[WIN95] Installeren vanaf diskette

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:42
Beste mensen,

Ik heb de search al gebruikt maar daar staat niet echt een oplossing in.
Het probleem is het volgende. Ik moet voor een vriendin een oude laptop installeren met windows 95. Hierin zit geen CD-ROM en maar een HD van 120 mb (krap dus). De cabs kopieren, en installeren vanaf de HD gaat dus niet.
Nu wil ik dus windows installeren vanaf de diskettes, alleen weet ik niet welke bestanden er op welke diskette moeten. Er moet een "hoofd-flop" gemaakt worden met setup.exe, maar wat daar verder op moet :? . Het lijkt me dat op de overige diskettes alleen de cab-files moeten staan. De setup zal deze vanzelf wel vragen (toch?).

Mijn vraag dus: Welke bestanden van de win95 map van de CD, moeten op welke diskette.

Verwijderd

Floppy's op 1,67MB formatteren en CAB's kopieren.

• WildOne
Ik heb de diskettes al op 1.72 mb geformatteerd. Maar met die cabs op diskette is mijn vraag nog niet beantwoord :)

Verwijderd

/me vd Veen pakt ff zijn Windows 95 onder het stof weg.

• Boogie
  • Laatst online: 24-04 04:51
Als je geen haast hebt, ik heb de orginele floppen nog van W95A op mijn werk. Ik zou ze natuurlijk "beschikbaar" kunnen maken op enigerlij wijze. Als je dat wilt, dan moet je emailen. maar eerder dan donderdag lukt dat niet.

• WildOne
Op maandag 29 april 2002 20:55 schreef mboogie2 het volgende:
Als je geen haast hebt, ik heb de orginele floppen nog van W95A op mijn werk. Ik zou ze natuurlijk "beschikbaar" kunnen maken op enigerlij wijze. Als je dat wilt, dan moet je emailen. maar eerder dan donderdag lukt dat niet.
Ik probeer het eerst zelf te doen. Als het niet lukt dan geef ik wel een gil :)
Thnx anyway :7

Verwijderd

ik ben er ook wel in geintereseerd, wat moet je er voor hebben

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Euhm, is het de bedoeling om hier openlijk warez te gaan verhandelen?
Lijkt me niet handig :X

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• WildOne
Op maandag 29 april 2002 21:53 schreef F_J_K het volgende:
Euhm, is het de bedoeling om hier openlijk warez te gaan verhandelen?
Lijkt me niet handig :X
Idd, on-topic plz

• Icheb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 15:08
Zelf als ik dit moest doen (wat ik 1 keer heb moeten doen) gebruik ik eerst een ouwe dos disk (6.2 of zo) om de HD te formatten, dan gebruik ik een dos versie van winrar (shareware editie) om de setup dir in te pakken en naar 1,44 disks te copieren om het op de doelcomp in een dir uit te pakken...

(ik hoop voor je dat dit ook 1 van de mogelijkheden is...)

sebsoft.nl

• superjoost
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:15
sjemig. dat is fucked up simple

gewoon naar 1,72 mb kopieren en dan alle cabs op floppies zetten (ongeveer iets van 30 floppies) en dan de setup-files etc. ook op floppies zetten, alles in een map op de harddisk zetten. De setup draaien en klaar is kees..

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 29 april 2002 21:26 schreef HAL-9000 het volgende:
ik ben er ook wel in geintereseerd, wat moet je er voor hebben
Jullie weten dat dit niet toegestaan is. Beiden een officiele waarschuwing.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• WildOne
Op maandag 29 april 2002 23:16 schreef superjoost het volgende:
sjemig. dat is fucked up simple

gewoon naar 1,72 mb kopieren en dan alle cabs op floppies zetten (ongeveer iets van 30 floppies) en dan de setup-files etc. ook op floppies zetten, alles in een map op de harddisk zetten. De setup draaien en klaar is kees..
Je kunt de bestanden wel kriskras door elkaar op de diskettes zetten, maar dan kun je om elke scheet van diskette verwisselen. En daar heb ik nou ook niet echt zin in :).

Ik heb t zelf al opgelost. Heb gewoon eens setup.exe gekopieerd naar diskette, en deze gerunt. Resultaat: Foutmelding dat ie een bepaald bestand niet kan vinden. Dit bestand erbij gezet, en de setup weer gerunt. And so on, and so on. Veel werk, maar ik ben eruit :7

Toch bedankt voor de moeite :Y)
Pagina: 1