Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Dat is iig niet zo.deepbass909 schreef op 13 januari 2003 @ 00:12:
Ik heb een abo bij HCC net (HCCnet lite)
Kan het zijn dat HCCnet lokale ftp servers blokt? is er dan iets in te stellen zodat het wel werkt???
Kan je wat meer info je het OS, het programma ed posten?
Ik draai win98se op de ftp server, met GuildFTPd 0.999.6 als ftp server. Via mijn interne netwerk werkt het perfect, maar ik krijf geen verbinding op mijn externe ip...Heineken schreef op 13 January 2003 @ 00:20:
[...]
Dat is iig niet zo.
Kan je wat meer info je het OS, het programma ed posten?
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Welke poorten heb je geforward ?
Voor ftp is dit namelijk standaard 20 & 21.
Probeer anders ook ff Bullet Proof ftp server, ik weet zeker dat die namelijk werkt achter die alcatel. (of proftpd onder linux)
Voor ftp is dit namelijk standaard 20 & 21.
Probeer anders ook ff Bullet Proof ftp server, ik weet zeker dat die namelijk werkt achter die alcatel. (of proftpd onder linux)
je kunt niet zelf connecten met die FTP als hij online is ( via extern IP) dit moet je iemand anders op het internet laten doen. Als het dan niet lukt heb je toch iets fout gedaan met je portmaps. Ik heb precies dezelfde situatie en bij mij werkt het perfect. Maar nogmaals dit kun je niet zelf testen.
No worries m8
Ik gebruik op het moment geen firewall, en heb iemand van buiten laten proberen om in te loggen, en het werkt dus niet.
Ik ga vanavond Bullet Proof FTP even proberen, misschien dat die het wel wil...
Ik ga vanavond Bullet Proof FTP even proberen, misschien dat die het wel wil...
Verwijderd
Heb je bij de NAPT instellingen de poorten 20 & 21 gemapt naar het lokale adres van je FTP-Server. Trouwens FYI de alcatel-modem heeft een ingebouwde firewall. (Deze staat trouwens vrij open!)
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2003 19:00 . Reden: zin was niet af :) ]
Poorten en Speedtouch 510 Router
[rml][ Alcatel 510] Eigen :80 server?[/rml]
FTP-server + Thomson 510 ADSL-modem bij XS4ALL
etc
Oftewel: Hier is veel over te vinden
[rml][ Alcatel 510] Eigen :80 server?[/rml]
FTP-server + Thomson 510 ADSL-modem bij XS4ALL
etc
Oftewel: Hier is veel over te vinden
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()