Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 16:08:
Dat softfocus effect is iets teveel van het goede...

als je inspiratie nodig hebt:
http://www2.photosig.com/viewphoto.php?id=662404 :9~
Wow die is echt vet goed ja...
Met die softfocus moet ik nog een beetje kloten inderdaad... Het wordt natuurlijk ook nooit zo mooi als met een echt filter op je camera...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 15:38:
Zo ik ben klaar met de postprocessing van de pics van mijn shoot hier huis afgelopen zondag. Hier een paar highlights:

Soft focus effectje:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Er is niet idioot veel aan geshopt trouwens hoor. Alleen de witbalans is wat gecorrigeerd, een paar glimmers en plekjes weggepoetst en bij de eerste een softfocus effectje.
Leuke meid, maar die poses met de handjes in de nek zijn een beetje uit de tijd.
De 'au naturelle' look is veel mooier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 16:20:
[...]

Leuke meid, maar die poses met de handjes in de nek zijn een beetje uit de tijd.
De 'au naturelle' look is veel mooier. :)
Waar staat wat wel en niet uit de tijd is?
not offended ofzo hoor, maar ik vraag me af waar mensen dat soort wijsheid vandaan halen. Misschien ben ik niet trendgevoelig genoeg ;)
Ik heb gewoon van alles wat gedaan. Poses van verder af gingen helaas niet omdat ik daar te weinig licht voor had. Dat is voor de volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 16:20:
[...]

Wow die is echt vet goed ja...
Met die softfocus moet ik nog een beetje kloten inderdaad... Het wordt natuurlijk ook nooit zo mooi als met een echt filter op je camera...
Dat kan wel degelijk, tis net zoiets als een kleureffect. Het maakt niet uit of je dat post-exposure of ervoor doet. Hier, dit heb ik er van gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~poelert/got/blur.jpg

Kunst is om het niet te overdrijven, en te laten zien dat ie niet gewoon onscherp is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het softfocus effect op zich niet zo'n probleem, als je daarvoor wilt gaan. Het enige dat ik dan mis is wat echte highlights die door zo'n effect juist mooi zacht worden. Zoals hij nu is, wordt de foto een beetje "wollig".

Ik vond trouwens de allereerste foto de beste (die zwart-witte). De rest komt op mij een beetje geposeerd over. Als je geen profi model ter beschikking hebt zou ik gaan voor de meest natuurlijke poses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heb je precies gedaan? hij is wel wat noisy geworden namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 16:32:
Wat heb je precies gedaan? hij is wel wat noisy geworden namelijk...
Verrek, dat had ik nog niet gezien.

Ik heb twee lagen gemaakt. Over de bovenste Nix Color Effex 'Classical Blur' gegooid. En de ogen en die ring ff weg gegumd zodat de belangrijke onderdelen wel scherp blijven. Maar dat noise is vreemd ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het zo al beter?
Afbeeldingslocatie: http://www.i-marco.nl/got/soft2.jpg

Trouwens ik heb er een leuk setje actions voor:

Soft Focus actions voor PS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gave foto's majic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excrusiator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-07 07:31

Excrusiator

Say wha?

Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 15:33:
[...]

wow dat zijn mooie fotos :o :+
Merk ik daar een hint van sarcasme. :P

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 16:41

paradoXical

The ParadoX

Ik heb nog wel wat leuke portret foto's geschoten, met name van verschillende vrouwen.. Maar ik vind het "te" om deze hier neer te gaan zetten..

Zitten wel een aantal hele strakke bij waar ik graag commentaar op zou hebben, maar helaas.. Misschien binnenkort maar eens een serie maken, ik liep al een tijd rond met het idee om een nieuwe thread met alleen "portret foto's" aan te maken om zo meer te leren..

Meeste portret foto's worden hier trouwens gedaan met een 135-210mm lens en pentax (analoog dus) camera.. Vooral in het bos ect kun je mooie shots maken.

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HarrieH schreef op 28 januari 2003 @ 17:39:
Ik heb nog wel wat leuke portret foto's geschoten, met name van verschillende vrouwen.. Maar ik vind het "te" om deze hier neer te gaan zetten..

Zitten wel een aantal hele strakke bij waar ik graag commentaar op zou hebben, maar helaas.. Misschien binnenkort maar eens een serie maken, ik liep al een tijd rond met het idee om een nieuwe thread met alleen "portret foto's" aan te maken om zo meer te leren..

Meeste portret foto's worden hier trouwens gedaan met een 135-210mm lens en pentax (analoog dus) camera.. Vooral in het bos ect kun je mooie shots maken.
als het een portret is kun je het toch wel posten? Of anders gewoon op photosig ofzo. Ik zou ook geen stoute foto's ofzo gaan posten maar een portret lijkt me vrij harmless eigenlijk. Of bedoel je dat die dames gewoon niet op internet willen staan?
Wel jammer want ik ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Photosig neemt geen nieuwe members meer aan :-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 18:04:
Nee en dat is maar goed ook want het is echt zwaar overbelast. Ze moeten eerst de problemen oplossen voordat ze weer mensen aannemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-12-2022

Hangloozz

{ @$%&# }

Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 18:04:
ja, ik wilde ook de stap 'ns nemen om me aan te melden maar dat gaat dus niet door :/
En die leden-stop houdt tot maart aan..

Tis idd wel nodig ook om de capaciteit te vergroten; zondagavond was er geen doorkomen aan...

Zijn er nog andere leuke foto-beoordelingssites?
Bij Digitalphotocontest kun je alleen meedingen voor de foto van de dag; en tussen die inzendingen maakt geen mens kans :P

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 16:38:
Is het zo al beter?
[afbeelding]

Trouwens ik heb er een leuk setje actions voor:

Soft Focus actions voor PS
heej hoe krijg je die .atn bestanden eigenlijk in photoshop..?? en hoe dan verder??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kep vandaag deze bloem geschoten. Gebruik gemaakt van raamlicht dat vanachter komt. Vandaar de 'halo' rondom de bloem. Hij is mooier met zwarte achtergrond in plaats van dit paars, dus ik plaat em ff als link: http://www.xs4all.nl/~poelert/sunlight/

edit/ ff voor de duidelijkheid :), geen photoshop gebruikt op wat levellen en de border na...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2003 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 19:01:
Kep vandaag deze bloem geschoten. Gebruik gemaakt van raamlicht dat vanachter komt. Vandaar de 'halo' rondom de bloem. Hij is mooier met zwarte achtergrond in plaats van dit paars, dus ik plaat em ff als link: http://www.xs4all.nl/~poelert/sunlight/

edit/ ff voor de duidelijkheid :), geen photoshop gebruikt op wat levellen en de border na...
mooie foto :) dat licht ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westkust
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-10-2021
lol met licht:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/vandeloo/foto/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/vandeloo/foto/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/vandeloo/foto/3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/vandeloo/foto/4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 19:01:

weer zeer cool gedaan!

ot/
Wanneer kun jij mij helpen met mijn website. Eigen domein aangeschaft met 100Mb webspace :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 19:56:
[...]

weer zeer cool gedaan!

ot/
Wanneer kun jij mij helpen met mijn website. Eigen domein aangeschaft met 100Mb webspace :)
Hmm, kep het erg druk, xit in mn eindexamen jaar, en het wordt steeds zwaarder. Maar als je problemen of vragen hebt kun je me altijd mailen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 19:58:
[...]

Hmm, kep het erg druk, xit in mn eindexamen jaar, en het wordt steeds zwaarder. Maar als je problemen of vragen hebt kun je me altijd mailen!
oeps, suc6 gewenst. Ennuh, ik weet ZERO van websites bouwen dus ga maar wat boeken doorspitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robber
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 18:08
Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 20:03:
[...]

oeps, suc6 gewenst. Ennuh, ik weet ZERO van websites bouwen dus ga maar wat boeken doorspitten :)
*kuch* PHPNUKE *kuch* O-)

McLaren \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gezocht in Photoshop 7 om zo'n border om een foto te maken maar kan niks niks vinden.
Waar moet ik zoeken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robber schreef op 28 januari 2003 @ 20:16:
[...]

*kuch* PHPNUKE *kuch* O-)
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

download gewoon ff dat Macromedia FlashMX, doe één tutorial, en je weet genoeg om een simpele site in elkaar te zetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 21:05:
[...]

download gewoon ff dat Macromedia FlashMX, doe één tutorial, en je weet genoeg om een simpele site in elkaar te zetten....
ga ik doen....en mijn website moet idd eenvoudig/strak en overzichtelijk zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 21:18:
[...]

ga ik doen....en mijn website moet idd eenvoudig/strak en overzichtelijk zijn...
tja, maar nu ik er over nadenk is flash nou niet bepaald de makkelijkste manier om een foto album te ordenen. Misschien ff kijken of je ergens een goed script kan vinden, want als het veel tijd kost (voor jou) je site up te daten, hou je er hoogstwaarschijnlijk snel mee op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 21:19:
[...]

tja, maar nu ik er over nadenk is flash nou niet bepaald de makkelijkste manier om een foto album te ordenen. Misschien ff kijken of je ergens een goed script kan vinden, want als het veel tijd kost (voor jou) je site up te daten, hou je er hoogstwaarschijnlijk snel mee op...
Wordt niet alleen een fotoalbum, meer in de richting van jouw website denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05:57
Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 20:38:
Ik gezocht in Photoshop 7 om zo'n border om een foto te maken maar kan niks niks vinden.
Waar moet ik zoeken ?
Is iets hierboven ook al gezegd :). Je kan het bijvoorbeeld doen door de foto in Photoshop te laden en dan onder Image --> Canvas Size het canvas te vergroten; als je de originele foto in het midden laat staan (is standaard setting) krijg je een rand om de foto heen in de kleur die op dat moment de achtergrondkleur is. Nu kan je zelf wat tekst of je sig erin zetten. Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 21:25:
[...]

Wordt niet alleen een fotoalbum, meer in de richting van jouw website denk ik
hmm, keej :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jouw design rulezzzzz _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 21:39:
[...]

jouw design rulezzzzz _/-\o_
je mag em kopen :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoL, wat heb je met je oude design gedaan? Was ook wel mooi :)
Net ff flash gedownload en vluchtig bekeken, niets voor mij denk ik.

EN NU WEER ONTOPIC:

Kunnen we geen fotodag organiseren zoals die gasten van Belgium Digital dat doen. Is wel cool, gezamelijk eropuit om foto's te maken, bakkie doen ergens, elkanders camera's en fotografie technieken bewonderen.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2003 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 21:46:
[...]

LoL, wat heb je met je oude design gedaan? Was ook wel mooi :)
Die staat ook nog online, maar die vond ik beetje te ingewikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

als je snel van start wil kun je met ACDSee eenvoudig een album laten genereren.
brakke html, maar wel inclusief thumbnails en de hele rambam :)

Als je je dan wat verdiept in html kun je eenvoudig de door ACDSee gegenereerde files tweaken naar eigen smaak.

Als je nix van websites weet is het maken (maar vooral omzetten) van een strak design voor een fotoalbum niet de eenvoudigste opdracht om mee te beginnen trouwens..

Zoals ik al eerder vroeg: weet iemand soms nog Photosig-alike sites? :)

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hangloozz schreef op 28 januari 2003 @ 23:03:
als je snel van start wil kun je met ACDSee eenvoudig een album laten genereren.
brakke html, maar wel inclusief thumbnails en de hele rambam :)

Als je je dan wat verdiept in html kun je eenvoudig de door ACDSee gegenereerde files tweaken naar eigen smaak.

Als je nix van websites weet is het maken (maar vooral omzetten) van een strak design voor een fotoalbum niet de eenvoudigste opdracht om mee te beginnen trouwens..

Zoals ik al eerder vroeg: weet iemand soms nog Photosig-alike sites? :)
fotosites:
www.webshots.com
www.pbase.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 21:46:
[...]

EN NU WEER ONTOPIC:

Kunnen we geen fotodag organiseren zoals die gasten van Belgium Digital dat doen. Is wel cool, gezamelijk eropuit om foto's te maken, bakkie doen ergens, elkanders camera's en fotografie technieken bewonderen.
BAH! Wat een akelig goed idee! _/-\o_

Vooral als Majic en (nog beter) Aerodynamic komen ben ik er wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 21:46:

Lijkt me een perfect plan! Count me in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

Topicstarter
was toch vlede keer ook al de bedoeling om een dag naar schiphol te gaan :) maar dat was in de zomer vakantie dus veel konde niet etc :( dus was het niet door gegaan...

[ Voor 19% gewijzigd door Firecow op 29-01-2003 11:47 ]

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SCHIPHOL!!!! Vliegtuigen en foto's gaan perfect samen. Misschien dat iemand acces (tot de foto-technisch interessantere delen) kan regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat Schiphol eerdaags wat moeilijker wordt ivm de dreigende oorlog tegen Irak....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is een vliegveld niet een beetje uitgekauwde locatie? Misschien is het veel leuker om op een mooie dag naar de hoge veluwe te gaan bijvoorbeeld. Je kan daar zowel excellente natuurshots maken (landschappen, macro's van beestjes, etc. etc.) als ook een heleboel abstract of semi abstract werk in het Kroller Moller museum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paradoXical

paradoXical

The ParadoX

Beetje liggen kutten thuis (foto van mezelf) Vind de shaduw wel leuk, verder dat vlak in de muur waar het hoofd in "verdwijnt" en het stukje stoel met schaduw.. Deze laat ik ook maar afdrukken vij de forograaf voor ind e kamer :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hwrobins/foto/harriepor.jpg

En nog een passie:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hwrobins/foto/flower.jpg

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 19:01:

hhehe...aero...suffie...:) rondom de bloem zit er een heel groot stuk grijsvlak ....niet om de steel. Je hebt niet genoeg weggegumt ..hihi.....(gooi je brightness van t plaatje maar eens om hoog :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

Topicstarter
haha zag ik gisteren ook al ja :o :D
""geen photoshop gebruikt op wat levellen en de border na...""

yeah :P maar maak nie uit het is met of zonder soep een leuke plaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

Topicstarter
duifje in de tuin

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/firecows602/duif/duif1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/firecows602/duif/duif2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/firecows602/duif/duif3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 januari 2003 @ 12:57:
Is een vliegveld niet een beetje uitgekauwde locatie? Misschien is het veel leuker om op een mooie dag naar de hoge veluwe te gaan bijvoorbeeld. Je kan daar zowel excellente natuurshots maken (landschappen, macro's van beestjes, etc. etc.) als ook een heleboel abstract of semi abstract werk in het Kroller Moller museum.
Een museum? De natuur? Da's pas uitgekauwd.

Vliegtuigen zijn 1 van de meest fotogenieke onderwerpen ooit. En 1 van de toegankelijkste. En met acces tot de leuke delen hoeft het niet bij "opstijgende vliegtuigje zus en zo" te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 januari 2003 @ 12:56:
Ik denk dat Schiphol eerdaags wat moeilijker wordt ivm de dreigende oorlog tegen Irak....
Beetje kortzichtig. Dan zou Schiphol wel bij elke oorlog dichtmoeten. Nee, omdat het toevallig de USA is,... nee, geloof ik niet (nooit?) in. Na 11 september was dat wel het geval, maar meer omdat vliegtuigen opeens een wapen waren geworden.

En we kunnen het toch gewoon proberen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 January 2003 @ 15:10:
[...]

Vliegtuigen zijn 1 van de meest fotogenieke onderwerpen ooit. En 1 van de toegankelijkste. En met acces tot de leuke delen hoeft het niet bij "opstijgende vliegtuigje zus en zo" te blijven.
Smaken verschillen I guess... ik vind dat er teveel gefotografeerd wordt op vliegvelden :) Je ziet soms hele drommen mensen rondlopen met fototoestellen. Vandaar dat ik het wat uitgekauwd ben.

Maar goed nevertheless: ik zal erbij proberen te zijn hoor ongeacht waar het gehouden wordt. In principe kun je op elke lokatie mooie foto's maken als je maar een goed oog voor mooie dingen hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:26

vanDaal

-ismeereentje

Verwijderd schreef op 29 januari 2003 @ 15:12:
En we kunnen het toch gewoon proberen? ;)
Ik zou zeggen, open een topic waarin dit bediscussieerd kan worden :)

(hier hoort het iig niet :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanDaal schreef op 29 januari 2003 @ 15:16:
[...]
Ik zou zeggen, open een topic waarin dit bediscussieerd kan worden :)

(hier hoort het iig niet :) )
Je hebt gelijk. Ontopic dan maar weer.
Verwijderd schreef op 29 januari 2003 @ 15:16:
[...]

Smaken verschillen I guess... ik vind dat er teveel gefotografeerd wordt op vliegvelden :) Je ziet soms hele drommen mensen rondlopen met fototoestellen. Vandaar dat ik het wat uitgekauwd ben.

Maar goed nevertheless: ik zal erbij proberen te zijn hoor ongeacht waar het gehouden wordt. In principe kun je op elke lokatie mooie foto's maken als je maar een goed oog voor mooie dingen hebt :)
True. Zit ook wat in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

Verwijderd schreef op 29 januari 2003 @ 15:10:
[...]

:D da's een goeie...daarom worden er bij sites als Photosig zeker zoveel foto's van vliegtuigen ter beoordeling aangeboden? :/
En daarom zie je in dit topic zoveel foto's van vliegtuigen :/

Nee, niets zo fotogeniek als de natuur (nou misschien katten).
Vliegtuigen zijn voor nerds genaamd spotters... :P

trouwens, m'n broer werkt bij Martinair..maar ik vraag het hem maar niet ;)

Firecow: erg fraaie opname van de kop van die duif..mooi contrast met de bijna onwerkelijk blauwe lucht..mooi scherp op het oogje.
Zie ik in z'n oog trouwens de reflectie van een invulflits? :) nee zal wel zon achter de wolken zijn want de invalhoek klopt ook niet..

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
Vandaag was het echt Hollandse luchten-weer. Jammer genoeg niet veel tijd, dus de foto's zijn minder geworden dan ik verwachtte, maar desalniettemin toch maar even posten, om het topic weer on-topic te krijgen :). Allemaal gemaakt ter hoogte van Zweth tussen Rotterdam en Delft in. Niets aan de foto's veranderd, zo uit camera (zit alleen beetje extra JPG-compressie overheen).

edit: toch maar wel beetje extra aangepast, levels en zo...

Afbeeldingslocatie: http://www.siemenroorda.nl/photo/photosthumb/7a7acdc3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.siemenroorda.nl/photo/photosthumb/5c5bbe5f.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.siemenroorda.nl/photo/photosthumb/af0a59d7.jpg

Vraagje: kan het kwaad de zon te fotograferen op een manier zoals de twee onderste foto's? Of kan je camera er last van hebben dat er zoveel licht binnenvalt?

[ Voor 5% gewijzigd door sjroorda op 29-01-2003 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erry
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 15:17

Erry

Soms camera, soms stereo

Over Hollandse luchten weer:
Na de positieve berichten van Rob van den Broek, ook maar overgegaan tot aanschaf van een Cosina 19-35mm. Voor 199 euro een niet te versmaden aanbieding van mijn plaatselijke fotowinkel.
Dus er maar even op uit gewest om wat te schieten. Ik sluit mij volledig bij sjoorda aan: het is niet allemaal even mooi, maar toch wel aardig om wat te posten.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/erry54/GOT/Lucht1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/erry54/GOT/Lucht2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/erry54/GOT/Lucht3.jpg

En nog even off topic: Hoge Veluwe: ja graag!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

kan volgens mij geen kwaad, anders had dat wel levensgroot overal vermeldt gestaan in gebruiksaanwijzingen, op het net enz. :)

Of het fototechnisch aan te raden is is een tweede; vaak wordt de belichting dusdanig aangepast dat behalve de omringende lucht alles onderbelicht is.
Het valt me ook op dat de overstraling bij een digicam groter is dan bij celluloid..

Flink oefenen met belichtingsinstellingen, dan komt er vast wel een gulden middenweg uit waarbij de belichting evenwichtig is.
Lukt dat niet dan is het vaak een mooi effect om te wachten tot de zon nét achter de rand van een wolk verdwijnt; veel licht maar niet direct in de cam dus minder kans op overstraling :)

sjroorda: Eerste foto is best fraai, waarschijnlijk had ie nog fraaier geweest als je um op een later tijdstip had gemaakt waardoor de zon verder uit het zenit is gezakt en dit dan verzadigder weergegeven wordt. (oftewel: dieper blauwe lucht :P )

Erry: die laatste is heel mooi, lekker onheilspellend..

[ Voor 4% gewijzigd door Hangloozz op 29-01-2003 17:21 ]

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

majic schreef op 29 January 2003 @ 13:23:
[...]

hhehe...aero...suffie...:) rondom de bloem zit er een heel groot stuk grijsvlak ....niet om de steel. Je hebt niet genoeg weggegumt ..hihi.....(gooi je brightness van t plaatje maar eens om hoog :-)
:( khad het wel gezien, maar had niet verwacht dat iemand z'n beeldscherm op dusdanige brightness had staan dat ie dat kon zien :o. Ik zal d'r ff verder aan soepen :X

Btw, mn beeldscherm is kapot (ik typ dit vanaf een laptop). Omdat een goed beeldscherm nogal een belangrijk deel van het foto bewerken vormt (zoals nu weer blijkt) heeft iemand nog tips voor bepaalde merken? Ik las dat samsung wel aardige beeldkanonnen produceert?

edit/ Oh wacht! Nu zie ik pas echt wat je bedoelt, dat is inderdaad wel heel slordig. Maar ik had dat bloempje geselecteerd en daarna wat aan de kleuren getrokken, en gelevelled, vandaar...maar goed dat ik nu achter deze laptop zit :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2003 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze wilde ik jullie niet onthouden. Vorige week geschoten met mijn A40 in de Franse Alpen op 2500 meter hoogte.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pdvd/images/2501.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pdvd/images/2502.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pdvd/images/2503.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pdvd/images/2504.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pdvd/images/2505.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:26

vanDaal

-ismeereentje

Ziet er leuk uit SKKL :)

* vanDaal gaat aanstaande zaterdag ook op skireis (inclusief camera & laptop :7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:10
vraagje: hoe kan ik een aantal foto's achter elkaar plakken op een simpele manier om er een filmpje van te maken?
heb net de sneeuwval vastgelegd met TimeLapse

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paradoXical

paradoXical

The ParadoX

Verwijderd schreef op 29 januari 2003 @ 17:42:
[...]

:( khad het wel gezien, maar had niet verwacht dat iemand z'n beeldscherm op dusdanige brightness had staan dat ie dat kon zien :o. Ik zal d'r ff verder aan soepen :X

Btw, mn beeldscherm is kapot (ik typ dit vanaf een laptop). Omdat een goed beeldscherm nogal een belangrijk deel van het foto bewerken vormt (zoals nu weer blijkt) heeft iemand nog tips voor bepaalde merken? Ik las dat samsung wel aardige beeldkanonnen produceert?

edit/ Oh wacht! Nu zie ik pas echt wat je bedoelt, dat is inderdaad wel heel slordig. Maar ik had dat bloempje geselecteerd en daarna wat aan de kleuren getrokken, en gelevelled, vandaar...maar goed dat ik nu achter deze laptop zit :)
Samsung syncmasters zijn idd heel goede schermen!! Maar ik zou ook eens op zoek gaan naar een TFT scherm. Ik merk het op mijn laptop ook, de foto's kijken mooier dan op mijn Iiyama vision master pro 452 (wat overigens wel een strak scherm met helder beeld is, diamondtron, aanrader!)

Er zijn verschillende threads en tests te vinde dus voor je koopt zou ik eens rondbladeren..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

Topicstarter
Phusebox schreef op 30 januari 2003 @ 10:52:
vraagje: hoe kan ik een aantal foto's achter elkaar plakken op een simpele manier om er een filmpje van te maken?
heb net de sneeuwval vastgelegd met TimeLapse
Zoek ff dat topic van timelaps op...
Het kan met dat ani progie wat bij paint shop pro zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Premiere een aantal foto's achter elkaar plakken.. kun je er ook nog een een leuk muziekje achter zetten en het geheel in elkaar over laten lopen etc... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

Topicstarter
woei !

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/firecows602/sneeuw2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HarrieH schreef op 30 januari 2003 @ 11:43:
[...]

Samsung syncmasters zijn idd heel goede schermen!! Maar ik zou ook eens op zoek gaan naar een TFT scherm. Ik merk het op mijn laptop ook, de foto's kijken mooier dan op mijn Iiyama vision master pro 452 (wat overigens wel een strak scherm met helder beeld is, diamondtron, aanrader!)

Er zijn verschillende threads en tests te vinde dus voor je koopt zou ik eens rondbladeren..!
ik las inderdaad op Cnet dat samsung leuke dingen maakt....maar ik kijk nog ff door, TFT is iig te duur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
Verwijderd schreef op 30 January 2003 @ 14:51:
ik las inderdaad op Cnet dat samsung leuke dingen maakt....maar ik kijk nog ff door, TFT is iig te duur :)
Daarbij schijnt op bijna alle gebieden mee te kunnen komen, behalve op het gebied van fotobewerking. De precieze reden weet ik niet meer (had iets te maken met het weergeven van de kleuren), maar het stond enkele maanden terug in ComputerTotaal of PCMagazine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excrusiator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-07 07:31

Excrusiator

Say wha?

Vanmorgen hadden er bij ons de buurt eentje nogal wat lol gehad op de weg:

Afbeeldingslocatie: http://zooi.mijn-online-plekje.nl/skid2-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://zooi.mijn-online-plekje.nl/skid-2.jpg
(let op de bandensporen)

[ Voor 1% gewijzigd door Excrusiator op 30-01-2003 16:00 . Reden: levels aangepast ]

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Fuji FinePix A201 :)

Groeten uit...
Afbeeldingslocatie: http://www.people.zeelandnet.nl/koene/sneeuw/5.jpg

Nee geen filter, enkel sharpen. ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.people.zeelandnet.nl/koene/sneeuw/2.jpg

Wazigheden aan de bovenkanten zijn bekend. :o
Afbeeldingslocatie: http://www.people.zeelandnet.nl/koene/sneeuw/3.jpg

-
Afbeeldingslocatie: http://www.people.zeelandnet.nl/koene/sneeuw/4.jpg

Over Hollandse luchten gesproken..
Afbeeldingslocatie: http://www.people.zeelandnet.nl/koene/sneeuw/6.jpg

Macrostand.
Afbeeldingslocatie: http://www.people.zeelandnet.nl/koene/sneeuw/1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Webgoodie schreef op 30 januari 2003 @ 17:18:
Fuji FinePix A201 :)

Groeten uit...
[afbeelding]

Nee geen filter, enkel sharpen. ;)
[afbeelding]

Wazigheden aan de bovenkanten zijn bekend. :o
[afbeelding]

-
[afbeelding]

Over Hollandse luchten gesproken..
[afbeelding]

Macrostand.
[afbeelding]
mooie foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.future-vision.nl/pics/sneeuw_small.jpg

hopen dat dit zo werkt :P

net gemaakt met A40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T. van Beek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10-2024

T. van Beek

flickritus

SKKL
Mooie foto's! Die alpen zien er zo vol sneeuw altijd weer erg mooi uit! :)
Ook zijn het redelijk nette foto's :) Niks mis mee :)

Webgoodie
Erg mooie foto's! Vooral foto nummer 2 en nummer 3 zijn erg strakjes!
Altijd weer mooi dat sneeuw in de bossen :)

http://flickr.com/photos/itommy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het was een uurtje mooi weer in Hilversum!

Afbeeldingslocatie: http://www.i-marco.nl/got/do1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.i-marco.nl/got/do2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.i-marco.nl/got/do3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.i-marco.nl/got/do4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.i-marco.nl/got/do5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.i-marco.nl/got/do6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
Ik weet niet van wie het gebouw op de 5e foto is, maar je mag hem wel eens informeren over de spelfout op z'n gevel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

Topicstarter
jammer dat die sneeuw foto's altijd zo vertyft lelijk van kleur worden paars :/ grijs :/ blauwgrijs :/ fotos die ik vandaag gemaakt had zijn ook zo lelijk van kleur :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

Verwijderd schreef op 30 January 2003 @ 17:30:
Het was een uurtje mooi weer in Hilversum!
jammer dat de laatste paar zo donker zijn... er mist veel detail in donkere partijen.

Enne Firecow: kun je met het wit- en zwartpunt bepaling niet wat bijwerken?
en anders Hue/Sat., curves, enz... mogelijkheden galore.

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Firecow schreef op 30 januari 2003 @ 17:43:
jammer dat die sneeuw foto's altijd zo vertyft lelijk van kleur worden paars :/ grijs :/ blauwgrijs :/ fotos die ik vandaag gemaakt had zijn ook zo lelijk van kleur :(
handmatig witbalans he ;) daarmee is t op te lossen en eventueel bijwerken in photoshop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja t heeft weer gesneeuwd! :P
Afbeeldingslocatie: http://www.nimation.nl/hugo/fotos/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.nimation.nl/hugo/fotos/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.nimation.nl/hugo/fotos/3.jpg

beetje bewerkt met photoshop :P

edit:
Let niet op die vieze rouwkaders.. er moest iets omheen en ik moet nu weg..doei!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2003 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Laatst online: 18-06 08:34
Verwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 18:21:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

edit:
Let niet op die vieze rouwkaders.. er moest iets omheen en ik moet nu weg..doei!
best mooi, Hugo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

edit:
hmm, geen slechte foto's, maar wel heel erg wit hier en daar ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

edit:
Beetje VEEL bewerkt met photoshop. Iets TE naar mijn zin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 21:42

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Zou misschien wel wat uitgesneden kunnen worden, maar heb geen fotosoep geinstalleerd staan op dit moment ;)

Sneeuw smeltend in de zon:

Afbeeldingslocatie: http://www.insane-hq.org/~marz/crap/tjeerdpic4.jpg

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eej firecow, jij vroeg laatst iets over de D-30, of je ff niets zou zien door de zoeker als je een foto maakt. Toen antwoordde ik heel stellig dat dat inderdaad het geval zou zijn, maar dat slaat nergens op. Er klapt helemaal geen spiegel op, want de CCD wordt uiteraard real-time belicht, je kan immers ook op het CCD kijken. Er zit een speciale spiegel in, die zowel licht doorlaat naar de CCD, als weerkaatst naar de zoeker. Geen opklappende spiegel dus, dus je houdt beeld als je klikt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 20:03:
Eej firecow, jij vroeg laatst iets over de D-30, of je ff niets zou zien door de zoeker als je een foto maakt. Toen antwoordde ik heel stellig dat dat inderdaad het geval zou zijn, maar dat slaat nergens op. Er klapt helemaal geen spiegel op, want de CCD wordt uiteraard real-time belicht, je kan immers ook op het CCD kijken. Er zit een speciale spiegel in, die zowel licht doorlaat naar de CCD, als weerkaatst naar de zoeker. Geen opklappende spiegel dus, dus je houdt beeld als je klikt....
:> _/-\o_ thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 20:00
Azrael schreef op 28 januari 2003 @ 03:01:
Hm, die meeuw is mooi, die witte vogel steekt zo mooi af tegen de bruine achtergrond :) Heb je die nog gecropt? Ben wel benieuwd want die vogel staat er behoorlijk groot op dus je zou dan flink gezoomd moeten hebben. Ik hoop dat je hem gecropt hebt want met iets meer achtergrond zou ik m mooier vinden :)

[...]

Uhm hoe kom je aan deze informatie? Ik kan op dpreview.com of fujifilm.com niets vinden en in die press release over hun Super CCD 4 zie ik ook niets over een nieuwe camera staan.
Het zou wel leuk zijn, zo'n camera met 6 Mp en 8x zoom :9
Hoe duur denk je dat die camera wordt dan? Kan me eigenlijk niet voorstellen dat ie in dezelfde prijsklasse als de 602 komt te liggen met zulke specs..

Die 8x Fujinon lens heeft trouwens wel wat last van chromatische abberatie las ik in een review, iets waar de meeste camera's met een dergelijke zoom last van hebben.

Maar als zo'n camera er voor een prijs onder de 1000 euro komt ga ik daar denk ik maar voor sparen! Ik ben opzich zeer tevreden over mn PS S30 nu maar ik wil toch eigenlijk een iets robuustere camera om de "echte" plaatjes mee te schieten. De G3 lijkt me ook wel wat maar ik heb nog enige twijfel of die wel overtuigende features heeft om de aankoop te rechtvaardigen en daarbij is het geen SLR-like camera maar ook niet echt een compacte..
majic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
Verwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 20:03:
ehhmm.. als ik met mijn d30 belicht dan kan ik niks door de zoeker zien omdat de spiegel omhoog klapt. de CMOS sensor (en niet CCD) zit achter de 'shutter curtain', die weer achter de spiegel zit. De spiegel is nodig om via de zoeker door de lens te kijken. Als de spiegel zowel licht zou doorlaten én weerkaatsen, dan zou je een groot deel van je licht verliezen, dat je juist wilt gebruiken voor de foto. Het licht gaat tijdens de belichting rechtstreeks naar de sensor. De spiegel/prisma doen wel het volgende: als je door de zoeker kijkt, zie je inderdaad een deel van het licht, omdat de deels doorlatende spiegel een deel van het licht naar beneden reflecteert naar de belichtingsmeter en de AF sensor.
Je kan de sensor zichtbaar maken voor bevoorbeeld reiniging, daar is een speciale functie voor ingebouwd in de camera.

Kijk eens naar deze review/uitleg (hoogstwaarschijnlijk kennen jullie die al):
http://www.dpreview.com/reviews/canond30/
en met name:
http://www.dpreview.com/reviews/canond30/page3.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Molybdenum schreef op 30 January 2003 @ 21:36:
[...]

ehhmm.. als ik met mijn d30 belicht dan kan ik niks door de zoeker zien omdat de spiegel omhoog klapt. de CMOS sensor (en niet CCD) zit achter de 'shutter curtain', die weer achter de spiegel zit. De spiegel is nodig om via de zoeker door de lens te kijken. Als de spiegel zowel licht zou doorlaten én weerkaatsen, dan zou je een groot deel van je licht verliezen, dat je juist wilt gebruiken voor de foto. Het licht gaat tijdens de belichting rechtstreeks naar de sensor. De spiegel/prisma doen wel het volgende: als je door de zoeker kijkt, zie je inderdaad een deel van het licht, omdat de deels doorlatende spiegel een deel van het licht naar beneden reflecteert naar de belichtingsmeter en de AF sensor.
Je kan de sensor zichtbaar maken voor bevoorbeeld reiniging, daar is een speciale functie voor ingebouwd in de camera.

Kijk eens naar deze review/uitleg (hoogstwaarschijnlijk kennen jullie die al):
http://www.dpreview.com/reviews/canond30/
en met name:
http://www.dpreview.com/reviews/canond30/page3.asp
hmm, dan heb ik het toch verkeerd begrepen

maar wat ik niet snap is waarom je dan real-time op de CMOS kan zien wat je door de lens ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Laatst online: 28-08 12:50
ja? :)

ooh dat.

Fuji heeft net een aantal nieuwe sensoren uitgebracht...o.a. een sensor die even groot is als die in de fuji s602, maar dan 6 / 12 mpixels.

De fuji 8x lens die op de hp850 gemonteerd zit is natuurlijk een logische keuze voor een opvolger van de s602.......net wat meer zoom dat verkoopt wel. Stel je voor 6 mpixels superccd / 12 mpixels superres ...eeks :) ware het niet voor de miniscule ccd zou ik het bijna benouwd krijgen met mn S2 (ook 6 om 12). S2 heeft echter een sensor die 3x zo groot is, en dus 3x zo gevoelig voor licht. Betekent dat mijn ISO800 er uit ziet als de iso200 van de opvolger van de s602 ;) Verders natuurlijk de interchangeable lenzen....! maar misschien dat ik het cammetje er bij ga nemen als video/gadget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond v/d H
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 22:45
Volgens mij heeft alleen de Canon 1N RS een spiegel die niet wegklapt maar waarbij het beschikbare licht verdeeld is over zowel de zoeker als de film.

Dit omdat er daar eigenlijk geen sprake is van een echte spiegel maar meer van een reflecterende transparante laag.

Wat natuurlijk ideaal is bij opnames van sporters enzo.. hoppaa.. je ramt er 10 fps tegenaan en je kan gewoon door de zoeker het object blijven volgen zonder dat je een zwart vlak ziet.

2 Nadelen:
- Je hebt een relatief donkere zoeker
- Je hebt minder licht, om exact te zijn, ben je 2/3 stop kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:13

Marc H

- - Is wakker - -

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/mheida/cam/DSCF4405k.jpg

Fototje van de vecht in Weesp. Vind zelf vooral het licht erg mooi.

(picture is gelinkt naar het origineel, 1.2 MB, 2048x1536, Fuji Finepix 6900)

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
Verwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 21:41:
[...]

hmm, dan heb ik het toch verkeerd begrepen

maar wat ik niet snap is waarom je dan real-time op de CMOS kan zien wat je door de lens ziet?
dat kan niet.
:)

met digitale spiegelreflex camera's moet je net als met analoge door de lens kijken. het enige verschil is dat je achteraf de foto kan terugzien op de display. de d30 gebruikt de display alleen voor instellingen en reviewen. verder niet. (scheelt een hoop batterijen, ook de cmos gebruikt veeeeel minder stroom dan een ccd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze foto's heb ik gisteren op school gemaakt, we moesten in het kader van een workshop "textures" schieten: ;)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.j.reitsma/Monitor.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.j.reitsma/Muur.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.j.reitsma/Schelpenpad.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.j.reitsma/Blad.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.j.reitsma/Water.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.j.reitsma/Rooster.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erry
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 15:17

Erry

Soms camera, soms stereo

Mijn eerste zelfportret.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/erry54/GOT/spiegel.jpg

Genomen in RAW formaat en alleen witbalans aangepast. Verder niet gefotosoept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
majic schreef op 30 januari 2003 @ 21:43:
[...]

ja? :)

ooh dat.

Fuji heeft net een aantal nieuwe sensoren uitgebracht...o.a. een sensor die even groot is als die in de fuji s602, maar dan 6 / 12 mpixels.

De fuji 8x lens die op de hp850 gemonteerd zit is natuurlijk een logische keuze voor een opvolger van de s602.......net wat meer zoom dat verkoopt wel. Stel je voor 6 mpixels superccd / 12 mpixels superres ...eeks :) ware het niet voor de miniscule ccd zou ik het bijna benouwd krijgen met mn S2 (ook 6 om 12). S2 heeft echter een sensor die 3x zo groot is, en dus 3x zo gevoelig voor licht. Betekent dat mijn ISO800 er uit ziet als de iso200 van de opvolger van de s602 ;) Verders natuurlijk de interchangeable lenzen....! maar misschien dat ik het cammetje er bij ga nemen als video/gadget
Maar waar haal je die info vandaan dat die camera in april uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas.kb
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-05 23:35

bas.kb

BI'er :P

Afbeeldingslocatie: http://www.kortenbout.com/images/kamertje2.jpg

Gemaakt met een sluitentijd van 1s zonder statief met de Minolta F100 op een resolutie van 1600 x 1200.

[ Voor 4% gewijzigd door bas.kb op 31-01-2003 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
bas.kb schreef op 31 January 2003 @ 01:39:
[afbeelding]

Gemaakt met een sluitentijd van 1s zonder statief met de Minolta F100 op een resolutie van 1600 x 1200.
Die doet het niet :?
Okee, nu wel :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door Azrael op 31-01-2003 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan de PhotoSigClan weer even stemmen ? :) [zie sig]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 januari 2003 @ 12:11:
Kan de PhotoSigClan weer even stemmen ? :) [zie sig]
dat kun je beter posten in het Foto Beoordelingssite topic! Evengoed ga ik nu even je portfolio doorneuzen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ohja, dat is misschien wel beter..thx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __sjaakie__
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09-2022
Slaat daar in de rechtse toren een bliksem in?

this is what i think..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensuh,

Heb laatst zitten piellen met een spot en een hoek in muh slaapkamer.
Een statief hoog opgesteld door aan bedrand vast te tapen en er een kruk achter zetten om de Cam te kunnen positionere.
Vervolgens de spot goed richten en de zelfontspanner aanzetten en dan *klik*
Dan snel gaan zitten, staan, liggen, hangen op het juiste plek (wat 100x fout ging) en maar hopen dat de fotow er een beetje leuk uitkomt.
De volgende, naar mijn smaak wel de leukste, beelden kwamen er uit:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/djgere/yay/Ger-EJAILstyle.jpg
Ja ik had geen model die voor muh wou poseren, dus probeerde ik zelf maar....

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/djgere/yay/Ger-EJAILstyle2.jpg
Wel grappig effect vond ik....

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/djgere/yay/Ger-Ebody1ZW.jpg
Ikke.....

De fotos zijn kwa contrast iets donkerder gemaakt en naar Grayscale geconverteerd in Photosoep 7.
D8 bij die 2de fotow wel leuk effectje te maken en kwam dit uit:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/djgere/pics/Ger-Eworld.jpg
Je moet wat om te experimenteren....

Schaduw effecten roelsss _/-\o_
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.