Toon posts:

Nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Lo allemaal,

Ik wil in de nabije toekomst een nieuwe videokaart kopen, aangezien mijn Gforce2mx400 nu echt heel ver achter begint te raken. Het probleem is alleen, dat ik rijlessen ga nemen binnenkort en dus nauwelijks geld heb. Ik wil dus graag een kaart waar ik wel een tijdje mee vooruit kan (half jaar) voor echt heel erg weinig geld.Ik heb derhalve mijn oog laten vallen op de ATI Radeon 9000 64mb, in de pricewatch voor 80 euro, en de ATI Radeon 9100, binnenkort voor rond de 100 euro. Ik vroeg mij dus af, welke kaart heeft de beste prijs/kwaliteit verhouding? Mede ervan uitgaande dat ik die 20 euro nauwelijks kan missen :) En is het wel een goede upgrade om van mijn Gforce 2mx 1 van deze kaarten te maken? Of moet ik w8en, en nog ff doorlaggen met mijn gforcje? Of kan ik beter een andere upgrade doen voor betere prestaties?

Mijn Specs:

ECS K7S5A+lan
Duron 1 Ghz
384mb SD-RAM
Hercules 3d Prohpet 2mx 400
Maxtor 40gig 7200rpm

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 10:42
dit is meer iets voor : "alle hoe is dit systeem vragen"

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Verwijderd

Topicstarter
Dan heb jij niet goed gelezen :)

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

De Radeon 9100 is een stuk sneller. Aangezien je processor nou ook niet de snelste is lijkt het me een betere keuze. Maar jah, als je die 20 euro hard nodig hebt zou ik het niet doen. Om eerlijk te zijn, misschien dat het met jouw processor niet eens wat uitmaakt.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zit het trouwens met DirectX9 compatible? zijn ze dat allebei? of allebei niet?

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
allebei niet

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 17:32

lordsnow

I know nothing

Kijk maar na op www.tomshardware.net daar staat een overzicht van allerlei videokaartjes, en hoe ze presteren.

Ik zou voor de 8500 (9100) gaan. (Die was laatst trouwens in de aanbieding bij Funprice voor 85 euros). Of nog beter, een GF4 Ti 4200 voor 160... maar mischien dat dat erg ver buiten jouw budget is?

• SmegHead
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05-2023

SmegHead

aka Ace Rimmer

http://forum.fok.nl/showtopic.php/254820

Tja, je kunt het altijd proberen daar he :P

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast!

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Da_Drake schreef op 16 januari 2003 @ 11:40:
dit is meer iets voor : "alle hoe is dit systeem vragen"
--- Voor alle "Hoe is dit systeem?" vragen. --- :Y)

Wel handig dat je voortaan ff een linkje er bij zet :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

anders wacht je even op de NV30/35 en de R350/400 dan zakken de prijzen voor de budget-kaarten nog verder, tis maar 3 weekjes wachten ;)

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Verwijderd

damn als ik dit vraag wordt het meteen gesloten :?

Verwijderd

Lees de FAQ even aub, dit soort vragen kun je met de minster inspanning makkelijk zelf beantwoorden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.