"Hé Bob, drie bier!"
Verwijderd
[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2003 16:52 ]
Verwijderd
Ik zie je pin 17 nergens, heb je daar wel die negatieve spanning opgezet, anders zie je niksVerwijderd schreef op 10 April 2003 @ 11:42:
Ik snap er echt helemaal niks van. Ik heb alles goed gesoldeerd (ben er al iets van 20x overheen gegaan) en toch doet hij het niet.
pin 1 staat 5,9 v
pin 2 staat 7,41 v
pin 3 staat 2,5 v
pin 4 staat 0,518 v
pin 5 staat 0,518 v
pin 6 staat 0,487 v
pin 7 staat 6,16v
pin 8 staat 0,032v
pin 8 staat 0,036v
pin 9 staat 0,036v
pin 10 staat 0,00v
pin 11 staat 3,751v
pin 12 staat 5,01v
pin 13 staat 0,37v
pin 14 staat 0,49v
pin 15 is gnd
pin 16 staat 5,02v
wat zou het kunnen zijn?
ik heb alles gemeten zonder de compoort aan de pc te hangen.
Pin 15 moet ook 5 volt zijn
Let op, om minstens een (begin)beeld te krijgen, moet 12, 15 en 16 aan de +5 Volt liggen, pin 6 en 14 aan de gnd en pin 17 aan de negatieve spanning (-8 tot -9 Volt)

kijk naar het plaatje en zie de x verschillen en probeer het nog een 21e keer.
bij deze dus alvast mijn credit naar Eskimootje en spok9 natuurlijk niet te vergeten..
"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."
Verwijderd
Ik zie geen rood lampje en met hyperterminal werkt het ook al niet
Misschien lees ik het schema wel verkeerd... kan iemand dat schema anders tekenen ?? misschien lees ik het dan wel goed
Verwijderd
ik had het over de pinnen van de max232Verwijderd schreef op 10 april 2003 @ 12:30:
[...]
Ik zie je pin 17 nergens, heb je daar wel die negatieve spanning opgezet, anders zie je niks
Pin 15 moet ook 5 volt zijn
Let op, om minstens een (begin)beeld te krijgen, moet 12, 15 en 16 aan de +5 Volt liggen, pin 6 en 14 aan de gnd en pin 17 aan de negatieve spanning (-8 tot -9 Volt)
[afbeelding]
kijk naar het plaatje en zie de x verschillen en probeer het nog een 21e keer.
Okee, maar dan moet op pen 6 nog steeds een negatief voltage staan.
Controleer of de elco's C3 t/m C6.
Waarschijnlijk zit C5 of C6 niet goed aangesloten (let op polariteit!).
Verwijderd
let op polariteit... misschien is dat mijn fout welDr.Roelski schreef op 10 April 2003 @ 15:50:
[...]
Okee, maar dan moet op pen 6 nog steeds een negatief voltage staan.
Controleer of de elco's C3 t/m C6.
Waarschijnlijk zit C5 of C6 niet goed aangesloten (let op polariteit!).
ik denk dat ik dus alles goed heb aangesloten, maar misschien zitten gewoon al mijn elco's verkeert om...
+
--|| |--
dit staat dus in de tekening maar wat is nu de + kan t van de eclo (niet op plaatjes dus maar int echt)
Verwijderd
hmmz thx, maar dat heb ik dus al goed....Verwijderd schreef op 10 April 2003 @ 17:24:
volgens mij is de min kant waar die "pijltjes" heen wijzen
ik heb alles goed gesoldeerd...
nou ja laat ik het zo zeggen ik heb het gehele hebrueren opnieuw gesoldeerd en nog 80 duizend x nagelopen en kon geen fout vinden .. maar het werkt dus nogsteeds niet.
ook heb ik met hyperterminal zitten kutten, maar ik kan nix op het scherm toveren
ik heb het ook nog met een ander display geprobeerd en met een ander IC'tje (ik heb er namelijk 2 besteld
- Wat moet ik zien als ik het scherm al1 maar op stroom zet, dat is dus +5V er op aansluiten?
- Wat moet ik zien als ik er stroom op zet en ik sluit hem aan op mn pc?
Iemand nog andere ideeen ??
[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2003 17:54 ]
-Als je er stroom op zet, gaat het ledje (rood) rechts onder op je display heel even aan. En er gaat een cursor knipperen op de lcd zelf.Verwijderd schreef op 10 April 2003 @ 17:26:
[...]
- Wat moet ik zien als ik het scherm al1 maar op stroom zet, dat is dus +5V er op aansluiten?
- Wat moet ik zien als ik er stroom op zet en ik sluit hem aan op mn pc?
-Nog nix. Als je met hyperterminal verbinding maakt, kan je typen
Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire
Zou je mij misschien de source code kunnen mailen?Verwijderd schreef op 10 April 2003 @ 00:00:
Voor de mensen die hard nodig software nodig hebben, heb ik wel een programmatje geschreven, wat eigenlijk alleen is ingesteld op mijn computer en wensen. Het volgende wordt er getoond op de LCD: IP, Tijd, Internet status met online tijd, download snelheid, gebruikte geheugen%, CPU gebruik en vrije schijfruimte (van de C en D schijf). Het is geschreven in Visual Basic 5, en het is helemaal niet uigebreid met andere funties. Ik heb niet echt zin om een programma te gaan schijven wat voor iedereen compatible is (srry) , maar voor de mensen die niet kunnen wachten tot LCDstudio klaar is (zoals ik), is dit een leuk alternatief om hun display werkend te zien. Ik merk het wel of er vraag naar is, en dan zet ik het wel online zodra ik het een beetje heb aangepast. (Aanpassen zit hem in keuze van COM-poort en harde schijven om te tonen) Er is overigens ook geen support mogelijk op het programma
![]()
PS: ik heb als IC een ST232CN gebruikt, ik had hem toevallig nog liggen en het werkt.
</StarSoft>
Kan ik het zelf aanpassen. Voor mail zie profiel.

ik ben tog niet zown soldeerprutser
Verwijderd
http://www.pjrc.com/tech/mp3/pushbutton_info.html
kunnen wij met de firmware die hierin zit ook een knoppe bordje aan knopen??
ze hebben hier iig de max232 op het toetsen bord geplaatst is wel handig om winamp te bedienen.
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2003 22:51 ]
die link kende ik wel.... plaatje ook. denk idd dat het wel mogelijk isVerwijderd schreef op 10 April 2003 @ 22:38:
ik weet niet of deze link al een keer gepost is maar dit lcd lijkt er als 2 druppels water op...
http://www.pjrc.com/tech/mp3/pushbutton_info.html
kunnen wij met de firmware die hierin zit ook een knoppe bordje aan knopen??
ze hebben hier iig de max232 op het toetsen bord geplaatst is wel handig om winamp te bedienen.
btw: de nieuwe lcdstudio (met support voor dit lcd) is er ! meuktracker: LCD-studio 1.5.0.0=
[ Voor 10% gewijzigd door Kr3Kr op 10-04-2003 23:00 ]
Nog niet allemaal verstuurd nog een stuk of 40 gok ik. Woensdag komt nieuwe lading binnen alleen heeft spok9 geen tijd mer om mij te helpenVerwijderd schreef op 10 April 2003 @ 21:19:
Zijn nu alle lcd's uit de eerste lading op? Of zijn ze nog niet allemaal verstuurd?

[ Voor 3% gewijzigd door Eskimootje op 11-04-2003 00:57 . Reden: 3 keer nadenken over een zin geeft iets onleesbaars ]
Geef die breezer dan wel NA het inpakkenEskimootje schreef op 10 april 2003 @ 23:21:
[...]
Nog niet allemaal verstuurd nog een stuk of 40 gok ik. Woensdag komt nieuwe lading binnen alleen heeft spok9 geen tijd mer om mij te helpenmaar morgen komt ie nog wel. Na ja als ik mn zusje een breezer geef helpt dan wil die ook wel helpen
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?
Verwijderd
(ik heb ook twee max233's liggen, scheelt dacht ik weer wat condenstors)
11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant
Is dat het hele printplaatje wat je daar ziet of heb je m al doormidden gebroken?SmauG schreef op 10 april 2003 @ 20:37:
M'n MAX232 is binnen en voillalcd aan de praat..
[afbeelding]
ik ben tog niet zown soldeerprutser
It sounds like it could be either bad hardware or software
Dat is hoop ik een klein stukjesmokalot schreef op 11 April 2003 @ 14:47:
[...]
Is dat het hele printplaatje wat je daar ziet of heb je m al doormidden gebroken?
Verwijderd
Wat is nou het meest kwetsbare in de schakel + lcd... de chips achterop of de max232?
Omdat het bij jouw ook ingepakt is ff kijken of ik je kon pesten.Verwijderd schreef op 11 April 2003 @ 19:06:
Waarom staat bij mij dan niet op Laupro dat het ingepakt is, terwijl die dude na mij dat wel heeft staan??
Nee was foutje dat ik jouw niet aangevinkt heb.
Verwijderd
De menselijke factor (de rest kan wel tegen een stootje (tegen de zijkantSmauG schreef op 11 April 2003 @ 19:17:
Ik denk dat max232n's wel heel fragiel zijnik wou een mooie lego behuizing maken voor mn lcd.. dus ik maken.. helemaal mooi... hang em weer aan de comp.. hoppa nix
Wat is nou het meest kwetsbare in de schakel + lcd... de chips achterop of de max232?
Verwijderd schreef op 11 April 2003 @ 22:14:
[...]
De menselijke factor (de rest kan wel tegen een stootje (tegen de zijkant)
Naja nu dan maar mijn eerste reply in dit topic gelijk beloont met pics. De behuizing begin ik pas over 1 maand aan (als ik wat meer tijd heb).
Beetje onleesbaar
Niet afgewerkt
Thx dudes voor deze leuke actie, maar vooral de leuke sfeer eromheen.
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
hij heeft het altijd al gedaan hor?Verwijderd schreef op 11 April 2003 @ 22:14:
[...]
De menselijke factor (de rest kan wel tegen een stootje (tegen de zijkant)
Verwijderd
Eskimootje schreef op 11 April 2003 @ 19:40:
[...]
Omdat het bij jouw ook ingepakt is ff kijken of ik je kon pesten.
Nee was foutje dat ik jouw niet aangevinkt heb.
kost nix
Verwijderd
Ik zoek dus een programa die de componenten rangschikt + bedrading.
blinkenTool! http://www.jalcdsforum.de...download&attachmentid=975
blinken snake http://www.jalcdsforum.de...download&attachmentid=714
enuh zou iemand een pcbtje willen uit teken aub dank u wel
[ Voor 14% gewijzigd door enriqueeeee op 12-04-2003 21:18 ]
Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog
Verwijderd
Probeer Eagle eens, http://www.cadsoft.de/Verwijderd schreef op 12 April 2003 @ 16:16:
kent er hier iemand een tooltje of proggie waarmee ik de zooi draden + componenten een beetje leuk kan layouten.
Ik zoek dus een programa die de componenten rangschikt + bedrading.
Eagle werkt niet met gaatjesbord. En het is maar een MAX232 met 5 elko's. Je kunt het in ongeveer 3 cm^2 proppen, dus tis niet echt de moeite een echte print te maken.
E-mail adres op www.flashservice.nl
Ik ben inderdaad een tijdje niet echt actief geweest op GoT, druk druk druk je kent het wel.
[ Voor 18% gewijzigd door Der_Rudy op 13-04-2003 11:21 ]
www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS
Verwijderd
Ik heb er een mooi standaardje omheen geaakt en hij staat nu op mijn bureau (sry heb geen dig. cam.)
Maar nu heb ik weer een probleem
Als ik mijn pc opstart en ik start lcdstudio op of hyperterminal zie ik niets op mijn schermpje. Het werkt pas weer als ik de stroom er even af haal en weer op zet...
Waarom is dit zo en hoe kan ik het oplossen??
kan ik alvast gaan beginnen aan het zoeken van een behuizing + soldeerzooi klaarleggen.
zullen we een wedstrijdje doen wie de schakeling op de kleinste print krijgt? (/nerdmode)
haha, bring it on!Kr3Kr schreef op 13 April 2003 @ 12:55:
yummie! mijne is ook ingepakt!
kan ik alvast gaan beginnen aan het zoeken van een behuizing + soldeerzooi klaarleggen.
zullen we een wedstrijdje doen wie de schakeling op de kleinste print krijgt? (/nerdmode)
owwww, here goes
zo'n 1337e soldeergast ben ik niet...
btw: bij mij moet het wel klein. ik moet er 5 maken, en heb nog maar 10x10cm print oid... zal het lukken?
btw: lekker chatten hier

[ Voor 24% gewijzigd door Kr3Kr op 13-04-2003 13:13 ]
ik heb alles gewoon in de lucht aan elkaar gesoldeerd(zonder printje), dus ik denk dat je niet veel kleiner kunt maken als mijne..Kr3Kr schreef op 13 April 2003 @ 12:55:
yummie! mijne is ook ingepakt!

het gaat om een printje met 5x9 gaatjes
ik heb hem zo gemaakt dat hij in een testbordje geprikt kan worden, voor diverse doeleinde
dat ziet er netjes uit.. en KLEIN
met een hamer past alles
Verwijderd
Ik heb nu eindelijk het LCD-tje werkend gekregen, na lang zoeken heb ik eindelijk mijn soldeer foutje gevonden
Ik heb er een mooi standaardje omheen geaakt en hij staat nu op mijn bureau (sry heb geen dig. cam.)
Maar nu heb ik weer een probleem
Als ik mijn pc opstart en ik start lcdstudio op of hyperterminal zie ik niets op mijn schermpje. Het werkt pas weer als ik de stroom er even af haal en weer op zet...
Waarom is dit zo en hoe kan ik het oplossen??
Verwijderd
btw => een battle wie het kleinste schema kan maken?? Count me in!
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2003 17:16 ]
Verwijderd
Zet er gewoon een schakelaartje tussen, pc aanzetten, daarna lcd aanzetten..
Dan is het toch opgelost?
Verwijderd
Ik denk dat miniK0bo al gewonnen heeftVerwijderd schreef op 13 april 2003 @ 17:13:
Verwijderd
Maar als ik ff oefen denk ik dat ik wel in de buurt kom (Lees: hoop ik dat ik ooit nog zijn niveau zal kunnen evenaren)
Verwijderd
Verwijderd schreef op 13 April 2003 @ 17:13:
Waarom dat gebeurd zou ik niet weten, maar is wel makkelijk op te lossen:
Zet er gewoon een schakelaartje tussen, pc aanzetten, daarna lcd aanzetten..
Dan is het toch opgelost?
eerst dat met die elco proberen en als dat niet werkt met een schakelaar...Verwijderd schreef op 13 april 2003 @ 17:13:
Iets met je reset ofzo?? Vaak moet de reset eventjes 0v zijn als de LCD net is aangezet,.. ik weet niet hoe het schema eruit ziet, maar ik heb bij een ander LCD dat je een condensator tussen de 5+ en de reset van je lcd moet plaatsen, zodat het LCD gereset word als het LCD wordt aangezet.
Hehe grappig, dat is me ook gelukt, het past precies, maar het was toch wel storingsgevoelig om zoveel componenten in elkaar te proppenVerwijderd schreef op 13 April 2003 @ 17:22:
Ik heb thuis een soldeerwerk van miniKobo liggen, hij heeft het gepresteerd om een pc <-> casio link in een serielepoortconnector te bouwen.
Leuk dat er nu schot in de zaak komt, kan ik weer wat tijd vernaggelen
Mooi ding idd.. maar wil je me eens vertellen waar de 5v en de gnd vandaan komen???miniK0bo schreef op 13 april 2003 @ 13:29:
sorry voor de baggere kwaliteit van mij plaatjes maar het kan niet anders
[afbeelding]
[afbeelding]
het gaat om een printje met 5x9 gaatjes
ik heb hem zo gemaakt dat hij in een testbordje geprikt kan worden, voor diverse doeleinde
Die komt zo snel mogelijk... ik heb het alleen verschrikkelijk druk atm (verjaardagen, eigen verjaardag, project @ school ed).SmauG schreef op 13 april 2003 @ 23:17:
Waar blijft de n00b howto voor het solderen??? ipv 1337 schakels waar ik alleen maar van ken dromen
* spok9 belooft dat ie de n00b-howto zo snel mogelijk gaat maken
De 5v en gnd zijn als het goed is pin 16 en 15. Ook wel de rechterste jumper pinnetjes op de 2e plaatje.
De LCD's die vrijdag ingepakt zijn gaan morgen pas op de post. Het postkantoor was nl. eerder dicht als verwacht. Ben dr een beetje laat mee weet ik mja ik was een beetje druk enzo

Niet zeuren
Komt woensdag ofzo, staat hier wel ergens boven..
Geduld is een schone zaak
Verwijderd
is dat geen TTL level spanig ? lijkt me niet verstandig om daar transistor naar whatever van te maken...
lijkt me ook niet gezond om singaal spaning te gaan gebruiken voor voeding.. mgoed wie ben ik
reacties ..
Ik heb daar ook over zitten denken, een zenerdiode van rond de 5 volt en dan een grote elko erover zou misschien wel werken....Verwijderd schreef op 15 april 2003 @ 04:03:
[quot]In principe kan je de 5v van de com poort aftappen, maar ik weet niet of de com poort dat trekt met lcd en al er aan.[/quot]
is dat geen TTL level spanig ? lijkt me niet verstandig om daar transistor naar whatever van te maken...
lijkt me ook niet gezond om singaal spaning te gaan gebruiken voor voeding.. mgoed wie ben ik
reacties ..
Tis nog niet eens TTL nivo (vandaar die MAX232 die er tussen moetVerwijderd schreef op 15 April 2003 @ 04:03:
[quot]In principe kan je de 5v van de com poort aftappen, maar ik weet niet of de com poort dat trekt met lcd en al er aan.[/quot]
reacties ..
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Verwijderd
+Kr3Kr schreef op 13 April 2003 @ 22:47:
Damn you miniK0bo, je hebt denk ik bij voorbaat al gewonnen. ga mijne net zoals die van jou maken, misschien de elko's aan de onderkant...
Volgens mij is dat wat miniKobo heeft gemaakt ook nog helemaal niet de schakeling voor het LCD. Het is idd een converter naar TTL, zodat je een aantal dingen op je testbordje kunt prikken en zonder veel gezeur een interface hebt met je compoort.Creepy schreef op 15 april 2003 @ 08:45:
[...]
Tis nog niet eens TTL nivo (vandaar die MAX232 die er tussen moet). En nee..5v van de compoort aftappen... een leuk idee maar het aantal amperetjes is echt te weinig om er iets nuttig mee te kunnen doen, het is echt alleen maar bedoelt voor signalen, niet voor voedingsstroom ofzo. Gebruik hier liever de gamepoort of de USB poort voor.
Dat is althans wat ik van miniKobo begreep
-----------
Zitten die kosten niet al in bij de verzend kosten vanaf het bedrijf (waar je de LCD's hebt gekocht) naar jou toe? Ik vind het een beetje raar dat dat nu nog betaald zou moeten wordenEskimootje schreef op 15 April 2003 @ 12:48:
Ik mag toch nog invoerrechten enzo gaan betalen, ik vind het alleen in verhouding een beetje hoog. Iemand die er veel verstand van heeft kan die naar #lcd-ia komen?
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2003 13:08 ]
gelukkig was het een bottleneck in mn schakel (dunno wat) heb gewoon de hele meuk opnieuw gemaakt en voilla...
ben wel blij dat het scherm nog intact was
[ Voor 78% gewijzigd door SmauG op 15-04-2003 18:02 ]
Invoerrechten, of alleen de BTW?Eskimootje schreef op 15 april 2003 @ 12:48:
Ik mag toch nog invoerrechten enzo gaan betalen, ik vind het alleen in verhouding een beetje hoog. Iemand die er veel verstand van heeft kan die naar #lcd-ia komen?
Via Epia in de auto; www.carpc.nl - 7" VGA Touchmonitor - GPS - Destin/\tor 2 - DC/DC - WLAN
Verwijderd
ik heb al vaker iets uit buiteland besteld maar nooit invoer rechten betaald
Deze doos is iets groter als het formaat wat jij gekregen hebt ze halen niet alles er uit.Verwijderd schreef op 15 april 2003 @ 18:30:
op electronica/comp spullen zitten toch geen invoer rechten??
ik heb al vaker iets uit buiteland besteld maar nooit invoer rechten betaald
En ik denk dat het btw is
Eens even kijken of ik me dit weekend ondanks het mooie weer ertoe kan zetten 1 schakelingetje in elkaar te jassen en de schermpjes te testen.
Verwijderd
Ik wil het wel solderen nu, maar snap het schema alleen niet

Ik wacht wel op de how-to
Voor C2 (op het schema) heb ik 1 16V en 1 25V gekregen. Ik neem aan dat dat niks uitmaakt, de 1 is gewoon ook geschikt voor hogere voltages. Je bent daarvan op de hoogte, dat er verschillende waarden zijn opgestuurd?
Wat was nou het IRC kanaal? #lcd-ia of zo?Eskimootje schreef op 15 April 2003 @ 19:48:
Uhm helaas heb ik daar geen ervaring mee maar zal wel ok zijn
Mat hyperterminal werkt ook niet/snap ik niet goed.
Wat heb ik verkeerd gedaan???
Verwijderd
de spanning van je elco (C) maakt niet veel uit, als het maar niet lager is dan de voedings spanning 5V hoe kleiner de spanning, hoe kleiner de elko-TheGrimReaper- schreef op 15 April 2003 @ 19:42:
Even naar de onderdeeltjes gekeken (ik heb twee setjes besteld):
Voor C2 (op het schema) heb ik 1 16V en 1 25V gekregen. Ik neem aan dat dat niks uitmaakt, de 1 is gewoon ook geschikt voor hogere voltages. Je bent daarvan op de hoogte, dat er verschillende waarden zijn opgestuurd?
Klopt, geen enkel probleem-TheGrimReaper- schreef op 15 April 2003 @ 19:42:
Even naar de onderdeeltjes gekeken (ik heb twee setjes besteld):
En jah, we wisten dat ze anders waren
Klopt als een bus
[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p
Verwijderd
Hier maakt het toevallig wel iets uit, die MAX232 maakt zelf spanningen van +9 en -9 Volt op bepaalde pinnen, dus die voedingspanning, daar spreken we even niet over.Verwijderd schreef op 15 april 2003 @ 21:40:
[...]
de spanning van je elco (C) maakt niet veel uit, als het maar niet lager is dan de voedings spanning 5V hoe kleiner de spanning, hoe kleiner de elko
Die kondensator moet dus een 16 volt type minimaal zijn....
dus een vraagje :
pin 5 van de dsub connector hangt aan een aarde
pin 15 (ea) van de max232 hangt aan een aarde
betekent dat nou dat ik die 2 ook met elkaar moet verbinden ?
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Helemaal goedheuveltje schreef op 15 April 2003 @ 22:30:
Tis alweer een tijdje geleden dat ik mts had
dus een vraagje :
pin 5 van de dsub connector hangt aan een aarde
pin 15 (ea) van de max232 hangt aan een aarde
betekent dat nou dat ik die 2 ook met elkaar moet verbinden ?
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Kom alleen 1 max232 te kort en een 100nF (al het schuim 2x nagekeken, maar helaas), maar die haal ik wel bij de electroboer, dus laat die maar zitten. LCD's zijn 't belangrijkst!
En laat ik nou net toevallig m'n 'soldeerbureau' verhuisd hebben en keurig netjes klaar hebben staan
Solderuh!
Die invoerrechten, zijn die voor alle LCD's? Ook degene die je al eerder ontvangen had, of alleen voor de laatste shipment?
Blijft raar....
Owjah: hoest met de tentamens, Eskimootje?
[ Voor 28% gewijzigd door Dr.Roelski op 15-04-2003 23:50 ]
Tentamens zijn al afgelopenDr.Roelski schreef op 15 april 2003 @ 23:42:
Jippie!!! M'n LCD'tjes zijn binnen!
Kom alleen 1 max232 te kort en een 100nF (al het schuim 2x nagekeken, maar helaas), maar die haal ik wel bij de electroboer, dus laat die maar zitten. LCD's zijn 't belangrijkst!
Die invoerrechten, zijn die voor alle LCD's? Ook degene die je al eerder ontvangen had, of alleen voor de laatste shipment?
Blijft raar....
Owjah: hoest met de tentamens, Eskimootje?
Srry dat de spullen niet allemaal zijn aangekomen dat snap ik niet veel van eigenlijk. Ik zal voortaan nog beter opletten. Als je er zelf voor kan zorgen prima aangezien de verzendkosten bijna net zo hoog is als de waarde van de onderdelen
En de invoerrechten zijn voor de lcd die al aanwezig zijn (1e lading) waarom die niet met het pakket zijn meegevoerd weet ik niet. Ach ja ik overleef het wel. Drink wel een biertje minder
Verwijderd
wil je mij toevoegen aan de lijst van personen die een status-mail ontvangen ivm die LCD's ?
Dit topic is gesloten.