Poorten en Speedtouch 510 Router

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

• ygma!l
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-05 11:51
Ik heb een chat progie dat voorheen met de gewone modem goed werkte. Nu met deze ADSL router werkt het niet meer. Ik heb al geprobeer om de poort van het progie open te zetten. Dit lukte me wel alleen werkt het progie dan nog niet. Hij geeft dan de volgende error:*Connection is aborted due to timeout or other failure* Gevolgd door deze error: *The attempt to connect timed out*. Als ik de poort niet los zet krijg ik deze error: *Connection is forcefully rejected.* Weet iemand een oplossing??

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Over welk chat programma heb je het en welke poorten gebruikt dit ?

En je heb wel een save gedaan na het forwarden van die poorten ?

• ygma!l
Ja, ik heb save gedaan, het gaat om een eigen gemaakt chat programma dat gebruik maakt van poor 21344.

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-07 22:21

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

code:
1
2
3
4
5
Protocol:tcp 
Inside IP:10.0.0.150 (< ip van machine waar die prog op draait.)
Inside Port:21344 
Outside IP:0.0.0.0 (< jouw buiten ip, die je van provider hebt gekregen) 
Outside Port:21344

Dan save, en save all.

Daarna kijken of die poort op listen staat.
Staat hij dat niet, selecteer hem en apply.
Dan zou hij wel op listen moeten staan.
Werkt dus niet als het closed is.
Tijdens instellen poort forwarden, progje uit.

• ygma!l
De 'STATE' blijft bij mij op none staan, ook al probeer ik het om hem te selecteren en dan op apply te klikken, dat helpt niet. En wat bedoel je precies met poort forwarden?

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-07 22:21

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

ygma!l schreef op 16 December 2002 @ 18:50:
De 'STATE' blijft bij mij op none staan, ook al probeer ik het om hem te selecteren en dan op apply te klikken, dat helpt niet. En wat bedoel je precies met poort forwarden?
Met port forwarden bedoel ik. wat er tussen de code tag staat.
Dat is de poort van buiten je router forwarden naar de poort van je pc. En weer terug.
Op zijn eenvoudigst gezegd.

En tijdens het instellen, moet je die progje even uitzetten, mijn ervaring is dat als je die aanhoud de boel beetje verpest.

[ Voor 3% gewijzigd door Vae Victis op 16-12-2002 19:14 ]

• ygma!l
Ok, dit heb ik gedaan, hij staat op listen en heb alles ingevuld. Toen heb ik het progie opgestart maar bleef doodleuk dezelfde foutmeldingen krijgen die ik hierboven al beschreven heb. :-(

Verwijderd

ik heb dat probleem ook gehad, heb de zelfde modem en ook het zelfde probleem, het proggie was geschreven door een vriend van mij, we hebben toen bij mij ook van alles zitten proberen met portforwarding e.d.
maar uiteindelijk bleek dat er wat fout zat in het proggie zelf, misschien dat je daar eens zou moeten gaan zoeken

greetz Morpheus1982

• ygma!l
Ik heb het progie al geprobeerd over het lokale netwerk en dat gaat wel goed.

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik denk toch dat er een fout zit in het chat programma zelf en de werking met NAT samen.
Maar wat voor soort chat programma is het ?

Connect het met een irc server ?
Of host het een servertje ?
Is het een soort IM ?

• ygma!l
Het is een chat progie dat werkt met een client en server socket. De client om te zenden en de server om te ontvangen. Hij wil wel ontvangen op de server, maar niet zenden met de client, zie mijn eerste post voor meer info.

Verwijderd

ik denk dat, net als wat Airwolf zegt, dat je proggie beetje ruzie heeft met je NAT
een andere oorzaak zou ik niet weten
ik heb er alleen geen oplossing voor, zou aan die vriend van mij moeten vragen wat hij veranderd heeft, maar dat proggie werkte met P2P, dus ik weet niet of hij het zal weten...

greetz Morpheus1982

• ygma!l
Is er iemand die dan weet hoe ik dit moet oplossen binnen het programma of is er iemand die weet waar het dan e.v.t. anders aan ligt?? Please help me!

• Xandrios
  • Laatst online: 20:08
Verwijderd schreef op 16 December 2002 @ 20:41:
ik heb dat probleem ook gehad, heb de zelfde modem en ook het zelfde probleem, het proggie was geschreven door een vriend van mij, we hebben toen bij mij ook van alles zitten proberen met portforwarding e.d.
maar uiteindelijk bleek dat er wat fout zat in het proggie zelf, misschien dat je daar eens zou moeten gaan zoeken

greetz Morpheus1982

Groeten onder elke post is niet nodig :)
ygma!l schreef op 17 December 2002 @ 17:44:
Is er iemand die dan weet hoe ik dit moet oplossen binnen het programma of is er iemand die weet waar het dan e.v.t. anders aan ligt?? Please help me!
Zelfgemaakt = info vragen bij de maker. Meer dan portforwarding kunnen we je niet mee helpen. (En dat werkte blijkbaar dus niet...)

Succes !
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.