Na mijn vorige kast verkocht te hebben (was hem zat, te groot, te zwaar en te krap van binnen) was het tijd voor een nieuwe.
Na ongeveer hemel en aarde bewogen te hebben op zoek naar de ideale kast (zie
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/650723) had ik hem dan toch binnen:

Eerst de wat simpere dingetjes gemod, zoals een andere voedingsfan en stealth drives.
En nu het grotere werk. De waterkoel onderdelen had ik reeds uit mijn oude kast gesloopt: Als waterblokje een Danger Den Maze 3, een Black Ice Pro Evo Radiator, een Eheim 1048 pompje en nog wat koperen elleboogjes. In mijn vorige kast had ik siliconenslangen, en nu wilde ik de gok eens wagen met doorzichtige pvc slang..
Maargoed... pics!
Eerst de luchtdoorvoer wat verbeteren door de achterste fangrill weg te dremelen, en in het vooronder het miezerige 8cm roostertje plus nog wat gaatjes te verruilen voor een gat van 12cm:

4 gaatjes in de bodem om de pomp op te monteren:

Om de pomp echt goed te laten passen waren er nog wat kunstgrepen nodig, waaronder een stuk uit het omgekrulde deel van het zijpaneel (stak ongeveer een centimeter naar binnen):

En ook de achterste rand van het hd rekje moest eraan geloven:

Het reservoir:

Aftekenen.. (zweten!!! namelijk gedaan met een soort 'passer' van scherp staal)

De dremel (of in mijn geval een Ferm
) erin...

Na afwerken met de slijpsteen klaar
):

En passen!

Reservoir onder het frontplaatje geschroefd:

Kabelgootje in de achterkant van de kast voor de 230v stroomdraad van de pomp, gewoon een gleuf uitgefreesd met een rubber tuletje erin die ik heb doorgesneden om de kabel erin te krijgen:

En dan vingers gekruist, en voor de eerste keer gevuld en proefgedraaid... HIJ LEKT NIET!!! JOECHEI!!

Fotootje van de binnenkant met alles ingebouwd...

Zelfde, maar dan met licht uit

Fangrilletje aan de achterkant

Waterblokje

Reservoir in de bovenkant, verlicht door een blauwe led

En dit is het eindresultaat:

En dit met de kast dicht en het licht uit

Zoals je ziet zit er nog geen raam in, ben nog aan het brainstormen over wat voor vorm deze aan gaat nemen... ideeen zijn welkom
Temps zijn ietwat omlaag gegaan, van 53 cpu 35 mobo met een Alpha PEP66t + YS-Tech, naar 48/33 nu.
Niet bepaald wereldschokkend dus, ware het niet dat mijn cpu een beruchte AMD Thunderbird 900 is die ik heb op weten te fokken naar 1 Ghz, brak ding wat van zichzelf al niet echt een koude cpu is.
Overigens heb ik de Enermaxen nu ingesteld op 'net niet hoorbaar', ik weet niet wat de temps zet als ik alles voluit zet...
Maar die rust
wat een stilte! Na alle fans in het ding vervangen te hebben door Enermaxen en de afwezigheid van die YS-Tech straaljager is het echt een oase van stilte vergeleken met de oude casefans en luchtkoeling (er zat bijvoorbeeld standaard een Delta 12cm fan in het achterpaneel
)
Momenteel hoor ik mijn hd boven alles uit (snerpend geluid, als van een gare goedkope casefan), ik zit er al aan te denken om dat ding met tules te gaan bevestigen, of om er postelastiek omheen te wikkelen ofzo, ideeen?
Na ongeveer hemel en aarde bewogen te hebben op zoek naar de ideale kast (zie
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/650723) had ik hem dan toch binnen:

Eerst de wat simpere dingetjes gemod, zoals een andere voedingsfan en stealth drives.
En nu het grotere werk. De waterkoel onderdelen had ik reeds uit mijn oude kast gesloopt: Als waterblokje een Danger Den Maze 3, een Black Ice Pro Evo Radiator, een Eheim 1048 pompje en nog wat koperen elleboogjes. In mijn vorige kast had ik siliconenslangen, en nu wilde ik de gok eens wagen met doorzichtige pvc slang..
Maargoed... pics!
Eerst de luchtdoorvoer wat verbeteren door de achterste fangrill weg te dremelen, en in het vooronder het miezerige 8cm roostertje plus nog wat gaatjes te verruilen voor een gat van 12cm:

4 gaatjes in de bodem om de pomp op te monteren:

Om de pomp echt goed te laten passen waren er nog wat kunstgrepen nodig, waaronder een stuk uit het omgekrulde deel van het zijpaneel (stak ongeveer een centimeter naar binnen):

En ook de achterste rand van het hd rekje moest eraan geloven:

Het reservoir:

Aftekenen.. (zweten!!! namelijk gedaan met een soort 'passer' van scherp staal)

De dremel (of in mijn geval een Ferm

Na afwerken met de slijpsteen klaar

En passen!

Reservoir onder het frontplaatje geschroefd:

Kabelgootje in de achterkant van de kast voor de 230v stroomdraad van de pomp, gewoon een gleuf uitgefreesd met een rubber tuletje erin die ik heb doorgesneden om de kabel erin te krijgen:

En dan vingers gekruist, en voor de eerste keer gevuld en proefgedraaid... HIJ LEKT NIET!!! JOECHEI!!

Fotootje van de binnenkant met alles ingebouwd...

Zelfde, maar dan met licht uit

Fangrilletje aan de achterkant

Waterblokje

Reservoir in de bovenkant, verlicht door een blauwe led

En dit is het eindresultaat:

En dit met de kast dicht en het licht uit

Zoals je ziet zit er nog geen raam in, ben nog aan het brainstormen over wat voor vorm deze aan gaat nemen... ideeen zijn welkom
Temps zijn ietwat omlaag gegaan, van 53 cpu 35 mobo met een Alpha PEP66t + YS-Tech, naar 48/33 nu.
Niet bepaald wereldschokkend dus, ware het niet dat mijn cpu een beruchte AMD Thunderbird 900 is die ik heb op weten te fokken naar 1 Ghz, brak ding wat van zichzelf al niet echt een koude cpu is.
Overigens heb ik de Enermaxen nu ingesteld op 'net niet hoorbaar', ik weet niet wat de temps zet als ik alles voluit zet...
Maar die rust
Momenteel hoor ik mijn hd boven alles uit (snerpend geluid, als van een gare goedkope casefan), ik zit er al aan te denken om dat ding met tules te gaan bevestigen, of om er postelastiek omheen te wikkelen ofzo, ideeen?
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."