Help... Gigabyte GA-7VAXP Cooler

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• TvL2386
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-12-2025
Hoi hoi... ik heb een probleempje, kleintje, maar het is een probleempje.
Ik heb nu ongeveer 4 maanden dit moederbord en nu begint de coolfan van de chipset irritant geluid te maken. Nu heb ik al eens vaker gelezen dat deze coolfans eigenlijk een beetje voor de show zijn.

Ik had namelijk daarvoor een MSI moederboard, ik geloof een KT2 Ultra (vergeef me als het de KT3 is of wat dan ook). Van dit moederbord was ook een RAID variant met USB 2.0 die WEL een chipset cooler had, en die van mij niet... terwijl het hetzelfde moederbord is... 8)7

Maar goed... Is deze coolfan echt noodzakelijk??? Moet ik hem dus vervangen, of kan ik gewoon de stekker eruit trekken....

Bij voorbaat dank

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Ligt aan de airflow in je kast. Als deze voldoende is, dan kan je hem rustig proberen weg te laten. Krijg je toch een instabiel systeem, dan toch maar een koeler plaatsen.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• T. van Beek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10-2024

T. van Beek

flickritus

Hij zal er waarschijnlijk niet voor niks opzitten? Kost fabriek alleen maar meer productie kosten B) Zal dus wel een reden hebben lijkt mij? :/

Het kan dat ik het fout heb, weet hier niks van maar dit lijkt me gewoon logisch?

http://flickr.com/photos/itommy/

• nightowl
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-03-2009

nightowl

always too early to sleep

Als je de fan ervan afhaalt, zou ik toch op zijn minst een heatsink erop laten zitten (of erop zetten). Dan nog verwacht ik dat je een redelijke airflow in je kast nodig hebt om de chipset voldoende koel te houden. Als je niet gaat overklokken zou dit mijns inziens voldoende kunnen zijn.

Ik pas in mijn jas. Mijn jas past in mijn tas. Dus ik pas in mijn tas.

• TvL2386
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik heb het stekkertje losgetrokken... 't is weer stil... Na een aantal keer de 3DMark2001SE benchmark te hebben doorlopen, is hij nog altijd stabiel! Ik zal nu even kijken of een potje langdurig Battlefield spelen problemen gaat opleveren! Thx voor de hulp! ;)

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-11-2025
je kan gewoon ff een mailtje naar ze sturen en vragen om een nieuwe, heb ik ook gedaan en ik had ,binnen 1 week, een nieuwe in de bus liggen :)

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Had ik gisteren ook. Fan eraf gehaald, bleek gewoon de hele onderkant van de fan vol stof te zitten :X

*Hint* Maak dat ding eens schoon...

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

*klik*

Zoekertje dus..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.