Asus A7v133 chip koeler kapot.

Pagina: 1
Acties:
  • 343 views sinds 30-01-2008

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 16:20
De koeler op mijn moederbord van de via chip dus is kapot aan het gaan, maakt erg veel herrie.

Kan het kwaad als ik deze gewoon uit zet of moet ik echt een nieuw koelertje gaan kopen hiervoor?

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
ze zitten er niet voor niks op denk ik

• ubermaestro
  • Laatst online: 01-11-2025
Ik draai 105 fsb dus bij mij kan die koeler er wel af, hier maakte die ook een t*ring geluid :(

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:48
Hey ik heb het zelfde probleem!! Ik heb zo'n raar zoemend geluid wanneer ik de pc opstart. Als ik de pc uitzet en eventjes wacht en weer aanzet doet ie het weer normaal. Wat me opvalt is, als de pc een tijdje uitstaat (+/- 4uur) dan gaat ie een hoop herrie maken. Als de pc relatief kort heeft uitgestaan is er niks aan de hand.

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-08 09:17
Hier ook een tevreden a7v133 gebruiker. (zonder chipset fan, that is.. :z)

Mijn Firewizzie

• Dracula
Txs allemaal. Heb het koelertje even schoon gemaakt en lijkt het weer even goed te gaan doen.

• Dracula
Nou dat heeft dus kort geduurd is nu dus weer einde oefening met die koeler.

Ik heb nu het koelertje verwijderd alleen nu zit er op de chip nog een zwart metaal plaatje met 2 pinnetjes (die je eventueel in kan drukken alleen dan komt het geheel alleen een klein stukje los) en 2 schroefgaatjes.

Iemand ervaring hiermee hoe deze weg te halen is om eventueel indien nodig (lijkt me geen overbdige luxe) een chipset heatsinkje erop te plakken. Of is dat niet eens nodig?

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 16:17
Je kan een blue orbb erop zetten als ik me niet vergis, en anders zijn er van die A7V heatsinkjes te koop. Zo een heb ik er na een tijdje gekocht, maar na een paar maanden begon het koelertje daarvan ook herrie te maken.

Uiteindelijk heb ik gewoon het koelertje eraf gelaten en hij doet het nog vrolijk op 140 mhz FSB.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Heb ook een a7v133 gehad, precies hetzelfde verhaal, 3 maanden ging het goed en daarna begon de koeler een ongelooflijke herrie te maken. Nu ben ik in het bezit van een Asus A7V266 ( nice bordje ) en wat denk je?? Precies dezelfde klotekoeler erop!! Ik weet dus nu al dattie naar 2~3 maanden naar zijn gootje is. Maar toch raar dat een gerennomeerd merk als Asus met zo een kwalitief lage componenten werkt terwijl de rest wel gewoon top is.

Die-hard Brexiteer

• Dracula
Maare iemand enig idee hoe ik dat metalenplaatje kan verwijderen of zal ik hier gewoon een heatsink op plakken?

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Op woensdag 28 november 2001 08:46 schreef Dracula het volgende:
Maare iemand enig idee hoe ik dat metalenplaatje kan verwijderen of zal ik hier gewoon een heatsink op plakken?
Dat werkt met die push and pop pluggen, je zal wel je mobo moeten verwijderen.

Die-hard Brexiteer

• Dracula
Oke dan weet ik iniedergeval hoe ik hem eraf moet halen. Maar nu vraag ik me af is dit ook echt nodig? of kan ik gewoon zonder cooler draaien en evetueel direct op dat houdertje een hetasinkje plakken?

Verwijderd

Gewoon een blue orbje erop: heb ik ook gedaan bij mijn A7V266-e. Die blue orb past net niet, dus effe de gaatjes 'modden'. :P

Verwijderd

lijkt me dat je plankje dat wel aan kan. het zelf ook een A7V-E heb zelf geen moeite gehad met plankje, wel veel gehad dat mijn cooler stierf... lees andere topic

succes

• Dracula
Ja is inderdaad ook een optie en staat ook nog mooi. Alleen wat ik me nu afvraag want is kan ik hem ook gewoon zonder draaien met nog dat bevestigings plaatje waar de cooler op zat erop want ik heb pas in het weekend tijd om er echt mee te gaan stoeien.

Pc draait op 9x 133. Kan dat dus geen kwaad?

• Dracula
Nou mailtje naar me leverancier(mycom) gestuurd donderdagavond en zaterdag morgen kwam de postbode me een nieuw koelertje brengen. Helemaal top dus.

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 16:17
Mijn A7V133 draaide ook prima op 133 mhz FSB zonder koelertje. Zo warm werd hij niet. Ik heb alleen twee versies van de A7V133 gezien: eentje met een koelblokje met fan erop en één met fan er in gezonken. Misschien dat die laatstgenoemde niet goed is om te verwijderen?

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Psies.. gewoon eraf laten dat ding. Kost alleen maar stroom en maakt nog lawaai ook. Kleine kans dat ie wel wat te warm wordt met overclocken, maar dan doe je dat toch gewoon niet.

Verwijderd

Op woensdag 28 november 2001 10:20 schreef Michaeltjuh het volgende:
Gewoon een blue orbje erop: heb ik ook gedaan bij mijn A7V266-e. Die blue orb past net niet, dus effe de gaatjes 'modden'. :P
hoe bedoel je precies met past net niet?
en gaatjes van boord modden of van cooler??

en is er misschien iemand anders die een blue orb erop heeft gezet zonder te modden?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Oud, oud, oud (degene aan wie jij je vraag stelt zal wel niet meer zo snel reageren lijkt me ;) )en aan je andere topic kick te zien heb je je probleem al opgelost, dus...

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.