misschien goed eens een poging te wagen wat gevoelsmatig het probleem vormt rond dit soort 3D-topics.
ik geloof dat bepaalde mensen hooguit de sfeer hier uit persoonlijke gronden proberen te verzieken, losstaand van juist de wel oprechte betrokkenheid van mensen bij hun vormgeving.
Ik zou persoonlijk veel en goede 3D-topics toejuichen, maar ik kan begrijpen dat op de huidige methode er eigenlijk een 'probleem' is.
1. het 'niveau', eerlijk gezegd is het niveau van het 3D werk dat op GoT geplaatst word niet hoog te noemen, en redelijk vaak ontbreekt ook de drive om elkaar 'op te jutten'.
waar is de onderlinge begeleiding, waar motiveert men elkaar het beter te doen, en waar wordt essentiele hulp geboden?
2. het sociale gedrag. zoals de topics nu verlopen is het eerder een 'sociale samenkomst (en ja ik weet dat de engelse term daarvoor 'gathering' is), de 3D topics zijn voornamelijk post-hier-je-werk-en-ontvang-een-schouderklopje.
Wat ik (en mogelijk velen) mis aan dit soort topics is waar het verder gaat dan juist die 'sociale talk'
Het punt van discussie wmb is dus niet enkel het ene slotje op dat topic, maar eerder de positie van 3D in W&G algemeen, wat verwachten de enthousiaste 3D-gebruikers?
Qua offtopic mag er best het een-en-ander; zolang dat echter binnen het kader van een verder serieuse discussie is, of mogelijk het compleet idioot uitgelopen topic dat melig doorwaggelt (dat ik overigens al zeker driekwart jaar vind ontbrken, waar zijn de katriens' met hun 'help!'-vragen, de LOL-ML-ers toch)
Qua 3D is eerder het probleem dat dit een beetje matigjes blijft, ik heb ook sterk het idee dat mensen die zich snel ontwikkelen vervolgens ook geen behoefte voelen op W&G actief te blijven rondhangen in dit soort 'contest'-topics tussen een andere helft net begonnen gebruikers.
Nogmaals, ik probeer geen negatief ordeel te vellen, maar kritisch aan te geven, waar volgens mij de problemen liggen, het zou prettig zijn als juist 3D-ers geroepen voelen in te gaan op deze discussie erover (en niet te vervallen in moddergegooi)
[
Voor 3% gewijzigd door
RM-rf op 10-01-2003 22:45
]
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen