Windows 2003 Server - Tips en Optimalisaties

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 7.808 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koos.d
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:30
DeXToR_122 schreef op 29 mei 2003 @ 08:51:
Ik heb nu al een tijdje tevreden deze versie draaien, sindskort heb ik ook maar de printer eraan gehangen. Alleen nu valt me op dat een client die wil printen eerst moet inloggen op een share om te kunnen printen. Weet iemand hoe je kan instellen dat er geen gebruikersnaam en wachtwoord voor verreist zijn? :?
Klein kickje... kan iemand me hiermee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
DeXToR_122 schreef op 31 May 2003 @ 21:45:
[...]

Klein kickje... kan iemand me hiermee helpen?
Guest account inschakelen.

Of je server als domeincontroller inzetten. Heb ik uiteindelijk ook gedaan.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-06 12:10
Vraagje, weet iemand of je met de media server ook streaming mp3's kunt aanbieden, zodat clienten ze met wmp kunnen afspelen? Ik meen gelezen te hebben dat je dat alleen met wma bij winserver 2003 kunt doen. Klopt dit? Is er echt geen andere mogelijkheid? (en dat heb ik het niet over het gebruik van een shoutcast server en winamp). Ik heb me al rot gezocht, maar hier vind je precies niets over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
De streaming media server kan voor zover ik het heb kunnen overzien alleen windows media afspelen, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Ik weet niet of ik dit er ook in mag plaatsen,
Maar ik krijg hem niet geinstalt, ik boot van CD, je krijgt een blauw scherm hij laad wat drivers ofzo enz.
Dan staat er onder in een grijs balkje Setup is starting Windows
Maar daar blijft het bij hoe lang hij ook aanstaat, hij start niet op. weet iemand wat dat kan zijn? of kan ik beter een nieuw topic openen?
BTW het is een Celeron 466 met 192mb ram 1,6gig hdd (dat moet toch NET genoeg zijn om een kleine instal te doen?!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:28
met de streaming media server van Win2k AS kan je wel gewoon MP3 streamen. Zou een beetje raar zijn als dat op Win2k3 niet kan.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
Kun je dan gewoon die mp3jes in de wmproot map plaatsen, zoals je met de wma-tjes doet? Of moet het op een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
Nieuwe vraag, ik heb de trialversie van win2k3 in dualboot van xp staan (voor te testen), hoe kun je deze dual boot netjes opheffen en dus bootscherm ook wissen. Ik vind hier geen info over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Laatst online: 31-05 01:30
Trunksmd schreef op 01 juni 2003 @ 10:41:
Nieuwe vraag, ik heb de trialversie van win2k3 in dualboot van xp staan (voor te testen), hoe kun je deze dual boot netjes opheffen en dus bootscherm ook wissen. Ik vind hier geen info over.
welk bootscherm? dat schermpje met de keuze tussen welk OS je wilt starten?

simpel: dat gewoon de boot.ini (staat in de root van je c: schijf) deze kan je bewerken met notepad

* wel even een backup maken van deze file, en weet wat je doet, zonder deze file kan je namelijk niet meer booten...

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
Wat moet ik hier dan weghalen?

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS="Windows Server 2003, Enterprise" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-06 20:06
Trunksmd schreef op 01 juni 2003 @ 11:15:
Wat moet ik hier dan weghalen?

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS="Windows Server 2003, Enterprise" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect
Als je bedoelt hoe je de Win2k3 uit je bootscreen moet halen, dan moet je:

verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
DjGeRo schreef op 01 June 2003 @ 11:42:
[...]

Als je bedoelt hoe je de Win2k3 uit je bootscreen moet halen, dan moet je:

verwijderen.
maar dan moet de TS wel eerst even zijn XP weer op standaard zetten, anders heeft ie wel een probleem.. ;)

nu probeerd ie namelijk default te booten naar die windows 2003 versie (die er dus niet meer is.) met als gevolg een niet meer bestaande verwijzing en geen werkend systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
Tnx iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60197

als ik naar mijn C: wil gaan krijg ik
Acces Denied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Anoniem: 60197 schreef op 01 June 2003 @ 14:33:
als ik naar mijn C: wil gaan krijg ik
Acces Denied
???

In welke situatie?

Ik wilde eigenlijk weten of je het over een netwerk wilde benaderen of gewoon lokaal.

[ Voor 20% gewijzigd door The Dolf op 01-06-2003 14:41 ]

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Dolf schreef op 01 June 2003 @ 14:34:
[...]

???

In welke situatie?
sorry ik heb het al :P

ik kan niet
mycomputer -> c: -> = acces denied
mycomputer ->rechtermuisknop op c klikken en openen doet hij het wel :S

oh er zat een autorun.inf in :)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 60197 op 01-06-2003 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:58
voor degene die norton antivirus corporate editite gebruiken

welke versie is dat heb nu 7 die komt ui 2000, is er al een nieuwere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
DE_Michiel schreef op 01 June 2003 @ 18:54:

Ik werk zelf met 8.0.
8.1 is er ook maar die heb ik niet.

Heeft er iemand norton ghost 7.0 aan de praat gekregen? Het client gedeelte wil nl niet echt werken.
Ben nu bezig met 7.5 te downen (trial) en hopen dat die het wel doet.

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85922

Ik heb nu windows server 2003 standaart versie. Maar nu heb ik hem perfect draaien alleen ik krijg mijn geluidskaart niet aan de praat.

Het is een AC97 onboard geluidskaart. Ik heb de drivers van www.sis.com gedownload.
Als ik de drivers installeer (SIS7012) kan die me geluidskaart niet vinden en stopt er mee :(.

Ik heb Direct X 9 geinstalleert alleen waar kan je die instellingen opvragen die in startpost staat?
Meschiens staat het daar nog uit.. ik heb hem wel op automatic gezet en er staat bij Gestart.

Ook had ik nog een vraagje over het internet delen. Waar kan ik ergens poorten forwarden of zit dat er niet is :? zal wel jammer zijn.

Ook heb ik een probleem met de mail server nu. Ik heb nu een paar acounts aangemaakt en daarop kan ik mail ontvangen ook kan ik naar een mail adress op de server mailen maar als ik naar een mail adress mail naar ...@hotmail.com dan krijg ik een error dat het niet mag / ongeldige mail adress :S.

Terwijl die perfect mailt naar een mailbox op me server maar extren niet. Heeft iemand hier al een oplossing voor want ik wil hem graag helemaal werkend hebben. Me server staat wel in het netwerk maar de poorten 110 en 25 staan open voor de server dat lijkt me oke of moet er nog eentje open (geforward)?

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 85922 op 02-06-2003 04:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Welke drivers heb je gebruikt?

Ik bedoelde eigenlijk welke versie. Voor windows 2000 of XP?

[ Voor 52% gewijzigd door The Dolf op 02-06-2003 02:17 ]

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85922

The Dolf schreef op 02 juni 2003 @ 01:57:
Welke drivers heb je gebruikt?
Staat er nu bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:20

TTLCrazy

Listen to Frankie

DE_Michiel schreef op 01 June 2003 @ 18:54:

Versie 7.6 werkt iig niet, 8 zal denk ik wel werken...

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-05 18:28
Ik heb nu Windows 2003 server Enterprise edition. Als ik de pc opstart komt er telkens het bekende inlogscherm (CTRL+ALT+DEL). Nu zou ik willen dat hij automatisch inlogt. In win 2000 is dat bij deze computer->eigenschappen en dat in 1 van die tabbladen. Echter met 2003 vind ik die functie nergens. Wie o wie heeft dit ook al meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32558

Ik wil mijn password policy aanpassen, dat password policy staat standaard volgens de windows2003 normen, en dat is nogal zeer complex.

via gpedit.msc kan ik niets aan het password policy veranderen, als ik het passwordpolicy op een ou verander, dan past hij de veranderingen niet toe.

kan iemand me vertellen hoe ik er nu voor moet zorgen dat die password policy niet zo strak ingesteld staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:02

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Security settings in een GPO werken alleen als je dit in de default domain policy aanpast. (en dan bedoel ik dus password length etc.)

Als je wilt dat je automatisch inlogt in 2003 server, dan zal je in je register moeten gaan zoeken (zie google voor meer info), of tweakui downloaden, installeren en het hier instellen.

vergis je niet met je W2K Prof, dit is nl. een server OS, en dan wil je liever niet dat er automatisch ingelogd wordt, vandaar dat dit iets moeilijker gaat.

I play my enemies like a game of chess...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32558

TTLCrazy schreef op 02 June 2003 @ 17:25:
[...]

Versie 7.6 werkt iig niet, 8 zal denk ik wel werken...
Versie 8 werkt zeker, werk ik mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
duponjan schreef op 04 June 2003 @ 20:25:
Ik heb nu Windows 2003 server Enterprise edition. Als ik de pc opstart komt er telkens het bekende inlogscherm (CTRL+ALT+DEL). Nu zou ik willen dat hij automatisch inlogt. In win 2000 is dat bij deze computer->eigenschappen en dat in 1 van die tabbladen. Echter met 2003 vind ik die functie nergens. Wie o wie heeft dit ook al meegemaakt?
uiteraard vind je die functie niet, windows server 2003 is geen speel OS wat automatisch kan inloggen (dat zou een beveiliginsrisico zijn!!)

autolog.exe kan die wel voor je realiseren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-06 10:06
duponjan schreef op 04 June 2003 @ 20:25:
help dat wel jou, bij mij werkt het wel?
http://www.msfn.org/win2k3/ctrl_alt_del.htm

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31556

zwelgje schreef op 04 June 2003 @ 22:20:
[...]

uiteraard vind je die functie niet, windows server 2003 is geen speel OS wat automatisch kan inloggen (dat zou een beveiliginsrisico zijn!!)

autolog.exe kan die wel voor je realiseren
mmm, wat lees ik Hier dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Ik heb Win2k3 Standard edition, heb nu mn Canon PowerShot A70 aangesloten, wordt ook goed gedetecteerd, maar ik krijg m niet in My Computer te zien, hij staat wel gewoon bij imaging devices. Iemand een idee hoe dat icoontje daar verschijnt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
insan1ty schreef op 05 June 2003 @ 12:55:
Ik heb Win2k3 Standard edition, heb nu mn Canon PowerShot A70 aangesloten, wordt ook goed gedetecteerd, maar ik krijg m niet in My Computer te zien, hij staat wel gewoon bij imaging devices. Iemand een idee hoe dat icoontje daar verschijnt?
Dat probleem had ik bij windows 2000 ook.

Tevens gaat dit topic over tips en optimalisaties. Geen problemen topic dus.

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Laatst online: 15-03-2023
The Dolf schreef op 05 June 2003 @ 13:02:
[...]

Dat probleem had ik bij windows 2000 ook.

Tevens gaat dit topic over tips en optimalisaties. Geen problemen topic dus.
Ah ok. Ik kijk even of er al een dergelijk topic bestaat en anders maak ik er ff een.
Toch bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Anoniem: 32558 schreef op 04 June 2003 @ 22:17:
[...]

Versie 8 werkt zeker, werk ik mee
Ik ook. Werkt goed en is stabiel.

http://www.hroling.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68788

uhhhhh. dit is zeker al heel vaak geweest . maar ik kijk er nu pas eigelijk naar .

ik zie dat ik : 5.2 build 3790 heb . is dit nu de final :? aangezien ik soms wel eens last heb van een critical error (blauwscherm) in 3dapps . dat ding zegt niet wat de fout is helaas

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 68788 op 05-06-2003 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16784

Mod-break:

Warez requests worden niet gewaardeerd op GoT. Zie Het algemeen beleid. Iedereen wordt geacht zich hieraan te houden en het mailtje dat zo naar je toe komt :)

[ Voor 82% gewijzigd door F_J_K op 05-06-2003 19:06 . Reden: warez request ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Anoniem: 68788 schreef op 05 juni 2003 @ 17:06:

ik zie dat ik : 5.2 build 3790 heb . is dit nu de final :?
Ja

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69066

Ben op dit moment de Web Edition aan het testen maar heb destijds een verkeerde serial gebruikt. Weet iemand of ik de key nu nog veranderen of moet ik dan weer de hele w2k3 opnieuw installeren?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 69066 op 06-06-2003 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:32

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Heeft iemand al dynamic drive geprobeerd? Dat werkt alleen met WinXP Pro en Win2k3 server voor zover ik weet, en deelt zoals de naam al doet vermoeden de schijf dynamisch in. Je kan dan gemakkelijk de partitiegroottes veranderen, wat best handig kan zijn. Wat me nog tegenhoudt om het te proberen is het feit dat het omzetten van dynamic drive terug naar een gewone drive met vaste partitiegroottes je data om zeep helpt (het omzetten van vaste partitiegrootte naar dynamic drive niet). Ik ben dus benieuwd naar het nut en de bruikbaarheid van die dynamic drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69066 schreef op 05 June 2003 @ 22:30:
Ben op dit moment de Web Edition aan het testen maar heb destijds een verkeerde serial gebruikt. Weet iemand of ik de key nu nog veranderen of moet ik dan weer de hele w2k3 opnieuw installeren?
Oow, heb hem al, werkt dus hetzelfde als voor Win XP... http://techupdate.zdnet.co.uk/story/0,,t481-s2134680,00.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Trouwens, browsen gaat hier heel langzaam op w2k3, terwijl de e-mail sneller als ooit gaat!

Heb wel al geprobeerd met IE > tools > internet options > connections > bij LAN settings > alles uit te vinken (ook geprobeerd met alles uit behalve de bovenste 'automatically detect settings', die heb ik ook op 'aan' geprobeerd), maar internetten blijft langzaam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-06 02:26
Het is een AC97 onboard geluidskaart. Ik heb de drivers van www.sis.com gedownload.
Als ik de drivers installeer (SIS7012) kan die me geluidskaart niet vinden en stopt er mee .
Ook ik heb een soort gelijk probleem. Ik heb een Creative CT5880 Onboard geluid, deze werkt wel in WindowsXP/2000/etc... en in Windows2003 (WEB) werkt deze niet. Nu probeerde ik de drivers te downloaden van de Creative site. Dit gedaan, maar ook zodra ik probeer te installeren zegt hij iets van dat hij de geluidskaart niet kan vinden.

Windows Audio (Bij Services) staat aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiko
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-03 13:42
Ik heb opgemerkt dat in mijn DirectX de Agp Texture Acceleration niet aanstaat. Ik heb al elke driver geherinstalleerd maar het blijft op N/A. Is er hier iemand met een Ati kaart die dit probleem heeft kunnen oplossen?

5800X3D | 32GB 3466C16 | RTX4080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

neeeeeeeeee :(
ik had een biosflash gedaan en nu is de tijd veranderd en nu kom ik niet meer in windows2003 :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45450

Topicstarter
Anoniem: 60197 schreef op 08 June 2003 @ 11:35:
neeeeeeeeee :(
ik had een biosflash gedaan en nu is de tijd veranderd en nu kom ik niet meer in windows2003 :( :(
hehe.. ik had hetzelfde probleem toen ik nog RC2 had. Je komt er volgens mij op geen enkele manier meer in. Dat wordt dus een re-install...

[ Voor 32% gewijzigd door Compubiter op 09-06-2003 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:58
iemand al zen msi bluetooth werkend :(

ik heb maar een mail gestuurd naar msi, ik wil het toch wel graag werkend hebbend kan ik eindelijk xp van men dualboot halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Aan al het goede komt een einde. Zo ook aan dit topic. Ik neem het op in de FAQ, omdat er wel heel wat nuttige info in staat, maar sluit hem ook meteen. Het topic wordt erg onoverzichtelijk en de meeste tips/vragen zijn onmogelijk terug te vinden. Bovendien is het een crime voor ons moderators om alles bij te houden (en modden natuurlijk :P). Dus vanaf nu mag elke vraag over Windows 2003 (mits er gezocht is natuurlijk ;)) in een eigen topic.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.