in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
zal wel na middernacht worden ( zie profiel beroep ) dan laten ze je ff 8 pc's klaarmaken P1 175Mhz en daar moet voor morgenvroeg Win98 op draaien en op een Novell netwerk aanloggen met allemaal een andere username .
dus verw8 ze niet voor middernacht ( heb usb kabeltje niet bij )
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Ik ook
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Verwijderd
en dat ben ik. althans mijn andere kant van mijn persoonlijk hij degene in de echte wereld. maar volgens mij word dit een zware klus.
Verwijderd
we hebben geduld hoortalin schreef op 08 January 2003 @ 19:37:
[...]
zal wel na middernacht worden ( zie profiel beroep ) dan laten ze je ff 8 pc's klaarmaken P1 175Mhz en daar moet voor morgenvroeg Win98 op draaien en op een Novell netwerk aanloggen met allemaal een andere username .
dus verw8 ze niet voor middernacht ( heb usb kabeltje niet bij )
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2003 22:20 . Reden: typo DUH ]
Verwijderd
Jawel, maar dit topic verpesten door het vol te gooien met elke koelkast die men tegenkomt zou zonde zijn.Verwijderd schreef op 08 januari 2003 @ 13:39:
Je zult toch juist zo'n koelapparaat moeten zien te vinden, want een compressor, filter en radiator kun je niet zelf maken. En goedkoop zo'n koelapparaat op de kop tikken zit er dus niet in: je moet wel erg mazzel hebben om een werkend exemplaar tegen te komen voor een leuk prijsje.
Overigens: koelkasten en vriezers zijn er voldoende te vinden bij de kringloop of bij slopen. Hoe geler de schaarse tanden in de mond van de sllop-beheerder, hoe meer kans je maakt.
[/quote]Gezien de strenge millieuregels in Nederland denk ik dat je zo'n ding niet eens mag vinden. Alleen via erkende koeltechniek-bedrijven te koop, o.i.d.[/quote]
Het laten vervliegen van het koudemiddel is officieel strafbaar, en ik moet er dan ook sterk op aandringen om het gas te laten verwijderen door een erkend bedrijf. Het enige probleem is dat de autokilometers (koelkast op de fiets zie ik niet zo zitten) die je moet maken naar zo'n bedrijf milieubelastender zijn dan de paar gram koudemiddel die vervliegt, uitgaande van de ODP (Ozone Depletion Potential) en GWP (Global Warming Potential) van R134a. Vanuit dat perspectief gezien is het dus niet automatisch beter voor het milieu om het af te laten tappen. Maar regels zijn regels, wet is wet, en je bent officieel strafbaar als je het systeem opent.
Beneden de ca. -50 gebeuren er rare dingen met elektronica...Verwijderd schreef op 08 januari 2003 @ 14:28:
als ik dan dus een athlon koel tot zeg maar -80 heb ik ineens minder cache maar als ik hem dan zo OC dat i oploopt tot -50 dan heb ik dus weer mijn normale cache grote terug?
TEC = Thermo Electric Cooler = peltier.verder ben ik nog aardig nog in deze wereld en zeker als het om zelf phase-change bouwen gaat dus wou graag vragen wat nu precies het verschil tussen low stage en high stage was. en wat een tec is
UTFS
op m`n topic hadden we het over hoe een prometeia beter te koelen (bijv. met propaan) kampig-propaan zou dus een mengel moes zijn zei je toen, dit moet m`n schei-/natuurkunde leraar toch kunnen filtreren (scheiden)
Ik hoop het voor je
Verwijderd schreef op 08 January 2003 @ 15:17:
voor de athlon is er maximum temperatuur, is er ook een minimum?
Ja, officieel iets van 0 graden ofzo. Ik heb de AMD datasheets niet bij de hand.
kast zoals ie er stond mooi rvs onder het stof :
schrik niet van de zooi , het is gewoon stof .

overzichtje .

1 x goed blazen en al het stof is vertrokken .
heb ik hier wat aan ?
er moeten ook nog iets in de geest van boeken bij zijn maar die kon ik door drukke werkzaamheden vandaag niet opzoeken .
Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly
Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly
Verwijderd
alleen moet martijn (t-minus) nog een x naar de sloop aangezien hem dit de laatste x niet is gelukt
maar hij zal wel nie zo goed vriezen als een prommy en het is de vraag bezit z`n koelkast genoeg druk zit (3/4bar geloof ik minimaal ofzo)
talin schreef op 09 January 2003
nou , dank u voor het w88 , hier komen de foto's :
dit is dus de radiator die water tot bijna het vriespunt kon koelen?
mm wat is dit, pomp, radiator en fan??
heb ik hier wat aan ?
er moeten ook nog iets in de geest van boeken bij zijn maar die kon ik door drukke werkzaamheden vandaag niet opzoeken.
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2003 07:55 ]
Verwijderd
Natuurlijk heb je daar wat aan. Dit bevat precies wat je nodig hebt (compressor, radiator).Talin schreef:
(plaatjes van een mooie industriële waterkoeler)
heb ik hier wat aan ?
Als je dat zomaar van je baas mag hebben, ben ik jaloers! Hij kan er vele honderden euro's voor vragen.
Ik denk alleen dat die pomp véél te krachtig is voor een watergekoelde PC, en dat de pomp en de ventilator teveel herrie maken.
De pomp zul je waarschijnlijk door een Eheim o.i.d. moeten vervangen.
De ventilator zul je waarschijnlijk door een temperatuurgeregeld exemplaar moeten vervangen.
Verwijderd
Als een koelkast al voldoende vermogen levert is er een hele eenvoudige methode:
- Sloop het diepvriesvak-deurtje eruit (zodat ook die koude lucht door de hele kast heenstroomt)
- Zet een vat met pomp in de koelkast
- Slangen en netsnoer door gaten in de wand of de deur heenvoeren
Klaar!
Verwijderd
een diepvriezer heeft zat power om een pc koud te houden.Verwijderd schreef op 09 januari 2003 @ 11:23:
Ik dacht altijd dat koelkasten en diepvriezers te weinig vermogen hadden om een processor te koelen?
Als een koelkast al voldoende vermogen levert is er een hele eenvoudige methode:
- Sloop het diepvriesvak-deurtje eruit (zodat ook die koude lucht door de hele kast heenstroomt)
- Zet een vat met pomp in de koelkast
- Slangen en netsnoer door gaten in de wand of de deur heenvoeren
Klaar!
Verwijderd

nou mooi of mooi, als ons zoiets gaat lukken moeten we maar verkopen en geld delen, anders word het vechten wie hem mag houden
EDIT: ik begin nu echt te kwijlen, dit is gewoon een droom die uitkomt moch je zoiets hebben.

weer van iemand anders
mr icee
bowman 1964
bermudatriad

kijkje in het reservoir

en dit vond ik wel weer meer dan genoeg om ideeen van op te kunnen doen.
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2003 14:18 ]
ik wil hem vanavond / vanacht eens aanzetten en er een ge-eikte thermometer in hangen .
er zit in het reservoir ook een pt1000 dus ook uitleesbaar .
Verwijderd
je krijgt hem dus gewoon van je baas???talin schreef op 09 januari 2003 @ 15:38:
ik zie die van mij er nog niet tussen staan ( zie vorige pagina ) ik heb het rond met mn baas dat ik zo'n ding wel mag hebben .
ik wil hem vanavond / vanacht eens aanzetten en er een ge-eikte thermometer in hangen .
er zit in het reservoir ook een pt1000 dus ook uitleesbaar .
Vet. als je ziet wat zo'n ding kost
ik heb mijn baas al zoveel centjes opgeleverd dat er nog wel eens wat af kan .Verwijderd schreef op 09 January 2003 @ 15:56:
[...]
je krijgt hem dus gewoon van je baas???
Vet. als je ziet wat zo'n ding kostzo'n baas wil ik later ook wel
mijn baas is er nog 1 van de oude stempel ( met dubbele boekhouding en heeft nog wel eens wat extra's voor je over als je wat goed doet )
collega steld thuis in zn eigen tijd 80 plc's in en krijgt een laptopje .
collega vindt thuis in zn eigen tijd een speciaal machientje uit en krijgt nieuwe pc .
zo'n baas dus .
nog 1 : laatst grote radiateur van luchtdroger lek nieuwe koste 7000,- euro , ik wist adresje die goed kon lassen , rad weer heel voor 50 euro .
Verwijderd
80 plc's, wij hebben dat int school ook is moeten doen een halve dag plc's in elkaar steken. om zot van te worden.talin schreef op 09 January 2003 @ 16:00:
[...]
ik heb mijn baas al zoveel centjes opgeleverd dat er nog wel eens wat af kan .
mijn baas is er nog 1 van de oude stempel ( met dubbele boekhouding en heeft nog wel eens wat extra's voor je over als je wat goed doet )
collega steld thuis in zn eigen tijd 80 plc's in en krijgt een laptopje .
collega vindt thuis in zn eigen tijd een speciaal machientje uit en krijgt nieuwe pc .
zo'n baas dus .
nog 1 : laatst grote radiateur van luchtdroger lek nieuwe koste 7000,- euro , ik wist adresje die goed kon lassen , rad weer heel voor 50 euro .
nu snap ik waarom je ze krijgt
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2003 16:16 ]
Rookworst zonder R is ook worst.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Verwijderd
Mja heb natuurlijk geen geld genoeg om zo'n ding te buyen....wel wat geld, maar te weinig denk k
Ik weet niet hoeveel druk je nodig hebt, maar ik heb hier een koelkastcompressor gehad die luchtdruk kon opbouwen tot 5 bar... (of was het 5,5 barVerwijderd schreef op 09 January 2003 @ 07:51:
idd waren we ook min of meer vanplan.
alleen moet martijn (t-minus) nog een x naar de sloop aangezien hem dit de laatste x niet is gelukt![]()
maar hij zal wel nie zo goed vriezen als een prommy en het is de vraag bezit z`n koelkast genoeg druk zit (3/4bar geloof ik minimaal ofzo)
talin schreef op 09 January 2003
nou , dank u voor het w88 , hier komen de foto's :
dit is dus de radiator die water tot bijna het vriespunt kon koelen?
mm wat is dit, pomp, radiator en fan??
heb ik hier wat aan ?
er moeten ook nog iets in de geest van boeken bij zijn maar die kon ik door drukke werkzaamheden vandaag niet opzoeken.
Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)
Verwijderd
DaBiT waarvoor is die leiding zo antiegelijk groot/lang
en martijn ben je nu eindelijk langs de schroot hoop geweest
Rustig kleintje, wie is hier nou langer geregd.... Jouw eerste topics werden steeds dichtgegooid aangezien je nu geen mobo hebt zit je te gottenVerwijderd schreef op 09 januari 2003 @ 20:53:
maybe volgende x in een bericht i.p.v 2 post onder elkaar![]()
DaBiT waarvoor is die leiding zo antiegelijk groot/lang![]()
en martijn ben je nu eindelijk langs de schroot hoop geweest![]()
Zelfs de modjes zijn wel een lui om een quote te type ikke lekker ook
[offtopic2]
Weekeinde ben ik druk, misschien volgende week of daarna dan heb ik ook geheugen, moet nog ff wat data overpompen van jouw pc. Komt dat mobo nou al?
[/offtopic2]
Verwijderd
Typte ik ik hoofdletters? heb ik vervelende smilies gebruikt? Nee toch? Je kunt niet echt tegen commentaar geloof ik...Verwijderd schreef op 09 januari 2003 @ 21:56:
tering gelijk boos, en idd heel erg offtopic, talin heb je al temps voor ons van je gratis chiller?
Schiet het nou nog op? Ik ben wel benieuwd hoever je komt met een prom met ander gas
Ik zit maar te wachten op dat ECZ mem
yup .Verwijderd schreef op 09 January 2003 @ 21:56:
talin heb je al temps voor ons van je gratis chiller?
nu wel , heb opstelling gemaakt
- 220 aansluiten , water erin , antivries erin en aanslingeren die pomp.
- was nog verbazend stil .
- heb nog ff een elecktroboer/collega erbij gehad die heft het display hersteld .
- ging gewoon van 1 tm 100 ( indicatie van warm naar koud )
- meteen op 100 gezet
- emmer er naast en uurtje laten pompen met ge-eikte tempmeter erin .
mike ! it's amazing !! -32 was het water / antivries na een uur .
omgeving temp ong 14 graden .
het was eigenlijk meer antivries dan water maar toch !!
toch maar eens een interesante opstelling maken met een mobootje en een temp sensor erop , ik heb hier nog wel ergens een set liggen met een oud gigabyte mobootje .
toch maar eens kijken of dat reservoir anders kan en de pomp minder log kan ( eheim o.i.d. )
dan zou ik er eigenlijk een 2de chieftech big tower bij willen hebben om alles in te bouwen en naast mijn pc te zetten .
wat zou mijn vriendin er van vinden die 2de kast in de HK .
to be continued ......
Verwijderd
ook alcohol heb ik wel is gezien als anti vriesmiddel (bij de amerikaanse chillers)
-32 mooi om een peltier mee te koelen en die op m`n radeon 9700 pro te zetten
OCZ pas week 4 dus nu weet ONTOPICpierre-oord schreef op 10 januari 2003 @ 11:54:
[...]
Typte ik ik hoofdletters? heb ik vervelende smilies gebruikt? Nee toch? Je kunt niet echt tegen commentaar geloof ik...
Schiet het nou nog op? Ik ben wel benieuwd hoever je komt met een prom met ander gas![]()
Ik zit maar te wachten op dat ECZ memtrage levering
misschien volgende week dat het komt, ik hoop het
[ Voor 6% gewijzigd door Astennu op 10-01-2003 22:22 ]
Alleen nog ff hebben over stroomverbruik van dat apparaat...
Verwijderd
in principe is een watercooling met een sterke chiller beter dan een prometeia, dit omdat het water veel meer watts aan warmte op kan nemen. Maar de water temp moet dan wel zo koud blijven, en ik begreep uit het verhaal dat deze temp is behaald zonder belasting(oc`d processor).pierre-oord schreef op 10 januari 2003 @ 23:16:
Sow die -32 is niet mis. Maakt dat ding veel herrie? [kun je d'r bij slapen?] Moet je je mobo en processor voor deze temp nu isoleren net zoals bij prometia? Of alleen slangen heel goed, omdat de processor niet zo koud wordt doordat die zelf veel hitte produceerd? Als isolatie niet nodig is is wel veel makkelijker
Alleen nog ff hebben over stroomverbruik van dat apparaat...
Wat dus nodig en heel erg belangrijk is, zijn goed geisoleerde slangen/waterblok/waterresevoir. Anders haal je veel minder goede resultaten en krijg je zeker last van condens, dus ook je mobo aan de achterkant isoleren.
Ik ben benieuwd wat het gaat worden.
Verwijderd
ben verliefd op die chiller en net als tom zei isoleer dat ding 101%
gewoon die hele kast waar hij ingaat en alles zelf ook nog is, kan niet missen.
ik zit er dus diep over na te denken hoe ik dit aan ga pakken , net even met m'n ega over gehad : conclussie : als het maar mooi wordtVerwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 23:31:
[...]
in principe is een watercooling met een sterke chiller beter dan een prometeia, dit omdat het water veel meer watts aan warmte op kan nemen. Maar de water temp moet dan wel zo koud blijven, en ik begreep uit het verhaal dat deze temp is behaald zonder belasting(oc`d processor).
Wat dus nodig en heel erg belangrijk is, zijn goed geisoleerde slangen/waterblok/waterresevoir. Anders haal je veel minder goede resultaten en krijg je zeker last van condens, dus ook je mobo aan de achterkant isoleren.
Ik ben benieuwd wat het gaat worden.
er zit voor mij een nieuwe setup aan te komen en ga dus ff goed bedenken wat ik wil .
- al de waterkoeling in een aparte kast bouwen staan vast , maar dan hebben we ook nog campzone drome x e.d.
- dus het moet afkoppelbaar worden , festo slangverbinders met afsluiters .
- pomp is te groot , eheim type -> wateropbrengst zal achteruit gaan .
- fan maakt te veel lawaai om in de HK neer te zetten -> grote regelbare fan zoeken .
- mobo isoleren zal niet zo'n heel groot probleem worden , ben wel bekend bij www.Eriks.nl uit Alkmaar die zullen wel een mooie oplossing voor me hebben .
- maar dan het ultieme waterblok -> dat wordt absoluut zelf maken ( heb freesbank en draaibank e.d. tot beschikking .
maar hoe ziet nu het ultieme waterblok eruit ? alu koper en de layout .
ik zal me hier de komende tijd eens in verdiepen , maar alles is welkom .
wie is er nou nog meer bezig met een promethia of chiller ?
en in wat voor stage zijn we daarmee ?
meneer
Verwijderd
denk trouwens dat je met dit water makkelijk peltiers kan gebruiken voor je cpu en gpu.
Verwijderd
ik denk dat we beter een chiler kunnen bouwen is iets makelijker te doen en biedt de mochenlijkheid om meer dan 1 pc te koelen. en de cpu gpu en chipset zijn mee te koelen. en water blok moet wel lukken maar dan zat ik wel aan koper te denken.talin schreef op 11 January 2003 @ 00:22:
onder het motto : nuttige info :
[...]
ik zit er dus diep over na te denken hoe ik dit aan ga pakken , net even met m'n ega over gehad : conclussie : als het maar mooi wordt
er zit voor mij een nieuwe setup aan te komen en ga dus ff goed bedenken wat ik wil .
- al de waterkoeling in een aparte kast bouwen staan vast , maar dan hebben we ook nog campzone drome x e.d.
- dus het moet afkoppelbaar worden , festo slangverbinders met afsluiters .
- pomp is te groot , eheim type -> wateropbrengst zal achteruit gaan .
- fan maakt te veel lawaai om in de HK neer te zetten -> grote regelbare fan zoeken .
- mobo isoleren zal niet zo'n heel groot probleem worden , ben wel bekend bij www.Eriks.nl uit Alkmaar die zullen wel een mooie oplossing voor me hebben .
- maar dan het ultieme waterblok -> dat wordt absoluut zelf maken ( heb freesbank en draaibank e.d. tot beschikking .
maar hoe ziet nu het ultieme waterblok eruit ? alu koper en de layout .
ik zal me hier de komende tijd eens in verdiepen , maar alles is welkom .
wie is er nou nog meer bezig met een promethia of chiller ?
en in wat voor stage zijn we daarmee ?
meneerVersteeg , die koperen slangen die van de promethia afkomen moet ik daar nog mee oppassen qua lengte of doorlaat ?
Verwijderd
https://www.overclockersh..._Code=U1&Category_Code=C1

CPUFX commercial chiller
Windows media Video #1
120v wall power
minus20 -minus 50C water temps
sold construction, deepfreeze, versatile
pump is optional
2-3 week wait in peak season for delivery
Item is special order
1 year warranty for use under normal conditions
1.5 gallon chiller reservoir
critical lines insulated
free temp probe with F-C and ambient VS water temps also records high and lowest temps. Momentary backlit and stand.
shipping is billed based on destination extra charges may apply for remote areas and travel time
Our commercial chiller is designed for the advanced overclocker and computer cooling guru. We do not recommend this system for beginners. Non flammable liquids are required. Pump is an option device and the chiller is sold as exactly that (a chiller). Systems will require a pump to circulate liquid in order to provide adequate cooling. Condensation will occur if water blocks are not fully insulated. Lines for water must also be insulated fully against condensation. Pure water cannot be used, pure 100% water will freeze solid. A mixture of antifreeze and water must be used. All pumps and extra insulation can be purchased in our stores.
How far you take your system is all up to the end user. Using our chiller with DDR and Ram Aqua sinks has achieved gains of 22+MHZ on front side bus speeds. Over voltages and voltage modifications are well suited for this style of extreme cooling.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2003 10:13 ]
Verwijderd
Damm das duurVerwijderd schreef op 11 January 2003 @ 10:10:
Deze is ook leuk, alleen de prijs en het voltage niet.![]()
https://www.overclockersh..._Code=U1&Category_Code=C1
[afbeelding]
CPUFX commercial chiller
Windows media Video #1
120v wall power
minus20 -minus 50C water temps
sold construction, deepfreeze, versatile
pump is optional
2-3 week wait in peak season for delivery
Item is special order
1 year warranty for use under normal conditions
1.5 gallon chiller reservoir
critical lines insulated
free temp probe with F-C and ambient VS water temps also records high and lowest temps. Momentary backlit and stand.
shipping is billed based on destination extra charges may apply for remote areas and travel time
Our commercial chiller is designed for the advanced overclocker and computer cooling guru. We do not recommend this system for beginners. Non flammable liquids are required. Pump is an option device and the chiller is sold as exactly that (a chiller). Systems will require a pump to circulate liquid in order to provide adequate cooling. Condensation will occur if water blocks are not fully insulated. Lines for water must also be insulated fully against condensation. Pure water cannot be used, pure 100% water will freeze solid. A mixture of antifreeze and water must be used. All pumps and extra insulation can be purchased in our stores.
How far you take your system is all up to the end user. Using our chiller with DDR and Ram Aqua sinks has achieved gains of 22+MHZ on front side bus speeds. Over voltages and voltage modifications are well suited for this style of extreme cooling.
Verwijderd
Iedereen kent wel die bronwatermachines van b.v. viteau die in ieder kantoor staan en waar de mensen heel de dag lekker koud water uit lopen te tappen. Als ik het goed heb wordt het water in die ton steeds op de juiste (lage
Plaatje van zo'n koeler (ze noemen het ook een watercooler)
http://www.viteau.nl/check/spring.html
site over zo'n watercooler
http://www.viteau.nl/check/cooler1.html
Het water kan op 5 graden gehouden worden
Dit was zomaar een ideetje. Wie weet kan iemand er iets mee
Verwijderd
je hebt het fout, alleen de leiding vlak voor het tap systeem is gekoeld.Verwijderd schreef op 11 January 2003 @ 11:24:
Volg dit topic al een tijdje omdat ik zelf ook wel eens met ideeen over een home-made prometia heb rondgelopen. Zelf denk ik dat het redelijk moeilijk gaat worden een goede veilige prometia-kloon te bouwen. Die waterchillers lijken beter uitvoerbaar. Hier een klein ideetje van mij:
Iedereen kent wel die bronwatermachines van b.v. viteau die in ieder kantoor staan en waar de mensen heel de dag lekker koud water uit lopen te tappen. Als ik het goed heb wordt het water in die ton steeds op de juiste (lage) temp. gehouden door iets dat op stroom werkt (er gaat een stroomdraad uit het apparaat). Als je dus zo'n apparaat kan regelen heb je best een leuke waterchiller denk ik.
Plaatje van zo'n koeler (ze noemen het ook een watercooler)
http://www.viteau.nl/check/spring.html
site over zo'n watercooler
http://www.viteau.nl/check/cooler1.html
Het water kan op 5 graden gehouden wordenBest geinig dus
Dit was zomaar een ideetje. Wie weet kan iemand er iets mee
Ik had er lang geleden al eens naar gekeken. Nee dan is een goede bierkoeler nog steeds de beste en makkelijkste oplossing in die vorm.
dank u voor deze heerlijke bijdrageVerwijderd schreef op 11 januari 2003 @ 15:27:
damn die chiller is dur.. ken je beter een prom kopuh
er zit geen enkele goed lopende Nederlandse zin in .
( en dan heb ik het nog niet eens over de typo's )
en waar reply je nu op ?
jij met je mod kunsten heb toch wel een goed idee over hoe een promethia mooi weg kunt werken .
Verwijderd
volgens mij kan er namelijk in z`n compressor geen water.
bij deze dus, kan er in een compressor van een vriezer water
Verwijderd
nee in de compressor zit nog steeds het zelfde als bij je prometeia, alleen koeld hij nu niet de processor met een vaporiser maar het water met een rad. zoals in het vriesvak.Verwijderd schreef op 11 January 2003 @ 17:30:
maar nu hoorde ik een aantal van onze home-made-prometeia goser dat ze dus kiezen voor een chiller i.p.v. phase-change systeem, uit een diepvries compressor kan je dit toch niet maken of ben ik![]()
volgens mij kan er namelijk in z`n compressor geen water.
bij deze dus, kan er in een compressor van een vriezer water
Verwijderd
dus de radiator word zeg maar -30 en het water neemt deze kou mee naar de koelblokken als ik het goed begrijp.
Verwijderd
ja, dus de pomp die in dat water ligt(of in line) moet zo weinig mogenlijk warmte(watts) afgeven aan het water en tegen de lage temps kunnen.Verwijderd schreef op 11 januari 2003 @ 18:51:
mmm dus we zouden wel een chiller kunnen maken, al vrees ik dat z`on diepvries compressor geen super temps haald.
dus de radiator word zeg maar -30 en het water neemt deze kou mee naar de koelblokken als ik het goed begrijp.
Verwijderd
zo te horen is een dat wel een goede oplossing voor ons.Verwijderd schreef op 11 januari 2003 @ 21:55:
mooi, lijkt me wel leuk, nu hopen dat astennu/t-minus en DarkAngeo hetzelfde idee willen uitvoeren, zodat we hier op kunnen doorgaan/denken.
nu nog aan de onderdelen zien te komen.
|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl
Ja ik vind dit ook wel wat hoeven we geen extreme wijzigingen toe te passenDark Angel schreef op 11 januari 2003 @ 22:58:
[...]
zo te horen is een dat wel een goede oplossing voor ons.
nu nog aan de onderdelen zien te komen.
Turn it off and on again.
vindt het een mooie compacte opstelling .

[ Voor 17% gewijzigd door talin op 11-01-2003 23:23 ]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
nee idd. hij word wel een stuk kouder als het blok groot genoeg is maar je hand bevriest niet.
zo is het ook met je prometeia, je gas (r134a) word de temp die je voor de unit afleest, dit word onder een hoge druk op de heatsink losgelaten en neem daar de warmte op, maar natuurlijk niet 100% want dan zou je processor echt super gekoeld zijn.
chefke, idd martijn gaat dinsdag opzoek naar een vrieskist, hopen dat hij deze i x wel z`n woord nakomt
Doe je zoiets op je processor zal het water VEEEEEEEL warmer worden, want 90watt is heel wat anders dan een omgevingstemperatuur van 25.
Dat is wat ik even wou bijdragen, veel succes Martijn !
Verwijderd
ermm ik reply'de eigenlijk op tomtalin schreef op 11 January 2003 @ 16:27:
[...]
dank u voor deze heerlijke bijdrage
er zit geen enkele goed lopende Nederlandse zin in .
( en dan heb ik het nog niet eens over de typo's )
en waar reply je nu op ?
jij met je mod kunsten heb toch wel een goed idee over hoe een promethia mooi weg kunt werken .
mjah ik heb wel leuke ideetjes om een prom weg te kunnen werken ja
Verwijderd
Verwijderd
Dus: een waterreservoir - met pomp - in een koelkast/vrieskist, met slangen door gaten in de wand naar je waterblok. Eventueel het deurtje van het vriesvak wegslopen zodat díe koude lucht ook door de kast stroomt.
Natuurlijk met antivries in het water.
Wat scoor je dan voor temperatuur met een gewone koelkast?
(Als dát al voldoende koelt, zoals hier beweerd wordt).
Verwijderd
Zal er maandag gelijk ff achteraan gaan
Verwijderd
Nu de vraag wanneer en waar spreken we af om naar de 2e stap te gaan
Hier heb ik ene paar picz van dat ding
http://home.quicknet.nl/qn/prive/pjm.honselaar/cps.rar
Verwijderd
hoeveel druk zit er op het ding en weet je van de vorige eigenaar hoe koud i kon worden?
ziet er wel mooi uit hoor, maybe leuk voor mijn radeon
Ja en deze komt uit een koelkast -> diepvries combo dus kan lekker koudVerwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 21:24:
idd moeten snel afspreken, regelen we wel via msn/mail.
hoeveel druk zit er op het ding en weet je van de vorige eigenaar hoe koud i kon worden?
ziet er wel mooi uit hoor, maybe leuk voor mijn radeon
Heej Dave niet alleen hoorGipsy King schreef op 22 januari 2003 @ 21:34:
Effe toeJuichen Go Smokey Go Smokey ,,,,, succes
Op technisch gebied is * SmokeyTheBandit een leek
Verwijderd
Jah idd dave je moet mij niet vergeten heVerwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 21:50:
haha, waar zijn frank en die zooi (asstenu, dark angel en er was er later nog 1 bijgekom al heb ik daar niks meer van gehoord)
Okeey het is goed maar dit is wel erg overdreven
Verwijderd
iemand al links, info of wat dan ook
Al was et nu waar
Maar idd 2 The Frikkin Point !!!
Wanneer waar hoe wat ?
OV kaart komt pas in aprilT-Minus schreef op 22 januari 2003 @ 22:02:
[...]
Al was et nu waar
Maar idd 2 The Frikkin Point !!!
Wanneer waar hoe wat ?
Verwijderd
nog ff linkje dat een vapochill het wel lekker doet als je mod, kan die goser mijn prometeia ook ff onder handen nemen
http://www.ne.jp/asahi/simanto/oc/UltraVapo_unit.htm
wat moet er aan gebuiren dan ?Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 22:17:
haha ik kan ook niet iedere dag hoor ook al woon ik in zh, ouders zijn niet gek en heb laatste x veel tentames![]()
nog ff linkje dat een vapochill het wel lekker doet als je mod, kan die goser mijn prometeia ook ff onder handen nemen![]()
http://www.ne.jp/asahi/simanto/oc/UltraVapo_unit.htm
Verwijderd
"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME
Verwijderd
Zal vanavond wel ff kijkenVerwijderd schreef op 24 January 2003 @ 23:48:
martijn kan je ff de specificaties van de compressor posten kan wel is van pas komen
IddVerwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 00:19:
[...]
hij zou er naar kijken, hij had niet gezegd dat ie deze zou posten![]()
Verwijderd
Verwijderd
word tijd dat we verdergaan, en met resultaten ook
ok, als ik hem resize is hij niet meer telezen, vandaar de grote.
[ Voor 117% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2003 12:52 ]
Verwijderd
Verwijderd schreef op 30 January 2003 @ 16:47:
hier een voorbeeld van hoe wouter en ik het in gedachten hadden.
word tijd dat we verdergaan, en met resultaten ook![]()
[afbeelding]
ik heet @ het forum chefke
dit is inderdaad het idee dus brand maar los met uw comentaar.
o ja we wilden als rad die in het resevior hang een gewone huis rad gebruiken kan dat ?
En idd jan we moeten nu maar eens afspreken
En Jan, dat plaatje is niet 800x600 vriendelijk
Ik zit op een cely 466 met k*t videokaart kan max. 800x600@75hz want mobo heeft het begeven, en alternate waar ik hem heb gekocht heeft 8 weken nodig om een mobo om te ruilen voor garantie. Het is een epox en ik kan me niet voorstellen dat epox er zo lang voor nodig heeft of wel?
je engels is ook lekker 1337
idea is het
Verwijderd
Ehh niet om lullig te doen. (ik kom net bij kijken) maar ik zie dat je 3 lijn types hebt.. chilled water / lauw water/warm waterVerwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 16:47:
hier een voorbeeld van hoe wouter en ik het in gedachten hadden.
word tijd dat we verdergaan, en met resultaten ook![]()
[afbeelding]
ik zie ook dat je geen onderscheidt maakt tussen de koelunit (compressor/condesnor/verdamper/smoororgaan) Ik neem aan dat door deze geen water stroomt
wat je wilt doen is dus een compressiekoelmachine (vrieskist
Verwijderd
de compressor staat eigenlijk los van het water.Verwijderd schreef op 16 February 2003 @ 20:51:
[...]
Ehh niet om lullig te doen. (ik kom net bij kijken) maar ik zie dat je 3 lijn types hebt.. chilled water / lauw water/warm water
ik zie ook dat je geen onderscheidt maakt tussen de koelunit (compressor/condesnor/verdamper/smoororgaan) Ik neem aan dat door deze geen water stroomt![]()
! ...tenminste niet dat ik heb geleerd van
![]()
wat je wilt doen is dus een compressiekoelmachine (vrieskist) die water met antifries;.. koelt en dat door de cpuwater laten lopen.. toch.. Waarom niet je water res. in een vriezer (kleintje) zetten.. en dan met pijpen naar je PC.
het gaat i.p.v. naar een cpu blok DOOOR een radiator die in het water ligt, dit water geeft alle wamte af aan de radiator omdat deze freezing cold is.
zo houden we het water dus op temperatuur door de compressor, en goed op temperatuur op
dus nog ff voor de duidelijk huid, water vanaf het reservoir naar de cpu (blok), dan terug naar het reservoir aan de ANDERE kant van de radiator waar door het door de radiator heen moet en daar al zijn warmte kan afgeven.
en zo gaat het maar door en door.
EDIT
hier op dit topic kun je zien hoe we het in gedachten hebben alleen gaan wij alleen water chillen en hij heeft er ook nog is een cpucooler van gemaakt. echt de moeite waard om ff door te nemen, good job, bowman 1964
http://www.phase-change.c...s=0&postorder=asc&start=0
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2003 21:10 ]