[Wireless Networking]Straalverbinding opzetten.

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025
Ik ben bezig met een straalverbinding die gebruik maakt van standaard 2,4GHz netwerk kaartjes :)
En twee "rioolbuis" antennes volgens beproefd recept.

Mijn probleem is echter dat ik 'hier' in Drente al meerdere computer toko's heb afgestruind en ik overal de eerste ben die om draadloze nic's vraagt.
Niemand hier heeft dus die spullen op voorraad en ik wil juist ff eraan voellen voor ik het koop omdat in de meeste gevallen de ingebouwde antenne vrijwel niet te verwijderen is zonder de kaart te modden en daarmee vervalt de garantie natuurlijk ook.
Mijn vraag:
Zijn er hier mensen die hier ook mee bezig zijn/geweest en wat waren jullie ervaringen met de diverse modellen en merken nic's :?

Powered bij meergranenbrood.

• picobyte
Ik nu nog door een 56k flex... dus ff trap :)

Verwijderd

23 hele minuten gewacht, gaarne wat geduld bij een volgende kick gaat je topic op slot. :+

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Mijn neefje is daar ook naar opzoek geweest van de week.

Ik zal hem even naar dit topic verwijzen.

• MGP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12-2025

MGP

Wat denk je van dit kaartje?
Direct laten zien werkt niet
Alleen het probleem is dat hij in Nederland stukke duurder is dan in de US en dat er maar 1 online winkel in Nederland is die die leverd (zover ik weet) namelijklinksys.nl.
Dit is de enigste goedkope wireless kaart met verwijderbare antenne die ik heb gevond.

• Xandrios
  • Laatst online: 20:08
Op woensdag 17 april 2002 16:00 schreef MGP het volgende:
Wat denk je van dit kaartje?
Direct laten zien werkt niet
Alleen het probleem is dat hij in Nederland stukke duurder is dan in de US en dat er maar 1 online winkel in Nederland is die die leverd (zover ik weet) namelijklinksys.nl.
Dit is de enigste goedkope wireless kaart met verwijderbare antenne die ik heb gevond.
Alle lucent gebaseerde kaartjes kun je ook een antenne op aansluiten.
Ikzelf heb een netgear MR314 Wireless router/AP, + een Toshiba laptop met ingebouwde wireless nic (ook aansluiting voor een losse antenne) en een los pcmcia Orrocino kaartje. (is een Lucent, dus heet ook een aansluiting voor een extra Antenne)

Zie ook:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/430419/1?limit=500/

• picobyte
Ah, Lucent daar heb ik goede ervaringen mee :)
Ik ga denk ik voor deze:

WMP11 PCI adapter voor wireless netwerkgebruik € 169,00
^C^V hiervandaan: http://www.linksys.nl/linksys/prod_soort.asp?IdSoort=26

Thanx,
Ennuh die kick... ach ik ben nu een beetje nerveus met internetten omdat ik verwend ben met 24/7 512K down tegen 128K up voor 100piek id mnd.
Is nu dus weer brakke als dikke s****t door un rietje telefoon modem waar je bovendien de KPN een dikke bankrekening bezorgd want het is ~400 maal duurder per byte als gewoon kabel/adsl :r :r :r
Sorry hoor maar die KPN daar krijg ik gewoon telkens weer braak neigingen van :r

• picobyte
Vraagje, Heeft iemand hier ervaring met passieve reflectoren voor microgolf straling ?
Welk materiaal is daar geschikt voor ?
Ik heb nl een mooie toren gespot :-))

• Creep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:38
heren, kijk eens op www.wirelessleiden.nl

Wie de geschiedenis niet kent, is gedoemd ze te herhalen.

• Xandrios
  • Laatst online: 20:08
Op vrijdag 19 april 2002 13:17 schreef Creep het volgende:
heren, kijk eens op www.wirelessleiden.nl
'k moet zeggen dat er erg veel goede links daar staan :)

http://www.fab-corp.com/
die bijvoorbeeld....
ERRUG goedkope antenne's :)

• Kets_One
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Bekijk eens een nummer van het tijdschrift Computer Techniek. Hierin was laatst een voorbeeld over hoe je een Yagi antenne maakt en waar je eventueel een kant-en-klare kan kopen. (en hoe je die vervolgens aansluit...) :)

3.18 kWp ZW, 2.76 kWp NO

• the_doc
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-08-2022
Bij Wireless leiden kunnen ze de dingen wel een stukje voordeliger leveren dan bij linksys nederland
kijk maar eens op hun op deze pagina.
http://www.wirelessleiden.nl/wcl/cgi-bin/moin.cgi/HardwareVerkoop
Zelf heb ik een link draaien met 2 wap11 en 2 schotels met 21 dbi gain over 9Km. Link draait op 3 Mbit effectief.
Op woensdag 17 april 2002 16:37 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

Alle lucent gebaseerde kaartjes kun je ook een antenne op aansluiten.
Ikzelf heb een netgear MR314 Wireless router/AP, + een Toshiba laptop met ingebouwde wireless nic (ook aansluiting voor een losse antenne) en een los pcmcia Orrocino kaartje. (is een Lucent, dus heet ook een aansluiting voor een extra Antenne)

Zie ook:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/430419/1?limit=500/
Pagina: 1