eh dat weet ik wel, maar ik wacht er nog wel opJ.W schreef op 17 februari 2004 @ 09:13:
[...]
Dat ligt aan bbned, niet Telebyte!
En dat zou rond april veranderd moeten zijn
Heeft iemand trouwens de laatste 2 weken last dat MSN Messenger constant gedisconnect wordt?
Ik heb er nooit last van gehad, maar de laatste 2 weken wel.
Dacht dat het te maken had met het gedoe met Telebyte, maar dat is nu idd prima, maar met Messenger blijven de problemen.
Zeer irritant mag ik wel zeggen.
Ik heb er nooit last van gehad, maar de laatste 2 weken wel.
Dacht dat het te maken had met het gedoe met Telebyte, maar dat is nu idd prima, maar met Messenger blijven de problemen.
Zeer irritant mag ik wel zeggen.
Misschien je router oid ? of Messenger is zelf aan het kutten, kan ook natuurlijk.
En de problemen zijn bij mij nu helemaal de wereld uit. Het enige wat ik nog mis is de reversed dns (volgens de website zouden we die moeten hebben, is dat dan ook een custom reversed dns zoals bij Demon en Xs4all ?) Overigens werkt die reversed dns alleen als je via de nameservers van Telebyte zelf resolved, maar die liggen nogal eens plat vandaar dat ik mn eigen DNS server draai lokaal met een stuk of 20 forward adressen.
Ook de Draytek 2600 die ik heb werkt nu vlekkeloos zonder rare disconnects na 4 uur. Wat mij betreft mag Telebyte nu weer lekker overal vanaf blijven zodat alles blijft draaien zoals nu
En de problemen zijn bij mij nu helemaal de wereld uit. Het enige wat ik nog mis is de reversed dns (volgens de website zouden we die moeten hebben, is dat dan ook een custom reversed dns zoals bij Demon en Xs4all ?) Overigens werkt die reversed dns alleen als je via de nameservers van Telebyte zelf resolved, maar die liggen nogal eens plat vandaar dat ik mn eigen DNS server draai lokaal met een stuk of 20 forward adressen.
Ook de Draytek 2600 die ik heb werkt nu vlekkeloos zonder rare disconnects na 4 uur. Wat mij betreft mag Telebyte nu weer lekker overal vanaf blijven zodat alles blijft draaien zoals nu
Bij mij geen disconnect meer de afgelopen 2 dagen, het werkt weer als vanouds.
Ik heb idd een modem router, maar die staat in de bridge mode...
Heb er in het verleden nooit last van gehad.
Ook is het raar dar ik ineens geen geluid meer kon toevoegen bij het beeld.
Beeld doet het wel, maar geen verbinding meer voor geluid...
Ik heb idd een modem router, maar die staat in de bridge mode...
Heb er in het verleden nooit last van gehad.
Ook is het raar dar ik ineens geen geluid meer kon toevoegen bij het beeld.
Beeld doet het wel, maar geen verbinding meer voor geluid...
Verwijderd
Heeft iemand al een update over de newsserver ?
de verbinding loopt nu echt als een trein,
alleen als de newsserver nu weer alles zou gaan voeren zou het wel prettig zijn.
alleen als de newsserver nu weer alles zou gaan voeren zou het wel prettig zijn.
Tot op heden heb ik ADSL gehad via Bbeyond (Bbned provider). Ik heb ongeveer 1,5 jaar internet gehad via Bbeyond en de verbinding was altijd zeer stabiel. Onlangs heb ik toch besloten over te stappen naar een andere Bbned ISP omdat Bbeyond erg duur is in vergelijking tot andere Bbned providers en naast de verbinding zo ongeveer niets extra's levert, zelfs geen email adres. Dus na goed rondkijken heb ik besloten over te stappen naar Telebyte.
Ik kon via Telebyte gebruik maken van de Bbned migratie procedure zodat ik niet weken zonder internet zou hoeven te zitten. Gister merkte ik dat mijn verbinding was gemigreerd en na een reboot van mijn router zat ik op het netwerk van Telebyte. Dns instellingen aangepast naar die van Telebyte en alles werkte als een zonnetje....
Tenminste dat dacht ik. Want na 4 uur was opeens mijn internet verbinding weg. Ik kijken naar de status van de verbinding in de webinterface van mijn router. Die bleek gewoon up te zijn. Maar niets werkte meer totdat ik de router een reboot gaf. Daarna was de verbinding weer in orde. Dit naargeestige fenomeen herhaalde zich elke 4 uur en was alleen op te lossen door een softwarematige of hardwarematige reboot van de router.
Ik gebruik een door Bbned goedgekeurd modem die in bridge mode staat: Allied Copperjet 810 rev1
Als router gebruik ik een Draytek Vigor 2200E (firmware 2.3.6 en 2.3.8 geprobeerd)
Deze modem en router hebben met Bbeyond altijd perfect, zonder problemen gefunctioneerd. Na de migratie van Bbeyond naar Telebyte zijn deze problemen direct aangevangen na 4 uur.
Ik heb in wat andere postings gelezen over identieke problemen van de Draytek Vigor 2600 met Telebyte. Er werd aangeraden een script te draaien dat steeds een "ip arp flush" uitvoert via telnet met de Vigor 2600. Dit is helaas niet mogelijk met de Vigor 2200E (is alleen een router, geen modem/router zoals de 2600), deze Vigor 2200E heeft via telnet alleen de mogelijkheden "add" "del" en "status" voor "ip arp".
En het is toch wel duidelijk dat de fout niet bij mijn apparatuur gevonden moet worden, want tot vlak voor de migrate naar Telebyte werkte die vlekkeloos met Bbeyond, wat ook gewoon een Bbned provider is.
Ik ga morgen maar eens met dit verhaal bij Telebyte aankloppen, want dit is natuurlijk een hele slechte start en ik heb geen zin om continu om de 4 uur mijn router te moeten herstarten.
Ik kon via Telebyte gebruik maken van de Bbned migratie procedure zodat ik niet weken zonder internet zou hoeven te zitten. Gister merkte ik dat mijn verbinding was gemigreerd en na een reboot van mijn router zat ik op het netwerk van Telebyte. Dns instellingen aangepast naar die van Telebyte en alles werkte als een zonnetje....
Tenminste dat dacht ik. Want na 4 uur was opeens mijn internet verbinding weg. Ik kijken naar de status van de verbinding in de webinterface van mijn router. Die bleek gewoon up te zijn. Maar niets werkte meer totdat ik de router een reboot gaf. Daarna was de verbinding weer in orde. Dit naargeestige fenomeen herhaalde zich elke 4 uur en was alleen op te lossen door een softwarematige of hardwarematige reboot van de router.
Ik gebruik een door Bbned goedgekeurd modem die in bridge mode staat: Allied Copperjet 810 rev1
Als router gebruik ik een Draytek Vigor 2200E (firmware 2.3.6 en 2.3.8 geprobeerd)
Deze modem en router hebben met Bbeyond altijd perfect, zonder problemen gefunctioneerd. Na de migratie van Bbeyond naar Telebyte zijn deze problemen direct aangevangen na 4 uur.
Ik heb in wat andere postings gelezen over identieke problemen van de Draytek Vigor 2600 met Telebyte. Er werd aangeraden een script te draaien dat steeds een "ip arp flush" uitvoert via telnet met de Vigor 2600. Dit is helaas niet mogelijk met de Vigor 2200E (is alleen een router, geen modem/router zoals de 2600), deze Vigor 2200E heeft via telnet alleen de mogelijkheden "add" "del" en "status" voor "ip arp".
En het is toch wel duidelijk dat de fout niet bij mijn apparatuur gevonden moet worden, want tot vlak voor de migrate naar Telebyte werkte die vlekkeloos met Bbeyond, wat ook gewoon een Bbned provider is.
Ik ga morgen maar eens met dit verhaal bij Telebyte aankloppen, want dit is natuurlijk een hele slechte start en ik heb geen zin om continu om de 4 uur mijn router te moeten herstarten.
Net iets gevonden dat zou duiden op een probleem aan draytek's zijde met de dhcp refresh time van de Vigor en de dhcp server van telebyte:
http://www.draytek.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=510
Verder onderzoek volgt morgen, contact met Draytek en Telebyte....
http://www.draytek.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=510
Verder onderzoek volgt morgen, contact met Draytek en Telebyte....
Verwijderd
Ik heb ook nog last van uitval, ongeveer 2x per dag (1024/512) met een e-tech router. Misschien is er dus echt nog bij telebyte aan de hand.
(Alhoewel, wide open zit nu op een nieuwe NRP)
(Alhoewel, wide open zit nu op een nieuwe NRP)
Duurt nog 2 weken ofzo.Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 12:05:
Heeft iemand al een update over de newsserver ?
bron www.bbmuiden.com
al een hele week geen uitval meer gehad \o/ , moest ik ff kwijt
gaat de goede kant op (ik woon dus in muiden waar ook mega veel problemen waren)
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Ik heb ook geen last meer van problemen gehad, alles lijkt nu stabiel.
Zouden er dan toch nog problemen zijn met het E-Tech modem voor sommige?
Zouden er dan toch nog problemen zijn met het E-Tech modem voor sommige?
Kan ik die firmware v 3.40 voor de blauwe E-tech modem/router voor de v1 EN v2 van die modem/router gebruiken?
[ Voor 16% gewijzigd door ktulu666 op 23-02-2004 21:24 ]
Verwijderd
Hallo allemaal,
ik heb nu ook een wide open adsl abbonement aangevraagd via de mannen van telebyte. De oficiele datum van aanvraag was 5 januari. Echter tot op heden niets van deze club gehoord. Geen datum van aansluiting alleen maar vage excuses mbt capaciteitsproblemen. Is dat normaal ?? dikke 2 maanden moeten wachten ?? Wie heeft ervaring. Zie me momenteel genoodzaakt terug te moeten naar chello. Ben ik binnen een week of 2 weer online. Of ik moet het modem zelf ophalen. Dan kan het morgen nog . Nogmaals wie heeft dezelfde ervaringen met de telebyte club ???????
ik heb nu ook een wide open adsl abbonement aangevraagd via de mannen van telebyte. De oficiele datum van aanvraag was 5 januari. Echter tot op heden niets van deze club gehoord. Geen datum van aansluiting alleen maar vage excuses mbt capaciteitsproblemen. Is dat normaal ?? dikke 2 maanden moeten wachten ?? Wie heeft ervaring. Zie me momenteel genoodzaakt terug te moeten naar chello. Ben ik binnen een week of 2 weer online. Of ik moet het modem zelf ophalen. Dan kan het morgen nog . Nogmaals wie heeft dezelfde ervaringen met de telebyte club ???????
tot zover ik weet kan je die alleen voor v2 gebruiken (analoog en isdn)ktulu666 schreef op 23 februari 2004 @ 17:26:
Kan ik die firmware v 3.40 voor de blauwe E-tech modem/router voor de v1 EN v2 van die modem/router gebruiken?
ik zou maar eens bellen als ik jou wasHallo allemaal,
[ Voor 53% gewijzigd door mrsar op 23-02-2004 22:17 ]
Capaciteits problemen is niet bij telebyte waarschijnlijk maar bij bbned in de centrale waarop je aangesloten zit. Als het goed is kunnen ze bij bbned een indicatie opvragen van welke week nummer het opgelost is.Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 17:42:
Hallo allemaal,
Vanaf dat moment is het wachten op je lijnportering (en daar krijgen ze ook datum van).
[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 23-02-2004 22:49 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Vervolg van mijn om de 4 uur disconnect problemen.
Met een vriendelijke en behulpzame Nederlandse Draytek supportdesk medewerker contact gehad. Die zijn bekend met het probleem. Het heeft volgens hen met UNI Broadcast pakketjes te maken die elke 4 uur gestuurd worden door Telebyte en die de Vigor als een DOS attack beschouwt en daarop de verbinding blokkeert.
Voor de Vigor 2600 is firmware versie 2.5.2 uitgekomen die dit probleem zou moeten fixen. Voor de 2200 serie is dit nog niet gedaan, omdat daar minder vraag naar was dan bij de 2600???!!!! Het schijnt dat er alleen een paar blokken verplaats moeten worden in de firmware, een kleine ingreep. En het is nog niet eens zeker of deze firmware er nog wel gaat komen voor de 2200. Belachelijk hij had er al moeten zijn!!!!!!!!!!
Draytek support Nederland zou het in ieder geval navragen bij hun Taiwanese collega's.
Contact gehad met Telebyte hierover, maar die zijn op de hoogte van het probleem, maar uit hun woorden bleek wel dat ze er geen oplossing voor weten. Toch vreemd dat bij Bbeyond dit soort problemen totaal niet optreden. Een andere provider die dit probleem net zoals Telebyte ook heeft schijnt InterNL.net te zijn. Het komt er eigenlijk een beetje op neer dat deze providers en Draytek naar elkaar wijzen en de gebruiker met de problemen achterblijft.
Telebyte zei vervolgens dat ze niet alle modems/routers konden ondersteunen en dat de modems die zij leveren dit probleem niet hebben. Ik zei dat komt goed uit want bij de aanvraag van mijn ADSL verbinding heb ik tevens het Alcatel 4-poorts modem besteld, alleen die heb ik na 3 keer bellen nog steeds niet binnen gekregen. En dat terwijl mijn verbinding nu al is gemigreerd naar Telebyte en mij verzekerd was, dat afgelopen vrijdag het modem zou worden opgestuurd.
Als antwoord hierop: De modems zijn helaas op dit moment niet leverbaar.... Niet leverbaar? Maar hij zou vrijdag opgestuurd worden? Ja meneer daar kan ik niets aan doen, wordt er geantwoord. Ik zeg hoezo niet, hij zou toch vrijdag verstuurd worden? Nee dat is niet mogelijk er is zoveel vraag naar geweest de afgelopen tijd, dus ze kunnen hem nu niet leveren, in Januari waren er nog genoeg maar op het moment niet meer. Ik zeg, ik heb het modem toch tezijnertijd in Januari besteld? Ja daar kon hij verder ook niets aan doen.
Nou daar hebben we ook lekker veel aan zo'n hulpvaardige en klantvriendelijke medewerker. Ik kon wel een ander modem krijgen, een siemens efficient 5400, wel misschien doe ik dat maar, ken de specs daar niet zo goed van. Daarna volgeens mij de directeur meneer Hong aan de lijn gehad, die stond mij vriendelijk en uitvoerig te woord.
Ik zit nu helaas voorlopig voor met een om de 4 uurs router reboot probleem.
Gister had ik nog een vrij snelle verbinding met download van rond de 600 kb/s en up 87 kb/s en ping 20 ms bij speedtest.nl
Vanavond is de verbinding merkbaar trager, download zo'n 400 kb/s, upload 80 en een ping van zo'n 40 ms
Ik hoop op betere tijden....
Met een vriendelijke en behulpzame Nederlandse Draytek supportdesk medewerker contact gehad. Die zijn bekend met het probleem. Het heeft volgens hen met UNI Broadcast pakketjes te maken die elke 4 uur gestuurd worden door Telebyte en die de Vigor als een DOS attack beschouwt en daarop de verbinding blokkeert.
Voor de Vigor 2600 is firmware versie 2.5.2 uitgekomen die dit probleem zou moeten fixen. Voor de 2200 serie is dit nog niet gedaan, omdat daar minder vraag naar was dan bij de 2600???!!!! Het schijnt dat er alleen een paar blokken verplaats moeten worden in de firmware, een kleine ingreep. En het is nog niet eens zeker of deze firmware er nog wel gaat komen voor de 2200. Belachelijk hij had er al moeten zijn!!!!!!!!!!
Draytek support Nederland zou het in ieder geval navragen bij hun Taiwanese collega's.
Contact gehad met Telebyte hierover, maar die zijn op de hoogte van het probleem, maar uit hun woorden bleek wel dat ze er geen oplossing voor weten. Toch vreemd dat bij Bbeyond dit soort problemen totaal niet optreden. Een andere provider die dit probleem net zoals Telebyte ook heeft schijnt InterNL.net te zijn. Het komt er eigenlijk een beetje op neer dat deze providers en Draytek naar elkaar wijzen en de gebruiker met de problemen achterblijft.
Telebyte zei vervolgens dat ze niet alle modems/routers konden ondersteunen en dat de modems die zij leveren dit probleem niet hebben. Ik zei dat komt goed uit want bij de aanvraag van mijn ADSL verbinding heb ik tevens het Alcatel 4-poorts modem besteld, alleen die heb ik na 3 keer bellen nog steeds niet binnen gekregen. En dat terwijl mijn verbinding nu al is gemigreerd naar Telebyte en mij verzekerd was, dat afgelopen vrijdag het modem zou worden opgestuurd.
Als antwoord hierop: De modems zijn helaas op dit moment niet leverbaar.... Niet leverbaar? Maar hij zou vrijdag opgestuurd worden? Ja meneer daar kan ik niets aan doen, wordt er geantwoord. Ik zeg hoezo niet, hij zou toch vrijdag verstuurd worden? Nee dat is niet mogelijk er is zoveel vraag naar geweest de afgelopen tijd, dus ze kunnen hem nu niet leveren, in Januari waren er nog genoeg maar op het moment niet meer. Ik zeg, ik heb het modem toch tezijnertijd in Januari besteld? Ja daar kon hij verder ook niets aan doen.
Nou daar hebben we ook lekker veel aan zo'n hulpvaardige en klantvriendelijke medewerker. Ik kon wel een ander modem krijgen, een siemens efficient 5400, wel misschien doe ik dat maar, ken de specs daar niet zo goed van. Daarna volgeens mij de directeur meneer Hong aan de lijn gehad, die stond mij vriendelijk en uitvoerig te woord.
Ik zit nu helaas voorlopig voor met een om de 4 uurs router reboot probleem.
Gister had ik nog een vrij snelle verbinding met download van rond de 600 kb/s en up 87 kb/s en ping 20 ms bij speedtest.nl
Vanavond is de verbinding merkbaar trager, download zo'n 400 kb/s, upload 80 en een ping van zo'n 40 ms
Ik hoop op betere tijden....
[ Voor 6% gewijzigd door SeelenSchmerz op 24-02-2004 23:16 ]
Apart, Draytek wees in de mailwisseling die ik met hun had omtrent hetzelfde probleem naar BBned, dat er in de NRP's van hun een probleem zat. Gek genoeg is dat probleem verdwenen bij de upgrade van de NRP's bij Telebyte van een week of 2 terug. Ze wijzen allemaal naar elkaar en niemand weet wat de oplossing is.
Vriend van me heeft zijn E-Tech nog altijd niet terug van RMA dus ik kan mn 2600 nog niet zelf testen. In ieder geval zit die nieuwe firmware er nog NIET in. Die vriend van me meldt alleen wel dat ie nog geen disconnect heeft meegemaakt met die router. Erg apart allemaal.
Vriend van me heeft zijn E-Tech nog altijd niet terug van RMA dus ik kan mn 2600 nog niet zelf testen. In ieder geval zit die nieuwe firmware er nog NIET in. Die vriend van me meldt alleen wel dat ie nog geen disconnect heeft meegemaakt met die router. Erg apart allemaal.
Verwijderd
M.i.v 1 April as worden de prijzen voor de adsl pakketten verlaagd dit ipv de snelheids verhoging.
Verwijderd
Maandag weer contact gehad met de helpdesk. Op telebyte's aanraden firmware 3.40 geinstalleerd en hoera! Ik ben al meer dan 48 uur online!
Over de prijsverlaging: Kunnen we nu dan ook up en downgraden denken jullie? Ik verheugde me eigenlijk wel op 2048/1024.
Over de prijsverlaging: Kunnen we nu dan ook up en downgraden denken jullie? Ik verheugde me eigenlijk wel op 2048/1024.
Ik heb voor mijn schoonfamillie ook rond die tijd adsl aangevraagd.Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 17:42:
Hallo allemaal,
En 5 februari had ik de modemrouter binnen en gelijk aangesloten en voila online
Verwijderd
Deze vraag heb ik gisteren ook gesteld aan de helpdesk van Telebyte.Maar nog geen antwoord gekregen.Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 12:02:
Die prijsverlaging is idd aangekondigd.
Maar de prijzen zijn gewoon het zelfde gebleven, kijk hier:
http://home.telebyte.nl/?op=news&id=4
Misschien moeten ze nog aangepast worden.
Maar de prijzen zijn gewoon het zelfde gebleven, kijk hier:
http://home.telebyte.nl/?op=news&id=4
Misschien moeten ze nog aangepast worden.
64,95 is bij mij toch echt een verlaging van 10 euro.
Die 54,95 welke ooit op de frontpage stond was een aanbieding en maar voor de eerste drie maanden van het abonnement.
Die 54,95 welke ooit op de frontpage stond was een aanbieding en maar voor de eerste drie maanden van het abonnement.
Die 64,95 is al vanaf vorig jaar september.
Dat noem ik geen prijsverlaging.
Nou mijn connectie is echt hopeloos weer hoor de afgelopen dagen. de ene disconnect na de ander..
Maar weer eens bellen asap.
" 25-02-2004 - In plaats van de eerder aangekondigde upgrade van de snelheid ".
De snelheid verhoging gaat toch nog wel door?
Ik vind het raar dat er bij staatdynax schreef op 27 februari 2004 @ 22:16:
Die 64,95 is al vanaf vorig jaar september.
" 25-02-2004 - In plaats van de eerder aangekondigde upgrade van de snelheid ".
De snelheid verhoging gaat toch nog wel door?
[ Voor 64% gewijzigd door admiral866 op 28-02-2004 00:13 ]
Ik geloof dat ze daar een beetje van de pot gepleurt zijn. Eerst roepen ze dat de snelheid verhoogd word en in april de prijzen verlaagd worden naar de normale "nieuwe" prijzen. En nu is ineens "IN PLAATS VAN". Waar denken ze dat me bezig zijn daar in Nijmegen ?!
Verwijderd
Dat vaste ip is ook een lachertje.
OK, ze beloven dan ook geen vast ip maar een ip via dhcp met
een lease van een jaar. En wat denk je?
Ik heb Wide Open sinds september 2003 en ben al 3 keer van ip veranderd.
Verder had ik ook regelmatig (10-15x per dag) last van disconnects. Sinds
de laatste ip wijziging (januari) is dit weg, maar ik zag ook dat niet alleen het
ip adres is veranderd maar ook het subnet, waardoor ik nu een heel ander ip
heb. Dus niet de 213 range.
Verder heb ik niet veel te klagen, de verbinding komt ver boven de 800Kb/s
en om de prijs lach ik, aangezien ik bij Planet al 2,5 jaar , 175 gulden in de maand
betaalde voor die 80Kb/s die ik toen met moeite wist te halen. En over mijn
Ca-se-ma maar niet te spreken.
OK, ze beloven dan ook geen vast ip maar een ip via dhcp met
een lease van een jaar. En wat denk je?
Ik heb Wide Open sinds september 2003 en ben al 3 keer van ip veranderd.
Verder had ik ook regelmatig (10-15x per dag) last van disconnects. Sinds
de laatste ip wijziging (januari) is dit weg, maar ik zag ook dat niet alleen het
ip adres is veranderd maar ook het subnet, waardoor ik nu een heel ander ip
heb. Dus niet de 213 range.
Verder heb ik niet veel te klagen, de verbinding komt ver boven de 800Kb/s
en om de prijs lach ik, aangezien ik bij Planet al 2,5 jaar , 175 gulden in de maand
betaalde voor die 80Kb/s die ik toen met moeite wist te halen. En over mijn
Ca-se-ma maar niet te spreken.
Verwijderd
Volgens mij was het nooit de bedoeling dat je zowel geupgrade werd als dat de prijs omlaag ging. Immers als je geupgrade wordt krijg je meer snelheid voor hetzelfde bedrag. Alleen als je om technische redenen niet kon worden geupgrade (of omdat je al wide open had) zou je een prijsverlaging krijgen.redfoxert schreef op 28 februari 2004 @ 02:46:
Ik geloof dat ze daar een beetje van de pot gepleurt zijn. Eerst roepen ze dat de snelheid verhoogd word en in april de prijzen verlaagd worden naar de normale "nieuwe" prijzen. En nu is ineens "IN PLAATS VAN". Waar denken ze dat me bezig zijn daar in Nijmegen ?!
Ik heb regelmatig gebeld met Telebyte hierover en ze hebben altijd verteld dat de upgrade vertraging had opgelopen bij BBned. Daarnaast zou per 1 april het abonnementstarief met 10 euro verlaagd worden omdat BBned ook lagere tarieven gaat rekenen voor die bestaande abonnementen.Verwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 14:46:
[...]
Volgens mij was het nooit de bedoeling dat je zowel geupgrade werd als dat de prijs omlaag ging. Immers als je geupgrade wordt krijg je meer snelheid voor hetzelfde bedrag. Alleen als je om technische redenen niet kon worden geupgrade (of omdat je al wide open had) zou je een prijsverlaging krijgen.
Daarnaast worden ALLE verbindingen VERPLICHT geupgrade op last van BBned. Dus de provider heeft hier helemaal geen keuze in. Alle nieuwe abonnementen worden standaard al afgesloten op de nieuwe snelheden, waarschijnlijk omdat deze over nieuwere of andere routers lopen. Dat de snelheden van de oude abonnementen nog niet verhoogd is ligt dus aan problemen bij BBned. Zie ook de aankondigingen bij Demon waar sprake is van vertraging door BBned.
Dus het was wel degelijk een EN-EN situatie.
Nou ik heb de 8192/1024 en ik denk niet dat ze die gaan upgraden, zou niet weten waarnaar toe, en het modem kan het ook niet aan....
Een prijsverlaging kan wel..met 10 € verlagen is dan een echte prijsverlaging.
We wachten af.....
We wachten af.....
Die verbinding is inderdaad al de max. Alleen die heb je waarschijnlijk NA 15 september gekregen en dat is dan dus ook een nieuwe verbinding welke niet in de upgrade en abonnementsverlagingen valt.dynax schreef op 28 februari 2004 @ 22:39:
Nou ik heb de 8192/1024 en ik denk niet dat ze die gaan upgraden, zou niet weten waarnaar toe, en het modem kan het ook niet aan....
We wachten af.....
Het "nieuwe" tarief is gewoon 64.95 per maand voor een 8192/1024 verbinding.
Ik heb op 28-1-2004 een formulier opgestuurd naar Telebyte en op 10 februari een brief ontvangen van KPN dat de via 1 lijn 2 dingen worden geleverd etc... maar verder niks meer van Telebyte. Is dit normaal, of hoe gaat het in zijn werking?
Je hoort idd niks van ze.Tha_TE schreef op 02 maart 2004 @ 13:22:
Ik heb op 28-1-2004 een formulier opgestuurd naar Telebyte en op 10 februari een brief ontvangen van KPN dat de via 1 lijn 2 dingen worden geleverd etc... maar verder niks meer van Telebyte. Is dit normaal, of hoe gaat het in zijn werking?
En dan krijg je opeens je modem/router thuis met een blaatje met je gegevens.
Als je twijfelt bel ze dan ff, mail reageren ze r.u.k op.
Inderdaad! Heb sinds 2 weken ook een aanvraag ingediend bij ze voor een wide-open abo en tot vandaag nog niets gehoord van ze. Ik heb ze dus maar vandaag gebeld met de vraag of en wanneer ik iets van ze hoor. Blijkt dat ze me volgende week zullen aansluiten en dat ik dan ook de router thuis krijg. Eerder hoor je niets van zeJ.W schreef op 02 maart 2004 @ 15:37:
[...]
Je hoort idd niks van ze.
En dan krijg je opeens je modem/router thuis met een blaatje met je gegevens.
Als je twijfelt bel ze dan ff, mail reageren ze r.u.k op.

Dus, gewoon bellen en "lastig" doen
Ik heb half februari mijn aanvraagformulier op de post gedaan en binnen 3 weken heb ik mijn modem gekregen. Eenmaal aangesloten werkte het direct en snelheden van rond de 900 kB/s down zijn eerder regel dan uitzondering.Aram schreef op 02 maart 2004 @ 15:51:
[...]
Inderdaad! Heb sinds 2 weken ook een aanvraag ingediend bij ze voor een wide-open abo en tot vandaag nog niets gehoord van ze. Ik heb ze dus maar vandaag gebeld met de vraag of en wanneer ik iets van ze hoor. Blijkt dat ze me volgende week zullen aansluiten en dat ik dan ook de router thuis krijg. Eerder hoor je niets van ze![]()
Dus, gewoon bellen en "lastig" doen
[ Voor 8% gewijzigd door Da.Rock op 06-03-2004 23:36 ]
-dubbel-
[ Voor 98% gewijzigd door Da.Rock op 04-03-2004 02:21 ]
Let er wel op dat je een hele karige beschrijving erbij krijgt.Da.Rock schreef op 04 maart 2004 @ 02:20:
-dubbel-
Ze geven je gewoon een splitter modem/router en wat kabeltjes en je krijgt er alleen de handleiding van de modem/router erbij.
Dus je moet wel weten hoe je een splitter e.d moet aansluiten.
Maar de verbindingen van telebyte zijn echt goed en ze sluiten je snel aan!
Jammer alleen dat hun communicatie met de klant gewoon 3x niks is.
Imho gaat het om downen en geen gemauw of datalimieten en op dat gebied is Telebyte gewoon super!
Ik download, al een dik jaar , 100+ GB per maand en never nooit gezeur gehad
Hoe zit het nu precies met die vaste (of niet
) IP adres? Deze wordt via DHCP uitgedeelt met een leasetime van enkele jaren, klopt dat?
En als je je router eens reset / uit zet en later weer online zet: pakt ie dan de bestaande lease? Mischien moet ik het zo zeggen: krijgt ie van de DHCP server, aan de hand van de MAC adres van de DHCP request broadcast de bestaande lease toegekend? Zo nee, wat gebeurt er dan met de oude lease?
Weet iemand het fijne hiervan? Ik wil in ieder geval straks als ik mijn lijn krijg opgeleverd voorkomen dat ik telkens mijn DNS entries moet bijwerken met de laatste IP adres (dynamische DNS service is even geen optie).
En als je je router eens reset / uit zet en later weer online zet: pakt ie dan de bestaande lease? Mischien moet ik het zo zeggen: krijgt ie van de DHCP server, aan de hand van de MAC adres van de DHCP request broadcast de bestaande lease toegekend? Zo nee, wat gebeurt er dan met de oude lease?

Weet iemand het fijne hiervan? Ik wil in ieder geval straks als ik mijn lijn krijg opgeleverd voorkomen dat ik telkens mijn DNS entries moet bijwerken met de laatste IP adres (dynamische DNS service is even geen optie).
Vast, altijd al geweest alleen door problemen van hun dhcp server zijn er adressen veranderd. Maar deze zijn nu wel vast.
Klopt, wat ik er van begreep een lease van 4 jaar.Deze wordt via DHCP uitgedeelt met een leasetime van enkele jaren, klopt dat?
Ik weet niet hoe ie zijn lease krijgt, weet wel dat ik mijn router al meerdere keren uit heb gehad en gereset en ik nog steeds hetzelfde ipadres heb.En als je je router eens reset / uit zet en later weer online zet: pakt ie dan de bestaande lease? Mischien moet ik het zo zeggen: krijgt ie van de DHCP server, aan de hand van de MAC adres van de DHCP request broadcast de bestaande lease toegekend? Zo nee, wat gebeurt er dan met de oude lease?![]()
Meer informatie moet je eens kijken op het forum van bbmuiden.com
[ Voor 3% gewijzigd door J.W op 04-03-2004 13:30 ]
ik denk dat het inderdaad op mac zit,want als ik in me router een ander mac zet krijg ik ook een ander ip,verder heb ik alweer enige tijd hetzelfde ip
Hoe moet een DHCP server je anders herkennen behalve aan je MAC adres?
Lijkt me nogal logisch dat je met een andere router (ander MAC adres) een ander IP krijgt. De DHCP server herkent je dan niet als een bestaande klant.
Lijkt me nogal logisch dat je met een andere router (ander MAC adres) een ander IP krijgt. De DHCP server herkent je dan niet als een bestaande klant.
Verwijderd
Nog een vraagje over de de nieuwe firmware (3.40).
Hebben anderen ook het probleem dat ze na een tijdje disconnected worden van irc sinds de firmware upgrade? Welke poorten hebben jullie openstaan voor irc?
Irritant in de nieuwe firmware vind ik ook dat je maar 20 poorten kan mappen.
Hebben anderen ook het probleem dat ze na een tijdje disconnected worden van irc sinds de firmware upgrade? Welke poorten hebben jullie openstaan voor irc?
Ik heb ook vaak last van disconnects. Weet alleen niet of dat nu door de nieuwe firmware komt, of door het gekloot van telebyte.Verwijderd schreef op 05 maart 2004 @ 23:39:
Nog een vraagje over de de nieuwe firmware (3.40).
My guess is dat het door telebyte/bbned komt. Want er zijn toch wel mensen met firmware 3.40 die wel een stabiele verbindingen hebben/hadden?
Ik heb disconnects met irc en msn.
Verwijderd
dit probleem (irc & msn disconnects) heeft niets met Telebyte te maken. De firewall van 3.40 firmware deugt niet. Als je de firewall disable dan is krijg je geen disconnects meer.
linux rulez
linux rulez
Oh, na het geklootviool van beide partijen had ik eigenlijk niet meer verder dan dat gekeken. Thanks voor de info iigVerwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 16:13:
dit probleem (irc & msn disconnects) heeft niets met Telebyte te maken. De firewall van 3.40 firmware deugt niet. Als je de firewall disable dan is krijg je geen disconnects meer.
linux rulez
Verwijderd
Als je de firewall disabled heb je dan geen enkele bescherming meer voor buitenaf of wordt er dan alleen informatie doorgegeven op de poorten die je bij virtual servers hebt ingevuld?
Dit omdat er bij de vorige firmwares niet expliciet een firmware optie genoemd stond.
Dit omdat er bij de vorige firmwares niet expliciet een firmware optie genoemd stond.
Verwijderd
Hey zijn er hier ook mensen met telebyte die online gamen ?
Ook op niet NL servers?
Zo ja hoe zit het met de pings en zou je eventueel wat traceroutes voor me willen uitvoeren
Ook op niet NL servers?
Zo ja hoe zit het met de pings en zou je eventueel wat traceroutes voor me willen uitvoeren
Volgens mij is het voor de isdn variant.Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 04:39:
Als je de firewall disabled heb je dan geen enkele bescherming meer voor buitenaf of wordt er dan alleen informatie doorgegeven op de poorten die je bij virtual servers hebt ingevuld?
Die heeft wel een firewall aan boord, de onze niet.
De firmware kan het wel aangeven, maar het kan gewoon niet.
Die 3.40 is niet pluis.
Ik game niet.Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 22:51:
Hey zijn er hier ook mensen met telebyte die online gamen ?
Ook op niet NL servers?
maar wil wel wat pings en traceroutes voor je doen
Verwijderd
Ok thx, ook nog een algemeen vraagje.
Zou je telebyte kunnen aanraden ?
Het is namelijk in mijn mening de enige "degelijke" provider die ook op dit moment nog een aardige aanbieding heeft lopen.
82.192.73.114
217.64.127.3
82.136.18.20
Zou je telebyte kunnen aanraden ?
Het is namelijk in mijn mening de enige "degelijke" provider die ook op dit moment nog een aardige aanbieding heeft lopen.
82.192.73.114
217.64.127.3
82.136.18.20

82.192.73.114
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Tracing route to lrr1.gameservers.net [82.192.73.114] over a maximum of 30 hops: 1 * * * Request timed out. 2 20 ms 21 ms 20 ms 213.211.168.1 3 21 ms 20 ms 20 ms fe1-1-0.core.tc.telebyte.nl [213.211.128.177] 4 21 ms 21 ms 21 ms telebyte.customer.openpeering.nl [217.170.0.241] 5 22 ms 20 ms 20 ms ams-ix.leaseweb.nl [195.69.144.215] 6 22 ms 21 ms 21 ms lrr1.gameservers.net [82.192.73.114] |
217.64.127.3
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Tracing route to evolution.pulsegaming.com [217.64.127.3] over a maximum of 30 hops: 1 * * * Request timed out. 2 21 ms 21 ms 21 ms 213.211.168.1 3 21 ms 20 ms 21 ms fe1-1-0.core.tc.telebyte.nl [213.211.128.177] 4 21 ms 21 ms 20 ms telebyte.customer.openpeering.nl [217.170.0.241] 5 21 ms 21 ms 21 ms amsix.globalswitch.netholding.nl [195.69.144.79] 6 24 ms 25 ms 23 ms welcome-at-telecity2.as24730.net [81.23.229.130] 7 30 ms 31 ms 30 ms lipex1.enta.net [193.109.219.56] 8 32 ms 37 ms 34 ms telehouse-core.enta.net [195.74.97.222] 9 32 ms 30 ms 31 ms evolution.pulsegaming.com [217.64.127.3] |
82.136.18.20
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Tracing route to hera.reload-network.co.uk [82.136.18.20] over a maximum of 30 hops: 1 * * * Request timed out. 2 20 ms 20 ms 20 ms 213.211.168.1 3 21 ms 21 ms 21 ms fe1-1-0.core.tc.telebyte.nl [213.211.128.177] 4 21 ms 20 ms 20 ms telebyte.customer.openpeering.nl [217.170.0.241] 5 21 ms 21 ms 21 ms ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl [195.69.144.163] 6 29 ms 29 ms 29 ms ge-1-0-0-hex-chromium.as25492.net [193.109.219.138] 7 29 ms 30 ms 30 ms fe-1-1-700-dubnium.as25492.net [82.136.0.199] 8 30 ms 29 ms 30 ms hera.reload-network.co.uk [82.136.18.20] |
Heeft iemand al iets vernomen van het feit dat ze nu ineens in plaats van verkondigen? Dus lagere abo kosten ipv snellere verbinding. Eerst zou dit namelijk sneller en goedkoper worden. In het tabelletje op http://home.telebyte.nl/?op=news&id=4 staat wel 1024 upload. Dus beetje vreemd.
Ohja, het zou toch 55 euro worden meende ik?
De verbinding is super en de prijs is netjes, ik heb al 2 verbindingen bij hun lopen.Zou je telebyte kunnen aanraden ?
Enige probleem wat ik heb gehad is dat mijn ipadres versprong.
Maar dat is nu ook opgelost.
Als je ook waarde hecht aan duidelijke communicatie, handleidingen goede helpdesk dan moet je niet Telebyte doen!
De snelle verbinding regelt BBNed en wordt doorgevoerd (verplicht) aan alle providers.Heeft iemand al iets vernomen van het feit dat ze nu ineens in plaats van verkondigen? Dus lagere abo kosten ipv snellere verbinding. Eerst zou dit namelijk sneller en goedkoper worden. In het tabelletje op http://home.telebyte.nl/?op=news&id=4 staat wel 1024 upload. Dus beetje vreemd.
Ohja, het zou toch 55 euro worden meende ik?
Dus naast de korting zal je verbinding ook sneller worden, alleen dit ligt bij Telebyte
[ Voor 44% gewijzigd door J.W op 12-03-2004 11:05 ]
Verwijderd
Ik denk er ook over om telebyte te nemen, maar ik zie dat ze Alcatel modems leveren. Zijn die modems niet erg beperkt met de upload snelheid? (70-80KB max)
Grappige is dat je helemaal geen acatel krijgt.Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 17:03:
Ik denk er ook over om telebyte te nemen, maar ik zie dat ze Alcatel modems leveren. Zijn die modems niet erg beperkt met de upload snelheid? (70-80KB max)
Voor mijn schoonouders besteld, begin jan en begin feb was de verbinding er.
Ik de doos openmaken bleek het een Efficient Networks(siemens) SpeedStream 5400 te zijn, terwijl ik een acatel 510i had besteld.
Maar zowiezo een goede router
[ Voor 5% gewijzigd door J.W op 12-03-2004 17:27 ]
Wij hebben het sinds dinsdag en we kregen een thompson speedtouch 510 binne (d8 ik )
terwijl dit als Alcatel speedtouch werd vermeld.....
verder top snelheid ik heb zelfs gister een paar keer rond de 1000/950 Kbyte gezeten met download
terwijl dit als Alcatel speedtouch werd vermeld.....
verder top snelheid ik heb zelfs gister een paar keer rond de 1000/950 Kbyte gezeten met download
Verwijderd
Die SpeedTouch kan inderdaan alleen tot 864kbps upstream. Als je 1024kbps upstream wil hebben moet je Telindus modems proberen.
linux rulez
linux rulez
Verwijderd
de helpdesk van Telebyte vink ik wel heel deskundig en professioneel.J.W schreef op 12 maart 2004 @ 11:04:
[...]
.
Als je ook waarde hecht aan duidelijke communicatie, handleidingen goede helpdesk dan moet je niet Telebyte doen!
lunux rulez
Erg professioneel ja:
Nee sorry de meneer van de helpdesk is even lunchen...
Toen had ik spijt dat ik met telebyte in zee ben gegaan. Verdere beloftes zijn ook nog niet nagekomen. In juli maar eens kijken of ik blijf of een andere provider zoek...
Toen had ik spijt dat ik met telebyte in zee ben gegaan. Verdere beloftes zijn ook nog niet nagekomen. In juli maar eens kijken of ik blijf of een andere provider zoek...
Verwijderd
van de website van telebyte:
Nieuwe Telebyte nieuwsserver in testfase
15-03-2004 - Experimentele Binaire nieuwsgroepen op newsbin.telebyte.nl
Vanaf maandag 15 maart draait Telebyte een pilotproject met binaire nieuwsgroepen op newsbin.telebyte.nl. Op dit moment bevindt deze newsserver zich nog in de testfase. Om deze fase succesvol af te kunnen ronden hebben wij u nodig om met ons mee te testen. Het is mogelijk dat enkele nieuwsgroepen nu nog incompleet zijn. Laat het ons dan weten. Onze inspanning is er op gericht om een zo'n compleet mogelijke newsfeed aan te bieden
Das mooi.
Ze hadden gezegd dat het een paar weken zou duren, maar het is ze toch gelukt.
Het gaat weer de goede kant met ze op!
Het gaat de goede kant op?
Voorlopig zijn zowat alle nieuwsgroepen met binaries incompleet,
maar ik geef ze nog wel de voordeel van de twijfel.
Ik wil overigens over iets anders hebben nl.
over het al dan niet gratis upgrade van de upload.
Eerst even wat gegevens:
Verbinding: Telebyte Wide Open 8192/512
Abbo sinds: 1 September 2003
Zoals je ziet, lid geworden net voor de BBned aankondiging.
Enkele maanden geleden is er e-mails over en weer geweest tussen mij en Telebyte over de upgrade. Ik had begrepen dat de bestaande klanten gratis de hoge upload zouden krijgen, wat ook bevestigd werd in die e-mails.
Sinds enkele weken staat op de website van Telebyte (goh ze weten hoe ze die site moeten updaten) de volgende bericht:
-
25-02-2004 - In plaats van de eerder aangekondigde upgrade van de snelheid
Telebyte verlaagt per 1 april 2004 de maandelijkse kosten voor zijn ADSL abonnementen voor iedereen die zijn ADSL abonnement heeft aangevraagd voor 15 september 2003
-
Met ander woorden, de bestaande klanten krijgen GEEN upgrade, maar een korting van 10 euries. In mijn geval dus, van EUR 74,95 naar EUR 64,95.
Echter op hun frontpage zie ik het volgende staan:
Wide Open Unlimited 8192/1024 EUR 54,95
Het zijn wellicht actie prijzen, maar het zaait in ieder geval veel verwarring.
Maar waar mij omgaat, de mensen die eerst EUR 54,95 gaan betalen, welke prijs moeten ze daarna gaan betalen als de actie is beeindigd, 54,95? 64,95? 74,95?
Ik ga ervan uit dat hun ook 64,95 gaan betalen, maar dat kan je weer niet spreken van een korting voor de bestaande klanten, die gaan tenslotte ook hetzelfde betalen als nieuwe klanten. De oude klanten blijven overigens die oude upload snelheid overigens behouden, dus in mijn geval 8192 / 512.
Als ik zou willen upgraden naar 1024 up, dan moet ik eenmalig 50 euries betalen
Zie e-mail hieronder:
Geachte C,
Klanten van voor 15 september 2003 krijgen i.p.v. een hogere snelheid een prijsverlaging per 1 april aanstaande.
Een upgrade kunt u aanvragen door het formulier daarvoor (zie attachment) naar ons terug te sturen.
Met vriendelijke groet,
Telebyte Internet Services BV
Drs. P. van der F. Account manager
Tel. +31(0)24-880
Fax +31(0)24-388
----- Original Message -----
From: C
To: csd@telebyte.nl
Sent: Sunday, March 14, 2004 6:52 PM
Subject: upload 512 --> 1024
Beste allen,
Wanneer krijgen de bestaande klanten ook de hogere upload?
Ergens in November 2003 hadden wij begrepen dat het tot eind Febuari zou gaan duren tot iedereen de hogere upload zou krijgen.
Wij zijn inmiddels op de helft van Maart beland en nog steeds hebben wij niks erover gehoord (geen mails, geen post, geen reactie op jullie homepage, geen reactie op BBmuiden forum).
Wij weten enkel dat er een prijsverlaging aankomt voor ipv. de upgrade, wat niet echt duidelijk maakt of wij uperhaupt de upload nog gaan krijgen of enkel een prijsverlaging.
Ik heb begrepen dat enkele ISP's vanaf komende Maandag de hogere upload gaan aanbieden.
Mogen wij zo vriendelijk zijn om te vragen om hier meer duidelijkheid over te verschaffen?
Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groeten,
C
----
Kan iemand van jullie hier meer helderheid over geven, want Telebyte vertikt het gewoon om zijn klanten goed in te lichten.
Het zou een hoop e-mails, telefoons en ergenissen schelen als Telebyte hun klanten eens adequaat ging inlichten. En niet via een klein forum als die van BBmuiden.
Mensen die van plan zijn Telebyte te nemen, wil ik graag doorverwijzen naar andere providers zoals SpeedXs. Ook daar gaat het een en ander fout heb ik van mijn neef en collega begrepen, maar zij worden wel goed ingelicht, via mail en via site en forum. En de bestaande klanten hoeven ook niet betalen voor de hogere upload. Mijn collega kreeg afgelopen Vrijdag per mail een firmware upgrade en een handleiding voor het upgraden naar 8192 / 1024.
Excuses voor schreifvouten e.d. , geen tijd om alles te verbeteren, ik ga nu pitten
Eerst even wat gegevens:
Enkele maanden geleden is er e-mails over en weer geweest tussen mij en Telebyte over de upgrade. Ik had begrepen dat de bestaande klanten gratis de hoge upload zouden krijgen, wat ook bevestigd werd in die e-mails.
Sinds enkele weken staat op de website van Telebyte (goh ze weten hoe ze die site moeten updaten) de volgende bericht:
-
Telebyte verlaagt per 1 april 2004 de maandelijkse kosten voor zijn ADSL abonnementen voor iedereen die zijn ADSL abonnement heeft aangevraagd voor 15 september 2003
-
Met ander woorden, de bestaande klanten krijgen GEEN upgrade, maar een korting van 10 euries. In mijn geval dus, van EUR 74,95 naar EUR 64,95.
Maar waar mij omgaat, de mensen die eerst EUR 54,95 gaan betalen, welke prijs moeten ze daarna gaan betalen als de actie is beeindigd, 54,95? 64,95? 74,95?
Ik ga ervan uit dat hun ook 64,95 gaan betalen, maar dat kan je weer niet spreken van een korting voor de bestaande klanten, die gaan tenslotte ook hetzelfde betalen als nieuwe klanten. De oude klanten blijven overigens die oude upload snelheid overigens behouden, dus in mijn geval 8192 / 512.
Als ik zou willen upgraden naar 1024 up, dan moet ik eenmalig 50 euries betalen

Zie e-mail hieronder:
Geachte C,
Klanten van voor 15 september 2003 krijgen i.p.v. een hogere snelheid een prijsverlaging per 1 april aanstaande.
Een upgrade kunt u aanvragen door het formulier daarvoor (zie attachment) naar ons terug te sturen.
Met vriendelijke groet,
Tel. +31(0)24-880
Fax +31(0)24-388
Beste allen,
Ergens in November 2003 hadden wij begrepen dat het tot eind Febuari zou gaan duren tot iedereen de hogere upload zou krijgen.
Wij zijn inmiddels op de helft van Maart beland en nog steeds hebben wij niks erover gehoord (geen mails, geen post, geen reactie op jullie homepage, geen reactie op BBmuiden forum).
Wij weten enkel dat er een prijsverlaging aankomt voor ipv. de upgrade, wat niet echt duidelijk maakt of wij uperhaupt de upload nog gaan krijgen of enkel een prijsverlaging.
Ik heb begrepen dat enkele ISP's vanaf komende Maandag de hogere upload gaan aanbieden.
Mogen wij zo vriendelijk zijn om te vragen om hier meer duidelijkheid over te verschaffen?
Bij voorbaat dank.
C
----
Kan iemand van jullie hier meer helderheid over geven, want Telebyte vertikt het gewoon om zijn klanten goed in te lichten.
Het zou een hoop e-mails, telefoons en ergenissen schelen als Telebyte hun klanten eens adequaat ging inlichten. En niet via een klein forum als die van BBmuiden.
Mensen die van plan zijn Telebyte te nemen, wil ik graag doorverwijzen naar andere providers zoals SpeedXs. Ook daar gaat het een en ander fout heb ik van mijn neef en collega begrepen, maar zij worden wel goed ingelicht, via mail en via site en forum. En de bestaande klanten hoeven ook niet betalen voor de hogere upload. Mijn collega kreeg afgelopen Vrijdag per mail een firmware upgrade en een handleiding voor het upgraden naar 8192 / 1024.
Excuses voor schreifvouten e.d. , geen tijd om alles te verbeteren, ik ga nu pitten

Verwijderd
Tja, een ISP kan nooit iedereen tevreden stellen. Meeste mensen willlen geen gedwongen snelheidsverhoging, maar gewoon een lager tarief. Niet waar?
Verwijderd
quote]EdwinB schreef op 14 maart 2004 @ 23:49:
Erg professioneel ja:
Toen had ik spijt dat ik met telebyte in zee ben gegaan. Verdere beloftes zijn ook nog niet nagekomen. In juli maar eens kijken of ik blijf of een andere provider zoek...[/quote]
Erg professioneel ja:
Toen had ik spijt dat ik met telebyte in zee ben gegaan. Verdere beloftes zijn ook nog niet nagekomen. In juli maar eens kijken of ik blijf of een andere provider zoek...[/quote]
Verwijderd
Dit is at least eerlijk, toch? Ze laten je in ieder geval niet halfhuur aan de lijn hangen terwijl ze aan het lunchen zijn.EdwinB schreef op 14 maart 2004 @ 23:49:
Erg professioneel ja:
linux rulez
Lijkt me vrij logisch dan binaries in eerste instantie leeg zijn, dan duurt ff voordat ze synchroon lopen.Master Chieftec schreef op 16 maart 2004 @ 00:13:
Het gaat de goede kant op?
Eerst even wat gegevens:
-
-
Als ik zou willen upgraden naar 1024 up, dan moet ik eenmalig 50 euries betalen![]()
Zie e-mail hieronder:
Geachte C,
Met vriendelijke groet,
Tel. +31(0)24-880
Fax +31(0)24-388
Beste allen,
Bij voorbaat dank.
C
----
Ik begreep altijd dat de upload verhoging niet gratis zou zijn, misschien dat de we de heren van Telebyte hier eens moeten uitnodigen voor verduidelijking.
Nou volgens mij is het zo gegaan.
Lid geworden voor september 2003 == 75/maand en 512upload
-- Sommigen wisten, waaronder ik, dat in de nabije toekomst bbned de abokosten ging verlagen. Er werd gewoon vanuit gegaan dat de provider gewoon zou volgen met de verlaging. Maar nee alleen telebye, voor zover ik weet, deed de prijzen voor de oude abonnees niet naar beneden. Nouja klote dus.
Na een tijdje ontevredenheid bleek toen dat telebyte de prijzen voor de oud abonnees rond april naar het niveau van de huidige abonnees zou laten zakken. Dat betekent dus 55/maand.
Even later ging het gerucht dat bbned kosteloos de upload zou verhogen, nog in 2003 zou alles rond zijn. Later bleek dat die uitgesteld werd, en nogmaals. Maar op een gegeven moment werd er gezegd dat oud abonnees rond mei een verhoogde upload zouden krijgen.
En wat hebben we nu?!
Jawel, niets van dat alles. Dat is toch wel even balen he.
Ik vind het gewoon grote klootzakken daar bij telebyte. Misschien dat alles nog wel goed komt ja. Maar laat ons in ieder geval weten wat de plannen zijn!!!!
Lid geworden voor september 2003 == 75/maand en 512upload
-- Sommigen wisten, waaronder ik, dat in de nabije toekomst bbned de abokosten ging verlagen. Er werd gewoon vanuit gegaan dat de provider gewoon zou volgen met de verlaging. Maar nee alleen telebye, voor zover ik weet, deed de prijzen voor de oude abonnees niet naar beneden. Nouja klote dus.
Na een tijdje ontevredenheid bleek toen dat telebyte de prijzen voor de oud abonnees rond april naar het niveau van de huidige abonnees zou laten zakken. Dat betekent dus 55/maand.
Even later ging het gerucht dat bbned kosteloos de upload zou verhogen, nog in 2003 zou alles rond zijn. Later bleek dat die uitgesteld werd, en nogmaals. Maar op een gegeven moment werd er gezegd dat oud abonnees rond mei een verhoogde upload zouden krijgen.
En wat hebben we nu?!
Jawel, niets van dat alles. Dat is toch wel even balen he.
Verwijderd
ik heb onder tussen ook verschillende malen contact gehad per mail en telefoon
my werdt ook verteld van 512k naar 1024k gratis en abbo verlaging
maar nu is dat reeds verandert en zeggen ze dat nooit geweest is
zie hier:
Nee, het was of het een of het ander. Dus of snelheidsverhoging of prijsverlaging. Het is uiteindelijk prijsverlaging geworden.
Met vriendelijke groet,
----------------------------------------------------------------------------
dus nu snap ik het ook niet meer wat ze daar aan het doen zijn
dat de newsserver werkt is Top maar ja
Manoman
my werdt ook verteld van 512k naar 1024k gratis en abbo verlaging
maar nu is dat reeds verandert en zeggen ze dat nooit geweest is
zie hier:
Nee, het was of het een of het ander. Dus of snelheidsverhoging of prijsverlaging. Het is uiteindelijk prijsverlaging geworden.
Met vriendelijke groet,
----------------------------------------------------------------------------
dus nu snap ik het ook niet meer wat ze daar aan het doen zijn
dat de newsserver werkt is Top maar ja
Manoman

Verwijderd
Ik heb ongeveer 22 januari een wide open abonnement bij Telebyte aangevraagd.
Na 4 weken hadden we nog geen bevestiging dus we belden maar even.
Ze zeiden dat er wat problemen met onze aansluiting waren en dat ze het zsm zouden oplossen. 8 Maart hadden we het Alcatel Speedtouch modem ontvangen. Meteen alles aangesloten en het werkt perfect. Snelheid bij Speedtest is zo'n 750KB/sec downstream en 70KB/sec upstream. Bij FTPs is dit zelfs 850KB/sec downstream en 80KB upstream. Pingen naar t.net geeft zo'n 16-17ms. We zitten zo'n 1200m van de centrale (Schiedam-Noord). De snelheden zijn dus toppie
Ik heb ook even de test binary newsserver gechecked, maar die is op dit moment nog erg incompleet, maar dat verwonderd me niets, want hij is pas 1 dag up.
Nou hopen dat ie compleet en stabiel wordt, dan kunnen we lekker met 800KB/sec ISOs leechen
Na 4 weken hadden we nog geen bevestiging dus we belden maar even.
Ze zeiden dat er wat problemen met onze aansluiting waren en dat ze het zsm zouden oplossen. 8 Maart hadden we het Alcatel Speedtouch modem ontvangen. Meteen alles aangesloten en het werkt perfect. Snelheid bij Speedtest is zo'n 750KB/sec downstream en 70KB/sec upstream. Bij FTPs is dit zelfs 850KB/sec downstream en 80KB upstream. Pingen naar t.net geeft zo'n 16-17ms. We zitten zo'n 1200m van de centrale (Schiedam-Noord). De snelheden zijn dus toppie
Ik heb ook even de test binary newsserver gechecked, maar die is op dit moment nog erg incompleet, maar dat verwonderd me niets, want hij is pas 1 dag up.
Nou hopen dat ie compleet en stabiel wordt, dan kunnen we lekker met 800KB/sec ISOs leechen
Als je een klein beetje verder had gekeken dan had je gezien dat de 55 eur. per maand een actie is voor de eerste drie maanden als je nu een abo afsluit. Na die maanden betaal je gewoon 65 euro. Het bedrag dat iedereen gaat betalen vanaf 1-4-2004.admiral schreef op 16 maart 2004 @ 10:05:
Verwijderd
SpeedXS is geen Mach partner van BBNed maar een partner van Dutch DSL (http://www.dutchdsl.nl/partners.php). Heel vaag.Master Chieftec schreef op 16 maart 2004 @ 00:13:
Is SpeedXSL een betrouwbaar partij? Metia DSL, een partner van MJ Internet, was onlangs failliet.
linux rulez
Precies !!EdwinB schreef op 16 maart 2004 @ 21:43:
[...]
Als je een klein beetje verder had gekeken dan had je gezien dat de 55 eur. per maand een actie is voor de eerste drie maanden als je nu een abo afsluit. Na die maanden betaal je gewoon 65 euro. Het bedrag dat iedereen gaat betalen vanaf 1-4-2004.
En daarom kunnen wij dan ook niet spreken van een prijsverlaging voor de bestaande klanten (voor 15-09-03), aangezien zij gewoon aangepast worden naar de nieuwe situatie.
Nieuwe situatie: zowel oude als nieuwe klanten betalen 64,95 euro's.
Een klein overzicht (voor het gemak alleen Wide Open abbo meegenomen, aangezien ik die ook hebt)
Nieuwe klanten:
- betalen 54,95 voor de eerste 3 maanden, daarna 64,95
- krijgen gratis de nieuwe snelheid 8192 / 1024
Bestaande klanten:
- betalen 74,95 , na 1 April 64,95
- blijven de oude snelheid houden, 8192 / 512
- moeten 50 euro betalen voor een upgrade, dus van 8192 / 512 naar 8192 / 1024
Om heel eerlijk te zijn, ik heb enorm spijt dat ik ooit met Telebyte in zee bent gegaan. Ik weet nu al dat ik mijn abbo ga opzeggen over enkele maanden, tenzij Telebyte met een geweldige verrassing komt (reken er maar niet op).
Ik ben inmiddels naar andere aanbieders aan het kijken, Demon en SpeedXs spreken mij erg aan.
hmm dat van die 50 euro betalen voor dubbel upload kon toch niet meer?
Ik heb daar namelijk es een keer over gebeld, alweer dikke 2 maand geleden denk ik, maargoed. Maar toen kon het niet en moest ik wachten tot bbned het voorelkaar had en dat het dan gratis zou gebeuren.
Goed dat het niet meer gratis is is nu wel weer duidelijk
Maar ik wil toch wel graag dubbele upload.
Weet iemand dat als ik van de week even bel of ik dan gelijk een dubbele upload krijg?
Ik heb daar namelijk es een keer over gebeld, alweer dikke 2 maand geleden denk ik, maargoed. Maar toen kon het niet en moest ik wachten tot bbned het voorelkaar had en dat het dan gratis zou gebeuren.
Goed dat het niet meer gratis is is nu wel weer duidelijk
Maar ik wil toch wel graag dubbele upload.
Weet iemand dat als ik van de week even bel of ik dan gelijk een dubbele upload krijg?
Verwijderd
Ik weet het nu echt niet meer
Ik heb op dit moment een maand lang last van een slechte verbinding met chello, hoge pings en routeringsproblemen. 4 keer per uur gaat het verkeer via andere routers en loopt alles vol met loss.
Daarom wil ik nu op bbned overstappen, alleen ik lees net in demon topics dat er recent soortgelijke problemen waren. Dus hoge pings en uitval van verbinding. In hoeverre ligt dit bij de provider en bij bbned? Volgens mij zijn de routers in beheer van de provider. Is iemand bekend dat telebyte ook last heeft van dit soort problemen ?
Kan iemand dit adres nog even pingen en tracerten, liefst een paar keer en in prime time
82.136.23.33
Voor mij is ping en stabiliteit belangrijk ivm gamen.
Ik heb op dit moment een maand lang last van een slechte verbinding met chello, hoge pings en routeringsproblemen. 4 keer per uur gaat het verkeer via andere routers en loopt alles vol met loss.
Daarom wil ik nu op bbned overstappen, alleen ik lees net in demon topics dat er recent soortgelijke problemen waren. Dus hoge pings en uitval van verbinding. In hoeverre ligt dit bij de provider en bij bbned? Volgens mij zijn de routers in beheer van de provider. Is iemand bekend dat telebyte ook last heeft van dit soort problemen ?
Kan iemand dit adres nog even pingen en tracerten, liefst een paar keer en in prime time
82.136.23.33
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2004 13:46 ]
Antwoord van 82.136.23.33: bytes=32 tijd=125 ms TTL=58Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 13:46:
Ik weet het nu echt niet meer![]()
Kan iemand dit adres nog even pingen en tracerten, liefst een paar keer en in prime time![]()
82.136.23.33
Antwoord van 82.136.23.33: bytes=32 tijd=30 ms TTL=58
Antwoord van 82.136.23.33: bytes=32 tijd=70 ms TTL=58
Antwoord van 82.136.23.33: bytes=32 tijd=28 ms TTL=58
Ping-statistieken voor 82.136.23.33:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
Minimum = 28ms, Maximum = 125ms, Gemiddelde = 63ms
Target: 82.136.23.33
Date: 17-3-2004 (Wednesday), 15:45:49
Nodes: 9
Last Response Time: 34 ms
Highest Response Time: 66 ms
Lowest Response Time: 32 ms
Average Response Time: 36 ms
Total Number of Packets Sent: 10
Dropped/Lost Packets 0
Dropped/Lost Packets %: 0 %
Date: 17-3-2004 (Wednesday), 15:45:49
Nodes: 9
Last Response Time: 34 ms
Highest Response Time: 66 ms
Lowest Response Time: 32 ms
Average Response Time: 36 ms
Total Number of Packets Sent: 10
Dropped/Lost Packets 0
Dropped/Lost Packets %: 0 %
Ik heb die lui van telebyte ook aan de lijn gehad vandaag (tot mijn verbazing werd er na 2 keer overgaan al opgenomen), en werd het verhaal afgerateld van, 10 euro minder abbo geld (ik heb de 2M/512KB abbo), en geen upload verhoging.
Ik vroeg "In juli loopt het contract met mijn abbo af, krijg ik dan een snelheids verhoging of moet ik dan nog die 50 euro kosten betalen voor een upload verhoging?" "Ja" was het antwoord.
"En als ik ipv de 2M/512KB abbo een wide open wil hebben?" "Ja, dan moet je ook die 50 euro betalen" was het antwoord!
Das toch belachelijk? Je kan tegenwoordig zo overstappen naar een andere ISP zonder opstart kosten (acties genoeg), maar bij telebyte niet. Dan moet je als bestaande klant gewoon die 50 euro dokken voor een upgrade.
Dan gaan ze zodrekt wel lekker 780 euro per jaar mislopen als ik overgestapt ben door hun stugheid en valse beloftes sinds september (zie andere posts hierover)
.
Ik vroeg "In juli loopt het contract met mijn abbo af, krijg ik dan een snelheids verhoging of moet ik dan nog die 50 euro kosten betalen voor een upload verhoging?" "Ja" was het antwoord.
"En als ik ipv de 2M/512KB abbo een wide open wil hebben?" "Ja, dan moet je ook die 50 euro betalen" was het antwoord!
Das toch belachelijk? Je kan tegenwoordig zo overstappen naar een andere ISP zonder opstart kosten (acties genoeg), maar bij telebyte niet. Dan moet je als bestaande klant gewoon die 50 euro dokken voor een upgrade.
Dan gaan ze zodrekt wel lekker 780 euro per jaar mislopen als ik overgestapt ben door hun stugheid en valse beloftes sinds september (zie andere posts hierover)
Dronepower
Verwijderd
Die dubbele uploadsnelheid krijg niet gelijk, zeker niet als je je huidige ADSL modem blijft gebruiken want meeste ADSL modems (Alcatel SpeedTouch, E-Tech, SMC, Siemens etc. etc.) kunnen alleen tot 864kbps upstream.admiral schreef op 17 maart 2004 @ 11:00:
Hmz bummerVerwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 21:44:
[...]
Die dubbele uploadsnelheid krijg niet gelijk, zeker niet als je je huidige ADSL modem blijft gebruiken want meeste ADSL modems (Alcatel SpeedTouch, E-Tech, SMC, Siemens etc. etc.) kunnen alleen tot 864kbps upstream.
Ik dacht trouwens dat m'n isdn e-tech wel 1mbit upload had, niet dus. Welk modem is dan aan te bevelen eigenlijk?
Verwijderd
Zijn bij anderen de binaries op newsbin.telebyte.nl ook nog incompleet of ligt het aan mij? Ik heb nog geen groot bestand gevonden dat compleet is.
Verwijderd
Hey nog even een vraagje..
Ik lees in verschillende topics (ook bijv demon) dat mensen last hebben van verbindingen die steeds uitvallen om de 10 min enzo en dat je steeds modem moet resetten.
Ik begrijp dat dit bij telebyte ook een tijdje is geweest? Had iedereen dit ? Hoe lang duurde dit? Is dit nu opgelost?
Ik zou namelijk niet graag 65 euro betalen voor een verbinding die er steeds uitvalt
Ik lees in verschillende topics (ook bijv demon) dat mensen last hebben van verbindingen die steeds uitvallen om de 10 min enzo en dat je steeds modem moet resetten.
Ik begrijp dat dit bij telebyte ook een tijdje is geweest? Had iedereen dit ? Hoe lang duurde dit? Is dit nu opgelost?
Ik zou namelijk niet graag 65 euro betalen voor een verbinding die er steeds uitvalt
Verwijderd
Hier hetzelfde, dus het ligt niet aan jou. Zo'n 95% van de bestanden op de test newsbin zijn nog incompleetVerwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 01:15:
Zijn bij anderen de binaries op newsbin.telebyte.nl ook nog incompleet of ligt het aan mij? Ik heb nog geen groot bestand gevonden dat compleet is.

Verwijderd
allen op dk.binear.film zijn de files redelijk compleet
ik snap niet dat de ander nog niet complete zijn naar een week
zou toch eigenlijk wel moeten zijn
maar ja we wachten maar weer even
ik snap niet dat de ander nog niet complete zijn naar een week
zou toch eigenlijk wel moeten zijn
maar ja we wachten maar weer even
Geen problemen meer hoor. Was inderdaad een tijdje buggy. Maar na dat tijdje en na het disablen van de firewall in de nieuwe firmware geen enkele disc meer gehad.Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 01:33:
Hey nog even een vraagje..
Verwijderd
de newsgroupen zijn nog steeds incomplete zou toch eigenlijk niet meer kunnnen
of ligt het aan mijn
de enigste is alt.binaries.dk
of zijn er andere die nog redelijk complete zijn ??
of ligt het aan mijn
de enigste is alt.binaries.dk
of zijn er andere die nog redelijk complete zijn ??
Verwijderd
Admiral, doet de router functie het nog wel als je de firewall uitzet, inclusief port forwards? En heb je dan weer een software firewall nodig?admiral schreef op 20 maart 2004 @ 17:14:
[...]
Geen problemen meer hoor. Was inderdaad een tijdje buggy. Maar na dat tijdje en na het disablen van de firewall in de nieuwe firmware geen enkele disc meer gehad.
Ja hoor. En of je een software firewall nodig hebt, hangt ervan af of je dat wil. Ik heb nu gewoon de firewall uit en een aantal poorten doorgemaptVerwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 19:44:
[...]
Admiral, doet de router functie het nog wel als je de firewall uitzet, inclusief port forwards? En heb je dan weer een software firewall nodig?
[ Voor 21% gewijzigd door admiral866 op 22-03-2004 22:39 ]
Sinds gister ligt mijn aanvraag voor telebyte ook bij hun op de mat. Hopelijk dat ze het idd binnen 4 weken kunnen doorvoeren. Dan ben ik eindelijk van die rotte chello af met hun datalimiet.
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
Dan heb je waarschijnlijk wel erg veel mazzelGAEvakYD schreef op 23 maart 2004 @ 08:34:
Sinds gister ligt mijn aanvraag voor telebyte ook bij hun op de mat. Hopelijk dat ze het idd binnen 4 weken kunnen doorvoeren. Dan ben ik eindelijk van die rotte chello af met hun datalimiet.
Mijn aanvraag is in februari gedaan en ze kunnen pas medio mei uitleveren. Dit ivm een noodzakelijke upgrade van de centrale.
Dus, wacht nog maar heel even met het opzeggen van Chello.
BTW: Bel ze maar voor de zekerheid of ze je aanvraag wel hebben ontvangen. Verwacht maar niet dat je ook maar een bevestiging per email zult ontvangen van hun. Communicatie peil staat ver onder de 0-grens.
Er staat op de website dat je 50MB homepage ruimte krijgt, maar ik vind nergens, waar ik kan inloggen en dergelijke...
Weet iemand hier meer van, waar ik kan inloggen: FTP, web?
[edit]
Opgelost. Stond al ergens, slecht gelezen....
moet maar meer gaan slapen
ftp://www.telebyte.nl
[edit2]
[edit]
Opgelost. Stond al ergens, slecht gelezen....

[edit2]
Deze directory is er niet... moet ik nu gewoon telebyte bellen? :]Deze dienen geplaatst te worden in de directory cgi-bin binnen uw Telebyte homepage-directory
[ Voor 50% gewijzigd door Tha_TE op 23-03-2004 11:56 ]
Probeer je het wel met een ftp client en niet gewoon met internet explorer? IE wil nog wel eens buggen met ftp.Tha_TE schreef op 23 maart 2004 @ 11:22:
Er staat op de website dat je 50MB homepage ruimte krijgt, maar ik vind nergens, waar ik kan inloggen en dergelijke...
[edit]
Opgelost. Stond al ergens, slecht gelezen....moet maar meer gaan slapen
[edit2]
[...]
Deze directory is er niet... moet ik nu gewoon telebyte bellen? :]
Ik bedoelde dat de cgi-bin directory er niet is, en ik gebruik een ftp client.johnnyv.nl schreef op 23 maart 2004 @ 12:00:
[...]
Probeer je het wel met een ftp client en niet gewoon met internet explorer? IE wil nog wel eens buggen met ftp.
Ze gaan wel het een en ander veranderen aan de newsserver :
De volgende verbeteringen worden nog doorgevoerd.
1. Nieuwsserver gaat 10 verbindingen per telebyte klant geven.
2. Nieuwsserver hangt aan 100 mbit, dit wordt 1000 mbit, zowel updates (kompleetheid) als download (nieuwsleessnelheid) zal dan verbeteren.
van bbmuiden.com
De volgende verbeteringen worden nog doorgevoerd.
1. Nieuwsserver gaat 10 verbindingen per telebyte klant geven.
2. Nieuwsserver hangt aan 100 mbit, dit wordt 1000 mbit, zowel updates (kompleetheid) als download (nieuwsleessnelheid) zal dan verbeteren.
van bbmuiden.com
nou, hebben jullie ook zo'n last van een trage verbinding?
Ik kom bij speedtest niet hoger dan 100kb/sec download. Soms zelfs maar 12kb/sec upload rond de 10 ofzo, ook vaak 3.
Ik kom bij speedtest niet hoger dan 100kb/sec download. Soms zelfs maar 12kb/sec upload rond de 10 ofzo, ook vaak 3.
[ Voor 5% gewijzigd door admiral866 op 04-04-2004 17:31 ]
Dit topic is gesloten.