ADSL Draadloos(3x)-->Hoe te bouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:45
Sinds kort is in mijn woonplaats ADSL beschikbaar via het MXStream netwerk. Nou wil ik niet echt veel geld per maand spenderen aan ADSL. Daarom heb ik bedacht om samen met de buren een lekker snel abo'tje te nemen. In totaal kom ik dan op 3 personen. Dit wil ik graag wireless hebbe :) Ik ga zo als het nu lijkt het planet Advanced abotje of een Zon breedand extra nemen :9~

Mijn vragen:

1. Welke appartuur heb ik nodig om een bereik van zo'n 75 meter te halen 50/50 buiten/binnen. Als het moet koop ik deze gewoon bij een computerboer.

2.Een van de buurmannen hebben 2 pc's is die met een crosskabel aan elkaar verbonden zijn. Is het mogelijk om op 1 pc het internet te laten binnenkomen via een wireless verbinding met mij(net als de andere buurman) en dat deze het op zijn buurt weer deeld voor hun andere computer. Dit ivm kosten van zo'n wireless kaartje en bereik.

3. Verdeeld een router de maximale bandbreedte over het aantal gebruikers, of is het zo wie het eerst de pc aanzet heeft de meeste bandbreedte?

4. Welke van de 2 abo's raden jullie mij aan? Graag wel met gegronde adviesen komen. Aan wat dom gebalaat heb ik niets :)

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Verwijderd

1 geen id kijk even op de site van de wireless producten fabrikant
2. ja met een bridge >> google
3. traffic shapen >> google
4. geen id maar ik hoor over planet meer goede dingen dan over zon
neem dus de snelste voor de laagste prijs

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:36

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Een goede tip: Gebruik de search even en je vind een topic over een WLAN van 400 meter, daar staat veel nuttige info in!

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Appie Heijn schreef op 09 januari 2003 @ 11:40:
Sinds kort is in mijn woonplaats ADSL beschikbaar via het MXStream netwerk. Nou wil ik niet echt veel geld per maand spenderen aan ADSL. Daarom heb ik bedacht om samen met de buren een lekker snel abo'tje te nemen. In totaal kom ik dan op 3 personen. Dit wil ik graag wireless hebbe :) Ik ga zo als het nu lijkt het planet Advanced abotje of een Zon breedand extra nemen :9~

Mijn vragen:

1. Welke appartuur heb ik nodig om een bereik van zo'n 75 meter te halen 50/50 buiten/binnen. Als het moet koop ik deze gewoon bij een computerboer.

2.Een van de buurmannen hebben 2 pc's is die met een crosskabel aan elkaar verbonden zijn. Is het mogelijk om op 1 pc het internet te laten binnenkomen via een wireless verbinding met mij(net als de andere buurman) en dat deze het op zijn buurt weer deeld voor hun andere computer. Dit ivm kosten van zo'n wireless kaartje en bereik.

3. Verdeeld een router de maximale bandbreedte over het aantal gebruikers, of is het zo wie het eerst de pc aanzet heeft de meeste bandbreedte?

4. Welke van de 2 abo's raden jullie mij aan? Graag wel met gegronde adviesen komen. Aan wat dom gebalaat heb ik niets :)
2, Wireless erin en ICS op die pc draaien.
3, Nee, de router verdeelt de bandbreedte wel onderling, alleen zal je geen prioriteit in kunnen stellen per gebruiker. Of je moet cisco gaan gebruiken :P
4, KPN? Neem dan Xs4all.
Versatel? Zonnet
BBned? Cistron.

• Appie Heijn
Heb alleen beschikking over KPN :(

Heb ik nu een router + modem nodig of alleen een router?

[ Voor 47% gewijzigd door Appie Heijn op 09-01-2003 15:16 ]

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Appie Heijn schreef op 09 januari 2003 @ 15:05:
Heb alleen beschikking over KPN :(

Heb ik nu een router + modem nodig of alleen een router?
Modem lijkt me wel zo handig :P

• Appie Heijn
Kee doen we dat ik heb net 1 gevonden. Werkt deze wel met MXStream? Netwerkapparatuur / Linksys BEFW11S4 wireless AP + Cable/DSL router
Zo'n 150 euro :)

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Appie Heijn schreef op 09 January 2003 @ 15:52:
Kee doen we dat ik heb net 1 gevonden. Werkt deze wel met MXStream? Netwerkapparatuur / Linksys BEFW11S4 wireless AP + Cable/DSL router
Zo'n 150 euro :)
Zie www.linksys.nl voor de juiste firmware , zie routershop.nl voor de 360* rond straal antenne en wireless kaartje MET ANTENNE !!!

En kijk ff of de buren ook interresse hebben (degene die nog niet meedoen dan)

Ik heb trouwens een Zon Extra en een Planet Extra en ik vind Zon beter want daar kan je wel een smtp draaien bij planet niet standaard.

• Appie Heijn
Andere oplossing :)
Draytek 2600WE ADSL Modem en Router in een!

Alleen ik moet het bereik van dat ding nog us ergens zien op te sporen :D

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:08
wireless lan ca 400/500 meter
[rml][ Wireless Networking]Straalverbinding opzetten.[/rml]
Wireless met de buren
-=: Het Grote Wireless Topic :=-
etc

Er is dus meeer dan genoeg over dit onderwep te vinden :)
Om je toch nog ff snel een paar antwoorden te geven:

1. Kleine antenne's. Op de AP/router een omni, op de 'clients' straalzenders. Als je zin om te knutselen hebt: je kunt dit soort simpele antenne's ook zelf maken. (lege pringles bussen bijv.). Maar daarover is veel te vinden in bovenstaande topics :)
2. Yup, dat kan gewoon. Zie: Hoe deel ik Internet ? (en dan dus met software).
3. Je kunt hem instellen op 11, 5.5, 2 of 1 mbit.
4. Beide wel oke, alhoewel ik voor een nog zwaarder pakket zou gaan. 8mbit BBNed / BabyXL kan er bestwel vanaf als je met z'n 3-en betaald ;)

Succes !
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.