achtergrond imho
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
wat dacht je van een achtergrond die met de tijd veranderdVerwijderd schreef op 27 January 2003 @ 20:34:
wit vind ik idd wat storend voor de laate uurtjes gotten, dan is paars toch een stuk mooier
dus 's nachts zwart, en overdag wit, en daartussen in lichte/donkere kleuren
Het is duidelijk een topic die veel tweakers naar het hart gaat, kunnen jullie daarom de topic/poll ook niet sticky maken, en er een algemene berichtgevingNegotiator schreef op 27 januari 2003 @ 19:44:
van maken. Tenslotte niet iedereen kijkt in "lieve adjes". Dit heeft slechts de
bedoeling om meer users over deze poll te informeren, en creert alleen maar
een beter beeld van wat de gebruikers graag wensen.
Je kunt nu eenmaal niet verwachten dat een poll gelijk 1000 mensen trekt,
omdat het nu eenmaal maar op 1 plek op het forum staat.
De opmerking over de verschillen per pc in kleurdiepte vindt ik een beetje vreemd.
Nagenoeg 90% draait denk ik wel op 1024x768 op 32 bit, en een overig gros draait op een hogere resolutie en tevens ook op 32bit. Ik denk niet dat er bij veel mensen de kleur grijs/blauw vreemd er uit ziet op hun scherm.
Maar bij deze vraag ik dan ook, en ik denk dat er meerdere wel met me eens zijn deze topic sticky te maken ( zodat ie niet wegzakt in de database als er even een halve dag niet naar gekeken is ), en wellicht een algemene announcement om op deze poll te reageren.
Als we nl. er van uit moeten gaan dat alle 60.000 users ineens moeten komen opdraven in een poll krijgen we nooit iets voor elkaar.
Maar laaaang niet alle 60000 users zijn actief. Ik schat niet meer dan 1000 ofzo.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Dan schat je toch wel een beetje verkeerd hoor. Jij beweert dat maar 1/60e deel van de Tweakers actief zou zijn, dat is 1,5% ongeveer. Ik denk eerder dat je aan zo'n 10% kan denken die GoT dagelijks bezoeken. Er zijn natuurlijk ook mensen die niet elke dag tijd hebben. En natuurlijk de mensen die hier nooit meer komen, maar meer dan 1000 actieve users zijn er zeker welJT schreef op 27 January 2003 @ 22:49:
Maar laaaang niet alle 60000 users zijn actief. Ik schat niet meer dan 1000 ofzo.
Maar om alle actieve users te laten stemmen lijkt me ook nogal moeilijk
Had ik eigenlijk al gezegt dat ik dit een prachtig idee vind???
Ik vind dat het er iig wel moet komen, andere achtergronden... Maar hoe (templates met enkele keuzes of een text-boxje in je preferences), dat is dan misschien nog een kwestie...
Maar ik zie zo iig geen reden waarom het er NIET zou moeten komen... Zelfs op 16 bits werkt het ongetwijfeld prima
Bij 'ik vind' lees 'ik zou graag willen'
Ik vind dat het er iig wel moet komen, andere achtergronden... Maar hoe (templates met enkele keuzes of een text-boxje in je preferences), dat is dan misschien nog een kwestie...
Maar ik zie zo iig geen reden waarom het er NIET zou moeten komen... Zelfs op 16 bits werkt het ongetwijfeld prima
Bij 'ik vind' lees 'ik zou graag willen'
juist ja, daarom een hele simpele optie in je profiel waarin je lavendel of een zelf in te stellen kleur kan instellenNegotiator schreef op 27 januari 2003 @ 19:44:
sim-pel
Dit topic is gesloten.