Je mag net zo goed niet inbreken als dat je niet (ongevraagd) mag hacken. Het is gewoon bij wet verboden.
Dat er lang niet altijd wat aan gedaan wordt (als jij GoT hackt, niks sloopt en mij verteld hoe je dat gedaan hebt zal je echt niks gebeuren) is een heel ander geval dan dat het daardoor ineens wel zou mogen.
Volgens mij is de 'kick' van het hacken nu juist dat je iets doet wat voor anderen onmogelijk is. En dan kan je wel zeggen (daar hebben ze overigens wetten voor) dat iets niet mag het gebeurt toch wel, er zullen altijd mensen zijn die zoiets doen.
Dat is zeker waar, maar het maakt het nog niet legaal

Te hard rijden schijnt ook een kick op te leveren, maar het is daarnaast ook (erg) gevaarlijk en daardoor verboden.
En ik vind het tot daar aan toe dat iemand de wet breekt om iets wat met een zekere mate van verstandig gedrag gedaan is en daardoor ook niets in gevaar bracht en/of niemand benadeelde. Maar dat maakt het allemaal nog niet legaal

(als iemand op de A6 te hard wil rijden terwijl er 20km verder nog geen andere auto in zicht is, sja... Net zo als met hacken.)
Maar ga het niet goed praten doordat iets onprofessioneel is. De werkelijke eigenaars hebben vaak geen benul van of iets wel of niet professioneel is (jij hebt ook geen kluisdeuren op je woning en tralies in je ramen om dieven buiten te houden of wel?

) en dan is het nogal vreemd om te vinden dat die mensen niet beschermd zouden zijn door een wet terwijl mensen die weten wat er gebeurd dat wel zijn. Sterker nog, als het een professionele site was die door een lullig foutje van een professional gehacked wordt vind ik dat nog veel stommer dan wanneer het een zelfde fout van een onprofessioneel persoon was.
Ik weet niet hoe de LPF-site er voorheen heeft uitgezien maar als ik zo even heel snel een gok waag dan denk ik wel dat het wachtwoord (of wat dan ook) iets te simpel is geweest, vandaar dat jij misschien opmaakt uit mijn tekst dat ik het 'onproffessioneel' vind.
Nee hoor, dat begreep ik niet verkeerd volgens mij

Het was vast een hele stomme fout van hen, maar dat
rechtvaardigd de hack-actie niet.
Maar het blijft slordig van de LPF dat ze dit mogelijk hebben gemaakt, eveneens als jij jouw voordeur cq achterdeur open laat staan, dat is gewoon slordig! Of dat nou perongeluk of onbewust of whatever ging dat maakt niet uit.
Oh, maar daar zijn we het allemaal wel over eens

Trouwens jullie kunnen excuses eisen (eventueel geld) van een krant (of website, nieuws etc) als ze jullie naam onterecht zwart maken, met o.a. dat in mijn achterhoofd zal ik mij daarom niet zo druk maken hierover.
Mja, het "kwaad is dan al geschied". Het was in dit geval waarschijnlijk wel niet zo erg, maar het is toch niet leuk om regelmatig dergelijke associaties te zien voorbij komen. Net als die "got-knokploeg" die dan wel even winkels aan gaat pakken die zich niet gedragen of andere hack-acties die in het verleden voorgekomen zijn.
Bovendien is dit wel is te verachten niet? Met 50.000+ users heb je er altijd wel een paar malloten tussen zitten...
Mooie tikfout, ja het is wel te verachtten

Maar het is ook wel te verwachten, maar die mensen die zoiets doen moeten
ook verwachten dat wij niet bij de pakken neer gaan zitten of domweg zoiets gewoon toestaan op onze site