[Win95]Hoe van cdrom diskkettes maken ?

Pagina: 1
Acties:

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-04 05:55
Ik heb hier een pc en daar draait windows 95 op. Licentie zit er bij cdrom ook. Alleen er heeft nog nooit een cdrom ingezeten.

Nou bij het instaleren van een netwerkkaart moet ie Windows 95 diskette 20 hebben. Hoe kom ik hier aan?

Kan ik die maken met de cdrom ?

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 08:43

Bergen

Spellingscontroleur

Je zou alle bestanden van de cd kunnen dumpen in een mapje en dan ff in een dosprompt de map linken aan a: met het commando:

subst a: c:/mapje

en dan net doen of de diskette erin zit... Misschien moet je die cabs ook allemaal ff uitpakken (met extract, staat in de map met de cabjes)

• Sen
Ik heb geen cdrom speler :? Dus ik zoek een manier om van de cdrom diskettes te maken.

Als ik bij de cdrom kon had ik het wel via cdrom gedaan maar dat gaat dus niet :(

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Als je een computer hebt waar wel een cd-rom in zit kan je heen en weer lopen met een diskette. Wat GerbenW zegt, maar dan op een andere computer.

Ik heb er geen ervaring mee, het zou best kunnen dat er een beveiliging op zit (wat heel waarschijnlijk is)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Sen
Ehh ik kon niet editen :( Ben niet ingelogd. (Als ik hier wel inlog ben ik meteen op 10 pc's ingelogd lijkt me nie verstandig)

Ik heb dus wel een pc met cdrom en diskkette drive tot mijn beschikking tevens heb ik ook een windows 95 cd-rom.

• Sen
Resistor schreef op 18 januari 2003 @ 09:56:
Als je een computer hebt waar wel een cd-rom in zit kan je heen en weer lopen met een diskette. Wat GerbenW zegt, maar dan op een andere computer.

Ik heb er geen ervaring mee, het zou best kunnen dat er een beveiliging op zit (wat heel waarschijnlijk is)
Staat op de cdrom van windows 95 keurig bestanden disk 1 disk 2 ?

Ik heb hem hier namelijk niet in de buurt :)

Zal over 10 min even kijken :)

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Sen schreef op 18 januari 2003 @ 09:58:
[...]

Staat op de cdrom van windows 95 keurig bestanden disk 1 disk 2 ?

Ik heb hem hier namelijk niet in de buurt :)

Zal over 10 min even kijken :)
Nee, helaas niet.
Overigens had de windows95 cd wat extra features over de diskettes (rondleiding enzo), maar dat zal wel niet relevant zijn.

PS. ik heb hier nog een duitse win95 op diskettes liggen, om dat te installen ga je echt door een hel.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
als je bij dat installeren op details klikt, zie je welk bestand ie zoekt (neem aan dat dat bij 95 hetzelfde als 98 is, is bij OSR2 iig wel zo), kan je dat bestand niet wegtrekken van een andere win95 installatie oid :?

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Sen schreef op 18 January 2003 @ 09:52:
Ik heb geen cdrom speler :? Dus ik zoek een manier om van de cdrom diskettes te maken.

Als ik bij de cdrom kon had ik het wel via cdrom gedaan maar dat gaat dus niet :(
Owww zo... ik dacht dat je computer om een diskette vroeg terwijl hij naar de cd-rom moest kijken, en dat je je computer niet aan 't verstand kon brengen dat hij naar de cd-rom moest kijken. Hmm tja... toevallig geen netwerk in huis?

• SmegHead
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05-2023

SmegHead

aka Ace Rimmer

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 12:51

FastBunny

Give it the Works !

Was het niet zo dat Microsoft bij Windows 95 gebruik maakte van Floppy's van 1.6MB ipv 1.44MB. Zijn normale floppy's waar iets mee geknoeit is er ze zo niet meer te kopieren waren. Zoiets staat mij namelijk bij :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik heb even gekeken op mijn cd van win95, maar de *.cab's zijn 1,95MB, en ik kan die in ieder geval niet op diskette krijgen.

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Resistor schreef op 18 januari 2003 @ 11:09:
Ik heb even gekeken op mijn cd van win95, maar de *.cab's zijn 1,95MB, en ik kan die in ieder geval niet op diskette krijgen.
Ja dat bedoelde ik :) Alleen is het dus 1.9MB ipv 1.6MB zoals ik in mijn vorige post melde. Ze maken op de een of andere manier gebruik van bijna de volledige ongeformateerde ruimte van een floppy. Een 1.44MB floppy is ongeformateerd 2MB groot namelijk. Alleen door het formateren wordt het een 1.44MB floppy.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

FastBunny schreef op 18 januari 2003 @ 11:12:
[...]

Ja dat bedoelde ik :) Alleen is het dus 1.9MB ipv 1.6MB zoals ik in mijn vorige post melde. Ze maken op de een of andere manier gebruik van bijna de volledige ongeformateerde ruimte van een floppy. Een 1.44MB floppy is ongeformateerd 2MB groot namelijk. Alleen door het formateren wordt het een 1.44MB floppy.
Nouja, met NOEMT het 1,44 MB. Maar als je 1.457.664 bytes deelt door 1024 en dan nog een keer kom je toch echt op 1,39 MB. Nog minder dus :)

Maareh, je kunt die CAB's toch ook even uitpakken en alleen op diskette zetten welke je nodig hebt? Of geeft ie dat niet aan? (scannen door de cabs kan ook gewoon met extract, zie de help van extract)

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

GerbenW schreef op 18 January 2003 @ 11:14:
[...]
Nouja, met NOEMT het 1,44 MB. Maar als je 1.457.664 bytes deelt door 1024 en dan nog een keer kom je toch echt op 1,39 MB. Nog minder dus :)

Maareh, je kunt die CAB's toch ook even uitpakken en alleen op diskette zetten welke je nodig hebt? Of geeft ie dat niet aan? (scannen door de cabs kan ook gewoon met extract, zie de help van extract)
Ja okay je hebt gelijk :P Oorspronkelijk zijn het wel 2MegaByte floppy's ongeformateerd.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Achja...

/denkt aan de tijd dat we gaatjes knipten in 5 1/4 inch floppies om de achterkant ook te gebruiken :z

[ Voor 3% gewijzigd door Bergen op 18-01-2003 11:22 ]

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 13:06

lordsnow

I know nothing

hey... dat klinkt bekend dat gaatjes knippen.. hehehe :)

Volgens mij heb ik ze nog wel ergens liggen ook... ik kan er alleen niks meer mee. Geen 5 1/4 drive :( En 't was spul voor de Apple IIe ook nog. Allemaal spul ingetikt in AppleWorks of zo?

Zou je dat er nog af kunnen halen? En converteren mischien? Ik ben wel benieuwd wat er allemaal nog op staat :)

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Nouja ik heb een paar weken geleden een Commodore 64 + diskdrive op de kop getikt inclusief een bak 5 1/4 inch floppen. Bij Dixons kon je vroeger van die perforators kopen, speciaal om van die gaatjes in je floppen te knippen en hoppa dan had je ineens 2x zoveel ruimte op een flop :)

Die diskdrive is op de parallele poort van de pc aan te sluiten en zo kun je ook D64-images downloaden met oude C-64 spelletjes en die op je floppen zetten via die oude diskdrive dus. Er staan wel schema's op internet hoe je zo'n kabel inelkaar moet solderen, misschien voor die Apple ook wel...

(we gaan wel erg off-topic :X)

[ Voor 8% gewijzigd door Bergen op 18-01-2003 12:14 . Reden: wat is 'parallele' een k*twoord :P ]

• Sen
Ik heb nou gewoon de bestanden er uit gehaald die hij nodig had en op diskette gezet :) Was wel een *** werk want hij had 40 bestanden nodig :( Dus de hele tijd floppy in floppy uit floppy in floppy uit. Enz enz :P

Maar ach nou heeft die pc ook weer inet :P

Verwijderd

Begrijp ik hier goed dat je windows 95 hebt ( gelicienseerd en al ) maar geen cd-rom speler.
Zou dus betekenen dat je dat besturingssysteem al bijna 8 jaar op je systeem staan hebt, zonder het ooit te verversen...Als dat waar is, en het draait nog steeds goed, dan verdiend windows 95 een pluimpje...

Ps. geloof er geen barst van ,maar ok ;)

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
pf hier draait win95 ook al 5 jaar als een zonnetje, zonder BSOD's

[ Voor 13% gewijzigd door ajouin op 18-01-2003 14:41 ]

• Sen
Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 13:18:
Begrijp ik hier goed dat je windows 95 hebt ( gelicienseerd en al ) maar geen cd-rom speler.
Zou dus betekenen dat je dat besturingssysteem al bijna 8 jaar op je systeem staan hebt, zonder het ooit te verversen...Als dat waar is, en het draait nog steeds goed, dan verdiend windows 95 een pluimpje...

Ja draait al 8 jaar zonder problemen. En nog steeds geen problemen. Dat is als je iemand hebt die hem goed onderhoud. En gebruikers heeft die alleen word doen.

• Eraser127
  • Laatst online: 08:33

Eraser127

Nijkerk

* Eraser127 heeft Win95 volledig op diskette :P

My Discogs

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 13:18:

Het kan ook aan de hardware liggen, bij oudere computers die langzamer zijn zijn er ook minder fouten doordat het langzamer is.

Mijn computer (PIII850) loopt constant vast met Win98SE, maar bij de oude computer (P133) zie ik dat zelden. En daar draait ook Win98SE op.

Pagina: 1