Ik wil een FTP-servertje draaien op mijn PC, maar heb het volgende probleem:
Ik heb een modem (Thomson 510 ethernet adsl modem), ik heb een router (U.S. Robotics 8000) en daarachter een PC met een FTP-servertje (Serv-U). Deze FTP-server werkt perfect via mijn interne netwerk.
Probeer ik echter via internet deze server te benaderen dan kom ik er niet. Het lijkt erop dat ik niet voorbij mijn modem kom, want als ik probeer aan te loggen krijg je het volgende te zien:
Imho probeert mijn FTP programma dus met userid/password van de FTP-server aan te loggen aan poort 21 van de ADSL modem!?
Nou is er wel e.e.a. aan te passen op het modem wat betreft NA(P)T, DHCP en Static Routing, maar daar heb ik ook allerlei instellingen geprobeerd (zonder resultaat). Op de router heb ik netjes port-forwarding open staan voor poorten 20 en 21 die verwijzen naar het interne IP-adres van de PC waar de FTP-server op draait. Zowel het modem als de router zijn DHCP-server.
Ik heb een modem (Thomson 510 ethernet adsl modem), ik heb een router (U.S. Robotics 8000) en daarachter een PC met een FTP-servertje (Serv-U). Deze FTP-server werkt perfect via mijn interne netwerk.
Probeer ik echter via internet deze server te benaderen dan kom ik er niet. Het lijkt erop dat ik niet voorbij mijn modem kom, want als ik probeer aan te loggen krijg je het volgende te zien:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Connecting to FTP Connected to ****.xs4all.nl Port 21 220 Inactivity timer = 120 seconds. Use 'site idle <secs>' to change. USER **** 331 SpeedTouch (<MAC-adres v/d modem>) User '****' OK. Password required. PASS (hidden) 530 Permission denied Connection failed |
Imho probeert mijn FTP programma dus met userid/password van de FTP-server aan te loggen aan poort 21 van de ADSL modem!?
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft