Iiyama monitor, garantiekaart

Pagina: 1
Acties:

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op de website van iiyama kun je je monitor registreren. Hier heb je nodig
- Garantiekaartnummer
- Typenummer
- Serienummer

De laatste 2 zijn gewoon de monitor zelf. Maar waar kan je dat Garantiekaartnummer vandaan halen? Bij aankoop van mijn monitor kreeg ik alleen een aankoopbon van de winkel mee. In de doos zat nog een boekje van iiyama zelf (blauw).

Divide and conquer.

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08 08:24
op de buitenkant van de doos hoort die in een hoesje eraan te hangen

het is een ZWART kaartje

[ Voor 18% gewijzigd door joosd op 09-01-2003 13:25 ]

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Winkel gebeld, hadden ze inderdaad eraf gehaald. Hij komt het kaartje brengen.

Ook had ik problemen met deze monitor, zie topic verder naar beneden, hij nam gelijk een andere mee.

Hopen dat dat exemplaar wel goed is.

Zag net ook dat er al een klein krasje in de behuizing zit bij deze...

Divide and conquer.

Verwijderd

titel verduidelijkt

Verwijderd

ff dom vraagje heh,

Waar staat dat serienummer erges ?

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verwijderd schreef op 09 January 2003 @ 14:18:
ff dom vraagje heh,

Waar staat dat serienummer erges ?
Aan de achterkant, meestal op die sticker waar ook de fabrikant / voltages etc op staan.

de betaler vervuilt

Verwijderd

ty :>

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Ik heb em bij Gistron besteld mijn Iiyama monitor (online) dus er kon bij mij geen Garantiekaartnummer eraan hangen....vraag me af waar ie is?! :?

Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 23:26
bellen ?

Verwijderd

Die kaart halen ze er natuurlijk af...zij hebben een servicecontract met Iiyama, jij niet. Jij hebt alleen te maken met de voorwaarden van jouw leverancier, dus Gistron of welke andere webwinkel dan ook. Het nadeel daarvan is dat je dus zelf minder grip hebt op de afhandeling van je serviceperikelen, want er zit een schakel tussen.

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
Toevallig is een monitor van mij (Iiyama) net kapot gegaan :|

Horizontaal zie ik donkere strepen, ze bewegen mee als je vensters versleept, heel raar.
Achterop de monitor staat de datum van manufacturing. Daaraan kan ik zien dat de monitor 2,5 jaar oud is.

Onsite garantie heb je 3 jaar. Maar.... Ik kan dus nergens zon kaartje vinden met een garantienummer :/

Zouden ze daar moeilijk over doen? Aangezien er gewoon af te lezen is dat de monitor nog geen 3 jaar oud is.

Al ik contact met iiyama heb gehad post ik het hier. Zou het slechte service vinden als ze dan moelijk doen en je dan laten zitten met die monitor :/

Verwijderd

M0rpheus, heb je nog wel een bon van de monitor?

• Rambo
euhhh, nee. Heb hem bij een compleet systeem gekocht.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Monitoren zonder die garantie kaart zijn waarschijnlijk 'grijze import', lekker goedkoop dus. Maar dit betekend wel dat je voor service afhankelijk bent van je handelaar/dealer, en dus niet die garantiekaart had kunnen insturen om service via Teleplan (de service toko voor iiyama) te krijgen. (feit is dat teleplan nou niet echt goed aangeschreven staat, dus wellicht ben je zelfs beter af als je je dealer zo ver kan krijgen om hem om te ruilen)

• /TheDuke\
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
M0rpheus schreef op 09 January 2003 @ 17:52:
Toevallig is een monitor van mij (Iiyama) net kapot gegaan :|

Horizontaal zie ik donkere strepen, ze bewegen mee als je vensters versleept, heel raar.
[...]
Heb ik sinds 2 dagen met miijn Ilyama HA202DT van 4 maanden oud :( Soort horizontale ruis. Net maar even me garantie geclaimd bij ze via de website.

• Rambo
/TheDuke\ schreef op 09 januari 2003 @ 19:38:
[...]

Heb ik sinds 2 dagen met miijn Ilyama HA202DT van 4 maanden oud :( Soort horizontale ruis. Net maar even me garantie geclaimd bij ze via de website.
En al wat van gehoord? Wat is de oorzaak van het probleem? Ik heb nog niks van Iiyama gehoord :(

• Rambo
update:
Iiyama belde net, ze komen hem morgen ophalen, met een vervangende monitor. Dat ik het garantienummer niet had was geen probleem, want ze konden zien aan de gegevens dat de monitor nog geen 3 jaar oud is (op een maand na! :) )

Verwijderd

Mhz.. ik heb de doos van mijn Iiyama (MM904UT) bij de winkel weg laten gooien. Anders paste deze niet in mijn auto.
Weer wat geleerd: kijk eerst de doos na :|

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 20:51:
Mhz.. ik heb de doos van mijn Iiyama (MM904UT) bij de winkel weg laten gooien. Anders paste deze niet in mijn auto.
Weer wat geleerd: kijk eerst de doos na :|
same here, is er niet een manier om zonder garantiekaart je schermpje te laten fixen? (niet dat ie kapot is) :?

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Verwijderd

Bij mij zat er inderdaad een kaart aan de doos.

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 22:43
ik heb die kaart ook nooit gehad.. doen ze niet moeilijk over!!

| I've got permission to color outside the lines |

• Rambo
casemodderpoel schreef op 03 februari 2003 @ 21:08:
[...]

same here, is er niet een manier om zonder garantiekaart je schermpje te laten fixen? (niet dat ie kapot is) :?
Dat is nu dus precies wat ik wilde duidelijk maken, ze doen niet moeilijk als je die garantiekaart niet hebt. Kijk achterop je monitor, daar staat dan de datum van fabricage, daaraan kunnen ze natuurlijk ook zien dat de monitor (in mijn geval) niet ouder is als 3 jaar, dus gewoon garantie. Dat vertelden ze mij ook en daar ging ik eigenlijk ook wel van uit.
Pagina: 1