Combinatie??

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• riven|IA
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-04-2003
Ik ben al een tijd op zoek naar een mooie versterker met een paar mooie boxen. Heb al het een en ander beluisterd en al een aardige indruk. Waar ik erg veel waarde aan hecht is helder geluid voor muziek en niet al te grote boxen. Ruimte waar het komt te staan is zo'n 5x5 meter.

Versterker:
Onkyo TX SR 600 749 EUR

Boxen:
Mission M51 250 EUR x 4
Mission M5C 350 EUR
TOT= 2099

Dit setje klonk in mijn oren zeer helder en mooi, een subwoofer is waarschijnlijk nog even niet nodig want de M51 boxen hebben een vrij sterke bass van zichzelf.
Mijn vraag is dan ook of dit een beetje verantwoordelijke koop is? Of kan ik beter toch naar een ander merk kijken?

Verwijderd

riven|IA schreef op 08 January 2003 @ 18:36:
Ik ben al een tijd op zoek naar een mooie versterker met een paar mooie boxen. Heb al het een en ander beluisterd en al een aardige indruk. Waar ik erg veel waarde aan hecht is helder geluid voor muziek en niet al te grote boxen. Ruimte waar het komt te staan is zo'n 5x5 meter.

Versterker:
Onkyo TX SR 600 749 EUR

Boxen:
Mission M51 250 EUR x 4
Mission M5C 350 EUR
TOT= 2099

Dit setje klonk in mijn oren zeer helder en mooi, een subwoofer is waarschijnlijk nog even niet nodig want de M51 boxen hebben een vrij sterke bass van zichzelf.
Mijn vraag is dan ook of dit een beetje verantwoordelijke koop is? Of kan ik beter toch naar een ander merk kijken?
Hiermee heb je zelf al bewezen dat het goed zit. Merken zijn zowiezo goed, geen aanmerkingen op. Vraag gewoon of je ze een week mag proberen met optie om om te ruilen, de goede audiozaken maken daar geen probleem van.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:13

JT

VETAK y0

Luister nog is verder, dan merk je of er nog beter spul is of niet.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Tja enigste waar wij je mee kunnen helpen is een paar alternatieven aandragen waarnaar je kan gaan luisteren, je bent zelf al aan het luisteren das een goede zaak. Je kan ook nog naar andere boxen binnen je budget gaan luisteren, zoals:

Tannoy MX serie
B&W DM serie, (bijvoorbeeld 4x DM-602, of 2x602 en 2x 601, allemaal s-3)
Kef Q serie
Mordaunt short,

Oftewel hebben ze bij die audio zaak nog meer speakers staan die je in combinatie met de Onkyo kan beluisteren?

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Volgens mij is er al een topic voor dit soort onderwerpen, namelijk: Centraal HomeTheatre topic
Hier staan nog genoeg tips enzo.

• riven|IA
Maar ik kan beter maar niet aan de gang gaan met speakers zoals de B&W Leisure Monitors of Kef KHT-2005? Ze zijn wel klein maar kwaliteit is zeker niet zo geweldig?

• riven|IA
En nog een klein vraagje. Bij die Mission zit dan geen subwoofer mis ik dan veel tonen?

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Als je 2 mille te besteden hebt, dan kan je behoorlijk wat leuks kopen. Die versterker is hardstikke goed. Ik heb daar ook naar zitten luisteren (en uiteindelijk dan de 900 gekocht). Qua speakers vind ik B&W (600 series) er erg goed op klinken.
Voor HT is een sub wel aan te bevelen, je mist toch best veel. Ik heb B&W 604's als fronts en die gaan tot 30 Hz, maar toch geeft een sub dan net meer power op het laag. Een redelijke sub is dus ook wel aan te bevelen.

Maar ik zou zeggen, kijk het centraal HT topic eens door. Genoeg recievers en speakers worden daar genoemd. En ga ook nog eens naar een goede winkel om meer te luisteren. 2 mille is een hoop geld, ga niet over 1 nacht ijs :)

[ Voor 53% gewijzigd door Scarp op 08-01-2003 20:16 ]

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:56
Scarp die snapt 't :), gelieve eerst even dit topic door te lezen voor tips, info en andere sets. Eventuele vragen kun je er ook gerust stellen.

[ Voor 28% gewijzigd door ShittyOldMan op 08-01-2003 20:30 ]

Mijn Home Cinema in aanbouw

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.