Windows 2003 Server - Tips en Optimalisaties

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 7.819 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62810

voor degene die een auto login willen hebben:
-->run --> "rundll32 netplwiz.dll,UsersRunDll"

en uitvinken maar :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-06 15:29
Aaargh, en ik mij maar afvragen waarom ik overlay niet aan kon krijgen om divx te kijken + subs :/
Had ik directX enzo nog helemaal niet aan staan :P
Nou ja, het werkt nu en kan gelukkig weer genieten van divxjes op m'n TV.

Verder draai ik Windows 2003 Enterprise alweer een tijdje op m'n server.
Met de standaard programma's erop.
Apache + MySQL, Kerio Mailserver, Bulletproof FTP Server en het werkt allemaal super.
En verder nog geen klachten gehad van de mensen die ik "host".
En gebruik nu de Internet sharing die standaard in 2003 zit, en werkt ook lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83235

Hmm, ik heb alle tips van 2003 gevolgd enzo, maar er zit me nog steeds 1 ding dwars en dat is dat me .gif files niet animeren op sites, hoe verhelp ik dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76721

Modbreak:
Warez request, check je mail voor een waarschuwing

[ Voor 86% gewijzigd door blackd op 22-04-2003 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 19:30
M@NIC schreef op 21 april 2003 @ 22:37:
Aaargh, en ik mij maar afvragen waarom ik overlay niet aan kon krijgen om divx te kijken + subs :/
Had ik directX enzo nog helemaal niet aan staan :P
Nou ja, het werkt nu en kan gelukkig weer genieten van divxjes op m'n TV.

Verder draai ik Windows 2003 Enterprise alweer een tijdje op m'n server.
Met de standaard programma's erop.
Apache + MySQL, Kerio Mailserver, Bulletproof FTP Server en het werkt allemaal super.
En verder nog geen klachten gehad van de mensen die ik "host".
En gebruik nu de Internet sharing die standaard in 2003 zit, en werkt ook lekker :)
internet sharing als in ICS of als in RAS? :) als ik jouw was en je hebt ICS stap over op RAS stuk lekkerder configbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Anoniem: 83235 schreef op 22 April 2003 @ 15:47:
Hmm, ik heb alle tips van 2003 gevolgd enzo, maar er zit me nog steeds 1 ding dwars en dat is dat me .gif files niet animeren op sites, hoe verhelp ik dat
moet je in IE: Tools > Internet Options > tabblad advanced 'Play animations in web pages' aanvinken.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-06 15:29
Jaguar645 schreef op 22 April 2003 @ 19:47:
[...]

internet sharing als in ICS of als in RAS? :) als ik jouw was en je hebt ICS stap over op RAS stuk lekkerder configbaar ;)
ICS ja, zal 's naar dat RAS (:?) kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 15:17

spaceboy

Op grote hoogte

Hopelijk kan deze vraag ook in deze topic.
Ik heb momenteel Windows 2000 Server draaien. Thuisnetwerkje, server is voor internet-deling, web-hosting (1 kleine personal website), ftp-server, programma's (bijvoorbeeld usenet). Ook gebruik ik momenteel Terminal Services.

Ik moet 'm opnieuw gaan installeren, maar wat is dan IN MIJN GEVAL het voordeel van Windows 2003? Ik heb eigenlijk geen klagen over Win2000, maar nieuwe nuttige features zijn altijd leuk. :)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-06 22:52

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Een van de leuke voordelen van 2003 t.o.v. 2000:

- Full Color Terminal Services
- In NAT geintegreerde Basic Firewall (werkt vrij behoorlijk)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45450

Topicstarter
spaceboy schreef op 22 April 2003 @ 21:46:
Hopelijk kan deze vraag ook in deze topic.
Ik heb momenteel Windows 2000 Server draaien. Thuisnetwerkje, server is voor internet-deling, web-hosting (1 kleine personal website), ftp-server, programma's (bijvoorbeeld usenet). Ook gebruik ik momenteel Terminal Services.

Ik moet 'm opnieuw gaan installeren, maar wat is dan IN MIJN GEVAL het voordeel van Windows 2003? Ik heb eigenlijk geen klagen over Win2000, maar nieuwe nuttige features zijn altijd leuk. :)
Ik denk dat in jouw geval de uitdrukking: If it ain't broke, don't fix it van toepassing is. Als je ooit de boel opnieuw gaat installeren dan zou ik pas Win2k3 erop zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Anoniem: 45450 schreef op 22 April 2003 @ 22:59:
[...]

Ik denk dat in jouw geval de uitdrukking: If it ain't broke, don't fix it van toepassing is. Als je ooit de boel opnieuw gaat installeren dan zou ik pas Win2k3 erop zetten. :)
Wat is dat nu voor tweaker mentaliteit!?!?! 8)

Mijn server draaide 100% flawless, maar ik heb hem geUPGRADE naar W2K3, gewoon om te kijken of en hoe het ging. (erg goed dus :))

Ik ga meer voor de uitdrukking 'if it ain't broken yet, it will be soon' >:)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:50

greatgonzo

schit-te-rend!

is deze windows ook geschikt om op desktop pc's te draaien, of eigenlijk alleen handig als je een server hebt?

Ik weet bv. nog dat het bij NT veel moeijlijkheden gaf bij games enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-06 19:04

Sa1

greatgonzo schreef op 23 april 2003 @ 12:08:
is deze windows ook geschikt om op desktop pc's te draaien, of eigenlijk alleen handig als je een server hebt?

Ik weet bv. nog dat het bij NT veel moeijlijkheden gaf bij games enz.
Lees even terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Laatst online: 16-06 19:30
M@NIC schreef op 22 april 2003 @ 19:52:
[...]

ICS ja, zal 's naar dat RAS (:?) kijken ;)
RAS als in Remote Acces/VPN Server aka Routing And Remote Access :)

te vinden onder het gebruikelijke administrative tools of manage your server add a server role ;)

het makkelijke aan RAS wat je niet zo snel bij ICS hebt is het zeer makkelijk forwarden van ports, niet naar 1 enkel adres maar ook naar meerdere, evenals het toevoegen van policies en dergelijke :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

erg vaag probleem ineens: onder 2003 kan ik ineens de tweakers site niet bekijken. De hele opmaak wordt vernaggeld...krijg bij wijze van spreke alleen wat opmaak, maar de tekst ontbreekt.... ook stond ineens in me Internet Options me JVM uitgeschakeld.....iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowtje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 17:28

Shadowtje

Shadow

Beveiliging van Internet explorer staat op high standaard, die moet je wat lager zetten
(extra > internetopties maar dan waarschijnlijk in et engels)

dit is geen link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Shadow19 schreef op 24 april 2003 @ 13:14:
Beveiliging van Internet explorer staat op high standaard, die moet je wat lager zetten
(extra > internetopties maar dan waarschijnlijk in et engels)
jah! dat zou het wellis kunnen zijn....maarre hoe kan het dat hij die beveiliging weer heeft aangepast? ik hattem nl. lager ingesteld.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-06 17:43
ik heb nog een probleem.

men msi bleutooth drivers willen niet meer instaleren omdat die het os niet kent :|
is er misschien een trucje om dit te vermijden, behalve de compatebility mode want dat werk niet.

misschien is het wel handig om ook een problemen topic te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83620

Ik had gelezen dat het mogelijk was om Windows Server 2003 te installeren op een computer met minder dan 128 Mb RAM, ik zou gaarne willen weten hoe dit mogelijk is, bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83620 schreef op 25 April 2003 @ 16:17:
Ik had gelezen dat het mogelijk was om Windows Server 2003 te installeren op een computer met minder dan 128 Mb RAM, ik zou gaarne willen weten hoe dit mogelijk is, bij voorbaat dank.
ik zou gewoon die cd-rom er instoppen, booten vanaf je cdrom en kijken wattie doet? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Al gedaan, kreeg foutmelding, maar het is mogelijk, is al eerder vermeld op deze thread, maar er stond niet bij hoe dit bewerkstelligt werd. Ik zou wel gaarne willen weten hoe, bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CumpsD
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-10-2023
Hier nog een leuke:

Een HP Scanjet 3500c en windows 2003

WIA Image Aquisition service is enabled (automatic)

scanner wordt detected, drukken op de knopjes veroorzaakt event van welke actie uit te voeren (lege list echter)

Scanner staat tussen systeem hardware, drivers worden installed, hij zet een TWAIN driver ook (of die werkt... dat weetk echter niet) (hpqgends.tmp en wiatwain.ds, mapje hpsj_0000, met erin nog een 64kb hpsj_0000 file)

Onder scanners komt hij ook te staan, dubbelklikken geeft msg dat scanner not connected is, in photoshop zegt hij geen geldige WIA devices gevonden, hp software zelf raakt niet installed

Ben wat aan het einde gekomen van mogelijkheden om uit te proberen nu =( maybe iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 08:25

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Hmmm al met al is het heel verleidelijk om Windows 2003 Server te gaan proberen op mijn machientje van alles. Het gaat me dan vooral om de mogelijkheid om met meerdere clients/computers Terminal Services te gebruiken, wat (itt wat een paar pagina's terug staat) niet mogelijk is onder XP Pro. Ook de ingebouwde web/ftp/mailserver en de mogelijkheid om toch af en toe een spelletje te doen spreken me wel aan.
Ik heb alleen ook een MSI bluetooth dongle en een logitech muis waarvan hierboven gezegd wordt dat ze niet te install(er)en zijn. Eerst maar eens dualboot proberen, als het bevalt ga ik compleet over >:)
En dan maar hopen dat die Ide1 fout niet met de Asus A7N8X Deluxe te maken heeft . (8>

b.t.w., iemand een idee of de multimediatoetsen van MS toetsenborden (MS Natural Keyboard Pro in mijn geval) wel in te stellen zijn met de IntelliType software?

[ Voor 12% gewijzigd door gwystyl op 25-04-2003 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Laatst online: 17-06 07:19

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Grappig om te lezen dat veel mensen die 2003 servers inzetten voor workstation achtige zaken (games, video, scanning, desktop apps) tegen problemen op lopen. Dat wil nml. eindelijk zeggen, dat MS bezig is met het ontwikkelen van een SERVERplatform. Dat is ook de enige weg die MS kan volgen om een fatsoenlijke server op de markt te brengen.
De komst van de 2003 webserver editie komt dan ook als geroepen (zelfs de standaard games worden NIET geinstalleerd).

Een server hoort services aan te bieden en niet om op te werken (lokaal/console).

Bill.... Keep up the good work....

[ Voor 4% gewijzigd door BlaTieBla op 25-04-2003 19:50 ]

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CumpsD
Maar een server kan en services aanbieden en dienen voor lokaal werk ;)

anders zou je de lijn kunnen doortrekken en zeggen van een linux server dat vanaf die eens apache heeft geinstalled samen met nog wat server deamons, zijn sound, scan soft, burning stuff, desk apps niet meer zouden mogen werken. Dus om een server te runnen en tegelijk als workstation the gebruiken kan wel bij linux, dus mag win2k3 dat ook wel kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hee man, ik wil gaarne server 2003 op m'n ouwere computer installeren, ik heb eerder in deze thread gelezen dat het mogelijk is om op een computer met minder dan 128Mb RAM server 2003 te installeren. Ik zou dit gaarne willen bewerkstelligen. En gaarne zoude ik tips willen ontvangen over hoe ik dat zou moeten doen. Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
BlaTieBla schreef op 25 April 2003 @ 19:50:
Grappig om te lezen dat veel mensen die 2003 servers inzetten voor workstation achtige zaken (games, video, scanning, desktop apps) tegen problemen op lopen. Dat wil nml. eindelijk zeggen, dat MS bezig is met het ontwikkelen van een SERVERplatform. Dat is ook de enige weg die MS kan volgen om een fatsoenlijke server op de markt te brengen.
De komst van de 2003 webserver editie komt dan ook als geroepen (zelfs de standaard games worden NIET geinstalleerd).

Een server hoort services aan te bieden en niet om op te werken (lokaal/console).

Bill.... Keep up the good work....
Ik begrijp niet waarom ik op mijn workstation niet een server versie van windows mag draaien :? Het is inmiddels toch duidelijk aangetoont dat het heel makkelijk is om windows server 2003 zo te tweaken dat hij als workstation te gebruiken is :) Ik kan er werkelijk alles mee wat ik wens. Een enkele keer wil een driver (zoals de logitec driver) zich niet laten installeren, maar dat neem ik maar voor lief. En dat mensen tegen problemen oplopen maakt ook niet uit, dat proberen we hier zoveel mogelijk op te lossen! Mensen kunnen heus wel zelf bepalen of ze de server variant willen installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Anoniem: 45450 schreef op 26 april 2003 @ 03:08:
[...]
Ik begrijp niet waarom ik op mijn workstation niet een server versie van windows mag draaien :? Het is inmiddels toch duidelijk aangetoont dat het heel makkelijk is om windows server 2003 zo te tweaken dat hij als workstation te gebruiken is :) Ik kan er werkelijk alles mee wat ik wens. Een enkele keer wil een driver (zoals de logitec driver) zich niet laten installeren, maar dat neem ik maar voor lief. En dat mensen tegen problemen oplopen maakt ook niet uit, dat proberen we hier zoveel mogelijk op te lossen! Mensen kunnen heus wel zelf bepalen of ze de server variant willen installeren :)
Ik zeg ook niet dat het niet mag :) . Waar ik op doel is dat MS eindelijk de kant op gaat om iets te maken waar het ook werkelijk voor bedoelt is. Want laten we eerlijk zijn. Een server heeft de onderstaande zaken niet nodig om services te kunnen leveren:
- Games
- Audio / Video Applicaties
- (OpenGL) screensavers
Dat is allemaal overhead en is ook niet gewenst in een productieomgeving (en dan heb ik het niet over een tweaker omgeving). Voor de doorsnee tweaker is het juist weer interessant om het dan wel weer aan de praat te krijgen :o .
Ik hoop zelf, dat de volgende server versie helemaal niet meer als desktop-achtige omgeving is te installeren (en bijvoorbeeld alleen nog maar via de console (COM) poort / webinterface).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BlaTieBla schreef op 26 April 2003 @ 09:34:
[...]
Ik hoop zelf, dat de volgende server versie helemaal niet meer als desktop-achtige omgeving is te installeren (en bijvoorbeeld alleen nog maar via de console (COM) poort / webinterface).
Waarom? Tis voor ons tweakers juist de uitdaging om het zo te tweaken dat het ook als desktop is te gebruiken...ik snapet niet waarom jij daar zo op tegen bent? En laten we eerlijk zijn: na wat getweak hebbe we wel een tot nu toe super stabiel systeem! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koos.d
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:10
Ik heb dus pas een Beta 2 pakketje gekregen, het werkt tot nu perfect. Alleen 1 ding wil niet helemaal lukken, dat is de mailserver die erbij zit. Is iemand dat al gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heh heh heh, ik probeer m'n server 2003 final te installeren op een computer met minder dan 128 Mb RAM, dit is mogelijk, ik heb dit eerder in deze topic gelezen, heh heh heh, alleen er stond niet bij hoe, weet iemand hoe ik dit wellicht kan bewerkstelligen? Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koos.d
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:10
Anoniem: 83620 schreef op 26 April 2003 @ 12:51:
Heh heh heh, ik probeer m'n server 2003 final te installeren op een computer met minder dan 128 Mb RAM, dit is mogelijk, ik heb dit eerder in deze topic gelezen, heh heh heh, alleen er stond niet bij hoe, weet iemand hoe ik dit wellicht kan bewerkstelligen? Bij voorbaat dank.
Maybe is dit wel te omzeilen, maar toch zal Windows dan niet lekker werken. Als ik jou was zou ik gewoon 128MB erbij lopen dat kost tegenwoordig toch niks meer ;) Je hebt dan stabieler systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XP pro draait hier lekker op, maar ik wil toch server 2003 draaien, je bent nou eenmaal een tweaker of niet, heh heh heh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 83620 schreef op 26 april 2003 @ 13:21:
XP pro draait hier lekker op, maar ik wil toch server 2003 draaien, je bent nou eenmaal een tweaker of niet, heh heh heh.
Ik heb gezien dat mensen XP Pro op een 64 mb systeem hebben gezet, een tweaker noemt de performance dan niet 'lekker' :D Ik snap best dat je graag het nieuwe OS wilt gebruiken, maar ik het is niet voor niets dat ie zich niet laat installeren op een systeem met minder dan 128 mb geheugen. Ik weet natuurlijk niet waarvoor je de server wilt gaan gebruiken, maar je kunt toch net zo goed win2k installeren. Die heeft tenminste 64 mb als ondergrens ingesteld :) En je bent niet een tweaker als je het voor elkaar krijgt om Win2k3 te installeren met slechts 64 mb, je bent een tweaker als je uit jouw systeem de meeste performance weet te halen, en dat doe je waarschijnlijk niet door Win2k3 te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 17:00

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

ik wil een dual boot maken en dat gebeurd automatisch als je een 2e windows er bij instaleerd ik wil dit dus op andere paritie doen dus ik start op met de windows 2003 server cdrom ( in bios ook first boot divice op cdrom gezet ) maar hij start gewoon door naar winxp hoe komt dat hij moet toch gewoon van die cd booten ?

( laat die gast nou server 2003 draaien als ie dat wil. Wil ik ook gaan doen het is net zo snel als xp of wel sneller (in games) hij heeft al xp en 2003 is nog stabieler ook )

owjah en een tweaker moet alles testen ook het nieuwste :)

[ Voor 16% gewijzigd door BruceLee op 26-04-2003 14:35 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja, nu ben ik toch echt geneigd om te reageren, dus bij deze. Ten eerste geef ik niet zoveel om performance, ten tweede kan ik nog even twisten om de definitie van tweaker, of tweaken, namelijk ombuigen, verbuigen, in dit geval van vele opties en instellingen, waardoor bepaalde dingen mogelijk zijn of, juist niet mogelijk zijn. Dat wil ik graag bewerkstelligen, heh heh heh, daarom graag aanwijzingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39251

Als je echt gaat gamen zul je toch op problemen gaan stuiten, de eerste paar dagen ging het goed (en snel) bij mij maar bij sommige games kreeg ik BSODS en vastlopers.
Op een surfbak kan Win2k3 best, maar voor games raad ik het af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

drom wil ik multiboot :) kan ik kiezen
maar alle q3 engine spellen werken bij mij goed op server 2003 en ik speel bijna alleen maar q3 engine spellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-09-2024
Draait helemaal toppie hier.

1 probleempje

HOE KRIJG IK M'N IRDA WERKEND (Adapter via USB)

Alles doorgezocht, maar niets gevonden.
Staat niet in mijn hardware lijst, ook niet als ik de add hardware wizard gebruik.
De drivers zijn wel geinstalleerd, maar mooi niet werken.

Ik heb me voorgenomen om eeuwig te leven, tot nu toe gaat dat goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
erwinversteeg schreef op 26 April 2003 @ 14:57:
Draait helemaal toppie hier.

1 probleempje

HOE KRIJG IK M'N IRDA WERKEND (Adapter via USB)

Alles doorgezocht, maar niets gevonden.
Staat niet in mijn hardware lijst, ook niet als ik de add hardware wizard gebruik.
De drivers zijn wel geinstalleerd, maar mooi niet werken.
Hoe kun je drivers instaleren als de HW niet herkend word?
Bij mij werkt het iig wel (home-build, op mobo aangesloten)

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-09-2024
Ziet u'm als USB adapter, maar niet als IRDA

Ik heb me voorgenomen om eeuwig te leven, tot nu toe gaat dat goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46131

M'n raid driver wil niet werken onder windows 2003 web edition, heb aan m'n onboard raid driver connector dvd speler, en cd brander. ik heb deze na de instalatie met moeite weten te instaleren.

maar de drives die eraan hangen zie ik nog niet.
als ik de software van m'n promise raid 20276, probeer te installeren, dan zegt ie Raid: "Can't find any raid driver".

wie weet wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

server 2003 loopt vast bij Quake 3 (opengl game) krijg dan een bsod bij wie van jullie werkt het wel en welke driver gebruiken jullie ? ik nu 41.45 ( xp )

op me oude p3 700 met gf 2 gts doet hij het wel dus het lijkt me driver probleem..

want op mijn amd 2000+ met gf 4 ti 4600 wilt hij niet ( zelfde drivers )

(iemand nog linkje naar die optimalisatie guide)
hmm maxpayne doet het wel enzo lijkt wel of het alleen nog probleempje met opengl is

[ Voor 19% gewijzigd door BruceLee op 26-04-2003 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-06 23:46
Bierkameel schreef op 20 April 2003 @ 22:53:
[...]

http://members.home.nl/bierkameel/2003server.jpg Toevallig gister gemaakt :)

Hebben jullie Exchange 2003 RC2 al met succes geinstalleerd?
Ik krijg een rare foutmelding, zal zo wel ff een screenshotje maken...
Jammer dat ze die gare icoontjes niet hebben bijgewerkt in een mooie 16,7Miljoen kleuren uitvoering :P

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

was idd driver probleem :) 40.72 werkt wel goed!! en 43.45 niet en 43.51 niet !

Server 2003 Roxx ook voor gamers

iemand nog linkje naar die ene optimalisatie guide in dit topic kan m nergens meer vinde

[ Voor 49% gewijzigd door BruceLee op 26-04-2003 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]ZuzZoo schreef op 25 February 2003 @ 02:56:
zwelgje schreef op 11 januari 2003 @ 14:32:
[...]
Door zwelgje - Saturday 11 January 2003 14:32

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
dutchtubby schreef op 10 januari 2003 @ 23:37:
wat zijn eigenlijk de minimale systeemeisen, ik heb hem gisteren ook gedownload, maar weet niet of mijn oude servertje het wel trekt.
pIII 450 512 mb ram.
ik ben ook van mening dat en server os never en goede desktop os zal zijn en worden, de doelgroepen zijn te verschillend.
kijk om en game te hosten is het leuk, maar om op en server te spelen dat slaat nergens op.
maar het uiterlijk is wel weer belangrijk, het mag best mooi zijn om te zien hoor.
mijn win2k adv server heeft ook winxp style.
--------------------------------------------------------------------------------
kan ie wel trekken, kheb zelf een dual p3 500mhz uit de kast gehaald met 512mb ram en hier draait het ook goed op (met exchange 2003 erop )

Yep,

het kan. Ik draai Windows Server 2003 3575 momenteel op mijn laptop.
Een IBM Thinkpad 600E, 366 mhz, 64mb ram, 6Gb HD :+ Windows NT approved.
En jah ik kreeg dus in het begin een melding dat mijn systeem niet geschikt werd bevonden doordat er simpelweg geen 128mb ram in mijn systeem zat. But I bypassed that ;)
Ik ga hem een van deze dagen opnieuw installeren en dan leg ik uit wat ik gedaan heb om hem werkend te krijgen op een machine met <128mb RAM.

En Windows Server 2003 werkt dus echt wel sneller en daarmee bedoel ik dus het cpu en starten van applicatie gebruik. En wat ook sneller werkt is het aansluiten van dit systeem op een ander machine via een crosscable.
Deze message bedoel ik dus, en nu wil ik weten hoe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BruceLee schreef op 26 april 2003 @ 18:51:
was idd driver probleem :) 40.72 werkt wel goed!! en 43.45 niet en 43.51 niet !

Server 2003 Roxx ook voor gamers

iemand nog linkje naar die ene optimalisatie guide in dit topic kan m nergens meer vinde
http://www.neowin.net/articles.php?action=more&id=54

iemand die me met het raid probleem kan helpen??

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 46131 op 26-04-2003 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Wat heb je allemaal geprobeerd?
Want mijn onboard raid werkt wel (hangt nu 1 HD aan). En ik heb gewoon de drivers van de mobofabrikant genomen.

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

hoe krijg je dat brodje in windows te zien welke windows je draaid enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
BruceLee schreef op 26 April 2003 @ 21:38:
hoe krijg je dat brodje in windows te zien welke windows je draaid enzo
run > winver

Of bedoel je dit niet?

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19137

Draait lekker op mijn notebookje, alleen infrarood niet. Iemand ideen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Laatst online: 16-06 23:46
Ik moet zeggen dat de prijzen mij enigzins meevallen. een 2003 server met 5 clients kost de helft van een 2000 server met 5 client. en dan heb je ook nog een web versie :?

la maar de prijzen zijn geupdate :)

[ Voor 13% gewijzigd door KaMiKaZe op 26-04-2003 22:43 ]

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

ja THX die :) winver :)

en server 2003 roxx :D

[ Voor 65% gewijzigd door BruceLee op 27-04-2003 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
BruceLee schreef op 27 april 2003 @ 00:03:
ja THX die :) winver :)

en server 2003 roxx :D
np ;)

Alle programma's die ik heb werken perfect alleen FTD niet meer na een installatie van MS Visual studio 6.0.
Heel erg vaag. Iemand een oplossing cq zelfde probleem?

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Anoniem: 62810 schreef op 26 April 2003 @ 10:26:
[...]

Waarom? Tis voor ons tweakers juist de uitdaging om het zo te tweaken dat het ook als desktop is te gebruiken...ik snapet niet waarom jij daar zo op tegen bent? En laten we eerlijk zijn: na wat getweak hebbe we wel een tot nu toe super stabiel systeem! :9
Je zegt het zelf ook al... Voor tweakers is het een uitdaging. Voor de doeleinden waarvoor je een server bouwt/ontwikkeld, heeft al die "troep" geen enkele toegevoegde waarde. Vanuit prive oogpunt knutsel ik ook wel graag, maar professioneel gezien, kan zo'n server niet lean-and-mean (standaard / out-of-the-box) genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

The Dolf schreef op 27 april 2003 @ 02:09:
[...]

np ;)

Alle programma's die ik heb werken perfect alleen FTD niet meer na een installatie van MS Visual studio 6.0.
Waarschijnlijk een typisch MS probleem (wat nu al beter had moeten zijn).... DLL-etje overschreven ofzo.
2003 gebruikt .NET functionaliteit.... Die heeft VS6.0 waarschijnlijk een beetje aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Laatst online: 31-05 01:30
The Dolf schreef op 27 April 2003 @ 02:09:
[...]

np ;)

heb je al wel SP6 voor Visual Studio geinstalleerd dan?

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Dolf schreef op 26 April 2003 @ 21:30:
[...]

Wat heb je allemaal geprobeerd?
Want mijn onboard raid werkt wel (hangt nu 1 HD aan). En ik heb gewoon de drivers van de mobofabrikant genomen.
Tijdens de instalatie pakte hij de drivers niet, van de raid controller. dus dacht ik innstalleer ik later bij. dus een update opgehaald bij gigabyte. en die liet zich wel instaleren.

Daarna natuurlijk reboot uitvoeren, en er staan nu geen problemen, bij de controler, maar toch zie ik niet de drivers die daar aan vast hangen.

zou ik toch de setup opnieuw moeten draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:46
Anoniem: 46131 schreef op 27 april 2003 @ 10:53:
[...]

Tijdens de instalatie pakte hij de drivers niet, van de raid controller. dus dacht ik innstalleer ik later bij. dus een update opgehaald bij gigabyte. en die liet zich wel instaleren.

Daarna natuurlijk reboot uitvoeren, en er staan nu geen problemen, bij de controler, maar toch zie ik niet de drivers die daar aan vast hangen.

zou ik toch de setup opnieuw moeten draaien?
Ik probeerde met mijn HPT370 ook drivers te laden, maar lukte steeds niet. Heb ik een keertje niet op F6 gedouwdt, en deed ie het gewoon :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

mijn raid drivers hier is wel goed gelukt :)

[ Voor 10% gewijzigd door BruceLee op 27-04-2003 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-06 17:39

Beaves

Usque ad Finem

BlaTieBla schreef op 27 April 2003 @ 10:19:
[...]

Waarschijnlijk een typisch MS probleem (wat nu al beter had moeten zijn).... DLL-etje overschreven ofzo.
2003 gebruikt .NET functionaliteit.... Die heeft VS6.0 waarschijnlijk een beetje aangepast.
Dat typische MS probleem is dus al opgelost door MS bij Windows 2000, systeem DLL's kunnen sinds die versie niet meer overschreven worden. Daar kan het niet
aan liggen.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Anoniem: 50398 schreef op 19 April 2003 @ 16:05:
Ik heb Norton AV Corp. 7.6 en 8 geprobeert ze draaien wel maar krijg ze niet geupdated geeft de melding dat die de catalog met de updates niet ken vinden!

Zit niet via proxy en inet werkt goed
Dat probleem heb ik dus ook. Ik kan via Windows Server 2003 niet eens naar www.symantec.com browsen, übervaag.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
zwelgje schreef op 27 april 2003 @ 10:27:
[...]

euh..nee.

Ik het programma pas sinds een dag of twee (school) en kreeg dus 2 cd'tjes in mijn handen geduwt. Verder weet ik dus ook niet hoe of wat.
Maar dat zal ik nu eens uit gaan zoeken

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

welke fire wall is goed en werkt op server 2003 ( geen zonealarm ... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY

DynaMikeY

1976 Kever 1300

BruceLee schreef op 27 april 2003 @ 15:21:
welke fire wall is goed en werkt op server 2003 ( geen zonealarm ... )
Start > Programs > Administrative Tools > Routing & Remote Access > NAT/Basic Firewall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Ik heb nu ook Win2k3 Enterprise server geinstaleerd op mijn file- webserver. Alleen hij ziet standaard niet mijn Realtek 8029 10Mbit nic :? Hoort dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Laatst online: 06:22

Yucko

One clown to rule them all !

Weet iemand hoe ik W2k3 geinstalleerd krijg op een machine met minder dan 128 MB :?

Ik neem aan dat 't met een of andere parameter zal moeten.

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Go0s
JaJoah schreef op 27 April 2003 @ 16:22:
Weet iemand hoe ik W2k3 geinstalleerd krijg op een machine met minder dan 128 MB :?

Ik neem aan dat 't met een of andere parameter zal moeten.
128MB wat? Werkgeheugen? Diskspace (dat laatste hoop ik niet ;))?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Go0s schreef op 27 April 2003 @ 16:25:
[...]

128MB wat? Werkgeheugen? Diskspace (dat laatste hoop ik niet ;))?
Werkgeheugen natuurlijk.

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Go0s
Waarom zou dat niet gaan :? Het duurt denk ik alleen iets anders. Of krijg je een melding van dat ie 256 moet hebben dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-04 16:11

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Nou als desktop systeem werkt het erg goed hoor ;)

Ik heb hier Neverwinter nights erop gespeelt, doet het perfect.

Maar ik las hierboven ergens dat iemand zich afvroeg waarom we een server systeem als desktop systeem willen.
Nou het antwoorf erop is ookal gegeven: Tweakers.

Maar win2k3 is qua basis gewoon hetzelfde als win2k en winxp. En daar kan je goed mee desktoppen.

Maar ik heb alleen geen oplossing nog gehad van mijn probleempje:
The device, \Device\Ide\IdePort1, did not respond within the timeout period.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Dit is een melding die ik zie in mijn event logger.
Deze melding staat ongeveer 50! (echt 50x) onder elkaar. Het tijds interval is ongeveer 17seconden. Het lijkt alsof windows hier ruzie mee heeft, want hij laat het bij elke boot zien, en ik zie dus ongeveer 15minuten (na het inloggen) alleen een blauw scherm en een muisaanwijzer. Iemand een idee wat dit is en hoe ik het kan oplossen?

specs:
Asus a7n8x deluxe
2x 120 8mb 7200rpm maxor
512mb pc 2700 dane-elec
1x pioneer dvd 104s
1x aopen cd-rw 32x12x48
nic's zijn onboard net als mijn geluidskaart (nvidia apu)

Mijn dvd en cdrw kunnen gewoon lezen, branden heb ik nog niet getest. Ik heb dit probleem met of zonder sata enabled.
Ik heb mijn bios en de firmware van mijn brander al geflashed, branden (met nero gaat goed). En het ligt aan de brander, want als ik deze loskoppel, dan start windows gelijk (en erg snel) op.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Go0s schreef op 27 April 2003 @ 16:33:
Waarom zou dat niet gaan :? Het duurt denk ik alleen iets anders. Of krijg je een melding van dat ie 256 moet hebben dan?
Hij zegt idd dat het systeem waarop ik 't probeer te installeren, dat daar te weinig geheugen inzit. Ik meen me te herinneren dat W2k ook zoiets had (of was het NT 4.0 :?)

Iig, iemand in deze draad heeft het erover dat ie dat dus heeft weten te omzeilen. Nu is de vraag dus, hoe ?

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Go0s
JaJoah schreef op 27 april 2003 @ 16:37:
[...]

Hij zegt idd dat het systeem waarop ik 't probeer te installeren, dat daar te weinig geheugen inzit. Ik meen me te herinneren dat W2k ook zoiets had (of was het NT 4.0 :?)

Iig, iemand in deze draad heeft het erover dat ie dat dus heeft weten te omzeilen. Nu is de vraag dus, hoe ?
Misschien gewoon 256MB ff erin zetten, en als je klaar bent met instaleren er weer uithalen?

Win2k heb ik al zien draaien met 32MB, WinXP met 64Mb en NT4.0 met 8MB :) Dus waarom 2003 niet met 128Mb, de grens gaat dan wel ineens heel ver omhoog.

[ Voor 25% gewijzigd door Go0s op 27-04-2003 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf

nhimf

JaJoah schreef op 27 april 2003 @ 16:37:
[...]

Persoonlijk zou ik het niet eens proberen. Dit soort systemen eisen voor zichzelf al een hoop systeem resources op. Hierdoor zal je niet echt fatsoenlijk kunnen werken.
256mb zou al krap zijn. Ik merk dat 512mb voor het wat ruigere werk al krap is.
Dus als het zou kunnen, dan krijg je dus dat windows de hele tijd aan het swappen is. Hierdoor wordt het heel erg traag.
Ik zou eerder meer geheugen erin zetten (kost niet zoveel meer) en dan niet hoeven klooien.
Maar dat is mijn mening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Go0s
Ik heb Win2k3 nu geinstaleerd op mijn server (Celly 1.1, 256MB 15GB) en gaat best snel. Ik gebruik nu rond de 100Mb geheugen. Dus ik zou niet weten waarom 512 al krap zou moeten zijn :?

Edit:

Btw hoe add in nog een user account? Ik heb nu alleen Administrator, maar ik wil nog een Admin Gijs aanmaken. Ik heb onder Config scherm gekeken, maar kan niets vinden :/ :?

[ Voor 34% gewijzigd door Go0s op 27-04-2003 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Go0s schreef op 27 April 2003 @ 17:16:
Edit:

Btw hoe add in nog een user account? Ik heb nu alleen Administrator, maar ik wil nog een Admin Gijs aanmaken. Ik heb onder Config scherm gekeken, maar kan niets vinden :/ :?
Zie neowin

Click Start > Run > Type lusrmgr.msc Select and Right Click on the "User" folder and select New User. Create your user account, Click OK. Double click on your new user account > Select Member of tab > Click Add > Advanced > Find Now > Double click the first entry, it should say Administrators > OK > OK and close User Management.

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Go0s
Ah bedankt Dolf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
zwelgje schreef op 27 April 2003 @ 10:27:
[...]

waar vind ik die trouwens?

Ben nu bezig met SP5 te downen. Moet ik eigenlijk de 4 vorige ook instaleren voordat ik 5 kan instaleren?

Nee dus ;)

[ Voor 5% gewijzigd door The Dolf op 27-04-2003 19:25 ]

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Go0s schreef op 27 april 2003 @ 16:43:
[...]

Misschien gewoon 256MB ff erin zetten, en als je klaar bent met instaleren er weer uithalen?

...
Luister, ik heb hier een Compraq Deskpro staan, welke een ander type geheugen gebruikt dan normaal SDRAM. Dat betekend dus dat ik in verhouding een behoorlijk investering moet doen per MB.

Daarbij, het is maar om te proberen. Als iemand weet hoe die mem-check te omzeilen, waarom dan niet ff hier neerzetten :?

Ik zal deze draad blijven volgen in de hoop dat iemand de oplossing toch nog post :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
JaJoah schreef op 27 April 2003 @ 19:59:
[...]

Luister, ik heb hier een Compraq Deskpro staan, welke een ander type geheugen gebruikt dan normaal SDRAM. Dat betekend dus dat ik in verhouding een behoorlijk investering moet doen per MB.

Daarbij, het is maar om te proberen. Als iemand weet hoe die mem-check te omzeilen, waarom dan niet ff hier neerzetten :?

Ik zal deze draad blijven volgen in de hoop dat iemand de oplossing toch nog post :)
Weinig kans. Mijn router is ook een compaq en weigert modules niet van compaq zijn. Soms pakt ie ze wel maar gegarandeert dat het systeem binnen een dag op zijn bek gaat.

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40851

Ik heb win2003 nu draaien als desktop os ipv winxp. Wie weet een virusscanner die ook outlook express mailtjes kan scannen op virussen? Ik gebruik nu nav corporate edition maar die kan alleen exchange / outlook scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, iemand weet blijkbaar een manier om die mem-check te omzeilen want diegene heeft server 2003 op een laptop met 64 mb geinstalleerd, dus inderdaad als iemand weet hoe dit kan, graag posten, bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Anoniem: 40851 schreef op 27 April 2003 @ 20:16:
Ik heb win2003 nu draaien als desktop os ipv winxp. Wie weet een virusscanner die ook outlook express mailtjes kan scannen op virussen? Ik gebruik nu nav corporate edition maar die kan alleen exchange / outlook scannen.
Outlook Express ook, als je als mailserver localhost ofzo aangaf dacht ik. Maar McAffee kan het ook, en werkt volgens mij op w2k3, die ga ik dadelijk uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Laatst online: 31-05 01:30
XanderH schreef op 27 April 2003 @ 20:41:
[...]

Outlook Express ook, als je als mailserver localhost ofzo aangaf dacht ik. Maar McAffee kan het ook, en werkt volgens mij op w2k3, die ga ik dadelijk uitproberen.
alleen de enterprise versie van mcafee werkt onder windows 2003 (versie 7.0 enterprise dus.. en niet versie 4.5.1,

overigens werkt ook 'netshield 4.5.1' op windows 2003 wel (ook van mcafee)

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
zwelgje schreef op 27 april 2003 @ 20:45:
[...]

alleen de enterprise versie van mcafee werkt onder windows 2003 (versie 7.0 enterprise dus.. en niet versie 4.5.1,

overigens werkt ook 'netshield 4.5.1' op windows 2003 wel (ook van mcafee)
Hmm, het kan aan mij liggen, maar op http://www.mcafee.com/myapps/antivirus.asp zie ik alleen standaard en professional, geen enterprise.
Professional wil niet installen op w2k3, jammer.

EDIT:
iew, Norton Antivirus Corporate 8 doet ut wel, maar ziet er lomp uit :|

[ Voor 9% gewijzigd door Xander op 27-04-2003 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266

Wat ik me afvraag, is het zinvol om als bedrijf over te gaan op 2003 server?
Dat is, momenteel draait alles nog op NT4 en de planning was eigenlijk om deze door w2k dozen te vervangen. Wellicht is de overstap naar 2003 beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf

nhimf

Go0s schreef op 27 April 2003 @ 17:16:
Ik heb Win2k3 nu geinstaleerd op mijn server (Celly 1.1, 256MB 15GB) en gaat best snel. Ik gebruik nu rond de 100Mb geheugen. Dus ik zou niet weten waarom 512 al krap zou moeten zijn :?

Edit:

Als je windows opstart en niets doet jah dan is het "maar" 100mb. Maar als je bijv met visual studio aan de slag gaat, 3d studio max en dat soort apps, dan heb je wel een mooie draaikolk in je geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Niet online
[mod; leek mij te kunnen deze vraag]

Even een algemene vraag;

Ik heb win2k3 dus ook geinstalleerd (na m dus niet gekocht te hebben....) Als je nu dus naar windowsupdate gaat krijg je:
The product key used to install Windows is not valid. Please contact your system administrator or retailer immediately to obtain a valid product key. You may also contact Microsoft Corporation’s Anti-Piracy Team by emailing piracy@microsoft.com if you think you have purchased pirated Microsoft software. Please be assured that any personal information you send to the Microsoft Anti-Piracy team will be kept in strict confidence.
Vinden jullie t nou niet irritant dan als je met een non-legale versie zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:50

Wallie

Herr

Okeej lolbroeken hier ;), hier nog een probleempje met Windows 2003 Standard Server:

Ik wil hem ASP.NET applicatie's laten hosten, is leuk, want hij ondersteund het standaard al: Je kan, nadat je jezelf rechten op de www-root dir, gewoon vanuit Visual Studio .NET (op een andere pc dus) een ASP.NET applicatie aanmaken en starten. Maar toen: debuggen wil hij niet, krijg op moment dat ik het ASP.NET programma wil laten runnen de melding:
"Error while trying to run project: Unable to start debugging on the web server. The debugger is not properly installed. Run setup to install or repair the debugger...."
En dan kan je ervoor kiezen hem zonder debugoptie te draaien, en dat werkt dan wel mooi :) (nou ja, zonder te kunnen debuggen.. en dat is nou net het mooie aan ASP.NET :'().

Nou, zal je zeggen, waarom mikt die Wallie dan niet even de server-side spul van Visual Studio.NET erop? Nou, die wil eerst een component update doen, en gaat dus vrolijk FrontPage extensions 2000 en .NET FrameWork 1.0 (naast 1.1 die er al opstaat) installeren, en ja, dat wil ik er niet dubbel op.

Op Deja is eigenlijk niks hierover te vinden icm met Windows 2003. Iemand the solution? :) Of moet ik toch echt via de Visual Studio .NET setup eerst een component update, en vervolgens remote debugging installeren?

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Heeft iemand al uitgebreid spellen getest en wat vind je ervan ?

ben van plan over te stappen van 2k naar 2003 standard voor een desktop game pc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:26

EraZor

Don't mention the war

Heeft iemand een tekram DC390 SCSI controller aan de gang gekregen onder 2003? Ik kan op de tekram site alleen een win2k drivertje vinden. Daarmee installeert ie prima, maar de Pioneer SCSI DVDspeler ziet ie helaas niet hangen....

Chipset is een amd53c974

[ Voor 6% gewijzigd door EraZor op 28-04-2003 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
_MaLa_ schreef op 28 April 2003 @ 15:54:

ben van plan over te stappen van 2k naar 2003 standard voor een desktop game pc :)
Ik ben nog geen spellen tegen gekomen die niet werken. Ik ben niet echt een games-freak, maar de populaire spellen zoals C&C Generals en GTA3 enzo die werken wel gewoon. Verder werkt in de final ook 3DS Max weer gewoon :)

Het enige dat ik nog niet werkend heb gekregen is de 3D Windows XP screensaver van Microsoft ;( iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Niet online
_MaLa_ schreef op 28 April 2003 @ 15:54:

Kben b-tje aant pielen (dus veel verschillende spellen) en tot nu toe heb ik t 'gevoel' dat spellen beter lopen dan windows2k server.... ok niet zo gek hè? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Anoniem: 45450 schreef op 28 april 2003 @ 16:28:
[...]
Ik ben nog geen spellen tegen gekomen die niet werken. Ik ben niet echt een games-freak, maar de populaire spellen zoals C&C Generals en GTA3 enzo die werken wel gewoon. Verder werkt in de final ook 3DS Max weer gewoon :)

Het enige dat ik nog niet werkend heb gekregen is de 3D Windows XP screensaver van Microsoft ;( iemand tips?
mm als dat goed loopt zal de rest het ook wel goed doen :) ik ben vanplan 2003 server te instaleren ik zie dat jij hem ook op je desktop systeem hebt draaien..

iemand met norton 2003 problemen onder win2003 of werkt dat wel gewoon goed ?

eigenlijk moet alle software die op xp gebaseerd zijn gewoon goed lopen onder 2003, of zitten er weer haken en ogen achter ?

[ Voor 9% gewijzigd door _MaLa_ op 28-04-2003 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
norton 2003 draait NIET onder 2003

is nml server en geen worstation vandaar, norton corporate 8 draait prima, en nog een tip: installeer GEEN powerdvd

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
cypher21 schreef op 28 april 2003 @ 16:37:
en nog een tip: installeer GEEN powerdvd
Dit heb ik dus al wel gedaan om dat wm9 geen dvd's afspeelde. Maar powerDVD geeft alleen wit beeld bij mij.

Heb jij een werkende toevallig?

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CumpsD
_MaLa_ schreef op 28 april 2003 @ 15:54:

C&C Generals doet het perfect hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:50

Wallie

Herr

_MaLa_ schreef op 28 April 2003 @ 16:36:
[...]

mm als dat goed loopt zal de rest het ook wel goed doen :) ik ben vanplan 2003 server te instaleren ik zie dat jij hem ook op je desktop systeem hebt draaien..

iemand met norton 2003 problemen onder win2003 of werkt dat wel gewoon goed ?

eigenlijk moet alle software die op xp gebaseerd zijn gewoon goed lopen onder 2003, of zitten er weer haken en ogen achter ?
Ik zou maar ff uitkijken, want je komt de Windows Update Site niet op zonder geldige key. Lijkt me niet zo handig voor een desktop systeem.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Wallie schreef op 28 April 2003 @ 18:10:
[...]

Ik zou maar ff uitkijken, want je komt de Windows Update Site niet op zonder geldige key. Lijkt me niet zo handig voor een desktop systeem.
Das dan heel erg vaag. Want ik kom er toch echt wel op.
Ben nu onderstaande aan het downen.
816093: Security Update Microsoft Virtual Machine (Microsoft VM)
Download size: 5,1 MB, 1 minute
This update helps resolve a vulnerability in the Microsoft virtual machine. After you install this item, you may have to restart your computer. Once you have installed this item, it cannot be removed. Read more...

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 17-06 14:54
The Dolf schreef op 28 april 2003 @ 19:47:
[...]

Das dan heel erg vaag. Want ik kom er toch echt wel op.
Ben nu onderstaande aan het downen.

[...]
De Corporate key (VLK-key) schijnt idd geblacklisted te zijn...
Deze code begint met JB88F-.......
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.