Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopend...
Meet ff met een multimeter welke contacten er open en gesloten zijn in zowel de turbo aan als uit stand.. Dan maak ik wel ff een schema.
anders leg je eens uit wat een turboswitch is
Verwijderd
heb jij het 486 tijdperk niet meegemaakt? daar zat er altijd eentje op. volgens mij is dat gewoon een maak-kontact aangesloten op het mobo. wat ie precies doet weet ik niet
Toch wel basic-tweaker kennis IMHO...
Of ben jij 1337 en ben je begonnen met een AMD AthlonXP 2200+?
Ik heb 'm ooit doorgemeten, maar ben nu dus niet in het bezit van een multimeter 
Er zitten op de rechtse 3 pinnetjes nog de originele draadjes aangesloten en als ik het goed herinner (maar hoopte dat iemand het hier zeker wist eigelik) switcht ie tussen midden/boven-pinnetjes en midden/onder-pinnetjes....
Er zitten op de rechtse 3 pinnetjes nog de originele draadjes aangesloten en als ik het goed herinner (maar hoopte dat iemand het hier zeker wist eigelik) switcht ie tussen midden/boven-pinnetjes en midden/onder-pinnetjes....
Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopend...
Is dei turbo switch knop niet een gewone schakelaar, maar als je ze zpeciaal aansluit dat het dan zon knop word( zodra je hem bijvoorbeeld gebruikt een turbo te starten ), volgens mij kun je hem ook gewoon voor aan uit gebruiken..
EDIT
Als het net zo werkt als een gewone schakelaar is het vrij makkelijk, je kunt hier dan 2 apparten op aansluiten, de twee binnenste pinnetjes gaan naar het apparaat toe en aan een van de twee pinnetje die ernast zit bevestig je de plus draad die van de molex afkomt, dan is hij in 1 stand aan op 12 volt, bevestig je aan de andere kant de 5 volt, loopt hij dan op 5 volt ipv uit te gaan ( als je er niks op aansluit) hoe je 7 volt krijgt weet ik dus effe neit meer met 5 en 12 is het vrij simpel.
als je 7 volt wil hebben moet je volgens mij een 5 en 12 volt lijn met elkaar verbinden en dan aansluiten op de schakelaar ( als ingang )
Oh en als een turbo switch wat anders is, koop dan gewoon een schakelaartje voor 1 euro
EDIT
Als het net zo werkt als een gewone schakelaar is het vrij makkelijk, je kunt hier dan 2 apparten op aansluiten, de twee binnenste pinnetjes gaan naar het apparaat toe en aan een van de twee pinnetje die ernast zit bevestig je de plus draad die van de molex afkomt, dan is hij in 1 stand aan op 12 volt, bevestig je aan de andere kant de 5 volt, loopt hij dan op 5 volt ipv uit te gaan ( als je er niks op aansluit) hoe je 7 volt krijgt weet ik dus effe neit meer met 5 en 12 is het vrij simpel.
als je 7 volt wil hebben moet je volgens mij een 5 en 12 volt lijn met elkaar verbinden en dan aansluiten op de schakelaar ( als ingang )
Oh en als een turbo switch wat anders is, koop dan gewoon een schakelaartje voor 1 euro
[ Voor 103% gewijzigd door BasvanS op 12-01-2003 18:43 ]
Hmmz dus die 'Turbo switch' is dus gewoon een 2-standen schakelaar? Daar kan je wel een 12-7 volt schakeling mee maken, maar ik zou het je niet aanraden. Er staat dan namelijk altijd 12V over je fan. Dat doet hem niks, maar mocht je een beetje gaan knoeien met je fans en je doet wat fout, heb je ineens 12V op je donder. Uitkijken dus...
Use the Search Luke...
Verwijderd
12V op je donder net of je daar iets van voelt, als het kan met die turbo switch, gewoon doen. je hoeft echt niet bang te zijn voor 12 volt hoorSilentpuma schreef op 13 January 2003 @ 12:05:
Hmmz dus die 'Turbo switch' is dus gewoon een 2-standen schakelaar? Daar kan je wel een 12-7 volt schakeling mee maken, maar ik zou het je niet aanraden. Er staat dan namelijk altijd 12V over je fan. Dat doet hem niks, maar mocht je een beetje gaan knoeien met je fans en je doet wat fout, heb je ineens 12V op je donder. Uitkijken dus...
[afbeelding]
Dit heb ik ook gedaan! Ik heb dan een andere switch gebruikt, maar ook eentje met dezelfde mogelijkheden:

En je kan er ook een LEDje bijzetten, zodat je kan zien of de fans op 7 of op 12 volt staan, dan moet je de boel zo schakelen (al denk ik niet dat jouw schakelaar zoveel aansluiting heeft):

suc6 ermee, ik heb het maar op 1 fan geschakelt (de voedingsfan
) maar je kan de fan natuurlijk parallel zetten aan een andere fan.

En je kan er ook een LEDje bijzetten, zodat je kan zien of de fans op 7 of op 12 volt staan, dan moet je de boel zo schakelen (al denk ik niet dat jouw schakelaar zoveel aansluiting heeft):

suc6 ermee, ik heb het maar op 1 fan geschakelt (de voedingsfan
Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.
Hey, beter geen 12V dan wel, toch? Safety first!!! Dat hoor jij toch te weten...Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 21:53:
[...]
12V op je donder net of je daar iets van voelt, als het kan met die turbo switch, gewoon doen. je hoeft echt niet bang te zijn voor 12 volt hoor
En als het daar niet voor is, dan wel mocht je aant knoeien zijn en het valt perongeluk op je mobo oid. Moet je weer consumeren.. Tis allemaal mogelijk, dus zeg niet dat het niet zo is..
Use the Search Luke...
Samen staan we sterk!
lolSilentpuma schreef op 14 January 2003 @ 15:42:
[...]
Hey, beter geen 12V dan wel, toch? Safety first!!! Dat hoor jij toch te weten...
En als het daar niet voor is, dan wel mocht je aant knoeien zijn en het valt perongeluk op je mobo oid. Moet je weer consumeren.. Tis allemaal mogelijk, dus zeg niet dat het niet zo is..
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Verwijderd
Als je van 230 Volt al bijna niks voelt, (schrikdraad voel je nog meer) Dan stelt 12V al helemaal niks voor. Hoe zit dat eigenlijk met die schakeling van 5V en 12V aan elkaar???? Draait de van dan op 7 volt???Silentpuma schreef op 14 januari 2003 @ 15:42:
[...]
Hey, beter geen 12V dan wel, toch? Safety first!!! Dat hoor jij toch te weten...
Verwijderd
@ Erik o: Volgens mij krijg je dan idd 7 volt. Maar was de powerconnector van de fdd ook niet 7 volt. (correct me if i'm wrong
)
Pagina: 1