Windows 2003 Server - Tips en Optimalisaties

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 7.855 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:21
hullepim schreef op 11 April 2003 @ 13:05:
.... Ik heb echter niets relevants gevonden. Heeft iemand hier hetzelfde probleem? Zou het een bug zijn van de RC2?
Probeer je toevallig een Z: toe te wijzen vanuit je loginscript?

Win98 gebruikt een "virtuele" Z: drive voor het loginscript zelf. Wijzig je die in je loginscript, gaat ie flippen, want dan issie ineens z'n loginscript kwijt ;)

* DJSmiley heeft daar ooit een halve dag over gedaan om dat te ontdekken |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Ik begrijp niet dat er door een aantal mensen hier win2003 voor thuisgebruik wordt gebruikt.
De ondersteuning van applicaties is slecht te noemen, maar tot nu toe goed genoeg waar het voor gemaakt is, voor op een server!

Ik draai de rc2 zelf hier op de server en het werkt perfect, internet delen via windows zelf en de ingebouwde firewall gebruik ik. Remote desktop is ook erg handig en vooral snel!
meerdere gebruikers kunnen de pc tegelijk besturen, maar dat is niet nieuw, zit in xp ook.

Voor mij een voordeel i.v.m win2k is dat het netwerk er sneller op is geworden, bladeren op netwerkstations gaat sneller en crasht niet meer. ook tussen de 2 winxp clienten die eraan hangen is het netwerk verbetert. ;)
nauwelijks hangers met (I)explorer.

Installatie was ook snel gepiept zoals we ook al van winxp gewend waren, na installatie vinkje in configuratiescherm aan en de clienten waren van internet voorzien ;)

Jah windows 2003 server bevalt me perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:38
Ik heb ook zojuist Windows 2003 server gekregen en deze wou ik over mijn oude Linuxbak heen installen. Alleen zit ik dus nog met Linux partities. Kan Win2k3 setup nou ook eindelijk Linux partities zien, verwijderen enzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:20
Net zoals met win2k/winxp kun je die gewoon verwijderen, hij zal ze mischien niet zien al ext2/3 partities, maar als unknown ofzo, en dan kan je die gewoon verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismael86
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:33
Ik heb nu de voledige versie maar ik heb het zelfde probleem als bij RC2 als ik inlog blijft hij gewoon hangen je ziet een blauw scherm van desktop en dan doet hij niks meer hebben meer mensen dat probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-08 09:34
Ik in ieder geval niet. Controleer je hardware profiel (als je daar bij kunt komen) eens... Misschien dat een device een conflict geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ismael86 schreef op 13 April 2003 @ 05:33:
Ik heb nu de voledige versie maar ik heb het zelfde probleem als bij RC2 als ik inlog blijft hij gewoon hangen je ziet een blauw scherm van desktop en dan doet hij niks meer hebben meer mensen dat probleem
Probeer maar eens op te starten in veilige modus om vervolgens je hardware te checken. Heb je al gecontroleerd of je systeem compatible is met Win2k3? Eventueel kuin je alle exotische hardware eruit laten om te zien of dit problemen oplost. Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:44
Ik vind hem wel relaxt draaien,hij is snel,veel opties.

Zit er in w2k3 server ook een ftp server ingebakken en hoe instaleer je die dan?

[ Voor 27% gewijzigd door michelc85 op 13-04-2003 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
michelc85 schreef op 13 april 2003 @ 17:06:
Zit er in w2k3 server ook een ftp server ingebakken en hoe instaleer je die dan?
Ja, IIS. Uit m'n hoofd installeer je die bij Manage Your Server en dan "add a role".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:44
jradelaar schreef op 13 april 2003 @ 17:08:
[...]

Ja, IIS. Uit m'n hoofd installeer je die bij Manage Your Server en dan "add a role".
thanks ff kijken of ik het kan vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
michelc85 schreef op 13 April 2003 @ 17:11:
thanks ff kijken of ik het kan vinden
Kijk voor de gein eens in de help? Lijkt me dat zoiets er toch wel in staat.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 20:47

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik heb gisteren de final geïnstalleerd en het eerste wat mij opviel was dat die een stuk sneller was dan de beta :?. Zeker met het opstarten e.d.. Kan misschien ook eraan liggen dat ik er een aantal services uit heb gesloopt :P.

Wat mij opviel was dat er nu standaard 'Browser Restrictions' oid in zit, nou 1 woord: :r. Je kan nieteens normaal ff wat drivers downloaden oid, maar dat valt te uninstalleren onder Add/Remove programs in het Configuratiescherm :).

Daarnaast IIS 6 waarmee je ook HTTP compressie in kan schakelen, erg handig lijkt mij.

Echt een heel mooi os :>, ik zit sterk te overwegen om het ook op mijn 'machinetje van alles' te installeren.

[ Voor 3% gewijzigd door LauPro op 13-04-2003 17:20 ]

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:41
LauPro schreef op 13 April 2003 @ 17:20:
Ik heb gisteren de final geïnstalleerd en het eerste wat mij opviel was dat die een stuk sneller was dan de beta :?. Zeker met het opstarten e.d.. Kan misschien ook eraan liggen dat ik er een aantal services uit heb gesloopt :P.

Wat mij opviel was dat er nu standaard 'Browser Restrictions' oid in zit, nou 1 woord: :r. Je kan nieteens normaal ff wat drivers downloaden oid, maar dat valt te uninstalleren onder Add/Remove programs in het Configuratiescherm :).

Daarnaast IIS 6 waarmee je ook HTTP compressie in kan schakelen, erg handig lijkt mij.

Echt een heel mooi os :>, ik zit sterk te overwegen om het ook op mijn 'machinetje van alles' te installeren.
die browser restrictions zitten erin omdat er nu eenmaal systeembeheerders zijn die het nodig achten om achter de server te moeten internetten en drivers te downloaden, iets wat gewoon 'not done' is in een professionele omgeving,

en http compressie zat geloof ik (corrigeer me als ik ernaast zit) ook al in iis5

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

zwelgje schreef op 13 April 2003 @ 18:11:
[...]
die browser restrictions zitten erin omdat er nu eenmaal systeembeheerders zijn die het nodig achten om achter de server te moeten internetten en drivers te downloaden, iets wat gewoon 'not done' is in een professionele omgeving.
Dat begrijp ik voor de volle 100%, alleen stel dat je nu wél toevallig een driver nodig hebt omdat het bijvoorbeeld een zelfbouw-systeem is, of omdat er software moet worden gedownload? Ik vind het niet de taak van het OS om mensen daarvan af te houden, hooguit een waarschuwing oid.
en http compressie zat geloof ik (corrigeer me als ik ernaast zit) ook al in iis5
Dat denk ik niet want ik heb het iig nog nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
LauPro schreef op 13 April 2003 @ 20:08:
[...]
Dat begrijp ik voor de volle 100%, alleen stel dat je nu wél toevallig een driver nodig hebt omdat het bijvoorbeeld een zelfbouw-systeem is, of omdat er software moet worden gedownload? Ik vind het niet de taak van het OS om mensen daarvan af te houden, hooguit een waarschuwing oid.
[...]
Dat denk ik niet want ik heb het iig nog nooit gezien.
dus wel in iis5

http://www.microsoft.com/...eatusability/httpcomp.asp

mischien niet in de 2000 pro of XP versie's maar wel in de server variant iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Buzzman schreef op 20 maart 2003 @ 21:30:

[...]

Als jij nou gewoon ff je mail checked voor de gein, ik heb je hiervoor al een officiele waarschuwing gemailed.
offtopic:
grrrr buzzman ik had dat icoon net klaargemaakt ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Je hebt gelijk ;) nouja dan kan ik nog zeggen dat ik de application pools erg handig vind :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Meschien beetje domme vraag maar zat het me af te vragen. Werken gewoon XP/2k Drivers op deze versie of niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

WeAreLegion schreef op 13 april 2003 @ 21:18:
Meschien beetje domme vraag maar zat het me af te vragen. Werken gewoon XP/2k Drivers op deze versie of niet ?
Dat werkt gewoon, het is eigenlijk gewoon Windows XP, maar als ik dat zeg dan krijg ik een hele horde mensen achter mij aan ;). Het is Windows XP maar dan zwaar uitgebreid tot de mogelijkheid tot een AD opzetten etc etc (dus de drivers zijn universeel).

[ Voor 4% gewijzigd door LauPro op 13-04-2003 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 22:32
Ik heb die link van Neowin gebruikt om mijn PC "workstation" compatible te krijgen, en dat is gelukt. :)
Ik kan gamen, en heb geluid.

Tot nu toe ben ik 1 probleem tegengekomen, ik kan geen Norton Anti-Virus, Panda, Kaspersky installeren, er word gezegt dat ik dat niet op een server kan installeren.
Logisch natuurlijk, maar is hier een omweg voor, bijv. dat je in het register "Windows 2003" vervangt door "Windows XP', of iets als dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
LauPro schreef op 13 April 2003 @ 21:22:
[...]
Dat werkt gewoon, het is eigenlijk gewoon Windows XP, maar als ik dat zeg dan krijg ik een hele horde mensen achter mij aan ;). Het is Windows XP maar dan zwaar uitgebreid tot de mogelijkheid tot een AD opzetten etc etc (dus de drivers zijn universeel).
Okay bedankt :) dan weet ik genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even 2 vraagjes..
-Wat is de meeste "uitgeklede" versie van Win2k3 Server, dus met de minste server mogelijkheden (en natuurlijk het meest geschikt als desktop OS) :?
-Is het mogelijk om automatisch in te loggen, zoja hoe :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 april 2003 @ 23:37:
Even 2 vraagjes..
-Wat is de meeste "uitgeklede" versie van Win2k3 Server, dus met de minste server mogelijkheden (en natuurlijk het meest geschikt als desktop OS) :?
-Is het mogelijk om automatisch in te loggen, zoja hoe :?
-de webserver edition volgens mij
-met tweakui een onderdeeltje van de powertools voor windows xp(zoek op www.microsoft.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 02:15

Jimbolino

troep.com

misschien dat er binnekort een overzichtje met verschillen komt op de site van microsoft... hij stond namelijk wel in dat gratis developer magazin van ze

http://www.microsoft.com/...view/family.mspx#infamily

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Laatst online: 11-09 15:12
Kan iemand mij vertellen hoe het zit met het internet delen (NAT) in Windows 2003 ?
Tot nu toe is het altijd nogal basic geweest, knopje om en klaar.

Hoe is het nu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.microsoft.com/...ures/compareeditions.mspx

De Web editie is dus idd de minst uitgebreide, ik heb net even geformatteerd en de web editie erop gegooid, nu nog het een en ander tweaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M@NIC schreef op 14 april 2003 @ 00:31:
Kan iemand mij vertellen hoe het zit met het internet delen (NAT) in Windows 2003 ?

Hoe is het nu ?
Hetzelfde als in windows xp.
Helaas want ik heb hier de laatste dagen een vpn-server in combinatie met ics proberen te draaien, wat dus niet ging.

edit:
Mij is het iig niet gelukt

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2003 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Is er een mannier om je harde schijven te delen ZONDER een ftp server op te zetten en ZONDER de guest optie aan te zetten?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

The Dolf schreef op 14 April 2003 @ 01:39:
Is er een mannier om je harde schijven te delen ZONDER een ftp server op te zetten en ZONDER de guest optie aan te zetten?
Dan moet je gewoon inloggen via het netwerk onder de administrator, waarom wil je dit overigens doen?
Verwijderd schreef op 14 april 2003 @ 01:33:
[...]
Hetzelfde als in windows xp.
Helaas want ik heb hier de laatste dagen een vpn-server in combinatie met ics proberen te draaien, wat dus niet ging.

edit:
Mij is het iig niet gelukt
Als je een VPN-server gaat maken e.d. dan ga je al richting Routering en Access (RAS). Dit is een apart onderdeel waarmee je een echte router en of inbelserver van je systeem kan maken. Je moet even goed de help doorlezen want vooral de 'rules' instellen is verdomde lastig. Ik heb iig al een VPN draaiende gehad en dan zie je dus gewoon de computer van diegene die heeft ingebeld in netwerkomgeving staan, erg handig :D (alleen super traag @ Chello :()

[ Voor 54% gewijzigd door LauPro op 14-04-2003 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
LauPro schreef op 14 April 2003 @ 01:51:
[...]
Dan moet je gewoon inloggen via het netwerk onder de administrator, waarom wil je dit overigens doen?
En dat lukt dus niet. Ik krijg nergens de kans om in te loggen want ik word al direct geweigerd.

Waarom? Zodat mijn ouder en broertje van mijn schijven afblijven.

De win2k3 pc is trouwens een workstation.

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

The Dolf schreef op 14 April 2003 @ 01:53:
[...]
En dat lukt dus niet. Ik krijg nergens de kans om in te loggen want ik word al direct geweigerd.

Waarom? Zodat mijn ouder en broertje van mijn schijven afblijven.

De win2k3 pc is trouwens een workstation.
Dan geef je het gastaccount geen rechten en maak je netwerkstations aan waarbij je 'aanmelden als' doet (en volgens mij kan dat ook zonder dat gastaccount te activeren).

Maar als je zonder netwerkstations e.d. wil werken dan moet je een domein opzetten, en hier komt wel even wat meer bij kijken. Alleen als het eenmaal draait dan is het echt SUPER.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
LauPro schreef op 14 April 2003 @ 01:58:
[...]
Dan geef je het gastaccount geen rechten en maak je netwerkstations aan waarbij je 'aanmelden als' doet (en volgens mij kan dat ook zonder dat gastaccount te activeren).

Maar als je zonder netwerkstations e.d. wil werken dan moet je een domein opzetten, en hier komt wel even wat meer bij kijken. Alleen als het eenmaal draait dan is het echt SUPER.
Dan zal ik dat morgen eens gaan proberen.
En een nieuw domein opzetten daar heb ik niet erg veel zin in. Is nl zeer lastig om met 2 domeinen in 1 huis te zitten.

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullepim
  • Laatst online: 12-09 08:26
zwelgje schreef op 11 april 2003 @ 22:58:
[...]

post je login script eens, zou me niks verbazen als dat gewoon brak is

en windows 98 als client voor een w2k3 server :? waarom zou je dat willen, win98 is niet eens AD aware, dus je hebt er dan niet zo heel veel aan, je zou op zijn minste windows 2000 pro of liever nog XP moeten gaan draaien aan de client kant om een beetje te kunnen genieten van de functies die w2k3 je biedt
Ik gebruik :
net use r: \\servername\share

Meer staat er niet in het script

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullepim
  • Laatst online: 12-09 08:26
Niemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bunneh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 21:03
stomme vraag misschien

maar ondersteunt w2k3 server nog isa netwerkkaarten en of iets dergelijks ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 3-in-1 CD is dat RC2? Ik dacht dat het al de final was :X
Nou ja.. ik installeer de final toch pas als deze installatie brak is, geen zin om meteen na de release de final erop te gooien, veel verschil zal er toch niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Verwijderd schreef op 16 April 2003 @ 19:51:
Die 3-in-1 CD is dat RC2? Ik dacht dat het al de final was :X
Nou ja.. ik installeer de final toch pas als deze installatie brak is, geen zin om meteen na de release de final erop te gooien, veel verschil zal er toch niet zijn.
volgens mij is de 3in1 ook de final, kan nergens in de release files vinden dat et de RC2 is nml, heb ook geen dingen in beeld staan zoals ik bij andere versies wel heb gezien

volgens deze site is et ook de final

[ Voor 8% gewijzigd door cypher21 op 16-04-2003 20:26 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
bunneh schreef op 16 april 2003 @ 17:23:
stomme vraag misschien

maar ondersteunt w2k3 server nog isa netwerkkaarten en of iets dergelijks ?
alleen in pnp mode, maar waarom zou je dat in hemelsnaam willen :?

wat kost nu een pci realtek kaartje, een eurotje of 8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bunneh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 21:03
jaja ik weet het, ik installeerde het ff gauw hier bij mij, en zag dat het niet werkte, hoewel ik kreeg een uitroepteken zegmaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cypher21 schreef op 16 April 2003 @ 20:20:
[...]

volgens mij is de 3in1 ook de final, kan nergens in de release files vinden dat et de RC2 is nml, heb ook geen dingen in beeld staan zoals ik bij andere versies wel heb gezien

volgens deze site is et ook de final
Thx, mijn vermoedens klopten dus, ik kon in Windows zelf en in de nfo al niet vinden dat het om een pre-release RC ging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirmPete
  • Niet online
Iemand een virusscanner er (werkend) op geïnstalleerd? En welke?

Heb nav corp, nav 2002 en mcafee 4.5.1 en die doen het alledrienie. Die laatste 2 is niet zo verwonderlijk, want die deden het ook al niet op w2ks, maar nav corp iig wel.

Firmpete on Aerie Peak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik van PC-Cillin de server versie. Inderdaad is het erg vervelend dat niet gewoon Norton Antivirus erop wil draaien ;(
PC-Cillin trial version download je hier

Is er van Norton niet een versie die geschikt is voor servers? :?

edit:
Die 3-in-1 CD is dat RC2? Ik dacht dat het al de final was
GoT lijkt me niet de plek om over warez te overleggen. ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2003 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirmPete
  • Niet online
norton anti virus corporate 7.0.3 doet het op alle tot nog toe uitgekomen server versies van windows.

Wellicht dat er binnenkort een versie 2003 uitkomt waarop, volgens mijn vooruitziende blik, die versie van Norton het niet doet. O-)

Firmpete on Aerie Peak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik gebruik Norton antivirus Corporate 8 ;)

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Norton AV Corporate 7 was het dus :)

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2003 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirmPete
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 april 2003 @ 13:51:
Norton AV Corporate 7 was het dus :)
Nadat de huisleverancier enige trial versies (uche) had thuis bezorgd, leverde dat het volgende overzicht op:

Norton Antivirus Corporate 7.03 en 7.51 doen het niet op w2k3
Norton Antivirus Corporate 7.60.926 wèl

Firmpete on Aerie Peak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Laatst online: 11-09 15:12
Weet iemand ook iets over de "systeemeisen" ?
Ik heb momenteel Windows2000 server op m'n server lopen (zie sig voor specs) maar zit eraan te denken om over te gaan naar 2003.
Maar wil niet dat ie veel langzamer gaat lopen, want ik draai er ook nog wel eens wat films op af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirmPete
  • Niet online
't Is wat vroeg om hard te beweren dat w2k3 minder resources snoept dan w2k as sp3
maar het lijkt er wel op.
Qua windowsfuncties kan je goed over, denk ik.

Alleen wat je apache en mysql enz. gaan doen is koffiedik kijken natuurlijk.

Misschien een poosje naast elkaar draaien?

Firmpete on Aerie Peak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M@NIC schreef op 14 April 2003 @ 00:31:

Hoe is het nu ?
In Windows 2000 Server zat al Routing & Remote Access, dat is een zeer uitgebreide optie om o.a. je internet via NAT te delen. het knopje omzetten waar je het over hebt is alleen bruikbaar bij Server systemen waar geen DHCP en DNS server op is geinstalleerd.

In Windows Server 2003 is R&R A ook aanwezig......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 07:35
Zer0 schreef op 05 January 2003 @ 03:35:
Nog ff over SSL... kon het niet laten om het te proberen... heb alleen een certificaat nodig om het aan te zetten, en die heb ik niet :(
Moet je even een CA opzetten (Certified Authoraty ofzo.) dan kan je je eigen certificaten uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 12-09 15:56
voor de mensen die virusscanners willen instaleren maar dat niet kunnen: zoek eens naar het programma NTSwitch. Daarmee kon je bijvoorbeeld 2K server omtoveren in professional en vice versa. Van XP kon de een niet bestaande 2002 server maken. Misschien dat je daarmee van je 2003 server en workstation kan maken waarop je wel die virusscanner kunt instaleren.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrC4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-07 12:34
FirmPete schreef op 16 April 2003 @ 22:50:
Iemand een virusscanner er (werkend) op geïnstalleerd? En welke?

Heb nav corp, nav 2002 en mcafee 4.5.1 en die doen het alledrienie. Die laatste 2 is niet zo verwonderlijk, want die deden het ook al niet op w2ks, maar nav corp iig wel.
Hier draait McAfee 4.5.1 zelfs onder XP ;) Maar je moet dan wel SP1 installeren voor de virusscanner (te downloaden bij McAfee).

..: De 3 H's van Microsoft: Herhalen, Herstarten en Herinstalleren :..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Ik heb op mijn Windows Server 2003 RC-2 PHP geinstalleerd, maar ik vind het erg traag, zeker vergeleken met ASP. Wie heeft dit ook al geprobeerd?

[ Voor 11% gewijzigd door Devster op 18-04-2003 09:54 ]

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Devster schreef op 18 April 2003 @ 09:53:
Ik heb op mijn Windows Server 2003 RC-2 PHP geinstalleerd, maar ik vind het erg traag, zeker vergeleken met ASP. Wie heeft dit ook al geprobeerd?
Draai je Apache? Wellicht dat Apache nog met een Win2k3 editie moet komen die stukken sneller is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Breepee schreef op 18 April 2003 @ 09:29:
voor de mensen die virusscanners willen instaleren maar dat niet kunnen: zoek eens naar het programma NTSwitch. Daarmee kon je bijvoorbeeld 2K server omtoveren in professional en vice versa. Van XP kon de een niet bestaande 2002 server maken. misschien dat je daarmee van je 2003 server een workstation kan maken waarop je wel die virusscanner kunt instaleren.
dit kan dus niet.

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
dit kan dus wel :z

sterker nog, heb het net even geprobeerd op mijn Enterprise edition windows 2003...

als je ntswitch draait en je reboot, dan geeft ie bij het booten aan 'windows XP professional' met het inlogscherm van Windows XP Pro... :D

het werkt dus wel,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
nee, daarom ook eerst ntswitch draaien :) eerst lezen :) op bijvoorbeeld windows 2000 server werkt dat excellent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FirmPete schreef op 18 April 2003 @ 00:10:
[...]

Nadat de huisleverancier enige trial versies (uche) had thuis bezorgd, leverde dat het volgende overzicht op:

Norton Antivirus Corporate 7.03 en 7.51 doen het niet op w2k3
Norton Antivirus Corporate 7.60.926 wèl
Ik heb Norton Anti Virus 7.6 corporate edition werkt perfect!

Heeft 1 van jullie ook last van het volgende:
BV: rechtermuis bureablad -->Arrange icons by --> dan klapt er een menutje uit maar daar moet me PC zo ontzettend lang over nadenken......

Heeft 1 van jullie al werkende powertools gevonden? Mijn .NET versie werkt niet en ik wil graag met TweakUI een Autologon maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nesQuick :X THX VOOR DEZE TOPIC, omg had ik nodig :D THX :D :X kusje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf ook bezig met mijn servers te migreren naar w2K3.

Er circuleren 2 3in1 Cd's zover ik gezien heb. Die zijn geen RC's maar finals. De final build no. is 3790.

Kunt easy checken of je een Final of RC hebt aan dat er een buildno. rechtsonderaan staat op de desktop, en proberen te updaten bij winupdate. RC's geven een error bij winupdate.

Eentje heeft een fancy menu, maar de W2K3 versie's die erop staan zijn retail versies. Dat betekent dat je ze nog wel moet activeren, maar dat kan vanzelf sprekend niet met de keys die erop staan. Op de CD staan dus ook activation cracks.

De andere die circuleert is de Select edition, de CD die normaliter naar enterprise size klanten gaat, zeg de Fortune 500 bedrijven op de wereld.

Die heeft geen fancy menu, maar slechts a,b of c.

Die slikt alleen een Volume License keys, geen andere. Hoeft ook niet geactiveerd te worden.

Je kunt als je weet hoe, er ook een losstaande Enterprise/Standard/Web server cd van maken.

Dan krijg je per CD ook weer dat je een autorun menu hebt.

Leuk grapje: toen ik die CD leegtrok, kwam ik erachter dat dat 1,5GB opleverde(!). probeer het ens uit.

Als we later service packs willen integreren zullen we em dus wel uit elkaar moeten trekken. No way dat je 1,5 GB op een cdrom krijgt, tenzij iemand achter het trucje komt dat MS heeft gebruikt.

Qua viruscheckers weet ik dat Netshield 4.5 het ook doet. Verbaasde me wel, McAfee 4.5 doet t niet op XP, 4.5.1 wel.

Beste kun je qua McAfee Enterprise edition nemen, is 1 versie for all, voor server en workstation.

Ik hoor mensen yappen over dat ze niet een drivertje kunnen downloaden.

Dat klopt, maar't viel me ook al op, dat je die security settings bij Add/Remove ook kon verwijderen.

Ikzelf laat het zitten.

In combinatie met winXP werkt remote heel goed, en sneller dan ooit, dus kan je altijd op je workstation dat drivertje downloaden (dat je ze niet bij de hand heb vind ik eigenlijk al raar), dus eigenlijk heb je geen excuus om IE op de server te gebruiken.

Verder is het grappig om al die wannabees hier te zien die denken 'nieuw nieuw nieuw'.

W2K3 is geen desktop product, het is de Server versie van XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 April 2003 @ 23:21:
Leuk grapje: toen ik die CD leegtrok, kwam ik erachter dat dat 1,5GB opleverde(!). probeer het ens uit.

Als we later service packs willen integreren zullen we em dus wel uit elkaar moeten trekken. No way dat je 1,5 GB op een cdrom krijgt, tenzij iemand achter het trucje komt dat MS heeft gebruikt.
Is dus niet zo moeilijk :) maar inderdaad wel een leuk truukje ;) Volgens mij is Microsoft niet diegene die dit heeft bedacht, eerder juist diegene die het er niet helemaal mee eens is :D

Omdat de drie versies allemaal gebruik maken van ongeveer dezelfde bestanden hebben ze de TOC (table of contents) van de CD zo aangepast dat meerdere malen naar hetzelfde fysieke bestand wordt verwezen.. Je hebt bijvoorbeeld een bestand van 50 mB, deze is in alle server versies identiek... De TOC wijst 3 keer naar dit bestand.. Zeg: d:\win2k3enterprise\file.cab d:\win2k3webserver\file.cab d:\win2k3standard\file.cab

Zo heb je dus 3x 50 mB volgends de TOC maar eigenlijk maar 1x 50 mB op de CD :) :) Zo hebben 'ze' ook een Windows XP CD weten te maken waar 8 versies op stonden :D Je zet onbeperkt veel data op een CD, maar de unieke en fysieke data blijft slechts 700 mB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 22:07

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Verwijderd schreef op 19 april 2003 @ 01:27:
[...]

Is dus niet zo moeilijk :) maar inderdaad wel een leuk truukje ;) Volgens mij is Microsoft niet diegene die dit heeft bedacht, eerder juist diegene die het er niet helemaal mee eens is :D

Omdat de drie versies allemaal gebruik maken van ongeveer dezelfde bestanden hebben ze de TOC (table of contents) van de CD zo aangepast dat meerdere malen naar hetzelfde fysieke bestand wordt verwezen.. Je hebt bijvoorbeeld een bestand van 50 mB, deze is in alle server versies identiek... De TOC wijst 3 keer naar dit bestand.. Zeg: d:\win2k3enterprise\file.cab d:\win2k3webserver\file.cab d:\win2k3standard\file.cab

Zo heb je dus 3x 50 mB volgends de TOC maar eigenlijk maar 1x 50 mB op de CD :) :) Zo hebben 'ze' ook een Windows XP CD weten te maken waar 8 versies op stonden :D Je zet onbeperkt veel data op een CD, maar de unieke en fysieke data blijft slechts 700 mB :)
Oftewel: Crosslinked Files in ons voordeel gebruikt :)

Zulk soort CD's zwerven er ook rond van 2000 (4-in-1) en van XP (5-in-1), ik weet niet of ze van Microsoft zelf zijn, vermoed eigenlijk van niet 8)

[ Voor 8% gewijzigd door DynaMikeY op 19-04-2003 01:45 ]

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

precies! Certificate Services rulen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dynamikey heeft gelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Norton AV Corp. 7.6 en 8 geprobeert ze draaien wel maar krijg ze niet geupdated geeft de melding dat die de catalog met de updates niet ken vinden!

Zit niet via proxy en inet werkt goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:37
mcaffee werkt wel :)
Maar Partitionmagic 8 niet :(
Wat kan ik hieraan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de scanner van met HP PCS 750 all-in-one werkt niet :(.

Heb al contact met HP gehad maar geen drivers :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

zwelgje schreef op 18 April 2003 @ 14:40:
[...]

dit kan dus wel :z

sterker nog, heb het net even geprobeerd op mijn Enterprise edition windows 2003...

als je ntswitch draait en je reboot, dan geeft ie bij het booten aan 'windows XP professional' met het inlogscherm van Windows XP Pro... :D

het werkt dus wel,
vaagjes maar jij doet het dan met de rtm ? of rc 2 ? of ??

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Animal schreef op 19 April 2003 @ 16:50:
mcaffee werkt wel :)
Maar Partitionmagic 8 niet :(
Wat kan ik hieraan doen?
Op zoek gaan naar de server versie :P P.Q. Server Magic (ik gebruik nog steeds Server Magic 4.0 en die werkt perfect samen met 2k3)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 19:25

Tags NL

Harmful or Harmless?

Verwijderd schreef op 18 April 2003 @ 16:06:
[...]

Ik heb Norton Anti Virus 7.6 corporate edition werkt perfect!

Heeft 1 van jullie ook last van het volgende:
BV: rechtermuis bureablad -->Arrange icons by --> dan klapt er een menutje uit maar daar moet me PC zo ontzettend lang over nadenken......

Heeft 1 van jullie al werkende powertools gevonden? Mijn .NET versie werkt niet en ik wil graag met TweakUI een Autologon maken!
Dat met het traag uitklappende submenu had ik ook. Het kwam bij mij omdat ik met TweakUI de Menu Speed op het hoogste niveau had gezet, een tikje terug en geen problemen meer?!?!?

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
K1n9_N01z3 schreef op 19 april 2003 @ 17:01:
[...]

vaagjes maar jij doet het dan met de rtm ? of rc 2 ? of ??
met de RTM of course :z

en Partition magic voor windows 2003, dan moet je 'Volume Manager 2.0' hebben, die kan partitions resizen onder de server varianten (dit pakket is ook van powerquest overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-={Fred_Perry}=- schreef op 19 April 2003 @ 17:52:
[...]

Dat met het traag uitklappende submenu had ik ook. Het kwam bij mij omdat ik met TweakUI de Menu Speed op het hoogste niveau had gezet, een tikje terug en geen problemen meer?!?!?
Het lag bij mij aan me Nview! toen ik deze uit had gezet had ik er geen last meer van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 april 2003 @ 01:27:
[...]

Dat het zoiets in moest houden, snapte ik. Wel handig dat je het even uitlegt ;)

Maar dit is zeker niet gemakkelijk te doen? Dan wordt het listig de SP's slipstreamen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

ismael86 schreef op 13 April 2003 @ 05:33:
Dit heb ik dus ook, wat het is weet ik niet, maar ik hoop dat iemand een oplossing heeft.
Ik had gisteren voor de gein (naja meer de frustratie) ding aan laten staan, de hond uitlaten en toen ik terug kwam, moest ik "unlocken" en toen zag ik ineens een startbalk en alles. Toen was hij ineens heel snel (veel sneller dan XP).
Maar wat het is weet ik dus niet.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:13
is het nog steeds handig om de via 4in1 drivers te instaleren, ondanks meldingen dat ze niet gesingeerd zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
hmm heb opeens het probleem dat msn+ geen chat logs meer opslaat.

en ik heb nog wat, mijn account heet michiel, alleen de map met alle instellingen enzo noemt die michiel.(ingevulde computernaam + gekke tekens) is dit nog te veranderen in gewoon michiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf

nhimf

The device, \Device\Ide\IdePort1, did not respond within the timeout period.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Dit is een melding die ik zie in mijn event logger.
Deze melding staat ongeveer 50! (echt 50x) onder elkaar. Het tijds interval is ongeveer 17seconden. Het lijkt alsof windows hier ruzie mee heeft, want hij laat het bij elke boot zien, en ik zie dus ongeveer 15minuten (na het inloggen) alleen een blauw scherm en een muisaanwijzer. Iemand een idee wat dit is en hoe ik het kan oplossen?

specs:
Asus a7n8x deluxe
2x 120 8mb 7200rpm maxor
512mb pc 2700 dane-elec
1x pioneer dvd 104s
1x aopen cd-rw 32x12x48
nic's zijn onboard net als mijn geluidskaart (nvidia apu)

Mijn dvd en cdrw kunnen gewoon lezen, branden heb ik nog niet getest. Ik heb dit probleem met of zonder sata enabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

nhimf: ik weet dat je dit in Windows 2000 ook wel eens kreeg, dan was het zaak om de BIOS van je mobo, en evt firmware van CD-spelers/branders (wat er maar op die port 1 bij jou zit) te upgraden, dan was het opgelost. Misschien is dat hier ook het geval?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
  • Laatst online: 17-05 08:39
Heb nu de 2003 standaard server (final) geinstalleerd. Loopt op zich prima, maar ik krijg de software voor mijn logitech toetsenbord wel geinstalleerd, echter zodra ik opnieuw start schakelt windows de software na ca 5 sec uit.
De logitech muis software installeerd al helemaal niet.

Do as I say, don't do as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanC
  • Laatst online: 27-06 16:44
Windows 2003 Server is ook niet voor op je werkstation <punt>

en 'normale' servers hebben ook geen wilde Kb's en muizen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
burp2001 schreef op 20 April 2003 @ 20:18:
Windows 2003 Server is ook niet voor op je werkstation <punt>

en 'normale' servers hebben ook geen wilde Kb's en muizen...
Erg gemakkelijk antwoord, echter het probleem zit dieper. In de installatie lijst van muizen komen diverse logitech muizen voor (ook I-feel) waaronder een flink aantal usb varianten. Echter zodra ik mijn muis in een usb poort stop zijn die usb varianten ineens weg uit de installatie list. Erg raar.

En tja de logitech muisdrivers willen al niet eens installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
Bart-01 schreef op 20 april 2003 @ 21:16:
[...]

Erg gemakkelijk antwoord, echter het probleem zit dieper. In de installatie lijst van muizen komen diverse logitech muizen voor (ook I-feel) waaronder een flink aantal usb varianten. Echter zodra ik mijn muis in een usb poort stop zijn die usb varianten ineens weg uit de installatie list. Erg raar.

En tja de logitech muisdrivers willen al niet eens installeren.
format c: dan herinstallatie van je windows 2003 servertje, en dan niet die logitech software installeren

werkt het dan wel?

heb hier ook windows 2003 al met diverse hardware (en nee ik instaleer GEEN drivers, maar alleen native windows 2003 drivers) en heb geen probs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:01

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

iemand wat screens van server 2003 ?

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
BruceLee schreef op 20 April 2003 @ 21:54:
zien er precies zo uit als windows XP... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

BruceLee schreef op 20 april 2003 @ 21:54:
http://members.home.nl/bierkameel/2003server.jpg Toevallig gister gemaakt :)

Hebben jullie Exchange 2003 RC2 al met succes geinstalleerd?
Ik krijg een rare foutmelding, zal zo wel ff een screenshotje maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bierkameel schreef op 20 April 2003 @ 22:53:
[...]

http://members.home.nl/bierkameel/2003server.jpg Toevallig gister gemaakt :)

Hebben jullie Exchange 2003 RC2 al met succes geinstalleerd?
Ik krijg een rare foutmelding, zal zo wel ff een screenshotje maken...
Ik heb daar verder geen problemen mee gehad....

Welke fouten kreeg je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
weet iemand hoe ik de uitschijf tijd in het start menu van 50ms op 0ms krijg, als ik dit doe met tweakUI dan gaat windows heel raar doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
zwelgje schreef op 20 april 2003 @ 21:47:
[...]

format c: dan herinstallatie van je windows 2003 servertje, en dan niet die logitech software installeren

werkt het dan wel?

heb hier ook windows 2003 al met diverse hardware (en nee ik instaleer GEEN drivers, maar alleen native windows 2003 drivers) en heb geen probs
Dat is het droevige: eerst had ik hem over windows 200 server geinstalleerd en toen werkte alles (maar ja een schone install is veiliger). Dus daarna een format c: gedaan en nu krijg ik die drivers niet meer geinstalleerd.
De muis en het toetsenbord werken wel, maar de extra buttons doen het maar voor de helft (en zijn niet te configureren).

Zal wel geduld moeten hebben tot Logitech met nieuwe drivers komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Verwijderd schreef op 14 April 2003 @ 00:04:
[...]
-met tweakui een onderdeeltje van de powertools voor windows xp(zoek op www.microsoft.com)
Dat werkt helaas niet. Dat proggie wil simpelweg niet instaleren. Iemand anders een idee hoe je automagisch aan kan loggen?

[ Voor 4% gewijzigd door Brent op 21-04-2003 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
Breepee schreef op 21 april 2003 @ 11:50:
[...]

Dat werkt helaas niet. Dat proggie wil simpelweg niet instaleren. Iemand anders een idee hoe je automagisch aan kan loggen?
autolog.exe, zit gewoon in de resource kit van windows nt/2000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:01

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

zwelgje schreef op 20 April 2003 @ 22:08:
[...]

zien er precies zo uit als windows XP... ;)
kan je t dan ook zo doen dat je dat groen met blauwe theme hebt of is die server 2003 alleen de classic theme ( ik heb binnenkort server 2003 ) wel orgineel natuurlijk net als iedereen hier

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
BruceLee schreef op 21 April 2003 @ 12:01:
[...]

kan je t dan ook zo doen dat je dat groen met blauwe theme hebt of is die server 2003 alleen de classic theme ( ik heb binnenkort server 2003 ) wel orgineel natuurlijk net als iedereen hier
het kan allemaal :)

maar waar kan ik dat autolog.exe vinden als ik geen reskit van nt/2000 heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf

nhimf

wildhagen schreef op 20 April 2003 @ 18:29:
nhimf: ik weet dat je dit in Windows 2000 ook wel eens kreeg, dan was het zaak om de BIOS van je mobo, en evt firmware van CD-spelers/branders (wat er maar op die port 1 bij jou zit) te upgraden, dan was het opgelost. Misschien is dat hier ook het geval?
Ok ik heb de laatste firmware van mijn aopen 32x12x48 erop gezet, maar hij geeft nog steeds de error

Ik kan gewoon een cd fikken en lezen. Hij doet het dus wel maar doordat hij deze melding geeft, duur het booten 15mins.

Iemand een idee hoe ik evt deze melding kan onderdrukken dat ik gewoon normaal kan booten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart-01 schreef op 21 april 2003 @ 11:38:
[...]

Dat is het droevige: eerst had ik hem over windows 200 server geinstalleerd en toen werkte alles (maar ja een schone install is veiliger). Dus daarna een format c: gedaan en nu krijg ik die drivers niet meer geinstalleerd.
De muis en het toetsenbord werken wel, maar de extra buttons doen het maar voor de helft (en zijn niet te configureren).

Zal wel geduld moeten hebben tot Logitech met nieuwe drivers komt.
Ik wens je veel su6, want de kern van het probleem blijft dat w2k3 geen desktop OS is.

Derhalve is het totaal niet belangrijk of je fancy muis het doet.

Likewise zal de prio van Logitec om drivertjes voor je fancy set te schrijven ook heel laag zijn.

Je kunt wel blijven volhouden, maar erg veel zin heeft het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nhimf schreef op 21 april 2003 @ 13:36:
[...]

Ok ik heb de laatste firmware van mijn aopen 32x12x48 erop gezet, maar hij geeft nog steeds de error

Ik kan gewoon een cd fikken en lezen. Hij doet het dus wel maar doordat hij deze melding geeft, duur het booten 15mins.

Iemand een idee hoe ik evt deze melding kan onderdrukken dat ik gewoon normaal kan booten?
Denk dat je dit in dezelfde hoek kan zoeken.

Zit je te branden op je server?

Daar is server niet voor bedoeld.

W2K3 deelt ongeveer dezelfde code als XP, dus in principe kun je er mee out of the box branden.

Wat opvalt is dat de IMAPI service standaard op disabled staat, misschien dat em enablen helpt.

Maar it boils down to: niet bedoeld voor...

Niet voor niets dat MS ook zegt support tot aan de deur voor desktop activiteiten op server.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2003 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf

nhimf

Mja ik had de service aangezet en dat maakte niets uit.
Maare branden op een server, waarom niet?
Er zullen zat (kleine)bedrijven zijn die een brander in hun server hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
zijn er al goede guides online verschenen voor optimaliseringen en tweaks ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
DE_Michiel schreef op 21 April 2003 @ 19:47:
zijn er al goede guides online verschenen voor optimaliseringen en tweaks ed.
http://www.msfn.org/win2k3/ dit vond ik een hele goeie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nhimf schreef op 21 April 2003 @ 16:43:
Mja ik had de service aangezet en dat maakte niets uit.
Maare branden op een server, waarom niet?
Er zullen zat (kleine)bedrijven zijn die een brander in hun server hebben.
Gelukkig ben ik daar niet verantwoordelijk voor de backup dan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 21 april 2003 @ 20:14:
[...]

Gelukkig ben ik daar niet verantwoordelijk voor de backup dan....
ik bouw regelmatig bij kleine bedrijven (5man) een DVD fikker in de server, deze kan dan vrij eenvoudig ff snel (naast de backup op tape!!!) even een backup maken van de documenten, en de databases,

werkt prima

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.