Ja, zie boven (of vorige pagina). Ik heb een Asus A7N8X, met de Asus nForce2 drivers...werkt prima: netwerk, sound, usbAnoniem: 24404 schreef op 12 May 2003 @ 18:25:
Iemand al w2k3 draaien op een nForce2 mobo?
Ik heb namelijk een probleem met de interne NIC van mijn Epox 8RDA+. Ik heb de 2.03 nforce drivers (voor XP) van nVidia al geinstalleerd.
Probleem is dat ik mijn nic zelf wel kan pingen, maar andere pc's op het netwerk niet. Zelfde ip en subnetmask range. Vanaf die andere clients kan ik ook niet de server pingen. Iemand een idee?
Als je dat wil weten probeer je het toch en dan post je je ervaringen hier?Anoniem: 30262 schreef op 12 May 2003 @ 22:52:
Iemand die MSI Bleutooth software al heeft draaien? Ben erg benieuwd...
Anoniem: 24404
Vreemd. Na installatie van de drivers deed mijn NIC het ook. Daarna 1 maal gereboot en daarna niks meer. Ook al de 2.0 drivers van Epox geprobeerd. Vast MAC adres in bios voor NIC ingegeven. Geluid en USB enzo doen het wel. Misschien maar eens een herstel installatie doengwystyl schreef op 12 mei 2003 @ 23:01:
[...]
Ja, zie boven (of vorige pagina). Ik heb een Asus A7N8X, met de Asus nForce2 drivers...werkt prima: netwerk, sound, usb
Welke drivers heb jij geinstalleerd en voor welk OS? De drivers voor windows 2000 of voor XP?
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 24404 op 13-05-2003 10:02 ]
Anoniem: 30262
1) ik heb het al geprobeerdgwystyl schreef op 12 May 2003 @ 23:01:
[...]
Als je dat wil weten probeer je het toch en dan post je je ervaringen hier?
2) de MSI Bleutooth software ondersteund 2003 niet, maar wellicht heeft iemand dat al kunnen omzeilen of staat er ergens een beta versie van de betreffende software
Geen idee, je zal iets mis gedaan hebben want bij mij werkt het met de 8RDA+ (alé tot hij de bekende ff error gaf en nix meer deed).Anoniem: 24404 schreef op 12 May 2003 @ 18:25:
Iemand al w2k3 draaien op een nForce2 mobo?
Ik heb namelijk een probleem met de interne NIC van mijn Epox 8RDA+. Ik heb de 2.03 nforce drivers (voor XP) van nVidia al geinstalleerd.
Probleem is dat ik mijn nic zelf wel kan pingen, maar andere pc's op het netwerk niet. Zelfde ip en subnetmask range. Vanaf die andere clients kan ik ook niet de server pingen. Iemand een idee?
Ik heb de Asus A7N8X Deluxe, dus ik heb de drivers daarvoor voor Windows XP geïnstalleerd. Ik weet niet zeker of die ook op een Epox bordje werken, maar ik neem aan van niet.Anoniem: 24404 schreef op 13 mei 2003 @ 09:59:
[...]
Welke drivers heb jij geinstalleerd en voor welk OS? De drivers voor windows 2000 of voor XP?
Jammer dat hij nog niet werktAnoniem: 30262 schreef op 13 mei 2003 @ 13:34:
[...]
1) ik heb het al geprobeerd
2) de MSI Bleutooth software ondersteund 2003 niet, maar wellicht heeft iemand dat al kunnen omzeilen of staat er ergens een beta versie van de betreffende software
start > run > dxdiag.exeAnoniem: 61517 schreef op 15 May 2003 @ 18:56:
Waar moet ik mijn DirectX dan instellen?
Als je nou de moeite had gedaan om de startpost te lezen dan had je deze vraag niet hoeven stellen.Anoniem: 61517 schreef op 15 May 2003 @ 18:56:
Waar moet ik mijn DirectX dan instellen?
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Anoniem: 68788
ik heb een probleem dat heel iritant is . heel vaak als ik in een menu of wat dan ook zit hangt mijn pc even. dit kan oplopen van 5sec tot wel 30 sec
ik had dit probleem ook met de windows 2000 Advanced Server
specs zijn : AMD Athlon xp 1800+ 4102
EP-8RDA+
Kinston HyperX PC3000 512MB ram
Prolink Geforce 4 ti-4200 64mb
Seagate Baracuda ATAIV 20G hardisk
Realtek RTL 8029(AS) Ethernet controller
Aopen 16XDVD-ROM/AMH
Aopen CD-RW CRW2040
Maar!!!!! . De specs waar ik Windows Advanced Server 2000 meer draaiden waren : AMD Athlon xp 1800+ 4102
MSI K7T Turbo v3.0
Oem noname PC133 256MB ram
Aopen 16XDVD-ROM/AMH
Aopen CD-RW CRW2040
wat doe ik dan verkeert dat dit probleem veroorzaakt.
EP-8RDA+
Aopen 16XDVD-ROM/AMH
Aopen CD-RW CRW2040
Maar!!!!! . De specs waar ik Windows Advanced Server 2000 meer draaiden waren : AMD Athlon xp 1800+ 4102
MSI K7T Turbo v3.0
Aopen 16XDVD-ROM/AMH
Aopen CD-RW CRW2040
[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 68788 op 16-05-2003 11:39 ]
Anoniem: 62810
ik hattet dit ook al ([rml][ WIN3K] hapering systeem[/rml] ) sorry voor de topic-titel (ik loop wat voorAnoniem: 68788 schreef op 16 May 2003 @ 09:16:
ik heb een probleem dat heel iritant is . heel vaak als ik in een menu of wat dan ook zit hangt mijn pc even. dit kan oplopen van 5sec tot wel 30 sec
EP-8RDA+
Aopen 16XDVD-ROM/AMH
Aopen CD-RW CRW2040
MSI K7T Turbo v3.0
Aopen 16XDVD-ROM/AMH
Aopen CD-RW CRW2040
maar ik heb nview gewoon uitstaan...........
en floorcore . ik heb je topic een kickje gegeven
[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 68788 op 16-05-2003 21:04 ]
Anoniem: 39155
Waar zijn jullie toch mee bezig,
je bent een desktop OS aan het vergelijken met een Server OS,
ook al is het doorgeborduurd op XP het is en blijft een Server OS.
Naar mijn idee is deze discussie gewoon zinloos !
vergelijk liever Windows 2000 Server met Windows Server 2003.
mijn favoriete drankje komt met hetzelfde als wat ik hebAnoniem: 30262 schreef op 13 May 2003 @ 13:34:
[...]
1) ik heb het al geprobeerd
men bleutooth.
heb je zeker je menu delay op 0 staan. die moet je op 5 zetten, want met 0 heb die problemen, klein bugje denk ikAnoniem: 68788 schreef op 16 May 2003 @ 20:48:
maar ik heb nview gewoon uitstaan...........
wtf boeit dat . server 2003 gaat beter met mijn Nforce 2 om dan xp ......Anoniem: 39155 schreef op 16 May 2003 @ 21:04:
er zijn gewoon wat register instellingen wat verandert en wat performence settings . voor de rest is er gewoon wat server rommel toegevoegt . thats all
hoe weet je dat zeker . waar heb je die info van? als het daar idd aan ligt , hoe staat de menu delay van 2000 advanced server dan? ik wil het eerst allemaal zeker weten voordat ik er server weer opzetDE_Michiel schreef op 16 May 2003 @ 21:11:
[...]
heb je zeker je menu delay op 0 staan. die moet je op 5 zetten, want met 0 heb die problemen, klein bugje denk ik
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 68788 op 16-05-2003 21:23 ]
Heey, ik zit hier met een heel irritant probleempje,
ik draai hier windows 2003 enterprise server, maar mijn internet explorer is gewoon gaar, elke keer als ik een browser open duurt dit vreselijk lang, en lijkt het eerst alsof ie vastloopt...
Hoe moet ik inet explorer verwijderen? en op nieuw installeren?
bvd
ik draai hier windows 2003 enterprise server, maar mijn internet explorer is gewoon gaar, elke keer als ik een browser open duurt dit vreselijk lang, en lijkt het eerst alsof ie vastloopt...
bvd
ik zie ook dat je maar 256MB ram geheugen hebt ? het kan daar aan liggen .MadMod schreef op 17 May 2003 @ 12:22:
bvd
ik keek laast ff bij taakbeheer en er was wel zeker meer dan 256mb ram in gebruik.
maar dat was met bepaalde serverfuncties. toen ik alles uit had gezet gebruikte ie nog evengoed heel veel
mischien dat je IE ergens kan downen of een SP1 voor IE dowen
Hier geen probleem met 256 MB. Sterker nog het loopt als een trein. Staat er niets in de event log wat ergens op kan duiden?
IE zomaar opnieuw installen gaat niet goed, omdat hij dan zegt dat je al dezelfde of een nieuwere versie hebt. Wat je wel kunt doen is IEAK downloaden (ff zoeken bij MS), en daarmee je "eigen" IE samenstellen (Je kunt standaard instellingen e.d. wijzigen, maar als je gewoon steeds op next duwt heb je een normale IE). Deze kun je wel installeren.MadMod schreef op 17 May 2003 @ 12:22:
bvd
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Ik moet idd zeggen dat het goed werkt... alles loopt snel en na wat kleine aanpassingen is het net WindowsXP.
Het enige probleem is dat het hele systeem soms wel eens wilde crashen met een mooi blauw scherm op het moment dat ik een 3D spel wilde starten of van resolutie wilde switchen... Niet dat er een bestandsnaam genoemd werd in die error, maar het lag overduidelijk aan het videogedeelte.
De gebruikte videodrivers waren de laatste officiele van nvidia. - heb geen andere geprobeerd. Ik draai nu trouwens weer fijn Win2K... misschien iets minder snel en wat ouder, maar zo stabiel als een rots
Hardware: ASUS A7N8X Deluxe met een Powercolor Geforce 4 TI 4200 (voor het geval iemand nog een oplossing heeft)
Het enige probleem is dat het hele systeem soms wel eens wilde crashen met een mooi blauw scherm op het moment dat ik een 3D spel wilde starten of van resolutie wilde switchen... Niet dat er een bestandsnaam genoemd werd in die error, maar het lag overduidelijk aan het videogedeelte.
De gebruikte videodrivers waren de laatste officiele van nvidia. - heb geen andere geprobeerd. Ik draai nu trouwens weer fijn Win2K... misschien iets minder snel en wat ouder, maar zo stabiel als een rots
Hardware: ASUS A7N8X Deluxe met een Powercolor Geforce 4 TI 4200 (voor het geval iemand nog een oplossing heeft)
AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec
Ik zit met een klein probleempje. Ik gebruik de enterprise edition als server, maar soms surf ik erop, nu is me opgevallen dat bewegende gifjes niet bewegen. Ligt dit aan instellingen in winserver03? Of mis ik een bepaalde tool zoals java? (Was dat ook niet het probleem bij xp? Ik kan het me niet meer herinneren) Wat kan ik hieraan doen?
Dat is dus een IE instelling ja. Geen flauw idee waar die zit, ik heb meteen Mozilla geïnstalleerdTrunksmd schreef op 18 May 2003 @ 14:46:
Ik zit met een klein probleempje. Ik gebruik de enterprise edition als server, maar soms surf ik erop, nu is me opgevallen dat bewegende gifjes niet bewegen. Ligt dit aan instellingen in winserver03? Of mis ik een bepaalde tool zoals java? (Was dat ook niet het probleem bij xp? Ik kan het me niet meer herinneren) Wat kan ik hieraan doen?
zoeken.....
Hij zit dus hier: Extra > Internet Opties > Geavanceerd ? Multi-Media > Animatie's op webpagina's afspelen.
Is er eigenlijk een manier om een unattended versie van 2k3 te maken?
Iemand die weet in welke richting ik moet gaan zoeken?
Gezocht!
Router
www.microsoft.com/technet?The Dolf schreef op 18 mei 2003 @ 18:04:
Is er eigenlijk een manier om een unattended versie van 2k3 te maken?
Op de MS site staan how-to's over alle producten en oplossingen die mogelijk zijn met MS producten. Je zult daar waarschijnlijk wel vinden hoe je het voor elkaar krijgt. Ik denk op dezelfde manier als bij Win2K en XP, ik zou niet weten waar het verschil moet zitten.
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Tja, het is gewoon nieuw voor me. Ik wil gewoon een versie hebben waar alles wat ik nodig heb omvat en wil met roaming profiles werken. Het kutte is is dat alle pc's een andere configuratie hebben en ghost waarschijnlijk niet gaat werken (hoewel me dit beter uit zou komen)Beaves schreef op 18 mei 2003 @ 20:19:
[...]
www.microsoft.com/technet?
Op de MS site staan how-to's over alle producten en oplossingen die mogelijk zijn met MS producten. Je zult daar waarschijnlijk wel vinden hoe je het voor elkaar krijgt. Ik denk op dezelfde manier als bij Win2K en XP, ik zou niet weten waar het verschil moet zitten.
Gezocht!
Router
Answering file's (die nodig zijn om unattended installaties te maken), zijn opzich niet zo lastig om te maken, volgens mij staat daar wel een how-to over op de MS site.The Dolf schreef op 18 May 2003 @ 20:48:
[...]
Tja, het is gewoon nieuw voor me. Ik wil gewoon een versie hebben waar alles wat ik nodig heb omvat en wil met roaming profiles werken. Het kutte is is dat alle pc's een andere configuratie hebben en ghost waarschijnlijk niet gaat werken (hoewel me dit beter uit zou komen)
Zoals bijvoorbeeld Using an Answer File for an Unattended Installation of System Preparation Tool and Answer File Usage.
Je kan ook met Remote Installation service (RIS) gaan werken, mits je pc's van een netwerk bron kunnen opstarten. Je kan dan met meerdere images gaan werken. Ghost Enterprise is natuurlijk ook een optie.
Anoniem: 30310
Hehehehe, Win3K?? Dat is dus Windows 3000... Volgens mij moet dat Win2K03 zijn??? Anders klopt er helemaal geen #$%^& meer van..Anoniem: 62810 schreef op 16 May 2003 @ 19:41:
[...]
ik hattet dit ook al ([rml][ WIN3K] hapering systeem[/rml] ) sorry voor de topic-titel (ik loop wat voor)
Anoniem: 46131
bij het delen van de printer krijg ik.

weet iemand waar ik deze instelling kan vinden, heb al gezocht maar nix gevonden.
ik draai de web edition

weet iemand waar ik deze instelling kan vinden, heb al gezocht maar nix gevonden.
ik draai de web edition
[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 46131 op 21-05-2003 14:43 . Reden: image ]
Iemand een id hoe ik gebruik kan maken van Roaming profiles?
Gezocht!
Router
probleem met geluid
dus ik driver opnieuw installeren, had deze post nog niet gelezen.
computer crasht en boot weer op, gelukkig dacht ik .
tot mijn cdrom niet meer herkent werd even verder kijken
sond er ook een vraagteken naast plug and play software device enumerator
even verwijdert en wou opnieuw installeren maar dat lukte niet
heeft iemand een oplossing voor dit probleem.
heb de opening post gevolgd en de de windows audio op automatic gezet en de service gestart maar heb nog steeds hetzelfde probleem bad directsound driver
alleen duurt het nu veel langer voor ik dat foutbericht krijg of hij loopt gewoon vast
heb even geprobeerd met de wizard nieuwe hardware om ' plug and play software device enumerator' er terug bij te zetten maar kan dat niet vinden, hoe moet dat in godsnaam
dus ik driver opnieuw installeren, had deze post nog niet gelezen.
computer crasht en boot weer op, gelukkig dacht ik .
tot mijn cdrom niet meer herkent werd even verder kijken
sond er ook een vraagteken naast plug and play software device enumerator
even verwijdert en wou opnieuw installeren maar dat lukte niet
heeft iemand een oplossing voor dit probleem.
heb de opening post gevolgd en de de windows audio op automatic gezet en de service gestart maar heb nog steeds hetzelfde probleem bad directsound driver
alleen duurt het nu veel langer voor ik dat foutbericht krijg of hij loopt gewoon vast
heb even geprobeerd met de wizard nieuwe hardware om ' plug and play software device enumerator' er terug bij te zetten maar kan dat niet vinden, hoe moet dat in godsnaam
[ Voor 16% gewijzigd door dread op 21-05-2003 23:30 ]
Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.
Vul in Active Directory Users and Computers, bij de eigenschappen van de user, tabblad Profile bij "Profile path" de locatie in waar je het profiel op wilt slaan (bijvoorbeeld \\severnaam\Profile\). Dat is alles, voor meer info moet je maar even zoeken in de Windows Help op "roaming profiles".The Dolf schreef op 21 mei 2003 @ 17:35:
Iemand een id hoe ik gebruik kan maken van Roaming profiles?
ik heb dus Windows 2003 Server standard Build 3790
en deze updates gedownload, maar die werken niet op mijn versie ?
http://v4.windowsupdate.m...efault.asp?corporate=true
en deze updates gedownload, maar die werken niet op mijn versie ?
http://v4.windowsupdate.m...efault.asp?corporate=true
Heeft iemand al een Sony-Ericsson P800 en Windows Server 2003 laten samenwerken?
Misschien is een topic rename een idee? Daar de thread het meest gaat over hoe Windows Server 2003 als desktop te gebruiken?Anoniem: 39155 schreef op 16 May 2003 @ 21:04:
Daar is toch al een topic voor
Zie Windows 2003 server als desktop?.
Ik heb trouwens ook een vraagje: MS was zo aardig om mij een Server 2003 Evaluation Kit op te sturen. Als ik bij Windows Update naar updates zoek vind ik er nul. Ik denk dat dat komt doordat ik een evaluation versie heb, of zijn er nog geen updates?
Ik heb trouwens ook een vraagje: MS was zo aardig om mij een Server 2003 Evaluation Kit op te sturen. Als ik bij Windows Update naar updates zoek vind ik er nul. Ik denk dat dat komt doordat ik een evaluation versie heb, of zijn er nog geen updates?
als je op die link die ik hierboven kijkt, zie je heel veel updates. alleen kweet niet voor welke build ze zijnjradelaar schreef op 22 May 2003 @ 16:08:
Daar is toch al een topic voorZie Windows 2003 server als desktop?.
Anoniem: 62810
ehm tikfoutje he (topic titel was al aangepast), maar even voor jouw informatie:Anoniem: 30310 schreef op 21 May 2003 @ 14:30:
[...]
Hehehehe, Win3K?? Dat is dus Windows 3000... Volgens mij moet dat Win2K03 zijn??? Anders klopt er helemaal geen #$%^& meer van..
win2k3 is voldoende (volgens jou zitten we in 20003 hehe)
Anoniem: 46131
niemand die 't weet?Anoniem: 46131 schreef op 21 May 2003 @ 14:42:
bij het delen van de printer krijg ik.
[afbeelding]
ik draai de web edition
Ik zit met een groot probleem.. Normaal staat m'n computer 24/7 aan, bij de laatste reset zei Windows bij het opstarten: U heeft nog 2 dagen om Windows te activeren.
Ik klik dus op activeren, geeft ie een melding: Windows is reeds geactiveerd
En dat klopt ook want ik had Windows ook al geactiveerd. Maar die melding is inmiddels 3 dagen geleden, en ik durf de computer niet meer uit te zetten 's nachts
(wegens de examens nog geen tijd gehad de afgelopen dagen)
Iemand een oplossing misschien??
En dat klopt ook want ik had Windows ook al geactiveerd. Maar die melding is inmiddels 3 dagen geleden, en ik durf de computer niet meer uit te zetten 's nachts
heb je hem legaal? Zo nee: Dan kun je hem idd. niet activerenAnoniem: 45450 schreef op 23 mei 2003 @ 12:54:
Ik zit met een groot probleem.. Normaal staat m'n computer 24/7 aan, bij de laatste reset zei Windows bij het opstarten: U heeft nog 2 dagen om Windows te activeren.
En dat klopt ook want ik had Windows ook al geactiveerd. Maar die melding is inmiddels 3 dagen geleden, en ik durf de computer niet meer uit te zetten 's nachts(wegens de examens nog geen tijd gehad de afgelopen dagen)
Volgens mij werkt de beveiliging van het (niet)activeren ook als je PC gewoon aanstaat en niet alleen maar bij het opstarten. Als je PC al 3 dagen aanstaat en hij het nog steeds doet terwijl de activatieperiode al 1 dag voorbij is zou je er niks meer moeten kunnen doen. Kan je dat wel dan is ie wel geactiveerd.
The devil is in the details.
MaRc0, dat klopt niet. Ik had bij de RC2 een keer met de datum geknoeid, vergeten terug te zetten, pas bij het resetten kreeg ik even te horen dat ik er niet meer op kon komen.
Ik vind het sowieso raar dat je er echt niet meer op kunt komen als de activatieperiode voorbij is. Ze kunnen je op z'n minst de kans geven om een backup te maken van je bestanden/settings
Legale versie? eumhz.. als stelen legaal is wel
Ik vind het sowieso raar dat je er echt niet meer op kunt komen als de activatieperiode voorbij is. Ze kunnen je op z'n minst de kans geven om een backup te maken van je bestanden/settings
Legale versie? eumhz.. als stelen legaal is wel
Jah, euh, je hebt geen legale key en dan vind je het gek dat je hem niet kunt activeren?

Dan ben ik niet duidelijk genoeg geweest. Als ik Windows wil activeren, dan zegt ie dat ik hem al heb geactiveerdXanderH schreef op 23 May 2003 @ 17:46:
[...] Jah, euh, je hebt geen legale key en dan vind je het gek dat je hem niet kunt activeren?
Oh, ik dacht dat je tijdens het activeren een melding kreeg dat je niet meer kon activeren, sorry.Anoniem: 45450 schreef op 23 May 2003 @ 19:48:
[...]
Dan ben ik niet duidelijk genoeg geweest. Als ik Windows wil activeren, dan zegt ie dat ik hem al heb geactiveerdMaar toch geeft ie een melding bij het opstarten, één van die twee moet verkeerd zijn lijkt me..
Maar ik weet verder niets van illegale dingen, en ik heb natuurlijk alles legaal
Anoniem: 85376
Als er nog mensen zijn die problemen hebben om updates voor windows 2003
te downloaden:
te downloaden:
Mod-break:
Knip. Cracks worden niet gewaardeerd op GoT, zie ook Het algemeen beleid. Iedereen wordt geacht zich hieraan te houden en het mailtje dat je gaat krijgen. En ja, het is een omzeiling van beveiligingen, al is WU natuurlijk wel een must is het niet de bedoeling om dit soort zaken op GoT te bespreken..
[ Voor 78% gewijzigd door F_J_K op 24-05-2003 19:06 ]
lekker advies zon illegale crack...Anoniem: 85376 schreef op 23 mei 2003 @ 21:19:
te downloaden:
download the nifty tool called: [F_J_Knip]

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 24-05-2003 19:03 ]
A wise man's life is based around fuck you
Anoniem: 85376
Is geen crack want verandert niets aan je systeem
maakt gewoon connectie met *ttp://v4.windowsupdate.microsoft.com/en/default.asp
maar bypassed de key controle..
Anoniem: 85376 schreef op 23 May 2003 @ 21:34:
[...]
Is geen crack want verandert niets aan je systeem
maakt gewoon connectie met *ttp://v4.windowsupdate.microsoft.com/en/default.asp
maar bypassed de key controle..
offtopic:
Ik wil niet heel vervelend zijn, maar dit ding plaatst 4 aangepaste dll's, veranderd je W2k3 registratiecode, voert WU uit, plaatst 4 bestanden terug, veranderd syskey weer.
En dat noem je geen crack?
Hmm, dit is tegenstrijdig met vergelijking van mijn vorige post.

Ik wil niet heel vervelend zijn, maar dit ding plaatst 4 aangepaste dll's, veranderd je W2k3 registratiecode, voert WU uit, plaatst 4 bestanden terug, veranderd syskey weer.
En dat noem je geen crack?
Hmm, dit is tegenstrijdig met vergelijking van mijn vorige post.
Ik krijg zo af en toe eens een melding "NTOSKRNL.EXE not found". Als ik dan de Windows 2k3 setup van CD start en hem laat fixen, doet hij het weer.
Ik heb het idee dat dit aan mijn HDD ligt, maar het kan natuurlijk ook aan W2k3 liggen, zijn er misschien meer mensen met dit probleem?
[ Voor 6% gewijzigd door Xander op 23-05-2003 21:49 ]
Nog nooit gehad. Wel de error NTLDIR not found. Maar dat ligt aan een brakke SCSI kabel.XanderH schreef op 23 May 2003 @ 21:46:
[...]
Ik krijg zo af en toe eens een melding "NTOSKRNL.EXE not found". Als ik dan de Windows 2k3 setup van CD start en hem laat fixen, doet hij het weer.
Ik heb het idee dat dit aan mijn HDD ligt, maar het kan natuurlijk ook aan W2k3 liggen, zijn er misschien meer mensen met dit probleem?
bdw, volgens mij is dat update fixje heel erg illegaal. Staat trouwens ook in de readme.
Gezocht!
Router
Mijn IDE kabels zijn goed, en andere tips heb ik destijds ook al in OM gehad, maar ik dacht: "Hé, wacht eens even, misschien licht het aan W2k3"The Dolf schreef op 24 May 2003 @ 13:45:
[...]
Nog nooit gehad. Wel de error NTLDIR not found. Maar dat ligt aan een brakke SCSI kabel.
bdw, volgens mij is dat update fixje heel erg illegaal. Staat trouwens ook in de readme.
Werkt ie wel ?? niet dat ik een illegale Winfods ebAnoniem: 85376 schreef op 23 May 2003 @ 21:19:
te downloaden:
download the nifty tool called: [F_J_Knip, warez tips quoten is ook niet slim]
[ Voor 16% gewijzigd door F_J_K op 24-05-2003 19:09 ]
* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora
Hm, ik heb zo'n beetje alle helps van de Routing & Remote Access server gelezen, maar hoe maak ik een account dat permissies heeft om met een vpn te verbinden?
edit: het is me gelukt. Internet Authentication Services was niet geinstalleerd
edit: het is me gelukt. Internet Authentication Services was niet geinstalleerd

[ Voor 24% gewijzigd door G33rt op 24-05-2003 22:32 ]
Ik heb na weken zoeken Symantec Anti Virus Corporate editiion 8.00 gekregen van een systeembeheerder op m'n werkMrc4U schreef op 18 april 2003 @ 09:38:
[...]
Hier draait McAfee 4.5.1 zelfs onder XPMaar je moet dan wel SP1 installeren voor de virusscanner (te downloaden bij McAfee).
Ik heb zo net van Micro-kosmos Windows Server 2003, Enterprise Edition (32-bit) gedownd ( 180 dagen trail
) heeft er iemand hem all geinstaleerd?
https://microsoft.order-5.com/windowsserver2003evaldl/
https://microsoft.order-5.com/windowsserver2003evaldl/
[ Voor 32% gewijzigd door SlowikPL op 25-05-2003 22:22 ]
* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora
tsja, wel matig dat NAV het niet doet, ik heb geen corporatessanfranjake schreef op 25 May 2003 @ 18:51:
[...]
Ik heb na weken zoeken Symantec Anti Virus Corporate editiion 8.00 gekregen van een systeembeheerder op m'n werkDraait prima
ik snap trouwens niet waarom, de architectuur van server 2003 is toch niet wezenlijk anders dan die van 2k of XP?
Nee. Maar Norton controlleert ff welke versie je hebt. Zodra ze zien dat je geld genoeg hebt voor een serverversie van windows dan gaan ze er van uit dat je ook wel meer wilt betalen voor hetzelfde programmaG33rt schreef op 25 May 2003 @ 22:23:
[...]
tsja, wel matig dat NAV het niet doet, ik heb geen corporates
ik snap trouwens niet waarom, de architectuur van server 2003 is toch niet wezenlijk anders dan die van 2k of XP?
Gezocht!
Router
Als je eenmaal Norton Antivirus Corporate Edition hebt gehad, wil je nooit meer iets anders
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
Precies, hoe zwaar de normale NAV is merk je bij de NAV Corporate client niet dat die draait.axis schreef op 26 mei 2003 @ 08:58:
Als je eenmaal Norton Antivirus Corporate Edition hebt gehad, wil je nooit meer iets anders
Ik vroeg me af hoe zit met de beveiliging van NAV als je kijkt naar:
- Microsoft Outlook
- Internet Information Services
En welke alternatieven zijn er om die twee te beveiligen. Downloads en dergelijke ben ik zelf wel voorzichtig mee, ik heb eigenlijk zelden een virus gehad, daarom wil ik ook niet een duur pakket hoeven aan te schaffen. Tweemaal heb ik echter een virus gehad dat zich enigszins in IIS ging nestellen.
- Microsoft Outlook
En welke alternatieven zijn er om die twee te beveiligen. Downloads en dergelijke ben ik zelf wel voorzichtig mee, ik heb eigenlijk zelden een virus gehad, daarom wil ik ook niet een duur pakket hoeven aan te schaffen. Tweemaal heb ik echter een virus gehad dat zich enigszins in IIS ging nestellen.
Hmm ik ben geen MSDN ofzo (zo'n know-it-all van Microsoft), maar voordat ik mijn oude asp website aan de gang had op m'n Windows 2003 server heb ik toch wel wat uurtjes erin moeten steken. Overal moest ik settings veranderen zoals dat IUSR en "computernaam"_anon schrijfrechten hebben op de database. Ik gebruikte ..\ in m'n include files, das dus verkeerd (in IIS 6). Terwijl in IIS 5 ik geen probleem had, etc. Hiermee wil ik aanduiden dat je expliciet ergens toestemming voor moet geven voordat er iets kan gebeuren. Dus als je ergens een gaatje hebt dan ben je het zelf schuld. Of er moet natuurlijk ergens een backdoor en/of exploit gevonden worden.Anoniem: 45450 schreef op 26 May 2003 @ 21:44:
Ik vroeg me af hoe zit met de beveiliging van NAV als je kijkt naar:
- Microsoft Outlook
Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)
Ik las net deze topic over die tips.. erg handig, zocht al tijdje naar oplossing voor die problemen :-). Is er ook een 'trucje' voor het overslaan van het CTRL-ALT-DEL venster aan het begin van een Windows 2003 sessie? (voor inloggen?) En in DXDIAG is de optie AGP Texture Accleration nog steeds niet beschikbaar , ook nadat ik die tip uitgevoerd had. Weet iemand hoe ik dat ook in kan schakelen?
Disabling the CTRL+ALT+DEL Prompt
You've managed to avoid the annoying CTRL+ALT+DEL prompt by using autologon... but it's still there! The CTRL+ALT+DEL prompt will still show up when you lock your PC (Winkey +L) or when you use a password protected screensaver. In here, we'll show you how to disable it completely.
Go to Control Panel -> Administrative Tools -> Local Security Policy. Browse to Local Policies -> Security Options.
On the right windows pane, scroll down until you find Interactive logon: Do not require CTRL+ALT+DEL, double click and then select Enabled (as shown in the screenshot)
You've managed to avoid the annoying CTRL+ALT+DEL prompt by using autologon... but it's still there! The CTRL+ALT+DEL prompt will still show up when you lock your PC (Winkey +L) or when you use a password protected screensaver. In here, we'll show you how to disable it completely.
Go to Control Panel -> Administrative Tools -> Local Security Policy. Browse to Local Policies -> Security Options.
On the right windows pane, scroll down until you find Interactive logon: Do not require CTRL+ALT+DEL, double click and then select Enabled (as shown in the screenshot)
Is er ook een trucje om het CTRL-ALT-DEL venster voor het inloggen over te slaan? En hoe kan ik OOK de AGP Texture Accleration inschakelen?
is dit echt waar, ik draai expres geen virus scanners omdathet zo vertraagd. vertraagd dus ook je file system neit met veel download en kopier werkBeaves schreef op 26 May 2003 @ 09:06:
[...]
Precies, hoe zwaar de normale NAV is merk je bij de NAV Corporate client niet dat die draait.
Nog even een klein vraagje: Ik wil nu net Norton 2003 (ben een pispaaltje voor virussen:s:)) installeren, maar hij geeft aan dat het alleen voor Workstation-windowsversies is. Is er misschien nog een trucje ofzo om Norton (antivirus) 2003 toch te kunnen installeren?
Iets zegt me dat je niet eens moeite hebt gedaan om zelf een oplossing te vinden.
Gezocht!
Router
Daarom moet je ook zoeken en zelf je probleem op proberen te lossen ipv als je je ergens aan stoort direct te naar GoT te stappen en vragen.Jannis schreef op 27 May 2003 @ 21:53:
mja, ben niet zo'n expert op het gebied van windows
Dit is GEEN helpdesk!!
maar ik ben ook de kwaadste niet
Norton Antivirus Corporate werkt ook trouwens, en snellerBreepee schreef op 18 April 2003 @ 09:29:
voor de mensen die virusscanners willen instaleren maar dat niet kunnen: zoek eens naar het programma NTSwitch. Daarmee kon je bijvoorbeeld 2K server omtoveren in professional en vice versa. Van XP kon de een niet bestaande 2002 server maken. Misschien dat je daarmee van je 2003 server en workstation kan maken waarop je wel die virusscanner kunt instaleren.
Gezocht!
Router
srry. Bedankt. Ik zal het zeker doen, maar kom ik dan niet in de problemen met software die bijv. alleen op een server-editie van Windows draait?
hoi,
ik vroeg me af of iemand eigenlijk ASP.net benchmarks heeft gedaan op win2k vs win2k3. Ik las op het www.asp.net forum dat ASP.net requests 50% sneller afgehandeld konden worden op 2k3 doordat ze een software laag ertussenuit hebben gehaald ofzo en dat SQLserver ook sneller draait, maar echte benchmarks heb ik nog niet gevonden. Heeft iemand dit gedaan of een linkje voor mij?
ik vroeg me af of iemand eigenlijk ASP.net benchmarks heeft gedaan op win2k vs win2k3. Ik las op het www.asp.net forum dat ASP.net requests 50% sneller afgehandeld konden worden op 2k3 doordat ze een software laag ertussenuit hebben gehaald ofzo en dat SQLserver ook sneller draait, maar echte benchmarks heb ik nog niet gevonden. Heeft iemand dit gedaan of een linkje voor mij?
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Yep, ik werd een beetje ziek van de vertragende werking die de normale NAV heeft, maar ik heb geen last van de client die je bij NAV Corporate gebruikt. Daarnaast is het ook nog eens zo dat alle pc's en laptops automagisch van de nieuwste virus definities worden voorzien.DE_Michiel schreef op 27 mei 2003 @ 21:47:
[...]
is dit echt waar, ik draai expres geen virus scanners omdathet zo vertraagd. vertraagd dus ook je file system neit met veel download en kopier werk
domme vraag misschien, maar als je windows 2003 server standard installeer, zit Windows Messenger 4.7 er dan standaard bij (ben et vergeten).
maakt ook niet uit eigelijk, maar weet iemand hoe ik em kan wissen, zodat ik alleen MSN messenger 5.0 erop heb ?
maakt ook niet uit eigelijk, maar weet iemand hoe ik em kan wissen, zodat ik alleen MSN messenger 5.0 erop heb ?
Nope, geen windows messenger of MSN messenger included.AgoNitE schreef op 28 May 2003 @ 21:32:
domme vraag misschien, maar als je windows 2003 server standard installeer, zit Windows Messenger 4.7 er dan standaard bij (ben et vergeten).
hoe kan ik em wissen dan, hij staat niet bij software
Als hij niet standaard included is denk ik dat er ook niets te wissen valt?
Aangezien dit topic toch echt voor tips en optimalisaties bedoeld was hier een vraagje.
Als ik mijn server herstart (standard ed.) dan blijft ie net voor het inloggen hangen op "preparing network connections". Dit duurt zeker 10min.
De server is ingesteld als domain controller en fileserver.
Als ik mijn server herstart (standard ed.) dan blijft ie net voor het inloggen hangen op "preparing network connections". Dit duurt zeker 10min.
De server is ingesteld als domain controller en fileserver.
Gezocht!
Router
Ik heb nu al een tijdje tevreden deze versie draaien, sindskort heb ik ook maar de printer eraan gehangen. Alleen nu valt me op dat een client die wil printen eerst moet inloggen op een share om te kunnen printen. Weet iemand hoe je kan instellen dat er geen gebruikersnaam en wachtwoord voor verreist zijn?
klopt et dat ik met windows 2003 server niet op een ftp kan inloggen?
heb flashfxp geprobeerd, lukt niet, gewoon in IE lukt ook niet
FlashFXP werkt hier primaAgoNitE schreef op 29 May 2003 @ 10:55:
klopt et dat ik met windows 2003 server niet op een ftp kan inloggen?
deze melding krijg ik dus in FlashFXP:
(heb dit trouwes alleen met mn @home FTP, verder met geen enkele andere ftp)
WinSock 2.0
Connecting to members.home.nl
Connected to members.home.nl Port 21
220 members-2.home.nl FTP server ready.
USER agonite
331 Password required for agonite.
PASS (hidden)
230 ++ Welcome to WebSpace on @Home Network.
SYST
215 UNIX Type: L8
REST 100
350 Restarting at 100. Send STORE or RETRIEVE to initiate transfer.
REST 0
350 Restarting at 0. Send STORE or RETRIEVE to initiate transfer.
PWD
257 "/agonite" is current directory.
TYPE A
200 Type set to A.
PASV
227 Entering Passive Mode (212,120,66,212,181,67)
Data Socket Error: Connection timed out
[ Voor 7% gewijzigd door agoNITE op 29-05-2003 12:48 ]
Zoek eens op Google zou ik zeggen, het gaat hier over "Tips en optimalisaties" voor Windows 2003, niet over hoe men een FTP server benaderd.AgoNitE schreef op 29 May 2003 @ 12:47:
deze melding krijg ik dus in FlashFXP:
[...]
De melding die je krijgt komt doordat je hoogst waarschijnlijk door middel van NAT het internet op gaat. Daardoor weet de FTP server niet welk IP adres je intern gebruikt en kan geen directe verbinding opzetten.Beaves schreef op 29 May 2003 @ 13:13:
[...]
Zoek eens op Google zou ik zeggen, het gaat hier over "Tips en optimalisaties" voor Windows 2003, niet over hoe men een FTP server benaderd.
edit:
Af en toe is de edit knop verdomd moeilijk te vinden
Af en toe is de edit knop verdomd moeilijk te vinden

[ Voor 10% gewijzigd door Beaves op 29-05-2003 13:16 ]
thx! dat werkteTampie schreef op 29 May 2003 @ 13:00:
misschien eens passive mode uitzetten?
Anoniem: 78119
Ik heb win2003 net geinstalleerd en IE geeft webpagina's nu wel heel erg fout weer. De tweakers.net pagina bijvoorbeeld, en op dit forum geeft hij de berichten in een topic niet weer, in dit topic zie ik bijvoorbeeld alleen de quickreply... Echt vreemd...
edit:
Hij doet het inmiddels weer, ik moest wat tweakers instellingen veranderen.
Hij doet het inmiddels weer, ik moest wat tweakers instellingen veranderen.
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 78119 op 29-05-2003 20:06 ]
Anoniem: 63311
Sinds vandaag heb ik mijn windows 2003 server draaien... ik ben nog een noob op dit gebied, maar ik heb het voor mekaar gekregen om via een winxp workstation in te loggen op het administrator account. Maar nu komt het probleem, ik kan op de server geen nieuwe gebruikers aanmaken, of het wachtwoord wijzigen van het administrator account en ook niet van het guest account. Iedere x als ik dit probeer geeft hij devolgende fout:
"Windows cannot enable object 'accountnaam' because:
Unable to update the password. The value provided for the new password does not meet the length, complexity, or history requirement of the domain."
Ik kan op geen enkele manier het wachtwoord wijzigen of gebruikers aanmaken, omdat ik steeds deze fout krijg. Ik hoop dat hier iemand is hoe ik van dit probleem af kan komen....

Unable to update the password. The value provided for the new password does not meet the length, complexity, or history requirement of the domain."
Ik kan op geen enkele manier het wachtwoord wijzigen of gebruikers aanmaken, omdat ik steeds deze fout krijg. Ik hoop dat hier iemand is hoe ik van dit probleem af kan komen....

edit:
bedankt zwelgje k had inderdaad nog niet geprobeerd om hoofdletters te gebruiken....
bedankt zwelgje k had inderdaad nog niet geprobeerd om hoofdletters te gebruiken....

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 63311 op 29-05-2003 21:57 ]
tamelijk simpel, je wachtwoord moet complex zijn (hoofdletters/kleine letters en cijfers bevatten)Anoniem: 63311 schreef op 29 May 2003 @ 21:31:
Sinds vandaag heb ik mijn windows 2003 server draaien... ik ben nog een noob op dit gebied, maar ik heb het voor mekaar gekregen om via een winxp workstation in te loggen op het administrator account. Maar nu komt het probleem, ik kan op de server geen nieuwe gebruikers aanmaken, of het wachtwoord wijzigen van het administrator account en ook niet van het guest account. Iedere x als ik dit probeer geeft hij devolgende fout:
Ik kan op geen enkele manier het wachtwoord wijzigen of gebruikers aanmaken, omdat ik steeds deze fout krijg. Ik hoop dat hier iemand is hoe ik van dit probleem af kan komen....![]()
dat kun je met een domain policy wel aanpassen overigens
A wise man's life is based around fuck you
Heeft all iemand de Windows 2003 Server Enterprise Edition van Microsoft gedonload ??
Het is een 180 dagen trail
Het is een 180 dagen trail
ik denk dat ie al door heel wat tweakers is gedownload ja 
site is nu trouwens offline.
site is nu trouwens offline.
Anoniem: 19292
site is niet echt offline hoor, heb net nog vanaf gehaald. Dus morgen ff w2k3 server proberen op m'n server
(p2 300 met 128mb ram)
hmmm 
ik zie het. Ik weet wel dat je eerder win2k3 gewoon van windowsbeta.microsoft.com kon halen. Nu is het veranderd, maar idd je kan em nog downen zo te zien.
ik zie het. Ik weet wel dat je eerder win2k3 gewoon van windowsbeta.microsoft.com kon halen. Nu is het veranderd, maar idd je kan em nog downen zo te zien.
Hmm. Heb vandaag fileserver op win2k3 uitbereid met een aantal nieuwe HD's, alleen nu wil die niet meer met netwerk dingen booten. (SNMP Protocol heb ik als laatste gewijzigd)
Hij komt bij het bootscreen, en blijft dan hangen. In safe mode werkt die gewoon, in safe mode met command prompt ook nog, maar safe mode met netwerkmogelijkheden niet.
Iemand enig idee?
Hij komt bij het bootscreen, en blijft dan hangen. In safe mode werkt die gewoon, in safe mode met command prompt ook nog, maar safe mode met netwerkmogelijkheden niet.
Iemand enig idee?
Dit topic is gesloten.