Toon posts:

Het grote "Op welke revolutie zit jij te wachten" topic.

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hier bij open ik deel 1. hoop dat er een deel 2 kom.

Ik wil even wat regeltjes opzetten zodat we geen onzin er in krijgen.

- Het gaat dan alleen over mobo's, Processoren en geheugen!
- Het gaat dus om waar jij zit te wachten en niet thuis heb liggen.
- Vertel ook waarom jij er op zit te wachten.
- Het mag al wel in ontwikkeling zijn. Plaats dan ook even de Website er van.
- Een discusie mag maar wel ontopic.

Omdat de topic starter moet beginnen.

Ik zit al erg lang op een 2de AGP slot te wachten, dit mede omdat ik graag meerdere monitoren aansluitingen heb.

Het lijkt mij dus fijn dat je 2 goede en sterke 3D kaarten er in kan stoppen, zodat je met 3 of meerdere monitoren perfect kan gamen.

- Ik hoop dat je het snap en maak van deze topic een leuk terug komend topic.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2003 21:17 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ik zit te wachten op de 128Bit generatie CPU's
hoe meer processing power, hoe beter, right? :)

ook RAM met een snelheid van boven de 1Ghz lijkt me wel wat.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Of quadro channel Ram :? Ik weet verder niet of dit kan enzo maar het lijkt me wel wat. Neem 4 bankjes DDR 2100 van 256 mb heb je 1 gig en je hebt een bandbreedte van 8200 mb's, dan kun je met dit ram de nieuwste p4's ook nog goed voeden met mb's doorvoer snelheid.

• iets
  • Laatst online: 16-08 18:24
Ik hoop dat er eindelijk eens meer dan 2 IDE sloten op mobo's gezet worden :(.

tvw

• BlackDiamond007
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-03-2023
2 agpkaarten vind ik wel een goed idee, want hier hebik wel een tijdje over nagedacht...
of meer ide kanalen, want da zit hier al direct vol na 2hdd en dvd en cd schrijver...
en veel mensen zullen zeggen, waarom nie een pci kaartje bijsteken?ik verkies mijn pci sloten te gebruiken voor mijn geluidskaart kaartlezertjes en zo van die dingen.

waar ik nog op hoop, is eens een harde schijf te kunnen vinden die best wel een schrijf snelheid van 100-200 mb kan halen en niet in vorm van Ultra Duur Scsi...

Asus A8N-E , Amd 3000@2.3Ghz, 1Gb kingston Dual channel pack,WD Raptor 74Gb/10k,WD 200Gb/7200 , Asus 6600Gt En-extreme

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-08 14:57
Magnetic Ram
It will be the future :p

Alles is terug te redeneren naar 4

Verwijderd

Een computer is nog steeds een vrij eng ding voor veel mensen. Ze kopen liever een nieuwe pc dan dat ze hun oude openschroeven om er een nieuwe cpu en wat geheugen in te zetten. Een echte revolutie zou zijn als er een kastontwerp zou komen, waarbij je deze onderdelen aan de buitenkant kan insteken/vervangen. Achter een plastic kleppie ofzo.

Met RAM is dat vrij goed mogelijk denk ik. De socket en koeling van de cpu vereisen veel denkwerk.

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Ik wacht persoonlijk op meer ontwikkeling van het Rambus geheugen Yellowstone
Ik wacht hierop omdat dat voor mij dé revolutie is voor de Pentium 4 en server omgevingen, ik vind dit zeer belangrijk omdat Rambus geheugen goedkoop verkocht kan worden en maximale bandbreedte kan leveren.
www.rambus.com

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:18

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Grotere mobo's met meer plaats, en voornamelijk rond het CPU socket wat daar willen mobo fabrikanten nog wel eens van die condensators en elco's neerdumpen.
Wat ook misschien handig is, zijn speciale kleinere sockets op een mobo (bijvoorbeeld naast de processor socket), om verschillende co-processors op te plaatsen. Wat bijvoorbeeld handig is voor zoiets is een co-processor speciaal gemaakt voor RC5-72.

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

ShotGun schreef op 24 January 2003 @ 21:56:
Dat bestaat al met bepaalde raid controllers (al zijn ze niet allemaal geschikt voor ieder IDE apparaat). Bovendien is het ook al makkelijk te realiseren met een insteekkaart (al zit dat dan niet onboard en kost het je een pci slot...).

Hmmm.... zit ik eigenlijk ergens op te wachten? Eigenlijk ben ik best tevreden over de huidige mamaplanken, en veel functionaliteit ervan gebruik ik al niet. Wat me wel mooi lijkt (maar wat uit economische reden nooit zal gebeuren) is eigenlijk een mobo wat je 3 jaar na aankoop nog zonder extreem hoge kosten van een nieuwe cpu kan voorzien die nog behoorlijk meekan :).

Zoiets als de BX mobo's dus ;) (al moet je dan wel wat modden om geen extreem hoge kosten te maken). Nu heb ik b.v. ongeveer een half jaar geleden een MSI KT3 Ultra (niet de "2" versie) gekocht, en kom je er nu achter dat er al geen XP2700+ meer op kan. Over 2,5 jaar is dat ding geen flikker meer waard ;(

Een goede BX plank kan met wat modden dan nog langer mee.... (Celly 1400 >:))

Nu ik dit zo zeg, een vervangbare northbridge, dat lijkt me wel wat! :) B.v. de Via 694x (So370 chipset voor CuMine) en 694T (So370 chipset voor Tualatin) zijn volgens mij pin-compatible. Ok, helemaal direct zou het welliswaar niet werken (voltages enzo...maar dat moet te fixen zijn), maar ik zit te denken aan iets waarbij je dus gewoon je northbrigde + cpu vervangt en er weer een tijd tegenaan kan :).

In sommige laptops kan dat wel trouwens (was pas een topic over).

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Snel opstarten net als je TV. Dus direct. Daar was men mee bezig vorig jaar maar ik hoor er niets meer over....en ik heb geen link. Dit valt toch onder mobo ?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2003 22:09 ]

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 24 January 2003 @ 22:08:
Snel opstarten net als je TV. Dus direct. Daar was men mee bezig vorig jaar maar ik hoor er niets meer over....en ik heb geen link. Dit valt toch onder mobo ?
Eerder onder je OS. Wat dacht je van hibernate :?

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

De introductie van optische processoren... de techniek daarachter doet zelfs de snelste Itanium 2, Opteron of GF4Ti4600 verbleken... en als we dan tegelijkertijd ook geheugen (zowel werkgeheugen als permanent geheugen) hebben dat die verveelvoudiging in processorsnelheid in dezelfde verhouding kan bijhouden zou ik helemaal blij worden ;)

Hier praten we natuurlijk wel over spul dat nu nog in een vroege staat van ontwikkeling verkeert, en we als tweakers niet binnen vijf à tien jaar op ons bureau hoeven te verwachten... maar toch.... :P

[ Voor 24% gewijzigd door Tsuru op 24-01-2003 22:36 ]

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:00
BlackDiamond007 schreef op 24 January 2003 @ 22:01:
2 agpkaarten vind ik wel een goed idee, want hier hebik wel een tijdje over nagedacht...
Zit in specs van AGP 4.0 specificatie (dus dat is iets anders dan AGP 4* (= AGP2.0)

Verwijderd

Topicstarter
Over die aanluitingen van je HDD's vindt ik ook wel meer kunnen.. 2 stuks.. Ik heb nu 3 schijven die stof liggen te happen. 3x 20GB..

Ik vindt dat het maar sloom gaat.. Het wordt sneller en kleiner oke dat is goed maar ik wel meer op een mobo kwijt dan 1 GF4 TI...

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

IDE channels die ipv 2 apparaten per channel 4 of 8 aan kunnen, en dan 2 channels op je mobo.
dan ook nog dat je niet het probleem hebt dat je niet on-the-fly kan burnen als cdrom en burner op hetzelfde kanaal zitten.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:31
The Source schreef op 24 januari 2003 @ 22:41:
[...]
Zit in specs van AGP 4.0 specificatie (dus dat is iets anders dan AGP 4* (= AGP2.0)
AGP 8* word dat dus genoemd :+

Ik zit te wachten op moederborden waarbij je de componenten er zelf op kan prikken en vervangen. Op die manier hoef je niet een compleet mobo te kopen als je een nieuwe cpu (die een andere socket/slot heeft) wil gebruiken. Dan hoef je alleen 't socket, north-/southbridge en nog wat ander spul te vervangen.

Oftewel, Inter-change-able (uitwisselbaar dus :P)

En ik zit te wachten op een processor waar je alleen een nieuwe software-matige architectuur voor hoeft te installeren om een snellere/betere cpu te krijgen. Een soort bios-flash dus maar dan voor de cpu :)

En natuurlijk ook programmeerbare north-/southbridges en bios'jes. Zodat je zelf kunt bepalen wat je mobo aan functies heeft.

[ Voor 9% gewijzigd door NitroX infinity op 24-01-2003 23:40 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:38

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

FireWurX schreef op 24 januari 2003 @ 23:23:
IDE channels die ipv 2 apparaten per channel 4 of 8 aan kunnen, en dan 2 channels op je mobo.
dan ook nog dat je niet het probleem hebt dat je niet on-the-fly kan burnen als cdrom en burner op hetzelfde kanaal zitten.
Ligt het aan mij of beschrijf je gewoon SCSI :z

- 15 apparaten per kanaal
- tegenwoordig tem 320MB/s per kanaal
- nog nooit geprobeerd om op 1 kanaal on-the-fly te branden, maar het moet kunnen lijkt me
- erg uitgebreid aanbod aan controllers, zowel onboard als los
- andere obscure toepassingen (SCSI->terminal server of SCSI->Ethernet :o )

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Een vervangend systeem voor IRQs. Een probleem waar ik nog steeds regelmatig tegenaan loop in pcs is een irq probleem. Met een dubbele netwerk kaart in de pc zit je al gauw aan de max aantal irqs. 15 is gewoon niet genoeg voor een moderne pc naar mijn mening. Maak je er bijv 64 irqs van kun je ook nogeens wat IDE controllers aansluiten. Je zit nu heel erg met de irq beperking dat er maar 2 op een mobo zitten.

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Dat laatste is trouwens met OS'en als win2k en XP (vrijwel) geen probleem meer, aangezien die shared IRQ's gebruiken.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
zit op de atoom computer te wachten (quantom computer ofzo) dus atoomen die 0/1 kunnen ipv transistors...

(kern + protoon in juiste positie is 0 of 1 veranderen via laster ofzo, gaat 1000x sneller dan transistors en er passen op 1cm2 1000000x meer atoomen dan transistors.. ofzo)

telt dit trouwens ook?

[ Voor 68% gewijzigd door Mister_X op 24-01-2003 23:58 ]

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:00
NitroX_infinity schreef op 24 January 2003 @ 23:34:
[...]
AGP 8* = AGP 3.0

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

NitroX_infinity schreef op 24 January 2003 @ 23:34:
[...]
Nee dat word geen AGP 8* genoemd.

(APG 8* = AGP 3.0)

Naja t is ook al wat laatjes he :P

(ik was ook 1min te laatjes :+ )

[ Voor 7% gewijzigd door Tjaps op 25-01-2003 00:33 ]

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

dion_b schreef op 24 januari 2003 @ 23:39:

[...]

- 15 apparaten per kanaal
- tegenwoordig tem 320MB/s per kanaal
- nog nooit geprobeerd om op 1 kanaal on-the-fly te branden, maar het moet kunnen lijkt me
- erg uitgebreid aanbod aan controllers, zowel onboard als los
- andere obscure toepassingen (SCSI->terminal server of SCSI->Ethernet :o )
kijk al die extra zut is nie nodig, en SCSI is duuuuuuur.
IDE is per definitie goedkoop en toch aardig qua snelheid.
er zijn geen obscure toepassingen voor, maar daar heb je toch USB al voor?

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

FireWurX schreef op 25 January 2003 @ 00:41:
[...]

kijk al die extra zut is nie nodig, en SCSI is duuuuuuur.
IDE is per definitie goedkoop en toch aardig qua snelheid.
er zijn geen obscure toepassingen voor, maar daar heb je toch USB al voor?
De reden dat IDE goedkoop is is o.a. dat je er niet mee on-the-fly kunt branden met een cdwriter+speler op hetzelfde kanaal. IDE is juist simpel/goedkoop en mist daardoor wat mogelijkheden voor jou. Jij zoekt scsi maar dan goedkoper.

Scsi is er alleen al. Dus niet iets waar je op zit te wachten.. Het is er al, maar je wilt het goedkoper hebben.

Ja, computers goedkoper hebben willen we allemaal wel :+

Verwijderd

De volgende dingen verwacht ik wel,.. qua implementatie

Nieuwe bus voor seriele/parallele/ps2 poorten/IDE/ATAPI/PCI/AGP... Dit is in principe USB 2.0 al, maar ik verwacht binnen 2 jaar en nieuwe versie die:

1. Een enorme hoge doorvoersnelheid (>1 GByte/s)
2. Geen interferentie met andere onderdelen (magnetisch, electrisch)
3. universeel,.. zodat je dus zelf kunt kiezen hoeveel van wat.. Dus bijvoorbeeld 8 harde schijven, 4 agp kaarten maar maar 1 pci kaart

Verder zullen de harde schijven van draaiende onderdelen naar flash geheugens evolueren.. Dus, gewoon een klein bakje (floppydrive grootte) met daarin 600 GByte Flash geheugen.. Voordelen:

1. Snelle en stille werking
2. Warmte is bijna geen issue meer
3. via die bus die hierboven beschreven is, een universele werking.. bijvoorbeeld uitwisseling tussen je PC en je TV

En als laatste Windows/Linux bootproms; Windows of Linux wordt gestart vanaf een bootprom van iets van 256 MByte groot. Alle veranderingen worden dan opgeslagen via een soort van BIOS flash.. Zo kun je dus je Windows/Linux updaten, maar hij kan niet corrupt raken door gebruik.

Voordelen:

1. Snel opstarten (bij wijze van spreken na het BIOS binnen 3 seconden)
2. Veiliger
3. stiller/koeler

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Waar ik op zit te wachten is een redesign v.d. ATX standaard. Ik word namelijk gek van al die connectors, vooral die kleine zooi naar de case LED's, Power button etc. Ik wil één grote connector zien. Hetzelfde voor de prikkabels, er komen steeds meer kabels bij, waanzin, moet allemaal makkelijk met één connector kunnen (net als 'vroeger').

Met de enorme hitte ontwikkelingen van tegenwoordig wil ik ook dat het nieuwe bord plaats biedt aan een enorme heatsink. Deze heatsink moet dan niet aan het mobo worden bevestigd maar aan het frame v.d. behuizing, dit d.m.v. stubs die je door de gaten in het mobo zo in het frame erachter kunt schroeven en zo de koeler kunt plaatsen. Makkelijk, stevig en je hoeft het mobo er ook niet uit te halen wil je de HSF vervangen.

Het mobo moet tevens meer een 'wegennet' functie krijgen met naar believen uitbreidbare logica. Dus een cpu met ingebouwde geheugencontroller (zoals de UltraSparcs III en de Hammers) en een 'southbridge' in een socket die te vervangen is. Zo kun je kiezen uit een nieuwere variant of een variant met meer fuctionaliteit ingebouwd (geluid, NIC, extra HDD interfacé, FireWire etc.) of een ander merk mocht de ander je niet bevallen (bug's etc.).
Zodoende kunnen de fabrikanten een generiek mobo maken met reeds alle trace's aanwezig voor de te gebruiken en evt. niet te gebruiken bussen, dit drukt de prijs :) De fysieke poorten van de evt. extra features (geluid, NIC etc.) kunnen al ongebruikt aanwezig zijn of je kunt ze à la Lego blokjes later bij prikken.

Verder verwacht ik dat dit mobodesign met allemaal smalle bussen en dus minder trace's is uitgerust. Dit zijn dan wel ultra snelle bussen a la Hypertransport en sneller. Dit geldt ook voor het geheugen, 128bits interface's zijn dino's; complex en duur. Rambus heeft 't wat mij betreft helemaal, dit spul is enorm te schalen, zelfs met de huidige techniek is met een 64bits bus 9.6GB/s geheugenbandbreedte te halen en met die hoge snelheden vallen de wachttijden behoorlijk terug, zeker als je het gaat interleaven per vier 16bits subbussen.

Uniformiteit, AGP is dood, alles gewoon via één zo'n ultra snelle en smalle I/O bus laten lopen bijgestaan door een paar nóg snellere en hele smalle point-to-point verbindingen (i.v.m. ruis, verstoringen e.d. als je meer devices aan zo'n hogesnelheidslijn koppelt) Dit geeft je veel meer fexibiliteit.

Cache's. Het snelheidsverschil tussen cpu en geheugen wordt steeds groter, dit is mooi te overbruggen met caching. Het mobodesign moet zo zijn dat je naar believen (en budget) extra en/of grotere dan wel snellere SRAM cache chips bij moet kunnen plaatsen. Ook de cpu's met ingebouwde controllers moeten meer cache krijgen waardoor de wachttijden kleiner worden en niet te snel hoeft worden gegrepen naar dure extra brede geheugenbussen.

Ook is het met dit simpele basisdesign mogelijk net als bij AMD's Hammers een extra cpu bij te prikken voor bijv. de rekenkracht behoeftigen.

Daarenboven moet er goed naar het energieverbruik worden gekeken, zoveel Watt's en warmte afgifte is in veel gevallen waanzin voor een PC. Die dingen moeten koeler en stiller.

Da's waar ik op zit te wachten :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Abbadon schreef op 25 januari 2003 @ 14:19:
Waar ik op zit te wachten is een redesign v.d. ATX standaard. Ik word namelijk gek van al die connectors, vooral die kleine zooi naar de case LED's, Power button etc. Ik wil één grote connector zien. Hetzelfde voor de prikkabels, er komen steeds meer kabels bij, waanzin, moet allemaal makkelijk met één connector kunnen (net als 'vroeger').

>> Mee eens,.. het is toch belachelijk dat je elke keer bij een ander mobo weer helemaal moet uitzoeken waar welke in moet,..

Met de enorme hitte ontwikkelingen van tegenwoordig wil ik ook dat het nieuwe bord plaats biedt aan een enorme heatsink. Deze heatsink moet dan niet aan het mobo worden bevestigd maar aan het frame v.d. behuizing, dit d.m.v. stubs die je door de gaten in het mobo zo in het frame erachter kunt schroeven en zo de koeler kunt plaatsen. Makkelijk, stevig en je hoeft het mobo er ook niet uit te halen wil je de HSF vervangen.

>> Kun je dan nog wel genoeg druk op de processor creeren ? Ik neem aan dat je een soort Zalman idee bedoelt,.. dus, ipv een fan die via de behuizing op de heatsink blaast, een heatsink met eventuele fan. Hierdoor, als je een Alu kast hebt, kun je dus ook de hele kast als heatsink gebruiken...

Het mobo moet tevens meer een 'wegennet' functie krijgen met naar believen uitbreidbare logica. Dus een cpu met ingebouwde geheugencontroller (zoals de UltraSparcs III en de Hammers) en een 'southbridge' in een socket die te vervangen is. Zo kun je kiezen uit een nieuwere variant of een variant met meer fuctionaliteit ingebouwd (geluid, NIC, extra HDD interfacé, FireWire etc.) of een ander merk mocht de ander je niet bevallen (bug's etc.).
Zodoende kunnen de fabrikanten een generiek mobo maken met reeds alle trace's aanwezig voor de te gebruiken en evt. niet te gebruiken bussen, dit drukt de prijs :) De fysieke poorten van de evt. extra features (geluid, NIC etc.) kunnen al ongebruikt aanwezig zijn of je kunt ze à la Lego blokjes later bij prikken.

Verder verwacht ik dat dit mobodesign met allemaal smalle bussen en dus minder trace's is uitgerust. Dit zijn dan wel ultra snelle bussen a la Hypertransport en sneller. Dit geldt ook voor het geheugen, 128bits interface's zijn dino's; complex en duur. Rambus heeft 't wat mij betreft helemaal, dit spul is enorm te schalen, zelfs met de huidige techniek is met een 64bits bus 9.6GB/s geheugenbandbreedte te halen en met die hoge snelheden vallen de wachttijden behoorlijk terug, zeker als je het gaat interleaven per vier 16bits subbussen.

Uniformiteit, AGP is dood, alles gewoon via één zo'n ultra snelle en smalle I/O bus laten lopen bijgestaan door een paar nóg snellere en hele smalle point-to-point verbindingen (i.v.m. ruis, verstoringen e.d. als je meer devices aan zo'n hogesnelheidslijn koppelt) Dit geeft je veel meer fexibiliteit.

>> Mijn idee :) zie boven

Cache's. Het snelheidsverschil tussen cpu en geheugen wordt steeds groter, dit is mooi te overbruggen met caching. Het mobodesign moet zo zijn dat je naar believen (en budget) extra en/of grotere dan wel snellere SRAM cache chips bij moet kunnen plaatsen. Ook de cpu's met ingebouwde controllers moeten meer cache krijgen waardoor de wachttijden kleiner worden en niet te snel hoeft worden gegrepen naar dure extra brede geheugenbussen.

Ook is het met dit simpele basisdesign mogelijk net als bij AMD's Hammers een extra cpu bij te prikken voor bijv. de rekenkracht behoeftigen.

Daarenboven moet er goed naar het energieverbruik worden gekeken, zoveel Watt's en warmte afgifte is in veel gevallen waanzin voor een PC. Die dingen moeten koeler en stiller.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

LOL, 9 van de 10 dingen die genoemd worden zijn een evolutie van huidige standaarden, en niet echt revolutionair te noemen.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Jongens vergeten we niet een op stapel staande revolutie: Die van de quantum technologie. Ik zag laatst op discovery een bedrijfje dat al producten gebaseerd op deze theorie leverde. Het ging om een bedrijfje dat data versleutel systemen leverde. Dit deden ze gebaseerd op quantumtechnology. Deze encryptiesleutels waren dus ook daadwerkelijk onbreekbaar. Zelf als je de glasvezelkabel zou aftappen zou het onmogelijk zijn om de sleutel te kraken. Dit omdat er dan een verschil tussen gestuurde fotonen en ontvagen fotonen zou ontstaan. Het systeem werkte volgens het systeem dat met fotonen werkte. Het was vrij ingewikkeld. Maar data encryptisch over 70 km was er mee mogelijk. Al verschillende banken waren onderling met dit systeem verbonden.

DV

Verwijderd

Ik zit te wachten op de grote Solid State Drive revolutie..... :)

Zie: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/697297

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Of een optical cpu waar je dus geen last meer heb van warmte excessen ed

Meh ...

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Abbadon schreef op 25 januari 2003 @ 14:19:
Zoiets bestaat al... Is helaas niet standaard atx.

[brakke webcam pic]

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/atx.jpg

[/brakke webcam pic]

Een packerd bell, alle stekkertjes bij elkaar :). Verder is deze hele boel wel gewoon atx. Kwestie van alle stekkertjes bij elkaar proppen en de plaats van de pinnetjes op het mobo standaard maken.

Ik stoor me er trouwens niet heel erg aan... Zo vaak hoef je al die connectortjes er toch niet op te doen. Alleen als je je mobo vervangt oid...
deLeRixX schreef op 25 januari 2003 @ 18:42:
RAID support voor 2agp kaarten :p
Zoiets als de Voodoo 2 SLI? Hoe ga je dat koelen met de vidkaarten van tegenwoordig? :P

Beetje duur geintje volgens mij trouwens, 2 vidkaarten :)

[ Voor 15% gewijzigd door Mentalist op 25-01-2003 19:29 ]

• Voyage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-08 13:33
RAID support voor 2agp kaarten :p

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Draadloos stroom!

• Voyage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-08 13:33
W3ird_N3rd schreef op 25 januari 2003 @ 18:38:
[...]

Zoiets bestaat al... Is helaas niet standaard atx.

[brakke webcam pic]

[afbeelding]

[/brakke webcam pic]

Een packerd bell, alle stekkertjes bij elkaar :). Verder is deze hele boel wel gewoon atx. Kwestie van alle stekkertjes bij elkaar proppen en de plaats van de pinnetjes op het mobo standaard maken.

Ik stoor me er trouwens niet heel erg aan... Zo vaak hoef je al die connectortjes er toch niet op te doen. Alleen als je je mobo vervangt oid...

[...]

Zoiets als de Voodoo 2 SLI? Hoe ga je dat koelen met de vidkaarten van tegenwoordig? :P

Beetje duur geintje volgens mij trouwens, 2 vidkaarten :)
Tjah maar stel je voor twee 9700pro's in je bak >:)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

deLeRixX schreef op 25 January 2003 @ 23:33:
[...]

Tjah maar stel je voor twee 9700pro's in je bak >:)

Of één Matrox Parhelia 2 die z'n beloftes waarmaakt >:)

Oslik blyat! Oslik!

• NoBody
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

ik wilde even 2 kleine dingetjes kwijt na dit topic 90% gelezen te hebben:

1) ik heb 2 mensen zien zeggen hier dat on-the-fly branden niet zonder buffer underruns gaat lukken als brander en cdromspeler op 1 IDE-kanaal zitten, vreemd dan dat het mij wel lukt met m'n Plextor 16x i.c.m. een noname 50x cdrom (geen AOpen :+)

2) Abbaddon had als eerste wens om al die ATX-connectortjes die men in het mobo plugt voor o.a. power- en resetconnectors en nog wat ledfuncties weer samen te voegen in 1 grote stekker, uiteraard ben ik het met hem eens dat het een stuk makkelijker is, er hangt alleen 1 heel klein nadeeltje aan, men kan dan zijn/haar HD-led niet meer in een Promise (bijvoorbeeld) controller stoppen :+

Mijn eigen wens is overigens wat iemand ook al zei, namelijk het is zo dat de huidige generaties HD's zeer gevoelig is voor schokken en er is dan ook veel uitval (dat lees je ook regelmatig op GoT), mijn wens zou dus eigenlijk ook wel zijn om van die HD's blokjes met flashgeheugen oid te maken, of meer gebruik te maken van de technologie die ook in laptop-HD's zit :)

Hoi

• Dawai
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 23:56

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Verwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 23:39:
Een vervangend systeem voor IRQs. Een probleem waar ik nog steeds regelmatig tegenaan loop in pcs is een irq probleem. Met een dubbele netwerk kaart in de pc zit je al gauw aan de max aantal irqs. 15 is gewoon niet genoeg voor een moderne pc naar mijn mening. Maak je er bijv 64 irqs van kun je ook nogeens wat IDE controllers aansluiten. Je zit nu heel erg met de irq beperking dat er maar 2 op een mobo zitten.
Een "moderne PC" ondersteunt tegenwoordig wel APIC denk ik, als je dat aanzet heb je 24 IRQs, kun je toch al wat mee doen :)

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

Verwijderd

NoBody schreef op 26 January 2003 @ 06:54:
ik wilde even 2 kleine dingetjes kwijt na dit topic 90% gelezen te hebben:

1) ik heb 2 mensen zien zeggen hier dat on-the-fly branden niet zonder buffer underruns gaat lukken als brander en cdromspeler op 1 IDE-kanaal zitten, vreemd dan dat het mij wel lukt met m'n Plextor 16x i.c.m. een noname 50x cdrom (geen AOpen :+)
Jouw writer heeft ook burn-proof technologie, om buffer underruns te voorkomen.
Bij een brander zonder een of andere burn-proof technologie gaat dit dus niet lukken ...

• Scighera
  • Laatst online: 15-08 11:41

Scighera

swim-bike-run

Net als topic starter:
2e AGP, naast mijn Ati nog een Matrox G550 of 3dfx Voodoo5 kaartje

AGP en PCI omgekeerd plaatsen (zodat de chips naar boven staan) is mooier en koelt effectiever :P

www.triathlete.nl

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-07 21:25
mijn a7v heeft 4 ide connectoren, dus 8 ide apparaten als je ze in master/slave gebruikt. Mobo is wel verouderd, en ik heb nog niet gekeken maar asus zal vast wel nieuwe boards hebben die ook 4 ide heeft

signature

• Manie Riets
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-07 22:31
Ik wacht niet echt op een bepaalde revolutie maar ik zou toch wel graag willen dat er snel nieuwe amdxp's uitkwamen. Die op 3,5 ghz of meer lopen met een 200fsb, gewoon veel meer cpu power, dan heeft upgraden tenminste echt nut. Ik gebruik me pc alleen voor internet en spellen dus ik wil gewoon wat ik nu heb staan maar dan sneller :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Uitschakelbare PCI sloten :)

dat je niet voor het vervangen van 1 kaart je hele bak uit moet zetten. Maar gewoon het ene pci slot uitschakeld, kaart erin zet, aan zetten en wachten tot het OS het ding vind (geen prob met 2k en XP als we naar windows kijken).
Zou ik op zich wel makkelijk vinden.

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Ik hoop dat er eens eindelijk SNELLE hardeschijven gaan uitkomen.
Want dit vind ik totnutoe toch nog altijd zo'n beetje een grote bottleneck bij de snellere PC's

Verwijderd

ShotGun schreef op 24 January 2003 @ 21:56:
is dat niet opgelost met de komst van sata ? of benk helemaal mis ?

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

En anders koop je een bordje met on-board raid controllertje... Er zijn mobo's waar je op die manier 12 ide schijven kunt aansluiten hoor.

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• smvs
  • Niet online
voedingen die je er zo in en uit kan schuiven en die vast zitten met 1 schroefje. eigenlijk net zoals de al bestaande redundant voedingen, maar dan een goedkope variant daarvan. het hoeft toch niet zo veel geld te kosten om op de voeding een mooie stekker te maken die je weer in je kast steekt zonder kracht te hoeven zetten. de kabelboom wordt gewoon bij je kast geleverd dan. als je dan een voeding moet wisselen hoef je niet alle kabels los te halen.

• NoBody
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 07:33:
[...]

Jouw writer heeft ook burn-proof technologie, om buffer underruns te voorkomen.
Bij een brander zonder een of andere burn-proof technologie gaat dit dus niet lukken ...
voor zover ik weet, voorkomt burn-proof geen buffer underruns, maar zorgt deze er alleen voor dat de brander stopt met branden zodra er even geen data binnenkomt (tijdens een buffer underrun dus) en verdergaat als er weer data binnenkomt :)

Hoi

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:24
Ik wacht op hardeschijfen ZONDER bewegende onderdelen :) Waarom kunnen ze wel een pendrive maken en geen groote harddisk zonder draaiende en bewegende onderdelen :?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Flappie schreef op 26 januari 2003 @ 21:09:
Ik wacht op hardeschijfen ZONDER bewegende onderdelen :) Waarom kunnen ze wel een pendrive maken en geen groote harddisk zonder draaiende en bewegende onderdelen :?
Flash is peperduur en niet onbeperkt herschrijfbaar.. De huidige flashkaarten kun je al weggooien wanneer het ca. 100.000 maal is herschreven. Lijkt me dus niet zinnig om een OS daarop te pleuren, al helemaal niet als er ook nog een swapfile op staat.. Als backupmedium is het tegenwoordig wel handig. Maar het zou wel zeer wenselijk zijn als men de huidige flashkaarten 'onsterfelijk' kan maken :Y)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

BalusC schreef op 26 January 2003 @ 21:18:

[...]
Flash is peperduur en niet onbeperkt herschrijfbaar.. De huidige flashkaarten kun je al weggooien wanneer het ca. 100.000 maal is herschreven. Lijkt me dus niet zinnig om een OS daarop te pleuren, al helemaal niet als er ook nog een swapfile op staat.. Als backupmedium is het tegenwoordig wel handig. Maar het zou wel zeer wenselijk zijn als men de huidige flashkaarten 'onsterfelijk' kan maken :Y)
klopt, zie ook dit topic: 1 GB FLASH als HDD gebruiken?
Scighera schreef op 26 January 2003 @ 08:03:
AGP en PCI omgekeerd plaatsen (zodat de chips naar boven staan) is mooier en koelt effectiever :P
Met meer stof dat op de chips blijft zitten en daardoor warmer wordt. lijkt me ook niets eerlijk gezegd.

• Steve
  • Laatst online: 16-08 17:10

Steve

Krokodil \o/

FireWurX schreef op 24 januari 2003 @ 21:48:

ook RAM met een snelheid van boven de 1Ghz lijkt me wel wat.
PC4200 / PC1066 RDRAM heeft een snelheidsrating van 1066.. Effectieve kloksnelheid is 533 MHz, maar RDRAM werkt ook volgens het DDR-principe.

Verder wacht ik op de nieuwe types geheugen met enorme bandbreedtes... En dan heb ik vooral Yellowstone in gedachten :)

[ Voor 17% gewijzigd door Steve op 26-01-2003 21:34 ]

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Waar ik op zit te wachten is niet echt een revolutie maar toch handig.

Keer die AGP-kaarten nou eens om, met de chips naar boven, net als ISA kaarten. Welke idioot heeft dat verzonnen, gloeiend hete chips ergens ONDER plaatsen? Met een fan erop nota bene?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Flappie schreef op 26 January 2003 @ 21:09:

Allereerst moet je niet proberen FlashRAM zo vaak te accessen als een HDD, die dingen kunnen zoveel schakelen niet aan- daarom dat je niet Flash ipv HDD ziet.

Wel zijn er solide state HDDs (meestal via UPS gevoede RAM arrays), maar die zijn DUUR. Dat is dus geen technische doorbraak maar een prijsdoorbraak die je wilt :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Enorme ram modules á la hdd capaciteit met ingebouwde accu zodat dergelijke units de hdd kunnen vervangen.

Verwijderd

Ik wil ook wel eens zien dat ze de agp kaart omdraaien, want dit is echt lastig :(
En van al die stekkertjes die op je mobo moeten voor reset/hdd led en weet ik het wordt ik ook al niet goed van :( Kunnen ze makkelijk zat oo keen stekker voor maken, want ik zit nu telkens met een pincet te klooien :(
De rest vind ik wel ok, al zou ik wel nog stillere hd's willen die toch snel zijn, en niet de keuze willen hebben of/of, maar juist dus en/en.

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:04

Termy

valt er nog wat te fragge?

NoBody schreef op 26 januari 2003 @ 21:02:
[...]

voor zover ik weet, voorkomt burn-proof geen buffer underruns, maar zorgt deze er alleen voor dat de brander stopt met branden zodra er even geen data binnenkomt (tijdens een buffer underrun dus) en verdergaat als er weer data binnenkomt :)
BURN-proof=Buffer UnderRuN proof...... |:(
en daarnaast... check ff je eigen uitleg "(tijdens een buffer underrun dus)"... dus wat voorkomt de BURN-proof? juist, buffer underrun... zugt (note spelling error :P).

Wat ik graag zou zien zijn echt snelle schijven...al dat laden van HD is om te janken :/

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• Zegato
  • Niet online
Als ik het topic zo doorlees kom ik vaak de volgende ergernissen tegen:
- ATX-kabeltjes --> Lian-Li heeft één stekker voor die dingen, één keer aansluiten is genoeg :)
- Trage hardeschijven --> SCSI UW320? (Voor performance betaal je nu eenmaal...)
- Hardeschijven zonder bewegende onderdelen omdat het geluid/uitval veroorzaakt --> Als je zuinig met je hdd omgaat valt ie echt niet snel uit, geluid kan verkomen worden dmv isolatie :)

Ik zie niet echt veel revoluties in dit topic, terwijl dat wel de bedoeling is? :?

T.net gallery | V&A ads

Verwijderd

dion_b schreef op 24 January 2003 @ 23:39:

[...]

Lijkt mij meer Serial ATA, dat is er al.

Waar ik op wacht zijn snellere computers die minder stroom verbruiken en geen bewegende onderdelen hebben .. :Y)

Dus optisch geheugen ala Startrek's Holocubes en optische CPU' s en draadloos electriciteit transporteren...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2003 15:25 ]

• Steve
  • Laatst online: 16-08 17:10

Steve

Krokodil \o/

Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 14:08:
[...]

Lijkt mij meer Serial ATA, dat is er al.
1) SCSI is er al véél langer
2) Kan je met Serial ATA ook 15 apparaten per kanaal aansluiten? Dacht het niet :)
3) De recentere SCSI-varianten (160 en 320) zijn een stuk sneller.

Verwijderd

Jupiler schreef op 27 januari 2003 @ 16:33:
[...]

1) SCSI is er al véél lang
2) Kan je met Serial ATA ook 15 apparaten per kanaal aansluiten? Dacht het niet :)
3) De recentere SCSI-varianten (160 en 320) zijn een stuk sneller.
Heheh ;)

Maar heb je wel eens serieus meer dan twee apparaten op een SCSI controller gezet ??

Ik heb het wel eens geprobeerd. Drie tapestreamers, CDrom+CDbrander. Toen een HD er bij en dus niets meer werken omdat de brander de SCSI bus open hodt, de SCSI controller houdt de CPU+geheugen bus vast.

Over 'between a Rock and a hard Place' gesproken gnah. Alles zat muurvast.
Een Adaptec AH2940 was dat..

:9

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:01

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Maar heb je wel eens serieus meer dan twee apparaten op een SCSI controller gezet ??
Drie harde schijven en drie CD drives op een single channel 29160 en 19160 draait vlekkeloos. Je kunt natuurlijk ook gewoon een dual channel controller nemen en alle trage zut op de tweede bus parkeren.

Jouw controller was blijkbaar gaar.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Een heel verhaal, mijn reacties in bold er tussendoor.
Abbadon schreef op 25 January 2003 @ 14:19:
de connectortjes zitten al bij elkaar in de buurt, en bij mij is het al 1 flatcabletje. Het is dus nog maar een kleine moeite om ook 1 connector te maken

Energiezuinigere dingen zouden mooier zijn, ook minder kans dat ze kapot gaan door hotspots

Daar zat ik ook aan te denken, en dit dan ook voor beeldkaarten (of gelijk een goede beeldkaart on-board.

Hier heb ik geen verstand van

Net zo iets als bij beeldkaarten, snel ram dicht bij de cpu

Dat had ik al gezegd

En ik zit nog op de biochips te wachten, die worden niet warm en zullen vele malen sneller zijn dan silicium.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Mhh nu denk ik niet dat voor een thuis PC in 1990 al een betaalbare multichannel SCSI controller beschikbaar was. Of dat Win95/NT4 dat lekker ondersteunde.

Maar dat geeft dan een nieuwe wens voor revolutionaire techniek,

een draadloos systeem voor HD's e.d. buiten de PC dat niet op infrarood werkt, zonder extra netwerk, en dus in het volle zonlicht werkt op meer dan 300 meter afstand.
(Betaalbaar dan, een HD aan je mobieltje is NIET waar ik aan dacht.. :P )

Poor Man's Bluetooth..?

PS

O en ja, de eerste 2940 was ZEER gaar. De BIOS updaten kon alleen met een losse chip, die nergens te koop was, ge- update worden. Alleen NT4 kon er een beetje mee om gaan. Laden van de 'verbeterde' Adaptec driver was uit den boze. Daar zat alleen maar een leeg blok voor 64K cache is systeem ram extra bij, en gaf nog meer problemen. (Code grootte van 17 naar 78 K met geen extra assembler//C+ code).
Het was de eerste PCI-Busmaster van Adaptec en meer dan een klein beetje gaar.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2003 17:40 ]

Pagina: 1