Naar aanleiding van dit topic en de daarin ontstane discussie of de Freecom 'firmware upgradable' is, heb ik de tijd genomen mijn Freecom uit elkaar te halen. Uiteraard heb ik hier pics van gemaakt. Mijn doelstelling: het ding zo modden dat de backlight langer aan blijft, en vaststellen of de firmware te upgraden is. Van die yountel chip zijn helaas geen specs te krijgen, alleen van een ouder model.
De Texax Instruments zijn wel weer url specs van te vinden. Het laaste chipje heb ik nog niet kunnen vinden, en de samsung ook niet. Alle info over de andere chips is welkom.
De TI doet verschillende dingen. Het is een DA/AD en een versterker. Hij levert het headphone signaal. De microfoon neemt hij ook voor z'n rekening. interesting facts: het ding heeft een stereo line in, en een digitale out. Beide worden in de Beatman niet gebruikt voor zover ik zie, maar misschien valt dat te modden?
De pics zijn van middelmatige kwaliteit, want webcam..
de achterkant er af:

schermprintje, waar zou dat lege vak voor zijn? Als die samsung chip het geheugen is, zou dat best eens een plek voor nog 64Mb kunnen zijn..

het 'backlightpaneel': (zit onder LCD, wit vlak):

achterkant van het 'moederbord', hier de sleuf voor de smartmedia

hier zie je hoe de twee printjes op elkaar zitten. De witte connector is de enige verbinding.

een 'exploded' view

het moederbord

de microfoon

achterkant van het printje waar het scherm op zit

dan nog wat chipjes:

De Texax Instruments zijn wel weer url specs van te vinden. Het laaste chipje heb ik nog niet kunnen vinden, en de samsung ook niet. Alle info over de andere chips is welkom.
De TI doet verschillende dingen. Het is een DA/AD en een versterker. Hij levert het headphone signaal. De microfoon neemt hij ook voor z'n rekening. interesting facts: het ding heeft een stereo line in, en een digitale out. Beide worden in de Beatman niet gebruikt voor zover ik zie, maar misschien valt dat te modden?
De pics zijn van middelmatige kwaliteit, want webcam..
de achterkant er af:

schermprintje, waar zou dat lege vak voor zijn? Als die samsung chip het geheugen is, zou dat best eens een plek voor nog 64Mb kunnen zijn..

het 'backlightpaneel': (zit onder LCD, wit vlak):

achterkant van het 'moederbord', hier de sleuf voor de smartmedia

hier zie je hoe de twee printjes op elkaar zitten. De witte connector is de enige verbinding.

een 'exploded' view

het moederbord

de microfoon

achterkant van het printje waar het scherm op zit

dan nog wat chipjes:

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2003 05:38 ]