Hoe krijg ik de PC van mijn ouders (met WOL) aan vanaf mijn PC (zonder WOL)? Pingen heb ik geprobeerd, maar doet niets...
Verwijderd
Wake up On LAN werkt niet op't principe dat als er maar IETS langskomt hij aangaat, immers, dan gaat je comp wel heel snel aan; er gaat altijd wel wat over een netwerk.
je hebt echt speciefieke software nodig. Begin eens bij de site van je nic maker.
je hebt echt speciefieke software nodig. Begin eens bij de site van je nic maker.
misschien lullig om te vermelden:
1.
heeft de pc waar WOL inzit toch wel 'n
ATX voeding..
Anders werkt WOL ZEKER niet.
(waarschijnlijk heb je ATX, want 't stekkertje van je NIC zou op je mobo geconnecteerd moeten zitten).
2.
En in de BIOS moet je dan ook WOL ingeschakeld hebben staan.
1.
heeft de pc waar WOL inzit toch wel 'n
ATX voeding..
Anders werkt WOL ZEKER niet.
(waarschijnlijk heb je ATX, want 't stekkertje van je NIC zou op je mobo geconnecteerd moeten zitten).
2.
En in de BIOS moet je dan ook WOL ingeschakeld hebben staan.
Jep, aan mijn configuratie ligt het niet. ATX- voeding / Stekkertje verbonden / WOL in BIOS aangezet
Waarschijnlijk moet ik op zoek naar een programmatje...
Waarschijnlijk moet ik op zoek naar een programmatje...
Maar je zult toch een bepaald commando langs moeten laten komen denk ik....ik zou ff op inernet gaan snuffelen!
Verwijderd
Hier komt ie nog een keer.........
Wake on Lan werkt als volgt;
Een programma ping 12 x het mac-adres naar je netwerkkaart waarna de computer opstart.
Dat is alles.
Het pakket Unicenter van Computer asocciates kan dat.
Wake on Lan werkt als volgt;
Een programma ping 12 x het mac-adres naar je netwerkkaart waarna de computer opstart.
Dat is alles.
Het pakket Unicenter van Computer asocciates kan dat.
Een klein progie als Magic packet van AMD kan het ook, om daar nou CA Unicenter voor te gebruiken een beetje overkill.
Kijk eens hier http://www.amd.com/products/npd/software/pcnet_family/drivers/magicpacket.html
Kijk eens hier http://www.amd.com/products/npd/software/pcnet_family/drivers/magicpacket.html
May the Force be with You instead of Bill
ik zoek me suf op die site,... maar geen magicpacket te vindenOp zaterdag 11 november 2000 15:48 schreef Jedi Lord het volgende:
Hier vind je een commandline-tooltje om WOL te gebruiken. Gewoon starten als:
wol [macaddress zonder :]
Bijv.:
wol 5c9d32b5f287
Edit: Damn, oud topic eigenlijk
Bijv.:
wol 5c9d32b5f287
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
ok en dat mac adres kan ik gewoon vinden onder................................???Op maandag 18 februari 2002 11:36 schreef intoxicated het volgende:
Hier vind je een commandline-tooltje om WOL te gebruiken. Gewoon starten als:
Bijv.:
wol 5c9d32b5f287
Op de bewuste computer in de networksettings kijken, of even 'getmac' starten op je commandline.Op maandag 18 februari 2002 11:44 schreef OliverBB het volgende:
ok en dat mac adres kan ik gewoon vinden onder...???
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
MAC adres kan je op meerdere manieren vinden:
1. Kijk op je netwerkkaart
2. Vraag op die machine een uitgebreide IP configuratie aan. Onder NT/2000 ipconfig /all. Onder linux: ifconfig. Onder Win9x/Me: winipcfg.
3. Ping vanaf een andere machine naar de desbetreffende machine. Voor daarna achter een dosprompt uit: arp -a.
1. Kijk op je netwerkkaart
2. Vraag op die machine een uitgebreide IP configuratie aan. Onder NT/2000 ipconfig /all. Onder linux: ifconfig. Onder Win9x/Me: winipcfg.
3. Ping vanaf een andere machine naar de desbetreffende machine. Voor daarna achter een dosprompt uit: arp -a.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()