nVidia nForce2 - Deel 2 [discussie]

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste
Acties:
  • 2.043 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:01

Piggen

Lekker bakkie

Nope alleen de Thoroughbred XP's dacht ik. Iig niet de palomino versies:

nieuws: Lager geklokte Athlon XP T'breds standaard unlocked

Maar de vraag is: hoe zit het met de 2500+ Barton? Is deze unlocked in een nForce mobo?
Oke, maar als je nu een XP koopt, is het vrijwel zeker een T-bred.

Maar ik vraag me ook af of een 2500+ standaard unlocked wordt. Ik twijfel namelijk tussen een 2400+ en een 2500+ en ik ben niet van plan om te gaan prutsen aan de CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

mpmad schreef op 23 February 2003 @ 13:36:
[...]

Oke, maar als je nu een XP koopt, is het vrijwel zeker een T-bred.

Maar ik vraag me ook af of een 2500+ standaard unlocked wordt. Ik twijfel namelijk tussen een 2400+ en een 2500+ en ik ben niet van plan om te gaan prutsen aan de CPU.
Hiero EXACT dezelfde afweging ! 2500+ unlocked? Ja --> dan die! Niet? --> dan 2400+ :P

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Als ik dit bekijk op Tom's Hardware, lijkt me dat de CPU dus niet unlocked is maar wel heel eenvoudig te unlocken is...

Maar ik wou nog ff een vraagje stellen. Op een on-line shop kwam ik dit tegen:
Morgen komt de eerste lading AMD XP cpu's op basis van de nieuwste Barton core binnen! We krijgen morgen een eerste lading XP2500+ en XP3000+ cpu's binnen, reserveren is noodzakelijk want we vermoeden dat de vraag véél groter zal zijn dan het aanbod :-)

De Barton's draaien op dezelfde kloksnelheid als de Thoroughbred cpu's, 333MhZ, maar ze beschikken over een L2 cache die dubbel zo groot is, 512kB ipv de gebruikelijke 256kB
Ik dacht dat enkel de Barton's een FSB hadden van 333??
Welke Thoroughbred's hebben dan een FSB van 333? Aangezien ik er één wil met een FSB van 266!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
De snelste Thoroughbred-B CPU's hebben ook een FSB van 166MHz DDR :)

Zie mijn site > hardware > CPU types > AMD voor een overzichtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online
BalusC schreef op 23 February 2003 @ 22:55:
De snelste Thoroughbred-B CPU's hebben ook een FSB van 166MHz DDR :)

Zie mijn site > hardware > CPU types > AMD voor een overzichtje.
Daar heb ik al willen kijken (FAQ!! ;)) maar blijkbaar is jouw site momenteel niet bereikbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Heb je een firewall dat andere HTTP poorten dan 80 blockt?

[ Voor 82% gewijzigd door BalusC op 23-02-2003 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online
BalusC schreef op 23 februari 2003 @ 23:03:
Heb je een firewall dat andere HTTP poorten dan 80 blockt?
Verdorie... Mijn modem! :) Het is een gemodde Alcatel SpeedTouch Home.
Maar dat zal dan voor morgen zijn. Bedank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-06 10:06
Ik heb problemen met de installatie en werking met Nero Burning Room ( CD-brandprograma)
namelijk:

Als ik de IDE driver instaleer van nVidia ( nForce_2.03_WinXP ) dan functioneert mijn Plextor met de Nero software niet

Ik krijg namelijk error SCSI error ?!
mijn IDE kanalen worden wel herkend door windows na de instalatie van nForce_2.03_WinXP als SCSI aansluiting, is dat normaal , heeft iemand alle dit probleem gehad??

Mij systeem valt uitalkaar na deze SCSI/IDE Error van Nero .

Of is deze IDE driver niet nodig??

Nero :

Nero.Burning.ROM.v5.5.9.14. en Nero_Burning_ROM_Enterprise_5.5.10.0.

wat noch onduidelijker is dat :
1 CD kan ik voor 100% simulatie uitvoeren en 1 keer normaal branden maar als ik wil een nieuwe CD branden dan stopt hij bij branden Crue ??= begin van de brandopdracht 4% en dan moet ie gaan omschakelen naar de ISO file maar dat doet ie niet :(

[ Voor 44% gewijzigd door SlowikPL op 24-02-2003 23:29 ]

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online
SlowikPL schreef op 24 February 2003 @ 23:08:
Ik heb problemen met de installatie en werking met Nero Burning Room ( CD-brandprograma)
namelijk:

Als ik de IDE driver instaleer van nVidia ( nForce_2.03_WinXP ) dan functioneert mijn Plextor met de Nero software niet

mijn IDE kanalen worden wel herkend door windows na de instalatie van nForce_2.03_WinXP als SCSI aansluiting, is dat normaal , heeft iemand alle dit probleem gehad??

Nero :

1 CD kan ik voor 100% simulatie uitvoeren en 1 keer normaal branden maar als ik wil een nieuwe CD branden dan stopt hij bij branden Crue ??= begin van de brandopdracht 4% en dan moet ie gaan omschakelen naar de ISO file maar dat doet ie niet :(
Pff, geen enkel idee... Misschien de ASPI-layer?
Ik heb al eens iets gelijkaardigs voorgehad en heb de oorzaak niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micebec
  • Laatst online: 29-05 10:25
Zijn er toevallig meer mensen die last hebben van het niet op internet kunnen via de onboard nic.

Ik heb onlangs de K7N2G met lang gekocht, maar kwam er thuis achter dat de onboard nic niet op groen wilt springen als ik de netwerkkabel erin stop.

Dit is wat ik tot nu gedaan heb:

- De drivers geïnstalleerd
- gecontroleerd of de kabel er goed inzit (en die zit er goed in)
- Alle instellingen gecontroleerd
- in de bios de onboard lan ingeschakeld
- het mac-adres ingevoerd
- bios-update verricht

Niets van bovenstaande handelingen heeft het probleem kunnen verhelpen.

Het rare is echter wel dat als ik een ander netwerkkaart erin stop, ik wel op het internet kan.

Als iemand toevallig een oplossing heeft voor dit probleem, meldt het dan a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online
Een MAC-adres is toch vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Hoeft niet per-se vast te zijn. Bij de ene netwerkkaart zit het loeivast, bij de andere kun je via software het MAC adres aanpassen binnen bepaalde grenzen en weer bij andere heb je vrij spel :)

Althans, dat is wat ik weet -en mijn eigen ervaring-.
Correct me if I'm wrong, ben ook maar een PMG/OM modje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online
BalusC schreef op 26 February 2003 @ 19:32:
Hoeft niet per-se vast te zijn. Bij de ene netwerkkaart zit het loeivast, bij de andere kun je via software het MAC adres aanpassen binnen bepaalde grenzen en weer bij andere heb je vrij spel :)

<small>Althans, dat is wat ik weet -en mijn eigen ervaring-.
Correct me if I'm wrong, ben ook maar een PMG/OM modje :P</small>
Voor zover ik weet kan je MAC-adressen niet wijzigen omdat die echt uniek moeten zijn. Er zijn wel netwerkkaarten in omloop waar het MAC-adres van gewijzigd kan worden maar die zijn zeldzaam (voor zover ik weet).
Maar ik ga hier offtopic en daarmee is jouw probleem nog niet opgelost!
Ik kan jou echter niet helpen. Ik wacht nog steeds op een mailtje van de pc-shop want ik wil een Abit NF7-S rev 1.2 (en niet 1.0 of 1.1!!) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19540

marzzman schreef op 23 februari 2003 @ 15:51:
[...]Hiero EXACT dezelfde afweging ! 2500+ unlocked? Ja --> dan die! Niet? --> dan 2400+ :P
Same hier, is die barton 2500 nu unlocked op een Nforce2 of niet?

<edit update>Ik denk dat de Bartons niet unlocked worden door nforce2 set, bij ome tom staat een artikel over overclocking de barton op een asus A7N8X, waarbij expliciet gemeld wordt dat ze em hardwarematig moesten unlocken.

"We were forced to consider the subject of overclocking because AMD was not able to send us all three processors immediately for testing. Rather, the lab technicians had to unlock the only Athlon XP 3000+ in order to get the benchmark results for the "new" XP 2800+ and the XP 2500+. We were forced to consider the subject of overclocking because AMD was not able to send us all three processors immediately for testing. Rather, the lab technicians had to unlock the only Athlon XP 3000+ in order to get the benchmark results for the "new" XP 2800+ and the XP 2500+. "

http://www17.tomshardware.com/cpu/20030210/barton-03.html

Dus denk dat dit voor alle bartons geldt, iemand hier nog meer over?

<end update>

Enne zijn er mensen die een IDE raid draaiend hebben via die sata interface?
Heb all draadjes hierover doorgespit maar volgens mij heeft nog niemand dat redelijk draaien maar wie weet....

[ Voor 80% gewijzigd door Anoniem: 19540 op 28-02-2003 13:39 ]

• euro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-01-2022
Mensen de Chaintech 7NJS ondersteudn nu een FSB van 250!!!!!!!!!
meuktracker: Chaintech 7NJS 5

Heb eigenlijk een Asus A7N8X Deluxe besteld, maar zou de 7NJS nu door door die verhoogde FSB een beter keus zijn om te overklokken, ga waterkoeing gebruiken.

[ Voor 46% gewijzigd door euro op 27-02-2003 14:50 ]

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-06 08:57

Demo

Probleemschietende Tovenaar

euro schreef op 27 februari 2003 @ 14:44:

Heb eigenlijk een Asus A7N8X Deluxe besteld, maar zou de 7NJS nu door door die verhoogde FSB een beter keus zijn om te overklokken, ga waterkoeing gebruiken.
De Epox 8RDA+ heeft ook 250 maar waarschijnlijk ga je dat niet eens halen (tenzij je extreem veel spanning over je northbridge zet dmv een voltmod, met het risico dat je hem sloopt) en zal sowieso beter overclocken dan de Chaintech. Dus tenzij je echt heel graag alle luxe opties van de Chaintech wil, zou ik voor het overclocken de 8RDA+ nemen.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• euro
8RDA+ is geen optie voor mij, we zullen wel zien binnen kort hoe hoog de 7NJS kan met de nieuwe bios, er verschijnen gerust wel revieuws. ben benieuwt

• SEA Ninja
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
SlowikPL schreef op 24 februari 2003 @ 23:08:
namelijk:

Nero :

kzou zoiezo niet voor de nForce2 drivers van Nvidia gaan.. maar zou de standaard drivers nemen van je mobo fabrikant (bijv. Asus nForce2 drivers bij een Asus A7N8X (deluxe))

maarre dit probleem wat je tegenkomt heb ik altijd als ik winxp installeer (of win2k, -> alle winnt gebaseerde os's)
je moet gewoon ff de aspi drivers installeren:
eerst aspi32.exe, rebooten, en daarna ASPIINST.exe installeren

(of was het nou andersom?? 8)7 die vraag stel ik me elke keer weer..)

daarna zal je brander fikken totdat ie erbij neervalt op je winnt gebaseerde os ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11968

Ben ik nu gek of staat er nergens iets over de soltek SL-75 FRN-L NForce2. Deze is maar 125 eur, maar hoe presteert hij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 16:31

voz

De echte kenner

SlowikPL schreef op 24 February 2003 @ 23:08:
namelijk:

Nero :

Die SW IDE driver moet je niet installeren om goed te kunnen branden. Weet niet waar het aan ligt, weet wel dat ik hier het zelfde probleem had.

Systeemspecs
PV Installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCA
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

FCA

euro schreef op 27 February 2003 @ 14:44:

De A7N8X ook, als je maar bios 1002 of hoger hebt. gaat van 100 - 230 in stappen van 1, en hoger in stappen van 2 geloof ik.
Maar ik zou het knap vinden als je dat weet te bereiken. Heb je wel extreem geheugen.....
Sowieso kan de multiplier naar 15 geloof ik (of nog hoger, heb geen zin om te rebooten), dus je zou op 15 x 200 kunnen draaien, mits je proc dat trekt (lijkt me erg onwaarschijnlijk). Je mobo settings zullen dus geen beperkende factor zijn....

Verandert z'n sig te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euro
FCA schreef op 01 March 2003 @ 02:27:
[...]

De A7N8X ook, als je maar bios 1002 of hoger hebt. gaat van 100 - 230 in stappen van 1, en hoger in stappen van 2 geloof ik.
Maar ik zou het knap vinden als je dat weet te bereiken. Heb je wel extreem geheugen.....
Sowieso kan de multiplier naar 15 geloof ik (of nog hoger, heb geen zin om te rebooten), dus je zou op 15 x 200 kunnen draaien, mits je proc dat trekt (lijkt me erg onwaarschijnlijk). Je mobo settings zullen dus geen beperkende factor zijn....
Heb extreem geheugen OCZ PC3700-EL 512mb en 2 x Kingston Hyperx PC3000 256mb 8) en me XP1700 met HB core en de Asus A7N8X Deluxe is onderweg en ga het geheel water koelen, met de blokkies van Tha_Mafkees, die komen ann komende week.

[ Voor 3% gewijzigd door euro op 01-03-2003 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07-2022

SebaZ

High Tech!

Ik heb een Abit NF7-S mobo. En ik wou eens mijn IDE schijf op S-ATA aansluiten met de bijgeleverde converter....
Lukte dus niet... :{
Ik heb alles goed aangesloten volgens de instructies, IDE is master, S-ATA is enabled...
Iemand nog een idee of kan iemand mij vertellen wat ik fout doen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:21
Als ik dit bekijk op Tom's Hardware, lijkt me dat de CPU dus niet unlocked is maar wel heel eenvoudig te unlocken is...
Ik denk dat de Bartons niet unlocked worden door nforce2 set, bij ome tom staat een artikel over overclocking de barton op een asus A7N8X, waarbij expliciet gemeld wordt dat ze em hardwarematig moesten unlocken.
Zoals ik het lees is de Barton gewoon unlocked. Wat ze bij Tom laten zien is dat je de keus hebt tussen multipliers van 5 t/m 12.5 óf van 13 en hoger.
De 3000+ heeft een multiplier van 13 en daardoor kan je dus geen lagere multiplier in het bios selecteren. Die mod van Tom (verbinden van 2 pinnen) laat zien hoe je weer bij de lagere multipliers kan komen, zodat je daarna rustig met de FSB kan beginnen ;)

Heeft dus niks met unlocken te maken. Sterker nog, volgens de screenshots is multipliertje wisselen geen enkel prob. Nog sterker, dit geldt alleen voor de 3000+, de andere 2 Bartons hebben hier niet eens mee te maken omdat ze de 5 t/m 12.5 range gebruiken :)

[ Voor 2% gewijzigd door Drogo op 01-03-2003 23:44 . Reden: alinea's vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37030

Laagvliegerke schreef op 26 February 2003 @ 19:38:
[...]

Voor zover ik weet kan je MAC-adressen niet wijzigen omdat die echt uniek moeten zijn. Er zijn wel netwerkkaarten in omloop waar het MAC-adres van gewijzigd kan worden maar die zijn zeldzaam (voor zover ik weet).
Maar ik ga hier offtopic en daarmee is jouw probleem nog niet opgelost!
Ik kan jou echter niet helpen. Ik wacht nog steeds op een mailtje van de pc-shop want ik wil een Abit NF7-S rev 1.2 (en niet 1.0 of 1.1!!) :P
Ik heb in linux nog nooit gemerkt dat je een macadres NIET kan veranderen. Bij de goedkope realtek kaartjes kan het dus in elk geval. Heel handig want zo kan ik snel switchen van internet via mijn server naar internet rechtstreeeks, voor het geval mijn server down zou zijn. Dat is trouwens nog nooit gebeurd in de ruim 2 jaar dat ik via een linuxbak internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24404

Cochrane schreef op 01 March 2003 @ 23:37:
[...]

[...]

Zoals ik het lees is de Barton gewoon unlocked. Wat ze bij Tom laten zien is dat je de keus hebt tussen multipliers van 5 t/m 12.5 óf van 13 en hoger.
De 3000+ heeft een multiplier van 13 en daardoor kan je dus geen lagere multiplier in het bios selecteren. Die mod van Tom (verbinden van 2 pinnen) laat zien hoe je weer bij de lagere multipliers kan komen, zodat je daarna rustig met de FSB kan beginnen ;)

Heeft dus niks met unlocken te maken. Sterker nog, volgens de screenshots is multipliertje wisselen geen enkel prob. Nog sterker, dit geldt alleen voor de 3000+, de andere 2 Bartons hebben hier niet eens mee te maken omdat ze de 5 t/m 12.5 range gebruiken :)
Ik heb hier een Barton core (2500+) en die is gewoon unlocked in een Epox 8RDA+. Dus ik vermoed op alle nForce2 bordjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:21
Mooi, die heb ik namelijk ook besteld :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online
SebaZ schreef op 01 March 2003 @ 22:32:
Ik heb een Abit NF7-S mobo. En ik wou eens mijn IDE schijf op S-ATA aansluiten met de bijgeleverde converter....
Lukte dus niet... :{
Ik heb alles goed aangesloten volgens de instructies, IDE is master, S-ATA is enabled...
Iemand nog een idee of kan iemand mij vertellen wat ik fout doen? :P
De converter is misschien stuk??
Anoniem: 37030 schreef op 02 maart 2003 @ 10:14:
[...]

Ik heb in linux nog nooit gemerkt dat je een macadres NIET kan veranderen. Bij de goedkope realtek kaartjes kan het dus in elk geval. Heel handig want zo kan ik snel switchen van internet via mijn server naar internet rechtstreeeks, voor het geval mijn server down zou zijn. Dat is trouwens nog nooit gebeurd in de ruim 2 jaar dat ik via een linuxbak internet.
Verwar je mac-adres niet met ip-adres? :?
Voor zover ik weet is het mac-adres vast hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor mij ook tijd voor nieuw compuutje,

zelf kom ik er niet helemaal uit dus graag wat tips.

Ik heb max 600 eur, dus ik moet wat keuzes maken:

A7N 8x DeLuxe Gold €174.21 incl. BTW

Of

SL-75 FRN-L NForce2 (socket A) €125.00 incl. BTW

Scheelt een boel geld. Ik kan nergens een goede test vinden tussen beide. Over die soltek wordt hier op tweakers ook nauwelijks/niet gepraat!

XP-2500+ 333Mhz fsb 512 €218.22 incl. BTW

Of

XP-2400+ €154.00 incl. BTW

Scheelt een boel geld. De eerste is 333mhz/barton tweede is nog 266/thorough maar wel 70 euro verschil!!!! Ik wil ook wat ocen (niet extreem) kan ik dan toch beter de 2500 nemen?

Ti4280 64mb geheugen 8x agp €148.00 incl. BTW

Of

Ti4200 128 8x agp €181.00 incl. BTW

Of

Radeon 9500 128Mb DDR €197.00 incl. BTW

Tsja als ik de radeon neem kan ik niet meer de 2500 nemen ivm de 600 eur. De 64 en 128 mb boeit geloof ik niet zo.

2* 256 MB DIMM PC2700 (D1D333-06432) €39.27 incl. BTW

of

512 MB DIMM PC2700 (D1D333-06464) €78.54 incl. BTW

Bijna evenduur, maar wel dual channel ram of niet. In games geen verschil maar in windows etc schijnt toch boost.

Iemand tips wat hij zij zou doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36750

Ik ben in het bezit van de Soltek SL-75 FRN-L NForce2 (€ 114,- bij maxpert)

Daarop zit:

- Athlon XP 1800+ (palomino)
- 2x 256 Mb Twinmos CL 2,5 PC3200
- Zalman 6000 CU
- Ati Radeon 8500 128 Mb

Draait inmiddels ruim een week zeer stabiel op:

FSB 144 Mhz x 11.5 = 1.66 Ghz
Geheugen tim: 2-2-2,5
Geheugen fsb: 144 x 120% = 172 Mhz
Cpu Vcore= 1,78 V
Agp = 1,7 V

Stressed: 46 gr.
Idle: 39 gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Club 3D ATI Radeon 9700 128Mb DDR €285.00
PC400 256Mb DDR €85.09
Soltek 75FRN-L Nforce2 Golden Flame €125.00
AMD Athlon Thorougbred 2200+ (1.8Ghz) €120.95

Goedkope mobo/nog goedkopere proc/minder geheugen maar wel bussnelheid op 200!!!!!! Effectief 400!!!!! En dikke vette 9700 kaart (wel non pro)

ipv van wat 2 post hoger staat. Wie wil er helpen beslissen. Voor mij is er teveel keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77442

Erg leuk dat je zulk snel geheugen hebt, maar als je FSB et niet aankan (Athlon 2200+ = 266), heb je er weinig aan :)
Zie voor meer info de nieuwe FAQ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:11
Een vraagje van een absolute nForce nitwit.
Ik ga binnenkort upgraden en zit te denken aan een nForce mobo (waarschijnlijk Asus).
Nu heb ik een vraagje:
In de nForce zit een grafische chip ingebakken (de Geforce MX400). Zit er daardoor een VGA uitgang op het mobo? En zoja, als ik een grafische kaart in mijn agp slot doe, kan ik dan beide kaarten gebruiken in een multimonitor opstelling?

Als ik dingen verkeerd zie, hoor ik dat graag...

Mijn dank is enorm voor een beetje opheldering!!!
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Folkert schreef op 03 maart 2003 @ 15:22:
Nu heb ik een vraagje:
In de nForce zit een grafische chip ingebakken (de Geforce MX400). Zit er daardoor een VGA uitgang op het mobo? En zoja, als ik een grafische kaart in mijn agp slot doe, kan ik dan beide kaarten gebruiken in een multimonitor opstelling?
ASUS heeft geen IGP op hun A7N8X

[ Voor 88% gewijzigd door PipoDeClown op 03-03-2003 15:25 ]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:11
Ah, da's duidelijk! Thanx!

[ Voor 50% gewijzigd door Folkert op 03-03-2003 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ

SebaZ

High Tech!

Laagvliegerke schreef op 03 March 2003 @ 12:16:
[...]

De converter is misschien stuk??
Is net nieuw, kwam met mobo, eerste keer dat ik hem wou gaan gebruiken :|
Ik hoop van niet, mja, de enigste manier om er achter te komen is andere converter kopen en daar heb ik dus geen zin in :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:24
SebaZ schreef op 03 March 2003 @ 16:22:
[...]

Is net nieuw, kwam met mobo, eerste keer dat ik hem wou gaan gebruiken :|
Ik hoop van niet, mja, de enigste manier om er achter te komen is andere converter kopen en daar heb ik dus geen zin in :(
Je kan toch ook vragen of ze hem even om willen ruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ

SebaZ

High Tech!

Op internet gekocht...
Ik weet niet wat zo'n converter bij de lokale PC boer hier kost, maar zal toch niet meer zijn dan alléén al 18 Euro verzendkosten :P

Het is gewoon balen dus....doe ik niet iets fout? :( Plz tell me I'm an idiot doing something wrong! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online
SebaZ schreef op 03 maart 2003 @ 18:40:
Plz tell me I'm an idiot doing something wrong! :P
You're an idiot doing something wrong!

edit:
het was een grapje hé ;)
Mocht jouw Serillel toch werken, gebruik hem dan maar. Blijkbaar is er in het algemeen een kleine performance-winst: http://www.lostcircuits.com/motherboard/abit_nf7-s/9.shtml
Ik had het eigenlijk niet verwacht aangezien de signalen toch geconverteerd moeten worden.

Trouwens, welke HD heb je?

edit 2:
Heb je in jouw bios ingesteld dat hij moet booten vanaf SATA?

[ Voor 63% gewijzigd door D-Three op 03-03-2003 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ

SebaZ

High Tech!

Ik heb Maxtor 60GB (D740X, 7200rpm) :)
In BIOS heb ik idd gezet, boot van S-ATA en wat ik ook heb gedaan (ook omdat het m'n enigste HD is) is jumper op Master gedaan.

Voor de rest weet ik ut niet meer, wel jammer :(

EDIT: Hij start op en kijkt welke IDE apparaten zijn aangesloten, dan vind hij dus DVD ROM en brander. Daarna komt hij bij de S-ATA, maar hij herkent daar dus geen enkele schijf :?

[ Voor 31% gewijzigd door SebaZ op 03-03-2003 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online
Misschien raar, maar ik heb iets gelezen van een gast die z'n sata-kabel moest weghouden van z'n moederbord (en dus niet vlak langs z'n mobo leggen). Dan pas werd z'n HD herkend. Storing dacht ie maar ik denk eerder aan een slecht contact :)

Anders heb ik niet direct een idee... Hopelijk werkt het bij mij wel ;) M'n NF7-S (rev 1.2!!!) is zo goed als besteld :)

edit:
Heb je de laatste BIOS al geprobeerd?

[ Voor 11% gewijzigd door D-Three op 03-03-2003 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online
Minder leuk nieuws:
There is a basic architectural loophole in nVidia’s implementation of nForce2 chipset to handle BIOS update. If you stress your BIOS setting too much or too frequently, it may just fails to write data completely back into BIOS and cause data loss. The symptom is very clear that you would get stuck right on the spot, and not able to boot up your system again.
Don’t get us wrong, nForce2 chipset is an extremely feature rich and excellent chipset, as long as you stay with its ‘recommended’ application.

While NF7-S v1.2 is highly praised for its proven success in continuing ABIT’s renowned heritage to challenge component manufacturer’s design spec. It is also very unfortunately that it may also just going a little bit over what nForce2 chipset can handle. As a matter of fact, you should also start to see same kind of problem from other motherboard manufacturers if they try to follow ABIT’s spec.

Well, while we can well expect nVidia to hide behind their classic legal disclaimer that they would certainly not be responsible for any application that is going beyond their so-called ‘Recommended’ design spec. Another choice you can have is to go back to v1.1 or force ABIT to cut back on all the rich features as they are offering in its v1.2 SoftMenu.

Just think about it, it is like you are buying a flashy muscle car that can go over 200mph. You should not expect to go back to the car dealer to pay for your speed ticket on a highway with limit of 70mph. You are buying this muscle car because you want the power and you enjoy the thrill in handling it. Otherwise, just go back to your mom-and-pop man hauler, and you will be just fine.
Kort samengevat:
Er kan data-verlies van de BIOS optreden wanneer de het moederbord een beetje "gestrest" (o.a. fsb's van meer dan 200MHz) wordt. Dus wanneer data weggeschreven wordt in de BIOS. Dit werd het eerst opgemerkt in de Abit NF7-S rev 1.2 maar het probleem ligt dus wel bij de nForce2 chipset!! Het kan dus ook voorkomen bij de volledige Abit NF7(-S) serie maar even goed ook bij andere fabrikanten.
Er wordt aangeraden om niet teveel dingen tegelijk te veranderen in de BIOS (fsb, multiplier en memory timings) en eerst op SAVE en dan pas op EXIT te drukken. Ook wordt aangeraden niet veel hoger dan 200Mhz te gaan (alhoewel sommigen de NF7 zonder probleem op 220Mhz draaien :?). Tja. Wees gewoon op je hoede :P Maar je bent een tweaker of je bent het niet hé :)

[ Voor 3% gewijzigd door D-Three op 03-03-2003 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29273

Wow wat een vooruitgang zeg die nforce2 hiervoor had ik een kt333 maar merk echt wel snelheidwinst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ

SebaZ

High Tech!

Laagvliegerke schreef op 03 maart 2003 @ 21:03:
Misschien raar, maar ik heb iets gelezen van een gast die z'n sata-kabel moest weghouden van z'n moederbord (en dus niet vlak langs z'n mobo leggen). Dan pas werd z'n HD herkend. Storing dacht ie maar ik denk eerder aan een slecht contact :)

Anders heb ik niet direct een idee... Hopelijk werkt het bij mij wel ;) M'n NF7-S (rev 1.2!!!) is zo goed als besteld :)

edit:
Heb je de laatste BIOS al geprobeerd?
BIOS 1.5 B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70389

voz schreef op 23 January 2003 @ 18:17:
Mijn asus A7N8X deluxe, rev 1.04, BIOS 1001-G, met 1x 512mb corsair PC3202 v1.1 installatie ging als volgt:

Geheugen erop prikken, opstarten, niets behalve een vriendelijke dame: "no memory installed" oid. BIOS reset: ah hij start op. Een en ander aan simpele dingetjes wijzigen in het BIOS: restart? Nope! "no memory installed". BIOS reset: OK we are go! Instellingen wijzigen, en weer hetzelfde liedje. Dus nogmaals, BIOS reset. Toen geheugen op sync gezet in het BIOS (had ik nog niet eerder gedaan) en herstarten: Ja hij doet het! Installeren in een bestaande win2k installatie ging perfect, alles werkt, zeer stabiel, no problemo!

Samenvattend: ZEER vaag (geheugen?)probleem waar ik niet zo blij mee ben, en vooral niet met de imho halve oplossing. Maar ondertussen draait het geheel als een trein, en hoop ik dat een nieuwe BIOS oplossing brengt met betrekking tot mijn probleempje want erg blij ben ik daar niet mee, het geheugen wil blijkbaar niet op DDR400 werken.

Nu had ik al vlagen opgevangen over mensen met een dergelijk iets, of althans problemen met corsair en dit moederbord. Misschien kunnen die ook hun bevindingen posten!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------

corsair maakt speciaal samengestelde reepjes xms geheugen voor de nforce2 chipset en gebruikmaking van de dual cannel ddr optie, de prijs hiervoor is een ander verhaal maar je bent wel gegarandeerd van een werkend systeem

http://www.corsairmicro.com/xms/xms_modules.html

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-04 22:40

VisionMaster

Security!

Anoniem: 70389 schreef op 04 March 2003 @ 15:39:
[...]

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

corsair maakt speciaal samengestelde reepjes xms geheugen voor de nforce2 chipset en gebruikmaking van de dual cannel ddr optie, de prijs hiervoor is een ander verhaal maar je bent wel gegarandeerd van een werkend systeem

http://www.corsairmicro.com/xms/xms_modules.html

8)
Op een aantal plekjes in dit kleine topic staat toch duidelijk dat het hier geen hole mee te maken heeft, maar eerder een "verkoop" tip & trick. :+

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Nforce fun met Aopen:

EzClock (fsb, pci/agp allemaal te veranderen in windows)

http://english.aopen.com.tw/tech/techinside/EzClock.htm

Winbios! Bios in windows (2000/XP)
http://english.aopen.com.tw/tech/techinside/WinBIOS.htm

meer: http://www.ocworkbench.co...n/ak79gmax/ak79gmax-1.htm

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77335

Ik heb sinds kort de soltek SL-75 FRN-L NForce2

amd xp2500+ fsb166 barton (is standaard geunlocked) draait op 2800+ door middel multiplier en agressive mode ;hij draaide ook op 3000 maar ik moet dan wel betere koeling hebben .

2 x 512mb twinmos 3200 in dualchannelmode.

80gig westerndig 8mb

gigabyte radeon 9000 pro2 128mb agp4x

ik weet het,het is niet echt een tweakbord maar hij doet wat ik wil dus prima :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63512

ff nog een vraagje voordat ik die mobo koop, heeft iemand ati readon 9700 pro van gigabyte in een asus a7n8x zitten? en stabiel? want ik wil weg van die msi kt4 ultraklote board.

maar ik moet ff zeker weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-06 10:18

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Heb een 9700pro van Ati erin.

Geen problemen mee, dat zal dus ook wel opgaan voor he gigabyte Radeon. :)

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63512

kej dan, en wat is de nieuwste rivisie nu van die moederboard? 1.4?

[ Voor 82% gewijzigd door Anoniem: 63512 op 06-03-2003 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-06 10:18

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Heb zelf een 1.4. Maar het zou heel goed kunnen dat de 1.5 al in de winkels ligt.

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euro
heb gister een nieuwe Asus A7N8X Deluxe binnen gehad en dat is nog revisie 1.04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Zou de Chaintech 7NJS Zenith al met een v5 bios worden verkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online
VisionMaster schreef op 07 March 2003 @ 09:34:
Zou de Chaintech 7NJS Zenith al met een v5 bios worden verkocht?
En zo niet, dan flash je die er toch gewoon in? :? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Anoniem: 77442 schreef op 03 March 2003 @ 14:53:
Erg leuk dat je zulk snel geheugen hebt, maar als je FSB et niet aankan (Athlon 2200+ = 266), heb je er weinig aan :)
Zie voor meer info de nieuwe FAQ ;)
Dat probleem had ik ook. Ik heb een Thunderbird 1400 met een FSB van 100. Was de enige die nog op mijn asus a7v paste. Vandaag even potlood streepies neergezet. Multiplier van 14 naar 7,5 fsb op 200.
Gevolge een Thunderbird 1400 MHZ die nu op 1500 MHZ loopt met een FSB van 400. Geheugen scores zijn inderdaad bijna vermenigvuldigd. Dus geen gebruik van maken??? gewoon Multiplier lager zetten en de FSB opschroeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78298

Hurricane schreef op 22 January 2003 @ 15:00:
Is er in het vorige deel van dit topic al gesproken over de Shuttle SN41G2?? Heb geen zin om het complete deel1 na te lezen als er toch maar weinig over word vertelt.
Ik ben nl aan het rondkijken naar een Shuttle SN41G2. Iemand al ervaring hiermee of moet ik dan toch in deel 1 zijn?
Hai ik heb een Shuttle SN41G2 NForce2 Barebone.

Aller eerst wil ik zeggen dat het een top machine is.
1 raar probleem waar door mijn weekend verpest was is dat het geen 2 ram modules aan kan???

Weet niet waarom:
Ander Barebone of een ander ram module helpt niet het was allemaal splinter nieuw.

Maar goed:
Ik gebruik het als Media pc, het staat nml in mijn kast naast mijn TV in de woonkamer en kijk Divx films en luister er muziek mee.

Heeft alles onboard wat je maar nodig hebt voor een vol waardig pc.

En het is gewoon een schattig ding :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online
DRaakje schreef op 07 maart 2003 @ 18:18:
[...]

Dat probleem had ik ook. Ik heb een Thunderbird 1400 met een FSB van 100. Was de enige die nog op mijn asus a7v paste. Vandaag even potlood streepies neergezet. Multiplier van 14 naar 7,5 fsb op 200.
Gevolge een Thunderbird 1400 MHZ die nu op 1500 MHZ loopt met een FSB van 400. Geheugen scores zijn inderdaad bijna vermenigvuldigd. Dus geen gebruik van maken??? gewoon Multiplier lager zetten en de FSB opschroeven :)
Waarom potloodstreepjes? Was die CPU niet unlocked? Ik dacht dat alle 1400's standaard unlocked waren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06 15:09

MaDLiVe

.-Observer-.

Laagvliegerke schreef op 07 March 2003 @ 18:36:
[...]

Waarom potloodstreepjes? Was die CPU niet unlocked? Ik dacht dat alle 1400's standaard unlocked waren...
Dat klopt.
Heb er hier nog 1' tje liggen.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Niet online
Laagvliegerke schreef op 07 March 2003 @ 18:36:
[...]

nou niet die van mij want ik kon de multiplier pas veranderen nadat ik die streepies had gezet, was trouwens ook zicht baar dat de bruggen door gebrand waren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

ik weet het,het is niet echt een tweakbord maar hij doet wat ik wil dus prima
Vind je? Wat is er niet goed aan om mee te tweaken?Wat is de beperkende factor dan?? [Spice's Soltek 75 FRN-L gaat nu tot 2.05 volt :) ]
beetje sluikreclame misschien staat hier nog een tip voor je ;)
Soltek 75FRN-L topic

[ Voor 3% gewijzigd door Spice op 07-03-2003 20:39 ]

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-06 12:26
Ik heb een Leadtek nforce 2 instapper, dus met de AC97 geluidschip. Heb ook een 4 speakersetje met 2 mini-jacks. Ik krijg echter met geen mogelijkheid het geluid over die 2 uitgangen. Hoe moet dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Laagvliegerke schreef op 07 March 2003 @ 18:07:
[...]
En zo niet, dan flash je die er toch gewoon in? :? ;)
Het is een prachtige mobo, maar de NForce2 borden schijnen in bepaalde omstandigheden niet helemaal lekker te flashen.
Dus ik dacht, ach als die nou al zo te koop zijn, dan kan ik die beter nemen. Dat scheelt me een beetje een risico actie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
stefijn schreef op 07 March 2003 @ 22:44:
Ik heb een Leadtek nforce 2 instapper, dus met de AC97 geluidschip. Heb ook een 4 speakersetje met 2 mini-jacks. Ik krijg echter met geen mogelijkheid het geluid over die 2 uitgangen. Hoe moet dat?
Naast deze vraag heb ik nog iets vaags: bij mijn moederbord is een overclock utility genaamd Speed Gear geleverd. Ik kan hierin echter NIETS instellen??!
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/zakraket/stuff/speedgear.jpg
Bij de 1 moet een indicator aanwezig zijn over de bootopties (booten met of zonder de instellingen) en bij 2 hoort een schakelpook te zijn. Zo staat het ook op de doos.
Hoe krijg ik dit aan de praat?

[ Voor 3% gewijzigd door Stefke op 08-03-2003 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26986

hmmm, is er al iets bekend dat de Barton's standaard op een snelheid kan lopen van 400 mhz FSB? op een N-force, of ben je gelijk weer verplicht een nieuwe moederbord tekopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 03-06 15:21
nieuw moederbord hoeft niet, kan gewoon, (iig de asus) zit een jumperjte op 133/166 of 200 of je kiest user defined (de tweakers dus) en steld hem in. Ik kan alleen niet zo goed tellen (hint hint)

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73936

Kheb een vraag. Wel meerdere, maar ik zal niet teveel open deuren intrappen.

Ik ben in bezit van een Xp2100 met 512 2100 geheugen. Mijn huidige mobo is een uche uche Jetway plank uche uche. Nu is mijn oog gevallen op de Nforce mobo van Asus. Nu is mijn vraag of ik voor de deluxe moet gaan, omdat ik graag alle functie wil gebruiken. Of is het verschil nu tussen deluxe en gestripped dat er een G4 embedded zit? Op beide heb je toch S-ATA en goede voerclock mogelijkheden?

Tweede vraag: is het aanbevoelen dat ik andere reepjes koop? Kheb gelezen (hier) dat ook meet 2100 het systeem super is. En zo ja, wie kan mij de beste reepjes aanwijzen. Geld speelt geen rol. :P

Derde vraag. Hoe zit het met de FSB van 266 en 200? Is 200 voor de Barton? en als je 'm dan op 200 hebt staan is het dan beter dat je de Corsiar Dubble channel reepjes (200 mhz ddr) er in hebt zitten voor meer snelheid en stabiliteit?
En met 333 en de geheugen timings en mhz instellingen. :?

Oke ik heb er redelijk veel verstand van, maar na het lezen van de laatste 15 pagina's ben ik een beetje in de war. Een beetje? Ik snap er niks meer van... 8)7 (he het is zondagmorgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
FSB van 266 (133) is voor de XP2100, een FSB van 333 (166) is voor XP vanaf .. 2600 geloof ik? FSB van 400 (200 zoals jij die noemt) is nog niet voor Athlon (maar dus voor die barton).
Je moet geheugen kopen dat synchroon met je CPU kan lopen (tenzij je wil dat je het over een half jaar met een nieuwe processor ook sync loopt, dan koop je hoger geheugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Speedy, hou eens rekening met het DDR aspect. De Athlons hebben een frontsidebus waarbij per kloktik twee blokjes data worden verstuurd (Double Data Rate dus). De Palomino en de Thoroughbred hebben een FSB van 133MHz. Door DDR is dat effectief 266MHz. Datzelfde geldt voor de latere T'breds en de Barton: FSB van 166MHz DDR (333MHz effectief). De latere Barton krijgt een FSB van 200MHz DDR, wat dus effectief 400MHz maakt.

Zie ook de Technische PMG FAQ voor basisbeginselen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-05-2024
Ter info: Ik heb een Epox 8RDA+ aangeschaft met daarop een XP2400 (TbredB) en OCZ 256MB PC3200 (Performance series) geheugen. Met een standaard Spire Whisperrock III ventilatortje loopt het geheel nu op een FSB van 200MHz (DDR400) met een multiplier van 10,5 (2100MHz). Door de BIOS wordt de CPU nu een XP2600 genoemd. Geheugeninstellingen staan op CAS2-3-3-5. Alle voltages staan op hun default, kan ze geloof ik niet eens instellen met 't plankje... oh, geen mods waren nodig om de multiplier te veranderen.

Anyway, ik vond 't wel een leuk resultaat :)

[ Voor 7% gewijzigd door GREENSKiN op 09-03-2003 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-06 21:45

Shunt

Boe

GREENSKiN schreef op 09 March 2003 @ 15:49:
Ter info: Ik heb een Epox 8RDA+ aangeschaft met daarop een XP2400 (TbredB) en OCZ 256MB PC3200 (Performance series) geheugen. Met een standaard Spire Whisperrock III ventilatortje loopt het geheel nu op een FSB van 200MHz (DDR400) met een multiplier van 10,5 (2100MHz). Door de BIOS wordt de CPU nu een XP2600 genoemd. Geheugeninstellingen staan op CAS2-3-3-5. Alle voltages staan op hun default, kan ze geloof ik niet eens instellen met 't plankje... oh, geen mods waren nodig om de multiplier te veranderen.

Anyway, ik vond 't wel een leuk resultaat :)
met dit plankje kan je ze gewoon in stellen hoor die voltages
zoek maar eens goed :>
mare ik zou zeggen ver hoog die vcore en Vmem en gooi er eens wat meer mhz tegen aan >:)
en pak eens een wat hogere mp :P

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
is er nog iemand die weet hoe je de AC97 sound aan een 4.1 speakerset moet hangen? Ik krijg niet meer dan 2 speakers (het frontkanaal) aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-06 12:23
[quote]Anoniem: 73936 schreef op 09 maart 2003 @ 11:38:
Kheb een vraag. Wel meerdere, maar ik zal niet teveel open deuren intrappen.

Ik ben in bezit van een Xp2100 met 512 2100 geheugen. Mijn huidige mobo is een uche uche Jetway plank uche uche. Nu is mijn oog gevallen op de Nforce mobo van Asus. Nu is mijn vraag of ik voor de deluxe moet gaan, omdat ik graag alle functie wil gebruiken. Of is het verschil nu tussen deluxe en gestripped dat er een G4 embedded zit? Op beide heb je toch S-ATA en goede voerclock mogelijkheden?

Je kan ook even op asus.com kijken toch.
Maar goed het verschil is voor zover ik weet dat de gewone versie GEEN S-ATA
en geen IEEE 1394 en geen digital out Soundstorm (i.i.g. een uitgeklede chip dus geen 6.1 ) heeft.
http://www.asus.com/products/mb/socketa/a7n8x-d/overview.htm
http://www.asus.com/products/mb/socketa/a7n8x/overview.htm

[ Voor 10% gewijzigd door makkie op 09-03-2003 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OKe thnx,

maar dual DDR is, zoals ik gelezen heb op tomshardware, alleen maar geblaat en is wel geining voor degene die echt het laatste drupje er uit wil halen?
Ht is iets sneller toch? Maar als je een 266 mhz proc hebt loopt het toch niet synchroon en is dus lanhzamer. Of blaat ik nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Speedy, kijk eens in de Technische PMG FAQ. Onderaan staat een linkje naar een mooi artikel over nForce2 Dual Channel DDR synchroniteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OKe:
Een ander oplossing is natuurlijk de geheugensnelheid ongemoeid laten en de FSB verhogen om zo een synchrone toestand te bereiken (b.v. 166MHz FSB/geheugen of zelfs 200MHz). Dankzij de flexibele CPU multiplier kun je zo een heel eind komen zonder dat de externe kloksnelheid v.d. cpu (de totale snelheid: FSB maal multiplier) een beperkende factor kan vormen.

Maar hoe zit dat dan met mijn Xp2100? Die kan ik toch nooit zo hoog zetten? Oke FSb 150, maar 166? dan krijg je toch geheid fik in de pan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 23:36
Multiplier naar beneden. Zo'n onzamenhangend verhaal heb ik er toch niet van gemaakt :?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Mijn XP2100 loopt behoorlijke stabiel op FSB155. Helaas kan ik dus zogezegd de multiplier niet wijzigen, dus daar houdt het verhaal op voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

stefijn schreef op 09 March 2003 @ 23:26:
Mijn XP2100 loopt behoorlijke stabiel op FSB155. Helaas kan ik dus zogezegd de multiplier niet wijzigen, dus daar houdt het verhaal op voor mij
beetje karig.. tijd voor ander geheugen misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-06 08:11
stefijn schreef op 09 March 2003 @ 23:26:
Heb je Samsung geheugen? Zo ja, dan zou ik dat eens omruilen... Meerdere mensen hebben problemen met Samsung PC2700 geheugen maar dan wel voornamelijk op de Asus A7N8X mobo's (ik zie dat jij een Leadtek hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Mijn geheugen loopt nu onder de specs (namelijk synchroon met FSB op 310Mhz) terwijl dit 333Mhz geheugen is. Lijkt mij HEEL sterk dat het geheugen het probleem is?!? Of snap ik het niet.
Het multiplierprobleem komt van het moederbord, dat heeft geen MP-instellingsmogelijkheden.

[ Voor 20% gewijzigd door Stefke op 10-03-2003 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Het is maar een suggestie.. met dat nieuwe geheugen.. maar je draait dus 12,5*155?
Vervelend dat je de MP niet kan veranderen.. (naar 13 misschien)... geen bios updates voor?
Je kunt dus echt niet je FSB opkrikken? VCore omhoog?
In ieder geval ...er zit heel wat meer in in de XP2100+.. (zie ook mijn sig..).. dussum..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Hij staat al op 13 (1950/150 = 13) en ik kan m dus niet aanpassen (zie screenshot dat hierboven ook al stond). Ik heb de FSB even op 155 gezet waardoor hij dus net boven de 2Ghz loopt en dat gaat nog net.
Het geheugen loopt dan sync op 300 (of 310) zoals in het screenshot.

Bij een FSB van 160Mhz crasht internet explorer direct bij het opstarten van windows. Bij 166Mhz start XP niet meer op.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/zakraket/stuff/speedgear.jpg

Vcore kan ik wel aanpassen in de bios, maar daar heb ik geen verstand van? Ik heb geen idee waar ik dan mee bezig ben.

Biosupdates heb ik nog niet gedaan, maar in de beschrijvingen van de beschikbare updates van Leadtek staat niets over het vrijgeven van de MP

[ Voor 24% gewijzigd door Stefke op 10-03-2003 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 13:49
ik zit nog een beetje te twijfelen, ik had een Epox 8RDA+ in gedachten, maar Sata is met het oog op de toekomst wel handig, ik twijfel nu tussen de Aopen AK79G MAX en de Epox

De AK79G max
Afbeeldingslocatie: http://english.aopen.com.tw/products/mb/images/ak79gmax-s.jpg

De Epox 8RDA+
Afbeeldingslocatie: http://www.epox.nl/images/motherboard/ep-8rda%2B.jpg

Een andere optie is natuurlijk later een Sata kaartje erin raggen, wat lijkt jullie de beste keuze?

[ Voor 8% gewijzigd door _-= Erikje =-_ op 10-03-2003 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

het Epox 8RDA+ plaatje moet je nog ff veranderen.. zo is ie goed.. :)

[ Voor 86% gewijzigd door henkleerssen op 10-03-2003 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
ja meneer :D
(knippen en plakken, maar dan goed)

Ik vraag me af wat dat onderste PCI slot op die Aopen is. Is onboard Sata beter dan een insteekkaartje of niet, in dat geval neem ik de Epox 8RDA+.

[ Voor 89% gewijzigd door _-= Erikje =-_ op 10-03-2003 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

_-= Erikje =-_ schreef op 10 March 2003 @ 12:56:
ik zit nog een beetje te twijfelen, ik had een Epox 8RDA+ in gedachten, maar Sata is met het oog op de toekomst wel handig, ik twijfel nu tussen de Aopen AK79G MAX en de Epox

De AK79G max
[afbeelding]

De Epox 8RDA+
[afbeelding]

Een andere optie is natuurlijk later een Sata kaartje erin raggen, wat lijkt jullie de beste keuze?
Precies!, hier zit ik nou ook mee.
Ik heb ook de 8rda+ in gedachten, maar vind het enorm jammer dat er geen sata in zit, anders had ik hem zeker gekocht!
Ik wil er echt sata in, omdat ik straks een wd raptor 10k schijf in me sys wil hebben ...

Maar als ik zo kijk naar de nforce moederborden waar wel sata bij zit, zit je al aan de € 170+ , terwijl je voor de 8rda+ en de soltek SL-75FRN-L zonder sata respectievelijk 125 en 114 euro voor betaald ...
De soltek SL-75FRN-R kan ik nergens vinden, deze versie heeft dus weer wel sata ...
Het goedkoopste nForce 2 bordje met sata wat ik kon vinden is de asus A7N8X (€ 160) , wie had dat ooit gedacht van asus :P

Weet iemand dus een goedkoop nForce2 bordje met sata en dual-ddr ??
Of weet iemand waar ik de soltek SL-75FRN-R kan krijgen ??

edit:

Edit:
De Top3 goedkoopste bordjes met sata die ik kon vinden zijn:
1 - Abit nf7-s (€ 137)
2 - Asus A7N8X deluxe (€ 160)
3 - Chaintech Zenith (€ 205)

De Top3 goedkoopste bordjes zonder sata die ik kon vinden zijn:
1 - MSI K7N2G (€ 114)
2 - Soltek SL-75FRN-L (€ 114)
3 - Epox EP-8RDA+ (€ 127)

Mobo's met sata welke ik niet kan vinden in NL (prijswatch gechecked):
- Aopen AK79D Max
- Aopen AK79G Max
- Soltek SL-75FRN-R
- MSI K7N2G-ILSR (gevonden, gistron voor 178,90 en levertijd=lang (edit2: bij sallandautomatisering voor € 175,00)

[ Voor 19% gewijzigd door Bartjuh op 10-03-2003 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
hmm, ik zie idd dat ik de Aopen AK79D max bedoel, de G heeft onboard VGA kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02:18

KneoK

Not in a million lightyears

stefijn schreef op 10 March 2003 @ 12:24:
Hij staat al op 13 (1950/150 = 13) en ik kan m dus niet aanpassen (zie screenshot dat hierboven ook al stond). Ik heb de FSB even op 155 gezet waardoor hij dus net boven de 2Ghz loopt en dat gaat nog net.

Bij een FSB van 160Mhz crasht internet explorer direct bij het opstarten van windows. Bij 166Mhz start XP niet meer op.

[afbeelding]

Vcore kan ik wel aanpassen in de bios, maar daar heb ik geen verstand van? Ik heb geen idee waar ik dan mee bezig ben.

Biosupdates heb ik nog niet gedaan, maar in de beschrijvingen van de beschikbare updates van Leadtek staat niets over het vrijgeven van de MP
VCore is de spanning die op je processor staat (simpel gezegt). Als je je VCore gaat verhogen heb je kans op meer stabiliteit en dus hogere OC's maar je processor zal hierdoor wel warmer worden.

Dus verhoog de VCore en je hebt best kans dat je op 155 (of nog hoger) stabiel kunt lopen.

Je verhoogt je VCore (als dat kan) gewoon met 0,05Volt, kijkt hoe hoog je komt, let goed op de temps, draait een paar benchmarks of burn-ins en als je dan tevreden bent met de temperatuur en stabiliteit maar nog niet over de snelheid dan doe je er weer 0,05Volt bij (en uiteraard een paar MHz bij je FSB).

Geen garantie, maar mits goed gekoeld kan je processor 1,85Volt uiteindelijk zeker wel aan, maar probeer dit gewoon niet in 1 keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online
DRaakje schreef op 07 maart 2003 @ 20:18:
[...]

nou niet die van mij want ik kon de multiplier pas veranderen nadat ik die streepies had gezet, was trouwens ook zicht baar dat de bruggen door gebrand waren...
Misschien is dit enkel maar bij de 133Mhz-versies... Mijn CPU is toch standaard unlocked hoor. Maar kom, het maakt eigenlijk toch niks uit hé :)
Bartjuh schreef op 10 March 2003 @ 14:48:
[...]

Precies!, hier zit ik nou ook mee.
Ik heb ook de 8rda+ in gedachten, maar vind het enorm jammer dat er geen sata in zit, anders had ik hem zeker gekocht!
Ik wil er echt sata in, omdat ik straks een wd raptor 10k schijf in me sys wil hebben ...

Maar als ik zo kijk naar de nforce moederborden waar wel sata bij zit, zit je al aan de € 170+ , terwijl je voor de 8rda+ en de soltek SL-75FRN-L zonder sata respectievelijk 125 en 114 euro voor betaald ...
De soltek SL-75FRN-R kan ik nergens vinden, deze versie heeft dus weer wel sata ...
Het goedkoopste nForce 2 bordje met sata wat ik kon vinden is de asus A7N8X (€ 160) , wie had dat ooit gedacht van asus :P

Weet iemand dus een goedkoop nForce2 bordje met sata en dual-ddr ??
Of weet iemand waar ik de soltek SL-75FRN-R kan krijgen ??

edit:

Edit:
De Top3 goedkoopste bordjes met sata die ik kon vinden zijn:
1 - Abit nf7-s (€ 137)
2 - Asus A7N8X deluxe (€ 160)
3 - Chaintech Zenith (€ 205)

De Top3 goedkoopste bordjes zonder sata die ik kon vinden zijn:
1 - MSI K7N2G (€ 114)
2 - Soltek SL-75FRN-L (€ 114)
3 - Epox EP-8RDA+ (€ 127)

Mobo's met sata welke ik niet kan vinden in NL (prijswatch gechecked):
- Aopen AK79D Max
- Aopen AK79G Max
- Soltek SL-75FRN-R
- MSI K7N2G-ILSR (gevonden, gistron voor 178,90 en levertijd=lang (edit2: bij sallandautomatisering voor € 175,00)
Ik zie dat je toch nog een goedkoper mobo met SATA hebt gevonden. Ik vind het persoonlijk wel raar dat de Abit eigenlijk betrekkelijk goedkoop is. Aan de andere kant is het misschien wel logisch, je krijgt een heel volledig moederbord (gelukkig zonder video on-board :P) maar de andere overbodige zaken zijn achterwege gelaten.
Ik ben voor de Abit NF7-S gegaan maar ik heb die nog niet binnen. Mocht je die kopen, zorg dan dat je zeker revisie 1.2 hebt!
En nog ff wat voordelen van de Abit:
• Je krijgt er een ABIT Serillel ATA adaptor bij:
Afbeeldingslocatie: http://www.abit-usa.com/images/serillel-real.jpg
• Er zit een extra voedingsconnector op het moederbord zoals die je ook vindt op P4 mobo's. Kan handig zijn om bij het overclocken net dat ietsje meer te halen 8)
• En natuurlijk de digitale, optische 24-bit S/PDIF Out niet vergeten! (Alhoewel ik die toch nooit nodig zal hebben ;))
Op het Abit-forum was er iemand die dit mobo (rev 1.0) op 220Mhz had draaien. Niet slecht, denk ik toch. Maar veel is ook afhankelijk van het gebruikte geheugen.
Dit wordt m'n 3de Abit-mobo. Hopelijk heb ik er evenveel plezier aan als aan mijn vorige 2.

[ Voor 1% gewijzigd door D-Three op 10-03-2003 21:45 . Reden: rev 1.3 bestaat (nog) niet, moest revisie 1.2 zijn... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Laagvliegerke schreef op 10 March 2003 @ 20:22:
[...]

Misschien is dit enkel maar bij de 133Mhz-versies... Mijn CPU is toch standaard unlocked hoor. Maar kom, het maakt eigenlijk toch niks uit hé :)

[...]

Ik zie dat je toch nog een goedkoper mobo met SATA hebt gevonden. Ik vind het persoonlijk wel raar dat de Abit eigenlijk betrekkelijk goedkoop is. Aan de andere kant is het misschien wel logisch, je krijgt een heel volledig moederbord (gelukkig zonder video on-board :P) maar de andere overbodige zaken zijn achterwege gelaten.
Ik ben voor de Abit NF7-S gegaan maar ik heb die nog niet binnen. Mocht je die kopen, zorg dan dat je zeker revisie 1.3 hebt!
En nog ff wat voordelen van de Abit:
• Je krijgt er een ABIT Serillel ATA adaptor bij:
[afbeelding]
• Er zit een extra voedingsconnector op het moederbord zoals die je ook vindt op P4 mobo's. Kan handig zijn om bij het overclocken net dat ietsje meer te halen 8)
• En natuurlijk de digitale, optische 24-bit S/PDIF Out niet vergeten! (Alhoewel ik die toch nooit nodig zal hebben ;))
Op het Abit-forum was er iemand die dit mobo (rev 1.0) op 220Mhz had draaien. Niet slecht, denk ik toch. Maar veel is ook afhankelijk van het gebruikte geheugen.
Dit wordt m'n 3de Abit-mobo. Hopelijk heb ik er evenveel plezier aan als aan mijn vorige 2.
Vond ik ook al een beetje vreemd dat hij tog nog een aantal tientallen euro's goedkoper is dan de rest terwijl abit normaal gesproken enkele tientallen euro's boven zit 8)7
Ik zat ook al te denken over dit bord, paar reviews gelezen en kwam er best wel goed uit!
Alleen ik wil alleen kijken of een van deze 2 mobo's in nederland te krijgen is ;
- Soltek SL-75FRN-R "golden flame"
- Aopen AK79D Max
Die hebben ook beide sata, alleen kan ze nergens vinden in Nederland, dus weet ook niet hoe duur ze zijn ...

Ik hoorde alleen op een forum iets over dat als je 2 schijven gebruikt op je beide sata kanalen, dat je dan data-corruptie kan krijgen ...
Met 1 sata schijf op het bord heb je er geen last van.
Wacht even, ik zoek het wel even op ...
Edit: Gevonden!
http://www.nforcershq.com/forum/viewforum.php?f=12
http://www.nforcershq.com...7b6f60d22b41760ee209e51a9
http://www.nforcershq.com...7b6f60d22b41760ee209e51a9

Oh ja, weer heb je hem gehaald? , staat niet in de pricewatch, zou tog zweren dat dat bordje er vanochtend nog in stond 8)7
Alleen van www.gistron.nl weet ik dat ze hem hebben voor € 139 ...

[ Voor 14% gewijzigd door Bartjuh op 10-03-2003 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online
Eerste en vooral, ik bedoelde in mij vorige post revisie 1.2 in plaats van rev 1.3!! |:( Blijkbaar is tellen niet m'n sterkste kant! ;)
Bartjuh schreef op 10 March 2003 @ 21:02:
Vond ik ook al een beetje vreemd dat hij tog nog een aantal tientallen euro's goedkoper is dan de rest terwijl abit normaal gesproken enkele tientallen euro's boven zit 8)7
Idd, vreemd hé? :? :P
Ik zat ook al te denken over dit bord, paar reviews gelezen en kwam er best wel goed uit!
Hij kwam er idd goed uit. Maar het viel me wel op dat het bordje iets trager presteerde dan de ander nForce² bordjes. De verschillen waren weliswaar minimien, maar toch... Ik heb echter nog geen reviews gevonden van rev 1.2 met de laatste BIOS. Ik denk dat ze er bij Abit toch wel stevig aan gesleuteld hebben! Vooral omdat er bij rev 1.0 (en ook voor een deel bij rev 1.1) problemen waren met de microfoon-ingang en de voedingsspanning (die te laag was).
Bij de laatste revisie zitten er nu ook "gaten" rond de socket (die waren er bij 1.0 nog niet), zijn er een hoop condensatoren vervangen en verplaatst en is het voedingsgedeelte volledig herwerkt met betere (en duurdere) componenten. Dus met rev 1.2 zit het echt wel goed...
Oh ja, weer heb je hem gehaald? , staat niet in de pricewatch, zou tog zweren dat dat bordje er vanochtend nog in stond 8)7
Alleen van www.gistron.nl weet ik dat ze hem hebben voor € 139 ...
Inderdaad... Ik had er dat bordje ook in zien staan! Vreemd...
Ik heb het bordje gekocht in België bij Peica-PC. Dat was de goedkoopste die ik kon vinden. € 143,00 met nog 3% korting wat dus ook ongeveer €139,00 is. De service is trouwens uitstekend aangezien ik vroeg naar revisie 1.2 en de eigenaar daarvoor naar de Belgische invoerder heeft getelefoneerd. Wel moet ik een weekje wachten maar daar heb ik het wel voor over.
Wel jammer dat de CPU's nogal betrekkelijk duur zijn... Maar dat is blijkbaar iets typisch Belgisch :) Waarschijnlijk zijn dat enkele CPU's die hij nog in stock heeft liggen. En het is ook geen "full-time" webshop, dus de prijzen zijn misschien ook niet 100% actueel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

stefijn schreef op 10 March 2003 @ 12:24:

[afbeelding]

een late reply.. je vcore is wel erg laag.. tja .. je moet het er gewoon eens op wagen.. probeer je vcore in de bios te vinden en een beetje omhoog te zetten naar 1,7 of zo.. dan weer proberen je fsb op te krikken.. 160 moet zeker kunnen... jammer dat je met die mp niet kan spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Hij staat nu op default. Ik kan met een tempsensor in mijn kast de temperatuur goed in de gaten houden, dus op zich moet dat veilig zijn niet?

Btw, is er nog niemand die weet hoe je op een AC97 een 4.1 speakersetje aansluit? Ik krijg maar 1 kanaal aan de praat (frontchannel). De andere uitgang komt niets uit wat ik ook doe.

[ Voor 50% gewijzigd door Stefke op 11-03-2003 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
Ik heb de Aopen AK79D Max gevonden, kost 133 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-06 19:20

red bull

Keeps me awake !

Ik heb epox 8rda met 2100+(@2700+) en dane elec 512 cas2,5 (@4,2,2,2)
Ben zeer tevreden dit alles loopt nog steeds op standaard voltage.
Zit een zalman CNPS5100-Cu en volgens usdm wordt ie stress 40 graden. Ben benieuwd naar de andere temperaturen op de epox plakjes, dit lijkt me nl extreem laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

_-= Erikje =-_ schreef op 11 March 2003 @ 18:13:
Ik heb de Aopen AK79D Max gevonden, kost 133 euro
Waar ?

Ik heb de soltek SL-75FRN-R gevonden, is wel een duitse winkel, voor € 119,00 ;
www.funcomputer.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
in me lokale putershop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Kan je een palomino 1800+ met agkga core een beetje overklokken of is het een ramp ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57163

Er zijn me een paar dingen opgevallen met mijn nieuwe Chaintech Zenith 7NJS:

1. De temperatuur is met dezelfde hardware die van mijn kt333 bordje afkomt (Soltek SL-75DRV5) een stuk hoger, (70 graden). Mijn volcano 7 draait nog steeds 3500rpm en heeft een eigen tempsensor, en kan 5000 toeren draaien. Ofwel, ik vertrouw de temp uitlezing niet.

2. Als ik 2.9V voor mijn mem instel onthoudt bios die instelling niet en pleurt hem na het saven rustig weer op default.

Specs, palamino xp 1800+ (unlocked) samsung pc2700 (1 reepje van 256Mb)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 57163 op 11-03-2003 21:10 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.