Toon posts:

KT400 chipset probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eergisteren nieuwe shit ontvangen.....

1.Gigabyte GA-7VAXP (kt400)
2. Samsung PC3200 DDR geheugen, 512 MB
2 x Maxtor HDD 40 gb, 7200 RPM
1 AMD XP 1800 + (TB)
300 watt voeding.
Proc temp = 19 graden

Heb verder een 300 watt voeding, mijn harde schijven in RAID 0 met de onboard promise winfast 2000 lite raid chip, en mijn oude Geforce 2 kaartje nog. Alles is nog nie o'clocked.
Heb de VIA 4in1 drivers gedownen (hyperion), laatste bios, verschillende Mem instellingen.

Nu heb ik het volgende probleem. De pc blijft soms hangen. Als ik maar 1 venster van IE heb geopend, reageert de muis niet voor een paar seconden. Dan zit het hele systeem vast. Heb al wat gespeeld met de Bios instelling, geen effect.
waar kan het aan liggen?

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

proc temp 19 graden? lijkt me niet!
heb je er een zipdrive aan hangen? heb je je raid drivers geinstalleerd? kan van alles zijn hoor ;)

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Maybe een gare voeding :?

Check eens Hangen en Opstartproblemen onderaan op Technische PMG FAQ voor meer tips en suggesties :)

Verwijderd

Topicstarter
casemodderpoel schreef op 17 januari 2003 @ 13:38:
proc temp 19 graden? lijkt me niet!
heb je er een zipdrive aan hangen? heb je je raid drivers geinstalleerd? kan van alles zijn hoor ;)
in de bios geeft ie dat aan.... de kamertemp is ook kouder, heb mijn raam even open staan om te luchten :) geen zipdrive, heb de raid drivers geinstalleerd. Heb een clean install met win2k en mijn raid controller gedaan

• Laszlo
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08-2024

Laszlo

Grrrrrr....

Ik had laatst bij een vriend vergelijkbare symptonen. Ik ben bang dat de enige methode is eerst al je drivers en biossen te upgraden. Doet daarna het probleem nog voor, dan moet je met zo min mogelijk componenten (bijvoorbeeld zonder raid) het nog eens proberen. Heb je daarna nog problemen, dan moet je ieder component stuk voor stuk vervangen door iets anders of de componenten stuk voor stuk testen in een ander mobo. Een vervelende klus maar ja...

Probeer ook nog even al je kabels goed aan te drukken. Als je hd kabels er niet goed in zitten, dan gaat tie op den duur ook hangen. Bij dit mobo vallen de connectors (bij mij iig net onder de diskdrives van mijn kast waardoor je het niet goed kan zien.

specs

Verwijderd

Topicstarter
Laszlo schreef op 17 January 2003 @ 13:55:
Ik had laatst bij een vriend vergelijkbare symptonen. Ik ben bang dat de enige methode is eerst al je drivers en biossen te upgraden. Doet daarna het probleem nog voor, dan moet je met zo min mogelijk componenten (bijvoorbeeld zonder raid) het nog eens proberen. Heb je daarna nog problemen, dan moet je ieder component stuk voor stuk vervangen door iets anders of de componenten stuk voor stuk testen in een ander mobo. Een vervelende klus maar ja...

Probeer ook nog even al je kabels goed aan te drukken. Als je hd kabels er niet goed in zitten, dan gaat tie op den duur ook hangen. Bij dit mobo vallen de connectors (bij mij iig net onder de diskdrives van mijn kast waardoor je het niet goed kan zien.
En wat was bij jou vriend de oplossing? Ik heb alles was jij zegt namelijk al geprobeerd.

• Laszlo

Laszlo

Grrrrrr....

Ik ben teruggegaan naar de winkel :(. Wacht ff ik bel hem even om te vragen of hij hem al terug heeft.

[update]
Hij heeft hem nog niet terug. De leverancier heeft het probleem ook geconstateerd en volgt de aanpak die ik hierboven heb beschreven (dus alle componenten vervangen tot het probleem naar boven komt).

Bij mij zelf was de reden voor instabiliteit een scheve kabel bij mijn raid config.
[/update]

[ Voor 63% gewijzigd door Laszlo op 17-01-2003 14:10 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
Laszlo schreef op 17 januari 2003 @ 14:05:
Ik ben teruggegaan naar de winkel :(. Wacht ff ik bel hem even om te vragen of hij hem al terug heeft.

[update]
Hij heeft hem nog niet terug. De leverancier heeft het probleem ook geconstateerd en volgt de aanpak die ik hierboven heb beschreven (dus alle componenten vervangen tot het probleem naar boven komt).

Bij mij zelf was de reden voor instabiliteit een scheve kabel bij mijn raid config.
[/update]
zou het met mijn geheugen te maken kunnen hebben? Samsung 512 mb staat niet in de support list. Het is cas3 geheugen geloof ik......

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 09:30
Ik heb ook een KT400 chipset (ASUS A7V8X) en net als iedereen heel veel problemen met de temps...

• Laszlo

Laszlo

Grrrrrr....

Oh, ja tuurlijk, maar je zei toch dat je het geheugen vervangen al had geprobeerd? Je kan ook proberen, als je niets bij de hand hebt, het geheugen wat trager zetten.

specs

Verwijderd

Topicstarter
Laszlo schreef op 17 januari 2003 @ 14:16:
Oh, ja tuurlijk, maar je zei toch dat je het geheugen vervangen al had geprobeerd? Je kan ook proberen, als je niets bij de hand hebt, het geheugen wat trager zetten.
heb ik gedaan... had totaal geen effect....

• Laszlo

Laszlo

Grrrrrr....

Als je alles al geprobeerd hebt (dus ook ander geheugen er in, wat dus wat je nu in je asus hebt zitten bijvoorbeeld) en ik mag gokken, dan zou ik zeggen mobo naar de kl#te.

specs

Verwijderd

Topicstarter
Laszlo schreef op 17 januari 2003 @ 14:30:
Als je alles al geprobeerd hebt (dus ook ander geheugen er in, wat dus wat je nu in je asus hebt zitten bijvoorbeeld) en ik mag gokken, dan zou ik zeggen mobo naar de kl#te.
das kut.... mijn asus pc'tje staat nu ergens anders.... kan ik een memtest progje draaien om te kijken of mijn geheugen brak is?

• Laszlo

Laszlo

Grrrrrr....

Ja, je zou memtest86 kunnen proberen (www.google.com) of de Sandra eens kunnen proberen.

specs

Pagina: 1