• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-11 13:38

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
In het topic van Christiaan Verwijs over individualisering opperde ik het idee van een essaywedstrijd, dat daar gemengd maar overwegend positief werd ontvangen. Reden genoeg om het een eigen topic te geven. Het doel hiervan is om te kijken of er animo voor is, en zo ja, om een preciese procedure en een onderwerp te bedenken. Ik zal natuurlijk van te voren al een procedure schetsen en wat mogelijke onderwerpen aandragen zodat het idee duidelijk wordt.

Het basisidee is het volgende: er wordt een vrij breed onderwerp gekozen. Iedereen die dat wil schrijft een essay over dit onderwerp, en stuurt dat op naar een onafhankelijke jury. Deze bekijkt, nadat de inzendigsdatum is verstreken, de essays en kiest er een winaar uit. Degene die wint krijgt geen prijs behalve onsterfelijke roem. Maar het gaat natuurlijk niet zozeer om het winnen, maar om het veel koelere feit dat er vervolgens een coherente verzameling essays van W&L-ers over een bepaald onderwerp bestaat die hier natuurlijk in een topic gepresenteerd zal worden. Als iemand het wil opmaken kan er zelfs een mooie printable versie van gemaakt worden.

Een gezamenlijk intellectueel creatief proces met voor de extra motivatie een competitief element - klinkt leuk, toch? :)

Het gekozen onderwerp moet natuurlijk niet al te technisch zijn, en in principe toegankelijk voor iedereen. 'Grondslagen van de Quantummechanica' is dus geen geschikt onderwerp. Wel moet het zo breed zijn dat niet alle essays precies hetzelfde gaan zeggen; het mooiste is ook nog als je er op heel verschillende manieren over kunt spreken. Bijvoorbeeld 'individualisme': hier kan de ene persoon een historisch essay over de opkomst van het individualisme schrijven, de volgende een maatschappelijke afweging van de voor- en nadelen van indivdualisme, en de derde een betoog dat individualisme noodzakelijk is om moreel te handelen; ik noem uiteraard maar wat.

Aan het essay moeten niet al te veel eisen gesteld worden denk ik. Geen woordlimieten, geen specifieke structuren. Dit maakt het uitzoeken van een winnaar lastiger, maar dat zit er toch alleen maar voor de grap bij. Het lijkt me weinig zinvol om de creatieve impuls van mensen te kortwieken door een restrictieve essayopdracht.

Wie lijkt dit wat? Er zouden zowel mensen moeten zijn die een essay willen schrijven als tenminste twee of drie mensen voor in de jury. Bovendien moeten dan de exacte procedure en een onderwerp afgesproken worden.

Om dan toch alvast wat onderwerpen als voorbeeld te geven, die expres een beetje vaag zijn:
- Individualisme
- Is God dood?
- Democratie
- Het doel van de wetenschap
- Moraal in de 21e eeuw

Dus mensen, zegt u het maar: bizar idee, of overweldigend enthousiasme?! :)

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Is goed idee. Afhankelijk van de tijd die je ervoor wil geven, wil ik wel een poging wagen. Het maakt me eigenlijk niet zoveel uit of ik zou moeten lezen of typen.

Toch denk ik dat er wel een paar eisen (niet al te hard, eerder richtlijnen) gesteld kunnen worden, al was het maar om degene die in de jury zitten een beetje te ontzien. Het lijkt me wel handig als er een limiet wordt gesteld aan het aantal pagina's (100 blz. is leuk, maar ik denk dat je als lezer er toch geen zin meer in hebt). Ik dacht aan max. 15 pagina's afhankelijk van het aantal mensen dat gaat lezen en gaat typen. Eisen mbt opbouw van je werk kunnen misschien ook wel richtlijnen gemaakt worden, maar dit zijn allemaal voorstellen.

Persoonlijk heb ik de meeste affectie met de onderwerpen 'Individualisme' en 'Het doel van de wetenschap' en 'Moraal in de 21e eeuw'.

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:43

Q

Au Contraire Mon Capitan!

15 pagina's maximum? Pff. Besef je hoeveel werk dat is? Inclusief zoeken van bronnen, bronnen analyseren, verwerken in je verhaal, schrappen, overlezen. Ik denk eerder aan max 5 a4. (6 inc opmaak) .

Vergeet ook niet een minimum vast te stellen. Min 5 pagina's?

- Een centraal thema is denk ik niet zo belangrijk. Laat iemand helemaal vrij waarover hij/zij wil schrijven. Laat iemand ergens over schrijven waar hij/zij affiniteit mee heeft. Voor de lezers is dat ook veel prettiger. 10x god = is dood is niet zo heel fijn om te moeten lezen.

- Jury --> poll van iedereen die die stukken leest. dus geen jury van 3 personen ofzo. Democatie! Risico is dat mensen voor of tegen gaan stemmen op basis van poppetje, maar dat geldt ook voor die X jury leden. Publieksprijs lijkt mij het leukste. (of allebij, dat kan ook nog) (dus vakjury ;) en publieksjury)

• Adm.Spock
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-11 15:50

Adm.Spock

Duik-Aap

Leuk idee!

Een Poll houden is een heel goed plan voor de publieksprijs, iedereen kan lid worden van GoT dus stel ik voor om ook als eis op te nemen dat men lid is van GoT, dit ivm het makkelijker controleren of er al een eerder door een enkel individu gestemd is. (Voorkomen van fraude, of het in ieder geval zo moeilijk mogelijk maken daarvan.

Posten op GoT spreekt voor zich, maar kan wellicht ook op een speciaal voor dit doel opgerichte site? Met een script dat controleerd of alle! essay's iig doorgebladerd zijn? (Zware taak om alles door te lezen bij veel inzendingen, maar moet toch min of meer verplicht worden om tot een eerlijk oordeel te komen.)
Kan ook zijn dat de vakjury er een x aantal nomineerd voor beoordeling door publiek?

etc, etc, etc.

Verwijderd

Tof idee, misschien ook een idee om het winnende Essay op te sturen naar een aantal kranten. Wel met toestemming van de schrijver en een begeleidende brief over de contest hier op GoT.

Misschien schiet ik wat te ver door, dit topic is maar een paar uur oud, en de essay's moeten nog geschreven worden, maar het is mogelijk wel een extra push om iets goeds neer te zetten.

• MIster X
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-12 06:06
>:) Count me in....

Ik ben trouwens wel voorstander van limieten t.a.v. de omvang (1000-3000 woorden?). Geen regels m.b.t. de opbouw, dat zou toch niet nodig moeten zijn? Qua jurering pleit ik voor het idols-systeem: laat een jury van bijv. 3 personen een aantal inzendingen kiezen waaruit vervolgens via algemene stemming de winnaar wordt gekozen. Een vrij thema is riskant, aangezien de juryleden zich wellicht meer aangetrokken zullen voelen tot de onderwerpen die zij interessant vinden.

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11 00:21
Ik ben voorstander en om meteen duidelijk een voorkeur te geven voor onderwerp:
Moraal in de 21e eeuw.

Verder vind ik wel dat je een woordlimiet moet instellen aangezien anders de een aankomt met een mooi essay van 2000 worden en een ander van 15 kantjes. 15 kantjes vind ik vrij veel voor een essay, heel veel zelfs en het lijkt me ook niet dat het zo groot moet worden aangezien de meeste mensen ook wel wat andere dingen te doen hebben in hun leven. Ik stel voor om een qua woorden het te doen vanaf de 1000-3000 woorden (zoals MIster X al voorstelt, daar ben ik het wel mee eens).

Ik wil dus graag mee doen als schrijver :).

[edit]
Overigens ben ik geen voorstander van een poll, essays moeten goed gelezen worden en goed beoordeeld. Bij polls is het nog maar de vraag of de mensen die stemmen de boel wel goed gelezen hebben en niet zomaar gaan stemmen.

Nog iets, limieten in pagina's uitdrukken is geen goed idee vanwege lettertype en grootte. Je kan wel een standaard daar voor instellen maar veel makkelijker is gewoon het uit te drukken in aantal woorden.

[ Voor 26% gewijzigd door Morgoth op 16-01-2003 00:58 ]

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
[nohtml]
Q schreef op 15 January 2003 @ 22:36:
15 pagina's maximum? Pff. Besef je hoeveel werk dat is? Inclusief zoeken van bronnen, bronnen analyseren, verwerken in je verhaal, schrappen, overlezen. Ik denk eerder aan max 5 a4. (6 inc opmaak) .

Vergeet ook niet een minimum vast te stellen. Min 5 pagina's?
Waarom zou je een minimum en een maximum willen vaststellen? 15 pagina;s is freaking veel werk, maar we hoeven mensen toch zeker niet tegen zichzelf in bescherming te nemen? :)
Een centraal thema is denk ik niet zo belangrijk. Laat iemand helemaal vrij waarover hij/zij wil schrijven. Laat iemand ergens over schrijven waar hij/zij affiniteit mee heeft. Voor de lezers is dat ook veel prettiger. 10x god = is dood is niet zo heel fijn om te moeten lezen.
Nee, hier ben ik het toch echt niet mee eens. Essays die niets met elkaar te maken hebben vormen geen coherent geheel, zijn dus niet boeiend om te bundelen en kunnen totaal niet met elkaar vergeleken worden. Als je een onderwerp ruim genoeg kiest zullen de essays inhoudelijk ook zo veel van elkaar verschillen dat dat gaan probleem is.

Een poll lijkt me geen goed idee, omdat het wel erg gemakkelijk is te stemmen zonder dat de essays allemaal goed zijn doorgelezen. Misschien dat iemand een goed idee heeft voor een tussenoplossing.

Ik ben blij dat er zoveel animo is. :)

Om dan ook mijn onderwerpvoorkeur te geven:
Individualisme, en Het doel van de wetenschap.

Verwijderd

Ik wil ook wel meedoen als schrijver, als het onderwerp mij een beetje ligt.
Eveneens moet je van mij geen dik boek verwachten ... hoogstens een pagina of 4-5 (nog een maand examen).

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Niemand verwacht een dik boek - het heet immers een essaywedstrijd, geen boekwedstrijd. ;)

• Opi
  • Niet online

Opi

Een aantal brede onderwerpen lijkt mij goed; je kan er dan zelf eentje uitkiezen en wordt dus toch niet te veel aan banden gelegd. De opmerking van Q lijkt me ook relevant, al ligt het er zoals LD al opmerkte wel aan hoe breed bepaalde onderwerpen zijn.

1000 tot 3000 woorden lijkt mij een beetje weinig als je al bedenkt dat Christiaan op 1700 woorden zat; het voorstel van 15 pagina's is ook redelijk uit de lucht gegrepen. Waarschijnlijk komen de meesten tussen de 5 en de 10 pagina's uit, afgaande op mijn vorige essay. Misschien kunnen we de winnaar tijdens een W&L meeting, maar misschien loop ik hier op de zaken vooruit.

Wat betreft de tussenoplossing lijkt het me handig dat de mensen die het lezen ook een paar inhoudelijke opmerkingen maken (en eventueel verwijzen naar bepaalde stukken in de tekst) en dat aan de hand daarvan de jury (of een ander onafhankelijk orgaan) kijkt of de stem wordt meegenomen. Dit ontmoedigt lijkt mij om lukraak zinloze opmerkingen te gaan maken en het filtert ook redelijk eenvoudig als degene die filteren de stukken ook gelezen hebben. Een andere oplossing is om de essays vooraf naar iedereen die geintresseerd is te mailen en pas als de uitslag bekend is op WL te zetten.

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Je kunt ze het beste blind 'jureren'. Dus de namen weghalen van de essays (en dan ook niet registreren wie welke onderwerpen heeft gepakt). Dat geeft een redelijk betrouwbare score.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Slim, dat blind jureren. Werkt natuurlijk niet echt goed, want schrijfstijl verraadt een hoop, maar vooruit,

Ik stel voor dat iedereen nu nog de kans heeft onderwerpen aan te dragen. Dan zal ik morgen een lijstje van de genoemde onderwerpen samenstellen, en dan mag iedereen die mee wil schrijven de onderwerpen noemen waar hij iets mee kan. Afhankelijk van de vraag of er een onderwerp is dat bijna iedereen goed vindt, of dat om dat te bereiken toch echt twee of drie onderwerpen geselecteerd moeten worden, kiezen we er dan 1 tot 3 uit. Ok?

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Misschien zie ik ook wel kans om mee te doen, edoch dan in de bekende beknopte stijl.
Voorkeur: Moraal in de 21e eeuw.

Who is John Galt?

• Dido
  • Laatst online: 13:54

Dido

heforshe

Lijkt me een fantastisch idee, en ik heb het vermoeden dat ik ook zeker mee zal doen :)

Het lijkt me wel wenselik dat er van te voren heel duidelijk wordt gesteld waarop de essays beoordeeld worden... te denken valt dan aan een aantal dingen die elkaar mogelijkerwijs in de weg staan:

-inhoudelijke consistentie (spreekt de scshrijver zichzelf tegen)
-verifieerbaarheid/feitelijke juistheid (geen uit de duim gezogen cijfers ed)
-leesbaarheid
-literaire kwaliteiten
-spelling/stijl?

Met name wat betreft leesbaarheid denk ik dat van te voren bepaald moet worden voor wat voor publiek dit geschreven moet worden... een paper vol met referenties en voetnoten is totaal onleesbaar voor een hoop mensen, maar als het een wetenschappelijk essay betreft kan het noodzakelijk zijn...

Wat betekent mijn avatar?

• Morgoth
Het lijkt mij dat iedereen zijn essay zodanig moet proberen te maken dat het voor zoveel mogelijk mensen leesbaar is. Dus termen, stromigen enz enz wel duidelijk uitleggen.

En inderdaad moet er wel gekeken worden op waarop je iets gaat beoordelen, stel dat iemand bijvoorbeeld van een onderwerp toevallig heel veel af weet dan zal dat al snel inhoudelijk veel beter zijn dan van mensen die er globaal wat van af weten.

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:50

MaDLiVe

.-Observer-.

Dat lijkt mij ook wel een leuk idee, zoalang het een onderwerp is dat me ligt dan.

offtopic:
Ld check jij je mail weleens :P

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Christiaan
Morgoth schreef op 16 January 2003 @ 12:28:
Het lijkt mij dat iedereen zijn essay zodanig moet proberen te maken dat het voor zoveel mogelijk mensen leesbaar is. Dus termen, stromigen enz enz wel duidelijk uitleggen.

En inderdaad moet er wel gekeken worden op waarop je iets gaat beoordelen, stel dat iemand bijvoorbeeld van een onderwerp toevallig heel veel af weet dan zal dat al snel inhoudelijk veel beter zijn dan van mensen die er globaal wat van af weten.
Hmm. Ik denk niet dat dat terecht is. Mensen moeten kunnen kiezen voor iets waar ze veel over weten (en dus leuk vinden) of ze moeten genoeg achtergrond-onderzoek doen. Het is heel moeilijk als je al aanwezige kennis gaat meenemen - dan krijg je wegingsfactoren e.d. Het is dan makkelijker om te zeggen; schrijf een essay over iets wat je leuk vindt - maar laat het onderwerp wel even goedkeuren.

• mezza
  • Laatst online: 12-01-2022
Ik organiseer het poeltje wel :P en zet m'n geld op .......

Geef mij nog een joint zei de goudvis, misschien word ik haai

Verwijderd

Misschien is het verstandig om voor een bepaalde datum een inventarisatie te geven van onderwerpen en ideeen omtrent de uitwerking?

Misschien verstandig om de onderwerpen op te delen in;
ethiek
techniek
wetenschap
geschiedenis
actueel

met specifieke onderwerpen in die gebieden of als onderwerp de relaties tussen de algemene onderwerpen.
Variant is ook om een willekeurig onderwerp te omschrijven m.b.v. in bovenstaande gebieden geldende termen en theorieen.

Je zou best de media in kunnen lichten, zoiets is altijd vatbaar voor publicatie, wat heb je nou aan eeuwige roem :Y) .

Het lijkt mij ook wel wat, compenseert het nutteloos spenderen van tijd achter de computer (gamen, fok etc.), those braincells need flexing B)

• Adm.Spock
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-11 15:50

Adm.Spock

Duik-Aap

Morgoth schreef op 16 januari 2003 @ 12:28:

[...]
Als ik het bijv over Voltage heb is dat voor de meeste mensen een volkomen abstact begrip, terwijl het best essentieel is om ten volle te begrijpen waarom er een stroom gaat lopen als er een voltage aanwezig is op een electrisch geleidende verbinding, wat ook wel door het leven gaat als een weerstand, je valt als het ware van het een in het ander en voordat je het weet ga je basisbegrippen uileggen waardoor je essay onleesbaar wordt. Dus een zekere basiskennis bij de vakjury is zeker vereist! Als je het over zoiets als de quantum-flux in een kernreactor gaat hebben wordt alleen al de uitleg een essay op zich...
Terwijl je alleen iets wou zeggen over de invloed van dat fenomeen op de efficiëntie van de kernreactie. Dus voordat je over een onderwerp oordeelt als vakjurist moet je al weten wat iets is!

• Morgoth
Adm.Spock schreef op 16 January 2003 @ 21:34:
Als ik het bijv over Voltage heb is dat voor de meeste mensen een volkomen abstact begrip, terwijl het best essentieel is om ten volle te begrijpen waarom er een stroom gaat lopen als er een voltage aanwezig is op een electrisch geleidende verbinding, wat ook wel door het leven gaat als een weerstand, je valt als het ware van het een in het ander en voordat je het weet ga je basisbegrippen uileggen waardoor je essay onleesbaar wordt. Dus een zekere basiskennis bij de vakjury is zeker vereist! Als je het over zoiets als de quantum-flux in een kernreactor gaat hebben wordt alleen al de uitleg een essay op zich...
Terwijl je alleen iets wou zeggen over de invloed van dat fenomeen op de efficiëntie van de kernreactie. Dus voordat je over een onderwerp oordeelt als vakjurist moet je al weten wat iets is!

Mij lijkt het dan ook verstandig om een essay te schrijven over een filosofisch onderwerp en niet over een wetenschappelijk aangezien bij de laatste de onderwerpen veel sneller veel minder toegankelijk zullen zijn.

Verwijderd

Ik wil graag meedoen aan zo'n wedstrijd. Ik verwacht dan wel dat er een wedstrijdreglement is:
- vastgesteld onderwerp (een thema dat ruim opgevat kan worden)
- minimaal en maximaal aantal woorden
- duidelijke eisen voor beoordeling (bijv. die Dido noemt)

Het lijkt me voor de jury makkelijker als er zo enige samenhang is in al die verschillende essays die ze moeten gaan beoordelen.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Ja, zo zie ik het ook, imdo. Ik zal morgen op volkomen ondemocratische wijze uit de geplaatste posts een algemene mening destileren. *D (In het kader: als we willen dat er snel iets gebeurt moet er iemand knopen doorhakken.)

MaDLiVe schreef op 16 January 2003 @ 17:40:
Dat lijkt mij ook wel een leuk idee, zoalang het een onderwerp is dat me ligt dan.

offtopic:
Ld check jij je mail weleens :P
O god, vergeten. :D Ik mail je morgen. :)

[ Voor 41% gewijzigd door Lord Daemon op 17-01-2003 01:24 ]

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Regels kun je opstellen, maar verwacht niet dat ik me er aan houd.
De oneindige roem ligt in de waardering van de lezers en daar kun je geen criteria aan hangen.

Who is John Galt?

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-11 16:23

Clay

cookie erbij?

* Clay wil ook wel een stukje schrijven :)

afhankelijk van het onderwerp dan. Een ruim onderwerp of meerdere lijkt me wel erg handig. Niet alleen dat je de schrijvers dan ruim tegemoet komt, maar dan heb je ook veel meer verschillende essays, in plaats van een tig aantal over hetzelfde.

Nu is het natuurlijk best leuk om ergens over de mening te zien van verschillende mensen (juist!), maar een combinatie van totaal verschillende onderwerpen, en misschien een paar essays van verschillende mensen over dat onderwerp lijkt me nog leuker.
Misschien dat je dit dan ook een beetje moet sturen, bijvoorbeeld dat er maximaal x mensen over onderwerp y mogen schrijven oid...

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
justmental schreef op 17 January 2003 @ 07:49:
Regels kun je opstellen, maar verwacht niet dat ik me er aan houd.
De oneindige roem ligt in de waardering van de lezers en daar kun je geen criteria aan hangen.
Mijnheer justmental, de regels gelden slechts voor het aanwijzen van de winnaar, niet voor onze waardering. ;)

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Voorstel tot de 'officiele' aankondiging van de W&L essaywedstrijd.

Eerste W&L Essaywedstrijd: Moraal in de 21e eeuw

De roep om een herbezinning op normen en waarden is van alle tijden, maar bij het voorzichtige ontwaken van de 21e eeuw lijkt zij extra relevant. De afgelopen honderd jaar is onze hele wereld ingrijpend veranderd. Op strenge politiek-sociale ideologieën gegrondveste rijken zijn gesticht en weer ten gronde gegaan. Technologische innovatie heeft elke plek op aarde bereikbaar gemaakt, wat een sterke mondialisering tot gevolg heeft gehad. Nucleaire wapens maakten het einde van de mensheid tot een reële optie. En met de bloeiende gentechnologie die ons beloofd wordt lijkt de volgende revolutie al haast een feit - sommigen speculeren zelfs al over het eeuwige leven. Deze ontwikkelingen gingen gepaard van grote veranderingen op het sociaal-morele vlak. Individualisering, ontkerkelijking en de laatste decennia ook deïdeologisering hebben de mens steeds minder houvast op het morele gebied gelaten. Sommigen prediken een terugkeer naar oude waarden, anderen de creatie van een geheel nieuwe moraal, terwijl weer anderen zeggen dat het allemaal wel mee valt.

Wat zal de 21e eeuw ons brengen op het morele vlak? Wat zijn de gevaren die wij moeten ontwijken? Waar moeten wij naar streven? Dit is het probleem van de moraal in de 21e eeuw.

Bezoekers van het Wetenschap en Levensbeschouwing forum op de Gathering of Tweakers organiseren een essaywedstrijd waavan dit het thema is. Heb jij iets te melden met betrekking tot moraal in de 21e eeuw? Wil jij een doorwrochte analyse met ons delen, of een gloedvol betoog houden? Dit is je kans! Schrijf een essay en doe mee aan de eerste W&L essaywedstrijd. Afgezien van de eeuwige roem die je kunt vergaren door het winnen van deze competitie, wordt de volstrekt zekere glorie van de participatie in een gezamelijk intellectueel project jouw deel.

Het essay moet aan een aantal regels voldoen om mee te dingen naar de overwinning. De eisen zijn de volgende:
  • Het essay is niet korter dan 2000 en niet langer dan 6000 woorden.

• Het essay valt binnen het thema 'Moraal in de 21e eeuw'. Deelnemers worden overigens aangemoedigd dit thema zeer ruim op te vatten. "De toekomst van onze maatschappij", "Hoe ver kunnen we gaan met klonen?" en "Religie als houvast" zouden allemaal zinvolle onderwerpen kunnen zijn.

• Het essay bevat geen zaken die verboden zijn volgens de Nederlandse wet. Expliciete nazipropaganda wordt bijvoorbeeld niet op prijs gesteld. Aan de andere kant wordt er ook niet kinderachtig gedaan met censuur, een essay mag best zeer controversieel zijn.

• Het essay is geschreven in de Nederlandse taal.

Essays moeten voor maandag 17 februari ingeleverd worden bij de jury. De samenstelling van de jury en het mailadres waar zij bereikbaar zijn zullen ruim van te voren bekend gemaakt worden. Onder voorbehoud zijn geaccepteerde bestandsformaten: Plain text, plain text met UBB-tags, plain text met html-tags, MS Word document (.doc), rich text file (.rtf) en PDF (.pdf). Eventuele wijzigingen zullen ruim van te voren bekend worden gemaakt.

Alle essays die aan de eisen voldoen zullen door de jury worden beoordeeld. Zij selecteren één winnaar. De punten waarop gelet wordt zijn:

• Spelling en grammaticale correctheid

• Schrijfstijl en leesbaarheid

• Inhoudelijke consistentie

• Duidelijkheid van thema

• Duidelijkheid en overtuigendheid van redenaties en argumentaties

• Feitelijke juistheid van eventuele gebruikte gegevens

• Inhoudelijke coherentie en compactheid

Zorg er dus voor dat je correct, prettig leesbaar Nederlands schrijft. Een zeer goede stijl zal ook zeker positief beoordeeld worden. Het publiek waar je voor schrijft zijn geïnteresseerde, intelligente mensen die niet noodzakelijkerwijs veel achtergrondkennis hebben. Het gebruik van 'moeilijke' woorden hoef je niet te mijden, maar specialistische termen kan je beter wel uitleggen. Qua inhoud moet het duidelijk zijn wat je precies wilt zeggen. Redenaties en argumentaties moeten helder en overtuigend zijn. Het is daarnaast natuurlijk niet de bedoeling dat je onwaarheden roept in je essay. Zorg er ook voor dat je niet van alles erbij gaat halen dat eigenlijk helemaal niet met het onderwerp te maken heeft, en dat het hele essay een compact geheel vormt - en dus niet als los zand aan elkaar hangt.

De jury maakt zodra zij hun keuze hebben gemaakt de winnaar bekend. Hierna zullen zo snel mogelijk alle essays op W&L gepubliceerd worden, en wellicht ben ik gek genoeg alle inzendingen te LaTeXen en samen te voegen tot een mooie PDF-file. Het is dus niet de bedoeling dat je je essay al op W&L post voordat de jury tot een uitspraak is gekomen.

Nog enige opmerkingen met betrekking tot copyright. De copyright van het ingestuurde essay blijft bij de schrijver, maar die verklaart door het inzenden akkoord te gaan met het volgende: het essay mag gepost worden op W&L, en mag ook in andere vorm beschikbaar worden gesteld op internet of op papier. Onder geen beding mag dit echter gebeuren met het oogmerk winst te maken met deze beschikbaarstelling, noch in enige andere context dan die van de W&L essaywedstrijd. De enige aanpassingen die gemaakt mogen worden in het essay zonder uitdrukkelijke toestemming van de schrijver zijn het veranderen van de layout en het verbeteren van spelfouten.

De grootte en samenstelling van de jury zijn nog niet bekend.

Doet allen mee!

• Thijsch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-12 14:46
Ik doe mee!

(forced bij LD) :X

Tss! Ik stelde het alleen maar voor. :P - LD

[ Voor 43% gewijzigd door Lord Daemon op 17-01-2003 15:50 ]

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-12 15:51
Dit lijkt mij een leuk initiatief waarbij ik zeker mee zal doen naar welk email adres moet het uiteindelijk toegestuurd worden?

edit:
ondanks dat ik hier aan mee wilde doen, heb ik het niet voor elkaar gekregen om het af te maken, helaas doe ik dan ook niet mee

[ Voor 36% gewijzigd door Teckna op 20-01-2003 11:24 ]

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Teckna schreef op 17 januari 2003 @ 16:03:
Dit lijkt mij een leuk initiatief waarbij ik zeker mee zal doen naar welk email adres moet het uiteindelijk toegestuurd worden?
Ik quote de tekst hierboven. :P
De samenstelling van de jury en het mailadres waar zij bereikbaar zijn zullen ruim van te voren bekend gemaakt worden.
We hebben nog geen jury, dus ook nog geen mailadres. :)

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Ik stel me beschikbaar als jurylid.

Mocht dat niet mogelijk zijn dan neem ik zelf de pen ter hand en ga ik winnen ;)

Een jury zou uit 2-3 personen moeten bestaan (liefst 3) die de stukken blind beoordelen.

[edit]
Ik ben weg tot zaterdagavond. Dus ik zal hier helaas niet meer op kunnen reageren tot dan. Maar ik vind het een leuk idee dus, verder heb ik niet zoveel toe te voegen op dit moment.

Individualisering is een leuk onderwerp (maar dan moet Christiaan jureren ;P). De andere 4 door LD genoemde onderwerpen vind ik overigens ook ok. De tweede heb ik wat mij betreft al te vaak over geschreven, maar als ik ga jureren is dat geen probleem. De 4e en 5e zijn allebei erg cool.

[edit2]
Hmm, onderwerp al gekozen. Jammer. Maar ook ok. Jullie moeten ook geen essaywedstrijd gaan houden net als ik een paar dagen nauwelijks tijd heb. Dan heb ik het te laat door ;)

[ Voor 95% gewijzigd door Diadem op 17-01-2003 16:20 ]

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-12 15:51
Lord Daemon schreef op 17 January 2003 @ 16:04:

[...]
Ik quote de tekst hierboven. :P

[...]
We hebben nog geen jury, dus ook nog geen mailadres. :)
oops, overheen gelezen :+

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Ik kan je niet ICQen, Diadem. :) Als we nog twee juryleden vinden zijn we wat mij betreft compleet. Dan moet er nog iemand zijn die de essays verzamelt en naamloos naar de jury opstuurt, maar dat kan net zo goed een deelnemer zijn.

• MIster X
Lord Daemon schreef op 17 January 2003 @ 15:38:
De punten waarop gelet wordt zijn:
  • Spelling en grammaticale correctheid
  • Schrijfstijl en leesbaarheid
  • Inhoudelijke consistentie
  • Duidelijkheid van thema
  • Duidelijkheid en overtuigendheid van redenaties en argumentaties
  • Feitelijke juistheid van eventuele gebruikte gegevens
  • Inhoudelijke coherentie en compactheid
In hoeverre wegen de (min of meer) objectieve criteria op tegen de subjectieve 'overtuigendheid van redenaties en argumentaties'?

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Welke objectieve criteria? Bestaan die?

Ik denk niet dat het zinvol is om de jury in strakke regels voor te schrijven wat ze moeten doen, het blijft toch altijd subjectief.

• MIster X
In vergelijking met de andere criteria is 'overtuigendheid' iets wat in mijn ogen ;) een stuk subjectiever overkomt. Tuurlijk zijn ook schrijfstijl, duidelijkheid en coherentie tamelijk subjectief, maar daarover is meestal toch wel enige mate van overeenstemming.

Maar je mag de woorden echter ook wegdenken uit m'n vraag: in hoeverre wegen de andere criteria op tegen 'overtuigendheid'? Want iets kan wel heel stijlvol geschreven zijn, maar niet overtuigend. Een minder stijlvol, maar overtuigend essay vind ik echter een stuk interessanter. Als je antwoord is: 'geen strakke regels', dan neem ik daar uiteraard genoegen mee.

In het thema kan ik me overigens goed vinden, voor ieder wat wils denk ik zo.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Geen strakke regels. *D

Nee serieus, ik denk dat de jury dat maar moet beslissen.

Verwijderd

Buiten DE winnaar lijkt het me ook wel leuk een tweede en een derde prijs uit te reiken.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Ik laat het geheel aan de jury - waar nog twee plaatsen voor open staan! Geeft u op, mensen!

Overigens, als niemand hier morgenochtend bezwaar tegen heeft gemaakt gebruik ik de aankondiging zoals hij er nu staat om de wedstrijd daadwerkelijk aan te kondigen.

[ Voor 48% gewijzigd door Lord Daemon op 17-01-2003 17:22 ]

• Morgoth
Ok, noted. Ik ga zeker meedoen :).

• MIster X
Ik vrees dat de meesten mee willen dingen, in plaats van op te treden als jurylid >:) .

[ Voor 6% gewijzigd door MIster X op 17-01-2003 17:45 ]

Verwijderd

Zet mij maar in die jury neer, aangezien ik al zoveel moet schrijven op dit moment dat ik erg weinig zin heb om ook nog een essay te schrijven :)

• Opi
  • Niet online

Opi

Aangezien 17 februari voor mij misschien een beetje krap gaat worden, wil ik, indien er geen anderen zijn die het willen doen, ook wel deel uitmaken van de jury. Maar alleen als er geen anderen zijn! Anders wil ik wel eens een poging ondernemen aangezien het me wel leuk lijkt om eens een verslag in het Nederlands te typen :)

• Thijsch
Ik doe echt mee :)

Dit keer zonder edit van LD!!!

Lijkt me leuk om te proberen, maar kan je nu al bezig gaan of is er een kans dat het onderwerp nog veranderd?

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Ok!

Diadem, Captain Proton en OpifexMaximus zijn de jury. :) Ik laat alles wat met de jury te maken heeft verder aan hen - belangenverstrengeling dient voorkomen te worden en ik ga ook schrijven.

Het is wel handig als er iemand is die niet mee doet aan het schrijven die als instuurpunt wil fungeren. Die persoon moet dan alle essays een nummertje geven, de naam verwijderen, onthouden wel nummer bij welke naam hoort, en de essays doorsturen naar de jury.

Wie zou dat willen doen? :)

Paradot: het onderwerp ligt vast, dus je kan al beginnen.

[ Voor 6% gewijzigd door Lord Daemon op 17-01-2003 20:03 ]

• Diadem

Diadem

fossiel

Okay, we hebben een jury, mooi.

Ik roep mezelf bij deze uit tot voorzitter, omdat ik de eerste was ;)

Ik stel voor dat we morgenavond eventjes met z'n drieen op ICQ bij elkaar komen, om te overleggen over de criteria enzo. Ik hoop dat jullie ICQ hebben, en die avond tijd.

Dan maken we een sticky topic hier aan zodra we overlegd hebben, met LD's voorstel aangevuld met eventuele aanvullingen van ons.

We hebben een emailadres nodig, iets als w&l-essay@tweakers.net ofzo, waar deelnemers essay's kunnen sturen. Iemand die dat emailadres checkt moet daar dan de naam uit deleten, en er een uniek nummer boven zetten. En het doorsturen naar de jury. Wij kunnen het dan beoordelen. Na afloop van jurering zoeken we de namen bij de nummers op en geven we de schitterende prijzen weg.

Is dat ok zo?

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Verwijderd

Morgenavond gaat helaas niet lukken. Mail me maar voor een datum/tijd...

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2003 21:30 ]

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Dat heeft ook geen haast. Ik zal morgen een sticky aanmaken; ik heb alleen nog iemand nodig die als 'doorgeefluik' wil fungeren.

Verwijderd

Hierbij wil ik graag soliciteren naar de functie van 'doorgeefluik' :).

Ik vind deze wedstrijd een fantastisch idee. En essay's nummeren heeft me altijd al fantastisch geleken.

• Virgol
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10 10:49
[Hm, vergeten uit te loggen bij Virgol - dit is LD speaking.]

Hybridz, bij deze benoem ik je officieel tot doorgeefluik. :P

Ik zal even een hotmailadres aanmaken voor deze wedstrijd - ik stuur jou het password, en daarna mag je dat veranderen zodat ik er niet stiekem in kan kijken. :)

Dan ga ik nu een sticky bouwen.

[ Voor 12% gewijzigd door Virgol op 17-01-2003 22:29 ]

• Diadem

Diadem

fossiel

[edit]
Laat maar, ik loop achter. Ik had die sticky nog niet gezien.

Well, voor mij begint nu het grote wachten, jullie mogen gaan schrijven.

Namens de jury wens ik jullie veel succes

[ Voor 78% gewijzigd door Diadem op 18-01-2003 00:18 ]

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

Als eidereen die aan de essay wedstrijd meedoet 5 euro inlegt...
?

Samen staan we sterk!

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-12 22:23
IkBenAlles schreef op 18 January 2003 @ 11:15:
?
Hoe wou je dat afhandelen? Het lijkt mij dat dat ondoenelijk is.

• Morgoth
IkBenAlles schreef op 18 januari 2003 @ 11:15:
?

Waarom zouden we dat willen? Van mij hoeft het allemaal niet, gewoon leuk een essay schrijven en kijken wat andere mensen schrijven. Geldprijzen word ik niet gelukkiger van.

• MIster X
Morgoth schreef op 18 January 2003 @ 11:51:
Geldprijzen word ik niet gelukkiger van.
Ik wél :P

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Geldprijzen lijkt me een uiterst slecht idee.

Verwijderd

Als er geldprijzen worden uitgeloofd en iedereen 5 Euro moet inleggen dan doe ik niet mee!
Ik neem aan dat het maar een grapje was ...

Als ik schrijf dan doe ik dat om het schrijven, niet om te winnen (hoewel dat natuurlijk wel leuk zou zijn).

• paknaald
  • Laatst online: 07-12 20:16
Beetje vreemde opmerking van mij, maar hoe zal er worden omgegaan van een geheel met bronnen omgeven en van mijn beperkte diepgang doorwrochte stuk? Paknaald wil namelijk met de Faculteit naar Polen en moet zeer beperkte studieresultaten goedmaken met een presentatievoorstel. Oftewel 12 mei 2003 in Krakow, Polen, paknaald over 'Moraal in de 21ste eeuw' - komt allen.
* paknaald doet dus mee ;)

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:50

MaDLiVe

.-Observer-.

Lord Daemon schreef op 18 januari 2003 @ 17:47:
Geldprijzen lijkt me een uiterst slecht idee.
offtopic:
mail mail mail

:P

Leuk thema omdat het lkkr breed opgevat kan worden. Perfect weekend om een onderwerp te bedenken.

[ Voor 21% gewijzigd door MaDLiVe op 19-01-2003 01:05 ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Diadem

Diadem

fossiel

Als juryvoorzitter zal ik maar even mededelen dat er geen geldprijzen worden weggegeven.

Tenzij we een miljonair zo gek vinden om dit project te sponseren, in welk geval in eerste instantie de juryleden een billijk gage zullen claimen }>

• QUILIX
  • Laatst online: 10-09-2024

QUILIX

zZzZzZz.....

Diadem schreef op 19 januari 2003 @ 14:11:
Als juryvoorzitter zal ik maar even mededelen dat er geen geldprijzen worden weggegeven.

Tenzij we een miljonair zo gek vinden om dit project te sponseren, in welk geval in eerste instantie de juryleden een billijk gage zullen claimen }>
Ik, als multimiljonair, ben bereid om 1 miljoen Turkse Lira aan de winnaar te geven. ;)

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Genoeg onzin over geldprijzen, we zouden mensen als imdo en mijzelf niet weg willen jagen. ;)

• Opi
  • Niet online

Opi

Ivm het wegeditten van de naam en het vervangen van de naam voor een nummer, lijkt het mij niet superhandig als essays in PDF worden ingeleverd. Waarschijnlijk zullen alleen de LaTeX-fanaten dit overwegen en misschien kan Hybridz deze zelf ook omzetten.

Hoe vordert het trouwens met eenieder?

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Nou, ik weet al waar ik het over ga hebben. ;) Het echte schrijven gaat beginnen wanneer mijn tentamens voorbij zijn: dat is aanstaande maandag.

Verwijderd

OpifexMaximus schreef op 30 januari 2003 @ 10:20:
Ivm het wegeditten van de naam en het vervangen van de naam voor een nummer, lijkt het mij niet superhandig als essays in PDF worden ingeleverd. Waarschijnlijk zullen alleen de LaTeX-fanaten dit overwegen en misschien kan Hybridz deze zelf ook omzetten.
Inderdaad, PDF formaat is niet zo handig voor mij. Als je je essay graag in LaTeX maakt heb ik graag dat je de LaTeX-code inlevert, die kan ik dan zelf wel compileren. Verder mogen in principe alle formaten, zolang ze in windows te bekijken en te bewerken zijn.

• Opi
  • Niet online

Opi

Verwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 13:02:
[...]

Inderdaad, PDF formaat is niet zo handig voor mij. Als je je essay graag in LaTeX maakt heb ik graag dat je de LaTeX-code inlevert, die kan ik dan zelf wel compileren. Verder mogen in principe alle formaten, zolang ze in windows te bekijken en te bewerken zijn.
Nofi, maar liever geen .bmp oid. Laten we het maar beperken tot .doc, .txt en .tex; iedereen heeft wel beschikking over een of meerdere programma's waarin deze datatypen gebruikt worden. Als dat niet het geval is moet je dat gewoon even laten weten.

Verwijderd

Beetje laat mischien, maar bij deze: ik ga ook pennen :)
Naar welk mail adres moet het verstuurd worden?

• Opi
  • Niet online

Opi

Verwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 15:17:
Beetje laat mischien, maar bij deze: ik ga ook pennen :)
Hoe meer zielen, hoe meer vreugd! :)
Verwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 15:17:
Naar welk mail adres moet het verstuurd worden?
wlessay [at] hotmail.com (zie sig, ook voor verdere details)

Verwijderd

OpifexMaximus schreef op 30 januari 2003 @ 13:21:
[...]

Nofi, maar liever geen .bmp oid. Laten we het maar beperken tot .doc, .txt en .tex; iedereen heeft wel beschikking over een of meerdere programma's waarin deze datatypen gebruikt worden. Als dat niet het geval is moet je dat gewoon even laten weten.
Ik ging er eigenlijk vanuit dat niemand zijn essay als plaatje op zou slaan ;)

De door OpifexMaximus genoemde formaten zijn in ieder geval goed. Als je per se iets anders wil gebruiken moet je het even aan mij vragen.

Verwijderd

Ik geef me op als jurylid :)

• Christiaan
Ik denk dat er al voldoende juryleden zijn. Maar bedankt voor je aanbod.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Zo! Ik heb de eerste draft af. :)

Hoe gaat het met jullie? Hoe meer essays, hoe meer vreugde. (Overigens is het wellicht geen bizar idee de minimumwoordlimiet iets te verlagen, tot 1500 of zo; ik zit zelf wel over de 2000 heen, maar 1500 is niet eens _heel_ kort.)

[ Voor 48% gewijzigd door Lord Daemon op 09-02-2003 22:56 ]

• Morgoth
Ik ben het met die 1500 wel eens, daar kan je prima een goed essay mee schrijen.

Ik moet nog beginnen, ik ga vanmiddag eens een concept in elkaar draaien.

• Thijsch
Ik ben al flink bezig! Jullie zijn het ongetwijfeld helemaal met mij eens!

• Dido

Dido

heforshe

ParaDot schreef op 10 February 2003 @ 16:57:
Ik ben al flink bezig! Jullie zijn het ongetwijfeld helemaal met mij eens!

Dat je flink bezig bent? Aangezien je dat alleen lijkt te onderbouwen met jouw eigen getuigenis en die getuigenis me als empirisch argument niet betrouwbaar schijnt lijkt het me voorbarig ervan uit te gaan dat ik het met je eens zou zijn. :)

• MIster X
Gebrek aan zelfdiscipline heeft ertoe geleid dat mijn inzending waarschijnlijk zal ontbreken (dat wil zeggen dat ik heel veel andere leuke dingen heb gedaan op de momenten dat ik me had voorgenomen te gaan schrijven) (zoals nu). Ik heb wel het één en ander doorgelezen (veel en fascinerend leesmateriaal) (en ik zeg lekker niet wat ik heb gelezen, want anders gaan jullie ermee op de proppen), maar het heeft zich niet geuit in een geest die voldoende geïnspireerd was (om het artikel te schrijven).

Verwijderd

Als het goed is dan is mijn inzending al een poosje geleden bij jullie aangekomen. Ik vreesde van het Internet afgesloten te zullen worden (dat vrees ik nog steeds, maar het is nog niet gebeurd), dus ik heb flink doorgewerkt om tijdig in te zenden. De inspiratie kwam bij mij vanzelf terwijl ik aan 't schrijven was.

• Morgoth
Ik zou het heel niet vervelend vinden als de uiterlijke inleverdatum een week werd uitgesteld, dit zou zeker de kwaliteit verbeteren van mijn essay.

Kijkt een van de jury leden hier wel eens? Ze moeten ook nog de min. van 1500 woorden-vraag beantwoorden.

[ Voor 28% gewijzigd door Morgoth op 11-02-2003 16:02 ]

• Opi
  • Niet online

Opi

Wat mij betreft kan het een week later; komt mij persoonlijk eigenlijk wel een stuk beter uit. Maar ik denk dat Diadem daar beter uitsluitsel over kan geven aangezien hij zichzelf tot voorzitter heeft uitgeroepen :).

Met betrekking tot de 1500 woordenvraag; ik zal met de overige juryleden over spreken, maar is het voor Morgoth mogelijk om de 2000 woordengrens te halen indien de uiterlijke inleverdatum naar 24 februari 2003 wordt verzet? De 2000 woordengrens werd namelijk opgesteld naar aanleiding van de kritiek op het essay van Christiaan ten gevolge waarvan deze wedstrijd is begonnen.

• Morgoth
2000 woorden is prima, maar sommige onderwerpen kun je makkelijk in 1500 worden doen en sommige niet, die van Christiaan destijds niets. Andere onderwerpen wel. En het is wel zo aardig om het zo breed mogelijk te houden. Als je namelijk echt kunstmatig aan de 2000 woorden moet gaan komen krijg je overdreven lange zinnen en extra uitleggen wat de leesbaarheid niet verhoogd.

Je kan best goede essays schrijven van 1500 woorden, mits het onderwerp dat toelaat.

Verwijderd

Ik vind een minimumeis zowiezo niet nodig - Al zou een essay van bijvoorbeeld 500 woorden wel ERG goed moeten zijn om een kans te maken :)

• Diadem

Diadem

fossiel

Bij deze besloten:

- In tegenstelling tot wat eerder vermeld is, is het helaas niet toegestaan essay's in pdf formaat in te leveren. Dit wegens praktische problemen. Plain-text, html, ms-word en latex formaat zijn zeker toegestaan. Wil je persee een ander formaat gebruiken, neem dan even contact met ons op.

- De minimumgrens van 2000 woorden bestaat bij deze niet meer. Aangeraden wordt een essay van minimaal 1500 woorden, maar we zullen kortere essay's niet bij voorbaat uitsluiten van deelneming. Besef wel dat we een uitgebreid en compleet verhaal willen, en dat het niet de bedoeling is dat je je beperkt tot een heel klein onderwerpje. Dat was de reden dat de 2000-woorden grens in eerste instantie ingesteld werd, en dat we deze hebben laten vallen betekent niet dat je nu niet meer compleet hoeft te zijn.

- De uiterste inleverdatum is verplaatst naar Maandag 24 februari. Dit is dus een week later dan oorspronkelijk gepland. We hebben dit gedaan omdat een aantal mensen aangaf te weinig tijd te hebben, en we ons konden vinden in deze kritiek. Reken echter niet op nog meer uitstel ;)

Verder wil de jury van deze gelegenheid gebruik maken om Christiaan Verwijs in haar midden te verwelkomen. De vierkoppige jury bestaat nu dus uit Christiaan Verwijs, Silvester de Nooijer aka Captain Proton, Opifex Maximus en ondergetekende.

tot zover deze mededeling.

Michiel Bouwhuis
aka Diadem

• Morgoth
Choeso jullie :).

• Dido

Dido

heforshe

Ow...Daar gaat mijn excuus om geen moeite te doen :P

• Opi
  • Niet online

Opi

Kan een van de mods misschien de aanpassingen in Eerste W&L essaywedstrijd: Moraal in de 21e eeuw aanpassen?

• Morgoth
Done.

• Diadem

Diadem

fossiel

Morgoth: Pas dan ook aan de pdf niet mag als bestandsformaat, en Christiaan nu in de jury zit.

• Morgoth
Done...

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
LaTeX mag wel en PDF niet? Wat bizar? :) Iedereen heeft toch wel een pdf-viewer lijkt me, en niet iedereen heeft een LaTeX-pakket, neem ik aan.

• Diadem

Diadem

fossiel

PDF kun je niet editen, en dus geen namen weghalen, en LaTeX zal niet iedereen hebben, maar hybridz dus wel, en dus is het goed.

Vandaar.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
O, zo. Dan snap ik het weer. :)

Verwijderd

Jammer dat deze veranderingen nu pas komen nadat ik mijn essay al heb ingezonden. Ik heb best moeite moeten doen om niet te weinig woorden te gebruiken.

• Opi
  • Niet online

Opi

Als jezelf nog tijd overhebt om het essay te verbeteren denk ik dat Hybridz er geen moeite mee heeft om alleen je verbeterde essay naar de jury door te sturen. Overigens lijkt het me dan wel handig dat je in de email zet dat alleen je verbeterde verslag naar de jury moet worden geforward. (Voor zover ik weet heeft de jury nog geen essays ontvangen en zal de inbox van de diverse juryleden pas enkele dagen na de deadline verstopt raken.) Maar deze keus is geheel aan jou.

• Morgoth
Een vraagje aan de juryleden:
Hoe zit het met copyright van andere teksten? Want eigenlijk wil ik graag namelijk als bijlage een bepaalde tekst van een boek van mij erbij doen. Ik kan het natuurlijk ook in eigen woorden gaan overtypen maar dat is overbodig werk, behalve dan dat als ik het er gewoon bij doe ik copyrights schendt enzo...

Zeg het maar, willen jullie mij extra werk bezorgen of niet? :+

• Opi
  • Niet online

Opi

Ik heb een adviseur van GoT op je vraag geattendeerd aangezien de essays op GoT gepubliceerd zouden kunnen worden en ik hoop dat hij uitsluitsel kan geven (ofwel door in dit draadje te posten ofwel via mij).

Maar als je er zo om staat te springen, wil ik je wel extra werk bezorgen. :+

• Opi
  • Niet online

Opi

Reactie van Zeef: "Citeren kan zo lang als je wilt, als je de bron maar vermeld."

Bespaart je weer een hoop werk, Morgoth. :)

Edit: Zeeg -> Zeef

[ Voor 41% gewijzigd door Opi op 18-02-2003 18:50 ]

• Morgoth
Ok, mooi :). Dank!

(bedoel je niet zeef? :) )

[ Voor 46% gewijzigd door Morgoth op 18-02-2003 16:37 ]

Verwijderd

Voor zover ik weet heeft de jury nog geen essays ontvangen
Weet je dat zeker?
Wat heb ik dan fout gedaan toen ik het inzond?
Dan zal ik het maar nog eens inzenden (maar ik verander niets meer).

• Opi
  • Niet online

Opi

Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 18:03:
Weet je dat zeker?
Wat heb ik dan fout gedaan toen ik het inzond?
Dan zal ik het maar nog eens inzenden (maar ik verander niets meer).
De jury ontvangt alles via Hybridz en waarschijnlijk zal hij alle essays tegelijk naar de juryleden doorsturen. Je hoeft je dus nog geen zorgen te maken. :)
Pagina: 1 2 Laatste