FTP-server + Thomson 510 ADSL-modem bij XS4ALL

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-04 13:59

S913

Abusus non tollit usum

Topicstarter
Ik wil een FTP-servertje draaien op mijn PC, maar heb het volgende probleem:

Ik heb een modem (Thomson 510 ethernet adsl modem), ik heb een router (U.S. Robotics 8000) en daarachter een PC met een FTP-servertje (Serv-U). Deze FTP-server werkt perfect via mijn interne netwerk.

Probeer ik echter via internet deze server te benaderen dan kom ik er niet. Het lijkt erop dat ik niet voorbij mijn modem kom, want als ik probeer aan te loggen krijg je het volgende te zien:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Connecting to FTP
Connected to ****.xs4all.nl Port 21
220 Inactivity timer = 120 seconds. Use 'site idle <secs>' to change.
USER ****
331 SpeedTouch (<MAC-adres v/d modem>) User '****' OK.  Password required.
PASS (hidden)
530 Permission denied
Connection failed

Imho probeert mijn FTP programma dus met userid/password van de FTP-server aan te loggen aan poort 21 van de ADSL modem!? |:( Nou is er wel e.e.a. aan te passen op het modem wat betreft NA(P)T, DHCP en Static Routing, maar daar heb ik ook allerlei instellingen geprobeerd (zonder resultaat). Op de router heb ik netjes port-forwarding open staan voor poorten 20 en 21 die verwijzen naar het interne IP-adres van de PC waar de FTP-server op draait. Zowel het modem als de router zijn DHCP-server.

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

er staat toch duidelijk permision denied .......
zal ergens aan je user rights/paswords bla bla liggen vermoed ik :?

[ Voor 4% gewijzigd door Fish op 22-12-2002 01:08 ]

Iperf

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Topicstarter
Zoals ik al aan gaf werkt het aanloggen over mijn interne netwerk wel, dus dat kan het niet zijn ...

Even ter extra info: Ik heb ook de router er tussen uitgehaald, dus de PC met FTP-server direct achter het modem en toen ook hetzelfde probleem. Probleem lijkt dus te zitten in de routing via/in het modem?

Maja, morgen maar weer verder .... :O

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Verwijderd

wel van buiten af inloggen he, dus ziet zelf doen, dat werkt niet

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Aan de melding te zien log je gewoon in op de interne ftp server van de modem.
Deze modem (en de oudere alcatel) hebben dat, zodat je config files kan uploaden.

Maar je zegt dat poort 20 en 21 geforward heb, maar dat heb je dus op de router gedaan. :)
Dit moet ook nog op de modem gebeuren, want je werkt met NAT over NAT (zoiezo klote), het handigste is nu als je in de modem je router als def-server aangeeft. Dan worden namelijk alle poorten automatisch geforward naar je router. :)

Maar ik zou dit ehm ... wel een beetje snel doen, zeker als je geen wachtwoord erop heb staan dan zou iemand zo al je configfiles kunnen weggooien.

• Xandrios
  • Laatst online: 20:08
[Airwolf] schreef op 22 December 2002 @ 09:27:

Maar ik zou dit ehm ... wel een beetje snel doen, zeker als je geen wachtwoord erop heb staan dan zou iemand zo al je configfiles kunnen weggooien.

* Checket IP*
* Start FTP client, logged in*
* typed: DELE *.* [Enter]*

;)

Inderdaad, je logged nu in op je modem. Beetje vreemd dat dat ook vanaf het internet kan btw. 't zou beter zijn als dat alleen vanaf het LAN mogelijk zou zijn, maarja.
Je zult dus de poorten moeten forwarden in het modem/router. Maar aangezien je ook nog een gewone router hebt, zu je deze mischien ook op bridge mode kunnen zetten, en dan alleen in de losse router NAT draaien.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

daarnaast ku je ook nog onder Domains->"Domain"->settins->ip acces. de beriekbaarheid dichtknijpen.

als je dat gedaan hebt kun je 200000 goeie accounts hebben . maar die worden vanzelf wel denied.

[ Voor 9% gewijzigd door Fish op 22-12-2002 13:36 ]

Iperf

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Topicstarter
Effe kort wat verder gekeken vandaag, maar het is zoals Mistered eerder al meldde. Ik bereikt m'n modem alleen maar als ik via mijn adsl verbinding een ftp sessie opzet met mijn ip-adres. Doe ik dit via een ouwe dial-up dan komt ie niet eens bij het modem. Dus voor de veiligheid van mijn modem hoef ik niet bang te zijn ... hoop ik ;)

[Airwolf]:
Ik heb op m'n modem ook een forward ingesteld van port 20 en 21, maar dat lijkt ook niet te helpen. Als je het over een def-server hebt, bedoel je dan dhcp-server? En heb jij ervaring met de Thomson hoe je dit moet doen? Heb al e.e.a. geprobeerd, maar dat resulteerde in een reset van mijn modem 8)7

Fish:
Waar kan ik die instellingen vinden? Windoos, router of modem?

~ H.P. Lovecraft

Verwijderd

Probeer eens een andere poort dan poort 21 te forwarden....

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
S913 schreef op 22 december 2002 @ 15:26:
Effe kort wat verder gekeken vandaag, maar het is zoals Mistered eerder al meldde. Ik bereikt m'n modem alleen maar als ik via mijn adsl verbinding een ftp sessie opzet met mijn ip-adres. Doe ik dit via een ouwe dial-up dan komt ie niet eens bij het modem. Dus voor de veiligheid van mijn modem hoef ik niet bang te zijn ... hoop ik ;)
Ok, dan maakt het niet uit. :)
[Airwolf]:
Ik heb op m'n modem ook een forward ingesteld van port 20 en 21, maar dat lijkt ook niet te helpen. Als je het over een def-server hebt, bedoel je dan dhcp-server? En heb jij ervaring met de Thomson hoe je dit moet doen? Heb al e.e.a. geprobeerd, maar dat resulteerde in een reset van mijn modem 8)7
Nee def-server is een instelling.
Je zegt dan bijvoorbeeld defserver=10.0.0.150 (als dit het ip is van je router)
Of dit ook werkt bij de Alcatel 510 heb ik geen idee van, maar ik gok van wel.

Als je dit heb gedaan dan worden alle poorten standaard geforward naar je router.
Maar waar heb je die poort 20 & 21 nu naartoe geforward dan ?
Dit moet je dus naar het ip van je router doen. :)

Suc6

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

S913 schreef op 22 december 2002 @ 15:26:

[Airwolf]:

Fish:
Waar kan ik die instellingen vinden? Windoos, router of modem?
in serv-u

Iperf

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Topicstarter
[Airwolf]
Zal weer wat verder kloten met het modem, er staat nl. wel iets over een server. Momenteel heb ik de poorten 20 en 21 geforward naar het IP-adres van mijn router, maar dat helpt dus niet.

fish
Ah, misschien ook handig om naar te kijken ;) ! Thanks!

Sowieso thanks voor jullie reacties/hulp! _/-\o_

Update 11:30
Heb zoals [Airwolf] voorstelde, op mijn modem def-server doorgerout naar 10.0.0.150, op mijn router poorten 20 en 21 via de "Virtual server" van de router doorgezet naar het interne (statische) IP-adres van de PC waar Serv-U op draait, maar bij het aanloggen aan de FTP-server komt hij niet verder dan "Connecting to FTP-server" en timed daarna heel snel uit. Tevens zoals Fish aangaf in Ser-U gekeken of ik daar misschien e.e.a. blockte, maar dat was het ook niet |:(

Enige waar ik nu nog mee loop te kloten is de instelling van de router, op de router moet je instellen wat je hebt: Static IP, dynamic IP, PPTP, PPoA etc etc. en eigenlijk werkt internetten alleen bij dynamic IP ... misschien dat ik daar nog iets fout doe ... To be continued!

Update 22:31
Nou hij doet het hoor :*) ... heb in Serv-U onder Domains -> "Domain" het veld "Domain IP Address" leeg gemaakt en opeens doet ie uit. Stond eerst 127.0.0.1 en dacht dat ik er later het IP-adres van de PC waar de server draait in had gezet .. Dus of een typo met dat laatste IP-adres of het leegmaken van dat veld was de oplossing :) Ben nu te blij dat hij werkt dat ik niet nog een keer ga kloten met die IP-adressen ;)

Thanks [Airwolf] en fish voor de hulp :Y) !

[ Voor 75% gewijzigd door S913 op 23-12-2002 22:35 . Reden: Zie "Update" ]

~ H.P. Lovecraft

Pagina: 1