These are my principles. If you don't like them, I have others.
Dan heb je ze volgens mij wel verkeerd staanhervaz schreef op 22 January 2003 @ 20:19:
[...]
Precies, HAD
Nu een stel magnepan 1.5
De d500 was toch een beetje groot voor mn kamer (veel bas) en ik was spontaan verliefd op de magnepan sound toen ik deze kanjers hoorde (170cm hoog, 5 cm breed)
Dank Uzimbab schreef op 22 januari 2003 @ 20:26:
[...]
Dan heb je ze volgens mij wel verkeerd staanIk denk dat je diep bedoelt.
Meteen ff aangepast...
Dank je!s_roubos schreef op 22 January 2003 @ 20:24:
[...]
Sorry hoor, je twijfelde zelf of een AV receiver wilde hebben.
Op de site van Hobo Hifi (www.hobo.nl) staan de prijzen van Arcam. Veel plezier.
En zimbab, mooie en informatieve post, tnx.
Verwijderd
Tja, als je het zo gaat doen, dan kan ik er ook nog wel een aantal noemenzimbab schreef op 22 January 2003 @ 20:22:
Denk ook eens aan een merk als Analogue Audio. Vind ik persoonlijk errug mooi spul (vind eigenlijk iedereen wel), is erg goed gebouwd en heeft een hele goede geluidskwaliteit. Krijgt ook altijd erg goede reviews. Is trouwens ook best te betalen.
plaatje van de Puccini SE versterker:
[afbeelding]
binnenwerk:
[afbeelding]
Ziet er niet slecht uit of wel? Bij www.stassen.nl staat ie voor 860
Plaatje Paganini cd-speler:
[afbeelding]
Dit plaatje doet de speler geen recht. Binnenwerk:
[afbeelding]
Is iets duurder, namelijk 1248 volgens de importeur, maar kan je wel iets goedkoper krijgen (bij Stassen bijvoorbeeld waar ze sowieso al redelijk goedkoop zijn.)
Ik heb het allemaal al een paar keer gezien en gehoord en het ziet er echt fantastisch uit en klinkt ook fantastisch. Ze komen ook goed uit bijna elke review. Ik lees nog al vaak de duitse hifi-bladen (stereo, audio en stereoplay) en daar zie je wel eens wisselende reviews onderling, maar daar vonden ze het ook allemaal topspul, bij de nederlandse bladen ook. En kijk maar eens hier wat de gebruikers van dit merk vinden: http://www.audioreview.co...i/PRD_115573_1583crx.aspx
De nieuwe Rotel-serie is wel OK, maar springt er ook niet echt uit.....kan je dan beter voor Arcam of Audio Analogue gaan. De nieuwe Rotel-serie vind ik wel mooi trouwens.
nog ff wat review-links:
http://www.audioweb.com/R...pe=M&sort=M&revieworder=2
http://www.hometheaterhif...ted-amplifier-8-2001.html
http://www.audiophilia.com/hardware/puccini.htm
http://www.soundstage.com/revequip/todd22.htm
• Cambridge Audio (weet niet hoe die lui hun MC op orde hebben
• Creek (je moet ervan houden, vooral design)
• Krell (erg duur)
• Vincent (mooi, betaalbaar spul!)
• Audio Aguile
• MJ Acoustics
• enz.
Verwijderd schreef op 22 January 2003 @ 22:50:
[...]
Tja, als je het zo gaat doen (hoé gaat doen?), dan kan ik er ook nog wel een aantal noemen
• Cambridge Audio (weet niet hoe die lui hun MC op orde hebben) vind ik persoonlijk niks. Qua geluidskwaliteit wel OK, maar vroeger maakte ze spullen die meer de neiging hadden om stil te staan dan om muziek te spelen. Weet niet hoe het tegenwoordig met de betrouwbaarheid zit.
• Creek (je moet ervan houden, vooral design)goed spul
• Krell (erg duur)waarom noem je het dan? het goedkoopste van Krell ligt 6 keer boven zijn budget ofzo
• Vincent (mooi, betaalbaar spul!)klopt helemaal
• Audio Aguile als je er ook wel een paar kan noemen zo noem ze dan ook goed: Audio Agile
• MJ Acousticsdie maken alleen subwoofers....daar heeft ie wat aan!
• enz.
misschien een lichte van Medevoort versterker?? nederlands ontwerp ook... heb goeie verhalen gehoord.. meer weet ik niet
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
tjsa, ik weet niet of ik de über-koelribben van Rotel nu wel zo mooi vind, bij de eindbakken wel, maar bij een cd speler
arcam heeft sony loopwerken.. de goedkopere.. ben ik zelf niet helemaal weg van om eerlijk te zijn.. pioneer schijnt vaak te schel te klinken (heb er ook een met platter loopwerk... goed hoor, maar ook beetje schel en vervormend, maar wat wil je voor 179
daar vergis je je inDnc1n schreef op 23 januari 2003 @ 16:31:
ja idd, heeft totaal geen functie!
ik vindt beide wel een mooie look hebben
heb je weleens een cd speler een hele dag laten draaien??
SonyGitaarwerk schreef op 23 januari 2003 @ 16:32:
precies..
arcam heeft sony loopwerken.. de goedkopere.. ben ik zelf niet helemaal weg van om eerlijk te zijn.. pioneer schijnt vaak te schel te klinken (heb er ook een met platter loopwerk... goed hoor, maar ook beetje schel en vervormend, maar wat wil je voor 179
Verwijderd
Uuh ja en die wordt niet warm en zeker niet zo warm dat er koelribben voor nodig zijn.quote:duncanvdlinden schreef op 23 januari 2003 @ 16:31:
ja idd, heeft totaal geen functie!
ik vindt beide wel een mooie look hebben
daar vergis je je in
heb je weleens een cd speler een hele dag laten draaien??
Zit ook een sony loopwerkje maar geen sony merkje aan de buitenkant, kostte wel iets meer btw. Dus ligt geheel aan het ontwerp van het apparaat.
mijn 'oude' geschonken cd speler van sony.. staat bijna 24 uur per dag te spelen.. zonder gelul.. en er zijn enkele anderen die ze daar hebben gehad met allemaal etzelfde probleem..Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 17:03:
[...]
Uuh ja en die wordt niet warm en zeker niet zo warm dat er koelribben voor nodig zijn.
Zit ook een sony loopwerkje maar geen sony merkje aan de buitenkant, kostte wel iets meer btw. Dus ligt geheel aan het ontwerp van het apparaat.
als je zo lang luisterd (ook cd's op repeat zetten voor lange tijd) gaat er veel vervorming en ruis komen.. das niet echt prettig.. meestal is dat op de binnenste ring van de cd speler te bekennen dan.. (de 1e aantal nummers pakt ie dus goed)
het kan niet anders dan warmte zijn.. ook zo een laser produceert warmte..
tja over het algemeen zijn de tray loopwerken van sony niet super lekker.. de duurdere loopwerken in de ES serie zijn wel weer stuk beter..
das een feit.. dat kan je opzoeken (zoek op hifi.nl / hear voor meningen over die dingen
Als je in dat segment gaat zitten dan moet je ook de C370 van NAD eens luisteren, een geintegreerde stereo amp. Ik heb hem gisteren gekocht, geweldig geluid. Zeer eerlijk, niet te helder, niet te donker, eindelijk geen bonkende bas meer (mijn oude Sony), gewoon top!Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 16:16:
Hmm begin nu meer naar de kant van Arcam te trekken, wat een mooi spul zeg. Is er ergens een vergelijkende test tussen de Arcam A85 en wat Rotel spul (Arcam vs. Rotel) ?
nad is verschrikkelijk goed kwa prijs/kwaliteit verhouding, evenals rotel amps.. de rest heb ik niet gehoord..TimMer schreef op 23 januari 2003 @ 19:11:
[...]
Als je in dat segment gaat zitten dan moet je ook de C370 van NAD eens luisteren, een geintegreerde stereo amp. Ik heb hem gisteren gekocht, geweldig geluid. Zeer eerlijk, niet te helder, niet te donker, eindelijk geen bonkende bas meer (mijn oude Sony), gewoon top!
jammer dat sonneteer buiten budget licht.. heel mooi spul..

Rotel RB-1070 / Rotel RC-1070 / Rotel RCD-1070 / Rotel RT-1080

Dynaudio Audience 122
Ik heb deze set in juni vorig jaar aangeschaft. Ik werkte toen bij Raf, dus ik heb een heleboel spul op m'n gemak kunnen proberen.
De keuze voor stereo ipv multichannel was snel gemaakt: ik wil gewoon in topkwaliteit muziek kunnen luisteren, daarvoor heb ik echt geen multichannel nodig. En voor hetzelfde geld krijg je in stereo toch iets veel beters dan in multichannel
Een collega van mij had thuis ook een Rotel set (9-serie) met Dynaudio's staan, ik was op slag verliefd op die set. De componenten waren makkelijk uitgekozen, en de speakers heb ik gekozen door gewoon thuis te luisteren naar een aantal modellen
Ik ben echt ZEER tevreden over deze set
Van Den Hul, precies deze post staat ook al in een ander topicGitaarwerk schreef op 23 januari 2003 @ 22:21:
mooi set zeker!!wat voor bekabeling heb je?? ben ik wel benieuwd naar
haha.. geneens opgemerkt.. (vergeetachtig heVerwijderd schreef op 23 January 2003 @ 22:23:
[...]
Van Den Hul, precies deze post staat ook al in een ander topic
misschien verkeerde topic geplaatst
hehe scherpVerwijderd schreef op 23 January 2003 @ 22:23:
[...]
Van Den Hul, precies deze post staat ook al in een ander topic
'k heb m toch overnieuw getypt... de pics waren wel bestaand.
Ik heb net toch even een nieuwe pic van de kabels gemaakt (let niet op het stof

(overigens loopt er naar de tuner een IXOS kabel, en naar de eindbak Monster)
ixos vind ikzelf wel lekkere kabel.. zeker van de rol
rotel , 3849 euro
Arcam, 3148 euro
Audio Analogue is ook
ik weet niet welke speakers je hebt.. (of weet ik dat nou wel
het zijn beide erg goeie amps.. en audio analogue is wat minder power, voor wat minder hongerige speakers..
kwa cd speler..waarom neem je geen nad 541i ?? dies erg goed voor zijn prijs.. beter dan een rotel/arcam heb ik gehoord.. (maar dat moet jij ook maar vinden
hihi, ik heb nog niets, nouja wel wat leuke yamaha + sony spullen maar das MC en telt niet mee.Gitaarwerk schreef op 23 januari 2003 @ 23:08:
audio analogue zit iets meer in het high-end gebeuren..
ik weet niet welke speakers je hebt.. (of weet ik dat nou wel..
naja )
het zijn beide erg goeie amps.. en audio analogue is wat minder power, voor wat minder hongerige speakers..
kwa cd speler..waarom neem je geen nad 541i ?? dies erg goed voor zijn prijs.. beter dan een rotel/arcam heb ik gehoord.. (maar dat moet jij ook maar vinden)
qua speakers denk ik aan stuff als: KEF Q7 / B&W 604 s3
NAD, t trekt me niet, vind het er niet uit zien, het klinkt wel goed, dat wel
waarom geen Dynaudio? Evt Contour serie als je geld teveel hebt (Contour 1.8 / ~ € 1800 ps)Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 23:11:
[...]
qua speakers denk ik aan stuff als: KEF Q7 / B&W 604 s3
Heb geen geld teveel mr Dynaudio-fanKorakal schreef op 23 januari 2003 @ 23:12:
[...]
waarom geen Dynaudio? Evt Contour serie als je geld teveel hebt (Contour 1.8 / ~ € 1800 ps)
pffKorakal schreef op 23 januari 2003 @ 23:12:
[...]
waarom geen Dynaudio? Evt Contour serie als je geld teveel hebt (Contour 1.8 / ~ € 1800 ps)
had ik al diapason geroepen??
als ik zou moeten kiezen zou ik ECHT voor de Arcam gaan. Ik vind die Rotel ook wel OK ofzo, maar als ik tussen die twee moest kiesen zou ik echt niet twijfelen! Nou moet ik dat natuurlijk onderbouwen.....te eerste is het gewoon een beetje gevoel...met bepaalde merken heb je meer dan andere. Ten tweede heb ik heel vaak Arcam gehoord (had bijna een alpha 7se cd-speler gekocht een jaar of 4 geleden, maar was als arme scholier met de zomer voor de deur net iets te duur) en de klank ligt mij echt heel goed. Goede controle over het laag, mooi midden hoog. Ik vind het toch ook iets mooier. En wat ik nu het allerstomste aan die Rotel-serie vind is dat je er een voor/eind kan kopen tot wel 4.000 euro en de enige cd-speler in de serie kost dan 850 euro.......beetje maf. Maar ja....dat maakt voor jou niet zoveel uit natuurlijk aangezien je budget toch eerder bij de 850 ligt.Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 23:03:
Als jullie kiezen moesten, de Rotel RCD1070 cd speler, RC 1090 pre-amp en RB 1080 eindamp of de Arcam Diva A85 amp + 92 cd speler?
rotel , 3849 euro
Arcam, 3148 euro
Audio Analogue is ook
Ik neig idd meer de kant van Arcam op, alhoewel er volgens mij wel veel fratsen op de A85 zitten. Heeft deze amp power genoeg voor speakers als KEF Q7/B&W 604?zimbab schreef op 23 January 2003 @ 23:36:
[...]
als ik zou moeten kiezen zou ik ECHT voor de Arcam gaan. Ik vind die Rotel ook wel OK ofzo, maar als ik tussen die twee moest kiesen zou ik echt niet twijfelen! Nou moet ik dat natuurlijk onderbouwen.....te eerste is het gewoon een beetje gevoel...met bepaalde merken heb je meer dan andere. Ten tweede heb ik heel vaak Arcam gehoord (had bijna een alpha 7se cd-speler gekocht een jaar of 4 geleden, maar was als arme scholier met de zomer voor de deur net iets te duur) en de klank ligt mij echt heel goed. Goede controle over het laag, mooi midden hoog. Ik vind het toch ook iets mooier. En wat ik nu het allerstomste aan die Rotel-serie vind is dat je er een voor/eind kan kopen tot wel 4.000 euro en de enige cd-speler in de serie kost dan 850 euro.......beetje maf. Maar ja....dat maakt voor jou niet zoveel uit natuurlijk aangezien je budget toch eerder bij de 850 ligt.
Het design bevalt me ook erg, het ziet er gewoon erg gelikt uit. Weet iemand een Arcam dealer in de buurt van rotterdam btw? ik kan niets vinden, ook geen product catalog
Ik moet nog een flinke tijd sparen, dat wel

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 23:43 ]
Ik weet niet wat ze normaal in de winkel normaal kosten (in ieder geval niet wat ík ervoor betaald hebVerwijderd schreef op 23 January 2003 @ 23:14:
[...]
Heb geen geld teveel mr Dynaudio-fan, wat kosten die 122's btw?
Zelf heb ik het ook, en toen ik mijn set kocht heb ik het onder andere vergeleken met Rotel set-ups. Mijn conclusie: rotel=power, arcam=muziek
De cd92 is echt veel beter dan die Rotel cd-speler. Je moet wel hele vreemde luidsprekers gaan gebruiken wil de A85 daar niet mee overweg kunnen.
En waar ga je dat dan luisteren/kopen: Snijders Hifi
Midden in Rotterdam, dealer van Arcam en Rotel. Rotel zou ik dus laten zitten, maar als je daar dan toch bent (en 3200 euro uit gaat geven
Great minds think alike!
klopt helemaal! Arcam staat ook bekend om zijn cd-spelers. Jammer dat ik er toen geen geld voor had.456GT schreef op 23 januari 2003 @ 23:58:
Arcam is ook zeker mijn keus.
De cd92 is echt veel beter dan die Rotel cd-speler.
Inderdaad....en de twee die hij opnoemt zijn al helemaal niet moeilijk om aan te sturen.Je moet wel hele vreemde luidsprekers gaan gebruiken wil de A85 daar niet mee overweg kunnen.
Als je toch geld teveel dan kan je ook eens kijken naar Martin Logan Statement. Kost maar een ton per paarKorakal schreef op 23 januari 2003 @ 23:12:
[...]
Ik heb zelf trouwens dynaudio's geluisterd (weet niet precies welke, ik dacht de 62 ofz) en vond het niet zo geweldig klinken (heel iel).
Ik heb de A85 en de CD72. Ook de 82 geluisterd, was me het verschil niet waard. De 92 vond ik wel erg aan de prijs voor een CD speler, dat ding kost 1600 euro! De Cd72 is de helft, dus bijt je niet vast op de CD92 voor je hem geluisterd hebt. hangt ook sterk af van de speakers of je dat verschil wel gaat horen...Als jullie kiezen moesten, de Rotel RCD1070 cd speler, RC 1090 pre-amp en RB 1080 eindamp of de Arcam Diva A85 amp + 92 cd speler?
rotel , 3849 euro
Arcam, 3148 euro
Audio Analogue is ook
Je bedoelt electrostaten zijn prima zelf te bouwen. De kwaliteit van Martin Logan zelf bereiken (en dan met name de kwaliteit van de 'Statement') is toch echt wel een ander verhaal!Gitaarwerk schreef op 24 januari 2003 @ 12:01:
martin logan's zijn prima zelf te bouwen.. je moet wle een beetje handig zijn.. scheelt een hoop geld!
En als het als grapje bedoelt was had je beter ff de
hoe je zoiets moet doen staat op de :
http://www.ultranalog.com site
Ja....dat snapte ik opzich wel. Ik zie het idd nu met die link....wel grappig. Maar wat ik dus eigenlijk bedoelde is dat je het kwaliteitsniveau gewoon niet helemaal haalt. Met veel expertise of mazzel kun je het heel dicht benaderen, maar Martin Logan onderwerpt elke speaker als het goed is aan een hele zooi veeleisende testen. De twee speakers moeten b.v. perfect matchen enzo. De miniemste verschillen worden bij hun opgemerkt door de vele (super-)technici en de ladingen professionele apparatuur en programma's. Dat zijn gewoon middelen die je als doe-het-zelver niet hebt. Daar betaal je ook het meeste voor....echt niet alleen maar voor de gebruikte componenten en gedane research vooraf. High-end gaat erom dat het niet waarschijnlijk heel erg goed is, maar dat het zeker weten heel erg goed is. Als voorbeeldje de B&W 805 Signature.....volgens B&W hebben ze 6 dagen nodig voor de finish van de speaker. Nou zal dat wel per paar inclusief het lakken van de fineer en alles erbij enzo zijn, maar toch. Als doe-het-zelver bereik je dat niveau van finish niet zo makkelijk zonder mazzel of expertise of bekenden die dat toevallig voor hun vak doen. Dat bedoel ik met je maakt niet zomaar zelf een Martin Logan, want dat is meer dan het uiterlijk en de gebruikte componenten. Maar ja....voor het geld dat je er mee bespaart is het natuurlijk wel erg leuk. Deze B&W bedoelde ik dus:Gitaarwerk schreef op 24 January 2003 @ 16:50:
was geen grapje.. maar goed.. bedoelde electrostaten. maar ML zijn ook electrostaten..
hoe je zoiets moet doen staat op de :
http://www.ultranalog.com site(dacht ik gezien te hebben )

Ik vind ze trouwens zwaar lelijk.....doe mij qua uiterlijk de normale Nautilus 805 maar.
[ Voor 112% gewijzigd door zimbab op 24-01-2003 19:10 ]
vertel het maarzimbab schreef op 24 January 2003 @ 18:50:
Sorry voor deze tweede post, maar ik wilde boven iets editten en drukte op de 'quote-knop'. Maar ik maak maar even gebruik van de gelegenheid gebruik om ff wat 'spanning' te creëren......ik ga morgen naar nieuwe speakers luisteren en hoogstwaarschijnlijk ook kopen (ik verwacht niet dat ze tegenvallen). Heb er heel erg veel zin in omdat het 1 van mijn "personal favorites" is. Morgen zal ik even melden welke het zijn.....ff lekker wachten dus. Heb nu trouwens Mordaunt-Short Classic 40's.
Ik heb het voorrecht mogen hebben deze als eerste te luisteren toen ze binnen waren bij mijn dealer...Ik vind ze trouwens zwaar lelijk.....doe mij qua uiterlijk de normale Nautilus 805 maar.
Helderste speakers die ik ooit gehoord heb, verbergt NIETS... maar ja, het blijft een standmount, dus het laag is niet zo aanwezig.
Ik heb ze ook gehoord en toen vond ik het laag wel OK. Sowieso kwalitatief heel mooi laag, maar echt diep niet nee. Maar op mijnkamer zouden ze het best wel goed doen denk ik. En de reden dat ze toen ik ze hoorde toch flink druk maakten kwam omdat er een Levinson-set van 70.000 euro ofzo aan hing.s_roubos schreef op 24 januari 2003 @ 19:00:
[...]
Ik heb het voorrecht mogen hebben deze als eerste te luisteren toen ze binnen waren bij mijn dealer...
Helderste speakers die ik ooit gehoord heb, verbergt NIETS... maar ja, het blijft een standmount, dus het laag is niet zo aanwezig.
maar geluid zou vast goed zijn
verder is die ultranalog geen prutser.. maar goed.. je moet et maar net kunnen.. ik geloof niet in dat fabrikanten het beter kunnen.. iedereen kan het, als ie maar het geduld en er genoeg voor leert
nee OK...dat geloof ik graag, maar je zei eerst:
Daarmee impliceer je dat iedereen die een beetje handig is die dingen kan bouwen. Zou best kunnen, maar je moet een beetje mazzle hebben terwijl je bij ML bijna de garantie hebt dat het perfect is.martin logan's zijn prima zelf te bouwen.. je moet wle een beetje handig zijn..
Het verschil is alleen dat de fabrikanten het ding hebben ontworpen en de hobbyist het gewoon zo goed mogelijk probeert na te bouwen. Fabrikanten kunnen het dus wel degelijk beter (in het hele hoge segment althans). Met veel kennis van versterkers maak je ook niet zomaar een Mark Levinson No. 40 bijvoorbeeld. Stond in de "Audio" van deze maand dat daar drieënenhalf jaar ontwikkeling achter zit met een 25-koppig ingenieursteam, goed voor meer dan 30.000 uur research & developement. En dan praat je wel ff over zo ongeveer het beste audio-ingenieurs-team dat er op deze aarde rond loopt.ik geloof niet in dat fabrikanten het beter kunnen.. iedereen kan het, als ie maar het geduld en er genoeg voor leert
Wat er in ieder geval anders aan is: de Kevlar-driver is gemodificeerd en heeft een 40% grotere magneet, bovendien is de tweeter op de Nautilus 805 gebaseerd op de Nautilus technologie, maar is niet hetzelfde als in de grotere modellen. Hier is hij echter exact hetzelfde als de Signature 800 (het topmodel uit de serie m.u.v. de originele "Project Nautilus"). En het wisselfilter is beter. En zo zullen er nog wel wat dingen zijn. Bij Dynaudio zie je het ook....de special 25 ziet er op het eerste gezicht niet veel anders uit dan de Contour 1.3, maar hij heeft bijvoorbeeld wel de laagunit van de Condidence C2 en de hoogunit van de Evidence Temptation.Korakal schreef op 24 January 2003 @ 19:52:
Zit er qua geluid nou nog verschil tussen die 805's uit het plaatje hierboven en de 'gewone' 805's? Die heb ik hier thuis gehad... erg mooi geluid maar ontzettend vermoeiend om naar te luisteren
links: 1.3, rechts: special 25

llinks: Confidence C2, rechts Evidence Temptation

De 1.3 Mk2 kost trouwens 920 per stuk en de special 25 2.000
Mooi maar vermoeiend... dat moet je uitleggen.Zit er qua geluid nou nog verschil tussen die 805's uit het plaatje hierboven en de 'gewone' 805's? Die heb ik hier thuis gehad... erg mooi geluid maar ontzettend vermoeiend om naar te luisteren
Ik heb de standaard 805 nooit gehoord BTW.
Die tweeters zijn behoorlijk fel; de speakers (en dan dus met name de tweeters) klinken echt als puntbronnen. Je oren (hersenen?) gaan continu de locatie van de puntbron proberen te achterhalen.
Vergelijk ik het met mijn huidige speakers dan zijn deze veel rustiger om naar te luisteren; het geluidsbeeld is breder.
Naar mijn mening moet je bij een goede speaker niet kunnen horen waar de speaker staat opgesteld, maar de afgespeelde muziek als 'veld' kunnen waarnemen, als het ware 'achter de speaker' kunnen luisteren.
Hmmzzz.....dan heeft er volgens mij iets niet helemaal goed gezeten, want ik heb daar nog nooit iets over gehoord of gelezen bij die B&W's en ze komen toch echt overal heel goed uit de test. Ik persoonlijk heb trouwens ook alleen de Signatures gehoord. Wat in principe wel zou kunnen is dat het komt door het 'gebrek' aan laag. lage tonen geven een ruimtelijkheidgevoel en natuurlijk ook een 'groter geluidsbeeld'. Heb eens een lezing van Menno van der Veen bijgewoond en die had het toen over ruimtelijkheid en raadde ons aan thuis eens een zakdoekje voor de tweeter te hangen....dan wordt het hoog iets gedempt en zou het volgens hem ruimtelijker gaan klinken (maar natuurlijk wel slechter....hij bedoelde het dan ook enkel als experiment). Ik heb het echter nooit geprobeerd bedenk ik mee ineens.Korakal schreef op 24 januari 2003 @ 23:36:
[...]
Die tweeters zijn behoorlijk fel; de speakers (en dan dus met name de tweeters) klinken echt als puntbronnen. Je oren (hersenen?) gaan continu de locatie van de puntbron proberen te achterhalen.
Vergelijk ik het met mijn huidige speakers dan zijn deze veel rustiger om naar te luisteren; het geluidsbeeld is breder.
Naar mijn mening moet je bij een goede speaker niet kunnen horen waar de speaker staat opgesteld, maar de afgespeelde muziek als 'veld' kunnen waarnemen, als het ware 'achter de speaker' kunnen luisteren.
Ik zeg ook niet dat ik ze slecht vond klinken, integendeel! Echt superstrak geluid kwam er uit, en voor boekenplankmodellen fantastisch laag. Ik heb echt urenlang (over een aantal dagen verspreid wel) zowel heel geconcentreerd als 'ontspannen' naar een aantal verschillende speakers geluisterd (waaronder de N805), hier thuis. Ik heb ook enorm lang getwijfeld of ik de N805's moest nemen. Uiteindelijk heb ik vanwege het eerder beschreven vermoeiendheids-gevoel besloten voor de Audience te kiezen.zimbab schreef op 24 January 2003 @ 23:44:
[...]
Hmmzzz.....dan heeft er volgens mij iets niet helemaal goed gezeten, want ik heb daar nog nooit iets over gehoord of gelezen bij die B&W's en ze komen toch echt overal heel goed uit de test.
Wat ook nog zou kunnen... ga mij nou niet gek aankijken
De (letterlijke) speerpunten van die N805's zijn natuurlijk dus juist de tweeters. Ik denk eerder dat het een gevoelsmatig te sterke scheiding is tussen héél hoog en het lagere. Maar ik vind het gevoel bij die speakers toch lastig onder woorden te brengen. 'Enorm goed, maar vermoeiend' hou ik het toch opWat in principe wel zou kunnen is dat het komt door het 'gebrek' aan laag. lage tonen geven een ruimtelijkheidgevoel en natuurlijk ook een 'groter geluidsbeeld'. Heb eens een lezing van Menno van der Veen bijgewoond en die had het toen over ruimtelijkheid en raadde ons aan thuis eens een zakdoekje voor de tweeter te hangen....dan wordt het hoog iets gedempt en zou het volgens hem ruimtelijker gaan klinken (maar natuurlijk wel slechter....hij bedoelde het dan ook enkel als experiment). Ik heb het echter nooit geprobeerd bedenk ik mee ineens.
tis een beetje laat voor een uitgebreide reply.. ben het grotendeels eens, het nabouwen is een stuk makkelijker dan alles eraan ontwerpen.. ik heb ook niet gezegd dat als je zoiets zelf wilt doen.. je er niets voor hoeft te doen.. het kan je wel een behoorlijke jaren duren .. maar dat is wat overdreven om het zelf te bouwen..zimbab schreef op 24 January 2003 @ 20:03:
[...]
Het verschil is alleen dat de fabrikanten het ding hebben ontworpen en de hobbyist het gewoon zo goed mogelijk probeert na te bouwen. Fabrikanten kunnen het dus wel degelijk beter (in het hele hoge segment althans). Met veel kennis van versterkers maak je ook niet zomaar een Mark Levinson No. 40 bijvoorbeeld. Stond in de "Audio" van deze maand dat daar drieënenhalf jaar ontwikkeling achter zit met een 25-koppig ingenieursteam, goed voor meer dan 30.000 uur research & developement. En dan praat je wel ff over zo ongeveer het beste audio-ingenieurs-team dat er op deze aarde rond loopt.
dat van Martin logan, was even een voorbeeld.. ik heb ze nooit gehoord, wel een aantal andere ESL's heb nog niet echt een goeie mening erover.. te weinig gehoord om de verschillen te kunnen zeggen
verder over die ML, het ebste ingineursteam zal wel een opmerking zijn om aan te geven... het kan altijd beter, en je moet evt nog betere mensen vinden, die er vast altijd wel zijn.
dat had ik met een 6.0 opstelling beleefd van chesky's demo.. op b&w 803 / 802 (nautilus)Korakal schreef op 24 januari 2003 @ 23:36:
[...]
meer omdat et multichannel was dan stereo.. ik denk met de juiste combinaties van de sets dat het allemaal wel meevalt.. dat zijn bijvoorbeeld dingen die je kan oplossen met kabels / spikes / plaatsing
Ik kan bevestigen dat die Nautilus tweeters heel scherp kunnen overkomen. B&W gebruikt sowieso metaldome tweeters, en die Nautilus versie daarvan kan een ongeevenaard helder hoog neerzetten, MITS goed gematched. Ik heb de CDM7NT van B&W, en ook die levert een gemeen hoog op met bepaalde versterkers/kabels. B.v NAD werkte bij mij niet, daarom dus Arcam. Op het moment ben ik bezig met kabels; ik heb Ixos 6003, goed en goedkoop, maar ik ben ervan overtuigd dat het beter kan. Inmiddels heb ik al een aantal biwire oplossingen geprobeerd (toevoegen dropveter voor het laag, QED, IXOS), met wisselend resultaat, maar geen succes, juist weer omdat dat hoog te scherp wordt.De (letterlijke) speerpunten van die N805's zijn natuurlijk dus juist de tweeters. Ik denk eerder dat het een gevoelsmatig te sterke scheiding is tussen héél hoog en het lagere. Maar ik vind het gevoel bij die speakers toch lastig onder woorden te brengen. 'Enorm goed, maar vermoeiend' hou ik het toch op
Volgende week ga ik AudioQuest Slate proberen... als dat niks wordt dan geef ik het biwiren op en probeer ik met singlewire een verbetering te krijgen. Kimber ofzo.
ik zit nu ff met een kennwood dd leenreceiver.
m'n marantz is naar de dealer
plaatje:

alleen dan in Birds eye Maple....dat ziet ongeveer zo uit (kan geen pic van de Tempo in Birds eye maple vinden)

de tweetert:

goed voor 40 KHz (?? ff verderop zeggen ze weer 60 KHz), fijn als ik ooit eens op SACD ofzo ga......
specs en info: http://moremusic.nl/audiophysicproducten/tempo.html en www.audiophysic.de
tests:
http://audiophysic.de/produkte/tempo/test.html
http://www.allegro-hifi.de/html/test__tempo.html
http://www.audioreview.co...I/PRD_124239_1594crx.aspx
Helaas moet ik dus nog even geduld hebben..................
Ow ja....en ze maakten toch nog wel ff duidelijk dat ik eens een nieuwe versterker moet......was dat dit jaar gelukkig toch al van plan.
[ Voor 7% gewijzigd door zimbab op 25-01-2003 16:07 ]
Wat een prachtige speakers op het 1e plaatje, ze zien er wel niet-te-betalen uitzimbab schreef op 25 januari 2003 @ 16:00:
OK...dan nu de onthulling van het 'geheim'. Eerst even mijn gevoelens van vandaag verbeelden:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nogal gemengde gevoelens dus, maar de positieve overheersen gelukkig wel....ik heb dan ook besloten ze wel te kopen. Wat was er dan mis mee? Niks.......totdat de medewerker in de zaak net voordat ik kwam besloot de speakers nog ff te verplaatsen en toen met de kast tegen een muur ofzo aanliep....en toen was de hoek kapot
![]()
Aangezien ze tweedehands waren konden we niet zomaar ff een ander setje nemen.....GRRR! Ze waren eerst in absolute nieuwstaat....ze zien er ook echt nieuw uit muv dat hoekje op de ene speaker. Maar goed.....dat gaan ze dus repareren, maar nu moet ik er dus een paar weken op wachten. Nu het positieve....ze zijn errug mooi en klinken errug goed.....heel gedetailleerd...er ging echt een wereld voor me open. Ik had mijn eigen versterker meegenomen (Duson PA 50) en het ging perfect daarop. Wel flink laag, maar ze stonden in de breedte van de kamer opgesteld en veel meubels stonden er ook niet in. Welke zijn het nu dan? één van mijn personal favorites (andere zijn o.a. de Nautilus 804, Totem Hawk).........de Audio Physic Tempo 3
plaatje:
[afbeelding]
alleen dan in Birds eye Maple....dat ziet ongeveer zo uit (kan geen pic van de Tempo in Birds eye maple vinden)
[afbeelding]
de tweetert:
[afbeelding]
goed voor 40 KHz (?? ff verderop zeggen ze weer 60 KHz), fijn als ik ooit eens op SACD ofzo ga......
specs en info: http://moremusic.nl/audiophysicproducten/tempo.html en www.audiophysic.de
tests:
http://audiophysic.de/produkte/tempo/test.html
http://www.allegro-hifi.de/html/test__tempo.html
http://www.audioreview.co...I/PRD_124239_1594crx.aspx
Helaas moet ik dus nog even geduld hebben..................
Ow ja....en ze maakten toch nog wel ff duidelijk dat ik eens een nieuwe versterker moet......was dat dit jaar gelukkig toch al van plan.
De Audio's
edit
a ik zie het al, 3000 USD, laat maar
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2003 17:11 ]
Klopt wel een beetje. Voor een student zijn ze in principe ook niet te betalen. Ik ben zelf ook nog student en daarom bleven het ook een beetje 'droom-speakers'. Ze kosten nieuw namelijk 3.100 euro per set. Ik kwam ook heel toevallig langs een website van een zaak waar ik nog nooit geweest was en op websites kijk ik ALTIJD eerst naar de aanbiedingen en dan naar de inruil....zag toen deze staan voor 1.700 euro de set (nog best wel wat geld, maar dat lukt wel....kon een Cd-speler die ik nog had staan inruilen en kan mijn eigen speakers nog verkopen). Eigenlijk had ik er nog niet genoeg geld voor (sta nu 800 euro rood en heb iets van mun ouwe geleend), maar de reden dat ik heb toegeslagen is omdat je deze (evenals de Totem) nauwelijks tegenkomt in Nederland en al helemaal niet tweedehands. Ze zijn maximaal 3 jaar oud, want het model werd in 2000 gelanceerd .....dus waarschijnlijk zijn ze iets van 2 jaar oud. Het financieel er weer bovenop komen lukt wel in Februari of Maart.Verwijderd schreef op 25 januari 2003 @ 17:02:
[...]
Wat een prachtige speakers op het 1e plaatje, ze zien er wel niet-te-betalen uit
De Audio's
Vond het trouwens wel jammer dat ze geen arcam hadden.....had de A85 er wel ff op willen horen. De Rotel-set hadden ze wel en die vind ik in het echt minder mooi dan op de plaatjes in tegenstelling tot de Arcam die ik in het echt nóg mooier vind dan op de plaatjes.
[ Voor 16% gewijzigd door zimbab op 25-01-2003 17:22 ]
kimber schijnt enorm goed te zijn in combinatie met b&w..s_roubos schreef op 25 January 2003 @ 10:18:
[...]
Volgende week ga ik AudioQuest Slate proberen... als dat niks wordt dan geef ik het biwiren op en probeer ik met singlewire een verbetering te krijgen. Kimber ofzo.
dat hoor ik eigenlijk op eel fronten..
dnek dat kimber zowieso erg goed is in prijs/kwaliteit nog
ik maak mijn dikke 5cm biwire kabel ook met kimbers.. 4x4TC om precies te zijn
Ai....das prijzig.....maar die zijn wel onwijs goed die 4TC's.Gitaarwerk schreef op 25 January 2003 @ 17:21:
[...]
kimber schijnt enorm goed te zijn in combinatie met b&w..
dat hoor ik eigenlijk op eel fronten..
dnek dat kimber zowieso erg goed is in prijs/kwaliteit nog
ik maak mijn dikke 5cm biwire kabel ook met kimbers.. 4x4TC om precies te zijn
Mijn nieuwe speakers kun je trouwens niet bi-wiren/bi-ampen. Scheelt weer kopzorgen....
[ Voor 11% gewijzigd door zimbab op 25-01-2003 17:25 ]
1700 de set is inderdaad te doen, voor zulke prachtspeakers zeker!zimbab schreef op 25 January 2003 @ 17:14:
[...]
Klopt wel een beetje. Voor een student zijn ze in principe ook niet te betalen. Ik ben zelf ook nog student en daarom bleven het ook een beetje 'droom-speakers'. Ze kosten nieuw namelijk 3.100 euro per set. Ik kwam ook heel toevallig langs een website van een zaak waar ik nog nooit geweest was en op websites kijk ik ALTIJD eerst naar de aanbiedingen en dan naar de inruil....zag toen deze staan voor 1.700 euro de set (nog best wel wat geld, maar dat lukt wel....kon een Cd-speler die ik nog had staan inruilen en kan mijn eigen speakers nog verkopen). Eigenlijk had ik er nog niet genoeg geld voor (sta nu 800 euro rood en heb iets van mun ouwe geleend), maar de reden dat ik heb toegeslagen is omdat je deze (evenals de Totem) nauwelijks tegenkomt in Nederland en al helemaal niet tweedehands. Ze zijn maximaal 3 jaar oud, want het model werd in 2000 gelanceerd .....dus waarschijnlijk zijn ze iets van 2 jaar oud. Het financieel er weer bovenop komen lukt wel in Februari of Maart.
Vond het trouwens wel jammer dat ze geen arcam hadden.....had de A85 er wel ff op willen horen. De Rotel-set hadden ze wel en die vind ik in het echt minder mooi dan op de plaatjes in tegenstelling tot de Arcam die ik in het echt nóg mooier vind dan op de plaatjes.
tja.. kimber select is single wire.. kosten vast wel even duur als die speakers van jezimbab schreef op 25 January 2003 @ 17:23:
[...]
Ai....das prijzig.....maar die zijn wel onwijs goed die 4TC's.
Mijn nieuwe speakers kun je trouwens niet bi-wiren/bi-ampen. Scheelt weer kopzorgen....
niet om lullig te doen..maar die krengen zijn 4400 euro de stuk (de duurste.. maar goed.. das overdone
4TC is inderdaad prijzig.. tja..als je eenmaal goed spul hebt dan blijf je niet telkends upgraden..das onzin gewoon...
verder zal het wel jammer zijn als je arcam erop gaat gebruiken... ik zou dan ook een goeie amp nemen.. wellicht audio analogue?? hij kan wat slap klinken zegt men..
[ Voor 14% gewijzigd door gitaarwerk op 25-01-2003 17:35 ]
Ja....mijn planning was toch al zoiets van 1.600 euro uit te gaan geven (alleen dan over 1 of 2 maanden). Ik zat eerst te denken aan dingen als de Canton Karat M80DC, de KEF Q7, de B&W CM4, de B&W CDM7, de JMLab Elctra 906 of de Dynaudio Contour 1.3 MkII. Wat op zich ook wel leuk is is dat ik al een hele goede richtlijn heb voor de juiste plaatsing van deze speakers....kijk hier maar eens: http://audiophysic.de/info/aufstellung/e_index.htmlVerwijderd schreef op 25 January 2003 @ 17:31:
[...]
1700 de set is inderdaad te doen, voor zulke prachtspeakers zeker!
Heb dat al een tijdje geleden geprobeerd met mijn Mordaunt-Shorts, maar dat was niks, maar de speakers van Audio Physic schijnen een beetje gebouwd te zijn voor deze manier van plaatsen. Heb in ieder geval een basis waar ik mee verder kan gaan voor een optimaal resultaat. Is sowieso wel een informatief stukje trouwens.
Wat is er mis met Arcam, Audio Analogue zal niet zo heel veel beter zijn toch.Gitaarwerk schreef op 25 January 2003 @ 17:33:
[...]
tja.. kimber select is single wire.. kosten vast wel even duur als die speakers van je
niet om lullig te doen..maar die krengen zijn 4400 euro de stuk (de duurste.. maar goed.. das overdone)
4TC is inderdaad prijzig.. tja..als je eenmaal goed spul hebt dan blijf je niet telkends upgraden..das onzin gewoon...
verder zal het wel jammer zijn als je arcam erop gaat gebruiken... ik zou dan ook een goeie amp nemen.. wellicht audio analogue?? hij kan wat slap klinken zegt men..
Jep....mag ik je zoenen dat je dat niet gedaan hebt?hervaz schreef op 25 January 2003 @ 17:31:
Bij hifistudiocity te enschede...ik heb er ook nog even aan gedacht dat paartje te scoren.
Ik weet nog niet zeker of ik Arcam neem, maar Arcam doet echt niet onder voor Audio Analogue. Dat is trouwens ook 1 van de kanshebbers bij mij evenals Unison Research en een Duson voor-eind-combinatie. Zag laatst de A10 voor 1250 euro staan......dan heb je echt een serieuze eindversterker.Gitaarwerk schreef op 25 januari 2003 @ 17:33:
[...]
kan je meer investeren in een goeie eindamp..
tis niet of het minder doet trouwends .. arcam vs AA, maar meer of et matched..
ik hoorde de unico op een set diapason op de VAD, eerst op de unison research (vol buizen..tyepe weet ik niet) en toen unico... vond helaas de unico te schel aan doen.. de diapason leek net een slecht versterkte b&w (veel last van de metaldome tweeter dan)
maar hij kan misschien erg goed bevallen.. niet aankomen dat de acoustiek kut was, want als het ene het wel kan en de andere niet.. tja
een goeie speaker verdient een goed set.. hoeveel dB rendament zijn jou speakers simbab?
Wat het probleem is geweest bij die Unico is dat hij na een volledige buizenbak van UR kwam. Daarbij vergeleken klinkt natuurlijk elke transistor eindtrap die in een geintegreerde bak van 1250 euro zit schel. Ik ben daar ook geweest en vond die kamer trouwens een verademing tussen al die meerkanaals-zalen....werd ik wel een beetje gek van daar. En een goede speaker verdient een goede set is wel waar, maar het moet ook haalbaar zijn en ik zoek dus iets in ongeveer dezelfde prijsklasse en daar bedoel ik dus 1.500-2.000 euro mee. Die Duson zal wel goed gaan denk ik, omdat mijn versterker (ook Duson) het ook heel mooi er op deed....er had wel iets meer controle over het laag mogen zijn en dat krijg je met die A10 wel. Bovendien zou een C100/A10 van Duson qua nieuwprijs op zo'n 3.000 euro uitkomen, dus dat zit wel goed. En de A10 was stukken beter dan de LK100 (of 140...weet ik niet meer) van Linn......volgens een Hifi-boer die wel Linn voerde maar geen Duson. Mijn speakers zijn trouwens 90 dB......buizenbak zou dus eventueel kunnen.Gitaarwerk schreef op 25 januari 2003 @ 17:56:
tja.. maar misschien niet voor jou speakers.. tis nu wat minder omdat je 2e hands koop...
kan je meer investeren in een goeie eindamp..
tis niet of het minder doet trouwends .. arcam vs AA, maar meer of et matched..
ik hoorde de unico op een set diapason op de VAD, eerst op de unison research (vol buizen..tyepe weet ik niet) en toen unico... vond helaas de unico te schel aan doen.. de diapason leek net een slecht versterkte b&w (veel last van de metaldome tweeter dan)
maar hij kan misschien erg goed bevallen.. niet aankomen dat de acoustiek kut was, want als het ene het wel kan en de andere niet.. tja
een goeie speaker verdient een goed set.. hoeveel dB rendament zijn jou speakers simbab?
[ Voor 3% gewijzigd door zimbab op 25-01-2003 18:14 ]
verder zou ik denken.. je hebt nu al een goeie amp toch? waarom investeer je niet rustig in een als je ervan houdt, een goeie buizen voortrap, en later een eindtrap.. of anderom uiteraard
de A10, vond speedy-andre (hifi.nl) goed vergeleken met zijn krell.. geen slechte optie?
ach.. tis erg smaak gebonden.. en ik kan je er geen advies over geven..net als ieder ander denk ik.. ik vind alleen de verschillen best groot tussen een arcam en audio analogue..
arcam vind ik meer een goeie hifi klassen terwijl een audio analogue/unison research meer tegen de high-end klasse zitten.. dat wilt niet altijd zeggen dat et beter is.. (dus combineren
tjaa.. ik ga niet meer beweren..want dan zou ik lopen lullen..
en ga dan nu maar eten
[ Voor 13% gewijzigd door gitaarwerk op 25-01-2003 18:19 ]
'high end'...
Hoogst subjectieve termen allebei
Persoonlijk vind ik AA niet erg indrukwekkend, kan ook komen omdat ik er van verschillende kanten (inclusief een goede dealer die het zelf verkocht) niet zulke goede dingen van gehoord heb. Toen ik op zoek was naar een amp had ik ook AA op mijn lijstje staan, ik werd meteen verderverwezen door een paar dealers...
Blijft dus erg subjectief, ik denk niet dat het zinnig is om een discussie te beginnen of AA en Arcam, Rotel etc. etc. etc. high-end zijn of niet.
Inderdaad...ik spreek ook alleen maar over high-end als het heel erg duidelijk is.....dus Mark Levinson, Burmester, Avalon etc. etc. noem ik wel high-end, maar anders spreek ik er niet zo snel over. Echte audiofielen geven trouwens ook meteen toe dat niemand weet wat high-end is. Maar goed....ook niemand weet wat literatuur is en ook niemand weet wat kunst is en ga zo maar door.s_roubos schreef op 25 January 2003 @ 20:59:
'goeie hifi klassen' ....
'high end'...
Hoogst subjectieve termen allebei
Persoonlijk vind ik AA niet erg indrukwekkend, kan ook komen omdat ik er van verschillende kanten (inclusief een goede dealer die het zelf verkocht) niet zulke goede dingen van gehoord heb. Toen ik op zoek was naar een amp had ik ook AA op mijn lijstje staan, ik werd meteen verderverwezen door een paar dealers...
Blijft dus erg subjectief, ik denk niet dat het zinnig is om een discussie te beginnen of AA en Arcam, Rotel etc. etc. etc. high-end zijn of niet.
Hahazimbab schreef op 25 January 2003 @ 17:39:
[...]
Jep....mag ik je zoenen dat je dat niet gedaan hebt?
Ik had ze in de planning staan, maar toen kwam ik de maggies tegen....1000 euro kostte me het paar, maar ik heb gelijk andere versterking gekocht, ik wou toch weer naar een losse voor/eind en de match marantz met de maggie vond ik niet super....die audio psychic is trouwens op papier makkelijk aan te sturen, maar ze schijnen het toch beter te klinken met een ""beul"" van een versterker, bryston,krell oid.
[ Voor 3% gewijzigd door hervaz op 26-01-2003 10:51 ]
Ja....inderdaad. Een Krell hoeft nou niet per sé, maar een beetje een flinke bak mag wel. Mijn Duson PA 50 (2 x 50 Watt @ 8Ω) had ik speciaal meegenomen om die erop te kunnen beluisteren......dat ging verbazingwekkend goed, maar op de een of andere manier had je toch echt het gevoel dat je langer niet alles uit de speakers haalde dat er in zit. Je verlangde naar meer 'autoriteit' en wat meer controle. Je had zeg maar het gevoel dat het ding wel moest werken....terwijl zo'n Bryston bijvoorbeeld er gewoon 'in control' aan hangt. Bryston-eindversterkers kun je tweedehands voor een hele goede prijs krijgen en d'r zit bovendien 20 jaar garantie op. Die A10 waar ik het al over had zal het er ook heel erg goed op doen verwacht ik. Mogelijkheden zat denk ik. Ben er alleen nog niet helemaal uit of ik tweedehands een versterker ga kopen of nieuw. Tot nu toe heb ik mijn speakers tweedehands gekocht, maar mijn componenten nieuw....maar een goede solid-state versterker kun je makkelijk tweedehands kopen, CD-spelers begin ik echter niet aan.hervaz schreef op 26 January 2003 @ 10:50:
[...]
Haha
Ik had ze in de planning staan, maar toen kwam ik de maggies tegen....1000 euro kostte me het paar, maar ik heb gelijk andere versterking gekocht, ik wou toch weer naar een losse voor/eind en de match marantz met de maggie vond ik niet super....die audio psychic is trouwens op papier makkelijk aan te sturen, maar ze schijnen het toch beter te klinken met een ""beul"" van een versterker, bryston,krell oid.
Leuke op hifi.nl trouwens: http://markt.hifi.nl/cgi-...&session=3e33da9d690f3012

Dat was de versterker waar ik vroeger van droomde als ik in bed lag. Was nog maar 12 jaar ofzo en begon me toen in Hifi te interesseren en kwam voor het eerst in een echte hifi-zaak. Toen ik dat ding zag en de prijs hoorde van de verkoper was ik verkocht. Kost nu in de advertentie 2.500 euro. Heb je wel een oude, maar de vraag is of je nieuw voor die prijs een betere koopt.....weet ik niet. Het heeft in ieder geval ook wel wat......zo'n klassieker. (Nou niet gaan denken dat ik hier over na zit te denken....2.500 is mij toch iets te veel geld voor een eindtrap....moet ook nog geld hebben voor andere dingen)
[ Voor 18% gewijzigd door zimbab op 26-01-2003 14:21 ]
Alpha Innotec WP aardwarmte / 19230 WP Sunpower MAX 3 (32 / SMA - 18 / Enphase) 80 kWh BE batterij / vrijstaand huis gasloos / EV 40k per jaar
Kijk...dat bedoel ik. Voor 750 euro koop je nieuw volgens mij geen betere. En met die garantie zit het ook wel goed, dus daar heb je gewoon een veilige koop aan.Blue Eyes schreef op 26 January 2003 @ 14:09:
ik heb laatst 2 brystons 3b in huis gehad, erg strak geluid, super! 9 jaar oud, nog 11 jaar garantie. Ze kosten 750 euro het stuk.
Mijn JBL TI-5000's hebben nog nauwelijks zo mooi geklonken als toen met de beide brystons mono geschakeld!
Alpha Innotec WP aardwarmte / 19230 WP Sunpower MAX 3 (32 / SMA - 18 / Enphase) 80 kWh BE batterij / vrijstaand huis gasloos / EV 40k per jaar
Er is zeker wat voor te zeggen, maar toch heb ik het liever uit de box zeg maarzimbab schreef op 26 januari 2003 @ 14:19:
[...]
Kijk...dat bedoel ik. Voor 750 euro koop je nieuw volgens mij geen betere. En met die garantie zit het ook wel goed, dus daar heb je gewoon een veilige koop aan.![]()
het begint te jeuken.......maar ff flink werken de komende periode....
versterkers zijn niet al te tere producten, en zulke dingen worden niet behandeld door hakkuh-bar-figuren-die-alleen-stampen-op-de-maat-van-de-muzieVerwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 22:30:
[...]
Er is zeker wat voor te zeggen, maar toch heb ik het liever uit de box zeg maar
dus meestal zit dat wel goed.. vaak als er wat mis is na die tijd zullen et condensatoren zijn die toe zijn aan vernieuwing.. een bekabeling vervangen is ook nooit verkeerd
nee-ok-weet-ik-maar-tochGitaarwerk schreef op 26 januari 2003 @ 22:42:
[...]
versterkers zijn niet al te tere producten, en zulke dingen worden niet behandeld door hakkuh-bar-figuren-die-alleen-stampen-op-de-maat-van-de-muzie
dus meestal zit dat wel goed.. vaak als er wat mis is na die tijd zullen et condensatoren zijn die toe zijn aan vernieuwing.. een bekabeling vervangen is ook nooit verkeerd
btw weet iemand of Dynaudio's Audience serie bi-wireable is?
Maar bi-wiring is niet zaligmakend...
Ff gechecked op de site van Dynaudio: 52-62-72 in elk geval allemaal geen bi-wire.
[ Voor 38% gewijzigd door Dr. Strangelove op 26-01-2003 23:03 ]
is biwireble jaVerwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 22:53:
[...]
nee-ok-weet-ik-maar-toch![]()
(fireman, heeft ze )
vergissing : het waren de NUANCE, niet de AUDIOANCE
(hier een plaatje van zijn speakers
[ Voor 26% gewijzigd door gitaarwerk op 26-01-2003 22:58 ]
niet bi-wireable...Verwijderd schreef op 26 January 2003 @ 22:53:
[...]
nee-ok-weet-ik-maar-toch![]()
1.) hakkuh-bar is FOUTGitaarwerk schreef op 26 januari 2003 @ 22:42:
[...]
versterkers zijn niet al te tere producten, en zulke dingen worden niet behandeld door hakkuh-bar-figuren-die-alleen-stampen-op-de-maat-van-de-muzie
2.) Oh nee ? Is er iets mis met mij ???
* JT hakt elke dag wel op een paar nummers
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Voor een eindversterker zou je kunnen kijken naar een Linn Klout. Aangezien daar zojuist een opvolger voor is gekomen moeten die wel redelijk loskomen nu in het tweedehands circuit. Zo'n Klout is ook nog wel even iets anders dan de LK-serie.
Great minds think alike!
Klout is inderdaad wel OK......er zijn in ieder geval opties genoeg.456GT schreef op 27 januari 2003 @ 00:47:
Erg mooie speakers idd, die tempo's. Ik heb ze zelf nooit gehoord (wel aangeboden gekregen, maar ik wilde niet meteen zoveel geld uitgeven), maar vriend van mij heeft ze wel uitgebreid beluisterd. Hij heeft overigens uiteindelijk voor een all-Linn setup gekozen (met Katans).
Voor een eindversterker zou je kunnen kijken naar een Linn Klout. Aangezien daar zojuist een opvolger voor is gekomen moeten die wel redelijk loskomen nu in het tweedehands circuit. Zo'n Klout is ook nog wel even iets anders dan de LK-serie.
Hmm jammer, een speaker als die dynaudio zal ook zonder biwiren wel lekker klinken, maar toch jammer.
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Bi-wire-en kan dus wel verbetering opleveren, maar ik geloof dat dat dus voornamelijk door die jumper komt. Zoals ik boven al zei kan je net zo goed een hele goede single-wire kabel kopen en zorgen dat je goede jumpers hebt. Wat mij betreft zit die dubbele aansluiting er alleen voor bi-ampen. Sommige merken hebben dan ook bewust geen bi-wire aansluiting op de luidsprekers vanuit vershillende uitgangspunten. Thiel gelooft dat het meer schade dan goeds uitricht, bij die Tempo's die ik krijg zit het ook niet....zij geven de mensen zelf de kans om te bepalen of ze het nodig achten of niet....zo niet dan wordt je speaker iets goedkoper (want er wordt immers bespaart op kwalitatieve jumpers en extra binding-posts). Bij die Audience doet Dynaudio het om de kosten te drukken denk ik.....bij de duurdere modellen zit wel bi-wiring, maar daar maakt de extra prijs van goede jumpers en binding-posts dan ook minder uit.
Verwijderd
Nu heb ik de jumpers er tussenuit gehaald en mijn speakerkabel in tweeen gespiltst zodat beide aansluitingen op dezelfde luidsprekerkabel verbonden zijn. Dit gaf een flinke verbetering moet ik zeggen, was daar heel blij mee. Een soort alternatief bi-wire'en.
Ik ben niet bang dat mijn luisprekerkabel nu 'te dun' is voor mijn speakers want die zijn in principe toch al veel te dik voor de hoeveelheid electriciteit die daar doorheen gaat !
Maar het moraal vanhet verhaal: haal die jumpers weg, vervang door een stuk luidsprekerkabel of sluit de speakers aan zoals ik dat gedaan heb !
biwire heeft echter wel zin hoor.. alleen je moet wel van der mate kwaliteit hebben dat je ook biwire icm je set dat kan veroorloven
maar weer back on topic
ik heb en blijf het nog niet hebben op surround opnames voor muziek..
voornamelijk deplaatsing en het vermoeiende geluid is een ramp
[ Voor 33% gewijzigd door gitaarwerk op 09-02-2003 23:29 ]
Ecodan warmtepomp
Ik moet nog echt een keer een hele goede SACD-multichannel-set horen. Ik geloof de pers en diverse mensen best wel dat het heel mooi kan zijn, maar wat ik gewoon het mindere vind aan multichannel is dat het of onwijs duur is of je gewoon mindere kwaliteit componenten moet nemen. M.a.w........ik vind Multichannel SACD of zoiets alleen voor die mensen geschikt die 'alles' kunnen betalen....de Heinsbroekjes laat ik maar zeggen. Anders ben je volgens mij altijd beter uit met de investering van het geld in stereo-apparatuur.Gitaarwerk schreef op 09 February 2003 @ 23:28:
maar weer back on topic
ik heb en blijf het nog niet hebben op surround opnames voor muziek..
voornamelijk deplaatsing en het vermoeiende geluid is een ramp
maar ik denk dat ik met de Jordan 92 breedband units een TL kast maak (staat ook op hun website). Dan heb je dus ebst goeie kwaliteit.. zijn goeie units.
de units kosten dan ook 170 euro de stuk.. alleen wordt jammer met de receiver.. Ik hoef multichannel toch niet vor muziek, dus waarom moet ik teveel uitgeven..
maar dat zie ik dan nog wel..
Verwijderd
Leuk eens iets te lezen over de DUSON A10.
Ik heb er een en ben er zeer tevreden over.
Stuur hem aan met sphinx voorversterker.
Beide zijn overigens te koop, heb mark levinson en krell gekocht.