stabielere spanning

Pagina: 1
Acties:

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik had een keer een site gevonden waar ze heatsinks op mobo chips hadden geplakt om stabielere spanning te krijgen. Helaas kan ik deze site niet meer vinden. Niet met google en niet met de GoT search. Het kan natuurlijk dat ik op de verkeerde termen loop te zoeken. Dat heb ik namelijk zo vaak. |:(

Dus weet iemand deze site nog?

Verwijderd

euhm
Dat lijkt me nog al onlogisch wat je zegt
De spanning wordt nl geregelt door je psu en niet je mobo.

Verwijderd

nee dat klopt niet
kijk maar eens naast je socked daar zitten kleine 4 kante chipies als je die inderdaat gaat koelen ( en je ebt dan al een voltmod gedaan: dan woord er meer watt gevraagt dus worden ze af en toe wat instabiel ) worden ze stabieler

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

uuhm nee, maar ik weet wel wat je bedoelt. je moet (alleen nuttig als je Vcore boven de 2,000v zit) op de voltage regulators (die 6 zwarte transistortjes bij je socket) een paar (kleine) heatsinkjes gooien. ze moet net groot genoeg zijn om door je casefans gekoelt te kunnen worden.
ook raad ik je aan (als je PCI-clock boven de 38mhz zit) op je north-bridge een grote (zeg SoA) heatsink te gooien (niet met lijm vastzetten, maar met bouten). dit moet toch echt afdoende zijn, als je tenminste een goede casetemp hebt (zeg ongeveer 5 graden boven omgevingstemperatuur) ;)

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:27

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Ehm... dat zijn geen regulators, dat zijn FET's die staan de schakelen voor de switched power supply. Ik snap de bedoeling wel om die eventueel te koelen maar daar haal je geen stabiliteit vandaan aangezien de hele schakeling zichzelf regelt door de uitgangsspanning te meten en terug te koppelen naar zichzelf.

Dan nog...
Als je daar de spanning stabiel maakt wil niet zeggen dat het dan over het hele bord stabiel is. Daar zorgen de vele condensatoren en elko's voor die verspreid over het bord zitten.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-02 08:08
Wat je het meest merkt is een instabiele vcore. Vooral op hoge snelheden en belastingen zoals overklokken. En als die heter worden worden ze minder nauwkeurig en de afwijking groter waardoor de uitgangsspanning meer rimpelt. Dit kan je alleen meten met een goede scoop dus laat je multimeter maar liggen :) Een instabiele +5 kan je een beetje merken op geluidskaarten maar verder merk je niet veel.

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Sinclair schreef op 12 januari 2003 @ 17:58:
Ehm... dat zijn geen regulators, dat zijn FET's die staan de schakelen voor de switched power supply. Ik snap de bedoeling wel om die eventueel te koelen maar daar haal je geen stabiliteit vandaan aangezien de hele schakeling zichzelf regelt door de uitgangsspanning te meten en terug te koppelen naar zichzelf.

Dan nog...
Als je daar de spanning stabiel maakt wil niet zeggen dat het dan over het hele bord stabiel is. Daar zorgen de vele condensatoren en elko's voor die verspreid over het bord zitten.
hielp bij mij wel :/

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Verwijderd

bij de p`1 mobo`s zaten die heatsinks er standaart er al op.
Pagina: 1