[Discussie] Intel i865 Springdale en i875 Canterwood

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:
  • 1.672 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76495

Topicstarter
De eerste specs zijn bekend ( http://sj.dfi.com.tw/product/fetch_new.asp?theValue=PS88-EA ) .
Heeft iemand enig idee wanneer dit board op de markt komt ?
Ik sta (stond) op het punt om een Asus met Granite Bay chipset te kopen maar dit board is natuurlijk vele malen mooier.
Alleen de ondersteuning voor het snellere DDR333 (met 533MHz fsb) is natuurlijk al vele malen beter en bovenal sneller dan de de Granite Bay met DDR266 max.
Ook voor de toekomst is dit board mooi aangezien er al ondersteuning opzit voor de nieuwe procs. met 800MHz fsb.
Ik vraag me af of het daarom slim is om nu een Granite Bay te kopen als dit mobo al op korte termijn verschijnt.

JWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-07 18:20

Bergen

Spellingscontroleur

De termen Canterwood en PS88 komen niet voor in de Pricewatch en de term PS88 komt niet voor in de search.

Canterwood komt wel voor in de search en daar vind ik dit topic wat misschien interessant is: Intel E7205 Granite Bay topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:48

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Dat is *altijd* de kwestie - wachten op iets beters of *nu* genieten van wat er is. Zeker met de huidige (kleine) verbeteringen van enkele procenten in snelheid moet je naar mijn mening erg lang wachten voor de 'grote sprong voorwaarts'.
Dat gezegd hebbende, vanaf mijn huidige Intel Seattle (440BX) met PII/400 is *ieder* nieuw mobo een enorme sprong voorwaarts :) Hier gaat het dus niet om enkele procenten.
De upgradability van Canterwood lijkt in ieder geval goed - ik loop (en hoop) niet de kans te beginnen met een 2.4GHz om een jaar later te ontdekken dat voor de (dan betaalbare) 3.4GHz toch een nieuw moederbord nodig is. Wat mij vooral aantrekt is de max. 4GB aan memory, ik liep toch eerder tegen het max. van mijn huidige mobo aan dan ik dacht.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-07 19:50
Voordat de canterwood op de markt is spreken van over eind mei, juni gok ik dus nog erg ver van mijn bed show. Als je een Granite bay wilt kopen dan kun je beter een Sis 655 kopen, dual channel DDR333 memory, goedkoper als Granite Bay en binnen een goede maand verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-07 08:04
De BX chipset is wel de relaxte chipset allertijden. Op mijn mobo kan ik nog een tualatin plaatsen. Als ik nu maar iemand kon vinden die voor 20euro een gemod slotconvertor voor mij heeft. (draai nu C800@1100, was begonnen met 300@450) Ik kan nog wel een tijdje wachten, denk dat ik canterwood koop, of een springdale (als de canterwood meer een server geprijst mobo blijkt te zijn ;))

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-05 16:40
een mobo met de canterwoord chipset wordt mijn volgende mobo,
k heb nu een p4s533, dus ligt mooi in de lijn :)

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Hoe toevallig, 3 uurtjes geleden op de Frontpage iets over een moederbord met Canterwood chipset verschenen:

Specificaties Intel Canterwood moederbord gesignaleerd

En 3x raden waar de pagina naar waar het over gaat naar verwijst? Juist, over de pagina die topicstarter opgaf...

[ Voor 54% gewijzigd door Bergen op 21-01-2003 03:46 . Reden: aanpassinkje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

GerbenW schreef op 21 januari 2003 @ 03:44:
Hoe toevallig, 3 uurtjes geleden op de Frontpage iets over een moederbord met Canterwood chipset verschenen:

Specificaties Intel Canterwood moederbord gesignaleerd

En 3x raden waar de pagina naar waar het over gaat naar verwijst? Juist, over de pagina die topicstarter opgaf...
Kijk eens wie dat nieuwtje heeft gesubmit B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

BalusC schreef op 21 januari 2003 @ 06:54:

[...]
Kijk eens wie dat nieuwtje heeft gesubmit B)
Ohja... goeiemorgeeeen 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Bergen op 21-01-2003 07:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:12

Maximus

There is no substitute

dus die moederborden zijn binnen 5 weken wel in de winkel verkrijgbaar?

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
  • Laatst online: 29-05 16:40
M@ximuS schreef op 21 januari 2003 @ 08:40:
dus die moederborden zijn binnen 5 weken wel in de winkel verkrijgbaar?
binnen nu en 5 week bedoel je?
nee dus :)
eerder over een maandje of 4 a 5

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-06 21:06
delyver schreef op 21 januari 2003 @ 01:17:
een mobo met de canterwoord chipset wordt mijn volgende mobo,
k heb nu een p4s533, dus ligt mooi in de lijn :)
heb ik dus ook, maar heb sinds vanmorgen een EPoX 4PEAE liggen met een i845 chipset :d. Dus ben net een maand te vroeg met upgraden naar eventueel een SiS 655 ;) Ma ja, nixz aan te doen dus!

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-07 14:53

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

iMpULzIvE_KiLLaH schreef op 21 januari 2003 @ 12:09:
[...]

heb ik dus ook, maar heb sinds vanmorgen een EPoX 4PEAE liggen met een i845 chipset :d. Dus ben net een maand te vroeg met upgraden naar eventueel een SiS 655 ;) Ma ja, nixz aan te doen dus!
Zo gaat het altijd in de harde wereld van de upgraders. ;)

Ik ben toentertijd voor rambus geheugen gegaan omdat het stukken sneller was dan DDR. Echter nu zie je dat Intel compleet van Rambus af wil en zich gaat richten op Dual Channel DDR. Zeker bij Dual DDR400 zie je snelheden die alle dromen te boven gaan. Plus, je behoudt het voordeel van DDR dat de aanspreeksnelheid er snel is... Die bij Rambus toch al een factor 10 hoger ligt dan bij DDR.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-06 20:50

Jack

MHz Matters

Al moet ik zeggen dat ik van de latencies van DDR II niet onder de indruk ben...
Die zijn wel hoger dan van DDR I, jammer genoeg :/

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Kweet niet of dit al bekend was...

Canterwood - 875P
SpringdalePE - 865PE
SpringdaleG - 865G
SpringdaleP - 865P

Deze chipsets komen op de markt in combinatie met ICH4 als ICH5 (met s-ata op southbridge)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

woei! http://www.computerbase.de/news.php?id=4828

klik voor vergroting
Afbeeldingslocatie: http://www.computerbase.de/pictures/news/4828/6.jpg

Bereits im Vorfeld der diesjährigen CeBIT haben diverse Hersteller angekündigt, übertaktete Pentium 4 Systeme mit bis zu 4GHz zu zeigen. Als Antwort darauf führt Asus am Stand ein System mit ihrem neuen P4C800 Board und Canterwood-Chipsatz vor, das mit 4,1GHz taktet und den Frontside-Bus mit 274 MHz betreibt.
Auch wenn der Rechner durch WCPUID nicht wirklich belastet wurde und somit keine verlässliche Aussage über die Stabilität des Systems möglich ist, stellt dies dennoch ein äußerst bemerkenswertes Overclockingergebnis sowohl für den Prozessor als auch für den Chipsatz dar. So stößt der E7205 (Granite Bay) beispielsweise bei ca. 195MHz an seine Grenzen, beim i845PE ist je nach Mainboard bei 205 bis 210MHz Schluss. Die einzig zum Erreichen dieses Frontside-Buses nötige Modifikation am Mainboard war ein zusätzlicher Lüfter über der Northbridge, der dem passiven Kühlkörper zumindest etwas Frischluft zukommen ließ.

Wie uns WCPUID verriert, kam bei dem System ein Pentium 4 Prozessor mit einem Multiplikator von 15x zum Einsatz. Dies deutet auf einen Standardtakt von 3 GHz (15x200MHz) hin. Hierbei scheint es sich also um einen ersten Vertreter der neuen FSB800 Prozessoren von Intel zu handeln, die bereits auf dem IDF 2003 in Aktion zu sehen waren. Als Kühllösung kam hier übrigens eine Kryotech-Anlage zum Einsatz, die den Prozessor auf arktische -27°C herabkühlte.

Der Canterwood scheint sich somit trotz eines bereits recht hohen Ausgangstaktes von 200MHz (800MHz QDR) ideal zum Overclocking zu eigenen.

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 13-03-2003 13:09 . Reden: pic geresized ;) ]

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 22:10

Tachyon

pop the glock

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22716

Ik zit al een hele tijd op de canterwood chipset te wachten :)
En waarschijnlijk zal ik ook nog wel even wachten totdat Tyan hun eerste mobo met die chipset uit gaat brengen. 2x512MB PC3200 geheugen derin, een Pentium IV 2.4C, een Seagate 'cuda V of 7200.7 om gelijk maar over te stappen naar S-ata :9~

En dan later nog een keertje upgraden naar een Prescott A op 4Ghz oid
Gaat erg leuk worden allemaal :)

Ik vind het alleen wel jammer dat intel al zo snel weer wil overstappen naar een nieuwe socket en PCI/AGP wil gaan vervangen door PCI express.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPayne
  • Laatst online: 06-06 12:11

MaxPayne

Supertweaker

Wordt een mooie chipset denk ik zo...

[ Voor 3% gewijzigd door MaxPayne op 14-03-2003 01:02 ]

It's a plane, its a bird..no it's super tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Hmmm :) Het voordeel van deze canterwood planken is voor mij dat over een 2 tal jaren je niet je mobo hoeft te vervangen wanneer je je proc upgrade naar een 800mhz fsb exemplaar. De afgelopen jaren was het upgraden van je mobo noodzakelijk omdat je nieuwe proc er niet oppaste. Perfect upgrade materiaal. Ik wacht ZEKER tot deze asus plank beschikbaar is.

edit:
Hmm II: dat xbitlabs artikel is wel verhelderend. De springdale is eigenlijk ook wel toereikend genoeg.

edit2:
Hmm III: alhoewel goed upgrade materiaal voor de komende jaren: However, in 2004 already Intel is going to replace these chipsets again. Moreover, by then the company will also change the processor socket form-factor. New Prescott based CPUs released at that time as well as their Tejas based successors will use the new LGA775 socket and will work with new Grantsdale based chipsets..

[ Voor 45% gewijzigd door EfBe op 14-03-2003 09:55 ]

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-07 06:47
Ach, je kunt blijven wachten. Ikzelf wacht nu tot de Canterwood, beetje raar om nu een granite te halen, die maand overleef ik wel. 2004 duurt nog wel even, en er komt vast wel weer iets in 2005~2006 :)

Het lijkt me een mooi bordje worden, gigalan heb ik bv toch niet nodig. Of weet iemand een goedkope gigabit router :D 2 x serial ata disks (voor de airflow) een 3Ghz fsb 800 mhztje en ik kan er weer tegenaan voor de komende 3 jaar. Dat is tenminste de tijd die ik met een pc probeer vol te krijgen, lukt tot nu toe aardig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hmm.. Ik dacht dat de Canterwood maximaal 8 geheugenbanken ondersteunde (4 'volle' geheugenslotjes dus). Of de Canterwood ondersteunt idd 12 geheugenbanken of meer, of je kunt daarop maximaal 2 doublesided en 4 singlesided reepjes gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

over geheugen gesproken... is er uberhaupt wel DDR400 geheugen met ECC :?
Ik wou alvast nu het geheugen kopen omdat de prijzen toch lekker laag zijn, maar ik kom echt nerges ECC geheugen tegen... komt dit misschien doordat die standaard nog niet helemaal zeker is, en gaan er in de toekomst dus nog wel ECC varianten komen? Of gaat dit allemaal nog heel lang duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

ECC geheugen is voornamelijk louter op Workstation- en Servermarkt gericht. Aangezien er voor deze markt nog geen chipsets bestaan die officieel FSB@200 ondersteunen, bestaan er nog geen PC3200 ECC reepjes. Daarnaast is DDR400 nog niet zo lang geleden officieel als standaard geaccepteerd. Gewoon even geduld hebben, lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik denk dat je nog neter even kan wachten met geheugen te kopen, want ik denk dat als er chipsets op de markt komen die echt official DDR 400 ondersteunen dat de prijzen nog wel wat zullen dalen :)

@topic stater: Welcome @ GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 15:38
Anoniem: 22716 schreef op 17 March 2003 @ 15:11:
...komt dit misschien doordat die standaard nog niet helemaal zeker is, en gaan er in de toekomst dus nog wel ECC varianten komen?

In de RAM FAQ staat een link naar de Intel DDR400 specs. Dit is een addendum op de JEDEC DDR1 specs waardoor PC3200 nu in feite een feit is :) Afhankelijk van de toekomstige DDR400 chipsets, dus of ze wel of niet ECC gaan ondersteunen zal er wel of niet een ECC variant komen. Market demand zeg maar, waarom een DDR400 ECC DIMM produceren als er toch geen chipset is die daar gebruik van kan maken (en of die er komen is vooralsnog koffiedik kijken, of het moet al bekend zijn dat b.v. de Canterwood ECC gaat ondersteunen maar dat is me dan even ontgaan :) )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Canterwood gaat wel degelijk ECC ondersteunen. Al meerdere keren gezien; het stond op die gelekte pagina op de site van DFI, in de manual van de Asus P4C800, The Inquirer heeft het een paar keer laten vallen, en ook in presentaties van Intel was het te zien :)

En aangezien Intel zowel de Canterwood chipset als de P4's met ondersteuning voor een 800Mhz FSB in april uit gaat brengen mag ik toch hopen dat er tegen die tijd ook DDR400 met ECC op de markt komt... imho mogen ze wel wat opschieten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
Het is wel wat duurder, maar het is natuurlijk wel cool om te kunnen zeggen dat je ECC hebt. Sneller of langzamer wordt het niet er door (als er geen fout optreedt) :)

Ik vind 1 ding raar:
Ik lees net op xbit (link staat hier ergens in dit topic): Serial ATA in raid 0 ondersteuning, maar is het voor omgevingen waar veiligheid belangrijk is (ECC geheugen) niet handiger om raid 1 ook te ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat komt later nog wel :)
In the future, Intel promises to improve the function of the built-in RAID. They tend to introduce support of RAID 1 arrays (mirroring) and Windows 2000. In the meanwhile, Intel’s RAID function will work only in Windows XP.
En het werkt ook nog alléén in Windows XP. Buiten het ranzige layout van WinXP om (edoch goddank naar eigen smaak aanpasbaar), is het zeker geen strop om XP op een P4 bak te draaien. XP heeft way betere ondersteuning voor P4 systemen en Hyperthreading.

Maargoed, je kunt in de "tussentijd" ook eventueel SoftwareRAID 1 gaan draaien of gewoon een scheduled backup om de zoveel tijd doen :) Of natuurlijk een extra (ATA) RAID controller erbij nemen :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door BalusC op 18-03-2003 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
offtopic:
Shit, moet ik windows XP nog kopen ook :)
Waarom is MS te lui om windows 2000 eens goed te laten werken met hyperthreading en Software RAID?

2 sata poortjes zullen in de toekomst idd wel een beetje weinig zijn. Mochten atapi drives ook aan sata gaan heb je een probleem. Dus zo'n extra controller is niet eens een overbodige luxe :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wat met release datum van ASUs die vertelden over eerste 875-bord tegen eerste week april?

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78104

ja daar wacht ik dus ook op maar nu gaan die sukkels intel weer w8ten cker met hun 800fsb..ik w8 al 2 maanden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Anoniem: 78104 schreef op 21 March 2003 @ 19:06:
ja daar wacht ik dus ook op maar nu gaan die sukkels intel weer w8ten cker met hun 800fsb..ik w8 al 2 maanden :D
Een verschuiving naar 15-mei, van de 12de komende, was het niet?
Lijkt mij dus eerder al eind of midden juni :-/

En ASUS echter zei dit nog geen week geleden dacht ik zo, dat ze de eerste week van april verwachtte het eerste exemplaar de deur uit te doen.

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78104

ja en ik w8 dus al 2 maanden express omdat die 800fsb gaat komen want ik weet cker als ik nu 533 koop dat ik die 800 wil dus ik w8 maar ff en trap me broertje maar van de computer omdat ik wil (mijn eigen verkocht) en duz nu gaan ze sloom doen met dat 800fsb gedoe hehe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Pheno79 schreef op 18 March 2003 @ 12:37:
offtopic:
Shit, moet ik windows XP nog kopen ook :)
Waarom is MS te lui om windows 2000 eens goed te laten werken met hyperthreading en Software RAID?
Win2k ondersteunt ook HT hoor, je moet alleen iets meer moeite doen :P. Software raid zit ingebakken in Win2k dus bedoel je niet wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EfBe schreef op 22 March 2003 @ 10:19:
[...]

Win2k ondersteunt ook HT hoor, je moet alleen iets meer moeite doen :P.
kun je dat misschien wat toelichten?
Voor zover ik weet ziet win2k gewoon 2 processors en heeft hij niet door dat het er in werkelijkheid 1 is, hij behandelt ze dus ook echt als twee losse processors. WinXP daarentegen heeft wel door dat het om slechts 1 processor met HT gaat en verdeelt de taken daardoor wat efficienter. Op zich werkt HT dus ook wel met win2k, maar wel minder efficient omdat het tenslotte niet echt 2 processors zijn.

Bedoel jij nu dat win2k met wat moeite ook echt HT kan ondersteunen en dus net zoals winXP de taken zo efficient mogelijk verdeelt? If so, hoe doe je dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Anoniem: 22716 schreef op 22 maart 2003 @ 12:51:
[...]
kun je dat misschien wat toelichten?
Voor zover ik weet ziet win2k gewoon 2 processors en heeft hij niet door dat het er in werkelijkheid 1 is, hij behandelt ze dus ook echt als twee losse processors. WinXP daarentegen heeft wel door dat het om slechts 1 processor met HT gaat en verdeelt de taken daardoor wat efficienter. Op zich werkt HT dus ook wel met win2k, maar wel minder efficient omdat het tenslotte niet echt 2 processors zijn.
correct.
Bedoel jij nu dat win2k met wat moeite ook echt HT kan ondersteunen en dus net zoals winXP de taken zo efficient mogelijk verdeelt? If so, hoe doe je dat dan?
Win2K support het, nl. je kunt HT gebruiken onder win2k en er wel degelijk voordeel mee behalen, echter minder dan onder XP. Je moet er meer moeite voor doen, omdat je een reinstall van het OS moet doen ipv dat het OS zelf een nieuwe HAL installeert (zoals onder xp). Ik zei niet dat het gelijkwaardig was, want dat kan moeilijk als het OS (win2k) niet is geoptimaliseerd voor HT (XP wel) maar het wel ondersteunt (dwz, je kunt de feature van ong 2 procs gebruiken). 'not supported' houdt volgens mij in dat je totaal geen voordeel eruit kunt halen, wat dus onder win2k niet zo is, want je kunt wel degelijk voordeel halen uit de 2e proc die gezien wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EfBe schreef op 22 March 2003 @ 13:34:
[...]

Win2K support het, nl. je kunt HT gebruiken onder win2k en er wel degelijk voordeel mee behalen, echter minder dan onder XP. Je moet er meer moeite voor doen, omdat je een reinstall van het OS moet doen ipv dat het OS zelf een nieuwe HAL installeert (zoals onder xp). Ik zei niet dat het gelijkwaardig was, want dat kan moeilijk als het OS (win2k) niet is geoptimaliseerd voor HT (XP wel) maar het wel ondersteunt (dwz, je kunt de feature van ong 2 procs gebruiken). 'not supported' houdt volgens mij in dat je totaal geen voordeel eruit kunt halen, wat dus onder win2k niet zo is, want je kunt wel degelijk voordeel halen uit de 2e proc die gezien wordt.
okay, zo'n vermoeden had ik idd al :)
tnx!

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 22716 op 22-03-2003 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
wat ik gelezen heb is dat het juist zelfs targer gaat in w2k. Doordat ie 2 cpus zxiet deelt ie de taken erg slecht op (hij gaat ervan uit dat er 2 cache zijn enzo). Je krijgt dus zelfs een performance decrease. Correct me if I'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:57

EntonoX

Team leider

ik ben zelf ook op cebit geweest en heb ook een wat grotere foto van dat asus p4p800 bord gemaakt... zie hier....

Klik voor een vergroting!

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/a.vdlaan/DSCN4270.JPG

ik heb volgens mij nog meer foto`s van borden met canterwood chipset, maar dan moet ik even in mn foto archief van Cebit 2003 duiken.....

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Foto van entonox: zie ik daar een via chip linksboven? AAAAAAARG :) Ik wilde nog wel een bord kopen ZONDER via chips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Zitten zelfs twee VIA chips op zie ik :X

:+

Is dat witte ding daar op/onder het AGP slot een of ander grafischekaart klem of zo? Ik ben ze geloof ik nog niet eerder tegengekomen.

Heb gelijk maar ff Springdale aan de topictitle toegevoegd, chipsets hebben veel met elkaar gemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Da's de VIA IDE RAID controller :) (iig de onderste chip)

Zie ook http://event.asus.com.tw/cebit2003/mb/p4p800.htm
Het Springdale-G broertje: http://event.asus.com.tw/cebit2003/mb/p4p800-vm.htm

[ Voor 7% gewijzigd door BalusC op 22-03-2003 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80718

wat zijn nu eigenlijk de release datums, de springdale is uitgestelt |:( maar wanneer komt de canterwood uit en bijbehorende proc op 800fsb quad pumped :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Uitgesteld is een groot woord. Het wordt slechts een weekje of twee later :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja maar wat is de release datum van de canterwood en p4 3,2 dan wanneer komen die want ik ga volgende maand waarschijnlijk compleet nieuwe pc kopen duzz wil ik ff weten of het ut waard is om nog ff te w8ten, dus nog een keer wanneer komen die nieuwe mobo's en proc's op de markt :?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 80718 op 24-03-2003 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

anyone :?

Modbreak
Dude, binnen een paar minuten kicken met zo'n post is ab-so-luut niet de bedoeling hier. Wees een beetje geduldig.

[ Voor 92% gewijzigd door Abbadon op 24-03-2003 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je nou gewoon es op de frontpage zoekt:
nieuws: Intel lanceert processors met 800MHz FSB in april
nieuws: Eerste details Asus P4C800 Canterwood moederbord

Ik zou er dus zeker op rekenen dat het nog wel tot mei duurt voordat alles in de Nederlandse winkels te krijgen is. Bovendien was de introductie van de springdale ook al een weekje uitgesteld door de oorlog, het zou me niet verbazen als hetzelfde gebeurt met de Canterwood. En tenslotte zal het nog wel een maandje extra duren voordat de andere fabrikanten hun mobo met canterwood chipset introduceren.

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 22716 op 24-03-2003 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

van Balus moest ik het maar hier posten, canterwood bordje van ASUS:
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/products/mb/socket478/p4c800/p4c800_l.jpg
:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

Ze hebben al een hele overview pagina in de lucht bij asus maar er is geen link voor te vinden op site.
maar dit is um: http://www.asus.com/produ...et478/p4c800/overview.htm
Check de Specs van dat phat dingetje :P

en dit de springdale PE
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/products/mb/socket478/p4p800/p4p800_l.jpg

link voor overview is: http://www.asus.com/produ...t478/p4p800/overview.htm#

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 80718 op 27-03-2003 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is er eigenlijk nieuws over de prijzen van deze mobo's en de prijzen van de proc's op 800fsb :?

iK heb op Cash and Carry de 3,2 800fsb te koop zien staan voor 9??.00 euro maar dit is waarschijnlijk een pre-order

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44440

Iemand enig idee hoe het zit met springD, canterW etc.. en (me looks paranoia over z'n schouder) en ingebakken paladium gerelateerde zaken (fritz)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
Mooi Asus bordje, veel mogelijkheden (4 sata poorten, 2 ata 133 poorten en dan nog flink aan de multi raid :D ). Nu maar wachten op de prijzen (en mijn vakantiegeld :X )

Wat een rare plaats voor het stroomblokje btw

[ Voor 13% gewijzigd door Pheno79 op 28-03-2003 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jah maar hoeveel gaat zo'n proc kosten voor erop? met 800fsb :7 3ghz versie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 09:18

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Anoniem: 80718 schreef op 28 March 2003 @ 13:04:
jah maar hoeveel gaat zo'n proc kosten voor erop? met 800fsb :7 3ghz versie :?
Zoals je al een paar post terug kon lezen is bij een Duits bedrijf gelegen in Aachen genaamd Computer Cash & Carry al een indicatie gegeven van een prijs voor de 3.2 Ghz 800FSB Pentium 4.
http://www.computer-cash-carry.de/ccc/index-ie.html

939 Euro :Y)

Nu hopen dat Intel net zoals bij de overstap naar 533, meteen bijna alle processors ook op die 800fsb zetten. Dus bijvoorbeeld een 2,4Ghz op 12x200.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Djoekie schreef op 28 maart 2003 @ 16:03:
Nu hopen dat Intel net zoals bij de overstap naar 533, meteen bijna alle processors ook op die 800fsb zetten. Dus bijvoorbeeld een 2,4Ghz op 12x200.
Dit was wel de bedoeling afaik, plus dat bv de 2.4, 2.6 en andere procs op 800mhz fsb meteen HT support zouden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Laatst online: 16:20
Ik vind het echt een hele mooie chipset zo op het eerste gezicht en ik verwacht er veel van. Wat me alleen tegenstaat is dat dit waarschijnlijk de laatste chipset is die uitgebracht wordt op met een 478 socket processor. De opvolger de socket 775 zit er ook aan te komen (zie ook: nieuws: Intel Pentium 4 'Tejas' snapshot ) . Met het oog op toekomstige upgrades misschien een niet al te gelukkige keuze, maar waarschijnlijk kan ik toch niet zolang wachten op socket 775.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mad_Manic schreef op 29 March 2003 @ 11:51:
Ik vind het echt een hele mooie chipset zo op het eerste gezicht en ik verwacht er veel van. Wat me alleen tegenstaat is dat dit waarschijnlijk de laatste chipset is die uitgebracht wordt op met een 478 socket processor. De opvolger de socket 775 zit er ook aan te komen (zie ook: nieuws: Intel Pentium 4 'Tejas' snapshot ) . Met het oog op toekomstige upgrades misschien een niet al te gelukkige keuze, maar waarschijnlijk kan ik toch niet zolang wachten op socket 775.
Precies, ik vind het ook wel jammer dat ze nu alweer gaan praten over socket 775 en PCI express. Maar gelukkig zal de Prescott A nog gewoon 478 pins zijn, dus je kunt nog wel een leuke upgrade maken. Zeker aangezien er toch wel flink wat verbeteringen in het ontwerp zitten om 'm meer efficient te maken dan een Northwood. De Prescott B vind ik al minder belangrijk aangezien die toch weer tegen de grenzen van het 90nm productieproces aan gaat zitten. En de Tejas maakt alweer gebruik van een 1066Mhz FSB.

Bovendien zal het toch nog wel minstens een jaar of 2 met de nodige vertragingen zijn voordat de Grantsdale uitkomt. Zo lang kan ik in elk geval niet wachten, je moet gewoon een keertje inspringen. Er is altijd wel weer iets nieuws en revolutionairs op komst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-06 00:26

edward2

Schieten op de beesten

Wanneer komt die chipset uit met RIMM voor de 800 fsb'er?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

edward2 schreef op 29 March 2003 @ 15:14:
Wanneer komt die chipset uit met RIMM voor de 800 fsb'er?
Vooralsnog staat alleen de SiS R659 in de planning.
Intel gaat verder met Dual Channel DDR en misschien ook DDR-II.

Edit: de Grantsdale gaat hoogstwaarschijnlijk wél DDR-II ondersteunen.

[ Voor 13% gewijzigd door BalusC op 31-03-2003 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
Anoniem: 22716 schreef op 29 March 2003 @ 15:08:
[...]

Precies, ik vind het ook wel jammer dat ze nu alweer gaan praten over socket 775 en PCI express. Maar gelukkig zal de Prescott A nog gewoon 478 pins zijn, dus je kunt nog wel een leuke upgrade maken. Zeker aangezien er toch wel flink wat verbeteringen in het ontwerp zitten om 'm meer efficient te maken dan een Northwood. De Prescott B vind ik al minder belangrijk aangezien die toch weer tegen de grenzen van het 90nm productieproces aan gaat zitten. En de Tejas maakt alweer gebruik van een 1066Mhz FSB.

Bovendien zal het toch nog wel minstens een jaar of 2 met de nodige vertragingen zijn voordat de Grantsdale uitkomt. Zo lang kan ik in elk geval niet wachten, je moet gewoon een keertje inspringen. Er is altijd wel weer iets nieuws en revolutionairs op komst.
Voor wanneer staat prescott A gepland? Ik wil namelijk dit jaar nog kopen ivm met pc-prive project. Ik verwacht namelijk dat het pc-prive en het fietsenplan de kabinetsonderhandelingen niet overleven gezien het economisch klimaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

4e kwartaal dit jaar worden de 3.2 en 3.4 Ghz Prescott al geintroduceerd :)

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 22716 op 31-03-2003 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en de 3ghz northwood op 800fsb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

halverwege april, niet dat ik die kookplaat zou willen hebben
ik wacht nog even tot het einde van de maand op de 2.4 C

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 22716 op 31-03-2003 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Callandor/Mad_Manic: ik wil jullie even op het bestaan van www.tweakers.net wijzen. Op die site worden onder andere ook de roadmaps en toekomstplannen van Intel besproken B)

Technische PMG FAQ >> CPU/chipset overzicht >> daar staat ook meer dan zat info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja maar niet de exacte release datums,er staat alleen in kwartaal zoveel en daar gaat mij om de exacte datum van de canterwood en 3ghz prescott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Joh, dat wordt meestal hooguit 1 maand van te voren bekend gemaakt oid.. Het is van zoveel factoren afhankelijk, weest dan blij met minstens een indicatie van de maand/kwartaal wanneer het uitkomt.

[ Voor 7% gewijzigd door BalusC op 01-04-2003 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
Zogauw het asusbordje uit is, ga ik hem bestellen, goedkope P4 erop (wachten op Prescott A) en aardig wat ddr400 heugen (1GB ofzo). Volges mij kan ik het dan wel weer een tijd uithouden (op de videokaart upgrades na) :)

De URL is dood van Asus, blijkbaar duurt ie nog even ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Pheno79 schreef op 01 April 2003 @ 10:35:
Zogauw het asusbordje uit is, ga ik hem bestellen, goedkope P4 erop (wachten op Prescott A) en aardig wat ddr400 heugen (1GB ofzo). Volges mij kan ik het dan wel weer een tijd uithouden (op de videokaart upgrades na) :)

De URL is dood van Asus, blijkbaar duurt ie nog even ;(
Hehe idd heb Zondag voor diezelfde reden een Celeron 2000 gekocht. Vervolgens op effuh in de pc van mam's geprobeerd. En hij liep gewoon op 3,0Ghz (20x150mhz) met een voltage van 1,525v (standaard). Dit zou betekenen dat hij een bandbreedte nodig heeft van ongeveer 4800mb/sec en die Canterwood zal dat wel kunnen aanleveren :*).

Vervolgens wachten totdat een 3,0ghz model 800fsb betaalbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Tweakers.net - Vermoedelijke introductiedatum Intel 800MHz-FSB producten
X-Bit Labs beweert uit betrouwbare bronnen informatie over de introductie datum van Pentium 4 processors met 800MHz FSB te hebben ontvangen. Deze nieuwe informatie lijkt eerdere berichten omtrend de introductie data van deze processors te bevestigen, waarin reeds bekend werd gemaakt dat de eerste Pentium 4 met deze hoge frontside-bus in week 16 op de markt verschijnt, terwijl de Springdale chipset in week 21 beschikbaar komt. X-Bit Labs weet hieraan toe te voegen dat de Pentium 4 op 3,0GHz met 800MHz FSB en de Canterwood 875P chipset op 14 april beschikbaar zal zijn. De Pentium 4 op 2,4, 2,6 en 2,8GHz met 800MHz FSB en de Springdale 865-chipset zullen op 20 mei hun opwachting maken, aldus de site. De Pentium 4 op 3,2GHz zal op zijn vroegst pas in juni op de markt komen.

[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 04-04-2003 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Valt me wel zwaar tegen dat de 2.4, 2.6 en 2.8Ghz pas op 20 mei uitkomen :(
Wat voor reden zou daar nu achter kunnen zitten? Want het zal toch niet moeilijker zijn dan die 3Ghz naar een 800Mhz FSB te tillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja .. Marketing .. Eerst de duurdere 3GHz als de klapper verkopen en wachten met de tragere P4's, zodat Intel makkelijker van alle huidige voorraden Northwood@133 af komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die 3,2 is dat nog steeds de northwood core? of is dat al de prescott?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Waar lees je dan dat er sprake is van een Prescott :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nergens maar ik lees ook nergens iets over een northwood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
In dat nieuws bericht worden gewoon de introductie / NDA datum van intel genoemd. Maar de springdale mainboards zullen al veel eerder verkrijgbaar zijn in de retail.

CPU's zijn al verkrijgbaar in Japan:
http://www.watch.impress....30405/etc_fsb800p4es.html

[ Voor 13% gewijzigd door The Source op 04-04-2003 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

The Source schreef op 04 April 2003 @ 18:53:
[...]

In dat nieuws bericht worden gewoon de introductie / NDA datum van intel genoemd. Maar de springdale mainboards zullen al veel eerder verkrijgbaar zijn in de retail.

CPU's zijn al verkrijgbaar in Japan:
http://www.watch.impress....30405/etc_fsb800p4es.html
M'n japans is niet zo goed maar der staat "Intel Confidential" op de heatspreader. Ik denk dus niet dat deze te koop zijn ;)

Prijsindicatie Asus P4C800!!! 259 Euro valt nog mee als je bedenkt dat de granite bay niet veel goedkoper is.
http://silverapp1.mycom.n...oductType=1&sectionID=100

[ Voor 20% gewijzigd door Dukey op 04-04-2003 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat valt nog mee ja,
maar over het algemeen zijn ze hardstikke duur kijk maar een Asus A7N8X Deluxe (dus eigenlijk de tegenhanger van de granite Bay) is maar 168euro dat is een verschil 60euro met de granite Bay die 232euro kost dat vind ik niet niks waarom zijn die bordjes zo duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Anoniem: 80718 schreef op 05 April 2003 @ 12:11:
dat valt nog mee ja,
maar over het algemeen zijn ze hardstikke duur kijk maar een Asus A7N8X Deluxe (dus eigenlijk de tegenhanger van de granite Bay) is maar 168euro dat is een verschil 60euro met de granite Bay die 232euro kost dat vind ik niet niks waarom zijn die bordjes zo duur?
Ik heb zelf nog 200 euro betaald voor de Asus A7N8X Deluxe toen ie net uit was.
En deze modellen zijn iets nieuwer dan de A7N8X dus vandaar iets duurder?!?!
Je hebt het ook over Intel chipsets HE, heel wat anders dan een bijv een SIS chipset (nvidia chipset van de A7N8X is niks mee, jammer dat deze niet voor de P4 is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Die bordjes zijn mijn name zo duur om de prijzige chipset ($ 50~60,-) en het zes lagige PCB. nForce2 borden kunnen gewoon met vier lagen worden gemaakt en nVidia vraagt niet zoveel pegels voor de chipset als Intel voor de E7205.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weeds
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 14:11

Weeds

what is a weed...

Het nieuwe ASUS-boek is uit. en wat staat er op de voorkant? de P4C800 !

Op pagina 74 staan de specs.

http://www.asusemag.com.tw/pdf/asusworld/asusworld11.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

in vol 10 stond hij ook al(pagina 76) die lag op cebit kon je zo meenemen heb er ook plaatje van ergens op brinkster duzz weet niet of hij het goed doet:
Afbeeldingslocatie: http://www24.brinkster.com/callandor/Scannen0006.jpg
jah hij is beetje groot maar dan ook te lezen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
Bij Alternate Duitsland staat ook een Soyo moederbord aangekondigd met een i865 chipset, de SY-P4I865PE Dragon 2 ((RAID, LAN, FireWire, Sound) voor € 219,- en een SY-P4I865PE Dragon Lite (LAN, FireWire, Sound) voor € 134,- maar waarschijnlijk zijn ze nog niet leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Voor de geinteresseerde ("freaks"), de download page is al in werking van de Asus P4C800. Is wel leuk om alvast de manual door te nemen.
Ik wist namelijk niet dat deze ook dat "speel-een-muziek-cd-af-in-je-bios" optie had, staat in de manual. Lijkt me best wel ruig, al heb je der weinig aan :)

http://www.asus.com.tw/su...tem.aspx?ModelName=p4c800

[ Voor 15% gewijzigd door Dukey op 07-04-2003 19:27 . Reden: vergeten de link erbij te gooien ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:49
is al bekend wanneer het boardje van asus ook echt leverbaar is?
14 april, samen met de nieuwe p4's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lijkt me wel zo anders kun je nergens op proppen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Ik ben toch wel benieuwd of het echt de moeite waard is om een Canterwood aan te schaffen ipv een Springdale (behalve dat je bij Springdale een maand langer moet wachten)

* Moartn wacht op THG en z'n Springdale vs Canterwood review (zal er vast komen)

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
* DarkChylde moet nu echt een nieuwe pc hebben, zijn k6/2 300 trekt het niet meer

ik ga ook voor de canterwood, omdat ie eerder uitkomt.. ik ga maar eens bellen of ze bij mycom een levertjid hebben...

Link naar een preview

[ Voor 24% gewijzigd door DarkChylde op 11-04-2003 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jah meld ff dan weet ik het ook want ik ben ook van plan om voor die asus te gaan.

de southbridge met sata integrated: Afbeeldingslocatie: http://www.amd3d.com/CPU3D/review/p4c800/sb.jpg

de doos!!!:Afbeeldingslocatie: http://www.amd3d.com/CPU3D/review/p4c800/package1.jpg

[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 80718 op 11-04-2003 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
ik ga morgenochtend kijken of ik tijd heb om langs de winkel te lopen (moet nl een hele pc bestellen). dus laat wel weten of ie er is.

[off-topic]
is handig om nu 2x 512 erin te zetten of 2x 256. dit ivm met prijzen die met een half jaar kunnen gaan zakken voor 400 mhz geheugen?
[/off-topic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

moet jezelf weten, de canterwood heeft 4 geheugen sloten en aan 512 heb je nu genoeg als wilt dan zet je later er nog eens 2x 256 erbij dan heb totaal van 1024 dat is meer dan voldoende dus ik als ik jouw was( ik ga binnekort ook nieuwe pc kopen) dan zou ik er 2x 256 inzetten maar het ligt er ook aan wat je budget.
(ik ga 2x pc3500 hyperx halen van kingston, maar je kunt ook voor twinmos ofzoiets dergelijks gaan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Damn...ik ga normaliter altijd voor de ASUS mobo's. Maar heb je de Gigabyte i875 al gezien? :P
Wordt een moeilijke keuze, vooral omdat Gigabyte met dat dual power solution werkt, dan heb je of een dubbele 3-phase voeding of een 6-phase voeding op je mobo. Voor de mensen die niet weten wat het inhoudt, hoe hoger het aantal phase voeding erop een mobo zit, hoe beter je kunt overclocken >:) (in de meeste gevallen).

Gigabyte GA-8IK1100
http://www.giga-byte.com/...ducts_Spec_GA-8IK1100.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halo_Master
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-12-2024

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

gewoon voor de abit ic7G gaan.Heeft 4-phasepower onboard en zal weer super zijn om te oc'en

link:

http://www.abit.com.tw/ab...erBoard&pMODEL_NAME=IC7-G

sorry ging ff fout

[ Voor 23% gewijzigd door Halo_Master op 12-04-2003 11:25 ]

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Meijer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-07 21:02

Vincent Meijer

You better believe it!

Kan iemand mij het verschil tussen de Canterwood en de Springdale chipset uitleggen. Voor zover ik weet ondersteunen ze beide 800mhz FSB en heeft de Canterwood een 'turbo' mode en ondersteund de Springdale 1Gb LAN. Ik heb het gevoel dat de Springdale een overklokte 845PE chipset is en dat de Canterwood compleet nieuw is. Weet iemand hier iets meer over?

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hm, vaagheid... bij Abit staat compatible met FSB's van 400, 533 en 800Mhz
en bij Gigabyte staat alleen 533 en 800Mhz.

Ze zullen allemaal toch wel gewoon backwards compatible zijn met 400Mhz? Want eerlijk gezegd zit ik er op het moment hard over te denken om er een 2Ghz processortje in te stoppen en een sloot van dat goedkope DDR2100 geheugen te halen. En dan later in een keer de overstap maken naar een Prescott met DDR3200 geheugen.

De lager geklokte processors met een FSB van 800Mhz komen voorlopig toch nog niet uit, en die 3Ghz versie slurpt me teveel stroom. Bovendien zijn er op het moment toch nog best wel wat problemen met DDR3200 geheugen als ik het zo lees. En tenslotte zijn ze nog steeds niet met ECC te vinden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee canterwood ondersteund zover ik weet alleen 533-800 fsb niet lager(mischien tot 500 maar niet lager)

quote:
Kan iemand mij het verschil tussen de Canterwood en de Springdale chipset uitleggen. Voor zover ik weet ondersteunen ze beide 800mhz FSB en heeft de Canterwood een 'turbo' mode en ondersteund de Springdale 1Gb LAN. Ik heb het gevoel dat de Springdale een overklokte 845PE chipset is en dat de Canterwood compleet nieuw is. Weet iemand hier iets meer over?

zoiets is het een beetje de springdale zou je kunnen beschouwen als de MX versie van de canterwood(die heeft ook een 1000mbitNIC) als je een nieuw mobo gaat kopen koop dan de canterwood!

[ Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 80718 op 12-04-2003 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-06 21:06
ik w8 gewoon een tijdje, hoorde namelijk van Rick2001 en van A.P. Versteeg dat EPoX binnenkort ook uitkomt met een Canterwood mobo, en dat heb ik toch liever dan Asus of Gigabyte :D

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:05
Voor pic's van de nieuwe Canterwood boardjes kun je hier kijken (mooi alles op één site).
http://www.vr-zone.com/Home/news185/news185.htm#2893

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

meijern schreef op 12 April 2003 @ 13:28:
Het verschil is volgens mij alleen dat PAT (Performance Acceleration Technology).
Heb hier namelijk een blaadje voor me liggen met naast elkaar de specs van de P4C800 en de P4P800 van Asus. Alles is precies hetzelfde behalve dat PAT dan.
Verder heeft de P4C800 een extra promise chip voor Serial ATA Raid.

Interessant weetje; de springdale en de canterwood ondersteunen native allebei raid-0 en raid-1 in de southbridge. Het woord gaat zelfs dat je on-the-fly een array kunt maken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als het goed is kun je 2 raid array's maken: een met de raid op je southbridge en een met die promise chip
( trouwens ik dacht dat je alleen raid 0 met de raid op je southbridge kon)
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.