Ok, ik heb de unit weer gevonden, sjezus, tis haast een jeugdzonde. Heb hier zo 123 geen camera maar dis is wat ik zie: een doosje met daarin veeeeeel draad, een 32-pins DIL-connector (voor de 29F040 waarvoor 'ie bedoeld was) en 3 IC-tjes. (Het geheel zal ergens een 8 jaar geleden door mij gemaakt zijn, ik kan het meeste echter nog vrij goed uit m'n hoofd reproduceren) Ik heb geen leuk progsel om schema's te fixen dus ik beschrijf het maar. Aan jullie de eer om er evt. een leuk iets van te bakken.
De 3 IC'tjes zijn allemaal 74HC164's, dat zijn schuifregisters. Datasheet
hier. De flash-chip die erin hoort is een 29F040, die is iig qua pinout compatibel met de 28C010. Pinout staat
hiertussen
Ok, wat is het idee? De datalijnen van de LPT-connector gaan rechtstreeks naar de datalijnen van de flashchip. De eerste, tweede en derde lijnen lopen ook door naar pin 1 en 2 van de eerste, tweede resp. derde HC164. De CP-ingangen van de HC164's lopen samen naar pin16 van de paralelle poort. De /MR-ingangen van de 164's zijn aan de +5V geknoopt zodat ze niet resetten. De CE-pin van de flashchip loopt naar de aarde toe, de WE-pin van de flashchip naar pin18 van de LPT, de OE-pin naar pin17. Voor de rest zijn alle Vccs en Gnds van de chip natuurlijk samengeknoopt en aan een stabiele 5V-powersupply geknoopt en zijn er op strategische plaatsen ontstoorcondo's tussen de + en - van de IC's aangebracht.
Anywayz, zo zittie hardwarematig inelkaar, als je hier uitkomt wil ik wel es kijken of ik de sw kan fixen. Als alternatief wil ik wel kijken of ik mijn
dradenboelprogrammer weer aan de praat kan krijgen en een adaptertje kan fixen waarmee ik evt. ook jullie chips kan flashen.