Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] wat voor gereedschap te gebruiken voor mijn window

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil het thermaltake logo als window in de sidepanel van mijn kast maken.
Afbeeldingslocatie: http://www.mediapro.com.sg/logo%20thermaltake.jpg en dan alleen de buitenste lijn, niet de letters in het midden enzo.

Ik zat zelf eerst te denken aan decopeerzaag. dit heb ik geprobeerd op een oud stuk aluminium, maar de hoeken kreeg ik niet mooi, de zaag ging happen. toen heb ik geprobeerd minder ver in te zagen, en de rest bij te vijlen, maar dat is niet echt bepaald mogelijk om dan de strakke "cirkelzaag" lijnen in het logo te houden. De hoekjes wilden ook niet lukken. Nou heb ik wel is gehoord dat laser dit soort dingen op kan lossen, maar ik heb geen idee waar ik zo'n laser zou kunnen vinden, hoeveel dit zou kosten etc.

iemand suggesties over het "laseren", of moet ik dit helemaal anders aan pakken dan ik tot nog toe gedaan heb ??

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

DREMEL

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Verwijderd

Topicstarter
Dremel, leuk plan dacht ik, maar lukt ook niet, je krijgt de lijnen nooit mooi strak. het moet natuurlijk wel netjes blijven

Verwijderd

Deze lasers kan je zelf niet kopen (of je moet rijk of je moet een metaalbewerkingsbedrijf beginnen). Maar als je met een autocad tekening naar een metaalbewerkingsbedrijf gaat, kunnen ze dit voor vergoeding doen. Ik geloof dat dit tussen de 50 en 100 euro kost! Mooier zou zijn als je een kennis hebt die daar werkt oid.

Verwijderd

laser laat brand plekken achter en van die bobbeltjes je kan beter water snij techniek gebruik lees hier meer over http://www.casejunkies.com/index.php?upn=020001&hl_id=91 ik weet niet hoeveel dit gaat kosten maar een eigen laser apperaat kan je vergeten want als je zo rijk bent dan laat jij alles ofso doen :)

• Ibbelz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022
Tering dat ziet er wel extreem vet uit zeg:

Afbeeldingslocatie: http://www.casejunkies.com/images/artikel_upload/picture_68.jpg

Dat water snijden is dus wel een uitkomst ja, maar wel duur ben ik bang....

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

Verwijderd

Topicstarter
Is inderdaad een hele mooi die hierboven staat. Ik wil alleen niet het hele logo als window hebben, maar alleen de buitenste rand. de letters TT hoeven dus niet. Ik ben bang dat watersnijden wel boven mijn budget ligt.

Verwijderd

Ben zelf bezig met een figuur zaagje, maar daarvoor moet je wel veel geduld hebben, en het kost wat zaagjes, maar je kunt wel veel precieser werken dan met een decopeer zaag.
Ik hoop jullie binnenkort het resultaat te showen.

• insan1ty
  • Laatst online: 15-03-2023
Verwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 18:18:
laser laat brand plekken achter en van die bobbeltjes je kan beter water snij techniek gebruik lees hier meer over http://www.casejunkies.com/index.php?upn=020001&hl_id=91 ik weet niet hoeveel dit gaat kosten maar een eigen laser apperaat kan je vergeten want als je zo rijk bent dan laat jij alles ofso doen :)
Interpunctie is bedacht voor meer doeleinden dat smilies en URLs hoor.

Verwijderd

Topicstarter
zijn er nog meer mogelijkheden naast dremel, figuurzaag, laser of water snijden ???

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:51
met een tandenborstel, maar dat duurt wel wat langer :P

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

ijzerzaagje op decopeerzaag

Verwijderd

een bocht maken lijkt me moeilijk met een decoupeerzaag waarvan t zaagje 2mm dik is en iets van 6mm breed

Verwijderd

Er is nog een (net niet uitvoerbare) mogelijkheid...

STANZEN!!

Ook dat doe je niet zomaar ff..

Ik denk dat je het beste kan zagen -> dremelen -> vijlen -> schuren -> uitrusten van dit helse kawei terwijl je kijkt naar je perfect eigenhandig gemaakte window... (Iets dat Bill niet kan zeggen.. :) )

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-11 00:42

EMP

Krulloos!

Er zijn ook ijzerzaagjes voor de handfiguurzaag te krijgen

Daarmee gaat het zeker weten lukken, mits je geduld hebt :) (Fixel heeft het geloof ik ook zo gedaan) :)

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-11 12:34

Daklem

Audio Nerd

weet echt niemand de prijs van watersnijden?

voor rond de 50 a 80 euro wil ik het nog wel laten doen !

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:05

sapphire

Die-hard pruts0r

A.p. versteeg heft mijn raam met een decoupeerzaag gedaan, zou ik ook doen als ik jou was, en dan vijlen en schuren.

Gabriël AM5

• LeonM
  • Laatst online: 29-10 14:18
Dremelen, en zorg dat je langs de lijntjes aan de binnenkant wat "vlees" overlaat zodat je het netjes met een vijl recht kan maken (met dremel word het nooit lekker recht)

Verwijderd

Topicstarter
okee, ik ga dus het volgende doen, met een decopeerzaag het grote middenstuk weghalen, vervolgens met de dremel de "punten" uitdremelen, en dat vervolgens bijwerken met een vijl. daarna de hele kast ff opschuren en coaten in een mooi kleurtje en dan een mooie window en een ccfl erin bakken. zodra ik ermee klaar ben open ik wel een nieuwe topic en zal ik jullie het resultaat laten zien.

iedereen bedankt voor de tips.

• DaMightyWackO
  • Laatst online: 30-11 12:54

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Ik heb grote stukken met decoupeerzaag gedaan en het fijne werk met een figuurzaagje.

Moet er wel bij zeggen, ik heb ook een keer een cheapo kast met decoupeerzaag gedaan, maar dat was dun alu dat zijpaneel en ging minder lekker.

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Verwijderd

Decoupeerzaag, dremel voor het fijne werk, figuurzaagje voor het heel fijne werk en als laatste schuurpapier voor super precisie werk.
Wel verschillende grofheden van schuurpapier nemen.
Dat schuren met het papier kost wel uren, maar het resultaat mag er zijn
suc6 ermee

Verwijderd

Tja Ook met de dremel en een decopeerzaag is er wat moois van te maken.
Zie ook http://members.home.nl/platenkamp

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

kheb nog steeds geen antwoord op mijn vraag: weet echt niemand hoe duur watersnijden is ?

Verwijderd

Zou zeggen bel eens naar die firma, en overleg met die gasten. Het is afhankelijk van het formaat, design en kwaliteit van het bestand. Ze kunne wel een oifferte maken, dan weet je het precies, sim-pel toch!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

kzal eens gaan informeren..

• NoTo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-06-2024
IbBeLz schreef op 05 januari 2003 @ 18:24:
Tering dat ziet er wel extreem vet uit zeg:

[afbeelding]

Dat water snijden is dus wel een uitkomst ja, maar wel duur ben ik bang....
hehe ja die vond ik ook wel cool :P ik gemaild naar dat bedrijf, ontwerpje erbij geduwd....

zonder de kosten van de autocad tekening (als je die zelf kunt maken vervallen die nl), tussen de 150 en 200 euro... dat vond ik toch wel een beetje veel. Maar m'n ontwerp heeft te veel ronde "hoeken" om m'n dremel te gebruiken. Ik ben dus bang dat ik met de figuurzaag aan de slag moet gaan. :P :P

dude... wait... what...

Verwijderd

Een slijptol :p

Verwijderd

Topicstarter
als je prijzen hebt gevonden, kan je die dan in deze topic vermelden daklem?? en misschien ook het bedrijf waar je die prijzen vandaan hebt ???
Pagina: 1