W&G Contest topix

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 622 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Even over dit soort acties :

[rml][ 3d] Contest v7 - Eten en drinken[/rml]

En dan Willem169, die heeft schijnbaar veel last van het gepost door ons.

Wat is zijn probleem eigenlijk?? niemand flamed, en er is geen off topic gelul.
Ik vind het erg jammer dat een mod zo gaat lopen zeuren

Ik bedoel, niemand heeft er last van, en het gaat toch goed zo??

Kan iemand mij vertellen WAAROM hij zich er zo mee bezig houdt??

Misshcien willem169 zelf wel.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:39
FragNeck schreef op 09 januari 2003 @ 20:58:
Even over dit soort acties :

[rml][ 3d] Contest v7 - Eten en drinken[/rml]

En dan Willem169, die heeft schijnbaar veel last van het gepost door ons.

Wat is zijn probleem eigenlijk?? niemand flamed, en er is geen off topic gelul.
Ik vind het erg jammer dat een mod zo gaat lopen zeuren

Ik bedoel, niemand heeft er last van, en het gaat toch goed zo??

Kan iemand mij vertellen WAAROM hij zich er zo mee bezig houdt??

Misshcien willem169 zelf wel.
Ik snapte het ook niet helemaal, ieder was happy en lekker bezig met 3D etc..
Goed sfeertje in dat topic.

Powered by KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:27

Arno

PF5A

willem169@tweakers.net ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Ja, maar ik wil hier eigenlijk met de REST van W&G over praten, en niet alleen over email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en waar blijft Traag@LA-meubel.nl? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Ga hier nou AUB geen onzin lopen praten allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 11:02

D2k

* D2k is geen W&G mod maar ik zal eens in dat topic gaan kijken

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

fragneck, jij verwoord het iets anders, maar het komt op het zelfde neer, iedereen is serieus en soms (gematigd) bezig lkkr te werken aan hen of haar 3d creaties, we houden een deel van de community boeiend, en dan post meneer Willem169 die dankzij iets te grote letters (en IETWAT te duidelijk niet mis te verstane woorden) duidelijk maakt dat hij een mod is en aangeeft dat het niet zo verder kan. Hij is vast heel liev ( :P )maar ik d8 dat we gewoon conform de regels bezig waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddtommie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 11:52
ik ben het met je eens FragNeck, er was niks aan de hand er werden veel wipjes gepost en alleen daar over gepraat;
iets anders kan zijn dat mensen veel wipjes posten (kheb er nu al 4 gepost ofzo) maar wel elke keer met significante veranderingen en dat was geloof ik de regel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Fragneck > tel eens het aantal TOTAAL onzinnige (hk-style) replies. Overigens komt deze opmerking door mij en mijn topicreport. Dus als je iemand wilt aanvallen moet je mij hebben.

[edit]
zal ff paar voorbeeldjes opsnorren, moment

[ Voor 15% gewijzigd door HunterPro op 09-01-2003 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

D2K ik ben geband in de channel #w&g, waarschijnlijk door me naam? Ik ben toen teruggegaan en heb om uitleg gevraagd maar kreeg toen een ipban? Kan iemand mij helderheid verschaffen over deze situatie? Dan weet ik namelijk waar ik aan toe ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:27

Arno

PF5A

FragNeck schreef op 09 January 2003 @ 21:04:
Ga hier nou AUB geen onzin lopen praten allemaal.
:Z

In zo'n geval moet je mailen, dus heef ik je zijn mailadres :Y)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Allochtoon schreef op 09 January 2003 @ 21:09:
D2K ik ben geband in de channel #w&g, waarschijnlijk door me naam? Ik ben toen teruggegaan en heb om uitleg gevraagd maar kreeg toen een ipban? Kan iemand mij helderheid verschaffen over deze situatie? Dan weet ik namelijk waar ik aan toe ben.
fixed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 15:02
|HunterPro| schreef op 09 januari 2003 @ 21:09:
Fragneck > tel eens het aantal TOTAAL onzinnige (hk-style) replies. Overigens komt deze opmerking door mij en mijn topicreport. Dus als je iemand wilt aanvallen moet je mij hebben.

[edit]
De ruime meerderheid van die replies vallen toch echt onder goedbedoelde feedback als je het mij vraagt.

Edit: en aan het begin van een contest moet men vermelden wie er mee doet, en probeeert men inspiratie van elkaar op te doen.
Is het meer offtopic dan SP* fora?

[ Voor 17% gewijzigd door Justice op 09-01-2003 21:13 ]

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Laatst online: 21:53

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

willem169 (dus niet Willem169) haalt gewoon alle bullshit weg, groot gelijk heeft hij! Ik kijk zeker een keer per jaar zo'n topic door om plaatjes te bekijken, maar ik zie meer gelul dat over niets gaat dan die plaatjes.

* Thijsmans roept: hurray voor willem169!

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

|HunterPro| schreef op 09 January 2003 @ 21:09:

[edit]

^^^

dit is de reden. voorbeeldjes te over hoor |HP|
zo'n contest thread is geen reden om een HK in W&G te beginnen.
jij ook al? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me heeft willem169 even op deze topic gewezen :)

Persoonlijk zie ik er ook niet veel verkeerds aan, maar laten we gewoon even op willem169's reactie wachten :)

edit:
crisis, ik zie nu pas dat ik niet het hele topic gelezen heb en dat er gelinkt wordt naar achteraan in het topic :o :p

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2003 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Prammenhanger schreef op 09 januari 2003 @ 21:11:
willem169 (dus niet Willem169) haalt gewoon alle bullshit weg, groot gelijk heeft hij! Ik kijk zeker een keer per jaar zo'n topic door om plaatjes te bekijken, maar ik zie meer gelul dat over niets gaat dan die plaatjes.

* FragNeck roept: hurray voor willem169!
WHO cares???
en ik heb JOU nog nooit gezien daar!

en btw, niemand heeft er toch LAST van???
dus als mensen iets tegen elkaar willen zeggen, over wat dan ook, met wat leuke opmerkingen, dan worden we meteen de grond in geboort, door iemand met een MOD complex...

Sad hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 January 2003 @ 21:12:
* HunterPro heeft willem169 even op deze topic gewezen :)

Persoonlijk zie ik er ook niet veel verkeerds aan, maar laten we gewoon even op willem169's reactie wachten :)
jij ook al? D2k ook al :+

irc owns ya :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FragNeck schreef op 09 January 2003 @ 21:13:
[...]

WHO cares???

dus als mensen iets tegen elkaar willen zeggen, over wat dan ook, met wat leuke opmerkingen, dan worden we meteen de grond in geboort, door iemand met een MOD complex...

Sad hoor

Hmzzz, eerlijk gezegd vind ik bovenstaande reactie veel meer sad :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

FragNeck schreef op 09 januari 2003 @ 21:13:
[...]

WHO cares???
Prammie zit al eeuwen in /13. Dat je hem niet tegenkomt is geen probleem toch?
Misschien post ie wel alleen zinnige dingen?
zie mijn vorige post
Sad hoor

hou je troll's bij je svp, voor ik mijn modcomplex tevoorschijn moet halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Verwijderd schreef op 09 January 2003 @ 21:14:

[...]

Hmzzz, eerlijk gezegd vind ik bovenstaande reactie veel meer sad :/
Ow ja? ik vind het nergens op slaan, dat iemand die vrijwel nooit in W&G komt, meteen zichzelf er mee begint te bemoeien.

edit: hm, ok, ik overdrijf weer eens...

maargoed, ff over het algemeen dan.

[ Voor 12% gewijzigd door FragNeck op 09-01-2003 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
FragNeck schreef op 09 januari 2003 @ 21:16:
[...]

Ow ja? ik vind het nergens op slaan, dat iemand die vrijwel nooit in W&G komt, meteen zichzelf er mee begint te bemoeien.
X-Q-Z me? Druk eens op Prammenhanger's naam, check z'n posthistory, z'n postcount en regdate. Spreekt voor zich denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
FragNeck schreef op 09 January 2003 @ 21:16:

http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/30425 != vrijwel nooit :)
Verder, houd je ajb een beetje in, dat kan de discussie alleen maar ten goede komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Euhm, hoe kom jij in hemelsnaam tot deze conclusie :?

Een conclusie die jij helemaal niet kunt maken cq staven. Sommige mensen noemen dat ook wel blaten, maar laat ik het wat netter houden.

Daarnaast geeft spreken over iemand met een MOD complex nou niet echt blijk van enig respect richting een persoon die erg veel van zijn vrije tijd steekt in het leuk houden voor iedereen.

Je bent erg dicht bij het sluiten van deze topic in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
[...]

over het algemeen ?????

het gaat tussen Prammenhanger, jou, mij en willem169, waar zie jij daar in het algemeen géén W&G regulars :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
ik weet het, en ik neem m'n laatste woorden terug.

Maar even over het ene topic uit mijn eerste post..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

[...]

Prammenhanger komt wel degelijk vaak in W&G, maar dat moet in dit geval niet uitmaken. Dit draadje staat in LA, dus iedereen moet kunnen reageren.

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

[...]

zullen we der maar een fles wijn opzetten?
Prammenhanger
Webdesign & Graphics 1418
Jij
Webdesign & Graphics 641

mjah tot nu toe zie ik vrijwel alleen devschuurs hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddtommie
ik keek laatst het trein-project-topic door, kwam ook ONWIJS veel gelul tegen, maar als je echt met het topic meedoet vind je dat helemaal niet erg want dan gaat het je niet ALLEEN maar om de plaatjes...

ik kan me voorstellen dat andere mensen bij de contest-topics alleen maar leuke plaatjes willen zien maar de mensen die ze aan het maken zijn willen er graag een beetje over lullen, is dat teveel gevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laten we nu weer ontopic gaan a.u.b. alle offtopic posts onder deze post worden verwijderd en/of het topic gaat op slot

dat was al reply nummer 4 die weg is :/

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2003 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Okay. Back to the topic. Probleem: Te veel offtopic, en HK-style posts. Tevens een topic dat ZONDER overleg met de mods is geopend (omdat de respons van de mods ten tijde te traag was, jammer), toch open gelaten. En dan vind je het gek dat er een waarschuwing wordt uitgedeeld als het verzandt in gesprekken over alles en nog wat, maar géén 3d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

|HunterPro| schreef op 09 januari 2003 @ 21:22:
Okay. Back to the topic. Probleem: Te veel offtopic, en HK-style posts. Tevens een topic dat ZONDER overleg met de mods is geopend (omdat de respons van de mods ten tijde te traag was, jammer), toch open gelaten. En dan vind je het gek dat er een waarschuwing wordt uitgedeeld als het verzandt in gesprekken over alles en nog wat, maar géén 3d?

ahum: die toestemming is alsnog verleent

maar als het zo blijft kan dit wel eens de laatste zijn, dat er voorlopig geen toestemming meer wordt gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
ddtommie schreef op 09 January 2003 @ 21:21:
ik keek laatst het trein-project-topic door, kwam ook ONWIJS veel gelul tegen, maar als je echt met het topic meedoet vind je dat helemaal niet erg want dan gaat het je niet ALLEEN maar om de plaatjes...

ik kan me voorstellen dat andere mensen bij de contest-topics alleen maar leuke plaatjes willen zien maar de mensen die ze aan het maken zijn willen er graag een beetje over lullen, is dat teveel gevraagd?
Neen. Maar praten OVER het onderwerp, OK. Maar praten om het praten, en er een slowchat van maken, dáár beginnen we niet aan, want het trekt n00bs aan waardoor het niveau in een subforum flink kan dalen ('kom laat ik ook maar een reply daar posten dan'-effect), het trekt mensen aan die misschien wel wat er van weten maar totale bullshit gaan posten, én het is gewoon algemeen op dit forum ongewenst om offtopic te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
D2k schreef op 09 January 2003 @ 21:23:

[...]

ahum: die toestemming is alsnog verleent

maar als het zo blijft kan dit wel eens de laatste zijn, dat er voorlopig geen toestemming meer wordt gegeven.
Maar wat is er nou zo erg aan, dat een paar gasten (en dames) bezig zijn met een gezellige contest????

[ Voor 1% gewijzigd door FragNeck op 09-01-2003 21:25 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
FragNeck schreef op 09 januari 2003 @ 21:24:
[...]

Maar wat is er nou zo erg aan, dat een paar gasten (en dames) bezig zijn met een gezellige vontest????
nogmaals, dáár is, in den beginne, niks mis mee, maar als dat verzandt in HK numero 2, dan heeft zo'n topic gewoon geen zin meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbath
  • Laatst online: 09-09 20:32
Ik ben het wel eens dat die "modbreak" nergens op sloeg... er werd gewoon gepraat over 3d modelling en dat is toch ook precies wat daar de bedoeling is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
|HunterPro| schreef op 09 January 2003 @ 21:25:
[...]

nogmaals, dáár is, in den beginne, niks mis mee, maar als dat verzandt in HK numero 2, dan heeft zo'n topic gewoon geen zin meer.
Ja, maar HK-gelul is verre van dit topic vandaan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

|HunterPro| schreef op 09 January 2003 @ 21:24:
[...]

Neen. Maar praten OVER het onderwerp, OK. Maar praten om het praten, en er een slowchat van maken, dáár beginnen we niet aan, want het trekt n00bs aan waardoor het niveau in een subforum flink kan dalen ('kom laat ik ook maar een reply daar posten dan'-effect), het trekt mensen aan die misschien wel wat er van weten maar totale bullshit gaan posten, én het is gewoon algemeen op dit forum ongewenst om offtopic te gaan.

Mjah, ik ben dan wel geen devschuur persoon, maar in NOS kennen we dergelijk topics ook in de vorm van "Desktop-plaatjes", "kernel-besprekingen", "meeting-topics" etc. Je merkt heel goed dat men de behoefte heeft om in dergelijke topics wat losser met elkaar te praten. I.m.o. moet daar ook de ruimte voor gegeven kunnen worden. 1 topic in een forum zorgt niet meteen voor een verlaging van het algehele niveau van het forum hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
FragNeck schreef op 09 January 2003 @ 21:26:
[...]

Ja, maar HK-gelul is verre van dit topic vandaan ...
erm, check de eerste... 75 posts eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 12-09 10:32

Pelle

🚴‍♂️

* Pelle is het met willem169 en |HunterPro| dat die topics soms zo onwaarschijnlijk hard gaan door de hoeveelheid bullshit replies die er tussen zitten

Wat veel mensen niet zien ook is dat als een lite(mod) een onzinreply tegenkomt, hij deze verwijdert. En ja, die zien de rest van de users niet en die denken vervolgens dat er niks aan het handje is. En daar zijn die modbreaks nou zo handig voor, zodat iedereen weer even weet: oh ja, we zijn in W&G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Verwijderd schreef op 09 januari 2003 @ 21:27:

[...]

Mjah, ik ben dan wel geen devschuur persoon, maar in NOS kennen we dergelijk topics ook in de vorm van "Desktop-plaatjes", "kernel-besprekingen", "meeting-topics" etc. Je merkt heel goed dat men de behoefte heeft om in dergelijke topics wat losser met elkaar te praten. I.m.o. moet daar ook de ruimte voor gegeven kunnen worden. 1 topic in een forum zorgt niet meteen voor een verlaging van het algehele niveau van het forum hoor. :)
precies.... maar dit is al de 2e maal bij zo'n contest.

De vorige keer werden zelfs complete WIP's verwijderd, omdat onze MOD vond, dat ze teveel op elkaar leken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 January 2003 @ 21:27:

[...]

Klopt, maar als er wordt aangegeven dat het onderwerp 'eten en drinken' is, en mensen gaan posten dat ze iets 'met eten of drinken' (© allochtoon) gaan maken, mja, dan breekt mijn spreekwoordelijke klomp ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
|HunterPro| schreef op 09 January 2003 @ 21:28:
[...]

erm, check de eerste... 75 posts eens?
Nou, wat is daar mis mee, mensen praten over inspiratie en ideeen...
ik snap niet wat daar mis mee is, we hoeven toch niet allemaal strikt en serieus te zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het aantal HK-style posts is in de loop van de vorige contest naar de imo idd wat toegenomen, maar dit komt mede door het feit dat er werd gepraat over het al dan niet veranderen van het puntensysteem.
Ook is het aantal posts in de trend van "Gave WIP!" en "Dit kan ik zelf vast niet./Ik heb geen tijd." toegenomen, vooral doordat er steeds meer mensen het topic actief gaan volgen en zin krijgen om mee te doen.

Nou was de opmerking van willem169 opzich terecht - het begon geleidelijk aan een beetje richting HK-niveau te zakken, alleen de manier waarop hij dit deed had imo iets minder bot gekund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
FragNeck schreef op 09 januari 2003 @ 21:29:
[...]

Nou, wat is daar mis mee, mensen praten over inspiratie en ideeen...
ik snap niet wat daar mis mee is, we hoeven toch niet allemaal strikt en serieus te zijn??
als 'eten en drinken' het onderwerp is... in godsnaam, dan is zeggen 'iets met eten en drinken' te maken toch geen inspiratie??? Of een 'idee'??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

FragNeck schreef op 09 January 2003 @ 21:28:
De vorige keer werden zelfs complete WIP's verwijderd, omdat onze MOD vond, dat ze teveel op elkaar leken...

Terecht. Niet iedereen heeft kabel of adsl, en als iedereen voor elke scheet die hij laat een nieuwe WIP gaat posten, dan wordt het een grote onoverzichtelijke langzaam ladende bende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Verwijderd schreef op 09 januari 2003 @ 21:29:
Het aantal HK-style posts is in de loop van de vorige contest naar de imo idd wat toegenomen, maar dit komt mede door het feit dat er werd gepraat over het al dan niet veranderen van het puntensysteem.
Ook is het aantal posts in de trend van "Gave WIP!" en "Dit kan ik zelf vast niet./Ik heb geen tijd." toegenomen, vooral doordat er steeds meer mensen het topic actief gaan volgen en zin krijgen om mee te doen.

Nou was de opmerking van willem169 opzich terecht - het begon geleidelijk aan een beetje richting HK-niveau te zakken, alleen de manier waarop hij dit deed had imo iets minder bot gekund.
Ehm, ik wil niet veel zeggen, maar als je kijkt naar contest 4, dan denk ik dat er ongeveer 60% aan 'nieuwkomers' is... misschien dat dat de oorzaak is van de vele posts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

|HunterPro| schreef op 09 January 2003 @ 21:28:
[...]

Klopt, maar als er wordt aangegeven dat het onderwerp 'eten en drinken' is, en mensen gaan posten dat ze iets 'met eten of drinken' (© allochtoon) gaan maken, mja, dan breekt mijn spreekwoordelijke klomp ook ;)
sorry, maar cynisme is een deel van mijn humor, zal ik je die onthouden ok :)

over mijn ban op irc, het ging over #devschuur (foutje, sorry ) en laten we het netjes verwoorden Fragneck :P

Het punt is niet of prammenhanger devschuur ganger is of niet, punt is dat er (mijns inziens) verwarring is ontstaan doordat we als een stelletje e-coli (denk type 12) bacterien op een gegeven moment loze replies af en toe gaven. De manier waarop het gemeld werd had alleen minder 'impulsief' gekund ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 17:10
wow voor het eerst een push-message gezien :P

OK. Mensen, het begon met een berichtje van |HunterPro| in de vorm van een topicreport, over het 3d-topic waarin hij verzocht iets van het offtopic gedrag te zeggen in dat draadje. Dat was voor mij een soort van de spreekwoordelijke druppel, en dat zal ik kort toelichten.

W&G is een subfora waar offtopic gereageerd mag worden, en dat weten mensen. Het punt is hierbij alleen dat er in de contest topics, onder andere dus de 3d-wedstrijden, mensen denken dit als vrijwaring te gebruiken om maar op alles en iedereen te reageren met de meest mogelijk ongein.

Niet erg dus zoals gezegd, maar er is een grens. Op een gegeven moment moeten gebruikers ook kunnen inzien dat het eens afgelopen moet zijn met het reageren op niet-topic gerelateerde dingen.

Misschien had ik iets minder overdone moeten reageren in het topic zelf, maar misschien kun je ook begrijpen dat je na heel wat draadjes schonen -in de zin van onzin reply's removen- je het een keertje zat word. En dat was nu het geval.

Hopelijk u hiermee voldoende te hebben geinformeerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
FragNeck schreef op 09 January 2003 @ 21:31:
[...]

Ehm, ik wil niet veel zeggen, maar als je kijkt naar contest 4, dan denk ik dat er ongeveer 60% aan 'nieuwkomers' is... misschien dat dat de oorzaak is van de vele posts?
klopt, en hoe denk je dat dat eindigt als dat niet (be)geleid wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbath
Maar wat is er mis met noobs? Ik ben zelf ook absoluut slecht op het gebied van 3D modelling, maar ik heb het wel is gedaan, en ik wil er meer mee gaan doen. Vandaar dat ik hier ook aan mee wil gaan doen. Mag dat dan niet omdat ik niet genoeg ervaring heb met 3D en dus het niveau omlaag breng als ik een WIP post van een afzichtelijke appel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Verwijderd schreef op 09 January 2003 @ 21:29:

Ook hier zou ik iets over op willen merken: als je in een normale, minder opvallende message neerzet dat dit soort gedrag niet op prijs gesteld wordt, dan lezen mensen er overheen. Een mooi voorbeeld was het logo-topic van een tijdje terug, waar ondanks 6 of 7 van dit soort expliciete waarschuwingen mensen toch door bleven gaan met onzin posten, en dat heeft dus ook de nodige getrashte replies ( > 100) en OW's opgeleverd.

willem169 bedoelt het niet zo kwaad, het is gewoon soms even nodig om iedereen weer met z'n neus op de feiten te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

|HunterPro| schreef op 09 January 2003 @ 21:32:
[...]

klopt, en hoe denk je dat dat eindigt als dat niet (be)geleid wordt?

Hetzelfde als deze topic geindigd had als ik halverwege geen reply geplaatst had en niet 4 posts verwijderd had ;)

Ik gok dat de uitleg van willem169 meer dan duidelijk genoeg is zodat we weer verder kunnen gaan allemaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

|HunterPro| schreef op 09 January 2003 @ 21:31:
[...]

als 'eten en drinken' het onderwerp is... in godsnaam, dan is zeggen 'iets met eten en drinken' te maken toch geen inspiratie??? Of een 'idee'??
hunterpro als die opmerking van mij jou dwarszit raad ik je aan om het boek humor en de cynische kant van een opmerking voor dummies te lezen (geintje)

nee serieus, het is idd een bullshitreply. klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Sabbath schreef op 09 januari 2003 @ 21:33:
Maar wat is er mis met noobs? Ik ben zelf ook absoluut slecht op het gebied van 3D modelling, maar ik heb het wel is gedaan, en ik wil er meer mee gaan doen. Vandaar dat ik hier ook aan mee wil gaan doen. Mag dat dan niet omdat ik niet genoeg ervaring heb met 3D en dus het niveau omlaag breng als ik een WIP post van een afzichtelijke appel??
blijkbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Sabbath schreef op 09 January 2003 @ 21:33:
neen neen neen! Prachtig juist! Maar de blaat er omheen (20 posts van 'goh een appel' 'joh een appel' 'hee joh dat lijkt wel een appel!') is alleen afgrijselijk om doorheen te bladeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddtommie
het is eigenlijk wel waar ja, je ziet vaak "ja ik doe ook mee, ik ben wel noob hoor!" dat soort reacties maar als je zelf met de contest meedoet boeit dat je neit zoveel maar als mod zal het wel hoogst irritant zijn dan..

misschien strengere regels in volgende contest topics, geef alleen commentaar als je zelf ook wips post o.i.d. anders krijg je ook dat iedereen gaat roepen: "oh cool plaatje zeg" en das inderdaad niet zo boeiend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
ik zie morgen wel wat er verder is verteld hier...
Moet nu andere zaken regelen...

Iig bedankt voor het kleine stukje uitleg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbath
|HunterPro| schreef op 09 januari 2003 @ 21:35:
[...]

neen neen neen! Prachtig juist! Maar de blaat er omheen (20 posts van 'goh een appel' 'joh een appel' 'hee joh dat lijkt wel een appel!') is alleen afgrijselijk om doorheen te bladeren.
Ok, dat snap ik.. Maar ik had het idee (kan aan mij liggen) dat dat wel meeviel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Oké, begrijpen jullie het nu beter?
Wat voegt deze reactie voor nuttigs toe aan het topic??? :/

[rml]Mr_Vetala in "[ 3d] Contest v7 - Eten en drinken"[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

tja daar is een note wel het minste :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbath
willem169 schreef op 09 January 2003 @ 21:39:

Weinig, maar het is natuurlijk wel leuk als je een plaajte (WIP) post, en mensen laten je weten dat ze je plaatje mooi vinden! Dat geeft toch wel enige voldoening.. maar ik snap je punt, en zal er verder niet over zeuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Ja, heel leuk als je een WIP post, en daarop reageert, want daar gaat het om in de thread. Maar om nou te zeggen dat je ongeloofelijke trek hebt in aardbeien opeens, nee sorry;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

willem169 schreef op 09 januari 2003 @ 21:39:

Da's inderdaad een prima voorbeeld van een totaal onnodige post (voor de edit in ieder geval ;)).
Zoals ik al zei was het niveau van het topic aan het inzakken en een ingrijpen van een mod was hier dan ook zeker op z'n plaats, maar er zijn gewoon aardig wat mensen gestruikeld over de manier waarop. De meeste mensen denken er niet bij na dat alles wat gepost wordt in enige mate doorgelezen moet worden door de mods - een teken dat jullie je werk goed doen, als je het mij vraagt :) - en als er dan ineens een mod in grote letters doorheen komt, schrikt dat toch wat af. Ik vond FragNeck's reactie ook wat overtrokken, maar goed... :)

Iedereen heeft nu elkaars verhaal gehoord. Laten we hopen (en (for my part iig) eraan werken) dat het topic gewoon open kan blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 January 2003 @ 21:49:

Zoals ik al zei was het niveau van het topic aan het inzakken en een ingrijpen van een mod was hier dan ook zeker op z'n plaats, maar er zijn gewoon aardig wat mensen gestruikeld over de manier waarop. De meeste mensen denken er niet bij na dat alles wat gepost wordt in enige mate doorgelezen moet worden door de mods - een teken dat jullie je werk goed doen, als je het mij vraagt :)
Meestal merkt de user er inderdaad niet zoveel van. Zeker niet in zo'n topic waarin moderators proberen onzichtbaar te zijn. Dat het soms nodig is om even een algemene waarschuwing te posten, is erg jammer.

Het gebeurt ook weleens dat moderators vanaf het begin een thread bijhouden, en dan echt alles eruit gooien wat er niet hoort. Dat doen we bij die contest topics niet, maar misschien kan iemand zich nog een topic herinneren over logo's? Als ik dan zeg dat de helft van de reacties niks bijdraagt, en dat van die helft ook de helft wordt verwijderd, dan kun je je voorstellen hoeveel werk dat is.
En 4 (vier) waarschuwingen in het topic vooraf helpen niets, het blijft maar doorgaan: posten zonder echt te lezen.

In dit contest topic wordt een keer een waarschuwing tussendoor gegeven, om te voorkomen dat het offtopic gelul verergert, en meteen is het helemaal mis. Tja, wat wil je dan? Dat je ongestoord kunt lullen? Ik vind het prima, maar dat kan dus niet in een tech-forum.

Zeg het maar: wil je die topics in de HK, of in W&G hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 januari 2003 @ 22:08:
[...]

....

Je hebt gelijk, misschien moeten we maar een eigen forum maken (net als de Diablo-ers in spielerij), want blijkbaar stellen ze het hier niet op prijs als we iemand een schouderklopje geven :{

edit:
ja dat met "aardbijen, heb ik trek in" reply vind ik ook net iets te...

Maar toch, het is een contest, je kan niet zeggen van "je mag niet zeggen dat je iets mooi vind"... daar draait het om, ene maakt iets, ander helpt en zegt of het afschuwelijk of niet is, en uiteindelijk leer je allemaal iets :{

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2003 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het ligt moeilijk, er zitten verschillende kanten aan.
ik doe zelf ook mee aan de contest, en ik vind het erg motiverend om feedback te krijgen - al is het maar een schouderklopje of een "nutteloze" reply. ik heb me niet gestoord aan de offtopic replies, maar nu er op gewezen wordt vind ik het wel terecht dat er aan de bel getrokken wordt.
de reactie van willem169 kwam voor mij echter heel onverwacht, en ik schrok er ook een beetje van. ik ben nieuw hier, dat kan de oorzaak zijn. ik moet nog even wennen, dit is de eerste thread waar ik actief in meedoe.
having said that... GoT W&G rocks. en ik kan me goed in de uitleg van willem169 vinden.
dus ik ga gewoon lekker verder met moddelen! en het liefst in het W&G forum. :)
greetz
-DC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Verwijderd schreef op 09 January 2003 @ 22:08:
Ik schrok eigenlijk wel van de modbreak, en ik vind het jammer, ik had gehoopt dat het topic goed zou lopen. Ik ga de openingspost aanpassen, en ik hoop dat die in de volgende contests overgenomen wordt en beter gelezen.

Ik vind het vooral jammer dat de eerste posts over de puntentelling gaan, lees dan, ik heb in de openingspost gezet dat je mag mailen als je ideeën hebt. En prompt nog geen 20 posts na die openingspost komt de eerste al met 'Mail?!' als ik hem erop wijs dat die besprekingen niet in het topic horen.

Die openingspost zijn de richtlijnen, en bij deze zeg ik tegen Willem169: als jij zo op het topic let, en je ziet nog een goede opmerking voor de volgende, plaats hem dan in mijn openingspost (ik neem aan dat je mij kunt editten met je rechten) als dat niet teveel moeite is. Dan wordt hij ook meegenomen naar de openingspost van contest v8, die er hopelijk wel komt :{
Ik commandeer je hiermee niet als een waakhond op het topic te gaan liggen, maar als je een toevoeging hebt na mn toekomstige edit, doe het gerust.

Ik vond je modbreak wel drastisch, maar ik hoor al dat er anders overheen gelezen zou worden, nou goed dan. Ik kijk er naar als user, jullie als mod.
Ik dacht al dat je na dat mailtje over het te vroeg openen helemaal paranoia was geworden op dat topic 8)7 maar gelukkig.

Ik hoop dat er nu wat minder onderhoud hoeft te zijn aan het topic, ik voel me ook wel een beetje verantwoordelijk om de boel in toom te houden, nu ik de topicstarter ben.
Zodra ik terugben van de douche, zal ik de openingspost in de contest wat bijwerken met Regelsch Voor Den Goeden Orde. :)

Om op de quote terug te komen: Ik wil de topics in W&G houden. En laten we daar allemaal aan werken.

[ Voor 6% gewijzigd door Dark Blue op 10-01-2003 00:10 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Contest v8 komt er in ieder geval voorlopig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

ach, eigenlijk is het heel eenvoudig.

voorkomen is beter dan helen
waarom? Omdat, zoals Cheatah al aanhaalde over het logo-topic mods niet altijd zin hebben hun vrije(!) tijd te stoppen in posts trashen. Als met grote rode letters dat voorkomen kan worden, waarom niet?

Wie de schoen past trekke hem aan, hoor... Niemand aangevallen, niemand boos, en verder hoeft er volgens mij helemaal niet lang over gediscussieerd te worden. Want de enige die echt zien wat er gebeurt in zo'n topic zijn de (lite)mods, die ook van de getrashte posts afweten.

Lees dus de volgende posts even:
Pelle in "W&G Contest topix"
willem169 in "W&G Contest topix"
Verwijderd in "W&G Contest topix"

om samen te vatten wat de beweegredenen zijn voor de W&G mods. D'r is toch helemaal geen harm done?

En 't heeft zeker niks te maken met een "mod-complex", want ik weet niet wat 't is, en ik zie willem169 dagelijks... Als hij 't had gehad was 't me zeker opgevallen :P

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

1e post van het 3D topic is aangepast. Alleen, nou bedenk ik me, dat niemand de eerste page meer zal lezen (ik zit op 100 p/p en ik hang al op pag. 2 of 3...)
Misschien wil Willem169 in zijn modbreak een linkje naar de openingspost maken? Er staat nu wat in over het niveau en de mate van serieusheid.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopper_Rob
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05 14:31
willem169 schreef op 10 januari 2003 @ 00:11:
En waarom niet? Ik dacht dat het door dit topic was uitgepraat en dat er in het huidige topic op zou worden gelet. Misschien dat het vanaf nu wel goed gaat. Dus vindt ik het niet kunnen dat je nu al zegt dat de volgende voorlopig niet komt. :?

Dan mag ik toch hopen dat de mods wel het vertrouwen hebben in de users om zoiets door te laten gaan.

En ja, ook ik was geschokt door de reply van willem169. Nu ik dit topic lees begrijp ik zijn standpunt wel, maar je moet ook begrijpen dat de users niet alle loze (en verwijderde) replys zien. Daardoor ziet het er voor ons uit alsof er normaal wordt gepost. Als dan zo'n reply komt schrik je toch wel.

Overigens doe ik zelf niet mee met de contest omdat ik mij niet goed genoeg vindt, maar ik zit wel heel vaak te kijken of er nieuwe WIP's/replys zijn.

https://drinkwaterpunten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Iig het verzoek aan Willem169 om persoonlijke boodschappen (over flames of dat iemand mail heeft of weet ik veel wat) te (push)messagen/mailen/whatever ipv te posten in topics. Als er íets voor offtopic gezever zorgt is dat het wel.

Verder staan er in de laatste 3 pagina's maar 3 a 4 offtopic opmerkingen, waarvan 1 over die modbreak, 2 van een user die ook gewoon een mail had kunnen krijgen en 1 die gewoon getrashed (of overheen gekeken) had kunnen worden.
Verwijderd schreef op 09 januari 2003 @ 19:38:
[...]

geef 'm een bump map, geen1 wortel is zo glad :P
Dit bijvoorbeeld lijkt offtopic/HK maar is dat zeer zeker niet. Het is commentaar over iemands plaatje met een oplossing/tip. Niet alle oneliners zijn offtopic ofzo.

[ Voor 61% gewijzigd door Oefening op 10-01-2003 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
Ik ben het met willem169 eens. Veel offtopic geneuzel. Voorbeeld: in het begin van het topic staat:
Als je mee doet laat je dat weten door minstens 1, maar graag meer 'Work in Progress' plaatjes in dit thread te posten, alleen een final is niet genoeg.
Vervolgens heb je een boel offtopic reacties; 'ja ik ga wel mee doen', 'wooh dit word een moeilijke', 'ff kijken waar ik deze keer mijn inspiratie vandaan moet halen.'

Edit:
Ik ben van mening dat een contest over een veel langere periode moet.
1. Zo kunnen meer mensen mee doen.
2. Niveau gaat omhoog. Mensen hoeven nu niet meer om elke scheet een nieuw wip plaatje te plaatsen.
3. Je hebt meer tijd om een plaatje te maken, dus kun je ook meer aan kwaliteit besteden.

[ Voor 38% gewijzigd door HawVer op 10-01-2003 09:26 ]

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Laatst online: 12-09 14:21
geschokt...bla bla bla.....uitleg...bla bla .....OK, duidelijk. (samen vatting van alle vo0rgaande posts en ik kan me daar wel in vinden)

Maar deze uitspraak vind ik een beetje raar:
willem169 schreef op 10 januari 2003 @ 00:11:
Geef op zijn minst wat uitleg waarom er geen contest 8 zal komen. Ook zonder alle offtopic posts is dit een van de beter lopende topics met veel interesante informatie. Om een volgende contest zomaar te verbieden vind ik wel suf.

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Laatst online: 19:07
mischien was het nog niet opgevallen maar volgens mij zijn alle 3d contest topics zo gestart..
in het begin heb ik nooit veel wips gezien en altijd veel gepraat over wat men gaat doen, of men wel of niet mee doet.. en ja idd als het is lichtelijk offtopic maar maar het is altijd leuk om te weten of iemand meedoet of niet.
Als voorbeeld Flapmo, hij zegt eerst dat hij meedoet, hij volgt de topics al een tijd en gaat het nu eens proberen. kijk dat is leuk om te lezen.. later zegt hij dat hij wegens school teweinig tijd heeft. dat is alleen maar netjes vind ik.

en ik heb bij de andere topics nooit echt offtopic gesprekken gezien, soms 2 a 3 berichtjes en dan was t alweer klaar.
die reply van dat aarbijen lekker zijn vind ik opsich ook wel kunnen.. Als hij had gepost dat hij het mooi vond en daardoor trek kreeg was t waarschijnlijk niet als offtopic gezien..

tja ik kan natuurlijk niet zien wat jullie weghalen als mod zijnde, dus ik kan niet helemaal meepraten. maar ik vind het reuze meevallen (of komt dat echt doordat jullie zoveel drek weghalen?). die ene melige post af en toe.

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Zie het als een pauze :)

Even rustig aan. Contest is er wel om het een beetje leuk, spannend en uitdagend te houden in een forum, en zodra 't ene topic nog niet dicht is, staat er al een volgende te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
Sorrie hoor, maar ik vind zulk soort reacties geen toegevoegde waarde hebben:

'ff kijken waar ik deze keer mijn inspiratie vandaan moet halen.' e.d.

Dat je laat weten dat je niet meer mee doet, vind ik ook wel goed. Maar reacties zoals die hierboven kun je net zo goed samen laten vallen met het posten van een W.I.P. Dat scheelt weer zo'n 25 berichten.

Edit:
Zie het als een pauze

Even rustig aan. Contest is er wel om het een beetje leuk, spannend en uitdagend te houden in een forum, en zodra 't ene topic nog niet dicht is, staat er al een volgende te wachten.
Mee eens. Dat zou je kunnen oplossen door een contest over een grotere periode uit te streiken.

[ Voor 34% gewijzigd door HawVer op 10-01-2003 09:43 ]

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

willem169 schreef op 10 January 2003 @ 00:11:
Ik vind dit nog al een extreme reactie. Naar mijn mening moet je de users die mee doen en posten in 3d contest topic na een waarschuwing een kans geven om te laten zien dat het ook anders kan. Daarvoor is een waarschuwing. Door deze mod break van willem169 weten de users dat het niet mag. Mijn mening is dat het ook wel wat minder kan met post die weinig toevoegen hebben aan het topic echter vind dat een contest wel leuker wordt voor de mensen die mee doen als zij complimenten krijgen op hun werk. Echter is het dan wel belangrijk dat men misschien ook uitlegt waarom ze het mooi/lelijk vinden. Vaak als men een wip post wordt er ook onder geschreven dat Tips/Commentaar welkom is. Als dit niet meer mag valt het hele groot element van de wedstrijd weg. Ik hoop dat willem169 zich dan ook een beetje kan verplaatsen in de user die mee doen aan de contests.

Ik hoop dat willem169 dan ook terug wil komen op zijn post dat er voorlopig geen nieuwe contest komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 09:53:
Ik hoop dat willem169 dan ook terug wil komen op zijn post dat er voorlopig geen nieuwe contest komt.
willem169 schreef op 10 januari 2003 @ 09:39:

overigens is dit niet alleen een beslissing van willem169.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, normaal gesproken reageer ik maar weinig omdat ik bang ben niks nuttigs te melden te hebben maar nu effe wel:

Welk topic je ook komt, er zullen altijd wat onzinnige replies komen. Dat is niet alleen in de contest zo, overal zie je het gebeuren.

Het probleem van steeds een nieuwe contest zie ik ook niet. Dat er meteen een nieuwe contest is, komt omdat mensen een contest nu eenmaal leuk vinden.
Et voila, leukheid! da's toch de bedoeling hier?

laten we het leuk houden ja, en ik vind dat de aggresieve houding van de modjes hier dat aardig beginnen tegen te houden. Zeker als het uitloopt op dit soort topics waarover ellenlang wordt gehakketakt (lastig woord) over het nut.

Waar het op lijkt als ik er zo naar kijk is dat er twee groepen mensen tegen over elkaar staan die elkaar niet begrijpen:

- 3d'ers
- niet- 3d'ers

de eerste groep is enthousiast en wil graag met elkaar discussieren over hun hobby en hebben daar veel aan.

de tweede groep heeft geen verstand van 3d'en en intresseert zich er niet voor en snapt de commotie erover niet. Die vinden vaak dat men gewoon z'n creaties moet posten en den kop dicht houden.

modjes zijn daarnaast bang voor teveel van die topics zoals contest. hmmz.... dan kijk ik zo af en toe naar de spielerij topics en concludeer dat het daar wel wat erger is.

Tja ik ben bang dat ook mijn post een vrij onduidelijke structuur heeft maar dat komt door de emoties hierover.

CONCLUSIE: volgens mij ga ik binnenkort maar eens een apart forumpje hiervoor opzetten om de ruimte te geven aan éénieder die genoeg heeft van al die regeltjes en modbreaks. Een zogenaamd 3dcontestforum zou moeten werken of nie dan? wordt wel een beetje klein maar goed. Het spijt me dat ik dit zo zeg maar voor mij is er hier de lol een beetje af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 16:55

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Misschien is het een optie eens af te vragen of het nut heeft een Mod aan te stellen met een duidelijke affiniteit met 3D vormgeving, van de mods die er nu zijn, zijn Cheatah, Bosmonster en Pelle sterk gespecialiseerd in webdesign, client- en serverside scripting. willem169 voegt daarbij ook nog eens een duidelijke drukkers-affiniteit en -gevoel toe (in mijn idee)

Geeneen van de mods en lite-mods is zelf actief met 3D-vormgeving, en dat kan mogelijk leiden dat de 3D-threads vaak ongecontroleerder lijken.
Als ik kijk naar de threads van bv. Oogst (die trein) dan voegt hij een goede manier van coordinatie toe, is de indruk minder dat er 'ongecoordineerd' door elkaar heen 'gekwebbeld' word.

Een tweede idee is, om eens te overwegen om het trashen van post wel 'zichtbaar' te houden, eventueel zelfs met opgevae van korte reden of met een 'uitklapoptie' (simpelweg dmv display:none; naar display:block; te zetten, volgens mij is dat qua belasting en eenvoud van de code best te doen)
Voordeel hiervan is dat mensen beter gewaarschuwd worden over mogelijke 'actieve moderatie' in de thread.

Tevens zou er in threads die onder 'mod-alert' staan, en actief be-mod worden ook bij het post-boxje een waarschuwing moeten staan.

Wat je nu ziet is dat zulk actief modden erg frustrerend is, zowel voor de mods, die er veel tijd in moeten steken, terwijl er evenmin weinig zichtbaar is van hun werk, en mensen dezelfde fout blijven maken.
Anderzijds de frustratie van mensen die mogelijk OWs krijgen, zonder dat hen duidelijk is geweest dat ze regels aan het overtreden waren (ook al staat hij in blauw en is groter, als je snel scrolled kan je er makkelijk overheen lezen en dat kan snel gebeuren)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Mensen denken dat de mods er te weinig van weten en zo dus ook ontopic gepraat als offtopic zien.. dat kan nooit goed gaan ;)

mischien een idee.
laat deze contest ongemod verder gaan en maak een lijstje met welke jij had weggegooid.
Dan doe ik hetzelfde (en mischien andere mensen ook?) en daarna een keer vergelijken.
zo weten wij zeker of de mods er verstand van hebben en leren de mods ook nog wat ;)

dit was maar een brainstorm van mij.. dus niet echt serieus bedoeld maar mischien wel leuk om eens te kijken wat eruit komt.

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Lord_Mithril schreef op 10 januari 2003 @ 11:27:
mischien een idee.
laat deze contest ongemod verder gaan en maak een lijstje met welke jij had weggegooid.
Dan doe ik hetzelfde (en mischien andere mensen ook?) en daarna een keer vergelijken.
lijkt me tricky, dan bestaat de kans op een offtopic golf
zo weten wij zeker of de mods er verstand van hebben en leren de mods ook nog wat ;)

dit was maar een brainstorm van mij.. dus niet echt serieus bedoeld maar mischien wel leuk om eens te kijken wat eruit komt.

mjah * D2k is geen /13 ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
D2k schreef op 10 January 2003 @ 11:29:
[nohtml]
[...]

lijkt me tricky, dan bestaat de kans op een offtopic golf
ja das waar.. mischien dan alleen de echt duidelijk offtopic weghalen?
[...]
[/nohtml]
mjah * D2k is geen /13 ;) :+
ach meid :>

[ Voor 5% gewijzigd door LordMithril op 10-01-2003 11:32 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Lord_Mithril schreef op 10 januari 2003 @ 11:31:
[...]

ja das waar.. mischien dan alleen de echt duidelijk offtopic weghalen?
daar ging dit topic nou net over ;) dus je haalt je eigen concept alweer onderuit imho
ach meid :>

ze willen me der niet :{ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 16:56
RM-rf: over een mod met meer 3D affiniteit is nagedacht en bewust voor gekozen omdat op dit moment nog niet te doen. We zijn dus wel actief hiermee bezig.

Ik snap dat zo'n modbreak een beetje verkeerd kan overkomen als je gewoon gezellig samen bezig ben met een 3D contest, in zo'n draad moet ook gewoon gecommuniceert kunnen worden. Waarom er toch een modbreak wordt geplaats is omdat dat soort draadjes extreem gevoelig zijn voor totaal offtopic raken. Er komen een hoop mensen in W&G, zodra 1 iemand begint met offtopic posten krijg je soort sneeuwbaleffect, en voor je het weet ben je 100 offtopic replies verder en is de draad absoluut niet meer te volgen, dat willen we dus voorkomen. Nogmaals, we zijn absoluut niet tegen gezelligheid, maar we willen dus voorkomen dat zo'n topic gaat stranden door de grote hoeveelheid offtopic posts.

Dat er geen 3D Contest v8 komt is slechts een tijdelijke maatregel, we willen als crew even goed overdenken wat we precies willen met die contest topics en we willen graag kleine evaluatie maken van wat er allemaal fout en wat er allemaal goed is gegaan :). En we willen contests weer wat leuker maken, constant contest topic open lijkt op zich leuk, maar we willen het gewoon weer iets echt leuks maken.

Maar nogmaals, hier komen we op terug :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm... veel verschillende nuttige overdenkingen sinds gister...

Over het idee van verschillende mods om de contests langer te laten duren: als een contest langer duurt, kun je meer detail in je scene aanbrengen en wordt imo het verschil tussen de mensen die al wel kunnen 3Den en de 'n00bs' groter, wat de 'n00bs' zal ontmoedigen. Als dit is wat jullie willen, zou ik het zeker doen, maar ik denk dat het het doel van de contests (leren 3Den) ondermijnt. But that's just my 2 cents... :)

Als de mods echt zoveel posts trashen lijkt Lord_Mithril's idee me niet zo geweldig... Dan zie je, zoals D2K al aangeeft, door de posts het bos niet meer. :)

Het idee van RM -rf om bij het posten een soort 'mod-warning' te geven (of op een andere technische manier aan de gebruiker duidelijk te maken dat de mods (te) veel werk aan een topic hebben), lijkt mij een oplossing die ook op de langere termijn en voor veel gelijksoortige topics zal werken. Ook al lezen mensen de eerste post en/of de FAQ's niet, ze krijgen dan toch telkens een 'geheugensteuntje'. Hoewel het misschien wel een 'Big Brother is...' idee zal geven. (Kortom: moeilijke kwestie, succes ermee... ;))

Ik vraag me wel af of het aanstellen van een '3D-mod' veel effect zal hebben, maar da's weer niet 'my cup of tea'... :)

/me zou de 3D contests graag in W&G houden, aangezien hij nog geen HK-access heeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 12:41:
Hmm... veel verschillende nuttige overdenkingen sinds gister...

Over het idee van verschillende mods om de contests langer te laten duren: als een contest langer duurt, kun je meer detail in je scene aanbrengen en wordt imo het verschil tussen de mensen die al wel kunnen 3Den en de 'n00bs' groter, wat de 'n00bs' zal ontmoedigen. Als dit is wat jullie willen, zou ik het zeker doen, maar ik denk dat het het doel van de contests (leren 3Den) ondermijnt. But that's just my 2 cents... :)
Dat zal de n00bs niet ontmoedigen maar alleen maar inspireren om meer te leren/proberen.

BTW GoT is ook niet bedoeld voor n00bs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogho schreef op 10 January 2003 @ 12:47:
[...]

Dat zal de n00bs niet ontmoedigen maar alleen maar inspireren om meer te leren/proberen.

BTW GoT is ook niet bedoeld voor n00bs.
Dat hangt natuurlijk van de n00b af... :)
Door de contests langer te maken verhoog je de instap en zul je imo minder deelnemers krijgen die het echt nog niet kunnen. Of het helpt tegen "ziet er goed uit!"-reacties, weet ik niet... Maar zoals ik als zei, dat is geheel aan de mods. :)

Daarom noem ik ze ook 'n00b' (aanhalingtekens). :)
Maar ik bedoel dus eigenlijk gewoon de mensen die het niet kunnen, maar het wel zouden willen leren.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2003 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, dan kom ik ook maar met mijn mening hierover:
1) Lengte van contest: Niet NOG langer. Het hele idee is juist dat je met diverse onderwerpen leert 3d'en. Met 3 weken heeft iedereen RUIM tijd om een goede creatie te maken voor de contest, en als-ie dan niet geheel naar de smaak van de maker af is, kan men dit in "Post je 3d-stuff"-topics gaan posten. Dit gebeurt nu al, en ik zie hier geen probleem in.
2) Off-topic posts: waarschijnlijk door het schonen van de off-topic posts door de lite-mods zien de meeste gebruikers niet zo'n probleem, omdat ze die posts simpelweg niet zien. Wellicht laten staan, of expres zelfs groter lettertype geven. Er wordt best nagedacht in de posts en er vindt ook enige sociale controle plaats (zie bijvoorbeeld mijn POST over het nieuwe voting-systeem / php). In eerste instantie was dit netjes on-topic, maar toen ik moest vragen hoe ik dit snel kon controleren heb ik dat netjes in dezelfde post gehouden, en de volgende replies van de mensen eronder hebben ook gewoon netjes hun post aangepast. Er zijn wel meer voorbeelden, maar ik denk dat't idee wel duidelijk is

3) geen contest v8? Sorry hoor, maar dat is denk ik een beetje overdreven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:57
Ik schrok enorm toen ik die waarschuwing zag, maar zie nu ook wel in, dat het percentage offtopic-replies boven het toelaatbare lag. Maar het tijdelijk stoppen van een contest is onzin. Het is in de loop van de tijd gewoon erg populair geworden. Waar de eerste keer er nog maar een stuk of tien meededen, deden er in contest v6.0 26 mee. Het aantal replies stijgt ook boven de duizend uit. Het blijkt gewoon onmogelijk om in welk topic van deze grootte ook het volledig 100% ontopic te houden. Met zoveel replies en nieuwe 3d-ers brengt dit gewoon een groot aantal offtopic-replies met zich mee.

Als het nou helemaal de verkeerde kant op ging had ik wel begrip gehad voor het stoppen van de 3d-contests, maar ik vind voorlopig een waarschuwing wel voldoende. Ook het tijdelijk stoppen vindt ik geen goed idee; je moet ook een beetje duidelijkheid verschaffen, en bovendien is er geen rede om de contests op een dag zomaar weer op te pakken. Misschien zou dat wel voor een minder aantal offtopic-replies zorgen, maar dit zou alleen het gevolg zijn van het wegvallen van de populariteit van het topic

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 13:29

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

HawVer schreef op 10 januari 2003 @ 09:19:
Ik ben het met willem169 eens. Veel offtopic geneuzel. Voorbeeld: in het begin van het topic staat:

[...]

Vervolgens heb je een boel offtopic reacties; 'ja ik ga wel mee doen', 'wooh dit word een moeilijke', 'ff kijken waar ik deze keer mijn inspiratie vandaan moet halen.'

Edit:
Ik ben van mening dat een contest over een veel langere periode moet.
1. Zo kunnen meer mensen mee doen.
2. Niveau gaat omhoog. Mensen hoeven nu niet meer om elke scheet een nieuw wip plaatje te plaatsen.
3. Je hebt meer tijd om een plaatje te maken, dus kun je ook meer aan kwaliteit besteden.
Ik vind dat er inderdaad veel reacties zijn die niet echt off-topic zijn, maar ook nauwelijks toegevoegde waarde hebben.
Veel te veel nutteloze WIP's, de kabouters uit v7 waren daar een voorbeeld van. Het spijt me, maar een ander kleurtje ondergrond kun je toch wel zelf bepalen, en hoef je niet te posten. Nofi.

Ik denk dat het dit komt doordat het 3D-niveau van velen nog erg laag is, ik zie nogal wat wips waar primitives leuk worden gerangeerd, er een kleurtje aan wordt gegeven en that's it. Dit is niet erg, iedereen moet ergens beginnen, maar ik vind het geen reden om het allemaal te posten.

Je mag best geintimideerd zijn door de gevorderden vind ik, ik was dat iig wel. Het was voor mij een stimulans; laten zien dat ik het ook kan. Ik kan me Bolleh nog herinneren die het gelijk serieus aanpakt, hij begint gelijk aan een Star Wars project van verbluffende kwaliteit voor een beginner. Dat is de spirit die ik bij nogal wat mensen een beetje mis.

Het lijkt er ook op alsof door de toename van het aantal n00b's de pro's minder posten, ik kan denk ik wel wat namen noemen. Ik kan me hierin vergissen, maar het lijkt wel zo. Posts met nuttige informatie zie ik daardoor minder. Er worden wel veel vragen gesteld, maar die zijn meestal met 'F1' te beantwoorden.

Ik ben niet van mening dat de contests langer moeten, eerder korter. Het is begonnen met de workshops (model een paard in 3uur oid). Dat was echt leerzaam, en de tijdslimiet is een stimulans om iets af te krijgen. Nu kan men maken wat men wil, ongeacht het niveau. Ok, de puntentelling zorgt ervoor dat je zo hoog mogelijk wilt scoren, en daarom je best doet, maar het is niet zo leerzaam als de workshops imho. Dus zelf ben ik wel voor het idee om terug te gaan naar het workshop idee. Een puntentelling kan eventueel nog, hoewel men dan kan foetelen door zich niet aan de tijdslimiet te houden.
willem169 schreef op 10 januari 2003 @ 09:39:

Wie riep daar offtopic-golf in het 'post hier je 3D-stuff deel x'-topic :z. Op het cg-talk forum loopt een topic van 4-5 pagina's over 'wanneer komen er nieuwe contests'. You get my point ;).

Ik zou wel gewoon een nieuwe contest na deze beginnen, maar geef dan gelijk regels erbij over het posten. Dat posts toegevoegde waarde moeten hebben ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat we maar een eigen forum moeten beginnen...
Ik vind dit weer een uitermate overdreven reactie van Willem169...
jammer...

Maaruh ik heb wel een snelle server (ergens:))
dus eigen forum beginnen lijkt me beter

ben zelf ook een 3d n00b, maar ik weet hoe het hier (vaak) gaat op GoT...
misschien een idee om eerst allemaal maar een irc channeltje in te gaan?
Dan zien wie forum kan regelen ofzo

#3d @ irc.tweakers.net :*)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2003 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 13:29

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Er is -beter gezegd was- een Nederlands 3D Forum. Dat heb ik pas laatst uit m'n sig gehaald. Onbegrijpelijk dat daar maar zo weinig frequente posters waren, gezien de grote belangstelling voor 3D die hier te vinden is.

Ik weet nog steeds niet wat ermee gebeurd is :? www.3dforum.cjb.net was de link.

Ik vind het overigens geen goed idee om met een apart forum te komen met het idee dat alle 3D'ers op GoT dan alleen nog maar posten op dat aparte 3D forum. Dat werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 17:38:
Denk dat we maar een eigen forum moeten beginnen...
Ik vind dit weer een uitermate overdreven reactie van Willem169...
jammer...

Maaruh ik heb wel een snelle server (ergens:))
dus eigen forum beginnen lijkt me beter

ben zelf ook een 3d n00b, maar ik weet hoe het hier (vaak) gaat op GoT...
misschien een idee om eerst allemaal maar een irc channeltje in te gaan?
Dan zien wie forum kan regelen ofzo

#3d @ irc.tweakers.net :*)

Of je zit te stoken hier, of je zit te spammen. Beide lijken me niet de bedoeling en ik vraag je dan ook vriendelijk dat niet meer te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, ik merk wel dat ik er dus minder zin in krijg als er zoveel gezeik over is (misschien stop ik er zelf ook maar mee) , en over dat noobs gerangschikte primitives posten. Dan wil ik jou eerste iets wel zien, mijn dingen waren dus geen gerangschikte primitives, maar mijn eerste iets was wel heel simpel... Ik vind dat dus echt nergens op slaan...mja, ik zie wel hoe het loopt, maar ik heb zo'n gevoel dat dit voor mij de laatste contest wordt, ga wel terug naar maxforums (speedmodeling) of cg-talk.... daar boeit beetje offtopic ook niet :{
Glimi schreef op 10 January 2003 @ 18:06:

[...]

Of je zit te stoken hier, of je zit te spammen. Beide lijken me niet de bedoeling en ik vraag je dan ook vriendelijk dat niet meer te doen :)
nou ik heb zelf ook over eigen forum gedacht, hier zijn ze ZO enorm tegen een offtopic reply, dat je van sommige mods wat hun betreft gelijk een IP ban krijgt... (alweer NOFI)

Zo'n topic is niet ALLEEN om te leren hoor, sommige mensen vinden het ook gezellig om over dingen te praten die toevallig met het onderwerp te maken hebben... Als je je zorgen gaat maken dat iemand zegt "ik doe mee" bij het begin... dan vind ik het erg ver gaan... doe voor mij apart dan maar slotje op contest, en sluit heel W&G maar :{

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2003 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Even een paar korte dingen:
Het idee van RM-RF om messages te laten in- en uitklappen, vind ik erg goed. Maar de optie om ze te tonen moet dan wel bovenaan het topic staan en niet in je preferences, want dan zet iedereen het toch uit.
En welke post wel, en welke niet? Een mod kan een post met een warezlink niet 'hiden', die moet of ge'edit worden of definitief verwijderd. Dus het deleten moet weer mogelijk blijven.

2) Aan de melding boven een replyscherm, dat er strenger gemod wordt op offtopics na een report van dat topic, kleven ook nog wat haken en ogen (:P). Niet elk topic dat gereport wordt, gaat namelijk offtopic. Een topic kan helemaal serieus zijn, op 1 reply na, en over die user wordt dan een reportje neergekrabbeld. En als er daarna bij elke post een niet-offtopic waarschuwing staat, vragen de brave users zich af wat dat te betekenen heeft.

Maar ik vond het goede ideeën!

Ik heb niet elke dag tijd om het topic bij te houden en op offtopics te controleren, maar ik zeg wel dat ik me er toch verantwoordelijk voor voel.
Ik begrijp best dat er even rust moet komen, na deze contest. Ik stel daarom het volgende voor:

Na deze contest fixen we zelf een forumpje. Die phpBB's komen tegenwoordig bijna uit de lucht vallen. We gaan daarheen, en de winnaar van contest v7 wordt mod/admin/ daar. Omdat hij/zij toch niet tijd heeft om de hele dag te modden en dingen bij te werken, zal het daar best een zooitje worden op pagina 1 t/m 3. Natuurlijk gelden dezelfde regels, blijf ontopic. Maar dan leren we wel hoe erg het kan zijn, én vervuilen we GoT niet. Handig is wel dat er op dat phpBB maar 1 topic geopend is, zodat er niet tig topics offtopic gaan. Na de contest kunnen we het topic en het forum dichtgooien. P. Eend heeft er wel oren naar om over 3 weken een boardje op te zetten. Dan kunnen we gewoon eens 1 contest het op zn beloop laten. Wie vindt het wat?

[ Voor 31% gewijzigd door Dark Blue op 10-01-2003 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 18:13:
nou ik heb zelf ook over eigen forum gedacht, hier zijn ze ZO enorm tegen een offtopic reply, dat je van sommige mods wat hun betreft gelijk een IP ban krijgt... (alweer NOFI)
Nou een IP ban is wel heel erg overdreven hoor. Als je een IP ban krijgt op T.net heb je het toch echt goed verziekt hoor :)
Tevens zie ik hierin niet waarom je dan in dit topic moet gaan komen vertellen dat je
a) Willem169 een slechte moderator en bovenal een naar persoon vind
2) Jij wel een eigen site/forum wilt gaan hosten en of iedereen daar maar heen wilt komen.
Mjah beide opmerkingen vind ik niet in dit topic thuishoren :)
Zo'n topic is niet ALLEEN om te leren hoor, sommige mensen vinden het ook gezellig om over dingen te praten die toevallig met het onderwerp te maken hebben... Als je je zorgen gaat maken dat iemand zegt "ik doe mee" bij het begin... dan vind ik het erg ver gaan... doe voor mij apart dan maar slotje op contest, en sluit heel W&G maar :{
De logica hierin zie ik niet helemaal. Temeer omdat W&G wel uit meer bestaat uit 3d contests als ik zo eens in de topiclijst kijk.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.