[IA] LCDs 8 * 24 met Intel 8032 controller *afhandeling*

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.789 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/freek999/got/maxlcd.png
Ik heb dit schema opgezet op m'n breadboard, de spanning heb ik van een USB aansluiting afgetapt, dat was maar 4.5V, maar het werkt ;)
Nu krijg ik het wel aan de gang met HyperTerminal, maar dat rode lampje zie ik niet branden. Het knipperende blokje zegt genoeg.
Maar is er nu al software die dit LCD ondersteund? Met Hyperterminal ben ik nu wel uitgespeeld 8) In de tussentijd ga ik wel het printje ontwikkelen, en solderen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spok9 schreef op 04 april 2003 @ 21:33:

Hyperterminal instelling:
Baudrate 9600
8 databit
geen pariteit
1 stopbit
geen flowcontrol (opletten, deze staat standaard niet goed)

verder protocol maakt niet meteen iets uit.

Ik heb dit goed ingesteld, maar nog werkt het niet.... Waar moet je dat echo aan zetten? Het rode ledje geeft wel aan dat ie goed is opgestart.
Wat betreft protocol, als ik deze op automagisch zet of zelfs op VT100 kan ik communiceren.

ECHO aan is om te zien wat je hebt ingetikt.

Heb je flowcontrol op "geen"/"none" gezet?

Als je het LCD aan zet, moet je een knipperende cursur krijgen en het rode ledje moet uit zijn (dat gaat heel even in het begin aan, kan heel kort zijn).
Als je nu tekst in de hyperterminal tikt, moet je zonder problemen achterelkaar tekst kunnen intikken.

Heb je receive en transmit goed om aangesloten (heb je een scoop?)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2003 23:11 . Reden: mijn toetsenbord heeft heel veel ongebruikte toetsen! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-10 03:34

Sprite_tm

Semi-Chinees

Yay, ik heb mijn 2 LCD's ook. Units zijn best wel groot, ik had gedacht dat ze kleiner waren. Ik ga er nu nog niets mee doen (ga zo slapen :O) maar morgen zal ik ze wel ff testen enzo. Ik heb het schema wel ff bekeken: Hmm, tis gewoon een standaard 8032-bordje met 64 K aan RAM, een 29c010-chippie (Yay! Da's flash, als je geluk hebt kan je het zo in een mobo flashen) en een kt1108 (ofzo, iig standaard displaycontroller). Gein ervan is dat als je de flashchip herprogrammeert je het beest hele andere dingen kan laten doen...

* Sprite_tm gaat eens kijken of MSC-Basic (basic-interpreter) er ook op kan...

Ow, btw, iemand enig idee wat IC6 moet wezen? Lijkt een AMD chippie te wezen, maar uit de opschriften word ik niet wijs... Mijn gok is dat het een logicachippie is om de chip selects uit de adreslijnen te halen...

[ Voor 17% gewijzigd door Sprite_tm op 05-04-2003 01:12 . Reden: Raar chippie ]

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StarSoft
yarv had zn 8*24 driver af... en ik kan alvast verklapen dat vrij snel de final uit komt.
stay tuned.. <advert>www.lcdstudio.com</advert>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:19

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Mensen, ik heb m'n max232 printje gesoldeerd, en het lcd lijkt te werken, alleen m'n tekst van hyperterminal komt niet door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralpy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-10 19:15
Zijn er eigenlijk al meer bestellingen verstuurd dan op laupro is aangegeven?

want ben wel benieuwd wanneer ik mijn pakketje kan ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:36
Come on give me a break please. Het komt vanzelf, het schiet echt niet harder op als ik dit soort vragen moet beantwoorden hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
Zo heY :) zijn er zelfs al mensen die hun lcd'tje thuishebben??? Goeie zaak :)
ik wacht af in spanning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Laatst online: 06-01-2024
sebastius staatie op 9600 baud? 8n1 neem ik aan?

offtopic:
@smaug.. nieuw icon? is iig erg mooi, _/-\o_ als je m zelf gemaakt hebt

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Mmm, ff een reply op mezelf: Schijnt dat dat vage AMD-ictje inderdaad een adres-logica-chippie is. Is ook wel te verwachten, zoveel logica zit er verder ook niet op. Ook MSC-Basic schijnt erop te kunnen werken, voor menschen met een EEPROM-programmer: Info over deze interpreter staat hier, de interpreter (+source) is hier te downen.

offtopic:
Heej Punksmurf, ook creatief geweest met PHP, libgd en de tijd? En dank voor het cool vinden van mijn projecten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
Sprite_tm: hij is maar eenmaal programmeerbaar dus zul je een nieuwe chip moeten kopen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
offtopic:
jup heb al een tijdje le temps in mijn avatar, t begint wat te vervelen maar k ben nu bezig met iets dat gebruikers m zelf kunnen bekladden :P k denk dat dat vanavond nog wel online gaat... eerst kon je er een tekst naar smsen maar dat deed (bijna) niemand dus die is ook weer weg. gdlib rulez ;)
edit:
done.. zie ook 1e link in sig

hmm t zou wel cool zijn als je die interpreter aan t werk kreeg (en dan helemaal met een of andere manier dat er nog een basicprogje erbij gezet kan worden :) ) over coole projecten gesproken

hmm eskimootje sprite zei toch een stukje terug dat t flash was? nja en anders, 1x een nieuw chippie, en dan wel basic programmatjes op flash zetten :) zou gaaf zijn. basic is ez :)

[ Voor 59% gewijzigd door Punksmurf op 06-04-2003 20:20 . Reden: het niet offtopic stuk erbij getikt ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-10 17:36
Hoeveel pins is dat ic'tje eigelijk? Misschien past er wel een processor in, de pic16f877 bijvoorbeeld (heb ik nog liggen :) ) is 44 pins

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
IC'tje is 32 pins (2*7 en 2*9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Tis echt flashgeheugen, ik denk niet dat het veel helpt om er een ander iets dan dat in te smijten, laat staan een PIC.

Btw: Datasheet van het chippie. Is dus herprogrammeerbaar met de goeie programmer.

[ Voor 41% gewijzigd door Sprite_tm op 06-04-2003 20:48 . Reden: datasheet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
offtopic:
/me verdenkt sprite van het tekenen van een klokje op mijn avatar :P

cool dat t flash is... is zo'n programmer moeilijk/duur om te bouwen sprite?

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Punksmurf schreef op 06 april 2003 @ 20:55:

offtopic:
/me verdenkt sprite van het tekenen van een klokje op mijn avatar :P
offtopic:
Weuh? Ik? Nooooit O-)
Cool dat t flash is... is zo'n programmer moeilijk/duur om te bouwen sprite?
Neehoor, ik heb er hier zelfs eentje liggen, bestaat uit een paralelle poort-plug + 3 schuifregisters. Is helaas wel voor DIP IC's. Als je schema's + programmatuur wilt hebben moet je maar ff gillen, is wel een hobbyprojectje voor eigen gebruik geweest, verwacht dus niet veel tho'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schematje zou cool zijn sprite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
ha gaaf! kan je zoiets online gooien :D
lijkt me relevant in dit topic? kan je het dan wel zo laten zien dat het werkt met het ictje dat ook op deze lcdtjes zit (dip ic's?? wasda..?) ik ben ook wel bezig met electronika maar van t meeste snap ik geen kont. nabouwe kan ik wel :)

lijkt me wel vet om er zelf een programma in te bouwen dat je eigen characters kan gebruiken (voor vu meters enzo ;)) en dat je er wat knopjes en leds aan kan hangen.

soort van simpele extreme baybus ofzo ;)

basic snap ik nog wel namelijk, c++ wordt al erg lastig en assembly, das nix voor mij :+
Sprite_tm schreef op 06 april 2003 @ 22:31:
offtopic:
Weuh? Ik? Nooooit O-)
offtopic:
vast... :P speciaal voor de liefhebbers van de tijd heb ik er maar weer een klokje overheen gebouwd :).. (is er een forum om over avatars te babbelen?)

[ Voor 23% gewijzigd door Punksmurf op 06-04-2003 23:21 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Ok, ik heb de unit weer gevonden, sjezus, tis haast een jeugdzonde. Heb hier zo 123 geen camera maar dis is wat ik zie: een doosje met daarin veeeeeel draad, een 32-pins DIL-connector (voor de 29F040 waarvoor 'ie bedoeld was) en 3 IC-tjes. (Het geheel zal ergens een 8 jaar geleden door mij gemaakt zijn, ik kan het meeste echter nog vrij goed uit m'n hoofd reproduceren) Ik heb geen leuk progsel om schema's te fixen dus ik beschrijf het maar. Aan jullie de eer om er evt. een leuk iets van te bakken.

De 3 IC'tjes zijn allemaal 74HC164's, dat zijn schuifregisters. Datasheet hier. De flash-chip die erin hoort is een 29F040, die is iig qua pinout compatibel met de 28C010. Pinout staat hiertussen
Ok, wat is het idee? De datalijnen van de LPT-connector gaan rechtstreeks naar de datalijnen van de flashchip. De eerste, tweede en derde lijnen lopen ook door naar pin 1 en 2 van de eerste, tweede resp. derde HC164. De CP-ingangen van de HC164's lopen samen naar pin16 van de paralelle poort. De /MR-ingangen van de 164's zijn aan de +5V geknoopt zodat ze niet resetten. De CE-pin van de flashchip loopt naar de aarde toe, de WE-pin van de flashchip naar pin18 van de LPT, de OE-pin naar pin17. Voor de rest zijn alle Vccs en Gnds van de chip natuurlijk samengeknoopt en aan een stabiele 5V-powersupply geknoopt en zijn er op strategische plaatsen ontstoorcondo's tussen de + en - van de IC's aangebracht.

Anywayz, zo zittie hardwarematig inelkaar, als je hier uitkomt wil ik wel es kijken of ik de sw kan fixen. Als alternatief wil ik wel kijken of ik mijn dradenboelprogrammer weer aan de praat kan krijgen en een adaptertje kan fixen waarmee ik evt. ook jullie chips kan flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmz is er geen ready made kitje te vinden voor die dingen? want ik zit wat te browsen maar wordt dood gegooit met allerlei meuk die ik niet snap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier een schema gevonden voor de Atmel programmer. Wel een beetje uitgebreid, maar echt ingewikkeld is ie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
sprite van jouw verhaal heb ik het volgende gemaakt, klopt dat???

ik snap er geen bal van ofzow maar zo moet het dan toch? tiz ws net zo'n zooi als jouw praktijkwerkje :+ lijntjes die kruisen zijn niet verbonden, tenzij er een rondje op staat. ook alle vcc's en gnd's verbonden dit heb ik voor de overzichtelijkheid niet gedaan. kun jij aangeven wat voor onstoordingen er waar geplaatst moeten worden dat snap ik nl niet :+

Afbeeldingslocatie: http://images.punksmurf.nl/schema.png

creatief met corel :D

[ Voor 6% gewijzigd door Punksmurf op 07-04-2003 14:44 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Kijk, dat lijkt er al veel op. Ik ben nog 1 ding vergeten in mijn verhaal: de Q0-Q7 van de bovenste chip lopen naar A0-A7 van de flashchip, de Q0-Q7 van de middelste chip naar A8-A15, de Q0-Q2 van de onderste naar A16, A17 en A18. (in jouw schema dus alleen Q0 naar A16). Veel plezier met tekenen >:)

De ontstoorcondo's zijn trouwens allemaal 1uf en tussen de Vcc en de Gnd van elk chippie zit er 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sprite_tm schreef op 07 april 2003 @ 15:24:
.......

De ontstoorcondo's zijn trouwens allemaal 1uf en tussen de Vcc en de Gnd van elk chippie zit er 1.
Maak er 100 nF of 47 nF ontstoorkondensatoren tussen de VCC en GND van voor iedere chip/IC en een condensator van 10 uF (Elco) direkt over de voedingaansluiting van de LPT connector en het bevalt mem stuk beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:35
uhm, wat is het doel van het opnieuw flashen van dat geheugen?
is mij een beetje ontgaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

nieuwe (extra) tekens voor je display

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

DoD Cerberus schreef op 07 april 2003 @ 17:00:
nieuwe (extra) tekens voor je display
Mwoah, das nog wel het minste... Met die microcontroller kun je zo gruwelijk veel, en je hebt nog extra poortjes over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
Laupro is weer bijgewerkt, heb vandaag weer wat spullen afgeleverd op het postkantoor.

Even een waarschuwing in het verpakkingsmateriaal (die witte dingetje) zitten max232's geprikt gooi dit dus niet weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-10 07:36

spok9

Groen...

Zouden ze ons over een tijdje gaan herkennen bij het postkantoor? >:)

Ik heb mijn LCD inmiddels ook aan de praat :)

* spok9 was met z'n stomme hoofd de ground van de MAX232 vergeten aan te sluiten...

En dat studeert dan elektrotechniek |:(

* spok9 schaamt zich ;)

[ Voor 63% gewijzigd door spok9 op 07-04-2003 21:15 . Reden: M'n LCD werkt! ]

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:53

Leejow(saait)

Blater

spok9 schreef op 07 april 2003 @ 18:06:
Zouden ze ons over een tijdje gaan herkennen bij het postkantoor? >:)
Ik begin de TNT bezorger in de buurt te kennen hij moet elke week wel wat bezorgen hier :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DrNizeGuy schreef op 07 April 2003 @ 16:57:
uhm, wat is het doel van het opnieuw flashen van dat geheugen?
is mij een beetje ontgaan
Dan kan je er eigen firmware in stoppen die meer kan dan de standaard firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Sprite_tm schreef op 07 April 2003 @ 15:24:
Kijk, dat lijkt er al veel op. Ik ben nog 1 ding vergeten in mijn verhaal: de Q0-Q7 van de bovenste chip lopen naar A0-A7 van de flashchip, de Q0-Q7 van de middelste chip naar A8-A15, de Q0-Q2 van de onderste naar A16, A17 en A18. (in jouw schema dus alleen Q0 naar A16). Veel plezier met tekenen >:)

vandaar... t zijn schuifregesiters en je gebruikt die uitgangen niet...ik vond het al zo weinig draadjes |:(

nah, k denk dat t erg onoverzichtelijk wordt als ik dit er nog in ga zetten. alleen je 1e verhaal was redelijk ingewikkeld om te volgen, dus vandaar dat ik t maar even ging kliederen. ik heb er ook geen goed progsel voor dus.
deze dingen zijn redelijk simpel zelf te bedenken (vind ik dan). ontstoorcondensatoren met de + bij de vcc en de - bij de gnd dat snappen de meesten wel denk ik (of zeg ik nu iets doms :P) evenals een paar draadjes tussen die chippies...

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmauG
kijk eens aan... mn lcd's zijn zojuist binnen gekomen!!! _/-\o_ _/-\o_ Eskimo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9

spok9

Groen...

SmauG schreef op 08 april 2003 @ 09:57:
kijk eens aan... mn lcd's zijn zojuist binnen gekomen!!! _/-\o_ _/-\o_ Eskimo ;)
En ik dan? We pakken met z'n tweeën in hoor!

* spok9 voelt zich ondergewaardeert...

:+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmauG
:*** Spok9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralpy
jippie! ik kan ook aan het spelen gaan, mijn displaytjes zijn binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-10 17:36
Punksmurf schreef op 07 April 2003 @ 14:43:
sprite van jouw verhaal heb ik het volgende gemaakt, klopt dat???

ik snap er geen bal van ofzow maar zo moet het dan toch? tiz ws net zo'n zooi als jouw praktijkwerkje :+ lijntjes die kruisen zijn niet verbonden, tenzij er een rondje op staat. ook alle vcc's en gnd's verbonden dit heb ik voor de overzichtelijkheid niet gedaan. kun jij aangeven wat voor onstoordingen er waar geplaatst moeten worden dat snap ik nl niet :+

[afbeelding]

creatief met corel :D
Weet je zeker dat pin18 aan die WE moet zitten, volgens de beschrijving van de lpt is pin 18 nl. gnd...

[ Voor 10% gewijzigd door DustMan4u op 08-04-2003 12:44 ]

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-10 14:04
Woei thnx eskimo en spok9 :) ze zijn binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10 03:25
SmauG schreef op 08 April 2003 @ 09:57:
Idem :P
_/-\o_ Eskimootje _/-\o_
Idem :P
_/-\o_ spok9 _/-\o_

Hartstikke bedankt jongens, ik ben er blij mee! :>

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
DustMan4u schreef op 08 April 2003 @ 12:43:
[...]

Weet je zeker dat pin18 aan die WE moet zitten, volgens de beschrijving van de lpt is pin 18 nl. gnd...
uh jah.. uit mijn hoofd is 18-25 van lpt gnd idd...
mja ik weet t niet, ask sprite, k heb t uit zijn beschrijving...

duzze.. bij deze, sprite klopt t dat WE van de flashchip op pin18 (gnd?) moet?

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 13:49
Okee en is er al een duidelijk schema of tekening om de max 232 interface te bouwen en het lcd aan te sluiten? zo ja, waar? ik wil me lcd snel aansluiten :)

sorry als ik een domme vraag stel maar zie het niet zo 1 2 3 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)

Leejow(saait)

Blater

* Leejow(saait) baalt ervan datie helemaal onderin staat en zijn LCD dus als allerlaatste binnenkrijgt

gewoon om te huilen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9

spok9

Groen...

Het schema is al een aantal keer gepost hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-04 13:28
heb mijn spulletjes ook binnen...

ik denk dat namens alle tweakers die meedoen aan deze IA spreek als ik zeg:

Eskimootje en spok bedankt, dit echt was een SUPER inkoopactie!! Goed geregeld!!

wat voor een aantal mensen nog rest is het wachten op de backlight kits, waarbij we hier zelfgemaakte projectjes handleidingen, etc kunnen posten :)

[ Voor 15% gewijzigd door jazz op 08-04-2003 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
nah.. sommige mensen moeten ook nog w88 op hun lcd's :( k heb pas de 28e besteld dus k sta vrij onderaan :(

nja...ze komen vanzelf :D:D

* Punksmurf smeekt eskimootje toch wel om een voorkeursbehandeling :P

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralpy
ey Spok9 en Eskimootje, ik weet niet of het wel zo verstandig is om die elko's in het zakje van de lcd op te sturen, want ik denk dat daarom een donkere vlek op mijn display zit. (Dat toevallig die elko op het display is komen liggen en dat hij die druk daarvan niet helemaal aan kon)

Maar mijn andere display's werken gewoon helemaal toppie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me hoopt dat hij nog net bij de eerste zending zit en ze dus snel krijgt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
owkeej doen we dat voortaan anders, als je me na de IA een mail stuurd zorg ik dat je een ander exemplaar krijgt, Ralpy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He spok wanneer kunnen we de how-to verwachten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-10 14:41
Ik heb m vandaag ook in de bus gekregen! :D
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~h.krabbenborg/lcd/01011226.JPG

8)

/hmm camera beetje vaag ingesteld :/

[ Voor 15% gewijzigd door _Hades_ op 08-04-2003 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9

spok9

Groen...

Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 21:18:
He spok wanneer kunnen we de how-to verwachten :?
Ik heb het nog steeds wel druk met leren en euh... d'r was nog iets... oh jah... het inpakken en verzenden van LCDtjes ;)

Ik denk dat het morgen avond wordt ofzo... Maar ik weet het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo
Ok en hoe weet ik nou welke pin welke is op het lcd? :?
Ik kan dat dus echt niet vinden...

dus.. wat is op de lcd pin 1? en 2? enz

[ Voor 20% gewijzigd door MrOizo op 09-04-2003 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrOizo schreef op 09 April 2003 @ 00:16:
Ok en hoe weet ik nou welke pin welke is op het lcd? :?
Ik kan dat dus echt niet vinden...

dus.. wat is op de lcd pin 1? en 2? enz
Bekijk de LCD van achteren leg hem zo dat de bolle kant naar links wijst en de rechte kant naar rechts, de connector is nu beneden.
Aan de linkerkant van die connector is een pijltje (driehoek), die wijst naar pin 1 (dat is ook de kant waar weerstand R1 zit).

PS die witte connector is een klem connector. Trek het beweegbare gedeelte van die connector voorzichtig omhoog, tot je niet meer verder kunt (dus niet helemaal lostrekken/maken!!). Duw nu de (vertinde) draadjes in de gaten van de connector. Heb je alle draadjes er in gestopt, dan druk je het beweegbare gedeelte van de connector naar beneden en klem je de draden vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Punksmurf schreef op 08 April 2003 @ 15:36:

[...]

uh jah.. uit mijn hoofd is 18-25 van lpt gnd idd...

mja ik weet t niet, ask sprite, k heb t uit zijn beschrijving...

duzze.. bij deze, sprite klopt t dat WE van de flashchip op pin18 (gnd?) moet?
Errm, nee, de /OE en de /WE moeten aan aanstuurbare lijntjes van de LPT hangen. Ik kan zo 123 niet kijken waar precies, maar als er interesse in is dan wil ik uberhaupt wel es een keer een schema inmekaar flansen (hoewel ik denk dat degenen met een beetje kennis van logica en hardwareprogrammmeren al precies weten hoe de programmer werkt...)

Mijn LCD werkt ook (geen zin om pics te schieten, ziet er precies hetzelfde uit als de andere LCD's :P ) en ik ga deze week wel eens mijn programmer naar PLCC ombouwen, zodat ik kan kijken of Basic er ook op past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo
er is hier helemaal geen driehoek of pijltje te zien :( wel R1

tnx voor de info

[ Voor 15% gewijzigd door MrOizo op 09-04-2003 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralpy
Is er nu eigenlijk al software die hem ondersteund? of een soort van plugin voor software?

want hyperterminal begint toch te vervelen na een tijdje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-10 22:59

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ralpy schreef op 09 april 2003 @ 09:03:
Is er nu eigenlijk al software die hem ondersteund? of een soort van plugin voor software?

want hyperterminal begint toch te vervelen na een tijdje....
Start een willekeurige ontwikkelomgeving op, maak een connectie met de seriele poort en gaaaaan! ;)
Misschien dat je ff aan Yarv z'n kop kan zeuren dat ie een (pre) release doet van LCD Studio? Of ff wachten totdat ik weer thuis ben geweest en LCDInf Windows heb aangepast met een driver voor deze dingen ;) (ben een paar dagen niet thuis geweest.. dus ik weet niet eens of die van mij al binnen is ;) ).

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
als ik m'n lcd heb ga ik wel klooien voor software
maar dat zal ws wel personal use soft worden...maar wie weet wordt t nog wat :) k heb al aardige plannen en een zootje chippies klaarliggen om wat leuks te bouwen duzzzz... nah, als t wat wordt horen jullie t cker nog :)

edit:
trws, de lol van dit display is dattie zo'n beetje vt100 compatible is.. dan zou ik dus ook een andere pc met hyperterminal erop met 3 draadjes aan deze kunnen hangen en softkloten? dat moet kunnen dan toch? of is de display nét níét compatible? k meen dat er ook verschillende commando's waren ofzo, maar ik ken vt100 niet. en is t mogelijk de cursor uit te zetten?

edit:
edit 2: note to self... lees de documentatie eerst nog eens...

edit:
edit 3: is er al een nieuwe versie van de documentatie?

kwoot uit documentatie:

1 INTRODUCTION

· System description
· System layout / block diagram

Describe system, what is included, how it can be used…

dit ziet er niet echt 'af' uit namelijk :/

[ Voor 72% gewijzigd door Punksmurf op 09-04-2003 10:18 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGP
  • Laatst online: 02-09 22:30

MGP

Nice, heb mijne net in de brievenbus gevonden. Mooie snelle actie :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

verdorie zeg, nog steeds geen beeld... Ik ga van het weekend een nieuwe max232 interface solderen met m'n andere scherm, kijken of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
Creepy schreef op 09 April 2003 @ 09:43:
[...]

Start een willekeurige ontwikkelomgeving op, maak een connectie met de seriele poort en gaaaaan! ;)
Misschien dat je ff aan Yarv z'n kop kan zeuren dat ie een (pre) release doet van LCD Studio? Of ff wachten totdat ik weer thuis ben geweest en LCDInf Windows heb aangepast met een driver voor deze dingen ;) (ben een paar dagen niet thuis geweest.. dus ik weet niet eens of die van mij al binnen is ;) ).
Uhm je LCD word vanavond of morgenmiddag verstuurd dus als je vrijdag er bent komt het goed. Yarvieh is bijna klaar met zn software nog een bugje geloof ik maar daar kan hij zelf alles over vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Eskimootje schreef op 09 April 2003 @ 13:11:
[...]

Uhm je LCD word vanavond of morgenmiddag verstuurd dus als je vrijdag er bent komt het goed. Yarvieh is bijna klaar met zn software nog een bugje geloof ik maar daar kan hij zelf alles over vertellen.
:> Alleen ben ik vrijdag niet thuis :X
Och.. ik zit niet zo te wachten op de software van Yarv aangezien ik thuis nauwelijks windows draai En daarbij ben ik 1 van z'n betatesters.. dus raad eens wat ik draai als ik WEL onder Windows zit ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
Creepy schreef op 09 April 2003 @ 13:25:
[...]

:> Alleen ben ik vrijdag niet thuis :X
Och.. ik zit niet zo te wachten op de software van Yarv aangezien ik thuis nauwelijks windows draai En daarbij ben ik 1 van z'n betatesters.. dus raad eens wat ik draai als ik WEL onder Windows zit ;)
Ik wil het ook best naar ergens anders sturen hoor, wat voor jouw het makkelijkst is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Eskimootje schreef op 09 April 2003 @ 13:27:
[...]

Ik wil het ook best naar ergens anders sturen hoor, wat voor jouw het makkelijkst is :)
Ik denk niet dat m'n vriendin er zo blij mee is als ik LCD'tjes naar haar huis ga sturen en daar rustig mee ga zitten prutsen bij haar thuis ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Creepy op 09-04-2003 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Creepy schreef op 09 april 2003 @ 13:30:
[...]

Ik denk niet dat m'n vriendin er zo blij mee is als ik LCD'tjes naar haar huis ga sturen en daar rustig mee ga zitten prutsen bij haar thuis ;)
LOL

Wat gaat er nou voor: je vriendin of het genot van een groep >:) ;). Veel plezier daar Creepy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
hint: ik ben jarig vandaag.. krijg ik nog een kadootje van je eskimootje? :>

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
Punksmurf schreef op 09 april 2003 @ 14:44:
hint: ik ben jarig vandaag.. krijg ik nog een kadootje van je eskimootje? :>
Gefeliciteerd :+

Hint: nog 1 keer en je bent de laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beetje vreemd, ik heb gewoon op pin 16 5v staan en op pin 15 de gnd, maar er komt uit pin 6 iets van 0,628 v, beetje gaar heeft iemand een idee waar door dit komt.
verder word er niks warm ofzo en geeft het lcdtje als je je pc aanzet ff een roodlampje.
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msentinelb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:16

msentinelb

Arghhhhh!

de lcds zien er bruut :P

Specs van mijn bak Hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmauG
Ik heb 2 schakelingen succesvol gesoldeerd.. alleen ben ik daarmee achter het feit gekomen dat de schakeling alleen werkt met de max232n die eskimootje meestuurde en dus niet werkt met een andere (die ik hier in huis had) omdat ik nogal een n00b ben met de soldeerbout heb ik een van de ic's verkloot en doe ik dus een beroep op jullie tweakers.

Zou een van jullie mij een max232n (uit de ia dus) op kunnen sturen tegen een redelijke vergoeding.. want bestellen bij conrad gaat me 14euro porto kosten en dat vin ik te duur

mail maar SmauG at Chello punt NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Eskimootje schreef op 09 April 2003 @ 14:51:
[...]

Gefeliciteerd :+

soz... just exited... *ritst zijn bijdehante bek dicht*

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eskimootje schreef op 09 April 2003 @ 14:51:
Ik dacht dat ik de laatste was :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Laatst online: 22-06-2022
Eskimootje weet je al iets van de volgende lichting lcds (dit waren toch pas de 1e 160? :?) Ik hoopte em voor de meivakantie of erin te krijgen, maar dat zal toch wel lukken? toch? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
* Eskimootje vraagt zich af wat er niet duidelijk was aan zn mail die die maandag verstuurd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
  • Laatst online: 01-04 12:36
Hoe kan je nou zien op Laupro als hoeveelste je hebt besteld? Is dat gewoon op datum sorteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-TheGrimReaper- schreef op 09 April 2003 @ 19:04:
Hoe kan je nou zien op Laupro als hoeveelste je hebt besteld? Is dat gewoon op datum sorteren?
Jah als je op datum klikt dan wordt het gesorteerd, op bestelling dus.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2003 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
-TheGrimReaper- schreef op 09 April 2003 @ 19:04:
Ja en jij bent de eerstvolgende die aan de beurt is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
  • Laatst online: 01-04 12:36
dat dacht ik al ja. perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9

spok9

Groen...

Creepy schreef op 09 April 2003 @ 13:30:
[...]

Ga jij eens ff je vriendin opvoeden dan! :P

Anyway, je LCD'tje is gesoldeerd, zometeen loop ik ff langs de brievenbus. Vrijdag heb je hem, mits de post meewerkt, in huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

spok9 schreef op 09 April 2003 @ 19:31:
[...]

Ga jij eens ff je vriendin opvoeden dan! :P

Anyway, je LCD'tje is gesoldeerd, zometeen loop ik ff langs de brievenbus. Vrijdag heb je hem, mits de post meewerkt, in huis :)
_/-\o_ :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)

Leejow(saait)

Blater

Ik baal echt dat ik bij de laatste shift zit want ik heb vanaf woensdag een week vrij
eskimo, hoe lief moet ik je aankijken om bij de volgende te komen?

*puppie oogjes*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9

spok9

Groen...

Leejow(saait) schreef op 09 April 2003 @ 20:11:
Ik baal echt dat ik bij de laatste shift zit want ik heb vanaf woensdag een week vrij
eskimo, hoe lief moet ik je aankijken om bij de volgende te komen?

*puppie oogjes*
Een bedrag met 4 nullen voor de komma storten op mijn bankrekening heeft meer zin >:)

Oftewel, we werken zoveel mogelijk op volgorde van besteldatum, punt uit. Zeuren heeft geen zin. (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)

Leejow(saait)

Blater

spok9 schreef op 09 april 2003 @ 20:18:
[...]

Een bedrag met 4 nullen voor de komma storten op mijn bankrekening heeft meer zin >:)

Oftewel, we werken zoveel mogelijk op volgorde van besteldatum, punt uit. Zeuren heeft geen zin. (8>
Wat wel?? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9

spok9

Groen...

Je mond houden, niks posten en rustig in een hoekje afwachten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
spok9 schreef op 09 april 2003 @ 20:22:
[...]

Je mond houden, niks posten en rustig in een hoekje afwachten >:)
* Eskimootje hoort voor de eerste keer eens echt iets zinnigs van spok9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9

spok9

Groen...

Eskimootje schreef op 09 April 2003 @ 20:42:
[...]

* Eskimootje hoort voor de eerste keer eens echt iets zinnigs van spok9.
* spok9 herinnert Eskimootje eraan dat in je 1tje inpakken een hoop tijd kost >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)

Leejow(saait)

Blater

spok9 schreef op 09 April 2003 @ 20:51:
[...]

* spok9 herinnert Eskimootje eraan dat in je 1tje inpakken een hoop tijd kost >:)
Alsof hem dat dan nog wat uitmaakt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmauG
Hier dan mijn lcd met schakel... zoals je ziet mist de max232n nogsteed.. maar daar wordt van alle kanten aan gewerkt

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/tastel/lcd.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/tastel/lcd-klaar.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/tastel/schakel.jpg
Ik heb de schakel gister 3x moeten maken.. en heb daarbij echt alles verprutst wat eskimootje me toestuurde :X vanochtend dus maar naar de electroboer gegaan en alles opnieuw gesoldeerd... stapje voor stapje, heel rustig... en wat wil het geval... 2stuks.. helemaal in orde ;) zonder nog meer spul te slopen :D:D

Bewezen dus dat ervaring leert

edit:

888ste post in dit topic ;)

[ Voor 4% gewijzigd door SmauG op 09-04-2003 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem gister ook binnengekregen :) en kep gister en vandaag gesoldeerd :) en hij werkte in 1x :) bes vet.. maar k w8 met smart op de software, en ook op het backlight setje :p wat k van XNDR krijg :)

_/-\o_ Maar Eskimo en Spok9 hartelijk bdankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Weet je wat mijn probleem best wel es kan zijn? Ik heb denk ik de verkeerde MAX232... Er zijn g*dverdomme verschillende soorten in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmauG schreef op 09 April 2003 @ 16:45:
Ik heb 2 schakelingen succesvol gesoldeerd.. alleen ben ik daarmee achter het feit gekomen dat de schakeling alleen werkt met de max232n die eskimootje meestuurde en dus niet werkt met een andere (die ik hier in huis had) omdat ik nogal een n00b ben met de soldeerbout heb ik een van de ic's verkloot en doe ik dus een beroep op jullie tweakers.

Zou een van jullie mij een max232n (uit de ia dus) op kunnen sturen tegen een redelijke vergoeding.. want bestellen bij conrad gaat me 14euro porto kosten en dat vin ik te duur

mail maar SmauG at Chello punt NL
Over welk precies type MAX232 heb je het dan die het niet zou doen (nummer dat op het IC staat)?

PS elke elektroboer heeft een MAX232 , dus zo duur kan het niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmauG
kopt helemaal... ik heb een Max232n nodig... en ik had een Max232ECPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGP
  • Laatst online: 02-09 22:30

MGP

SmauG schreef op 09 April 2003 @ 23:22:
kopt helemaal... ik heb een Max232n nodig... en ik had een Max232ECPE
ECPE staat voor de soort behuizing, interne verschilt de chip niet met de Max232n (als goed is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die hard nodig software nodig hebben, heb ik wel een programmatje geschreven, wat eigenlijk alleen is ingesteld op mijn computer en wensen. Het volgende wordt er getoond op de LCD: IP, Tijd, Internet status met online tijd, download snelheid, gebruikte geheugen%, CPU gebruik en vrije schijfruimte (van de C en D schijf). Het is geschreven in Visual Basic 5, en het is helemaal niet uigebreid met andere funties. Ik heb niet echt zin om een programma te gaan schijven wat voor iedereen compatible is (srry :)) , maar voor de mensen die niet kunnen wachten tot LCDstudio klaar is (zoals ik), is dit een leuk alternatief om hun display werkend te zien. Ik merk het wel of er vraag naar is, en dan zet ik het wel online zodra ik het een beetje heb aangepast. (Aanpassen zit hem in keuze van COM-poort en harde schijven om te tonen) Er is overigens ook geen support mogelijk op het programma ;)

PS: ik heb als IC een ST232CN gebruikt, ik had hem toevallig nog liggen en het werkt.

</StarSoft>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Er hangt hier een MAX232CPE in en die doet het fantastisch. Voor zover ik die datasheets begrepen hebt kan het wat uitmaken ivm. de condo's die je eraan knoopt. Ik heb er zelf 1uF aan hangen, maar ik denk dat als je er 10uF aan hangt je in alle gevallen wel goed zit.

Sebastius: Ok, ik ga maar es ff helpen debuggen: Ik negeer ff de obvious dingen (sw probleem, power niet aangesloten)

- Als je aan het contrastregelaartje schuift, zie je dan wel de blokjes van het LCD van compleet wit naar bijna compleet zwart gaan? Zonee, meet Vee es? Moet een volt of -9 zijn.

- Zie je de cursor van het LCD knipperen? (Zwart blokje ter grootte van een character, knippert met ongeveer 1Hz.) Nee -> LCD firmware / uC stuk.

- Als je wat naar het LCD stuurt, krijg je wat in Hyperterminal te zien?
Ja -> max232 + firmware OK. (meen ik)
- Haal wat naar pin13 en 14 van de MAX232 loopt los en knoop ze aan elkaar vast, tik wat in in HyperTerminal. Zie je wat? nee -> kabel stuk.

- Sluit pin13 en 14 weer aan, haal pin11 en 12 los. Sluit ze aan de kant van de max232 op elkaar aan. Tik wat in in HyperTerminal. Krijg je de tekst die je ziet te zien? Nee? -> MAX232 stuk, meet voor de gein es wat er op pin 2 en 6 staat.

Geef me de antwoorden en ik zal je verder proberen te helpen. Suc6 iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
Yarvieh: LcdStudio 1.5.0.0 Released _o_ dank u :D (is software voor de lcd's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goed bezig met zijn alle!!

ik w8 mijn lcd met smart af
ik ga dan ook maar weer eens een beetje met VB proggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de7geitjes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-10 13:11
Ik heb hem gisteren ook in elkaar gesoldeerd vandaag een s met het programma gaan stoeien

"Hé Bob, drie bier!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralpy
de7geitjes schreef op 10 April 2003 @ 09:42:
Ik heb hem gisteren ook in elkaar gesoldeerd vandaag een s met het programma gaan stoeien
offtopic:
haha.. jij gesoldeerd? nouja.. ok.. je hebt het ic voetje erop gesoldeerd :)
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.