[GoT] Roleplay Topic, revisited

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 271 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018
Lang geleden, toen SP nog SP was... :)

Werd er op GoT enige tijd met redelijk succes gerole-played. En dan doel ik niet op Baldur's Gate achtige computerspelletjes, maar de vertellende vorm, meest bekend van het (Advanced) Dungeons And Dragons role playing systeem. Recent gaan er weer geluiden op om een dergelijke vorm van role playing wederom op GoT te gaan bedrijven, maar dan in het nieuwe SGD. Dit leek mij een erg goed plan, en vandaar dit topic, om te kijken of er meer mensen geinteresseerd zijn. Heb je absoluut geen idee waar het over gaat, post dan niet in het topic. Zoek dan naar pen & paper rpg of ad&d, er zijn andere topics over geweest.

Wanneer mensen mee willen doen, meld dat dan in dit topic. Persoonlijk lijkt me een groep van 6-8 players het beste werken, als er veel meer mensen zijn kunnen er 2 topics komen, maar dan heb je ook 2 gamemasters nodig. Zelf zou ik eventueel gamemaster willen zijn, wanneer niemand anders hiertoe behoefte heeft, maar liever zou ik spelen. Wanneer dus iemand zich meer geroepen voelt, en ervaring heeft om te GM-en, graag!

Waar we het wel even eens moeten worden zijn 2 dingen: welk systeem en welke setting. Indertijd werd er een door Lord Daemon ontwikkeld systeem gebruikt, wat naderhand bijna geheel overboord gegooid werd. Wat er na het strippen nog overbleef staat hier. Mijn conclusie hieruit is dan ook dat we een zoveel mogelijk vertellende wijze van spelen moeten hebben. Hoe beter men roleplayed, hoe minder systeem en regels we nodig hebben. Spelers krijgen behoorlijk de ruimte om het verhaal te vorderen, zolang ze geen enorme gebeurtenissen toevoegen of voor medespelers acties bepalen. Enige wat WEL vrij handig was waren de online die-rolls die iemand toen ontwikkeld had, waarmee belangrijke acties bepaald konden worden.

Tweede vraag is: welke setting? Een vampire achtige goth-punk setting, forgotten realms high fantasy, blade runner cyberpunk, alles is mogelijk natuurlijk. Your imagination is the limit :)

Dus, reageer zo snel mogelijk en roep je vriendjes en vriendinnetjes erbij, dan kunnen we dauwn toe bizznuzz gaan ;)

Linkjes
[GoT] Roleplay topic
LD's campaign, bevat wel wat goeie uitleg over de spelmanier van toen.
IceStorms Campaign

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik ook nog aan meegedaan :)
Helaas moest ik ermee stoppen door tijdgebrek, en nu heb ik nog minder tijd dus ik doe niet mee :)

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 19:38
Count me in :)

Ik ben voorstander voor een forgotten realms-achtige setting. Vampire doet me niets, maar Bladerunner-achtig kan eventueel ook (wordt voor mij nieuw). Of een combinatie van een forgotten realms-achtige setting met de huidige tijd.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virgil
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08 02:10

Virgil

We're not alone

Ik wil ook meedoen.
Alleen ik ben _NOG_ niet bekend met hoe dit allemaal werkt.

Ben nog bezig met het doorlezen van de andere topics

Ahh.
Dus een char verzin je zelf.
Eigenschappen cq Skills die bepaal je door punten te verdelen. (Lees net stukje uit Lord Daemon's campaign.

[ Voor 34% gewijzigd door Virgil op 21-01-2003 17:16 ]

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een goede roleplay spel wilt hebben moet je maar naar www.wintin.org.
download dan wintin als je die hebt geunzipped open dan het bestandje met kuifje erop :P
toets dan in #ses wd waterdeep.mudsrus.com 6660
dat is een roleplay spel met alleen tekst als je het wat lijkt probeer het dan
het kan zijn dat de immortals nieuwe mensen hebben geblokt maar dan mot je ff een email sturen naar het adres dat je dan krijgt te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ow ja het is gebasseerd op dungeons and dragons het firstteer en secondteer enzo met wizard classes enzo
probeer het maar eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 11:11
I'm in. Heb D&D 3de editie gespeeld :) Ik zou voor forgotten realms achtige avonturen gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm klinkt erg interresant :+

In principe zou ik wel meer willen weten over de setting, ik ben nl een enorme fan van Vampire the Masqurade, Mage, Sorcerer (oftewel the World of Darkness :+) maar ik heb ook ervaring met AD&D, D&D 3rd edition en Call of Cuthulu (let niet op schrijffouten :P)

En hoeveel tijd verwacht je dat erin gaat zitten ? (per dag/week/maand want ik heb in het weekend (nog) geen internet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waterdeep is ook een forgotten realms roleplay spel en afgelijd van d&d
het is een spel met alleen maar regels je ziet geen beelden :P
maar het is erg verslavend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
Eh, ik ga geen specifieke Forgotten Realms of whadevver gebruiken als ik de game host. En ik ben ook niet geinteresseerd in een mud :)

Het gaat er dus over dat er HIER OP GOT gespeeld wordt. Als je het daar niet over wil hebben, zoek een ander topic op. En ik gaf een voorbeeld van type settings, maar ga geen specifieke setting gebruiken, net als ik geen D&D of ander systeem ga gebruiken, omdat dat niet werkbaar is op GoT. Wanneer mensen iets heel anders willen, stel gerust voor :) Lees anders eerst even voor je post.

Gamegod > De setting is DUS nog niet bekend, maar zoals ik zei, als IK ga GM-en zal het geen standaard boxed setting zijn. Ervaring is toch dat bottom-up development (dwz, je verzint eigenlijk alles along the way ipv van te voren alles vast te leggen) beter werkt in dergelijke gamevorm.

Samenvattend:
Wie doet me en wat wil ie?

Coffeemonster - Medieval Fantasy, evt. Cyberpunk
SeRRveR - (waar lees jij over puntenverdelen btw? Is toen niet gebeurt)
Brik - Medieval Fantasy
Gamegod (misschien) - Gothpunk

edit:
Typo? Waar?

Hoeveel tijd? Tja, eens in de week lijkt me wat traag, maar ik kan natuurlijk ook niet de hele dag lopen posten :) Probeer toch elke dag even te tjekken hoe het verhaal loopt, maar als je in het weekend echt neit kan valt daar wel een mouw aan te passen. Nadeel is wel dat ik DAN net meeste tijd heb, ik heb door de week alleen in de middaguren ooit tijd.

[ Voor 17% gewijzigd door DarkX op 22-01-2003 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil mee doen maar moet ik alleen ff weten hoeveel tijd je verwacht dat we erin zullen steken.

Ik ben zeer nieuwsgierig omdat ik nog niet geroleplayed heb via een forum maar als je verwacht dat we er echt veel tijd in moeten steken dan haal ik dat niet ivm werk :P

Setting maakt me eigenlijk ook niet zoveel uit :+
Ben best flexibel af en toe

Edit:
PS in jouw laatste post zit een typo :+
grapje 8)7 :/

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2003 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08-2024
Ik wil ook wel mee doen! Maar goed dan moet het wel een leuk avontuur zijn, leuke setting enz. ik vind Vampire The Masquerade erg vet, of andere White Wolf settings.

Probleem is denk ik wel dat er misschien wat vervuiling tussen komt van users die niet mee doen maar toch hier in gaan posten.

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
Tegen de tijd dat we starten gaat dat in een nieuw topic natuurlijk. Vorige keer dat we dat deden hadden we niet tot nauwelijks last van vervuiling. Voordeel was toen wel dat er een mod GM-de, die kon vervuiling wat beter verwijderen, maarja.

Samenvattend:
Wie doet me en wat wil ie?

Coffeemonster - Medieval Fantasy, evt. Cyberpunk
SeRRveR
Brik - Medieval Fantasy
Gamegod - Goth
Yuri - Goth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
Trouwens, ik weet niet precies hoeveel ervaring men hier heeft in rp-en, maar wanneer er vrij onervaren mensen meedoen, lijkt me eigenlijk medievel fantasy wel het verstandigste, omdat de meeste via games e.d. van ad&d een beter beeld hebben dan van de white wolf games (hoewel vampire:tm ook een game heeft, maar is toch niet zo populair als bijv Baldur's Gate). Maar het is maar een voorstel, wanneer iemand niet eens is speak up :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocrypha
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Weet iemand misschien een goede site waar de D&D regels (liefst laatste editie) worden uitgelegd? Ik weet er namelijk wel iets van maar niet genoeg om bijvoorbeeld met dit topic mee te doen. Ik zou er wel graag wat meer over willen weten. Topic van Lord Deamon ga ik zo doorlezen, maar dat lijkt me meer iets over die campaign van toen. Ondertussen zal er vast en zeker wel iets verandert zijn

[ Voor 26% gewijzigd door Apocrypha op 23-01-2003 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
uhm. De regels van D&D moet je kopen voor 25 euro oid per boek. Voor wat we hier gaan doen zijn die regels echter veel te veelomvattend, en gebruiken we bijna geen regels, voornamelijk beschrijvingen. Kennis is dus weinig nodig, fantasie en inlevingsvermogen des te meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkX schreef op 23 januari 2003 @ 15:26:
Trouwens, ik weet niet precies hoeveel ervaring men hier heeft in rp-en, maar wanneer er vrij onervaren mensen meedoen, lijkt me eigenlijk medievel fantasy wel het verstandigste, omdat de meeste via games e.d. van ad&d een beter beeld hebben dan van de white wolf games (hoewel vampire:tm ook een game heeft, maar is toch niet zo populair als bijv Baldur's Gate). Maar het is maar een voorstel, wanneer iemand niet eens is speak up :)
Ik heb ongeveer 3-5 jaar ervaring met Vampire en AD&D (2nd)
En ik heb pas een paar keer D&D (3rd) gespeeld

(en tussen door ook nog een aantal keer Unknown Armies, Call of Cuthulu en nog een paar dingen)

Je doet maar wat voor jou als DM/GM/ST het makkelijkst is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel lachuh zoiets. vraagt ook niet zoveel van je systeem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virgil

Virgil

We're not alone

Punten verdelen.
Als in:
30 punten die je over bijvoorbeeld
Kracht, snelheid, behendigheid etc. moet verdelen.
(Ik weet er ook niets van af.)

Maarja.
Stijl. Is dat vastgelegd ?
Mischien is het leuk om gewoon Fantasie achtig iets te doen.
Niet al te veel realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
Mja, ik vind punten niet zo nodig, als jullie je beetje kunnen gedragen. Als jullie een mooi karakter, met uiterlijk, karakter, background enzo verzinnen, dan mogen jullie van mij de abilities naar keuze invullen, met woorden. Dus bijv. kracht: bovengemiddeld. Het is dan niet de bedoeling om een superman karakter te maken, maar om een zo leuk mogelijk karakter te maken, wat bij je beschrijving aansluit. Het gaat niet om te winnen, maar om lol te hebben.

Heb trouwens in recordtijd wat html neergekalkt, daar kan dadelijk de info in gegooid worden. http://members.home.nl/rschreurs/gotrpg/

[ Voor 14% gewijzigd door DarkX op 24-01-2003 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
Freestyle dus. Wat mij betreft is dat prima. :) Misschien is het wel handig voor de spellcasters om iets van een richtlijn te hebben hoe krachtig een speuk is en hoe ver ze door hun spreukenconsumptie voor die dag heen zijn. Zij kunnen dan misschien het systeem van de vorige RPG-topics aanhouden (ongeveer dan).

Site ziet er overigens netjes uit. Is het de bedoeling dat we het verhaal daar gaan spelen in paats van GoT te 'vervuilen' (:X ;))?

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virgil

Virgil

We're not alone

Nee het is leuker als dit dus een soort animocheck topic wordt en dus als het eigenlijke verhaal begint in een 'schoon' topic.

En hoe zit het als we bijvoorbeeld 'game over' zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, sounds cool.

Snap er alleen niet zoveel van. :D

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2003 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
Uhm, we gaan spelen op GoT, in een nieuw topic, maar ik zelf vind het wel boeiend om een samenvattend verhaal op de site te houden. Dat heb ik vorige keer ook gedaan, en lezers buiten het topic waren er toen wel positief over. MikdoGG, in hoeverre ben je geïnteresseerd? Ik wil je best mee laten doen, maar dan wil ik wel zeker weten dat je meedoet, en dan moet je je ook wel even verdiepen in hoe een dergelijk spel doet. Freeform is dan wel de stijl, maar je moet een idee van rp hebben. Is er btw iemand met wat php ervaring oid dat we ff zo'n dice page neergooien, want ik kan dat iig totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
Goed, ik zal maar even wat knopen doorhakken :)

Spelers:

SeRRveR
Coffeemonster
Gamegod
Brik
Yuri
Apocrypha

Apehaar en MikdoGG ook?

System/Setting

Ik hou het maar bij een AD&D achtige Medieval Fantasy achtige wereld, ik denk dat met de huidige populariteit van o.a. Neverwinter Nights en Lord of the Rings daar iedereen wel een aardig idee van heeft. Systeem zo freeform mogelijk, hoewel een dice page zoals hij eerder aanwezig was handig zou zijn. Ik ben echter een PHP nixxert, dus daar zou iemand anders voor moeten zorgen.

What's next?

Het zou handig zijn wanneer jullie over je chars gaan denken, en deze naar rschreurs@home.nl sturen. Als character sheet had ik het volgende in gedachte:

Naam, leeftijd, lengte, gewicht, geslacht

STATS: (beschrijvend invullen naar keuze, vb: matig, zwak, sterk, zeer sterk)
Strength
Dexterity
Agility
Constitution
Health
Intelligence
Wisdom
Beauty
Charm

CLASS:
Korte beschrijving van type karakter. Gebruik evt D&D als voorbeeld.

Proficiencies:
Beschrijf wat je char zoal kan

Uiterlijke beschrijving

Karakterbeschrijving

Background

Jullie zijn vrij in het vormen, maar ik verwacht wel goed uitgewerkte en gebalanceerde karakters. Geen supermans, geen flinterdunne bashers of anderzins irritant gepeupel. Stop er wat tijd in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkX schreef op 28 January 2003 @ 13:33:
Jullie zijn vrij in het vormen, maar ik verwacht wel goed uitgewerkte en gebalanceerde karakters. Geen supermans, geen flinterdunne bashers of anderzins irritant gepeupel. Stop er wat tijd in :P
Ik speel altijd irritant 7(8)7 (vraag maar aan Yuri :+)

Je krijgt morgen wel een meeltje van mij met een figuur
Zal er wel ff rustig over nadenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virgil

Virgil

We're not alone

Je hebt mijn char binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 13:41

Crayne

Have face, will travel

Ik lees het graag, maar tijd is kostbaar op dit moment (met een kleine, een baan, een vrouw en een leven), dus Crayne speelt ff niet mee. :)

Mijn Library Thing catalogus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
SeRRveR> Eh nee? weet je zeker dat je naar rschreurs@home.nl gemailed hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
Ik zal de mijne ook ff maken, binnen 2 a 3 dagen heb je um.

Heb topic trouwens ff gebookmarkt :)

[ Voor 26% gewijzigd door Brik op 28-01-2003 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivion
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-07 00:55

Ivion

Mame Chishiki

Zou het misschien nog kunnen dat ik heel misschien mee zou kunnen doen? :D

Ben zelf een grote RPG-fan, speel veel PC-RPG's, maar ik speel ook IRL D&D 3rd Edition en ben nu met me groep ook Eternal Worlds aan het playtesten. :) De reacties zijn over het algemeen goed daarover, en ik vind het zelf een heerlijk systeem, de vrijheid. :D Heerlijk!

This post was created by millions of tiny cows jumping around on my keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virgil

Virgil

We're not alone

Ja heb daarnaartoe gemailed.

Ik ben Virgil Ashruf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je nog ruimte voor eentje? heb ook wel zin in een potje RPen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
Okay, dan worden de spelers nu als volgt:

Spelers:

SeRRveR
Coffeemonster
Gamegod
Brik
Yuri
Apocrypha
Hiro Shima
Ivion

Dit zijn er acht, en dat is wel mijn max. Stuur allemaal een zo uitgebreid mogelijk char op, dan kunnen we beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virgil

Virgil

We're not alone

Nogmaar een mailtje verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 20:15
Interessant topic... zou graag verslagen willen lezen, kan er niet meer bij zeker??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhm bedoel je zoiets met je PHP dice page?
http://www.planetadnd.com/utilities/dark_roller/index.php

char info komt er vanavond aan

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2003 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
char sent....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
DarkX: ik deed toen ook mee, en na pagina 7 werd er steeds minder gepost en na pagina 15 was het gewoon dood. Ik heb dit al veel vaker gezien dat deze roleplay topics ( buiten got ) gewoon dood gaan door inactiviteit ( en meestal al veel te vroeg), ik zou eerst hier maar eens wat aan proberen te doen, en alleen mensen nemen die ook echt genoeg tijd hebben! Niet om lullig over te komen tov andere, maar wou gewoon een tip geven ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
Mja, ik kan nu niet testen wie wel of niet tijd heeft. We kijken wel hoe het gaat, gaat het weer dood verzinnen we iets nieuws :)

Hiro> Zoiets ja, alleen knalde die php page de resultaten direct op die pagina, dan kan er niet mee gesjoemeld worden :)

Amras> Nah, 8 is toch wel redelijk een maximum, wordt een beetje chaotisch anders. Of je zou meer mensen moeten vinden zodat we 2 topics maken.

Ow, vraagje trouwens: vorige keer hadden we openbare char sheets, de rp-ers waren (veelal) goed genoeg om evt kennis die het karakter niet kon hebben daaruit te negeren. Maar wanneer jullie liever je char sheet niet laten zien kan dat natuurlijk :) Meld het ff

[ Voor 26% gewijzigd door DarkX op 31-01-2003 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
Je zou anders aan wHiTeRaZoR, de maker van de vorige dice pagina (die offline is), kunnen vragen of je een kopie van die pagina mag gebruiken.

Ik zal vanavond proberen mijn character naar je toe te mailen. Overigens is mijn character sheet wel openbaar, dan weet je tenminste wie er tegenover je staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivion

Ivion

Mame Chishiki

DarkX schreef op 31 januari 2003 @ 16:07:
Mja, ik kan nu niet testen wie wel of niet tijd heeft. We kijken wel hoe het gaat, gaat het weer dood verzinnen we iets nieuws :)

Hiro> Zoiets ja, alleen knalde die php page de resultaten direct op die pagina, dan kan er niet mee gesjoemeld worden :)

Amras> Nah, 8 is toch wel redelijk een maximum, wordt een beetje chaotisch anders. Of je zou meer mensen moeten vinden zodat we 2 topics maken.

Ow, vraagje trouwens: vorige keer hadden we openbare char sheets, de rp-ers waren (veelal) goed genoeg om evt kennis die het karakter niet kon hebben daaruit te negeren. Maar wanneer jullie liever je char sheet niet laten zien kan dat natuurlijk :) Meld het ff
Mijn karakter is waarschijnlijk al aangekomen, mocht er iets mis zijn gegaan, geef een schreeuw, en ik zal proberen hem te herzenden. :D

En mij character-sheet is openbaar, ik denk wel dat men goed genoeg kan roleplayen om te doen alsof ze het niet weten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virgil

Virgil

We're not alone

Ivion schreef op 31 januari 2003 @ 20:26:
[...]

Mijn karakter is waarschijnlijk al aangekomen, mocht er iets mis zijn gegaan, geef een schreeuw, en ik zal proberen hem te herzenden. :D

En mij character-sheet is openbaar, ik denk wel dat men goed genoeg kan roleplayen om te doen alsof ze het niet weten. :)
Maak ik hier uit dat wij de eigenschappen van anderen niet te zien krijgen.
Das cool. Gewoon soort van indiaantje spelen waar je iemand voorstelt. Maar dan met wat simpele regels. :D

Ik krijg er steeds meer zin in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivion

Ivion

Mame Chishiki

Misschien een idee:

Missschien zouden de spelers en de DM/GM allen met elkander hen chat-progsel addressen/namen/nummers/whatever sharen? Misschien maakt dat communiceren wat gemakkelijker. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
of een kleine chatbox op de site maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri
Ik zal zsm het CS toe mailen... ben deze week erg druk geweest met toets/bufferweek op school.... mon excuses... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
Hmm, is mij prima. Ik heb trillian dus het is mij om het even of jullie MSN of ICQ gebruiken, choose :)

MSN: r.schreurs@phys.uu.nl

Er was trouwens wat onduidelijkheid over het verschil tusssen dexterity en agility, dus even algemeen. Feitelijk zijn het nl behoorlijk andere dingen, die door D&D op 1 hoop gegooid zijn.

Dexterity is handigheid. Daaronder valt (voor mij) dingen als oog-hand coördinatie, fijne moteriek e.d. Beinvloed o.a. je thieving skills, aim, dat soort dingen. Music skills hangen er misschien ook wel mee samen :)

Agility is lenigheid. Daaronder vallen dan meer all body behendigheid, acrobatische behendigheid als je wilt :) Beïnvloed dingen als hoe soepel je met je sword tegenstanders afwend, hoe snel je iets kan ontwijken, hoe netjes je over een cliff jumped, hoe handig je tegen een muur op klimt.

Dat dit anders kan zijn lijkt me duidelijk. Een oude man die stram op z'n benen staat heeft een agility van nix, maar kan evengoed heel handig in z'n vingers zijn met o.a. een boog, een lockpick of om een mechaniekje te repareren. Een enorm soepele swordfighter wiens zwaard het verlengde van z'n lichaam is en die als een wervelwind over het strijdveld gaat met alleen maar vloeiende zwaardbewegingen is enorm agile, maar kan even goed een fijne motoriek van nix hebben en een slot eerder vernielen dan openmaken.

[ Voor 81% gewijzigd door DarkX op 01-02-2003 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
Whehehe, zit wat chars te lezen en op de site te knallen, maar dit wordt wel humor. Een beeldschone vrouwelijke monnik, en een oerlelijke mannelijke monnik :) En een sorcerer met een bierbuik die achter beeldschone vrouwelijke personen zit :)

Even klein detail voor die mannelijke monnik/martial artist van Ivion wat wel belangrijk kan worden: was jou klooster ook in de naam van Heironus, of ben je van een rivaliserend klooster?

Doet Apocrypha nog mee btw? Nix meer van gehoord :)

Heb verder iedereen z'n msn en/of icq inmiddels ge-add, behalve van gamegod, die had nix :)

Ik heb nog geen charsheets van de volgende players *roffel*

Hiro shima
Gamegod
Yuri
Apocrypha (als ie meedoet)

Chars zijn geupload naar http://members.home.nl/rschreurs/gotrpg/ @home is ff down, maar wil men daarna ff checken of ik geen fouten in hun char gemaakt heb, en of ze iets willen veranderen/toevoegen. Heb wat dingen wat anders opgeschreven enzo (proficiencies vooral), tjek ff of ik het goed interpreteer).

[ Voor 45% gewijzigd door DarkX op 01-02-2003 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
ik ben de beelschone monnik :D

Ok zal ff kieken als de site weer up is..

[ Voor 51% gewijzigd door Brik op 01-02-2003 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virgil

Virgil

We're not alone

Ik ben de sorcerer met bierbuik en die altijd geil is :+ (Mischien kleine weerspiegeling van mijn eigen persoonlijkheid :? :+ )

Dus maak je rug maar nat Brik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Als er nog meer liefhebbers zijn lijkt het me leuk om mee te doen...(heb nog nooit echt geroleplayed ;) ) Moet je er zeker nog 7 bijhebben ofzo?? Of Apocrypha moet quiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virgil

Virgil

We're not alone

We zijn al bijna begonnen Amras :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
Naja, als Apocrypha niks van zich laat horen mag van mij part Amras er bij hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
ja, is wel zo fear :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivion

Ivion

Mame Chishiki

DarkX schreef op 01 February 2003 @ 12:23:
Even klein detail voor die mannelijke monnik/martial artist van Ivion wat wel belangrijk kan worden: was jou klooster ook in de naam van Heironus, of ben je van een rivaliserend klooster?
Ben zelf niet zo heel erg bekend met de Forgotten Realms, ik maak (ik ben de DM in onze groep :)) zelf altijd me eigen werelden.
Dussuh, wat houd Heironus in? En wat zijn die andere goden dan (of avatars :))?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
Weet ik veel, als jij de god Apekop wilt aanbidden mag je van mij de god Apekop aanbidden :) Ik creeer ook mijn eigen werelden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Mmmm... lijkt me wel cool... ben alleen een noob in echt roleplayen, heb alleen ervaring met Baldur's Gate dus heb wel een idee waar het over gaat enzo... Weet wel het een en ander van FR... Kijk maar, als je het niet erg vind om een noob erbij te hebben moet je het maar zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Naja.... hou het maar op NEE (dit is definitief)... Kom denk een beetje fantasie te kort, dit was al het probleem als ik MODs schreef voor Baldur's Gate. Toch hoop ik wat verslagen te lezen, dus het zou leuk zijn als je die kon posten DarkX. Ik hou het topic wel in het oog... succes!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivion

Ivion

Mame Chishiki

Ok, mijn karakter vereert geen god, het klooster waar hij in leefde was een soort oosters-klooster. Dus er werd geen god in vereerd, maar er werd gezocht naar je innerlijke perfectie (Zen :D), die mede werd behaald door die vechtstijl te beoefen die daar werd geleerd. Daarom zul je mijn karakter vaak zijn mediteren tijdens momenten dat jullie bijvoorbeeld in een gelagzaal zitten of vlak voor een gevecht.

Ik hoop dat dit voldoende is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
Okay, just buddha on baby :P

Het ging er bij mij vooral om of jullie collegea waren of net niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
rivaal dus >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
OW, site is weer online, dus check http://members.home.nl/rschreurs/gotrpg of je char goed is ingepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virgil

Virgil

We're not alone

Ik zag dat mijn poppetje geen lengte heeft.:

Gemeten is dat 'Mandjanza' 1.79 lang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
Ik mis nog steeds 4 chars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
stel anders een termijn in bv t/m a.s vrijdag ofzo :? en als je um dan nie tingeleverd hebt dat je dan niet meer meedoet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virgil

Virgil

We're not alone

Ik zie trouwens dat we maar 1 vrouw hebben en 3 mannen...

Wordt moeilijk O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
SeRRveR schreef op 03 February 2003 @ 22:04:
Ik zie trouwens dat we maar 1 vrouw hebben en 3 mannen...

Wordt moeilijk O-)
als jij ff 10 euro op mijn rekening stort dan zal alisha op madjunza (ofzoiets) vallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virgil

Virgil

We're not alone

Brik schreef op 03 February 2003 @ 22:49:
[...]

als jij ff 10 euro op mijn rekening stort dan zal alisha op madjunza (ofzoiets) vallen ;)
Lol, dus alisha is een publieke vrouw, vierletterig ? :P :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry heb het echt ff druk gehad
Zal er vanavond 1tje in elkaar zetten

O ja en voor de pubers hier :+
Het word een vrouw :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
Serrver : Monikken zijn gediciplineerd ;) nee dus :P
Gamegod: De mijne is toch knapper :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brik schreef op 04 February 2003 @ 13:36:
Serrver : Monikken zijn gediciplineerd ;) nee dus :P
Gamegod: De mijne is toch knapper :9
:P
Gaat niet hoe je eruit ziet het gaat erom hoe je je schoonheid gebruikt :P
Ik denk niet dat we vriendinnen gaan worden 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virgil

Virgil

We're not alone

Monniken hoeven niet gedisciplineerd te zijn.
Want een gedisciplineerde monnik die verlaat niet de tempel :D :P
Youll never know 8)7 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
Alisha slaakt een zuchtje 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
Kinders..... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
Eigenlijk wil ik voor maandag alle shit hebben, kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja prima....

sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt er voor maandag aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
Hiro heb ik nu ook :)

Laat ik het zo stellen: Maandag begin ik gewoon, zit ik dan niet aan 8 chars kunnen er wat mij betrefd later nog bijkomen, dat is wel in te passen. Yuri, gamegod en Apocrypha hebben dan echter geen voorrang meer, dan is gewoon de eerste char de eerste die joined :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
never mind..

[ Voor 89% gewijzigd door Brik op 06-02-2003 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
Last day :) D'r staan er nu 5 onlijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
whaaa ik heb er zin in :9

Met 5 of met 8 man, maakt me niet uit :) mischien is 5 wel fijner zelfs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
Ik heb nog high hopes voor gamegod, die heeft nog recent gereageerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkX schreef op 09 February 2003 @ 15:07:
Ik heb nog high hopes voor gamegod, die heeft nog recent gereageerd :)
:)
Ik ben het weekend ff druk geweest

Ik ga hem nu maken voor 12 uur is ie binnen
Sorry is er eerder niet van gekomen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri
Ik heb geen tijd meer om hier aan mee te doen ben ik bang... :(

Aangezien ik tegenwoordig een 60 urige werk week heb... sorry maar ik heb het echt super druk! Ik hop van stage naar werk, en van werk naar mijn andere werk. Ik heb precies 32 uur rust per week! Dus... mijn excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou het duurde iets langer dan verwacht maar hij is verstuurd ;)
Ik heb er zin in :)
Als er nog op of aanmerkingen zijn op mijn figuur dan hoor ik het wel :Y)
Yuri schreef op 10 February 2003 @ 11:41:
Ik heb geen tijd meer om hier aan mee te doen ben ik bang... :(

Aangezien ik tegenwoordig een 60 urige werk week heb... sorry maar ik heb het echt super druk! Ik hop van stage naar werk, en van werk naar mijn andere werk. Ik heb precies 32 uur rust per week! Dus... mijn excuses
Jammer volgende keer beter
sletje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
Femme fatale? Toch alleen voor pedo's dan :) Als ik iets mag aanmerken, zou een iets uitgebreidere uiterlijke beschrijving welkom zijn, deze is erg summier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkX schreef op 10 February 2003 @ 14:29:
Femme fatale? Toch alleen voor pedo's dan :) Als ik iets mag aanmerken, zou een iets uitgebreidere uiterlijke beschrijving welkom zijn, deze is erg summier.
hehe ;)
Sorry ik had er dit weekend geen tijd voor en heb het nu snel in elkaar gezet om het iig op tijd in te leveren :)
Nu ik op tijd ben zal ik hem wel ff uitbreiden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
Hoeft niet mega uitgebreid, maar kleine dingetjes als kort/lang haard, donker/blond, kleur ogen bijv zou handig zijn, heb je beter beeld erbij zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is verstuurd ;)
Nog meer opmerkingen of vragen erover :?
Geef maar een gil :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
Right people, we're off!

Check dit topic om te beginnen. Ik heb in de proloog geen namen genoemd, maar heb jullie wel allemaal al in het verhaal verwerkt. Bestaat er onduidelijkheid over je positie, IM, mail, of post het hier.

Enkele karakters beginnen waarschijnlijk met een iets grotere rol, maar dat is waarschijnlijk snel over.

Owja, de site, http://members.home.nl/rschreurs/gotrpg/, bevat nu ook dit verhaal onder prologue.

[ Voor 29% gewijzigd door DarkX op 10-02-2003 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkX schreef op 10 February 2003 @ 16:11:
Right people, we're off!

Check dit topic om te beginnen. Ik heb in de proloog geen namen genoemd, maar heb jullie wel allemaal al in het verhaal verwerkt. Bestaat er onduidelijkheid over je positie, IM, mail, of post het hier.

Enkele karakters beginnen waarschijnlijk met een iets grotere rol, maar dat is waarschijnlijk snel over.

Owja, de site, http://members.home.nl/rschreurs/gotrpg/, bevat nu ook dit verhaal onder prologue.
Het begin klinkt goed ;)

Heb wel een paar vraagjes :)
Je was net 3 sec op MSN kan je dat iets langer volhouden :+ dan kan ik het je daar ff vragen (ik ben (b)spier op msn)
En mijn personage is niet bereikbaar van je site :'(
De rest kan ik wel zien maar haar niet :'(
Ik krijg daar een compleet wit scherm bij, net als bij de prologue eigenlijk
misschien ergens een foutje gemaakt :? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt me best leuk, maa rik heb echt geen id hoe het gaat? Iedereen schrijft gewoon een stukje van een fantasy verhaal (daar ben ik besyt aardig in moek zeggen..)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
Wacht anders even tot het verhaal op gang is, als het je dan wat lijkt kan ik je er wel inschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
offtopic:
Haal even die komma uit je link naar je eigen forum hierboven; dit klikt niet zo lekker ;)

Gamegod: Ik kan je character uitstekend bewonderen op DarkX' forum.

Zoals ik gewend was in IceStorm's campaign, waren juist de gedachtes en de zichtbare dingen gescheiden, zodat je beter kan zien wat de andere characters niet weten. Juist die gedachtes gaven mij een meerwaarde. Misschien hier ook dit onderscheid maken?

Goed, laat de pret beginnen en zo 8)

[ Voor 38% gewijzigd door Coffeemonster op 10-02-2003 21:21 . Reden: Extra lap tekst past eigenlijk beter hier dan in het RP-topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
http://members.home.nl/rschreurs/gotrpg <--- zonder comma :) en nu boekmarreken :)

Ben bezig met wat schetsjes bij de karakters te plaatsen, hoop morgen de laatste twee te doen. Coffeemonster> geef jij dan maar het goeie voorbeeld :) Maar idd, gedachter waren cursief en in de ikvorm, handelingen waren gewoon en in de derde persoon, gesprekken waren ook cursief maar dan met aanhalingstekens. Werkte vrij aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
Hoe gaan we dat later doen bij gevechten? Mag je ook gewoon zelf beslissen of je iemand verslaat of niet? Of is er nog iets bekend van die pagina om met digitale dobbelstenen te gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
Hmm, dobbelstenen heb ik geen, voorlopig doen we het maar ff zo: spreek voor een gevecht mij ff aan, dan bekijk ik wel ff wat er gebeurd. Is er niemand hier dan die zoiets in elkaar kan draaien en hosten? Anders moet ik ff zoeken van wie dat andere ding was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nihitsia
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 08:45

nihitsia

The Banana goes on always on

Er zullen hier dan vast wel alle eerbetuigingen komen over hoe leuk dit ook wordt om te lezen. Bij deze ben ik de eerste _/-\o_. Het begint al mooi en ik ga dit topic zeker volgen.

Gamebak Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
Vorige dice-pagina was van wHiTeRaZoR. Je zou hem kunnen mailen. Ik heb zelf geen ruimte om dit soort scripting-zooi te hosten (Chello doet dat voor zover ik weet niet), en om zelf een script in elkaar te zetten kost me teveel tijd om uit te zoeken (niet zoveel ervaring met scripten op webpagina's) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivion

Ivion

Mame Chishiki

Coffeemonster schreef op 11 February 2003 @ 10:57:
Vorige dice-pagina was van wHiTeRaZoR. Je zou hem kunnen mailen. Ik heb zelf geen ruimte om dit soort scripting-zooi te hosten (Chello doet dat voor zover ik weet niet), en om zelf een script in elkaar te zetten kost me teveel tijd om uit te zoeken (niet zoveel ervaring met scripten op webpagina's) :)
Ik kan denk ik wel dat scriptje hosten, XS4ALL is zeer aardig met homepages. ^_^
Alleen weet ik niet of scripts erop werken, ik zal me daar eventjes in verdiepen. :)

Pagina: 1 2 Laatste