[PICS] Freecom beatman flash MP3/WMA player nudes..

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 321 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voorlopig staat idd nog niet vast of e.e.a. werkt. Ik heb 1 rijtje pootjes naar tevredenheid vastzitten, het andere rijtje moet ik nog doen. Helaas heb ik het momenteel ERG druk op m'n werk (draai weken van 60 uur). Nu valt dat qua uren nog mee, maar daar komt bij dat ik in Groningen woon en in Amersfoort werk, dus ook nog zo'n 4,5 uur per dag aan reizen kwijt ben.

Om een lang verhaal kort te maken: Het wordt waarsch. volgend weekend pas als ik het andere rijtje ga doen. Ik wil er de tijd voor nemen om het goed te doen, zodat falen door slecht werk zoveel mogelijk uitgesloten is.

'er tegenaan drukken' om te kijken of het werkt is iig geen optie, om 3 redenen:

1) ik wil niet de chip beschadigen door slechte/verkeerde verbindingen
2) de pootjes zijn zo fucking klein dat het bijna onmogelijk is die chip lang genoeg op de juiste plek te houden
3) om het ding te testen moeten de twee printjes op elkaar geklikt worden, waarbij de geheugenchip tussen beide printjes in zit, oftewel je kunt hem niet vasthouden.

Geduld, het antwoord (doet ie het of doet ie het niet?) komt vanzelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandicoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:51
Klein schopje O-)
Andere rijtje al gedaan inmiddels? Ben zeer benieuwd naar het resultaat :P

PVOutput: VO18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricochet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-10-2023

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

AcouSE schreef op 14 February 2003 @ 08:04:
Mooi zo.

Een ander mogelijk resultaat is dat de nieuwe chip is de address-range van de SmartMedia ligt. Dan kan het wel eens zo zijn dat je prima 128 Mb flash kan gebruiken, maar wanneer je je SM-card erin drukt werkt 'ie helemaal niet meer...
Maar welke chip regelt dat dan? Als je daar de specs van te pakken kan krijgen, dan kun je daar toch achter komen? Of zie ik dat verkeerd?

I think, therefor I am.....I think.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandicoot
Nou vooruit, nog 1 klein schopje dan, al wat resultaat behaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een terechte schop, het is idd al een tijdje stil geweest, mijn excuses.

Ik ben er domweg niet aan toe gekomen om de 2e rij pootjes te doen. Je moet daar toch een uur of 2 a 3 voor uittrekken, en een vaste hand hebben. Die situatie heeft zich nog niet weer voorgedaan. Misschien komend weekend.

Geen paniek, dit gaat sowieso afgemaakt worden en ik laat sowieso weten wat de uitkomst is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

wow, ik lees dit topic nu pas voor het eerst, en vind het echt _/-\o_ dat je dat durft te doen, aangezien het toch zonde is als je zoiets sloopt, al is het ook wel weer een knappe ontdekking als ie strax verder gaat met 128mb ipv 64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit topic nu ok even doorgelezen. Super topic :).

Is er al wat meer bekend over die software. Ik heb namelijk ook een beatman gekocht en ben wel benieuwd of er software(intern) geschreven kan worden om je beatman te kunnen editen via windows explorer.
Weet iemand of er reeds interne drivers aanwezig zijn in het apparaat?

Ik ben trouwens ook benieuwd naar die Line-in en digital out. Zit er een kans in om die op 1 of andere manier aan te sluiten. Zal wel handig zijn als je bv muziek direct in stereo kan opnemen(offline radio).

BTW. misschien is het handig de titel van dit topic te wijzigen in 'Freecom Beatman Modden' ofzo. Misschien komen er dan nog meer handige tips.:)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2003 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ygma!l
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 15:50
En zoals Cutebritney al zei zou het volgende ook erug mooi zijn:
* Achtergrondverlichting
* Manier van uitzetten
* Overschakelen van voice - music
Ik heb namelijk ook deze speler. Ben erug benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricochet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-10-2023

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

Verwijderd schreef op 04 March 2003 @ 05:54:
Een terechte schop, het is idd al een tijdje stil geweest, mijn excuses.

Ik ben er domweg niet aan toe gekomen om de 2e rij pootjes te doen. Je moet daar toch een uur of 2 a 3 voor uittrekken, en een vaste hand hebben. Die situatie heeft zich nog niet weer voorgedaan. Misschien komend weekend.

Geen paniek, dit gaat sowieso afgemaakt worden en ik laat sowieso weten wat de uitkomst is :)
Klein schopje O-)
Is het je al gelukt of ben je nog bezig? Deze cliffhanger is ondertussen spannender dan die van vele series..... ;)

I think, therefor I am.....I think.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik ben ook wel benieuwd naar eventuele resultaten.

Dus kom je bed uit en doe je ding. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:32
hmm dit leek me het beste topic voor de volgende vraag:
Ik heb ook een beatman met 32mb extra geheugen alleen dat werkt niet goed, meestal (niet altijd) kan ik wel mp3's erop zetten (het externe geheugen) maar als ik dan de speler opnieuw start zegt hij dat de 32mb leeg is (hij herkent het dus wel)
Beetje vervelend....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-07 16:14
dat vast solderen doen we met zo'n hete lucht blazer van 1 of ander soldeerboutenmerk
Deze blaast dus hete lucht op die eilandjes waardoor je de chip in 1 keer kan vastzetten.

Heb heel van die chippies zo op printjes gebakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 15:28

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Nog steeds geen nieuws ?

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het, ik stel jullie geduld wel op de proef.. maar er nog niet aan toegekomen.

Echt waar, als ik er mee verder ga (waarsch. volgend weekend) dan post ik hier weer. Dit draadje is nog niet af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spruit_elf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-08 01:09

Spruit_elf

Intentionally left blank

ik heb een mpeye ts-100 en die heb ik ook maar es open gemaakt en wat zie ik daar

2 printjes met zon zelfde soort connectortjes als in de pics aanelkaar en een printje heeft een chipie die hel erg op de geheugen chip hierboven lijkt alleen een iets ander nummer namelijk

Samsung 301
K9K1GO8UOM-YCBO

vml103xx

specs
http://www.samsung.com/Pr...K9K1G08U0M/K9K1G08U0M.htm

wat is het verschil tussen een 1Gbit chip en de 512mbit chip uit dit topic ? ze zijn toch allebij 128mb :?

en raad eens, aan de andere kant zit net zon open ruimte

dus als heziks mod lukt denk ik dat ik het ook ga proberen want ik weet dat er ook een 256 mb versie is

[ Voor 16% gewijzigd door Spruit_elf op 27-03-2003 09:59 ]

Those who danced were thought to be quite insane by those who could not hear the music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 15:27

AcouSE

Swedish Chef

Een 1Gbit = 128Mb en een 512Mbit = 64Mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Laatst online: 21:22

-Sander-

///M Powerrrrrr

Woei, spannend ik ben zwaar benieuwd of hij straks echt 256 gaat zien :P

Suc6,. en neem rust ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spruit_elf

Spruit_elf

Intentionally left blank

zou het ook mogelijk zijn om bijv het 128 mb chippie eraf te halen en daar een 256 of zelfs 512 mb chippie voor in de plek te zetten en dan meschien ook nog zon een aan de andere kant ? of kan dat ding dat niet aan

Those who danced were thought to be quite insane by those who could not hear the music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freehumor
  • Laatst online: 07-08 11:47

Freehumor

koekwous

Ik vind dit wel een zeer interresant topic. Omdat ik deze speler misschien wil gaan kopen.

Maar ik hoor van verschillende mensen dat ze problemen hebben met:
* Achtergrondverlichting
* Manier van uitzetten

Wat moet ik mij daarbij voorstellen? En wat zijn de zeer positieve punten van deze speler behalve de afmetingen van de speler? Ik neem toch aan dat het geluid goed is.

Als je er geheugen bij koopt. Dus SmartMedia. Hoe krijg je dan de bestanden op het schijfje als je geen cardwriter/reader hebt? Kan je gewoon de beatman aansluiten op de pc via usb en dan de bestanden overzetten?

Nog iets, jullie zijn op dit moment bezig met een "mod". Zou je niet de kaartlezer (sm) veranderen met bijvoorbeeld een compactflash-reader. Zodat je er meer geheugen kan bijplaatsen?

Ook de update functie-mod zie ik wel zitten. Dat je de beatman niet kan updaten vind ik toch wel een groot nadeel. Hopelijk wordt dat verholpen in dit topic.

Succes heren en graag reacties op deze vragen!

[ Voor 20% gewijzigd door Freehumor op 27-03-2003 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandicoot
Freehumor schreef op 27 March 2003 @ 15:54:
Ik vind dit wel een zeer interresant topic. Omdat ik deze speler misschien wil gaan kopen.

Maar ik hoor van verschillende mensen dat ze problemen hebben met:
* Achtergrondverlichting
* Manier van uitzetten

Wat moet ik mij daarbij voorstellen? En wat zijn de zeer positieve punten van deze speler behalve de afmetingen van de speler? Ik neem toch aan dat het geluid goed is.
Het geluid is zeker goed. En verder is het gewoon een lekker klein goed en degelijk spelertje.
Als je er geheugen bij koopt. Dus SmartMedia. Hoe krijg je dan de bestanden op het schijfje als je geen cardwriter/reader hebt? Kan je gewoon de beatman aansluiten op de pc via usb en dan de bestanden overzetten?
Je sluit idd gewoon de beatman aan op de PC dmv het meegeleverde kabeltje, in het programma kun je dan gewoon kiezen of je je bestanden naar het interne geheugen of naar de SmartMedia kaart wilt kopiëren.
Nog iets, jullie zijn op dit moment bezig met een "mod". Zou je niet de kaartlezer (sm) veranderen met bijvoorbeeld een compactflash-reader. Zodat je er meer geheugen kan bijplaatsen?
Ik denk dat dit zo goed als onmogelijk is, al is het alleen al omdat de SmartMedia kaart er maar net in past en er dus absoluut geen ruimte is voor een CF kaartje.
Ook de update functie-mod zie ik wel zitten. Dat je de beatman niet kan updaten vind ik toch wel een groot nadeel. Hopelijk wordt dat verholpen in dit topic.
Ik heb tot op heden nog nooit ergens officieel gelezen dat het niet mogelijk is, en als ik em aanzet zie ik ook keurig de software versie. Dus ik sluit nog niets uit.
Succes heren en graag reacties op deze vragen!
Bij deze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freehumor

Freehumor

koekwous

Bandicoot schreef op 28 maart 2003 @ 00:45:
[...]
Het geluid is zeker goed. En verder is het gewoon een lekker klein goed en degelijk spelertje.

Hoe zit het met deze punten:
* Achtergrondverlichting
* Manier van uitzetten

[...]
Je sluit idd gewoon de beatman aan op de PC dmv het meegeleverde kabeltje, in het programma kun je dan gewoon kiezen of je je bestanden naar het interne geheugen of naar de SmartMedia kaart wilt kopiëren.

Dat d8 ik al. Bedankt voor de bevestiging.

[...]
Ik denk dat dit zo goed als onmogelijk is, al is het alleen al omdat de SmartMedia kaart er maar net in past en er dus absoluut geen ruimte is voor een CF kaartje.

Ik bedoel eigenlijk zo'n verloop stekkertje. Je stopt er module in ter grote van een Smartmedia kaartje die later groter wordt, waar je bijvoorbeeld SD in kan.

[...]
Ik heb tot op heden nog nooit ergens officieel gelezen dat het niet mogelijk is, en als ik em aanzet zie ik ook keurig de software versie. Dus ik sluit nog niets uit.

Hopelijk kan je die dan updaten, want dat is denk ik het nadeel van dit spelertje

[...]
Bij deze ;)

Jij ook voor je uitleg!

[ Voor 3% gewijzigd door Freehumor op 28-03-2003 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlum
  • Laatst online: 01-09 20:46
Freehumor schreef op 28 March 2003 @ 10:29:
Hoe zit het met deze punten:
* Achtergrondverlichting
* Manier van uitzetten
De achtergrondverlichting blijft niet zo lang aan, sommige mensen vinden dit heel hinderlijk. Voor de rest is de bediening en menustrctuur onlogisch en daarom zijn dingen als de manier van uitzetten en overschakelen naar voice onnodig ingewikkeld en onlogisch gemaakt (uitschakelen gaat dmv 't nummer op pauze te zetten en dan de pauze knop paar sec in te houden). Toch zijn dit in principe kleine dingen en maakt de rest van dit speler dit helemaal goed :).

Hier zijn overigens al andere topics over dus we kunnen beter weer ontopic gaan ;).

[ Voor 10% gewijzigd door Redlum op 30-03-2003 04:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 10-09 23:04
AcouSE schreef op 27 maart 2003 @ 11:47:
Een 1Gbit = 128Mb en een 512Mbit = 64Mb

Doe het dan wel ff goed ;)

1Gbit = 128MB, 512Mbit = 64MB ;)

Ik denk btw dat de adress range geen probleem zal opleveren, namelijk omdat er ook een versie met 128MB of 256MB in omloop is !
Ik ga ervanuit dat die dan gewoon andere flash chips gebruikt, maar verder gewoon hetzelfde is :)
pic en specs zijn hier te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spruit_elf

Spruit_elf

Intentionally left blank

*Kick*

hezik hoe staat het ermee ?

ik wacht met smart op resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ygma!l
Idd, kan niet wachten :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freehumor

Freehumor

koekwous

Ja, ik zou ook graag reacties zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
okok, even een berichtje van mij.. heb vorig weekend feest gehad, dit weekend weer. Door de weeks gaat me sowieso niet lukken (te weinig tijd).

Vorig weekend ben ik wel begonnen aan het solderen van de andere kant, maar na 4 pootjes aan elkaar gesoldeerd te hebben met m'n brakke kop, heb ik het handeltje snel weer weggelegd. komend weekend gaat er niets gebeuren, maar het weekend daarop heb ik helemaal vrij.

Zowieso kan ik zeggen dat diegene die dit wil proberen, goed moet weten waar hij aan begint. Het is echt klote-soldeerwerk, die pootjes zitten echt verrotte dicht bij elkaar. Zonder loupe is het sowieso niet te doen.

Voor de rest blijft mijn belofte staan: ook als mijn beatman in rook opgaat post ik hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Tnx voor de update ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Is dit dan niet wat ?
Here some month's back I heard from a guy who knew a guy who knew how to solder surface mount parts using his toaster oven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniK0bo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-05-2024
Ik had eens een guide gezien van een gast die ook een TSOP chip ging solderen. Hij soldeerde eerst de hoekpunten zodat de chip vast zat, toen soldeerde hij alle pootjes aan elkaar zodat er een grote eiland onstond. De overtollige soldeer zoog uit met een stukje litze weg, zodat je netjes gesoldeerde pootjes overhielt.

jammer genoeg kon ik de website niet meer terug vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
miniK0bo schreef op 06 April 2003 @ 13:08:
Ik had eens een guide gezien van een gast die ook een TSOP chip ging solderen. Hij soldeerde eerst de hoekpunten zodat de chip vast zat, toen soldeerde hij alle pootjes aan elkaar zodat er een grote eiland onstond. De overtollige soldeer zoog uit met een stukje litze weg, zodat je netjes gesoldeerde pootjes overhielt.

jammer genoeg kon ik de website niet meer terug vinden
Ik heb het wel overwogen, maar het is zo ongelovelijk klein dat je met litze die soldeer echt niet goed wegkrijgt. Nu heb ik wel een tinzuiger, maar zo'n goedkope (zo'n cylindertje). Daarnaast verhit je volgens deze methode de boel veel langer, of dat verstandig is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniK0bo
Ik moet zeggen dat ik geen ervaring met litze heb. Wel wat met het solderen op smd niveau (ik bouw af en toe een ps2 om). En ik kan je een ding wel zeggen, een tinzuiger heb je niet veel aan als het om kleine hoeveelheden tin gaat.

Misschien is het een idee om dat litze-techniek ff op een oude printje te proberen, eerste een grote soldeereiland maken en dan dat wegzuigen met een stukje litze, kijken of je nog mooie pootjes overhoud. Of als iemand anders dat even wilt proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spruit_elf

Spruit_elf

Intentionally left blank

wat ik gehoord heb kan je het idd in een oven doen

de manier waarop die plaatjes worden gemaakt schijn ook zo te gaan

de doen dan tin+lijm op die eilandjes en dan de plakken ze de componentjes erop en dan gaat het op 180 graden een oven in
en door de viscositeit (ik dacht dat dat het woord was) gaat dat tin keurig tussen de pootjes en de eilandjes zitten

en wat ik gehoord heb is een normale soldeerbout ook veel te heet (iets van 360 ofzo )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Als je even die link volgt, dan zie je dat ze het inderdaad met een oven doen.
Ik zou zelf wel eerst wat oefenen voordat je je spelertje in de oven stopt :)

Maar kan het wel met dit printje ? Als ik zo naar de foto's kijkt is het niet helemaal duidelijk of het scherm er aan vast zit. Dat zal vast de oven niet overleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimoos
  • Laatst online: 31-08 19:49
miniK0bo schreef op 06 april 2003 @ 13:20:
smd niveau (ik bouw af en toe een ps2 om).
Ps2 met Messiah? anders ben je nog lang niet op smd (tsop) niveau bezich. De controler chip in een ps2 heeft een raster van 0,14 mm. (denk hetzelfde als die tsop).

Mij zou het never nooit lukken om zo'n controller chip te solderen. Dat zijn echt veeeel te veel pootjes dicht bij elkaar. Een TSOP is zeker het proberen waard, succes!

2030Wp + 2520Wp PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spruit_elf

Spruit_elf

Intentionally left blank

*kick* ok je was helemaal vrij, status update plzzz. :)
er zitten mensen te wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

mrcactus schreef op 06 April 2003 @ 22:17:
wat ik gehoord heb kan je het idd in een oven doen

de manier waarop die plaatjes worden gemaakt schijn ook zo te gaan

de doen dan tin+lijm op die eilandjes en dan de plakken ze de componentjes erop en dan gaat het op 180 graden een oven in
en door de viscositeit (ik dacht dat dat het woord was) gaat dat tin keurig tussen de pootjes en de eilandjes zitten

en wat ik gehoord heb is een normale soldeerbout ook veel te heet (iets van 360 ofzo )
Zo ongeveer ja :)

Normaal gesproken worden printplaten voorzien van soldeerpasta door er met behulp van een stencil (een dunne plaat met openingen waar de pasta moet komen) pasta op te drukken. Vervolgens worden de componenten met een pick&place machine geplaats. Hierbij wordt normaal geen lijm gebruikt, tenzij er componenten aan bijde kanten van de print komen te zitten. De bordjes gaan vervolgens op een lopende band door een reflow-oven. Deze oven heeft verschillende zones met verschillende temperaturen. Eerst wordt de plaat op temperatuur gebracht (~100C). Daarna gaat de temperatuur omhoog tot ongeveer 160C. Bij die temperatuur begint de flux te werken en worden pootjes en pads 'schoon gemaakt'. Als laatste gaat de plaat kort (~10sec) door een zone rond 260C. Bij die temperatuur smelt de tin snel, zonder dat de componenten te lang verhit worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het spijt mij, dit weekend is er weer niets gebeurd. Na een jaar zoeken heb ik eindelijk woonruimte in de buurt van m'n werk (amersfoort) dus ben aan het verhuizen geweest (groningen --> leusden). Dit houdt ook in dat de Freecom onderin een doos zit.. misschien volgend weekend, ik hou jullie (nog steeds) op de hoogte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Verwijderd schreef op 13 April 2003 @ 19:39:
Het spijt mij, dit weekend is er weer niets gebeurd. Na een jaar zoeken heb ik eindelijk woonruimte in de buurt van m'n werk (amersfoort) dus ben aan het verhuizen geweest (groningen --> leusden). Dit houdt ook in dat de Freecom onderin een doos zit.. misschien volgend weekend, ik hou jullie (nog steeds) op de hoogte..
Mooi , dat je eindelijk een woning hebt gevonden. Gefeliciteerd.!
Zelf heb ik afgelopen donderdag mijn BF opgehaald, en bevalt me echt super. Wat me net overkwam is dat ik in een menu zat, waar ik verschillende dingen kon instellen. (wel standaard dingen, maar wel handig). Zoals autoplay, contrast, ID tag, enz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniK0bo
Geronimoos schreef op 11 April 2003 @ 10:24:
[...]

Ps2 met Messiah? anders ben je nog lang niet op smd (tsop) niveau bezich. De controler chip in een ps2 heeft een raster van 0,14 mm. (denk hetzelfde als die tsop).

Mij zou het never nooit lukken om zo'n controller chip te solderen. Dat zijn echt veeeel te veel pootjes dicht bij elkaar. Een TSOP is zeker het proberen waard, succes!
ja ps2 met messiah jah
de v3 staat bekent als de moeilijkste om om te bouwen omdat je 8 draadjes naast elkaar moet solderen op de controllerchip. Ik heb er tegenwoordig niet meer zo'n moeite er mee om op dat niveau te solderen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimoos
  • Laatst online: 31-08 19:49
miniK0bo schreef op 13 April 2003 @ 23:42:
[...]

ja ps2 met messiah jah
de v3 staat bekent als de moeilijkste om om te bouwen omdat je 8 draadjes naast elkaar moet solderen op de controllerchip. Ik heb er tegenwoordig niet meer zo'n moeite er mee om op dat niveau te solderen.. :)
Dan zit je op hetzelfde niveau als ik... :) B)

2030Wp + 2520Wp PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Alfa_33 schreef op 13 April 2003 @ 21:09:
Wat me net overkwam is dat ik in een menu zat, waar ik verschillende dingen kon instellen. (wel standaard dingen, maar wel handig). Zoals autoplay, contrast, ID tag, enz..
Das vrij normaal hoor ;)
Daar kun je dus ook switchen tussen audio en voice.

Je komt er btw door (tijdens pauze) 2 sec op NAVI te drukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spruit_elf

Spruit_elf

Intentionally left blank

*kick*
( zie je wel dit topic is het bewijs dat schoppen onder de kont de groei bevorderen, al zal het nu wel pijn doen ;) )

al nieuws ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Cutebritney schreef op 14 april 2003 @ 16:55:
[...]

Das vrij normaal hoor ;)
Daar kun je dus ook switchen tussen audio en voice.

Je komt er btw door (tijdens pauze) 2 sec op NAVI te drukken :)
Hehe, ja dat zou best maar ik las er namelijk niks over in de handleiding.
Maar ik kwam "er zelf achter", dus dat was wel leuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spruit_elf

Spruit_elf

Intentionally left blank

*kick*

heeeezik ??? heeezziikk ??? is ie dood ??

ik wacht met smart op een status update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-07 09:57

Kr3Kr

Melpomene

mrcactus schreef op 23 april 2003 @ 21:42:
*kick*

heeeezik ??? heeezziikk ??? is ie dood ??

ik wacht met smart op een status update
Ik denk dat hij druk aan het sjouwen / schilderen etc is ;)
Maareh, Acouse, ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe je die samples losgekregen hebt ;) Vertel ons je geheim!

* Kr3Kr wil zn iPaq upgraden ;)

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spruit_elf

Spruit_elf

Intentionally left blank

me to want als dit lukt dan wil ik het ook proberen met mn mpeye ts100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Kr3Kr schreef op 23 April 2003 @ 23:21:
[...]

Ik denk dat hij druk aan het sjouwen / schilderen etc is ;)
Maareh, Acouse, ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe je die samples losgekregen hebt ;) Vertel ons je geheim!

* Kr3Kr wil zn iPaq upgraden ;)
Gewoon, vragen...

Ik werk als "Electronic Design Engineer" en hou me dus bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van elektronica. Daardoor heb ik een 'netwerk' van leverancier en distributeurs opgebouwd. Dus is het gewoon een kwestie van de juiste persoon bellen en vragen. Wel een beetje vaag doen over de applicatie: "We are attempting to increase the memory capabilities of a portable device", waarbij de leverancier denkt dat "We" ik en m'n collega's zijn, ipv. GoT. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

AcouSE schreef op 24 April 2003 @ 07:59:
Gewoon, vragen...

Ik werk als "Electronic Design Engineer" en hou me dus bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van elektronica. Daardoor heb ik een 'netwerk' van leverancier en distributeurs opgebouwd. Dus is het gewoon een kwestie van de juiste persoon bellen en vragen. Wel een beetje vaag doen over de applicatie: "We are attempting to increase the memory capabilities of a portable device", waarbij de leverancier denkt dat "We" ik en m'n collega's zijn, ipv. GoT. :)
IC... Sneaky ;)
Dat je je voor moest doen als hardware-engineer en een beetje vaag moet doen, wist ik wel. (moest pas Kr3Kr modelautodesigner spelen voor een paar mosfets :P )
Maar bij dit soort geheugenchips (die wat prijziger zijn) word het toch wat lastiger...
Zou je mij (voor een kleine vergoeding?) evt ook willen helpen met het bemachitigen van de geheugenchips voor mn iPAQ? (weet dat het kan, zal alleen nog even kijken welke erin gaan)

Edit: If you have access to surface mount solder capabilities you could try upgrading the RAM. The system RAM is located under the metal shield and next to the Flash chips. Two Samsung 256Mbit Synchronous DRAM chips K4S561632B-TC75000 (133MHz) or K4S561632B-TC1H000 (100 MHz) chips can be used to replace the existing two RAM chips with parts having the part number K4S561632B-TC75000 to upgrade the RAM from 32 to 64Mbyts. bron
Maar naar 128m kan ook nog, zag ik op een andere site :)

[ Voor 24% gewijzigd door Kr3Kr op 24-04-2003 16:50 ]

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spruit_elf

Spruit_elf

Intentionally left blank

*kick*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlotterPower
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-09 21:51

FlotterPower

Boxy Brown

je hoeft niet zo vaak te kicken hoor, als er (grote) vorderingen zijn worden die vanzelf wel gemeld

I don't want no cake, I want me some pie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zie bovenstaande.. momenteel zit de Freecom nog ergens in een doos welke niet uitgepakt is. Verhuizen is takkewerk, maar we zijn nu bijna klaar. Vorig weekend heb ik ook emotioneel afscheid moeten nemen van mijn @home internet verbinding, en xs4all denkt nog 2 weken nodig te hebben om fast-adsl aan te sluiten op m'n nieuwe adres. Echt, geloof HlpDsk niet, die heeft er geen kaas van gegeten. @home ruled. Hard.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2003 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Verwijderd schreef op 28 April 2003 @ 09:11:
Zie bovenstaande.. momenteel zit de Freecom nog ergens in een doos welke niet uitgepakt is. Verhuizen is takkewerk, maar we zijn nu bijna klaar. Vorig weekend heb ik ook emotioneel afscheid moeten nemen van mijn @home internet verbinding, en xs4all denkt nog 2 weken nodig te hebben om fast-adsl aan te sluiten op m'n nieuwe adres. Echt, geloof HlpDsk niet, die heeft er geen kaas van gegeten. @home ruled. Hard.
Om maar even lichtelijk offtopic te gaan:

Echt, geloof hezik niet. @home suckt. Hard. ;)

Nee, 't valt mee...maar ikzelf heb liever een stabiele verbinding, dan een (soms) snelle verbinding, maar zo instabiel als wat.
't is maar net waar je je prioriteiten legt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

Cutebritney schreef op 28 April 2003 @ 14:21:
Mag niet he ;)
Maareh, zou je me willen helpen met die samples AcouSE?

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Kr3Kr schreef op 02 mei 2003 @ 12:29:
[...]

Mag niet he ;)
Maareh, zou je me willen helpen met die samples AcouSE?
Cutebritney heeft al een waarchuwing in z'n mailbox gehad :)

Ik heb n.a.v. je eerste request al even rondgebeld, maar helaas kan ik deze keer geen samples loskrijgen. Sorry, maar soms zit het mee, soms zit het tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

AcouSE schreef op 02 May 2003 @ 13:57:
Cutebritney heeft al een waarchuwing in z'n mailbox gehad :)

Ik heb n.a.v. je eerste request al even rondgebeld, maar helaas kan ik deze keer geen samples loskrijgen. Sorry, maar soms zit het mee, soms zit het tegen.
Owk, hartelijk dank voor de moeite iig!
Dan blijf ik maar wat aankloten met dat exp.pack, of ik ga een keertje naar de USA om m om te laten bouwen :)

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjOuKeS
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 18:54

SjOuKeS

HmmmmPie!!!!

Cutebritney schreef op 28 April 2003 @ 14:21:
[...]

Echt, geloof hezik niet. @home suckt. Hard. ;)

Nee, 't valt mee...maar ikzelf heb liever een stabiele verbinding, dan een (soms) snelle verbinding, maar zo instabiel als wat.
't is maar net waar je je prioriteiten legt.
offtopic:
Ik heb hier nu 3 of 4 jaar @home.. met een Com21 Modem.. en dat beval zeer goed.. (1e jaar was bagger) nu eigenlijk geen problemen.. geen packetloss ed met Q3 goeie ping tijden op NL server 20ms enz enz... Nix dan lof over @home.. alleen hun helpdesk zuigt... maar als dealer hbb we een ander nummer :P

En voor de rest ben ik zeer benieuwd naar de Mod aan de Free com :)

[ Voor 6% gewijzigd door SjOuKeS op 07-05-2003 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Verwijderd schreef op 28 april 2003 @ 09:11:
Vorig weekend heb ik ook emotioneel afscheid moeten nemen van mijn @home internet verbinding, en xs4all denkt nog 2 weken nodig te hebben om fast-adsl aan te sluiten op m'n nieuwe adres.
Je 2 weken zijn om. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even over dat tsop soldeeren, hoe ik het altijd deed is gewoon een flinke klodder soldeer over alle pootjes en print banen laten vloeien en dan met van dat gevlochte de-soldeerd koper draad (litze draad ofzo?) al het overtollige soldeer weg halen, het resultaat ziet er dan gewoon profie uit! wel ff oppassen dat je niet uren lang aan het bakken ben op die arme ICtje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
ik heb stage gelopen bij asus, waar ik de hele dag moederborden aant solderen was (wat een K*T werk!! :(). en aangezien er op een mobo bijna alleen maar smd zit, ben ik daar wel redelijk geoefend in geworden.. maar hoe wij dat daar deden was: de soldeerbout die we gebruikten was gewoon eentje met logge punt. zoiets:
code:
1
2
  _______
  \______

met een doorsnede van zo'n 4 to 5 mm..

-het ic-tje op zn plek leggen, zo dat alle pootjes op hun padje liggen (alle 150 :7)
-twee hoekjes vast zetten met klodder tin, flux over de pootjes heen
-bolletje tin op de punt
-bout over de pootjes schuiven van de ene kant naar de andere kant zonder dat de bout de pootjes raakt (dus alleen het tin) anders zijn je pootjes krom..
-door de flux vloeit de tin (bijna) niet op plekken waar geen koper/ander metaal is, omdat het daar niet op hecht..
-de tin die wel tussen de pootjes is blijven zitten kan je er met wat flux tussen uit 'zuigen'..

gebruik geen desoldeer litze, want dan heb je kans dat de tin die tussen het pootje en het padje zit ook weg gezogen word.. en dat daardoor het pootje niet vast zit..

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aankomend weekend is het zo ver: het project wordt voortgezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

DuDePrOdUcTiOnS schreef op 14 May 2003 @ 16:04:
ik heb stage gelopen bij asus, waar ik de hele dag moederborden aant solderen was (wat een K*T werk!! :(). en aangezien er op een mobo bijna alleen maar smd zit, ben ik daar wel redelijk geoefend in geworden.. maar hoe wij dat daar deden was: de soldeerbout die we gebruikten was gewoon eentje met logge punt. zoiets:
code:
1
2
  _______
  \______

met een doorsnede van zo'n 4 to 5 mm..

-het ic-tje op zn plek leggen, zo dat alle pootjes op hun padje liggen (alle 150 :7)
-twee hoekjes vast zetten met klodder tin, flux over de pootjes heen
-bolletje tin op de punt
-bout over de pootjes schuiven van de ene kant naar de andere kant zonder dat de bout de pootjes raakt (dus alleen het tin) anders zijn je pootjes krom..
-door de flux vloeit de tin (bijna) niet op plekken waar geen koper/ander metaal is, omdat het daar niet op hecht..
-de tin die wel tussen de pootjes is blijven zitten kan je er met wat flux tussen uit 'zuigen'..

gebruik geen desoldeer litze, want dan heb je kans dat de tin die tussen het pootje en het padje zit ook weg gezogen word.. en dat daardoor het pootje niet vast zit..
worden alle mobo's dan met de hand gesoldeerd 8)7 ? of is dat voor reparatie ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Verwijderd schreef op 14 mei 2003 @ 21:43:
Aankomend weekend is het zo ver: het project wordt voortgezet :)
Woei!
_ferry_ schreef op 14 mei 2003 @ 22:25:
[...]

worden alle mobo's dan met de hand gesoldeerd 8)7 ? of is dat voor reparatie ofzo?
:) Nee, alleen de reparaties natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

AcouSE schreef op 14 mei 2003 @ 22:35:
[...]

Woei!

[...]
:) Nee, alleen de reparaties natuurlijk
ik wou al zeggen, aleen een computer kan al die smd dingetjes zo mooi op een mobo krijgen, zelfs een chinees lukt dat nog niet. Op me stage worden alle printen gesoldeerd in een sociale werkplaats, die komen dan zo kant en klaar bij ons binnen, en dan mag ik ze testen :D

ontopic: hoe groot is de kans dat het lukt, ik bedoel, herkent de speler het extra geheugen, en zou er niet een soort beveiliging/omweg in zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
_ferry_ schreef op 14 mei 2003 @ 22:25:
[...]

idd.. alleen reparaties... :P bij het bouwen worden ze er met een machine op geplaatst en door een oven gehaald.. gebeurt trouwens allemaal in taiwan volgens mij.. In Nederland is alleen een service/reparatie center.. :)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:31
offtopic @ DuDePrOdUcTiOnS :) :

Niet offtopic lallen
[/offtop.]

Om dan toch niet helemaal naast het topic te blaten: ik vind het echt indrukwekkend dat iemand de spanningsboog zó ver weet te rekken als Hezik dat hier doet ( _/-\o_ ), maar ik wacht met spanning af... :D

[ Voor 40% gewijzigd door AcouSE op 16-05-2003 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goed.. hier een update.. helaas geen foto's, want m'n webcam is ermee gestopt. Misschien maar beter ook, gezien de kwaliteit van het soldeerwerk :P

In totaal heb ik denk ik zo'n 10 uur zitten solderen om alle pootjes vast te krijgen zonder dat ze contact met elkaar maken. Ik kan zeggen dat het wel werkt (hij kan 128 Mb adresseren) maar dat _mijn_ speler niet werkt. Het lijkt erop dat in het langdurige proces ik erin geslaagd ben de firmware te wissen. Hij start wel op, echter zonder logo of wat dan ook. Na starten heb ik een geheel zwart scherm. Een MP3-tje afspelen doet hij niet, ik kan wel MP3's welke op het externe geheugen staan naar m'n PC transferren, evenals de voice-recorder functie gebruiken en die bestanden naar m'n pc halen. Op die manier weet ik dat het ding wel degelijk de volle 128Mb kan adresseren, heb 'm gewoon een nacht lang laten opnemen.

Mijn conclusie is dat het wel werkt, maar dat je minder moet klooien met solderen. Gebaseerd op de opbouw van het ding concludeer ik dat het plaatsen van het geheugen wel kan, echter dat ik ergens in het proces per ongeluk de firmware gewist heb. Dit concludeer ik omdat alle 'hardwarematige' functies nog werken, en gebruik kunnen maken van het extra geheugen. De 'softwarematige functies' ben ik echter kwijt.

Ik krijg binnenkort nog een Beatman (vandaar ook dat ik dit experiment aandurfde), en heb de sources van de tot nu toe ontwikkelde applicatie nog. Door de uitkomst van dit experiment ben ik er nog vaster van overtuigd geraakt dat die firmware zelf te upgraden is, dus ik ga zodra ik die andere beatman binnen heb druk bezig om die firmware te copieren naar deze.

De sources welke ik tot nu toe heb (in Pascal/Delphi) zal ik volgend weekend hier even posten, nadat ik ze een beetje opgeruimd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Hmmm, moet ik nu "Woei" of "Aaaiii" zeggen? Enerzijds is het te gek dat je nu 128MB hebt, maar als je niets kan afspelen is het natuurlijk niets waard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waai? :)

Ik weet eigenlijk wel zeker dat dat door m'n eigen gepruts komt (ben _lang_ aan het solderen geweest). Als ik nu weer vooraan zou staan, zou ik het rustig weer doen (maar dan anders solderen, je leert er wel van :) ). Die Firmware komt er wel, en ik weet eigenlijk wel zeker dat dat het probleem is.

Volgens mij heb jij meer ervaring met dit soldeerwerk dan ik, als ik jou was zou ik het dan ook rustig proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Dan moet ik dus ff ergens een Freecom beatman vandaan halen :P Maar eens in de Vraag en Aanbod kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

maarjah, misschien is die firmware gewoon geflipt omdfat er meer geheugen bij is gekomen, en dat dat de speler deed slopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_ferry_ schreef op 19 mei 2003 @ 19:12:
maarjah, misschien is die firmware gewoon geflipt omdfat er meer geheugen bij is gekomen, en dat dat de speler deed slopen
Lijkt mij onwaarschijnlijk, ik denk dat het eerder gekomen is door een kleine kortsluiting die veroorzaakt is door de soldeerbout.
Misschien is er wel wat tin van de soldeerbout gewaait en ergens op het printplaatje terecht gekomen ;)

Ik denk dat dit een stap in de goede richting is en dat dit met een nieuwe firmware update, mits dit mogelijk wordt gemaakt, het wel opgelost kan worden.

Hezik? ik hoop dat je nog in staat bent ergens een digitale camera vandaan te toveren. Ben wel benieuwd naar de foto's. :*)
BTW. erg knap van je om te gaan solderen in 125 euro _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 09:44
jammer hezik.
probeer maar iets te doen met de firmware, hopelijk krijg je hem nog aan het werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Laatst online: 15:16

voodooless

Sound is no voodoo!

Wel cool dat het gelukt is met het extra geheugen! Heb je al een idee hoe je een nieuwe firmware op kan zetten? Via USB lijkt me dat erg sterk, zeker nu de oude firmware weg is (ik neem niet aan dat de USB hardware functionaliteit bied voor het flashen van de firmware). En volgende vraag: Waar krijg je die nieuwe firmware vandaan?

Vaak zit de firmware op onchip geheugen en kun je het via een seriele verbinding upgraden.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

Misschien was het handiger geweest als je je soldeerskilz eerst op een oude videokaart had uitgeprobeerd ;)

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
deepspace schreef op 22 May 2003 @ 21:42:
Wel cool dat het gelukt is met het extra geheugen! Heb je al een idee hoe je een nieuwe firmware op kan zetten? Via USB lijkt me dat erg sterk, zeker nu de oude firmware weg is (ik neem niet aan dat de USB hardware functionaliteit bied voor het flashen van de firmware). En volgende vraag: Waar krijg je die nieuwe firmware vandaan?

Vaak zit de firmware op onchip geheugen en kun je het via een seriele verbinding upgraden.
Ik denk juist wel dat het via USB kan. Waarom? Je kunt het ding ook opsturen naar Freecom en dan upgraden ze de firmware voor je. Ik kan niet geloven dat ze daarvoor al die spelertjes gaan zitten openschroeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Laatst online: 15:16

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op 23 mei 2003 @ 07:27:
[...]

Ik denk juist wel dat het via USB kan. Waarom? Je kunt het ding ook opsturen naar Freecom en dan upgraden ze de firmware voor je. Ik kan niet geloven dat ze daarvoor al die spelertjes gaan zitten openschroeven...
Dat zou misschien kunnen als er nog een oude firmware op staat die zichzelf weer opnieuw programmeerd. Nu heb je echter alleen hardware zonder software (je firmware is weg...), dus het lijkt mij niet dat het nu nog via USB gaat werken. Ik vind he al sterk dat het memory op je PC kunt uitlezen zonder firmware, het lijkt me namelijk sterk dat de communicatie tussen USB en geheugen zonder software gebeurt. Verder heb je dan nog de USB protocollen (hoogste laag bedoel ik dan) die waarschijnlijk niet in hardware uitegvoert worden. Mijn idee is dat de firmware dus of gedeeltelijk werkt (wat ook vreemd zou zijn), of hij werkt helemaal, maar het hebt met solderen een eental dingen gemolt waardoor de knopjes he niet meer doen.

BTW, ik heb voor mijn afstureeropdracht ook een mp3 speler moeten programmeren, en weet dus ongeveer hoe het allemaal in elkaar zit (op zich verschillen die dingen niet zoveel met elkaar), ook met USB e.d.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

deepspace schreef op 23 mei 2003 @ 09:56:
[...]
Dat zou misschien kunnen als er nog een oude firmware op staat die zichzelf weer opnieuw programmeerd. Nu heb je echter alleen hardware zonder software (je firmware is weg...), dus het lijkt mij niet dat het nu nog via USB gaat werken. Ik vind he al sterk dat het memory op je PC kunt uitlezen zonder firmware, het lijkt me namelijk sterk dat de communicatie tussen USB en geheugen zonder software gebeurt. Verder heb je dan nog de USB protocollen (hoogste laag bedoel ik dan) die waarschijnlijk niet in hardware uitegvoert worden. Mijn idee is dat de firmware dus of gedeeltelijk werkt (wat ook vreemd zou zijn), of hij werkt helemaal, maar het hebt met solderen een eental dingen gemolt waardoor de knopjes he niet meer doen.
[..]
Hmmm, goed punt. Misschien dat er een I/O buffer o.i.d. niet helemaal goed meer werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

BTW, ik heb voor mijn afstureeropdracht ook een mp3 speler moeten programmeren, en weet dus ongeveer hoe het allemaal in elkaar zit (op zich verschillen die dingen niet zoveel met elkaar), ook met USB e.d.
Toch is je opmerking niet correct. De USB communicatie is in deze speler nl. iets wat hardwarematig afgehandeld wordt, evenals het lezen/schrijven van het geheugen. (blader anders even terug voor de specs van de chips).

Voor de firmware zit er iets van 2kb ruimte in die TSOP NAND chipjes, en die is dus nog gewoon uit te lezen/te schrijven zonder firmaware. Het enige probleem wat ik momenteel nog heb is de adressering. Voor het uploaden/downloaden van nummer heb ik al een werkende (eigen) applicatie, welke gewoon gebruik maakt van de meegeleverde DLL. Deze DLL regelt in dit geval de adressering. Voor de firmare moet ik (dus) een niveau dieper programmeren, want ik wil een ander adres geheugen uitlezen.

Maar goed, ik weet dus 100% zeker dat het lezen/schrijven van het geheugen, en de USB communicatie hardwarematig afgehandeld wordt. Hetzelfde geld voor het opnemen/coderen, dat is nl. een functie die hardwarematig in de chip ingebouwd is (waarsch. ook wel weer met lokale firmware, maar da's een ander verhaal).

Hetgeen bij deze speler in de firmware zit: logo's, menustructuur en teksten, decodederen van bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ygma!l
*Kick*
Hoe staat het ermee? Is het al gelukt om de firmware terug te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Ik denk dat hij wacht op zijn nieuwe beatman, oude werkte niet meer goed immers.

Canon Digital Ixus V3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weeds
  • Laatst online: 01-07 14:11

Weeds

what is a weed...

vraagjes aan alle beatman gebruikers:

Ik heb de beatman nu een paar dagen en hij werkt geweldig, maar:
-Hoe zet ik em uit? vaak is het zo dat ie niet uit wil met het poweroff knopje.
-Hoe neem ik iets op met de microfoon? Dat knopje lijkt ook niet te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawPeanut

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Je zet hem uit door de speler te stoppen met afspelen en dan 2 seconden de play knop ingedrukt te houden. Hou je spraak opneemt weet ik niet, gebruik het nooit. BTW, dit staat allemaal in de handleiding.

Canon Digital Ixus V3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ygma!l
Het staat idd allemaal in de handleiding, alleen is het allemaal niet echt gebruiksvriendelijk.
Het zou leuk zij als hezik ontdekt hoe je je eigen firmware kan maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawPeanut

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

ygma!l schreef op 11 June 2003 @ 08:52:
Het staat idd allemaal in de handleiding, alleen is het allemaal niet echt gebruiksvriendelijk.
Het zou leuk zij als hezik ontdekt hoe je je eigen firmware kan maken :D
Daar heb je 100% gelijk in, maar Hezik is druk bezet, dus geduld is hierbij een schone zaak.

Canon Digital Ixus V3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

over het solderen van die tsop..in een ander topic las ik dat je zo'n goedkope desoldeerbout kon ombouwen tot hetelucht bout.IPV de knijpbol(ik weet echt de naam niet van dat ding maar zit ook op een bloeddruk app.)zet je daar een aquariumpompje.dan blaast hij hete lucht.
als je nu die tsop fixeert en dan met die hete-luchtbout.over de soldeerverbindingen gaat smelt de soldeertin en alle pootjes zitten vast zonder dat je de pinnen hebt aangeraakt.dus geen statische ladingen.een beetje flux voorkomt sluitingen en zorgt dat de tin mooi smelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weeds
  • Laatst online: 01-07 14:11

Weeds

what is a weed...

Ik heb wat mp3tjes geconverteerd naar een varabele bitrate. Scheelt een berg ruimte op de beatman. Het is alleen zo dat de laatste 20sec ofzo niet worden weergegeven. Hij springt zo naar het volgende nummer. Kennen jullie dit? Weten jullie hier iets op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawPeanut

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Wat ik mij trouwens ook afvroeg. Wanneer je MP3's afspeelt van 320 kb/s zou de batterij dan 2 keer zo kort meegaat (ruwweg dan) als wanneer je 160 kb/s MP3's afspeelt? Er vanuit gaande dat de processor bij zwaardere berekening meer stroom verbruikt. Daaruit de conclusie trekkende dat je beter WMA kan gebruiken aangezien deze bij een lagere bitrate dezelfde kwaliteit levert.

(Per seconde worden dus bij hogere bitrates meer informatie verwerkt, dus de load word hoger en dus volgens mij ook het energieverbruik)

Het zou iig heel inefficient zijn om de processor constant op zijn max te laten draaien. Ook bij bestanden met lagere bitrates.

Ben benieuw of iemand hier al iets van gemerkt heeft. Let er eigenlijk nooit op, dit valt uit als de batterij leeg is, kijk nooit hoelang dat geduurt heeft.

Canon Digital Ixus V3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk niet echt dat dat veel gaat schelen hoor :)

Maar weet er toevallig iemand een link naar een meer bruikbaar uploadprogramma voor mijn beatman flash? Of "Generaal", misschien een kleine alpha versie vrijgeven van je zelfgemaakt progje? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben dit draadje al een hele tijd aan het volgen, maar tis verdacht stil rond de topicstarter... Ben eigenlijk wel heel benieuwd of het nou gelukt is of nie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
RawPeanut schreef op 30 June 2003 @ 19:36:
Wat ik mij trouwens ook afvroeg. Wanneer je MP3's afspeelt van 320 kb/s zou de batterij dan 2 keer zo kort meegaat (ruwweg dan) als wanneer je 160 kb/s MP3's afspeelt? Er vanuit gaande dat de processor bij zwaardere berekening meer stroom verbruikt. Daaruit de conclusie trekkende dat je beter WMA kan gebruiken aangezien deze bij een lagere bitrate dezelfde kwaliteit levert.
Zal niets uitmaken; het encoderen (wat dus processor-power kost) is immers al gedaan. Het decoderen is simpelweg het afspelen van de opgeslagen informatie, hij hoeft hier niet echt harder voor te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 09:44
*kick* ;)

is het nog gelukt met het herflashen?

[ Voor 70% gewijzigd door geez op 22-08-2003 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ygma!l
Daar ben ik eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Laatst online: 13:30
vast niet :P

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De 2e beatman is nog niet in mijn bezit helaas. In de tussentijd is er veel veranderd in mijn leven en aan mijn computer, ik ben zo'n 5 windows/linux installaties en ca. 4 HD's verder, dus ik moet even zoeken naar de gegevens van die tijd.

Als ik die gevonden heb zal ik de sources van dat upload-progje hier posten, maar verwacht er nog niet teveel van. Up- en downloaden van nummers met totaal verschillende namen gaat al prima, maar zodra er nummers tussen zitten waarvan de 1e 8 karakters gelijk zijn, gaat het mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:'( Nog altijd geen prog hiet te vinden...

Ben er zelf dan maar aan begonnen :) Het is me gelukt de geëxporteerde functies in de dll te vinden (dmv een dissambler) maar elke keer dat ik ze probeer aan te roepen krijg ik een error , waarschijnlijk omdat ik de verkeerde parameters gebruik. Weet iemand hier toevallig hoe dat je de ook die parameters van die functies kunt achterhalen? Mijn dissambler slaagde er niet in... |:( Hoe heb jij het dan klaargespeeld Generaal?

• Saeverix
  • Laatst online: 13:30
word niets meer zeker?

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ygma!l
*kick*
Hoe staat het ervoor?
Al gegevens terug gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben gestopt met GoTTen, mijn account ('de generaal') is gedeactiveert, maar ik zal hier nog wel reageren, zeg maar de 'lopende zaak' afhandelen.

Wat ik gedaan heb is idd. eerst de functies achterhalen met een dissassembler, en daarna met een tooltje (ollydbg) gekeken welke info er op de stack staat op het moment dat een bep. functie aangeroepen wordt.

Ik weet het allemaal niet meer precies, maar er zijn 3 functies van belang in die DLL, een leesfunctie, een schrijffunctie en een 'lijstfunctie'. Met lezen stuur je een bestand naar de speler, met schrijven haal je 'm weer op.

Je kunt kijken, als hij die lijstfunctie aanroept staat er op de stack in het eerste veld het adres (pointer) van de geheugenplek waar de array met gegevens staat. Als je die array hebt gevonden, is het vrij eenvoudig te vinden waar de 'scheiding' tussen de nummers zit. Je kunt dan beginnen met de bekende velden eruit te plukken (naam nummer, geheugen waar nummer instaat, enz) en dan langzaam achterhalen hoe e.e.a. in elkaar zit.

Op die manier kom je tot het punt waar ik was: ik kon probleemloos nummers up- en downloaden, zolang ze maar niet dezelfde naam hadden. Ergens zit er in die struct nog een identificatieveld (een ID ofzo) wat ik nog niet ontdekt had. Ik had screenshots van alles op t.net staan, maar die zijn het door een HD crash kwijtgeraakt. Ironisch genoeg is m'n eigen HD ook gecrashed, en als ik de code nog hebt dan staat hij ergens op een CD welke in een toren van iets van 80 CDRs ligt zonder label, vandaar ook dat ik hier nog niets gepost heb. Het is zo'n taak van 'dat MOET ik nog doen, BAH' 80 'onbekende' CD's indexeren.

Hoe dan ook, ga eens op zoek naar ollydbg (ollydebug).. daarmee kun je eigenlijk alles wat je wilt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ygma!l
*kickje*
Zijn er al mensen die gevorderd zijn met het project(je)?
Ben eigenlijk wel nieuwsgierig of er al verbeteringen zijn...
Pagina: 1 2 Laatste