Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

2 kleuren hdd ledje (schrijven/lezen)

Pagina: 1
Acties:

• Ralpy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-11 13:53
Het leek mij wel cool om een hdd ledje te hebben wat bijvoorbeeld rood is als hij schrijft op op de hdd en groen is bij lezen. En als er niets gebeurd gewoon uit is.

http://margo.student.utwe...hwb/ca_ParavisionIDE.html

Op die site vond ik dat pootje 23 I/O read is en pootje 25 I/O write.

Nu weet ik niet precies wat daarop gestuurd wordt, dat kon ik niet vinden. Ik heb met een scoop op die pootjes gemeten, ten opzichte van de 0 van mijn voeding, maar ik meette maar een zeer klein signaaltje waar ik niets mee kon.

Mijn idee was om een opamp als buffer ertussen te gebruiken, zodat het het signaal naar mijn hdd bijna niet beinvloed.

Weet iemand meer af van watvoor signaal er op die pootjes gegeven wordt?
En of het wel mogelijk is wat is wil?

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

stel het zou werken: dan zie je toch constant een mix van die kleuren volgens mij. als je bv iets kopieert dan moet hij lezen en schrijven en dat snel 8er elkaar.

of vergis ik me :|

Multimonitor is relax :P

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
MeIsTwisted schreef op 21 January 2003 @ 10:49:
stel het zou werken: dan zie je toch constant een mix van die kleuren volgens mij. als je bv iets kopieert dan moet hij lezen en schrijven en dat snel 8er elkaar.

of vergis ik me :|
volgens mij ook, als je iets opvraagt wordt er wat weggeschreven wat waar staat,(dat is nou fragmenteren :)) en daarna wordt het geopend :) dus... wat jij zegt is volgens mij wel aardig waar :)

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-11 21:06

Canis Lupus

Vosbot

Volgensmij heeft MeIsTwisted gelijk. Het enige wat dan misschien nog een leuk effect geeft is twee aparte LEDjes voor lezen en schrijven, maar dan nog branden die vrijwel tegelijk denk ik.

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

dank u :P

Multimonitor is relax :P

• Ralpy
Ja, maar in verhouding bij lezen veel meer data bij read dan bij write dus zal de led heel licht oranje worden en andersom heel donker oranje..

mar tis puur een gokje!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
... maar dat is toch niet de vraag? :?
Zou het mogelijk zijn?
Mij lijkt het wel cool, ook al is het vrij nutteloos :)

T.net gallery | V&A ads

Verwijderd

Prima mogelijk volgens mij, je kunt dan zelfs per IDE kanaal de LEDs aansturen. Je kunt ook een vier-kleuren led nemen voor de 2 IDE kanalen, dus read/write x 2 kanalen.

Als je het zelfs zo kan maken met behulp van het select meganisme (weet niet hoe) dat je een apart ledje voor de master en de slave kunt aansturen, dan kun je zelfs een heel array van leds gebruiken ;)

Trouwens aangezien de zowel de read als de write eigenlijk gezien kunnen worden als PWM signalen, zou je er ook een dubbele VU meterschakeling op aan kunnen sluiten (dan zie je wat meer dan verschillende kleuren oranje) :9

Laat het ons weten, ik heb 4 IDE kanalen...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2003 12:13 ]

• KoZMiX
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-01-2023
Ik heb dit weekend eens geprobeerd gewoon 2 ledjes in het vrije uiteinde van die connector te duwen. Het heeft eventjes gewerkt, maar blijkbaar kon mijn pc het niet appreciëren dat ik de ledjes in- en uittrok, want enkele seconden later crashte hij. Het signaal op geleider 23 en 25 moet nog wel geïnverteerd worden, want anders branden de ledjes constant en gaan ze uit wanneer er activiteit is (zoals bij een netwerkkaart dus). Ik zal binnenkort eens proberen er een optocoupler of een transistor ofzo tussen te zetten, dat is alleszins iets veiliger. Een bicolor ledje is misschien nog de leukste oplossing. Hopelijk vind ik tussen de examens door een beetje tijd om er mee te prullen, pics volgen nog ;)

Earth doesn't have gravity, it just sucks.

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-11 14:45

AMDFreak

Intel is zo..

Lijkt mij leuker als je 2 leds hebt ipv 1

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Verwijderd

KoZMiX schreef op 21 januari 2003 @ 12:44:
Ik heb dit weekend eens geprobeerd gewoon 2 ledjes in het vrije uiteinde van die connector te duwen. Het heeft eventjes gewerkt, maar blijkbaar kon mijn pc het niet appreciëren dat ik de ledjes in- en uittrok, want enkele seconden later crashte hij. Het signaal op geleider 23 en 25 moet nog wel geïnverteerd worden, want anders branden de ledjes constant en gaan ze uit wanneer er activiteit is (zoals bij een netwerkkaart dus). Ik zal binnenkort eens proberen er een optocoupler of een transistor ofzo tussen te zetten, dat is alleszins iets veiliger. Een bicolor ledje is misschien nog de leukste oplossing. Hopelijk vind ik tussen de examens door een beetje tijd om er mee te prullen, pics volgen nog ;)
Met een optocoupler en een PNPtor werkt dat perfect, heb een inverterende HDVUmeter met blauwe LEDs zo gemaakt.

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

AMDFreak schreef op 21 januari 2003 @ 15:14:
Lijkt mij leuker als je 2 leds hebt ipv 1
kun je het denk ik ook beter aflezen

Ik heb eigenlijk een beter idee!
kun je niet die twee uitgangen op je serieele poort aansluiten, dan kun je er misschien met een progje in windows een grafiek van maken, of het intergreren in MBM :)

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

• Ste7en
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05-2024
casemodderpoel schreef op 21 januari 2003 @ 21:40:
[...]

kun je het denk ik ook beter aflezen

Ik heb eigenlijk een beter idee!
kun je niet die twee uitgangen op je serieele poort aansluiten, dan kun je er misschien met een progje in windows een grafiek van maken, of het intergreren in MBM :)
Helemaal via je serieele port? Zou je dan niet beter iets software matig kunnen maken die de IDE transfer registreert? Dat moet toch kunnen lijkt me. Zo heb je ook stuk exactere grafieken/tabellen. Kun je realtime Schrijf/Leessnelheid zien :)

[ Voor 2% gewijzigd door Ste7en op 21-01-2003 21:47 . Reden: typo ]

• Ralpy
Maar weet iemand preciezer op welke pootjes van de IDE kabel je moet kijken voor lezen/schrijven. Want van pootje 23 en 25 ben ik niet overtuigd

Verwijderd

http://www.students.tut.fi/~leinone3/ata-r32.txt .

In hoofdstuk 6.1 staat het volgende:
"All signals are TTL compatible unless otherwise noted. ". Dus volgens mij zijn die pulsen gewoon 5 Volt. De frequentie kan echter zo hoog liggen dat je scoop er niets meer mee kan (vandaar die lage metingen).
Ik weet niet of je enigszins overweg kunt met een soldeerbout, maar ik denk dat je deze lijnen gewoon aan de ingang van een (smith-)trigger kunt gooien en aan de uitgang van deze trigger kun je de Ledjes aansluiten.

Verwijderd

Dan moet je wel een heel krakkemikkig scoopje hebben wil die niks met die pulsjes kunnen.

• Ralpy
Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 22:06:
http://www.students.tut.fi/~leinone3/ata-r32.txt .

In hoofdstuk 6.1 staat het volgende:
"All signals are TTL compatible unless otherwise noted. ". Dus volgens mij zijn die pulsen gewoon 5 Volt. De frequentie kan echter zo hoog liggen dat je scoop er niets meer mee kan (vandaar die lage metingen).
Ik weet niet of je enigszins overweg kunt met een soldeerbout, maar ik denk dat je deze lijnen gewoon aan de ingang van een (smith-)trigger kunt gooien en aan de uitgang van deze trigger kun je de Ledjes aansluiten.
ja, ik wil het eigenlijk toch aan een opamp hangen, das denk ik het makkelijks en beinvloed het vrijwel niet. Of weet iemand betere oplossing?

Komende dagen heb ik weer alle tijd, zal wel eens wat gaan solderen.

Verwijderd

Er staat me ergens iets vaags bij dat iemand zoiets ooit gemaakt heeft, maar dan met 40 leds ;)
Zaten optocouplers in ofzo, maar is al bijna 2 jaar terug, ik kan er nou ook niets over vinden. Mischien schiet iemand het opeens tebinnen door dit.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Leuk idee, moet werken. Bedenk echter wel: De read- en write-signalen corresponderen niet compleet met read- en write-acties op de schijf. De read- en write-signalen zijn ervoor om naar een intern register van de schijf te schrijven, als je bijvoorbeeld een sector wilt lezen zal er eerst heengeschreven worden welke sector enzo gelezen moet worden. Daarna worden wel een boel words gelezen (256 als ik 't goed heb) waardoor het effect wel overkomt. Wat ik hiermee wil zeggen: Kijk niet op als bij een enorme leesactie je write-ledje toch nog iets opgloeit (en andersom).

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• n0d3
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-10 09:17
en het lezen van de diskcache e.d. gaat ook over deze draadjes, dus dr zal heel wat overheen gaan.

We are borg. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Resistance is futile, you will be assimilated

Pagina: 1